Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. RESOLUCIÓ de 2 de juny de 2022, de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial per la qual es dicten instruccions per a la gestió del mòdul professional de Formació en Centres de Treball. [2022/5235]

(DOGV núm. 9355 de 06.06.2022) Ref. Base de dades 004925/2022

RESOLUCIÓ de 2 de juny de 2022, de la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial per la qual es dicten instruccions per a la gestió del mòdul professional de Formació en Centres de Treball. [2022/5235]
L’Ordre 12/2022, de 9 de març de 2022, de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, per la qual es regula el mòdul professional de Formació en Centres de Treball dels cicles formatius de grau mitjà i superior, Formació Professional Bàsica, Programes Formatius de Qualificació Bàsica, Cursos d’Especialització i Bloc de Formació Pràctica (BFP) dels Ensenyaments de Règim Especial, en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana (DOGV 9299 / 16.03.2022), preveu en el seu article 5 que és competència de la direcció general competent en matèria de formació professional i ensenyaments de règim especial publicar els documents i models necessaris per a la gestió administrativa del mòdul professional de Formació en Centres de Treball (FCT).

En virtut del que s’ha exposat i d’acord amb les competències conferides per l’article 70 de la Llei del Consell, l’article 9 de l Decret 173/2020, de 30 d’octubre, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d’Educació i l’article 5 de l’Ordre 12/2022, de 9 de març de 2022, de la Conselleria d’Educació, resolc:


Primer. Objecte i àmbit d’aplicació
1. La present resolució té per objecte regular el procediment de gestió i realització del mòdul professional de Formació en Centres de Treball, així com establir els documents necessaris per a aquest procediment. És per això que s’ha establit com a premissa la millora de la gestió del mòdul, així com el suport i suport als centres educatius, de manera que puga servir d’ajuda real en la tramitació i seguiment de les unitats formatives que en l’Ordre 12/2022, de 9 de març de 2022 s’estableixen.
2. L’àmbit d’aplicació són els centres educatius autoritzats en la Comunitat Valenciana per a impartir cicles formatius de Formació Professional, Arts Plàstiques i Disseny i Ensenyaments Esportius de Règim Especial.

Segon. Documentació
En la tramitació i gestió de l mòdul de Formació en Centres de Treball s’han d’utilitzar els documents que a continuació es relacionen i les plantilles de les quals estaran disponibles en la pàgina web d’aquesta conselleria en l’apartat:
https://ceice.gva.es/va/web/formacion-profesional/formacion-en-centros-de-trabajo
a) Annex I d’aquesta resolució: conveni centre educatiu – Empresa o entitat per a la realització de pràctiques formatives en centres de treball.
b) Annex II d’aquesta resolució: Associació alumne/a – Centre de treball.
c) Annex III d’aquesta resolució: Programa formatiu del mòdul professional de Formació en Centres de Treball.
d) Adaptacions curriculars al programa formatiu del mòdul professional de Formació en Centres de Treball.
e) Informe d’adquisició de resultats d’aprenentatge i valoratiu sobre una unitat formativa de l’alumnat.
f) Informe per a la memòria del mòdul professional de Formació en Centres de Treball.
g) Informe per a la memòria del mòdul professional de Formació en Centres de Treball de l departament de pràctiques formatives.
h) Informe valoratiu del tutor/a per a l’exempció del mòdul de Formació en Centres de Treball.
i) Informe justificatiu per a autoritzar situacions excepcionals.
j) Informe del director o directora del centre educatiu per a realització del mòdul de Formació en Centres de Treball fora del territori espanyol i fora del marc de programes de la Conselleria competències matèria d’Educació o de la Unió Europea.
2. Tota la documentació, annexos, convenis, autoritzacions o altres, degudament emplenats i signats, si és el cas, s’arxivarà i custodiarà en el centre educatiu. L’arxiu pot ser físic o digital, cas en el qual el centre educatiu arbitrarà un efectiu sistema de còpies de seguretat.

Per a cada cicle formatiu, la memòria del mòdul professional de Formació en Centres de Treball inclourà l’Informe per a la memòria del mòdul professional de Formació en Centres de Treball, així com tots els informes d’adquisició de resultats d’aprenentatge i valoratiu sobre una unitat formativa de l’alumnat, dels alumnes del mòdul.

Per a cada centre educatiu, la memòria final del departament de pràctiques formatives inclourà l’Informe per a la memòria del mòdul professional de Formació en Centres de Treball del departament de pràctiques formatives, així com totes les memòries del mòdul professional de Formació en Centres de Treball, dels cicles impartits en el centre.

3. El seguiment i la gestió del mòdul de Formació en Centres de Treball s’ha de realitzar mitjançant l’aplicació SAÓ (https://fct.edu.gva.es/) en la qual s’ha de registrar, amb una antelació prèvia d’almenys 15 dies naturals a l’inici de la formació en l’empresa o entitat, la informació relativa a cada membre de l’alumnat que participa en el projecte i els annexos II i III d’aquesta resolució degudament emplenats i signats, que serviran com a notificació de l’aplicació d’aquest.


