Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 95/2010, de 4 de juny, del Consell, pel qual aprova el reglament regulador del procediment per a l'obtenció de les llicències d'activitat, llicències de funcionament i autoritzacions dels espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics instal·lats, que s'instal·len o tinguen lloc al recinte de la Marina Reial Joan Carles I del port de Valencia. [2010/6463]

(DOGV núm. 6284 de 08.06.2010) Ref. Base de dades 006509/2010

DECRET 95/2010, de 4 de juny, del Consell, pel qual aprova el reglament regulador del procediment per a l'obtenció de les llicències d'activitat, llicències de funcionament i autoritzacions dels espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics instal·lats, que s'instal·len o tinguen lloc al recinte de la Marina Reial Joan Carles I del port de Valencia. [2010/6463]
ÍNDEX
Preàmbul
Article únic. Aprovació del reglament.
Disposició addicional primera. Normes supletòries.
Disposició addicional segona. Edifici Veles e Vents.
Disposició addicional tercera. Adhesió voluntària al Sistema Arbitral de Consum.
Disposició derogatòria única. Derogació normativa.
Disposició final primera. Desplegament normatiu.
Disposició final segona. Entrada en vigor.
Annex I. Reglament regulador del procediment per a l'obtenció de les llicències d'activitat, llicències de funcionament i autoritzacions dels espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics instal·lats, que s'instal·len o tinguen lloc al recinte de la Marina Reial Joan Carles I del port de Valencia.
Capítol I. Disposicions generals (articles 1 a 11).
Capítol II. Procediment per a la concessió de llicències (articles 12 a 29).
Secció primera. Llicència d'activitat (articles 12 a 20).
Secció segona. Llicència de funcionament (articles 21 i 22).
Secció tercera. Instal·lacions vinculades (articles 23 a 29).
Capítol III. Del projecte tècnic (article 30).
Capítol IV. Dels espectacles i activitats extraordinaris, singulars o excepcionals, recreatives o esportives i dels espectacles i activitats fetes en via pública (articles 31 i 32).
Capítol V. Règim sancionador (article 33).
Annex II.1. Contingut mínim del projecte tècnic per a la petició de llicència.
Annex II.2. Fiances.
PREÀMBUL
I
El port de Valencia ha estat durant els últims anys un inequívoc marc de referència per a la realització d'esdeveniments de repercussió internacional. La celebració de la XXXII edició de la Copa de l'Amèrica, les regates annexes a aquesta, el pas del circuit de Fórmula 1 o les expectatives generades per a acollir en el futur les mateixes proves o d'unes altres, són elements que obliguen a plantejar-se el règim jurídic aplicable als espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics ubicats en aquest emplaçament.
Precisament, la Copa de l'Amèrica fou l'esdeveniment que va motivar, per raons d'interès públic, l'aprovació d'una normativa destinada a agilitar i facilitar la tramitació dels expedients per a l'atorgament de les llicències d'activitat i funcionament dels establiments públics situats a la dàrsena interior del port de Valencia. En aquest sentit, el Decret 62/2006, de 12 de maig, del Consell, va complir amb el propòsit d'oferir el context jurídic apropiat per a dotar a l'esmentat procediment de les garanties i dinamisme requerits.
Finalitzat el seu període de vigència, el Decret 79/2008, de 30 de maig, del Consell, destinat a regular l'equivalent règim aplicable per a la celebració de la XXXIII edició de la Copa de l'Amèrica, en va prendre el relleu a fi de continuar oferint la possibilitat de compaginar seguretat jurídica amb la fluïdesa procedimental exigides. Aquest últim decret va mantenir el règim d'atorgament del seu antecessor incloent un triple àmbit subjectiu: aquells que comptaren ja amb les llicències preceptives, aquells que les tingueren en tramitació, així com aquells que les sol·licitaven per primera vegada.
Sense perjudici d'això, i sempre dins d'una visió objectiva, la realitat imperant obliga de reconsiderar la situació existent i d'adoptar una sèrie de mesures que, en tot cas, permeten ampliar el marc material i temporal inicialment considerat de manera que, junt amb l'estabilitat com a meta, s'aconseguisca la gradual configuració d'una zona emblemàtica per a l'oci a la ciutat de Valencia.
D'esta manera, les expectatives d'índole cultural, esportives o de desenrotllament i consolidació de l'oci en aquesta zona no s'extingeixen o decreixen sinó que, al contrari, repercuteixen en el manteniment d'una àrea de la ciutat de Valencia destinada a ser referent pel que fa a la realització i preservació d'espectacles públics i activitats recreatives. Alhora, s'hi consolida la producció d'una major oferta d'enclavaments per a aquests esdeveniments, es contribueix a la generació de riquesa així com, de la mateixa manera, es permet estar preparat per a un nou acolliment d'esdeveniments competitius de repercussió mundial, si això així es produïra.
En aquest marc, el present decret deroga i substitueix al Decret 79/2008 abans referit. No obstant això, la seua finalitat és donar continuïtat a un procediment subjecte a celeritat que, sense minvar un àpex les garanties exigides, estiga dirigit a la posada en funcionament d'espectacles, activitats i establiments oberts a la pública concurrència d'acord amb les directrius establides en el citat Decret 62/2002, de 12 de maig.
II
El present decret és desplegament de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, una llei que es fonamenta en l'article 49.1.30ª de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, que atribueix la competència exclusiva en matèria d'espectacles a la Generalitat i que troba, així mateix, en l'article 49.1.3ª del propi estatut la base necessària per a poder regular les normes de procediment administratiu que corresponguen.
