Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 63/2019, de 26 d'abril, del Consell, de modificació del Decret 54/2019, de 5 d'abril, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de l'Institut Valencià de la Joventut. [2019/4772]

(DOGV núm. 8546 de 13.05.2019) Ref. Base de dades 004435/2019

DECRET 63/2019, de 26 d'abril, del Consell, de modificació del Decret 54/2019, de 5 d'abril, del Consell, d'aprovació del Reglament orgànic i funcional de l'Institut Valencià de la Joventut.
[2019/4772]
L’11 d’abril de 2019 es va publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana el Decret 54/2019, de 5 d’abril, del Consell, d’aprovació del Reglament orgànic i funcional de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ).
L’entrada en vigor ha posat en evidència determinades manques en les atribucions del Consell Rector, relacionades amb l’elaboració del pressupost i el control de la seua execució, la qual cosa aconsella la modificació del reglament orgànic i funcional.
D’altra banda, es considera convenient establir un règim transitori que permeta l’adaptació de l’estructura prevista en el Decret 21/2003, de 4 de març, del Consell, mitjançant el qual es va aprovar el Reglament orgànic i funcional de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), a la nova del Decret 54/2019, de 5 d’abril.
En conseqüència, d’acord amb el que s’estableix en l’article 64 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, i article 12.2 de la Llei 15/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de Polítiques Integrals de Joventut, a proposta de la vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, i prèvia deliberació del Consell, en la reunió del 26 d’abril de 2019,


DECRETE

Article únic. Modificació del Decret 54/2019, de 5 d’abril, del Consell, d’aprovació del Reglament orgànic i funcional de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ)
Es modifica el Decret 54/2019, de 5 d’abril, del Consell, d’aprovació del Reglament orgànic i funcional de l’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ), donant nova redacció a l’apartat 2 de l’article 4, a la lletra f) de l’apartat 3 de l’article 5 i afegint una disposició transitòria única, que queden redactats en els termes recollits en l’annex d’aquest decret.


Disposició final

Única. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor l’endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 26 d’abril de 2019

El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat
i Polítiques Inclusives,
MÓNICA OLTRA JARQUE



ANNEX
Nova redacció dels articles 4 i 5
i nova disposició transitòria única

Article 4. El Consell Rector
1. La composició del Consell Rector serà la que estableix l’article 10.1 de la Llei 15/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de Polítiques integrals de joventut.
2. Les funcions del Consell Rector seran les que li atribueix l’article 10.5 de l’esmentada llei, funcions que no seran susceptibles de delegació. També li correspondrà aprovar els comptes anuals i l’avantprojecte de pressupost de l’IVAJ a proposta de la Direcció General de l’organisme.
3. El funcionament del Consell Rector s’ajustarà al seu reglament de funcionament, sense perjudici de l’aplicació de les normes generals que estableixen el règim jurídic dels òrgans col·legiats en l’àmbit de les administracions públiques i les regles següents:
a) Les sessions seran convocades per la Presidència, per pròpia iniciativa o a petició de la majoria de les persones membres. La convocatòria de les sessions, amb expressió de l’ordre del dia, serà acordada i notificada almenys amb set dies d’antelació a la data de celebració de la sessió. En casos d’urgència justificada podrà convocar-se la sessió amb una antelació no inferior a 24 hores.
b) Per a la vàlida constitució i adopció d’acords del Consell Rector serà necessària la presència de les persones que ostenten la Presidència o alguna de les vicepresidències, i la Secretaria del Consell Rector, i de la majoria de les persones que ocupen les vocalies en primera convocatòria. Si en la primera convocatòria no s’aconsegueix el quòrum necessari, s’entendrà automàticament convocada una segona convocatòria 30 minuts després, i es considerarà vàlidament constituïda si hi estan presents la Presidència o alguna de les vicepresidències, la Secretaria i almenys huit de les vocalies.
c) La Presidència trametrà les propostes o acords adoptats a la Direcció General per a la seua execució.
4. La Presidència del Consell Rector en convocarà les sessions, fixarà l’ordre del dia, en presidirà les reunions, dirigirà les deliberacions, dirimirà amb el seu vot els empats, alçarà les sessions, i visarà les actes i les certificacions dels acords del Consell Rector. En casos de vacant, absència o malaltia, la persona titular de la Presidència del Consell Rector serà substituïda per qui n’ostente la Vicepresidència Primera o Segona, per aquest ordre.
5. La Secretaria del Consell Rector tindrà les funcions següents:
a) Assistir a les reunions del Consell Rector, amb veu però sense vot.
b) Efectuar la convocatòria de les sessions del Consell Rector per ordre de la persona que n’exercisca la presidència, i també les citacions a les persones membres.
c) Preparar el despatx dels assumptes i redactar i autoritzar les actes de les sessions.
d) Rebre els actes de comunicació de les persones membres amb el Consell Rector, les notificacions, les peticions de dades, les rectificacions o qualsevol classe d’escrit dels quals s’haja de tindre coneixement.
e) Expedir certificats de les consultes, dels dictàmens o acords adoptats pel Consell Rector.
f) Qualsevol altra funció inherent a la seua condició que haja fixat la normativa que estableix el règim jurídic dels òrgans col·legiats en l’àmbit del sector públic.
El nomenament de la persona que haja d’exercir la secretaria del Consell Rector podrà contemplar les suplències en els supòsits d’absència o malaltia.
6. Les persones membres del Consell Rector es renovaran en ocasió del cessament de les vocals a què es refereixen les lletres a), b), c), d) i e) de l’article 10.1.5, i en la resta dels casos, en ocasió del canvi de titular de la Presidència del Consell Rector.
La composició del Consell Rector i les seues actualitzacions es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
7. El Consell Rector podrà crear en el seu si comissions de treball, a través del seu reglament de funcionament, el qual regularà l’activitat i la concreta composició de les esmentades comissions. La presidència l’ostentarà la persona que exercisca la Presidència del Consell Rector o alguna de les vicepresidències, i correspondrà la Secretaria a una persona funcionària de l’Institut Valencià de la Joventut per designació de la Presidència del Consell Rector, la qual actuarà en les sessions amb veu però sense vot, sense que aquest nomenament haja de recaure necessàriament en la persona nomenada com a titular o suplent de la Secretaria del Ple del Consell Rector.

