DECRET LLEI 2/2017, de 14 de juliol, del Consell, pel qual es modifica la Llei 14/2016, de 30 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a 2017. [2017/6609]
(DOGV núm. 8087 de 19.07.2017) Ref. Base de dades 006460/2017
-
Anàlisi jurídica
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic Grup temàtic: Legislació Matèries: Pressupostos i política pressupostària Descriptors: Temàtics: dèficit, crèdit pressupostari, exercici pressupostari, pressupost, endeutament, llei pressupostària, modificació pressupostària, remuneració del treball, empresa pública, fundació
DECRET LLEI 2/2017, de 14 de juliol, del Consell, pel qual es modifica la Llei 14/2016, de 30 de desembre, de Pressupostos de la Generalitat per a 2017. [2017/6609]
Amb data 31 de desembre de 2016 es va publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la Llei 14/2016, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a lexercici de 2017, el procés delaboració de la qual va estar condicionat de forma rellevant per la incertesa que va generar que lAdministració general de lEstat no haguera posat en marxa el procediment delaboració dels seus pressupostos.
Aquesta circumstància va determinar que una llei de la transcendència que té la de pressupostos per al bon funcionament de qualsevol administració, quedara condicionada en origen, tant respecte del mateix marc financer delaboració, com de tota la regulació que en matèria de despeses de personal i oferta docupació pública sinclou, amb el caràcter de bàsic, en la normativa estatal anual.
En aquest context, i pel que es refereix específicament a les qüestions vinculades a la política de personal, la Llei 14/2016, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a lexercici 2017, va optar per mantindre les retribucions del personal empleat públic en els mateixos termes i condicions que en lexercici 2016, i, quant a la taxa de reposició defectius, per mantindre els criteris, que amb el caràcter de bàsics, arreplegava la normativa pressupostària estatal per a 2016.
Publicada la Llei 3/2017, de 27 de juny, de pressupostos generals de lEstat per a lany 2017, cal traslladar de forma immediata els criteris i exigències establits per lEstat, quant a les polítiques de personal, a làmbit de la nostra Comunitat, per motius de cautela i seguretat jurídica. Amb això es pretén assegurar, duna banda, lactualització de les retribucions del personal al servei de la Generalitat a l1 per cent, dacord amb el que estableix lesmentada llei, i dun altre, laplicació i desplegament a la nostra Comunitat de les condicions i règim jurídic bàsic en matèria doferta docupació pública, tant loferta general anual com les dues excepcionals que sestenen al període 2017-2019 i tracten dassegurar lestabilitat en locupació pública.
Aquestes dues circumstàncies, especialment la ultima, són les que constitueixen el fet habilitant dextraordinària i urgent necessitat que lEstatut exigeix en larticle 44 per a ladopció dun decret llei.
Per tot això, i a lempara del que preveuen els articles 44, 49 i 50 de lEstatut dAutonomia de la Comunitat Valenciana, a proposta del conseller dHisenda i Model Econòmic i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió de 14 de juliol de 2017,
DECRETE
Article únic. Modificació de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a lexercici 2017.
U. Es fa una nova redacció de lapartat 1 de larticle 28 de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, que queda redactat de la manera següent:
«1. Lany 2017, les retribucions del personal al servei de les diferents entitats o subjectes a què es refereix larticle 27 daquesta llei no podran experimentar un increment global superior a l1 per cent respecte a les vigents el 31 de desembre de 2016, en termes dhomogeneïtat per als dos períodes de comparació, tant pel que fa a efectius de personal com a lantiguitat daquest.»
Dos. Es fa una nova redacció de larticle 29 de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, que queda redactat de la manera següent:
«Amb efectes d1 de gener de 2017, les quanties dels components de les retribucions del personal al servei de les entitats i subjectes inclosos en làmbit daplicació subjectiu del present títol, sotmés a règim administratiu i estatutari seran les derivades de laplicació de les normes següents:
a) El sou i els triennis de lesmentat personal experimentaran un increment de l1 per cent respecte dels vigents el 31 de desembre de 2016, dacord amb el que preveu larticle 28.1, i per les quanties reflectides en larticle 31.1.a daquesta llei.
b) Les retribucions complementàries de caràcter fix i periòdic assignades als llocs de treball que exercisca, experimentaran un increment de l1 per cent respecte de les vigents a 31 de desembre de 2016.
El que disposa el paràgraf anterior, no impedirà ladequació de les esmentades retribucions quan siga necessària per a assegurar que les assignades a cada lloc de treball guarden la relació procedent amb el contingut despecial dificultat tècnica, dedicació, responsabilitat, perillositat o penositat del lloc.
c) Les pagues extraordinàries del personal inclòs en làmbit daplicació daquest article seran dos a lany, una en el mes de juny i una altra en el de desembre. Cada una de les esmentades pagues inclourà les quanties de sou i triennis fixades en larticle 31.1.b daquesta llei i del complement de destinació o concepte retributiu equivalent mensual que es perceba.
d) El conjunt de les restants retribucions complementàries experimentaran un increment de l1 per cent respecte de les vigents a 31 de desembre de 2016, sense perjudici del que disposen els articles 31.1.e i 40, i la disposició addicional vint-i-quatre daquesta llei.
