DECRET 63/2019, de 26 d'abril, del Consell, de modificació del Decret 54/2019, de 5 d'abril, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de l'Institut Valencià de la Joventut. [2019/4772]
(DOGV núm. 8546 de 13.05.2019) Ref. Base de dades 004435/2019
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 14.05.2019 Aquesta disposició afecta: Modifica: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives Grup temàtic: Legislació Matèries: Joventut Descriptors: Temàtics: administració regional, reglament intern, jove , Institut Valencià de la Joventut, monografies
DECRET 63/2019, de 26 d'abril, del Consell, de modificació del Decret 54/2019, de 5 d'abril, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de l'Institut Valencià de la Joventut.
[2019/4772]
L11 dabril de 2019 es va publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana el Decret 54/2019, de 5 dabril, del Consell, daprovació del Reglament orgànic i funcional de lInstitut Valencià de la Joventut (IVAJ).
Lentrada en vigor ha posat en evidència determinades manques en les atribucions del Consell Rector, relacionades amb lelaboració del pressupost i el control de la seua execució, la qual cosa aconsella la modificació del reglament orgànic i funcional.
Daltra banda, es considera convenient establir un règim transitori que permeta ladaptació de lestructura prevista en el Decret 21/2003, de 4 de març, del Consell, mitjançant el qual es va aprovar el Reglament orgànic i funcional de lInstitut Valencià de la Joventut (IVAJ), a la nova del Decret 54/2019, de 5 dabril.
En conseqüència, dacord amb el que sestableix en larticle 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, i article 12.2 de la Llei 15/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de Polítiques Integrals de Joventut, a proposta de la vicepresidenta i consellera dIgualtat i Polítiques Inclusives, i prèvia deliberació del Consell, en la reunió del 26 dabril de 2019,
DECRETE
Article únic. Modificació del Decret 54/2019, de 5 dabril, del Consell, daprovació del Reglament orgànic i funcional de lInstitut Valencià de la Joventut (IVAJ)
Es modifica el Decret 54/2019, de 5 dabril, del Consell, daprovació del Reglament orgànic i funcional de lInstitut Valencià de la Joventut (IVAJ), donant nova redacció a lapartat 2 de larticle 4, a la lletra f) de lapartat 3 de larticle 5 i afegint una disposició transitòria única, que queden redactats en els termes recollits en lannex daquest decret.
Disposició final
Única. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor lendemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 26 dabril de 2019
El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER
La vicepresidenta i consellera dIgualtat
i Polítiques Inclusives,
MÓNICA OLTRA JARQUE
ANNEX
Nova redacció dels articles 4 i 5
i nova disposició transitòria única
Article 4. El Consell Rector
1. La composició del Consell Rector serà la que estableix larticle 10.1 de la Llei 15/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de Polítiques integrals de joventut.
2. Les funcions del Consell Rector seran les que li atribueix larticle 10.5 de lesmentada llei, funcions que no seran susceptibles de delegació. També li correspondrà aprovar els comptes anuals i lavantprojecte de pressupost de lIVAJ a proposta de la Direcció General de lorganisme.
3. El funcionament del Consell Rector sajustarà al seu reglament de funcionament, sense perjudici de laplicació de les normes generals que estableixen el règim jurídic dels òrgans col·legiats en làmbit de les administracions públiques i les regles següents:
a) Les sessions seran convocades per la Presidència, per pròpia iniciativa o a petició de la majoria de les persones membres. La convocatòria de les sessions, amb expressió de lordre del dia, serà acordada i notificada almenys amb set dies dantelació a la data de celebració de la sessió. En casos durgència justificada podrà convocar-se la sessió amb una antelació no inferior a 24 hores.
b) Per a la vàlida constitució i adopció dacords del Consell Rector serà necessària la presència de les persones que ostenten la Presidència o alguna de les vicepresidències, i la Secretaria del Consell Rector, i de la majoria de les persones que ocupen les vocalies en primera convocatòria. Si en la primera convocatòria no saconsegueix el quòrum necessari, sentendrà automàticament convocada una segona convocatòria 30 minuts després, i es considerarà vàlidament constituïda si hi estan presents la Presidència o alguna de les vicepresidències, la Secretaria i almenys huit de les vocalies.
c) La Presidència trametrà les propostes o acords adoptats a la Direcció General per a la seua execució.
4. La Presidència del Consell Rector en convocarà les sessions, fixarà lordre del dia, en presidirà les reunions, dirigirà les deliberacions, dirimirà amb el seu vot els empats, alçarà les sessions, i visarà les actes i les certificacions dels acords del Consell Rector. En casos de vacant, absència o malaltia, la persona titular de la Presidència del Consell Rector serà substituïda per qui nostente la Vicepresidència Primera o Segona, per aquest ordre.