Formalment, el reglament transcrit en l'annex I d'aquest decret compta amb 33 articles, estructurats en cinc capítols i dos annexos. De la mateixa manera, el present decret consta d'un article únic aprovatori del citat reglament, de tres disposicions addicionals, una disposició derogatòria i dues disposicions finals.
El capítol I del reglament està referit a les disposicions generals. S'hi fa esment al seu objecte consistent en l'autorització de les llicències d'activitat i funcionament i als espectacles públics o activitats recreatives que tinguen lloc al recinte de la Marina Reial Joan Carles I, a l'àmbit espacial i personal o subjectiu, a l'àmbit material o contingut de les actuacions susceptibles d'autorització, a l'administració competent per a la concessió de les llicències, al termini per a la concessió d'aquestes, a la seua naturalesa, a la possibilitat de la seua modificació, al contingut de la llicència de funcionament, a la durada del procediment, al canvi de titularitat i als horaris de les activitats autoritzades.
El capítol II del reglament està referit al procediment de concessió de les llicències. En aquest sentit, es recupera la regulació prevista en el Decret 62/2006, de 12 de maig, que, al seu torn, també va ser respectada pel Decret 79/2008, de 30 de maig. La regulació esmentada constitueix una adaptació del procediment general previst en l'article 10 de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, a fi de proveir un règim apropiat en funció de la promoció i impuls d'una zona concreta i determinada de la ciutat de Valencia destinada a ser un referent social, esportiu i cultural.
El capítol III del reglament estableix el contingut mínim del projecte tècnic exigit per a la tramitació de les llicències d'acord amb els principis bàsics de l'article 4 de la Llei 4/2003, abans citada.
El capítol IV del reglament està dedicat als espectacles o activitats extraordinaris, singulars o excepcionals, recreatives o esportives i als fets en via pública que, amb caràcter més o menys habitual o periòdic, tinguen lloc en l'àmbit espacial del reglament. A aquests efectes, es delimiten què és cadascun i s'indica, perquè no existisca cap gènere de dubtes, a qui en correspon l'autorització en virtut del seu contingut i lloc concret de realització.
Finalment, el capítol V del reglament està referit al règim sancionador, reconduint-lo a allò que s'ha estipulat en la Llei 4/2003 per ser aquesta la norma que preveu, amb detinguda exactitud, les infraccions tipificades, les sancions conseqüents i el procediment aplicable.
El decret es completa, com s'ha dit, amb tres disposicions addicionals que preveuen la normativa supletòria, la llicència de l'edifici Veles e Vents i l'adhesió voluntària d'empreses i entitats al Sistema Arbitral de Consum; així mateix, compta amb una disposició derogatòria i amb dues disposicions finals referides al desplegament normatiu i a l'entrada en vigor del decret.
Finalment, els dos annexos (II.1 i 2), en funció del que estableix la regulació que es manté per coherència a les actuacions preexistents, preveuen el contingut mínim del projecte tècnic per a la sol·licitud de les llicències i el règim de fiances per al cas d'inici de l'activitat en règim provisional.
Per tot això, i d'acord amb el que disposa l'article 29.1 de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, que atribueix la potestat reglamentària al Consell, oïda la Comissió d'Espectacles Públics i Activitats Recreatives de la Comunitat Valenciana en la seua reunió de 16 de març del 2010, a proposta del conseller de Governació, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell en la reunió del dia 4 de juny de 2010,
DECRETE
Article únic. Aprovació del reglament
S'aprova el reglament regulador del procediment per a l'obtenció de les llicències d'activitat, llicències de funcionament i autoritzacions dels espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics instal·lats, que s'instal·len o tinguen lloc al recinte de la Marina Reial Joan Carles I del port de Valencia, que s'insereix com a annex I d'aquest decret.
DisposiciONS addicionalS
Primera. Normes supletòries
En allò no previst en aquest decret, s'aplicaran les normes vigents en la Comunitat Valenciana en matèria d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics i la legislació d'activitats qualificades.
Segona. Edifici Veles e Vents
Les llicències atorgades en titular de l'edifici Veles e Vents, com a instal·lació permanent i emblemàtica del port de Valencia, tindran caràcter indefinit amb independència dels esdeveniments i competicions que hi tinguen lloc o pogueren fer-s'hi.
Tercera. Adhesió voluntària al Sistema Arbitral de Consum
Les empreses o entitats que obtinguen llicència d'acord amb el present decret podran adherir-se al Sistema Arbitral de Consum a l'efecte d'establir un règim de protecció adequat respecte als consumidors i usuaris dels servicis.
Disposició derogatòria
Única
Queda derogat el Decret 79/2008, de 30 de maig, del Consell, pel qual es regula el procediment per a l'obtenció o pròrroga de les llicències d'activitat i funcionament dels espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics instal·lats o que s'instal·len a la dàrsena interior del port de Valencia afectats per la celebració de la XXXIII Edició de la Copa de l'Amèrica.
DisposiciONS finalS
Primera. Desplegament normatiu
Es faculta el conseller competent en matèria d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics per a dictar les disposicions que, si és el cas, exigisca el desplegament i execució del que estableix aquest decret.
Segona. Entrada en vigor
El present decret entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
Valencia, 4 de juny de 2010
El president de la Generalitat,
FRANCISCO CAMPS ORTIZ
El conseller de Governació,
SERAFÍN CASTELLANO GÓMEZ
ANNEX I
Reglament regulador del procediment per a l'obtenció de les llicències d'activitat, llicències de funcionament i autoritzacions dels espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics instal·lats, que s'instal·len o tinguen lloc al recinte de la Marina Reial Joan Carles I del port de Valencia.