El que disposa el paràgraf anterior ha dentendres sense perjudici de les adequacions retributives que, amb caràcter singular resulten imprescindibles pel contingut dels llocs de treball, per la variació del nombre defectius assignats a cada programa, o pel grau de consecució dels objectius fixats a aquest.»
Tres. Es fa una nova redacció dels apartats 1, 2 i 3 de larticle 30 de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, que queden redactats de la manera següent:
«1. Durant lexercici 2017 les retribucions del personal a què es refereix el present article experimentaran un increment de l1 per cent respecte de les vigents el 31 de desembre de 2016.
2. A aquest efecte, les retribucions de les persones que componen el Consell i el nivell dòrgans superiors de les conselleries es fixen en les quanties següents, referides a dotze mensualitats, sense dret a pagues extraordinàries:
Presidenta o president de la Generalitat 68.975,16 euros
Vicepresidenta o vicepresident 58.757,52 euros
consellera o conseller 58.757,52 euros
Secretària autonòmica o secretari autonòmic 58.744,08 euros
3. Les retribucions de les persones que integren el nivell directiu de les conselleries i assimilats, es fixen en les quanties de sou base, complement de destinació i complement específic següents, referides a dotze mensualitats:
Sou base
Euros C. Destinació
Euros C. Específic
Euros
Sotssecretari o sotssecretària 12.644,76 11.103,36 32.373,48
director o directora general 12.783,72 11.225,28 30.365,16
Les pagues extraordinàries seran dos a lany, una en el mes de juny i una altra en el de desembre, per un import cada una delles duna mensualitat del sou base indicat en el quadre anterior i els triennis que, si és el cas, li corresponguen.»
Quatre. Es fa una nova redacció a les lletres a), b) c) d), e), f), i) i j) de lapartat 1 de larticle 31 de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, que queden redactades de la manera següent:
«1. De conformitat amb el que estableix larticle 28 daquesta llei, i dacord amb el que preveu la disposició final tercera de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, les retribucions a percebre lany 2017 pel personal funcionari inclòs en làmbit daplicació del present article, seran les següents:
a) El sou i els triennis, que corresponguen al grup o subgrup de classificació professional de pertinença del personal a què es refereix aquest article, dacord amb les quanties següents, referides a dotze mensualitats, a percebre en les nòmines ordinàries de gener a desembre de 2017:
Grup/subgrup Grup
Llei 30/1984 Sou (euros) Triennis (euros)
A1 A 13.576,32 522,24
A2 B 11.739,12 425,76
B 10.261,56 373,68
C1 C 8.814, 12 322,20
C2 D 7.335,72 219,24
Agrupacions professionals E 6.714,00 165,00
b) Les pagues extraordinàries, que es percebran dacord amb el que disposa larticle 29.c daquesta llei, sajustaran cada una a les quanties següents:
En concepte de sou i triennis:
Grup/subgrup Grup Llei 30/1984 Sou (euros) Triennis (euros)
A1 A 698,13 26,85
A2 B 713,45 25,87
B 739,07 26,92
C1 C 634, 82 23,19
C2 D 605,73 18,09
Agrupacions professionals E 559,50 13,75
En concepte de complement de destinació o concepte retributiu equivalent, la corresponent a una mensualitat.
c) El complement de destinació serà el corresponent al nivell del lloc de treball exercit, dacord amb les quanties següents referides a dotze mensualitats:
Nivell Import en euros
30 11.858,76
29 10.636,80
28 10.198,68
27 9.742, 20
26 8.547,00
25 7.583,16
24 7.135,68
23 6.688,80
22 6.241,08
21 5.794,56
20 5.382,60
19 5.107,80
18 4.832,76
17 4.557,96
16 4.283,64
15 4.008,36
14 3.733, 92
13 3.458,64
12 3.183,72
11 2.908,80
10 2.634,36
9 2.496,96
8 2.359,08
7 2.221,92
6 2.084, 40
5 1.947,00
4 1.740,96
3 1.535,40
2 1.329,12
1 1.123,20
d) Els complements específics o conceptes anàlegs assignats als llocs de treball exercits pel personal a què es refereix aquest article, la quantia anual dels quals experimentarà un increment de l1 per cent respecte a la vigent a 31 de desembre de 2016.
El complement específic anual, es percebrà en catorze pagues iguals, de les quals dotze seran de percepció mensual, i dues addicionals del mateix import que una mensual, una en el mes de juny i una altra al desembre, respectivament, sense perjudici del que disposa larticle 40 daquesta llei.
e) El complement de carrera professional horitzontal, dacord amb el que preveu la disposició addicional vint-i-quatre daquesta llei i per les quanties arreplegades en lannex IV daquesta llei.
f) Durant lexercici 2017, la quantia destinada al complement de productivitat, dins de cada secció pressupostària o equivalent, no podrà experimentar un increment superior a l1 per cent respecte de la vigent el 31 de desembre de 2016.
