Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDE de 19 de maig de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual s'establix el procediment d'admissió de l'alumnat en els Programes de Qualificació Professional Inicial finançats amb fons públics. [2009/6135]

(DOGV núm. 6024 de 29.05.2009) Ref. Base de dades 006132/2009

ORDE de 19 de maig de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual s'establix el procediment d'admissió de l'alumnat en els Programes de Qualificació Professional Inicial finançats amb fons públics. [2009/6135]
Regulats els programes de Qualificació Professional Inicial per l'Orde de 19 de maig de 2008, de la Conselleria d'Educació (DOCV 5790, de 23.06.2008). Establits els seus aspectes fonamentals, així com les instruccions per a la seua organització i funcionament, per la Resolució de la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional de 18 de novembre de 2008 (DOCV 5906, de 03.12.2008) per al curs 2008/2009; és procedent fixar amb caràcter general les condicions d'accés i regular el procediment que s'ha de seguir per a determinar l'orde d'admissió de l'alumnat, així com articular diferents aspectes, tenint en compte el que disposa el Decret 33/2007, de 30 de març, del Consell, pel qual es regula l'accés als centres docents públics i privats concertats que impartixen ensenyances de règim general.
En atenció d'estos motius, de conformitat amb el dictamen del Consell Valencià de Formació Professional, en virtut de les competències conferides per l'article 28.e de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i vista la proposta conjunta de els directors generals d'Ordenació i Centres Docents i de la Direcció d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i la Formació Professional, de data 18 de maig de 2009 i de conformitat amb esta,
ORDENE
Article 1. Objecte i àmbit d'aplicació
La present orde té com a objecte regular el procediment d'admissió de l'alumnat en els Programes de Qualificació Professional Inicial financiats amb fons públics que es realitzen en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
Article 2. Destinataris i condicions generals d'accés
Els destinataris i les condicions generals d'accés a les distintes modalitats dels Programes de Qualificació Professional Inicial són les que establix l'article 4 de l'Orde de 19 de maig de 2008, de la Conselleria d'Educació (DOCV 5790, de 23 de juny) per la qual es regulen els Programes de Qualificació Professional Inicial.
Article 3. El procediment d'admissió
El procediment d'admissió serà el que es determina en esta orde i el procés i el calendari d'admissió de l'alumnat seran els que es fixen cada curs per a Educació Secundària, per als:
(a) Programes de Qualificació Professional Inicial finançats amb fons públics que siguen autoritzats en centres docents.
(b) Programes de Qualificació Professional Inicial autoritzats en entitats col·laboradores beneficiàries de les ajudes, les bases i els procediment dels quals s'establixen en l'Orde de 7 de juliol de 2008, de la Conselleria d'Educació, per la qual s'aproven les bases reguladores i el procediment general per a la concessió d'ajudes per al desplegament de Programes de Qualificació Professional Inicial (DOCV 5806 de 15 de juliol), i aquells Programes de Qualificació Professional Inicial que s'autoritzen amb finançament públic.
Article 4. Documentació a aportar
1. Junt amb la sol·licitud d'admissió el model de la qual figura en l'annex I d'esta orde, serà necessari aportar una fotocòpia del DNI i el certificat, seguint el model de l'annex II, sobre l'escolarització de l'alumne, així com la documentació prevista en el dit annex.
2. La direcció del centre on l'alumne cursa estudis serà responsable de la formalització correcta dels dits documents i del lliurament del dit certificat, així com de la incorporació als expedients de l'alumnat que curse un programa de qualificació professional inicial al centre mateix, si en fóra admés en algun, o de la remissió a l'entitat o al centre on finalment l'alumne formalitze la seua matrícula per a incorporar-ho a l'expedient corresponent.
3. Els sol·licitants de 16 o més anys d'edat, complits fins al 31 de desembre de l'any de l'inici del programa, que no aporten el certificat previst en l'annex II participaran en el procés d'admissió seguint l'orde de prioritat que establix l'article 6, apartat 1.1.4, en referència a l'alumnat desescolaritzat. Per la seua banda, la sol·licitud dels alumnes de 15 anys, complits fins al 31 de desembre de l'any de l'inici de programa, serà nul·la si no s'acompanya del certificat previst en l'annex II.
Article 5. Garanties respecte a l'escolarització
1. Si un alumne, en edat d'escolarització obligatòria, és admés en un Programa de Qualificació Professional Inicial d'un centre diferent d'aquell en què estiga escolaritzat, serà donat de baixa en el centre d'origen com a conseqüència de formalitzar la matrícula en el centre d'admissió.
