Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 85/2018, de 22 de juny, del Consell, pel qual s'estableixen els criteris higienicosanitaris aplicables a les piscines d'ús públic. [2018/6541]

(DOGV núm. 8331 de 04.07.2018) Ref. Base de dades 006565/2018

DECRET 85/2018, de 22 de juny, del Consell, pel qual s'estableixen els criteris higienicosanitaris aplicables a les piscines d'ús públic.
[2018/6541]
Índex

Preàmbul
Article 1. Objecte
Article 2. Àmbit d’aplicació
Article 3. Responsabilitat de les titulars
Article 4. Control de paràmetres en piscines cobertes
Article 5. Característiques de l’aigua dels vasos
Article 6. Ompliment del vas
Article 7. Tractament de l’aigua
Article 8. Productes químics
Article 9. Mesurament dels paràmetres indicadors de qualitat
Article 10. Sistema d’autocontrol
Article 11. Personal de manteniment
Article 12. Formació del personal de manteniment
Article 13. Llicència d’obertura de les piscines
Article 14. Vigilància sanitària
Article 15. Equipaments sanitaris
Article 16. Notificació d’incidències
Article 17. Infraccions i sancions
Disposició addicional única. Incidència pressupostària.
Disposició transitòria primera: Formació del personal de manteniment.
Disposició transitòria segona: Termini per a l’adequació d’instal·lacions.
Disposició derogatòria única. Derogació normativa.
Disposició final primera. Règim supletori.
Disposició final segona. Habilitació normativa.
Disposició final tercera. Entrada en vigor.
Annex I. Criteris de qualitat de l’aigua i de l’aire.
Annex II. Continguts mínims de la formació de manteniment de piscines.

Preàmbul

La Llei 14/1986, de 25 d’abril, general de sanitat, quant als aspectes de medi ambient relacionats amb la salut, estableix en l’apartat segon de l’article 19, que les autoritats sanitàries proposaran o participaran amb altres departaments, en l’elaboració i execució de la legislació entre altres sobre aigües, substàncies tòxiques i perilloses, així com llocs, locals i instal·lacions d’esbargiment públic.

La Llei 33/2011, de 4 d’octubre, general de salut pública en l’article 30, destaca com a funcions de la sanitat ambiental entre altres, la identificació, l’avaluació, la gestió i la comunicació dels riscos per a la salut, que puguen derivar-se dels condicionants ambientals, així com la vigilància dels factors i de les situacions ambientals que poden afectar-la.

La Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, que arreplega els criteris establits en la Llei 14/1986, de 25 d’abril, defineixen el seu títol IV, les actuacions estratègiques en matèria de salut pública, per a garantir la protecció de la salut de les persones, entenent la salut ambiental com a part integrant d’aquesta.
L’ús d’instal·lacions destinades al bany ja siga amb fins recreatius, esportius, de relaxació, terapèutics o de rehabilitació, pot comportar riscos sanitaris en funció del medi en què es moguen i dels recursos emprats en el seu manteniment. L’actuació sanitària en el control de la qualitat de l’aigua de bany en piscines, per mitjà de programes de vigilància, té com a objecte garantir a la població unes adequades condicions de salubritat, en l’ús d’aquestes instal·lacions.