El complement de productivitat saplicarà, si és el cas, amb els criteris que establisca el Consell, a proposta de la conselleria que tinga assignades les competències en matèria dhisenda, i per a la seua aplicació caldrà ajustar-se, en tot cas, al que preveu larticle 55.2.b del text refós de la Llei de la funció pública valenciana, aprovat per Decret legislatiu de 24 doctubre de 1995, del Consell. A aquest efecte, sautoritza lesmentada conselleria per a dotar, si és el cas, els crèdits globals destinats a atendre lesmentat complement, una vegada hagen sigut fixats els criteris pel Consell.
En cap cas, les quanties assignades per complement de productivitat durant un període de temps originaran cap dret individual respecte a les valoracions o apreciacions corresponents a períodes successius.
La conselleria que tinga assignades les competències en matèria dhisenda, podrà modificar la quantia dels crèdits globals destinats a atendre el complement de productivitat per a adequar-la al nombre defectius assignats a cada programa i al grau de consecució dels objectius fixats a aquest.»
.../...
«i) Els complements personals de garantia i els transitoris es mantindran en les mateixes quanties que el 31 de desembre de 2016 i seran absorbits per les millores que puguen derivar-se del canvi de grup o subgrup, nivell, lloc de treball, la promoció professional, el reconeixement o progressió del grau de carrera professional o desenvolupament professional o qualsevol altre increment retributiu, inclòs, si és el cas, el de caràcter general establit en aquesta llei, que afecte el lloc de treball o grup o subgrup de pertinença. En cap cas, es consideraran els triennis, el complement de productivitat, les gratificacions extraordinàries ni les indemnitzacions per raó de servei.
j) No obstant això que disposen els apartats anteriors, i pel que fa als complements de destinació i específic, es mantenen a títol personal les retribucions del personal del grup E/agrupacions professionals de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, dacord amb el que disposa larticle 24.1.B).d) de la Llei 13/2009, de 29 de desembre, incrementades en un 1 per cent respecte de les vigents el 31 de desembre de 2016.»
Cinc. Es fa una nova redacció dels apartats 2, 3, 4, 5 i 8 de larticle 32 de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a lexercici 2017, que queden redactats de la manera següent:
«2. La quantia anual de les retribucions corresponents als complements específics que estiguen assignats a lesmentat personal, experimentarà un increment de l1 per cent respecte de la vigent el 31 de desembre de 2016, sense perjudici, si és el cas, del que preveu larticle 31.1.h i larticle 40 daquesta llei.
3. La quantia anual de les retribucions corresponents als complements de carrera professional i desenvolupament professional que tinga reconeguts el personal que té la condició de personal sanitari dacord amb el que disposa el Decret 71/1989, de 15 de maig, del Consell de la Generalitat, experimentarà un increment de l1 per cent respecte de la vigent el 31 de desembre de 2016. Només tindrà dret a la percepció dels esmentats complements retributius el personal sanitari que tinga la condició destatutari fix o funcionari de carrera. Per consegüent, qualsevol altre personal que tinga reconegut o perceba algun dels esmentats complements retributius sense complir les condicions anteriorment indicades, en perdrà el dret a la percepció.
4. Les restants retribucions complementàries que, si és el cas, puga percebre el personal a què es refereix aquest article, igualment experimentaran un increment de l1 per cent respecte de les vigents el 31 de desembre de 2016.
5. Dacord amb les dotacions pressupostàries que es prevegen anualment, el personal sanitari a què es refereix lapartat 1, i que preste serveis en els centres i institucions sanitàries dependents de la conselleria que tinga assignades les competències en matèria de sanitat, podrà percebre una productivitat variable, que respondrà a la ponderació dels paràmetres següents: ús eficient dels recursos, qualitat assistencial, accessibilitat i grau dimplicació en activitats pròpies de lorganització.
En tot cas, les quantitats que perceba cada persona per aquest concepte seran de coneixement públic del personal de la institució sanitària on preste serveis, així com dels que tinguen la representació sindical de lesmentat personal. La quantificació dels paràmetres, la fixació dels criteris de distribució i, si és el cas, la seua modificació, sestablirà mitjançant un acord del Consell. La quantia individual del complement de productivitat es fixarà mitjançant una resolució de la persona que tinga assignada la titularitat de la conselleria amb competències en matèria de sanitat.
El crèdit total assignat a aquest concepte retributiu no podrà experimentar un increment superior a l1 per cent, en termes anuals, respecte de lestablit el 31 de desembre de 2016, en els termes i condicions previstos en lapartat 1.f de larticle 31 daquesta llei.»
.../...