Capítol I
Disposicions generals
Article 1. Objecte
1. La present disposició té com a objecte regular el procediment per a la concessió de les llicències d'activitat i funcionament dels establiments públics que, de forma temporal o permanent, s'instal·len al recinte de la Marina Reial Joan Carles I del port de Valencia, així com l'autorització dels espectacles públics i activitats recreatives que, d'acord amb les condicions generals, hi tinguen lloc.
2. El recinte de la Marina Reial Joan Carles I, com a espai d'acollida i organització d'espectacles i d'activitats de repercussió local, autonòmica, estatal o internacional, tant amb caràcter periòdic com eventual, es considera, als efectes d'aquest reglament, com un enclavament emblemàtic requerit d'especial consideració.
Article 2. Àmbits personal i espacial
1. Podran sol·licitar l'atorgament de les llicències d'activitat i de funcionament qualsevol persona física o jurídica que, d'acord amb el que preveu el present reglament, inste l'obertura del corresponent expedient.
2. El marc espacial a què es refereix el present reglament estarà delimitat pel recinte de la Marina Reial Joan Carles I del port de Valencia. L'esmentat recinte comprèn les instal·lacions i terrenys de la dàrsena interior del port, així com aquells que, tot i no pertànyer-hi, formen part de la superfície de sòl i la resta de béns immobles cedits per l'autoritat competent al Consorci Valencia 2007.
Article 3. Àmbit material
Aquesta norma és aplicable als espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics continguts en el catàleg annex a la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, que tinguen lloc o instal·len al recinte de la Marina Reial Joan Carles I.
Article 4. Competències per a l'atorgament de llicències
D'acord amb el que preveu l'article 5 de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, serà necessari obtenir de l'Ajuntament de Valencia les preceptives llicències d'activitat i funcionament basant-se en el procediment previst en el capítol II i les altres normes susceptibles d'aplicació.
Article 5. Termini de vigència de les llicències i autoritzacions
Les llicències i autoritzacions concedides a l'empara d'aquest reglament produiran efectes des de la data indicada en aquestes, no estant subjectes a un termini o marc temporal final. No obstant això, i sense perjudici d'això, en funció de les necessitats existents, es podran condicionar a un termini o terme que establisca un marc temporal limitat a l'efecte.
Article 6. Naturalesa de les llicències
1. Les llicències i autoritzacions atorgades en aplicació d'aquesta norma seran úniques per a cada establiment o sol·licitud. Així mateix, estaran referides als espectacles i activitats previstos en el catàleg annex a la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat.
2. No obstant això, si se sol·licita la realització en un establiment de dues o més activitats considerades incompatibles d'acord amb la normativa vigent, s'haurà de sol·licitar l'oportuna resolució de compatibilitat a la conselleria amb atribucions en matèria d'espectacles. Les activitats sol·licitades que hagen sigut objecte d'aquest tràmit hauran de reflectir-se oportunament en la llicència.
Article 7. Modificació de les llicències
En el cas que el sol·licitant d'una llicència pretenga la modificació de la classe d'activitat, un canvi d'emplaçament o una reforma substancial de l'establiment, serà necessària la sol·licitud d'una nova llicència, d'acord amb el que preveu l'article 11.1 de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, acollint-se, no obstant això, al procediment previst en el capítol II del present reglament.
Article 8. Contingut de la llicència de funcionament
En la resolució de concessió de la llicència de funcionament es farà constar, en tot cas, el nom i cognoms o, si és el cas, raó social, adreça del o dels titulars, emplaçament i denominació, aforament màxim permès, horari i activitat autoritzats, sense perjudici de la inclusió de qualsevol altra dada que es considere oportuna.
Article 9. Durada total del procediment
1. L'Ajuntament de Valencia està obligat a resoldre, expressament, totes les sol·licituds de llicències subjectes a l'àmbit d'aplicació d'aquesta norma.
2. El termini per a resoldre i notificar sobre la llicència d'activitat serà de quaranta-cinc dies hàbils des de la data en què la sol·licitud hagués tingut entrada en qualsevol dels registres i oficines a què es refereix l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, d'acord amb les prescripcions d'aquest reglament. Transcorregut el termini esmentat sense que s'haguera produït la notificació de la resolució expressa concedint o denegant la llicència d'activitat, la persona interessada podrà entendre-la concedida prèvia observança del que disposa l'article 43.2 de la Llei 30/1992 respecte del domini públic. Aquest termini se suspendrà quan hi concórrega algun dels supòsits previstos l'apartat 5 de l'article 42 o en l'article 71 de la referida Llei 30/1992.
3. El termini per a resoldre i notificar sobre la llicència de funcionament serà, com a màxim, de deu dies hàbils des del moment de la seua sol·licitud per la persona interessada a l'Ajuntament de Valencia. En aquest sentit, complits els tràmits establits, el sol·licitant podrà iniciar l'activitat en règim provisional, prèvia comunicació a l'administració municipal, a què s'acompanyarà el document acreditatiu d'haver constituït la fiança en els termes que es contenen en l'annex II.2 d'aquest reglament.
Article 10. Canvi de titularitat
1. El canvi de titularitat de les llicències de funcionament atorgades sota l'empara del present reglament s'efectuarà en funció del règim previst en la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics.
2. Durant el procés de tramitació de l'expedient conformat d'atorgament de les llicències previstes en aquest reglament i, en tot cas, sempre abans de la concessió formal de la llicència de funcionament, podrà subrogar-se una nova persona física o jurídica al lloc del peticionari inicial quan així se sol·licite de manera expressa a l'Ajuntament de Valencia.