Si no formalitzara la matrícula en el dit centre continuarà escolaritzat en el centre d'origen.
2. La Direcció del Centre, la Comissió Municipal d'Escolarització i la Inspecció Educativa vetlaran pel compliment de l'escolarització i per evitar, tant preventivament com correctivament, la desescolarització i l'absentisme.
3. En el cas de l'alumnat de 16 a 18 anys es duran a terme les actuacions necessàries per a garantir, en les millors condicions possibles, l'escolarització fins a la majoria d'edat.
Article 6. Prioritat en l'accés als Programes de Qualificació Professional Inicial autoritzats en centres docents
1. L'admissió als Programes de Qualificació Professional Inicial autoritzats en centres docents, si n'hi ha més sol·licituds d'incorporació que reunisquen els requisits exigits que places escolars disponibles, es regirà pel següent orde de prioritat establit per modalitats:
1.1. Prioritat en l'accés al primer curs de Programes de Qualificació Professional Inicial de les modalitats d'Aula i Aula Polivalent:
1.1.1. Alumnat del centre procedent de programes experimentals per a la prevenció de l'abandó escolar prematur i la integració socioeducativa de l'alumnat amb necessitats específiques d'adaptació, autoritzats per la Direcció General competent en matèria d'avaluació, innovació i qualitat educativa; entenent per alumnat del centre el que hi estiga matriculat en el curs anterior a aquell per al qual se sol·licita plaça escolar.
1.1.2. Alumnat d'altres centres procedent de programes experimentals per a la prevenció de l'abandó escolar prematur i la integració socioeducativa de l'alumnat amb necessitats específiques d'adaptació, autoritzats per la Direcció General competent en matèria d'avaluació, innovació i qualitat educativa.
1.1.3. Alumnat del centre mateix, és a dir, l'alumnat matriculat en el centre en el curs anterior a aquell per al qual se sol·licita lloc escolar, en l'orde següent:
1r) Alumnat de 16 anys o més, complits fins al 31 de desembre de l'any d'inici del programa, proposat per l'equip educatiu.
2n) Alumnat de 16 anys o més, complits fins al 31 de desembre de l'any d'inici del programa, que ho sol·licite voluntàriament.
3r) Alumnat de 15 anys, complits fins al 31 de desembre de l'any d'inici del programa, que reunisca els requisits establits en l'article sext, punt 6, de l'Orde de la Conselleria d'Educació de 19 de maig 2008.
1.1.4. Alumnat procedent d'altres centres, d'acord amb l'orde següent:
1r) Alumnat de 16 anys o més, complits fins al 31 de desembre de l'any d'inici del programa, proposat per l'equip educatiu.
2n) Alumnat de 16 anys o més, complits fins al 31 de desembre de l'any d'inici del programa, que ho sol·licite voluntàriament.
3r) Alumnat de 15 anys, complits fins al 31 de desembre de l'any d'inici del programa, que reunisca els requisits establits en l'article sext, punt 6, de l'Orde de la Conselleria d'Educació de 19 de maig 2008.
1.1.5. Alumnat desescolaritzat:
Alumnat desescolaritzat de 16 anys o més, complits fins al 31 de desembre de l'any d'inici del programa. S'entendrà com a "alumnat desescolaritzat" aquell que durant el curs immediatament anterior al de l'inici del Programa de Qualificació Professional Inicial no haja estat matriculat en cap centre docent cursant Educació Secundària Obligatòria.
1.2. Prioritat en l'accés al segon curs de Programes de Qualificació Professional Inicial de les modalitats d'Aula i Aula Polivalent.
Els programes de les modalitats d'Aula i Aula Polivalent que, una vegada efectuada la promoció de l'alumnat que va realitzar el primer curs durant el curs anterior, disposen de places escolars en segon curs, es regiran per l'orde de prioritat següent a l'hora de completar-los:
1r) Alumnat que, havent superat el primer curs en les modalitats de Taller o Taller Polivalent en un Programa de Qualificació Professional Inicial dut a terme al centre mateix, sol·licite cursar el segon curs d'un programa de la modalitat d'Aula o Aula Polivalent.
2n) Alumnat que, havent superat el primer curs en les modalitats de Taller o Taller Polivalent en un Programa de Qualificació Professional Inicial dut a terme en un altre centre o entitat, sol·licite cursar el segon curs d'un programa de la modalitat d'Aula o Aula Polivalent.
1.3. Prioritat en l'accés a Programes de Qualificació Professional Inicial de les modalitats de Taller, Taller Polivalent i Programa de Qualificació Professional Inicial Especial:
L'orde de prioritat serà el mateix que hi ha establit per als programes de la modalitat d'Aula i Aula Polivalent, excepte en allò que s'ha indicat per als alumnes de 15 anys d'edat, per als quals no s'aplicaran les modalitats de Taller, Taller Polivalent i Programa de Qualificació Professional Inicial Especial.