«8. Les retribucions del personal en formació, personal de quota i zona i personal de cossos sanitaris locals al servei de les institucions sanitàries, dacord amb el que disposa larticle 28.1 daquesta llei, experimentaran un increment de l1 per cent respecte de les quanties vigents el 31 de desembre de 2016.«
Sis. Es fa una nova redacció de lapartat 1 de larticle 33 de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, que queda redactat de la manera següent:
«1. Durant lexercici 2017 les retribucions del personal a què es refereix aquest article experimentaran un increment de l1 per cent respecte de les vigents el 31 de desembre de 2016.»
Set. Es fa una nova redacció de lapartat 1 de larticle 34 de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, que queda redactat de la manera següent:
«1. La massa salarial del personal laboral al servei de les entitats i subjectes inclosos en làmbit daplicació subjectiu daquest títol, que sincrementarà en el percentatge màxim previst en lapartat 1 de larticle 28 daquesta llei, està integrada, a lefecte daquesta llei, pel conjunt de les retribucions salarials i extrasalarials meritades durant lexercici 2016 pel personal esmentat, amb el límit, per al personal de lAdministració de la Generalitat i del seu sector públic instrumental, de les quanties que tenen linforme favorable de la conselleria que tinga assignades les competències en matèria dhisenda per a aquest exercici pressupostari.
Se nexceptuen en tot cas:
a) Les prestacions i indemnitzacions de la Seguretat Social.
b) Les cotitzacions al sistema de la Seguretat Social a càrrec de lentitat ocupadora.
c) Les indemnitzacions corresponents a trasllats, suspensions o acomiadaments.
d) Les indemnitzacions o les bestretes per despeses que haja realitzat la persona empleada.
La limitació de lincrement a què es refereix el paràgraf primer operarà sense perjudici del que puga derivar-se de la modificació dels sistemes dorganització de treball o classificació professional i de la consecució dels objectius assignats en cada conselleria per mitjà de lincrement de la productivitat.»
Huit. Es fa una nova redacció de larticle 36 de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, que queda redactat de la manera següent:
«1. Al llarg de lexercici 2017 únicament es podrà procedir, en làmbit subjectiu delimitat en larticle 27 daquesta llei, a excepció de les societats mercantils de la Generalitat, entitats públiques empresarials de la Generalitat, les fundacions del sector públic de la Generalitat i consorcis adscrits a la Generalitat sempre que els seus actes estiguen subjectes directament o indirectament al poder de decisió daquesta, que es regiran pel que disposa la disposició addicional vint daquesta llei, i de les institucions a què es refereix larticle 20.3 de lEstatut dAutonomia de la Comunitat Valenciana, a la incorporació de nou personal amb subjecció als límits i requisits establits en els apartats següents, excepte la que puga derivar-se de lexecució de processos selectius corresponents a ofertes docupació pública dexercicis anteriors i del que establisca la normativa que es dicte per la Comunitat en desplegament del que preveu lapartat U.6 de larticle 19 de la Llei de pressupostos generals de lEstat per a 2017.
2. Respectant, en tot cas, les disponibilitats pressupostàries del capítol I dels corresponents pressupostos de despeses, en els següents sectors o funcions la taxa de reposició es fixarà fins a un màxim del 100 per cent:
a) Administració educativa, en matèria deducació no universitària, en relació amb la determinació del nombre de places per a laccés als cossos de personal funcionari docent.
b) Administració sanitària, respecte de les places de personal estatutari dels serveis de salut del Sistema Nacional de Salut.
c) Llocs de treball les funcions dels quals estiguen vinculades al control i lluita contra el frau fiscal, laboral, de subvencions públiques i del control de lassignació eficient dels recursos públics.
d) Llocs de treball les funcions del qual estiguen vinculades a lassessorament jurídic i a la gestió dels recursos públics.
e) Llocs de treball les funcions del qual estiguen vinculades als serveis de prevenció i extinció dincendis.
f) Places de personal investigador doctor adscrites a organismes públics dinvestigació definits en la Llei 14/2011, d1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació.
Igualment, amb el límit màxim del 100 per cent de la taxa de reposició, sautoritza els organismes públics dinvestigació per a la contractació de personal investigador doctor que ha superat una avaluació equivalent al certificat I3, en la modalitat dinvestigador distingit, com a personal laboral fix en els esmentats organismes, amb lacreditació prèvia que loferta docupació pública daquestes places no afecta els límits fixats en la Llei orgànica 2/2012, de 27 dabril, destabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
g) A les places dels cossos de catedràtics duniversitat i de professors titulars duniversitat, de professors contractats doctors duniversitat regulats en larticle 52 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, duniversitats, i a les places de personal dadministració i serveis de les universitats públiques de la Generalitat i centres universitaris dependents, en els termes i condicions establits en la legislació bàsica en matèria doferta pública docupació.
h) A les places corresponents a la seguretat aèria, respecte del personal que realitza actuacions dinspecció i supervisió de la seguretat aèria, les operacions de vol i operacions aeroportuàries i actuacions relacionades amb aquestes, i a les places de personal en relació amb la seguretat marítima, que realitza tasques de salvament marítim i prevenció i lluita contra la contaminació marina, així com a les places de personal en relació amb la seguretat ferroviària i les operacions ferroviàries.
i) A les places de personal que presta assistència directa a les persones usuàries de serveis socials.
j) A les places de personal que realitza la gestió de prestacions i polítiques actives en matèria docupació.
k) Places de seguretat i emergències.
l) Places de personal que realitza una prestació directa a les persones usuàries del transport públic.
m) Personal datenció a la ciutadania en els serveis públics.