Article 11. Horari dels espectacles, activitats o establiments
1. L'horari en què podran romandre oberts al públic els establiments a què es refereix aquest reglament serà el determinat per l'ordre anual per la qual es regulen els horaris d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics. A aquests efectes, l'horari d'obertura i tancament serà el que corresponga en funció de l'activitat autoritzada en la llicència.
En el cas que siguen diverses les activitats autoritzades, caldrà ajustar-se, quan així escaiga, a allò que s'ha indicat en la resolució per la qual es declare la compatibilitat.
2. Així mateix, quan s'inicie l'activitat segons el règim provisional a què es refereix l'article 9.3 d'aquest reglament, l'horari serà l'establit amb caràcter general en la referida ordre anual d'horaris atenent a l'activitat que conste com a tal en el projecte presentat i informat per l'òrgan competent.
Capítol II
Procediment per a la concessió de les llicències
Secció primera
Llicència d'activitat
Article 12. Llicència d'activitat
Presentada la sol·licitud de llicència a l'Ajuntament de Valencia junt amb el projecte tècnic, el contingut del qual mínim s'estableix en el capítol III d'aquest reglament, en triplicat exemplar, d'acord amb les prescripcions que es recullen en l'annex II.1, es procedirà a la comprovació que el local serà destinat a alguna o algunes de les activitats o espectacles compreses en el seu àmbit d'aplicació. De no tractar-se de les activitats o espectacles assenyalats i amb les característiques indicades, es tramitaran pel procediment ordinari establit en l'article 10 i concordants de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics.
Article 13. Llicència d'obres
En el cas que siga necessària la realització d'obres, haurà d'acompanyar-se el corresponent projecte, que serà tramitat conjuntament amb la llicència d'activitat, a fi de comprovar que aquestes s'executen i es fan d'acord amb la normativa vigent.
Article 14. Informes preceptius
L'Ajuntament de Valencia i l'òrgan competent en matèria d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics de la Generalitat emetran, en l'àmbit de les seues competències respectives, els informes que s'assenyalen en els articles següents, sense perjudici dels altres que siguen preceptius derivats d'altres competències que, sobre altres usos o activitats, puguen exercir-se en el local objecte d'aquesta norma.
Article 15. Remissió a la Generalitat de l'expedient
L'Ajuntament de Valencia remetrà a l'òrgan competent en matèria d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics de la Generalitat, dins dels cinc dies hàbils següents a la recepció de la sol·licitud, còpia d'aquesta junt amb la documentació assenyalada en l'article 12 d'aquest reglament, a l'efecte d'emetre el preceptiu i vinculant informe sobre els continguts a què es refereix l'article 19 d'aquest reglament.
Article 16. Informe de l'Ajuntament de Valencia
L'Ajuntament de Valencia emetrà, amb caràcter preferent i urgent, en el termini màxim de trenta dies naturals des de la recepció de la sol·licitud i projecte, sense perjudici del que disposen els articles 42.5 i 71 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, els informes pertinents, d'acord amb el projecte presentat pel promotor, sobre els punts següents:
1. Les normes de competència municipal que s'apliquen.
2. Les disposicions establides en la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, normes de desplegament, i les altres que s'hi apliquen, i, en tot cas, sobre els punts següents:
a) Condicions de solidesa de les estructures.
b) Condicions de funcionament de les instal·lacions.
c) Condicions de salubritat i higiene.
3. La normativa sobre activitats qualificades com a molestes, insalubres, nocives i perilloses, d'acord amb el que disposa el Decret 47/1990, de 12 de març, del Consell, pel qual es delega als ajuntaments de Valencia i Castelló de la Plana determinades competències en matèria de qualificació d'activitats.
4. La normativa sobre instal·lacions en locals de pública concurrència.
5. La normativa contra la contaminació acústica i protecció del medi ambient urbà i natural.
Article 17. Informació veïnal
No serà necessària la notificació de l'expedient a tercers, a l'efecte del que disposa l'article 10 de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, atès que les activitats, espectacles i establiments a què es refereix aquest reglament es realitzen o s'ubiquen en un espai sense veïns i situat a més de 100 metres dels habitatges limítrofs més pròxims.
Article 18. Termini per a informar per la Generalitat
1. L'òrgan competent de la Generalitat en matèria d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics emetrà, en el termini màxim de quinze dies naturals des de la recepció del projecte remès per l'Ajuntament de Valencia, informe motivat, amb caràcter vinculant, sobre els extrems i amb el contingut que s'assenyalen en l'article següent, que contindrà els condicionaments que, si és el cas, hagen d'incorporar-se en els seus mateixos termes a la resolució de concessió de la llicència municipal d'activitat, sense perjudici del que disposen els articles 42.5 i 71 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
L'anterior informe serà evacuat amb caràcter preferent i urgent pels servicis tècnics de l'òrgan competent en matèria d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics de la Generalitat.
2. Si l'Ajuntament de Valencia no rep comunicació expressa del referit informe en el termini de vint dies hàbils des de la recepció de l'expedient per l'òrgan autonòmic competent, s'entendrà que l'informe és favorable sense que es formule cap condicionament sobre el projecte presentat.
Article 19. Contingut de l'informe de la Generalitat
1. L'informe dels servicis tècnics de l'òrgan competent en matèria d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics de la Generalitat es referirà únicament als punts següents:
a) Aforament màxim.
b) Condicions de seguretat i evacuació per a treballadors, públic assistent, usuaris i executants.
c) Prevenció i protecció d'incendis, facilitant l'accessibilitat dels mitjans d'auxili externs.
d) Condicions i garanties de les instal·lacions elèctriques com a locals de pública concurrència.
e) Dotacions higièniques i de renovació d'aire.
f) Condicions d'accessibilitat i gaudi per a persones discapacitades.