2. Els desempats dins dels distints grups de prioritat es resoldran per mitjà de sorteig que durà a terme el programa informàtic encarregat de gestionar la matrícula.
Article 7. Prioritat en l'admissió en els Programes de Qualificació Professional Inicial autoritzats a entitats col·laboradores i finançats amb fons públics
En cas que hi haja més sol·licituds de plaça escolar que vacants en el programa o programes de les modalitats de Taller, Taller Polivalent o Especial dels Programes de Qualificació Professional Inicial autoritzats a entitats col·laboradores i finançats amb fons públics, i promoguts per les dites entitats, se seguirà l'orde de prioritat següent:
1r) Alumnat de 16 anys o més, complits fins al 31 de desembre de l'any d'inici del programa procedent de programes experimentals per a la prevenció de l'abandó escolar prematur i la integració socioeducativa de l'alumnat amb necessitats específiques d'adaptació autoritzats per la Direcció General competent en matèria d'avaluació, innovació i qualitat educativa, siga quin siga el seu centre de procedència.
2n) Alumnat de 16 anys o més, complits fins al 31 de desembre de l'any d'inici del programa, proposat per l'equip educatiu d'un centre.
3r) Alumnat de 16 anys o més, complits fins al 31 de desembre de l'any d'inici del programa, que ho sol·licite voluntàriament.
4t) Alumnat desescolaritzat de 16 anys o més, complits fins al 31 de desembre de l'any d'inici del programa.
Els desempats dins dels distints grups de prioritat es resoldran per mitjà d'un sorteig que durà a terme el programa informàtic encarregat de gestionar la matrícula.
Article 8. Procediment
1. La prioritat que establixen els articles 6 i 7, s'aplicarà considerant en primer lloc les primeres opcions rebudes per cada programa de qualificació professional inicial; a continuació, les segones, i així successivament fins a la quinta opció, mentres n'hi haja vacants.
2. La Direcció Territorial determinarà les vacants en el cas dels centres públics i comunicarà a tots els centres i entitats les vacants existents en els Programes de Qualificació Professional Inicial que tinguen autoritzats en estos, i difondrà en la pàgina oficial de la Conselleria d'Educació i/o a través del suport informàtic que determine la Direcció General competent en matèria d'admissió d'alumnes, totes aquelles existents en la xarxa. En el cas de centres privats i entitats col·laboradores, estos hauran facilitat a la Direcció Territorial corresponent les dades sobre vacants (fins al 10é dia abans de l'oferta de vacants a maig-juny i fins a 24 hores abans en la fase de setembre) perquè estes puguen ser incorporades al procés.
3. En cada centre o entitat es publicaran les vacants pròpies i es donaran a conéixer els annexos amb les vacants que hi haja en altres centres o entitats del municipi, així com les que hi haja en altres centres o entitats que impartisquen la mateixa modalitat de Programa de Qualificació Professional Inicial.
Tots els centres que impartisquen Educació Secundària Obligatòria exposaran en el tauler d'anuncis la relació de Programes de Qualificació Professional Inicial i les vacants, relació obtinguda del suport informàtic mencionat en l'apartat 2, i facilitaran als seus alumnes l'accés informàtic a esta.
4. Només podran sol·licitar-se places escolars en programes autoritzats en què hi haja vacants publicades. Les opcions per a vacants inexistents seran considerades nul·les. Si es dóna este fet, que haurà de ser identificat pel centre o per l'entitat en el moment en què reba la sol·licitud, el centre o l'entitat entregarà o dirigirà l'escrit arreplegat en l'annex IV al sol·licitant.
5. L'alumne entregarà la sol·licitud (annex I) al centre o l'entitat de primera opció, que en processarà totes les dades en el suport informàtic que determine la Direcció General competent en matèria d'admissió d'alumnes. A l'efecte les entitats col·laboradores rebran l'assistència que en cada cas determine la Direcció Territorial respectiva.
6. L'assignació de vacants es realitzarà per mitjà d'una aplicació informàtica dissenyada a este efecte, que assignara els llocs tenint en compte el que establixen els articles 6 i 7.
7. En les dates que es determinen en el calendari de la Direcció Territorial, aquells alumnes que opten per anul·lar la seua sol·licitud, hauran de presentar a l'efecte el formulari de l'annex III.