3. En els sectors no arreplegats en lapartat anterior, la taxa de reposició es fixarà fins a un màxim del 50 per cent.
4. Les conselleries amb competències en matèria dhisenda i de funció pública podran proposar, als efectes de loferta docupació pública dels sectors i funcions assenyalats en lapartat segon, lacumulació de les places resultants de laplicació de la taxa de reposició corresponent a cada sector o funció, en aquells llocs de treball la cobertura dels quals es considere prioritària o que afecten el funcionament dels serveis públics essencials. En tots els casos, serà necessària la valoració prèvia i linforme sobre la seua repercussió en els costos de personal, i que en tot cas lacumulació estiga referida a llocs de treball susceptibles dincloures en algun dels sectors o funcions arreplegats en lapartat segon esmentat.
5. Als efectes del que preveuen els apartats anteriors, tant per al càlcul de la taxa de reposició defectius com per a laprovació i publicació de loferta docupació pública, i de les consegüents convocatòries de places que sefectuen, caldrà ajustar-se igualment al que estableix la normativa bàsica.
6. Durant lany 2017, no es procedirà a la contractació de personal laboral temporal, ni al nomenament de personal estatutari temporal o de personal funcionari interí, en làmbit de lAdministració de la Generalitat i del seu sector públic instrumental, excepte en casos excepcionals i per a cobrir necessitats urgents i inajornables.
La contractació de personal laboral temporal i el nomenament de personal funcionari interí i de personal estatutari temporal, en les condicions establides en el paràgraf primer, requerirà lautorització prèvia de les conselleries que tinguen assignades les competències en matèria dhisenda i en matèria de funció pública.
No obstant això, no es requerirà lautorització de la conselleria que tinga assignades les competències en matèria de funció pública i, en conseqüència, només serà necessària lautorització de la conselleria que tinga assignades les competències en matèria dhisenda, per a la contractació de personal laboral temporal o el nomenament de personal estatutari temporal o funcionari interí en els supòsits següents:
a) En làmbit de les entitats de dret públic de la Generalitat, entitats públiques empresarials de la Generalitat, societats mercantils de la Generalitat, de les fundacions del sector públic de la Generalitat i dels consorcis adscrits a la Generalitat sempre que els seus actes estiguen subjectes directament o indirectament al poder de decisió daquesta administració.
b) En làmbit daplicació de la Llei 55/2003, de 16 de desembre.
c) Per al personal docent.
d) Per al personal al servei de lAdministració de justícia, competència de la comunitat autònoma.
Mitjançant una ordre de la conselleria competent en matèria dhisenda, es fixaran les condicions, els criteris i les limitacions de lautorització a què es refereix aquest apartat, que per a determinats supòsits podrà articular-se per mitjà dun sistema de quotes.
7. La subscripció de contractes de posada a disposició amb empreses de treball temporal només podrà formalitzar-se en les condicions de lapartat anterior, i, a aquest efecte, requerirà, en tot cas, lautorització prèvia de la conselleria amb competències en matèria dhisenda.
8. La validesa de la taxa autoritzada en els apartats dos i tres daquest article, estarà condicionada a què les places resultants sincloguen en una oferta docupació pública que haurà de ser aprovada en els termes i condicions previstos en lapartat 2 de larticle 70 de lEBEP, i publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana abans de la finalització de lexercici.
La validesa de lesmentada autorització estarà igualment condicionada que la convocatòria de les places sefectue per mitjà de la publicació en el diari mencionat, en el termini improrrogable de tres anys, comptats a partir de la data de la publicació de loferta docupació pública en què sincloguen les esmentades places, amb els requisits establits en el paràgraf anterior, de conformitat amb el que disposa lapartat 1 del mencionat article 70.»
Nou. Es fa una nova redacció dels apartats 1, 2 i 3 de larticle 38 de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, que queden redactats de la manera següent:
«1. Els contractes de treball del personal laboral en làmbit de larticle 27 daquesta llei, hauran de formalitzar-se seguint les prescripcions i en els termes establits en lEstatut dels Treballadors i la resta de normativa reguladora de la contractació laboral, així com dacord amb les previsions que amb el caràcter de bàsic sestablisquen per lEstat en la llei de pressupostos corresponent, els seran aplicables els principis digualtat, publicitat, mèrit i capacitat en laccés a locupació pública, i shaurà de respectar el que disposa la Llei 53/1984, de 26 de desembre, dincompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i qualsevol altra normativa en matèria dincompatibilitats.