5. La Secretaria del Consell Rector tindrà les funcions següents:
a) Assistir a les reunions del Consell Rector, amb veu però sense vot.
b) Efectuar la convocatòria de les sessions del Consell Rector per ordre de la persona que nexercisca la presidència, i també les citacions a les persones membres.
c) Preparar el despatx dels assumptes i redactar i autoritzar les actes de les sessions.
d) Rebre els actes de comunicació de les persones membres amb el Consell Rector, les notificacions, les peticions de dades, les rectificacions o qualsevol classe descrit dels quals shaja de tindre coneixement.
e) Expedir certificats de les consultes, dels dictàmens o acords adoptats pel Consell Rector.
f) Qualsevol altra funció inherent a la seua condició que haja fixat la normativa que estableix el règim jurídic dels òrgans col·legiats en làmbit del sector públic.
El nomenament de la persona que haja dexercir la secretaria del Consell Rector podrà contemplar les suplències en els supòsits dabsència o malaltia.
6. Les persones membres del Consell Rector es renovaran en ocasió del cessament de les vocals a què es refereixen les lletres a), b), c), d) i e) de larticle 10.1.5, i en la resta dels casos, en ocasió del canvi de titular de la Presidència del Consell Rector.
La composició del Consell Rector i les seues actualitzacions es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
7. El Consell Rector podrà crear en el seu si comissions de treball, a través del seu reglament de funcionament, el qual regularà lactivitat i la concreta composició de les esmentades comissions. La presidència lostentarà la persona que exercisca la Presidència del Consell Rector o alguna de les vicepresidències, i correspondrà la Secretaria a una persona funcionària de lInstitut Valencià de la Joventut per designació de la Presidència del Consell Rector, la qual actuarà en les sessions amb veu però sense vot, sense que aquest nomenament haja de recaure necessàriament en la persona nomenada com a titular o suplent de la Secretaria del Ple del Consell Rector.
Article 5. La Direcció General
1. La persona titular de la Direcció General de lInstitut Valencià de la Joventut serà nomenada i cessada per decret del Consell, a proposta de la Presidència de lIVAJ, i ocuparà la Vicepresidència primera del Consell Rector.
2. La persona que exercisca la Direcció General ostentarà la representació legal de lIVAJ en les relacions daquest organisme amb tot tipus de persones físiques i jurídiques, tant públiques com privades.
3. Les funcions de la Direcció General, dacord amb el que preveu larticle 11 de la Llei 15/2017, seran:
a) Dirigir lactuació de lIVAJ.
b) Desenvolupar els plans i els programes dactuació de lIVAJ.
c) Aprovar les instruccions sobre lorganització i el funcionament de lIVAJ.
d) Proposar a la Presidència la subscripció dinstruments de col·laboració amb altres entitats.
e) Exercir la direcció superior del personal de lIVAJ i lelaboració de les propostes en matèria de personal a lòrgan competent de la Generalitat en matèria de funció pública.
f) Elevar lavantprojecte de pressupost de lIVAJ al Consell Rector, per a la seua aprovació.
g) Efectuar la coordinació i el seguiment de lEVJ, elaborar linforme davaluació de lEVJ per a la seua aprovació pel Consell Rector i, a iniciativa pròpia, lelaboració de les propostes de millora de la planificació i la programació de les activitats de lIVAJ per elevar-les al Consell Rector.
h) Aprovar les despeses i ordenar els pagaments de lIVAJ dins dels límits legals i pressupostaris.
i) Elevar al Consell Rector els comptes de lIVAJ, per a linforme previ a la seua aprovació per la Presidència.
j) Subscriure contractes en nom de lIVAJ.
k) Elaborar els acords que hagen de sotmetres a laprovació del Consell Rector, i executar aquells que siguen adoptats i corresponguen a les competències de lorganisme.
l) Traslladar els acords adoptats pel Consell Rector als òrgans que ostenten la competència per a executar-los, quan aquesta no corresponga a lIVAJ.
m) Organitzar els serveis dependents de lIVAJ dins del marc de la normativa sobre funció pública que resulte daplicació.
n) Gestionar els recursos econòmics de lens.
o) Resoldre els expedients de responsabilitat patrimonial.
p) Dirigir lObservatori Valencià de la Joventut.
q) Les que li encomanen els altres òrgans directius de lIVAJ.
r) Qualsevol altra funció anàloga que resulte de la normativa que regule el funcionament de lorganisme.
4. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular de la Direcció General de lIVAJ, les seues competències executives les exercirà qui ostente la Presidència de lInstitut o la persona que designe.
Disposició transitòria
Única. Règim transitori de les unitats i llocs de treball de nivell administratiu
1. En tant els departaments del Consell competents en matèria de pressupostos i de funció pública no efectuen les corresponents modificacions derivades daquest decret, les unitats i llocs de treball de nivell administratiu encara configurats dacord amb lanterior organització de lIVAJ continuaran tramitant aquells assumptes i expedients de les matèries que gestionaven amb anterioritat a lentrada en vigor daquest decret, sense que això siga cap impediment per a lexercici de les competències per part daquells òrgans superiors o directius als quals el decret li les atribueix.
2. La Direcció General de lIVAJ podrà adoptar les disposicions necessàries per a lefectivitat daquest decret durant el període transitori.