El Reial decret 742/2013, de 27 de setembre, pel qual s’estableixen els criteris tecnicosanitaris de les piscines, norma bàsica en la seua totalitat a l’empara de l’article 149.1.16 de la Constitució, a més de contindre els criteris bàsics relatius al tractament i al control de qualitat de l’aigua i de l’aire de les piscines, introdueix com a novetat l’obligació del titular de la instal·lació, de disposar d’un procediment d’autocontrol per a la gestió del risc.
La regulació autonòmica en matèria de piscines ve constituïda pel Decret 255/1994, de 7 de desembre, del Govern Valencià, pel qual es regulen les normes higienicosanitàries i de seguretat de les piscines d’ús col·lectiu i dels parcs aquàtics, així com pel Decret 143/2015, d’11 de setembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament de desplegament de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d’espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics, que deroga parcialment l’anterior quant a les condicions tècniques per a aquest tipus d’instal·lacions.
Aquest fet, junt amb allò que s’ha indicat en el paràgraf anterior, fa necessària l’adaptació de la normativa autonòmica en la matèria a les prescripcions de la normativa de l’Estat, incloent-hi el procediment de formació exigible per a les persones vinculades al manteniment i tractament de l’aigua de piscines, que fins al moment requeia en l’autoritat sanitària.
En la correcta aplicació de la normativa bàsica, cal destacar l’important paper dels ajuntaments, com a òrgans competents per a atorgar els llicències d’obertura d’aquestes instal·lacions, d’acord amb la Llei 4/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, en matèria d’espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics, tot això sense perjudici de les competències d’altres òrgans de la Generalitat.
Totes aquestes raons fonamenten la necessitat d’aquesta disposició amb l’objecte de establir els criteris higienicosanitaris que regulen el tractament i control de la qualitat sanitària de l’aigua de les piscines de la Comunitat Valenciana.
Aquesta disposició està inclosa en el Pla normatiu de l’Administració de la Generalitat per a 2018.
Per tot això, a proposta de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, conforme el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió de 22 de juny de 2018,


DECRETE

Article 1. Objecte
Aquest decret estableix els criteris higienicosanitaris que regulen en l’àmbit de la Comunitat Valenciana, el tractament i control de la qualitat sanitària de l’aigua de les piscines de la Comunitat, la vigilància i inspeccions sanitàries, la gestió de l’autocontrol pels que són responsables de les instal·lacions, el règim sancionador aplicable, així com la formació i capacitació professional del personal dedicat al manteniment i tractament de l’aigua de piscines.

Article 2. Àmbit d’aplicació
1. Aquest decret serà aplicable a totes les piscines d’ús públic síties a la Comunitat Valenciana, independentment de la naturalesa física o jurídica de la seua titular o responsable, del seu caràcter públic o privat, o de l’absència o no d’ànim de lucre en la seua explotació.
2. Queden excloses de l’àmbit d’aplicació:
a) Les piscines naturals.
b) Les piscines d’aigües termals o mineromedicinals.

Article 3. Responsabilitat de les titulars
1. Les persones titulars de les piscines són responsables del funcionament, manteniment, atenció, vigilància i salubritat d’aquestes, així com del compliment de la normativa aplicable.
Es garantirà per a això la disponibilitat de mitjans i del personal necessari tècnicament capacitat. L’existència d’un servei extern de manteniment no eximeix la titular de la piscina de la seua responsabilitat.

2. Així mateix seran responsables de la implementació, avaluació i revisió de sistemes eficaços de control, que permeten detectar i minimitzar qualsevol perill higienicosanitari, que puga afectar la salut dels que les utilitzen. Es posarà a disposició de l’autoritat competent la documentació que acredite el seu funcionament correcte.

Article 4. Control de paràmetres en piscines cobertes
1. En l’entorn del vas climatitzat i instal·lats de forma visible, es disposarà d’un higròmetre i un termòmetre.
2. La temperatura de l’aigua dels vasos es mesurarà amb un termòmetre o amb una sonda termomètrica, a més de 50 centímetres de profunditat. En el cas que la piscina albergue vasos de diferents temperatures, la temperatura de referència serà la del vas de làmina d’aigua de major superfície, que també serà utilitzada per al càlcul de la temperatura ambiental.
3. En el cas de vasos amb aigua climatitzada amb agitació constant i recirculació, l’augment de temperatura en el vas per damunt de 36 º C, implica un risc addicional que ha de ser arreplegat en el corresponent protocol d’autocontrol, desenvolupant mesures de prevenció en les instal·lacions d’acord amb aquest, i segons la normativa higienicosanitària establida per a la prevenció i control de la legionel·losi.
4. Hauran de comptar amb les instal·lacions i equips necessaris, per a assegurar la renovació constant de l’aire en el recinte.
Els elements components del sistema de ventilació estaran construïts de manera que es possibilite l’accés per a la seua neteja i desinfecció, minimitzant la possibilitat de creixement i difusió de microorganismes. Les safates d’arreplega de l’aigua condensada estaran proveïdes de desaigüe.