2. Els òrgans competents en matèria de personal dels departaments de lAdministració de la Generalitat i de les entitats que conformen el seu sector públic instrumental seran responsables del compliment de la normativa esmentada, a fi devitar qualsevol tipus dirregularitat en la contractació laboral temporal que puga donar lloc a la conversió dun contracte temporal en indefinit no fix.
3. La condició dindefinit no fix només podrà atribuir-se quan derive duna resolució judicial.»
Deu. Es fa una nova redacció de lapartat 1 de larticle 41 de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, que queda redactat de la manera següent:
«1. Lany 2017, dacord amb el que disposa larticle 28.1 daquesta llei, les retribucions del personal al servei de lAdministració de justícia, pertanyent als cossos i escales de metges/esses forenses, de secretaris i secretàries de jutjats de pau, de gestió processal i administrativa, de tramitació processal i administrativa i dauxili judicial, competència de la Generalitat, seran les següents:
a) Les retribucions bàsiques i el complement general del lloc o concepte anàleg seran les establides en la Llei de pressupostos generals de lEstat per a lany 2017.
b) Les restants retribucions complementàries que, si és el cas, puga percebre el personal a què es refereix el present article, experimentaran un increment de l1 per cent respecte de les vigents el 31 de desembre de 2016, sense perjudici de les adaptacions que deriven de lestabliment de les noves relacions de llocs de treball daquest personal, així com dels programes concrets dactuació que puguen implantar-se al llarg de lexercici.»
Onze. Es fa una nova redacció de lapartat 1 de larticle 42 de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, que queda redactat de la manera següent:
«1. Durant lexercici 2017, els crèdits màxims destinats, dins de cada programa pressupostari, a satisfer les despeses de personal que no siguen de caràcter fix i periòdic no podran experimentar un increment global superior a l1 per cent respecte de les abonades per aquests conceptes durant lexercici 2016, en termes anuals i dhomogeneïtat.»
Dotze. Es fa una nova redacció de la disposició addicional vint de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, que queda redactada de la manera següent:
«1. Durant 2017 les societats mercantils de la Generalitat, les entitats públiques empresarials de la Generalitat, les fundacions del sector públic de la Generalitat i els consorcis adscrits a la Generalitat sempre que els seus actes estiguen subjectes directament o indirectament al poder de decisió de la Generalitat podran procedir a la contractació de nou personal amb els requisits i limitacions establits en aquest article.
Aquestes limitacions no seran aplicables, en el supòsit de societats mercantils de la Generalitat, entitats públiques empresarials de la Generalitat i fundacions del sector públic de la Generalitat, quan es tracte de contractació de personal, funcionari o laboral, amb una relació preexistent de caràcter fix i indefinida en el sector públic de la Generalitat. A aquest efecte, els contractes subscrits a lempara del que estableix aquest apartat generaran dret a continuar percebent, des de la data de la seua subscripció, el complement dantiguitat que es percebera en la mateixa quantia.
2. Les societats mercantils i entitats públiques empresarials que gestionen serveis públics o realitzen activitats de les enumerades en larticle 36.2 daquesta llei tindran, com a màxim, la taxa de reposició establida per al respectiu sector en lesmentat precepte, sempre que quede justificada la necessitat daqueixa taxa per a ladequada prestació del servei o realització de lactivitat.
Així mateix, les societats mercantils de la Generalitat i les entitats públiques empresarials, diferents de les previstes en el paràgraf anterior, que hagen tingut beneficis en dos dels últims tres exercicis podran realitzar contractes indefinits amb un límit del 100 per cent de la seua taxa de reposició, calculada dacord amb les regles de larticle 36.5 daquesta llei.
Les societats mercantils i les entitats públiques empresarials diferents de les previstes en el paràgraf anterior, que no hagen tingut beneficis en dos dels tres últims exercicis, podran realitzar contractes indefinits amb un límit del 60 per cent de la seua taxa de reposició, calculada dacord amb les regles de larticle 36.5 daquesta llei. Addicionalment podran realitzar, exclusivament per a processos de consolidació docupació temporal, contractes indefinits amb un límit del 15 per cent de la seua taxa de reposició, calculada dacord amb les regles de larticle 36.5 daquesta llei.
3. Les fundacions del sector públic de la Generalitat que gestionen serveis públics o realitzen activitats de les enumerades en larticle 36.2 daquesta llei tindran, com a màxim, la taxa de reposició establida per al respectiu sector en el precepte esmentat, sempre que quede justificada la necessitat daqueixa taxa per a ladequada prestació del servei o realització de lactivitat.
La resta de fundacions del sector públic de la Generalitat podran realitzar contractes indefinits amb un límit del 50 per cent de la seua taxa de reposició calculada dacord amb les regles de larticle 36.5 daquesta llei.
4. Els consorcis adscrits a la Generalitat, sempre que els seus actes estiguen subjectes directament o indirectament al poder de decisió de la Generalitat que, dacord amb la legislació aplicable puguen contractar personal propi, podran realitzar contractes indefinits amb un límit del 50 per cent de la seua taxa de reposició, calculada dacord amb les regles de larticle 36.5 daquesta llei.