2. L'informe tècnic emès únicament contindrà les observacions i condicionaments pertinents sobre aquells apartats que així ho requerisquen d'entre els esmentats en l'apartat ante-rior, entenent-se que la documentació remesa s'ajusta a les normes d'aplicació en tots els altres extrems.
Article 20. Concessió de la llicència d'activitat
En el termini màxim de quaranta-cinc dies hàbils des de la presentació de la sol·licitud, l'Ajuntament de Valencia resoldrà i notificarà sobre la seua concessió o denegació, incloent els condicionaments que, si és el cas, s'hagen formulat pels òrgans competents. Còpia de la resolució sobre la llicència d'activitat es remetrà a l'òrgan competent en matèria d'espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics de la Generalitat.
Secció segona
Llicència de funcionament
Article 21. Petició de la llicència de funcionament
Rebuda la resolució sobre la llicència d'activitat, l'interessat podrà complir als condicionaments formulats o renunciar a la llicència sol·licitada.
Complits tots els requisits continguts en la llicència d'activitat, la persona interessada sol·licitarà la corresponent llicència de funcionament, adjuntant a la seua sol·licitud els documents següents:
1. Pla d'Emergència, d'acord amb el que estableix la disposició transitòria sisena de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics.
2. Certificació d'empresa que dispose de la qualificació d'entitat de Certificació Administrativa per a acreditar el compliment dels requisits exigits en la llicència d'activitat, o del tècnic director de les instal·lacions o obres, visada en aquest cas pel corresponent col·legi professional, en la qual se n'especifique la total conformitat a la llicència d'activitat que les empare, així com l'eficàcia de les mesures correctores que s'hi hagueren establit.
3. L'altra documentació que siga exigible per a l'exercici de l'espectacle o activitat o l'obertura de l'establiment objecte de la llicència.
Article 22. Comprovació
1. En el termini màxim de set dies naturals des de la sol·licitud de la llicència de funcionament, l'Ajuntament de Valencia haurà de fer visita d'inspecció, atorgant-la si resulta d'acord amb el que estableix la llicència d'activitat, i denegant-la en cas contrari.
2. Quan el sol·licitant de la llicència de funcionament aporte certificació d'empresa que dispose de la qualificació d'entitat de Certificació Administrativa per a acreditar el compliment dels requisits exigits en la llicència d'activitat, en la qual es verifique el compliment de tots els condicionaments derivats d'aquesta i l'eficàcia de les mesures correctores que s'hagueren establit, podrà entendre's concedida la llicència de funcionament, sense perjuí que l'Ajuntament de Valencia podrà comprovar, en tot moment, el compliment del que disposa la referida llicència d'activitat.
3. En el cas d'inici de l'activitat en règim provisional, a què es refereix l'article 9 d'aquest reglament, l'Ajuntament de Valencia procedirà a la comprovació de l'adequació d'allò que s'ha actuat a la llicència d'activitat, podent acordar-ne el tancament quan l'establiment o local no s'ajuste als condicionaments i requisits fixats en la llicència d'activitat o diferisca del projecte presentat.
4. L'incompliment dels requisits i condicions en què van ser concedides les llicències de funcionament en determinarà la revocació, prèvia tramitació d'un procediment sumari amb audiència de la persona interessada, d'acord amb el que estableix la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Secció tercera
Instal·lacions vinculades
Article 23. Instal·lacions vinculades
Les instal·lacions i activitats vinculades a les que constitueixen l'objecte de les llicències i autoritzacions previstes en aquest reglament, amb independència de la seua ubicació i de l'obtenció dels altres permisos i autoritzacions que siguen pertinents, s'hi entendran incloses.
Article 24. Instal·lacions o activitats amb elements mòbils
1. No obstant el que disposa l'article anterior, quan les referides activitats disposen d'elements mòbils o mecànics, se'n tramitarà un annex a l'Ajuntament de Valencia, prèvia petició expressa en què constarà el tipus d'activitat o instal·lació i la seua ubicació.
A la petició s'acompanyarà, necessàriament, la documentació següent:
a) Projecte d'activitat subscrit per tècnic competent i visat pel seu col·legi professional, en el qual es justifique el compliment de les mesures necessàries per a garantir la seguretat per a les persones i béns.
b) Certificat expedit per tècnic competent o, si és el cas, responsable d'una empresa que dispose de la qualificació d'Organisme de Certificació Administrativa, d'acord amb les normes i requisits que se li apliquen, en el qual es faça constar que serà l'encarregat de la supervisió i direcció del muntatge de les instal·lacions conforme al projecte presentat.
2. Als efectes previstos en aquest article, podran aportar-se, si és el cas, els certificats d'homologació existents de la instal·lació de què es tracte.
Article 25. Denegació i termini d'audiència
Quan l'òrgan competent per a resoldre estime que escau denegar la llicència sol·licitada per a instal·lacions o activitats que disposen d'elements mòbils o mecànics, a la vista del contingut dels informes emesos pels tècnics municipals, i previ a la seua resolució motivada, donarà tràmit d'audiència a la persona interessada, per un termini de deu dies.
Article 26. Termini per a resoldre sobre l'autorització d'instal·lacions o activitats vinculades
1. Quan la petició d'autorització d'instal·lació o activitat vinculada es formule junt amb la de la llicència d'activitat, l'Ajuntament de Valencia, a la vista de la informació que hi ha a l'article 24, hi resoldrà conjuntament en unitat d'acte.