Article 5. Característiques de l’aigua dels vasos
1. La qualitat de l’aigua dels vasos es refereix a unes condicions i qualitats analítiques, que la facen adequada per al seu ús.
2. Quan l’aigua de l’aportació del vas no procedisca de la xarxa de distribució pública, és obligació de qui és titular responsable de forma prèvia a la seua obertura al públic, comunicar l’esmentada circumstància per mitjà d’un escrit dirigit al centre de salut pública del departament de salut corresponent, ja siga en el cas de les de temporada per a cada campanya en curs o en el de les de funcionament continu, després d’haver procedit al seu total buidatge.
3. Junt amb la comunicació que es presente, s’aportarà una analítica del control inicial de l’aigua, realitzada durant la quinzena anterior a la seua obertura, arreplegant els paràmetres indicadors de la seua qualitat de l’annex I, així com el compromís de dur a terme el control de la desinfecció de l’aigua del vas.
4. L’aigua de les instal·lacions generals, la recirculant dels pediluvis i la de les dutxes no podrà pertànyer al circuit de regeneració propi del vas.

Article 6. Ompliment del vas
1. L’entrada de l’aigua als vasos es realitzarà de manera que s’impedisca el retorn de l’aigua del vas a la xarxa d’abastiment públic o al seu corresponent sistema de captació.
2. Per a assegurar una correcta recirculació, els sistemes d’entrada i eixida de l’aigua en els vasos, hauran d’estar disposats de manera que s’aconseguisca una homogeneïtzació completa i un règim de circulació uniforme de l’aigua continguda en aquells, a fi d’evitar la creació de zones d’aigua estancada.
3. L’aportació d’aigua nova als vasos serà el mínim suficient per a garantir el manteniment de la qualitat de l’aigua i perquè es mantinga el nivell d’aigua necessari per al funcionament correcte del sistema de recirculació.

Article 7. Tractament de l’aigua
1. Els vasos comptaran amb els seus propis dispositius d’alimentació i evacuació, així com de dosificació de desinfectant d’acció residual. Els vasos infantils o de xipolleig seran en tot cas independents dels de recreació o altres fins, disposant cada un del seu propi sistema de filtració i desinfecció.
2. Es disposarà de sistemes de registre del volum d’aigua, instal·lant com a mínim dos cabalímetres o comptadors d’aigua, un a l’entrada de l’aigua d’alimentació del vas i un altre després de la depuració abans de la desinfecció, de manera que es conega en tot moment el volum d’aigua renovada i depurada de cada vas.
3. Tot el volum de l’aigua del vas es recircularà passant per la instal·lació de tractament. El temps de recirculació del volum total d’aigua i la velocitat de filtració, hauran de respondre a les especificacions i necessitats de la piscina. Seran els necessaris per a garantir un eficaç procés i complir amb els paràmetres de qualitat de l’aigua establits.
4. La recirculació de l’aigua del vas serà constant durant el temps d’obertura de la instal·lació. L’aportació d’aigua nova al circuit, serà suficient per a garantir la qualitat exigida de l’aigua.
5. En el cas que el tractament de desinfecció siga realitzat per mitjà d’un procés d’electròlisi salina, la concentració de sal utilitzada en el procés no superarà els 6 g/l en l’aigua.
6. Quan l’estat higienicosanitari o de neteja de les instal·lacions ho aconselle o l’autoritat sanitària ho considere necessari, es procedirà al buidatge total dels vasos de la piscina, efectuant-se la neteja i desinfecció de tots els seus components, inclosos els depòsits de compensació.