Els consorcis que gestionen serveis públics o realitzen activitats de les enumerades en larticle 36.2 daquesta llei tindran, com a màxim, la taxa de reposició establida per al respectiu sector en el precepte esmentat, sempre que quede justificada la necessitat daqueixa taxa per a ladequada prestació del servei o realització de lactivitat.
5. Les contractacions de personal de caràcter indefinit, a què es refereixen els apartats anteriors, requeriran, en tot cas, informe favorable de les conselleries amb competències en matèria dhisenda i de sector públic.
La conselleria competent en matèria de sector públic podrà establir bases o criteris dactuacions comunes en els processos selectius, a fi de fer efectiva laplicació dels principis digualtat, publicitat, mèrit i capacitat, així com la implantació del procediment electrònic.
6. Les contractacions temporals dels distints subjectes inclosos en làmbit subjectiu de la present disposició només podran realitzar-se en casos excepcionals i per a cobrir necessitats urgents i inajornables o, en el cas que aquestes es realitzen per societats mercantils públiques o entitats públiques empresarials, quan es duguen a terme en els termes de larticle 24.6 del text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat per Reial Decret llei 3/2011, de 14 de novembre, i en tot cas hauran dajustar-se al que preveu larticle 36.6 daquesta llei.»
Tretze. Es modifica lannex I «Mòduls econòmics de distribució de fons públics per al sosteniment de centres concertats», de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, amb el contingut i labast que sarreplega com a annex a aquest decret llei.
Catorze. Es modifica lannex III «Imports corresponents al component retributiu relacionat amb la formació permanent dels funcionaris de carrera dels diferents cossos docents», de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, dacord amb labast següent:
SEXENNI IMPORT MENSUAL IMPORT ACUMULAT
PRIMER 104,68 104,68
SEGON 110,87 215,55
TERCER 126,83 342,38
QUART 138,05 480,43
QUINT 80,24 560,67
Quinze. Es modifica lannex IV «Imports corresponents als sistemes de carrera professional vigents en la Generalitat», de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, dacord amb labast següent:
1. COMPLEMENT DE CARRERA PROFESSIONAL
GRUP A1 GRUP A2
GRAU 1 3.153,22 euros/any GRAU 1 2.049,60 euros/any
GRAU 2 6.306,30 euros/any GRAU 2 4.099,20 euros/any
GRAU 3 9.459,38 euros/any GRAU 3 6.148,66 euros/any
GRAU 4 12.612,60 euros/any GRAU 4 8.198,26 euros/any
GRUP C1 GRUP C2
GRAU 1 1.313,90 euros/any GRAU 1 1.051,26 euros/any
GRAU 2 2.627,66 euros/any GRAU 2 2.102,24 euros/any
GRAU 3 3.941,56 euros/any GRAU 3 3.153,22 euros/any
GRAU 4 5.255,32 euros/any GRAU 4 4.204,34 euros/any
A.P.
GRAU 1 788,34 euros/any
GRAU 2 1.576,68 euros/any
GRAU 3 2.365,02 euros/any
GRAU 4 3.153,22 euros/any
2. COMPLEMENT DE DESENVOLUPAMENT PROFESSIONAL DEL PERSONAL AL SERVEI DE LES INSTITUCIONS SANITÀRIES
GRUP A1 GRUP A2
GRAU 1 3.091,44 euros/any GRAU 1 2.009,52 euros/any
GRAU 2 6.182,76 euros/any GRAU 2 4.018,80 euros/any
GRAU 3 9.274,08 euros/any GRAU 3 6.028,20 euros/any
GRAU 4 12.365,40 euros/any GRAU 4 8.037,48 euros/any
GRUP C1 GRUP C2
GRAU 1 1.288,20 euros/any GRAU 1 1.030,56 euros/any
GRAU 2 2.576,28 euros/any GRAU 2 2.061,00 euros/any
GRAU 3 3.864,24 euros/any GRAU 3 3.091,44 euros/any
GRAU 4 5.152,20 euros/any GRAU 4 4.121,88 euros/any
A.P.
GRAU 1 772,92 euros/any
GRAU 2 1.545,84 euros/any
GRAU 3 2.318,64 euros/any
GRAU 4 3.091,44 euros/any
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera. De les transferències a les universitats
Sautoritza les conselleries amb competències en matèria dhisenda i educació perquè adopten les mesures necessàries perquè lincrement anual de l1 per cent de les retribucions previst en aquest decret llei, tinga el seu corresponent reflex en làmbit de les universitats públiques de la Comunitat Valenciana.
Segona. Dels centres concertats
Sautoritza les conselleries amb competències en matèria dhisenda i deducació perquè adopten les mesures necessàries perquè lincrement anual de l1 per cent de les retribucions previst en aquest decret llei, tinga el seu corresponent reflex en làmbit del personal docent dels centres concertats. A aquest efecte, i dacord amb el que preveu lapartat 14 de larticle 1 daquest decret llei, shi incorpora com a annex els mòduls econòmics de distribució de fons públics per al sosteniment de centres concertats degudament actualitzats i adaptats a la normativa bàsica en la matèria.