Article 5. La Direcció General
1. La persona titular de la Direcció General de l’Institut Valencià de la Joventut serà nomenada i cessada per decret del Consell, a proposta de la Presidència de l’IVAJ, i ocuparà la Vicepresidència primera del Consell Rector.
2. La persona que exercisca la Direcció General ostentarà la representació legal de l’IVAJ en les relacions d’aquest organisme amb tot tipus de persones físiques i jurídiques, tant públiques com privades.
3. Les funcions de la Direcció General, d’acord amb el que preveu l’article 11 de la Llei 15/2017, seran:
a) Dirigir l’actuació de l’IVAJ.
b) Desenvolupar els plans i els programes d’actuació de l’IVAJ.
c) Aprovar les instruccions sobre l’organització i el funcionament de l’IVAJ.
d) Proposar a la Presidència la subscripció d’instruments de col·laboració amb altres entitats.
e) Exercir la direcció superior del personal de l’IVAJ i l’elaboració de les propostes en matèria de personal a l’òrgan competent de la Generalitat en matèria de funció pública.
f) Elevar l’avantprojecte de pressupost de l’IVAJ al Consell Rector, per a la seua aprovació.
g) Efectuar la coordinació i el seguiment de l’EVJ, elaborar l’informe d’avaluació de l’EVJ per a la seua aprovació pel Consell Rector i, a iniciativa pròpia, l’elaboració de les propostes de millora de la planificació i la programació de les activitats de l’IVAJ per elevar-les al Consell Rector.
h) Aprovar les despeses i ordenar els pagaments de l’IVAJ dins dels límits legals i pressupostaris.
i) Elevar al Consell Rector els comptes de l’IVAJ, per a l’informe previ a la seua aprovació per la Presidència.
j) Subscriure contractes en nom de l’IVAJ.
k) Elaborar els acords que hagen de sotmetre’s a l’aprovació del Consell Rector, i executar aquells que siguen adoptats i corresponguen a les competències de l’organisme.
l) Traslladar els acords adoptats pel Consell Rector als òrgans que ostenten la competència per a executar-los, quan aquesta no corresponga a l’IVAJ.
m) Organitzar els serveis dependents de l’IVAJ dins del marc de la normativa sobre funció pública que resulte d’aplicació.
n) Gestionar els recursos econòmics de l’ens.
o) Resoldre els expedients de responsabilitat patrimonial.
p) Dirigir l’Observatori Valencià de la Joventut.
q) Les que li encomanen els altres òrgans directius de l’IVAJ.
r) Qualsevol altra funció anàloga que resulte de la normativa que regule el funcionament de l’organisme.
4. En cas de vacant, absència o malaltia de la persona titular de la Direcció General de l’IVAJ, les seues competències executives les exercirà qui ostente la Presidència de l’Institut o la persona que designe.


Disposició transitòria

Única. Règim transitori de les unitats i llocs de treball de nivell administratiu
1. En tant els departaments del Consell competents en matèria de pressupostos i de funció pública no efectuen les corresponents modificacions derivades d’aquest decret, les unitats i llocs de treball de nivell administratiu encara configurats d’acord amb l’anterior organització de l’IVAJ continuaran tramitant aquells assumptes i expedients de les matèries que gestionaven amb anterioritat a l’entrada en vigor d’aquest decret, sense que això siga cap impediment per a l’exercici de les competències per part d’aquells òrgans superiors o directius als quals el decret li les atribueix.
2. La Direcció General de l’IVAJ podrà adoptar les disposicions necessàries per a l’efectivitat d’aquest decret durant el període transitori.

linea
Mapa web