Article 8. Productes químics
1. Els tractaments químics no es realitzaran directament en el vas. En les piscines noves o amb modificació constructiva del vas es disposarà d’un sistema de dosificació automàtic dels productes de tractament, que permeta la mesura en continu del nivell de desinfectant i pH, com a mínim, en un punt representatiu del sistema. Aquestos dispositius han de ser calibrats periòdicament, d’acord amb les especificacions tècniques dels mateixos, registrant les dates i dades de la calibratge en el protocol d’autocontrol.
2. Per als productes sòlids, que requerisquen una dissolució in situ abans de transformar-se en reactius líquids, hauran d’instal·lar-se tancs de dissolució, amb una capacitat mínima d’aigua que assegure la correcta dissolució del producte.
3. L’aigua del vas haurà de contindre desinfectant residual i tindre poder desinfectant, sense arribar a ser mai irritant per als ulls, pell i mucoses de les persones banyistes.

Article 9. Mesurament dels paràmetres indicadors de qualitat
1. Els controls a efectuar en l’aigua del vas, així com en l’aire de piscines cobertes o mixtes, es realitzaran per mitjà de la determinació dels paràmetres indicadors de l’annex I, amb la freqüència mínima de mostratge indicada.
2. Quant al control de rutina, l’establiment disposarà com a mínim dels elements necessaris per a efectuar la determinació ràpida dels paràmetres de control diari, per al seu posterior registre.
3. Les persones que utilitzen la instal·lació tenen dret a ser informades de l’autocontrol analític efectuat, per la qual cosa els últims controls de la qualitat de l’aigua del vas s’exposaran en un lloc visible i de fàcil accés.
4. Els butlletins analítics que s’emeten pel laboratori, seran conservats pels qui siguen titulars de la piscina, almenys durant dos anys.

5. En els vasos amb aigua climatitzada, que tinguen incorporat algun sistema d’aerosolització d’aigua, es tindrà en compte el que estableix el Reial decret 742/2013, de 27 de setembre, pel qual s’estableixen els criteris higienicosanitaris de les piscines, i en aquest sentit es realitzarà una determinació mensual de legionella spp. en l’aigua del vas.
6. La persona titular podrà sol·licitar a l’autoritat competent una reducció de la freqüència de mostratge dels paràmetres de control periòdic o mensual, quan després de dos anys d’autocontrol, tots els valors del control hagen complit sempre amb els valors paramètrics de l’annex I.

Article 10. Sistema d’autocontrol
1. Qui siga titular de la piscina haurà de disposar d’un protocol o programa d’autocontrol específic, amb els plans i procediments previstos en la normativa bàsica d’aplicació, que se citen en l’apartat 5 de l’article 11 del Reial decret 742/2013, que ha de romandre sempre en l’establiment a disposició del personal de manteniment i de l’autoritat sanitària. S’actualitzarà amb la freqüència necessària i, en tot cas, cada vegada que es realitze alguna modificació.
2. També es disposarà d’un pla de les instal·lacions o esquema del procés, que incloga tots els seus elements, equips, característiques i components del sistema de depuració i renovació de l’aigua, serveis higiènics, vestidors, locals d’emmagatzematge de productes químics o altres annexos.
3. Quant a les característiques de cada vas, es comptarà amb les següents dades identificatives:
a) El volum d’aigua en metres cúbics.
b) El volum mínim d’aigua a recircular cada hora.
c) Especificacions relatives a filtres: material filtrant, superfície de filtració, grossària de la capa filtrant, grandària de porus, renovacions del seu contingut, manteniment i neteja, etc.
d) Capacitat (velocitat) mínima de filtració en m³/h (m³/h per cada m² de superfície filtrant).
e) L’aforament màxim de persones usuàries i de banyistes.
4. L’absència o falsejament de les dades arreplegades en el sistema d’autocontrol, serà responsabilitat directa del personal encarregat d’aquesta funció i, subsidiàriament, de l’empresa, persona o entitat titular de la piscina, que està obligada a conéixer aquests resultats i a adoptar les actuacions procedents en funció d’aquests.