2. Quan la petició es formule després de l'obtenció de la llicència d'activitat, l'Ajuntament de Valencia resoldrà motivadament sobre la concessió o denegació de l'autorització de la instal·lació o activitat vinculada, en el termini de quinze dies hàbils següents a la seua recepció, incorporant-se com a annex a la llicència concedida.
3. Quan la petició d'autorització d'instal·lació o activitat vinculada es formule durant la tramitació de la llicència d'activitat, l'Ajuntament de Valencia resoldrà motivadament sobre la seua concessió o denegació en el tràmit sobre concessió d'aquesta, si aquella s'haguera presentat com a mínim amb vint dies d'antelació al termini màxim de resolució de la llicència d'activitat i funcionament; el termini serà, com a màxim, de quinze dies següents a la data de concessió de la llicència d'activitat en els altres supòsits, incorporant-se en aqueix últim cas com a annex a la llicència d'activitat concedida.
4. Abans de la posada en funcionament de les instal·lacions vinculades, haurà d'acreditar-se l'obtenció de l'assegurança corresponent, d'acord amb el que disposa l'article 6 de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics.
Article 27. Autorització provisional en instal·lacions o activitats vinculades
Transcorreguts els terminis per a resoldre establits, per a cada cas, en l'article anterior sense que l'Ajuntament de Valencia notifique cap resolució sobre l'autorització de l'activitat o instal·lació vinculada, s'entendrà que aquesta ha estat concedida, de conformitat amb el que disposa l'article 43.2 de Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, llevat que implique la concessió, al sol·licitant o a tercers, de facultats relatives al domini o al servici públic.
Article 28. Certificat d'instal·lació o muntatge
Concedida la llicència d'activitat de forma expressa o per silenci administratiu, i conclosa la instal·lació o muntatge, l'organitzador o promotor presentarà un certificat de muntatge emès per tècnic competent i visat pel seu col·legi professional, o, si és el cas, per empresa qualificada com a Organisme de Certificació Administrativa, en el qual es certifique que les instal·lacions reuneixen les adequades mesures de seguretat per a garantir la de persones i béns, així com que s'hi han incorporat els condicionaments exigits. Presentat el certificat esmentat, la persona interessada podrà iniciar l'activitat vinculada a què aquest fa referència.
Article 29. Comunicació a la Generalitat
L'Ajuntament de Valencia comunicarà a l'òrgan competent en matèria d'espectacles públics i activitats recreatives de la Generalitat la concessió d'autoritzacions d'instal·lacions o activitats vinculades, així com, si és el cas, els condicionaments que hi figuren.
Capítol III
Del projecte tècnic
Article 30. Contingut mínim del projecte tècnic
D'acord amb el que disposa l'article 4 de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, el projecte tècnic que s'acompanyarà a la petició de la llicència d'activitat haurà de contenir, com a mínim, els punts següents:
1. Elements de seguretat per al públic assistent, treballadors, executants i béns.
2. Condicions de solidesa de les estructures i de funcionament de les instal·lacions.
3. Condicions i garanties de les instal·lacions elèctriques en locals de pública concurrència.
4. Prevenció i protecció d'incendis i altres riscos inherents a l'activitat, facilitant l'accessibilitat dels mitjans d'auxili externs.
5. Condicions de salubritat, higiene i acústica.
6. Protecció del medi ambient urbà i natural.
7. Condicions d'accessibilitat i gaudi per a les persones amb discapacitat, d'acord amb el que disposa la Llei 1/1998, de 5 de maig, de la Generalitat, d'Accessibilitat i Supressió de Barreres Arquitectòniques, Urbanístiques i de la Comunicació, i la resta de normes de desplegament.
Capítol IV
Dels espectacles i activitats extraordinaris, singulars o
excepcionals, recreatius o esportius i dels espectacles
i activitats fets en via pública
Article 31. Concepte
1. Es consideraran espectacles i activitats extraordinaris i espectacles i activitats singulars o excepcionals aquells a què es fa referència, respectivament, en els apartats c) i d) de l'article 8 de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics.
2. Es consideraran espectacles i activitats recreatives o esportives aquells a què es fa referència en els apartats a) de l'article 8 i a) de l'article 9 de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat. De la mateixa manera, són espectacles i activitats fets en via pública aquells a què es fa referència en l'apartat c) del article 9 de dita llei.
Article 32. Règim i administració competent per a autoritzar
1. El règim jurídic aplicable als espectacles o activitats previstos en el present capítol serà l'establit en la normativa general reguladora dels espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics.
2. L'administració pública competent per a autoritzar els espectacles i activitats extraordinaris, singulars o excepcionals, amb animals o sense, serà l'administració autonòmica, d'acord amb el que disposa la Llei 4/2003, de 26 de febrer.
3. L'administració pública competent per a autoritzar els espectacles i activitats celebrades en via pública o espai obert, amb animals o sense, serà l'Ajuntament de Valencia, d'acord amb el que disposa la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat. En aquest sentit, s'entendrà que un espectacle o activitat té lloc en via pública o espai obert quan es faça a llocs per on puga transitar o circular el públic i no s'ubiquen en instal·lacions permanents.
4. Quan l'espectacle o activitat s'ubique o tinga lloc al mateix temps en edificis o instal·lacions permanents i en via pública, en correspondrà a l'Ajuntament de Valencia l'autorització preceptiva.
5. Les activitats recreatives o esportives s'autoritzaran, d'acord amb la seua naturalesa o recorregut, per l'autoritat competent d'acord amb el que estableix la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat.