Tercera. De la taxa addicional per a lestabilització de locupació temporal durant els exercicis 2017 a 2019.
1. La Generalitat, dacord amb el que disposa larticle 19.1.6 de la Llei de pressupostos generals de lEstat per a 2017, per als sectors i funcions arreplegats en lapartat 3 de la present disposició addicional, a més de la taxa resultant del que preveuen els apartats 2 i 3 de larticle 36 de la Llei 14/2017, de 30 de desembre, podrà disposar duna taxa addicional per a estabilització docupació temporal que inclourà fins al 90 per cent de les places que, estant dotades pressupostàriament, hagen estat ocupades de forma temporal i ininterrompudament almenys en els tres anys anteriors al 31 de desembre de 2016.
2. Les ofertes docupació que articulen aquests processos destabilització, hauran daprovar-se i publicar-se en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en els exercicis 2017 a 2019.
La taxa de cobertura temporal en cada àmbit o sector dels enumerats en lapartat tercer daquest article haurà de situar-se al final del període per davall del 8 per cent.
Larticulació daquests processos selectius haurà de garantir el compliment dels principis de lliure concurrència, igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, i se subjectarà, en tot cas, als criteris de coordinació que, si és el cas, puguen establir-se.
De la resolució daquests processos no podrà derivar-se, en cap cas, increment de despesa ni defectius; en aquests processos shauran doferir, necessàriament, places de naturalesa estructural que es troben exercides per personal amb vinculació temporal.
3. Sectors i funcions inclosos en làmbit subjectiu daplicació de la present disposició addicional:
Administració educativa, en matèria deducació no universitària, en relació amb la determinació del nombre de places per a laccés als cossos de personal funcionari docent.
Administració sanitària, respecte de les places de personal estatutari dels serveis de salut del Sistema Nacional de Salut.
A les places de personal que presta assistència directa a les persones usuàries de serveis socials.
A les places de personal que realitza la gestió de prestacions i polítiques actives en matèria docupació.
El personal docent i investigador comprés en la lletra f) de larticle 36.2 de la Llei 14/2016, de 30 de desembre.
Personal que preste serveis en matèria de gestió tributària i recaptació.
Personal que preste serveis en matèria dinspecció i sanció de serveis i activitats.
Personal que preste serveis en matèria de gestió i control de prestacions de desocupació i activitats dirigides a la formació per a locupació, en làmbit de lAdministració de la Generalitat i els seus organismes autònoms.
Quarta. De la taxa addicional de les places ocupades amb anterioritat a l1 de gener de 2005.
Sense perjudici del que disposa larticle 36 de la Llei 14/2016, de 30 de desembre, i la disposició addicional tercera daquest decret llei, la Generalitat disposarà en els exercicis 2017 a 2019 duna taxa addicional per a lestabilització docupació temporal daquelles places que, en els termes que preveu la disposició transitòria quarta del text refós de lestatut bàsic de lempleat públic, estiguen dotades pressupostàriament i, des duna data anterior a l1 de gener de 2005, hagen estat ocupades ininterrompudament de forma temporal. A aquestes convocatòries els serà aplicable el que preveu lapartat tercer de lesmentada disposició transitòria.
Cinquena. De la incorporació de personal laboral al sector públic
1. Quan es produïsca lextinció duna concessió dobres o serveis públics o de qualsevol contracte adjudicat per lAdministració de la Generalitat o qualsevol dels seus organismes públics, el règim jurídic dels treballadors i treballadores afectats serà lestablit amb el caràcter de bàsic per lAdministració general de lEstat.
El règim esmentat serà igualment aplicable al personal laboral que preste serveis en societats mercantils o fundacions integrades en el sector públic instrumental de la Generalitat, en consorcis, en persones jurídiques societàries o fundacions que hagen dintegrar-se en lAdministració de la Generalitat.
2. En aquells supòsits, en què excepcionalment, en compliment duna sentència judicial, o amb la tramitació prèvia dun procediment que garantisca els principis constitucionals digualtat, mèrit i capacitat, el personal a què es refereix el primer paràgraf de lapartat anterior siga incorporat a societats mercantils públiques, les incorporacions que es produïsquen dacord amb el que preveu aquest apartat no es comptabilitzaran com a personal de nou ingrés del còmput de la taxa de reposició defectius.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació normativa
Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o inferior que soposen al que estableix aquest decret llei.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Habilitació per al desplegament reglamentari
Es faculta el Consell per a dictar totes les disposicions que siguen necessàries per al millor desplegament i aplicació daquest decret llei.
Segona. Entrada en vigor
Aquest decret llei entrarà en vigor el mateix dia que es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Alacant, 14 de juliol de 2017
El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER
El conseller dHisenda i Model Econòmic
VICENT SOLER I MARCO