Tercer. Formalització de convenis
1. Perquè l’alumnat puga realitzar el mòdul de Formació en Centres de Treball en una empresa o entitat s’ha de signar un conveni de col·laboració entre el centre educatiu i l’empresa o entitat pública o privada segons el model establert a l’annex i d’aquesta resolució.

2. Aquest conveni de col·laboració estableix el marc relacional entre les entitats i permet establir programes de formació per al mòdul de Formació en Centres de Treball per a qualsevol dels cicles formatius que té autoritzat el centre educatiu.
3. Els convenis els signen el director del centre educatiu en el cas dels públics o el titular en el cas dels privats, d’una banda, i la persona amb capacitat d’obrar per vincular l’empresa o institució, de l’altra.


Quart. Característiques dels convenis
1. Els convenis tenen una duració inicial de quatre anys des de la seua signatura, i es podrà prorrogar per un nou període de quatre anys si no es produeix rescissió o desistiment explícit per alguna de les parts.
2. Transcorreguts els dos períodes assenyalats en el punt anterior s’ha de signar un nou conveni.
3. Els convenis de col·laboració s’han de numerar indicant el codi de registre del centre seguit de l’any natural en què se signa i d’un número d’ordre de quatre xifres. Aquest número tindrà el següent format: Fcòdidecentre/any/núm. intern.

Cinqué. Seguiment del mòdul de Formació en Centres de Treball en les empreses i entitats públiques o privades.
1. Per al seguiment de la formació en les empreses o entitats l’alumnat emplenarà diàriament en SAÓ el nombre d’hores que realitza en l’empresa, així com les observacions que es consideren necessàries.

2. La persona responsable de la tutoria podrà sol·licitar a l’alumnat una memòria sobre les activitats realitzades a l’empresa.
3. Tal com s’estableix a l’Ordre 12/2022, de 9 de març de 2022, la persona tutora farà un mínim de tres visites al llarg del període de realització del mòdul de Formació en Centres de Treball per assegurar el bon funcionament i consecució d’objectius plantejats en el programa formatiu. No obstant això, per motius justificats es podrà establir un sistema de seguiment diferent, del qual la persona tutora deixarà constància prèviament en el programa de seguiment de l’alumnat, inclòs en el programa formatiu.

Sisé. Avaluació del mòdul de Formació en Centres de Treball amb unitats formatives en diferents cursos acadèmics.
1. Si un alumne realitza el mòdul de Formació en Centres de Treball en diferents unitats formatives en cursos consecutius, en finalitzar les unitats formatives que realitze el primer curs, realitzarà una sol·licitud d’ajornament de la qualificació del mòdul de Formació en Centres de Treball, a través de l’annex XIII de l’Ordre 79/2010, de 27 d’agost:

https://ceice.gva.es/documents/161863064/162743641/Anexo_XIII.pdf
2. El mòdul de Formació en Centres de Treball s’avaluarà després de la finalització de l’última unitat formativa

Seté. Comunicacions a Inspecció d’Educació i a la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial
Totes les comunicacions previstes en l’Ordre 12/2022, de 9 de març de 2022, es realitzaran a través de l’aplicació SAÓ (https://fct.edu.gva.es/) en els apartats establits per a això.

Huité. Protecció de dades
1. La gestió dels procediments previstos en aquesta resolució comporten el tractament de dades de caràcter personal. Caldrà complir les mesures i garanties regulades en la normativa en matèria de protecció de dades, en especial el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

2. En el disseny de sol·licituds, formularis i aportació documental, s’hauran de tenir en compte els principis de protecció de dades. En concret, les dades personals seran adequades, pertinents i limitades al necessari en relació amb les finalitats per a les quals són tractades.
3. En els convenis de col·laboració que s’instrumenten s’inclourà la referència a la informació que s’ha de facilitar a les persones interessades en relació amb les seues dades de caràcter personal, de conformitat amb el que preveuen els articles 13 i 14 de l’RGPD i l’article 11 de la Llei orgànica 3/2018.
4. La informació completa sobre el tractament de dades personals que comporten els procediments que es regulen en aquesta resolució es troba disponible en el Registre d’Activitats de Tractament publicat en la pàgina web de la conselleria responsable en matèria d’educació.


Nové. Producció d’efectes
Aquesta resolució produirà efectes a partir de l’1 de juny de 2022, i deixa sense efectes la resolució d’1 de setembre de 2010, de la Direcció General d’Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional de la Conselleria d’Educació, per la qual es publiquen els documents i models de gestió del mòdul professional de Formació en Centres de Treball.

València, 2 de juny de 2022.– El director general de Formació Professional i Ensenyaments de Règim Especial: Manuel Gomicia Giménez.

linea
Mapa web