Article 9. Constitució efectiva de les unitats d'escolarització dels Programes de Qualificació Professional Inicial
1. La Direcció General competent en matèria d'admissió d'alumnat determinarà, i les direccions territorials duran a terme, la constitució efectiva d'estes unitats quan hi haja un nombre suficient d'alumnes (article 10 de l'Orde 19.05.2008, DOCV 23.06.2008).
2. Aquells alumnes que hagen sol·licitat plaça escolar en un programa que no arribe a constituir-se, seran atribuïts a la/les següent/s opció/ons que ells mateixos hagen formulat.
Article 10. Vacants al final del procés d'admissió
1. Havent finalitzat el procés d'admissió, tant en la fase de juny-juliol com en la de setembre, es publicarà, en la pàgina web oficial de la Conselleria d'Educació i/o a través del suport informàtic que determine la Direcció General competent en matèria d'admissió d'alumnes, el llistat amb les vacants existents després del dit procés.
2. Aquells alumnes que, havent presentat la sol·licitud, no hagen obtingut plaça escolar segons les seues opcions, podran dirigir-se, abans que concloga el termini de matrícula, al centre o l'entitat corresponent i sol·licitar qualsevol dels llocs vacants. Per a això haurà de presentar junt amb la nova sol·licitud, el resguard i la còpia de la sol·licitud que anteriorment presentaren.
Article 11. Comissions sectorials d'escolarització
1. En cada una de les direccions territorials es crea una Comissió Sectorial d'Escolarització en Programes de Qualificació Professional Inicial els membres de la qual els designarà la Direcció Territorial corresponent, i que tindrà la composició següent:
a) Un/a inspector/a d'Educació, que en serà el/la president/a.
b) Un/a director/a de centre públic que tinga cicles formatius i Programes de Qualificació Professional Inicial autoritzats.
c) Un/a titular de centre privat o entitat col·laboradora amb Programes de Qualificació Professional Inicial finançats amb fons públics.
d) Un/a director/a o vicedirector/a de centre d'Educació Secundària públic que no tinga cicles formatius, però que tinga autoritzats Programes de Qualificació Professional Inicial, que actuarà com a secretari/ària.
e) Un representant de les associacions d'alumnes.
f) Un representant de les associacions de mares i pares d'alumnes.
2. Són funcions de la Comissió:
a) Accedir i participar en el programa o en el suport informàtic encarregat de gestionar el procés d'escolarització.
b) Resoldre aquelles qüestions o reclamacions que es puguen plantejar en el procés d'admissió. Per a això podrà instar els centres i les entitats a corregir aspectes de la seua competència i demanar als responsables de l'administració central tots els suports informàtics o aclariments que es necessiten.
c) Elaborar un informe anual breu sobre el desenrotllament del procés en la seua província.
d) Proposar a l'administració central les actuacions que es consideren pertinents per a ampliar la xarxa d'oferta, millorar el procés d'escolarització i corregir-ne les disfuncions.
3. En aquelles províncies en què la Direcció Territorial corresponent ho considere oportú, i després d'haver-ho consultat prèviament d'una manera raonada a l'administració central, es podran crear subcomissions o comissions territorials. La composició serà la mateixa que la de la Comissió Sectorial i les seues actuacions seran coordinades per esta.
Article 12. Publicació de llistes
Les llistes, tant les provisionals com les definitives, d'admesos i exclosos, s'obtindran per mitjà del suport informàtic que determine la Direcció General competent en matèria de matrícula, i es correspondran amb els annexos del V al X que acompanyen esta orde.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera. Execució
Es faculta els diferents directors generals perquè dicten, en els seus àmbits competencials, les disposicions necessàries per a executar i aplicar el que preveu esta orde.
Segona. Adaptació d'annexos
Així mateix, es faculta els diferents directors generals per a modificar per resolució els annexos de la present orde amb l'objecte d'adaptar-los a la legislació que incidisca en el seu contingut.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Legislació aplicable
Amb caràcter general, en aquells aspectes que no contradiguen el que disposa esta orde, caldrà ajustar-se a l'Orde de 27 d'abril de 2007, sobre admissió d'alumnat (DOCV 02.05.2007). També hi seran aplicables les pertinents instruccions que despleguen l'esmentada orde.
Segona. Compliment i difusió
La Inspecció Educativa i les direccions de cada centre docent i entitat col·laboradora, compliran i faran complir el que establix esta orde i adoptaran les mesures necessàries perquè tots els membres de la comunitat educativa en coneguen el contingut.
Tercera. Entrada en vigor
Esta orde entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
València, 19 de maig de 2009
El conseller d'Educació,
ALEJANDRO FONT DE MORA TURÓN

linea
Mapa web