Capítol V
Règim sancionador
Article 33. Règim sancionador
Les infraccions al que disposa aquest reglament seran sancionades de conformitat amb el que estableix el capítol II del títol IV de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics.
ANNEX II.1
CONTINGUT MÍNIM DEL PROJECTE TÈCNIC
PER A LA PETICIÓ DE LLICÈNCIA.
1. Normes generals:
Per a aconseguir una major adequació dels projectes tècnics que acompanyen a l'expedient administratiu de llicència d'activitat subjecta a aquest reglament, sense perjudici de la documentació exigida per les normes d'aplicació de caràcter general, aquests hauran de contemplar la justificació del compliment de les condicions i requisits exigits en l'article 4 de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, així com els continguts en el Reglament General de Policia d'Espectacles Públics i Activitats Recreatives (Reial Decret 2816/1982, de 27 d'agost), ajustant-se als punts assenyalats en el present annex, tant en les característiques generals dels locals o recintes com de les seues instal·lacions. Els anteriors extrems constaran enumerats, i haurà de garantir-se el seu compliment, justificant-ho tècnicament i gràfica quan escaiga.
2. Contingut general del projecte:
2.1. Objecte de l'activitat
Es descriurà detalladament l'activitat principal, i les activitats o instal·lacions addicionals, així com les altres instal·lacions o activitats vinculades, a desplegar en l'establiment.
2.2. Superfícies i aforaments
S'assenyalaran les superfícies útils de l'establiment, especificant-ne els diferents usos inclosos en l'activitat o activitats sol·licitades. A cada una d'elles se li aplicarà el valor de densitat d'ocupació que li corresponga, dels especificats en la normativa vigent d'aplicació (apartat 2 del Document Bàsic SI 3 del Codi Tècnic de l'Edificació), a fi de determinar l'aforament del local.
2.3. Seguretat per al públic assistent, treballadors, executants i béns i prevenció i protecció d'incendis i altres riscos inherents a l'activitat, facilitant l'accessibilitat dels mitjans d'auxili externs. Hauran de contemplar-se els aspectes següents:
2.3.1. Emplaçament i situació.
2.3.1.1. S'assenyalarà la ubicació del local o recinte on es pretén establir l'activitat així com l'altura de l'edifici on s'emplaça i s'indicarà l'ample de les vies públiques circumdants o espais oberts a les quals aquesta té accés.
2.3.1.2. Es justificarà el compliment d'espai exterior segur d'acord amb la definició de l'annex SI A - Terminologia, del Codi Tècnic de l'Edificació.
2.3.2. Vies d'evacuació.
Es justificarà el compliment de tots els requisits exigibles especificats en la norma vigent d'aplicació (Document Bàsic SI del Codi Tècnic de l'Edificació).
2.3.2.1. Portes d'eixida a la via pública o espai exterior segur.
Se n'indicarà el nombre i les amplàries lliures totals disponibles, així com la mínima, en funció de l'aforament de l'establiment.
Se'n descriuran les característiques quant al sentit d'obertura dels seus fulls, disponibilitat de barres antipànic o eines de seguretat, senyalització, etc.
2.3.2.2. Corredors, portes de pas i recorreguts d'evacuació. Se n'especificaran les amplàries lliures disponibles, sentit d'obertura dels seus fulls, resistència al foc si és el cas, longitud i pendent màxima de les rampes, i inexistència d'obstacles en els recorreguts d'evacuació.
2.3.2.3. Escales.
Se'n justificarà el nombre, amplàries lliures, característiques dels trams, dimensionat d'escalons, existència de passamans, etc.
2.3.3. Protecció passiva contra incendis.
2.3.3.1. Sectorització. Hauran d'assenyalar-se i justificar-se els sectors existents en l'establiment.
2.3.3.2. Comportament davant el foc dels elements constructius i materials. Es justificaran les resistències i estabilitats al foc dels elements estructurals i de compartimentació, així com el compliment de la normativa quant a les condicions exigibles als materials.
2.3.4. Protecció activa contra incendis. Instal·lacions.
S'assenyalaran totes les instal·lacions exigibles a l'establiment per la normativa vigent i es descriuran les característiques de les previstes, indicant-ne el nombre, ubicació, etc.
2.4. Condicions i garanties de les instal·lacions elèctriques en locals de pública concurrència
Es detallarà el compliment del Reglament Electrotècnic de Baixa Tensió, i contindrà almenys, els documents següents:
2.4.1. Memòria descriptiva en què s'assenyalarà el nombre de circuits de força i per a l'enllumenat ordinari i d'emergència, tipus de proteccions per als circuits esmentats, es descriuran les característiques de les conduccions, es justificaran els nivells lluminosos segons el tipus d'enllumenat, etc.
2.4.2. Esquema unifilar.
2.4.3. Pla de la instal·lació elèctrica, en el qual quedarà grafiada la ubicació del quadre elèctric i, si és el cas, qualsevol altra font de subministrament elèctric o energètic, els blocs d'enllumenat d'emergència i de senyalització/emergència, i els diferents punts d'enllumenat i força existents, assenyalant el circuit a què pertanyen, segons l'esquema unifilar.
2.5. Condicions de salubritat, higiene i acústica
2.5.1. Amb caràcter general, hom s'ajustarà de forma preceptiva a les condicions que s'establisquen en matèria de qualitat ambiental i, si és el cas, d'acord amb el que disposa la Llei 7/2002, de 3 de desembre, de la Generalitat, de Protecció contra la Contaminació Acústica, el Reial Decret 1371/2007, de 19 d'octubre, pel qual s'aprova el document bàsic DB-HR Protecció enfront del soroll del Codi Tècnic de l'Edificació, i es modifica el Reial Decret 314/2006, de 17 de març, pel qual s'aprova el Codi Tècnic de l'Edificació, i la resta de normes de desplegament.
2.5.2. Es justificarà, en tot cas, l'existència de farmaciola o infermeria, segons les exigències reglamentàries, descrivint-ne les dotacions i elements que els componen.
2.5.3. Es justificarà, així mateix, el nombre d'aparells sanitaris dels servicis higiènics en funció de l'aforament de l'establiment, tenint en compte la dotació exigida per a persones amb minusvalidesa, d'acord amb el que disposa la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, i la resta de normativa d'aplicació.
2.5.4. Altures lliures. S'assenyalaran les altures lliures mínimes i mitjanes de les zones d'estada de públic del local, així com dels servicis higiènics i la resta de zones humides (vestuaris), camerinos, etc.
2.5.5. Vestíbuls. En aquells locals que ho requerisquen, se'n justificarà la superfície en funció del nombre d'espectadors.
2.5.6. Es justificarà el compliment del Reglament d'Instal·lacions Tèrmiques dels Edificis i Instal·lacions Tècniques Complementàries que el despleguen.
2.6. Protecció del medi ambient urbà i natural
S'ajustarà de forma preceptiva a les condicions que s'assenyalen en matèria d'activitats qualificades i protecció del medi ambient urbà i natural.
2.7. Condicions d'accessibilitat i gaudi per a persones amb discapacitat, d'acord amb el que disposa la Llei 1/1998, de 5 de maig, de la Generalitat, d'Accessibilitat i Supressió de Barreres Arquitectòniques, Urbanístiques i de la Comunicació, i la resta de normes de desplegament
Es justificarà el compliment de les prescripcions continguda en la Llei 1/1998, de 5 de maig, de la Generalitat, d'Accessibilitat i Supressió de Barreres Arquitectòniques, i la resta de normes de desplegament, possibilitant el gaudi real de l'espectacle o l'accés a l'activitat recreativa i als establiments públics per part de les persones amb discapacitat.
2.8. Pla d'Emergència
Constarà en el projecte un Pla d'Emergència, que complirà les prescripcions mínimes establides en la disposició transitòria sisena de la Llei 4/2003, de 26 de febrer, de la Generalitat, d'Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, així com en el que preveu el Reial Decret 393/2007, de 23 de març, pel qual es regula la Norma Bàsica d'Autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicades a activitats que puguen originar situacions d'emergència, i la resta de normes d'autoprotecció en vigor.
ANNEX II.2
Fiances
1. Els organitzadors o promotors dels espectacles i activitats recreatives regulats en el present reglament que, complint els requisits que s'hi estableixen, pretenguen iniciar l'activitat en règim provisional a què es refereix el seu article 9, hauran de constituir fiança a favor de l'Ajuntament de Valencia, per a respondre de les possibles obligacions econòmiques que pogueren derivar-se'n de l'organització i realització i, en tot cas, del compliment de les sancions que pogueren imposar-se amb motiu de la celebració dels esdeveniments esmentats. Les quantitats de la fiança establides segons l'aforament previst, seran les següents:
a) Aforament de fins a 50 persones: 6.000 euros.
b) Aforament de fins a 100 persones: 15.000 euros.
c) Aforament de fins a 300 persones: 30.000 euros.
d) Aforament de fins a 700 persones: 60.000 euros.
e) Aforament de fins a 1.500 persones: 120.000 euros.
f) Aforament de fins a 5.000 persones: 180.000 euros.
2. El mode de constitució d'aquesta garantia serà:
a) En metàl·lic o en valors públics o privats, amb subjecció, en cada cas, a les condi-cions reglamentàriament establides. El metàl·lic, els valors o els certificats corresponents es dipositaran en la caixa de la corporació, en la forma i amb les condicions que s'establisquen.
b) Mitjançant aval prestat, en la forma i condicions reglamentàries, per alguna de les entitats de crèdit, establiments financers de crèdit i societats de garantia recíproca autoritzats per a operar a Espanya, i presentat davant el corresponent ajuntament.
c) Per contracte d'assegurança de caució establert en la forma i condicions que reglamentàriament s'establisquen, amb entitat asseguradora autoritzada per a operar al ram de caució, havent d'entregar-se el certificat del contracte a l'Ajuntament de Valencia.
3. La quantitat refermada serà tornada a les persones interessades:
a) En el termini d'un any, darrere de la comprovació de la inexistència de denúncies fonamentades, reclamacions o procediments sancionadors en tràmit o sancions pendents d'execució, per l'exercici de l'activitat; o, b) A petició de l'organitzador o promotor, a qui acompanyarà declaració jurada de la inexistència de denúncies o reclamacions formulades com a conseqüència de l'activitat, i prèvia comprovació per l'administració de la inexistència de procediments sancionadors en tràmit.
4. L'Ajuntament podrà dispensar, mitjançant una resolució motivada, de la constitució de la fiança a què es refereixen els apartats anteriors, quan es tracte d'espectacles públics i activitats recreatives organitzades o sol·licitades pel Consorci Valencia 2007 o entitats que el substituïsquen o succeïsquen. De la mateixa manera, podrà escaure aquesta dispensa quan tals esdeveniments s'organitzen o sol·liciten per entitats, institucions i/o persones físiques o jurídiques relacionades amb l'organització d'espectacles o activitats de repercussió internacional fets al port de Valencia.

linea
Mapa web