Article 11. Personal de manteniment
1. El personal de manteniment de piscines és l’encarregat de les funcions de maneig i manteniment dels sistemes de depuració i tractament, l’ús dels productes químics, així com la neteja i desinfecció dels equips. També de la utilització dels aparells, reactius i patrons necessaris per a realitzar l’autocontrol, i de dur a terme els programes de manteniment de les instal·lacions.

2. La persona titular de la piscina garantirà que tot el personal de manteniment, ja siga propi o pertanyent a una empresa de serveis, compte amb la qualificació o capacitació professional adequada per al desenvolupament de les seues funcions.

Article 12. Formació del personal de manteniment
1. Segons el que estableix l’article 8, del Reial decret 742/2013, el personal per a la posada a punt, el manteniment i la neteja dels equips i instal·lacions de les piscines, haurà de comptar amb un certificat o títol que li capacite per a l’exercici d’aquesta activitat i que, si és el cas, disposen els ministeris habilitats per a determinar la formació necessària.

2. El personal de manteniment en piscines d’hidromassatge o de vasos d’aigua climatitzada amb aerosolització, disposarà a més, de la formació que siga necessària per a realitzar les operacions de manteniment higiènic sanitari d’aquest tipus d’instal·lacions, d’acord amb la normativa d’aplicació respecte d’això.

Article 13. Llicència d’obertura de les piscines
1. Correspon a l’ajuntament del municipi on es pretenga construir, ampliar o reformar una piscina, atorgar o denegar l’oportuna llicència, d’acord amb el que disposa l’article 8 i següents del títol II, de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d’espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics.
2. Als efectes de la vigilància sanitària, seran els ajuntaments els encarregats de facilitar al centre de salut pública del departament de salut corresponent, les dades relatives a llicències d’obertura o autoritzacions administratives concedides a aquest tipus d’instal·lacions.

Article 14. Vigilància sanitària
1. Sense perjudici de les competències d’inspecció atribuïdes a les corporacions locals i a altres administracions, la conselleria amb competències en matèria de sanitat, serà competent per a realitzar la vigilància de les condicions higienicosanitàries i de la qualitat de l’aigua de les piscines, així com del compliment de la resta de les disposicions contingudes en aquesta norma.
2. En el transcurs de les visites d’inspecció que s’efectuen, es podran fer preses de mostres i controls analítics, així com la revisió del sistema d’autocontrol de la piscina. Davant de la sospita d’un risc per a la salut, o en funció de dades històriques d’incompliments reiterats en eixa piscina, es podran adoptar de forma preventiva, les mesures cautelars administratives oportunes, d’acord amb la legislació vigent.


Article 15. Equipaments sanitaris
1. Durant les actuacions de vigilància sanitària es comprovarà que en la instal·lació es disposa d’una farmaciola portàtil, dotada com a mínim de desinfectants i antisèptics autoritzats, gases estèrils, cotó hidròfil, benes, esparadrap, apòsits adhesius, tisores, pinces i guants d’usar i tirar.
El material de primers auxilis es revisarà periòdicament i es reposarà, tan prompte com caduque o siga utilitzat.
2. En el cas que l’aforament estiga comprés entre 200 i 1.000 persones, es disposarà també, d’un lloc destinat als primers auxilis i altres possibles atencions sanitàries.
Si l’aforament és igual o superior a 1.000 persones, es disposarà a més d’un servei d’infermeria, amb la dotació mínima exigida per la legislació vigent o, a falta d’això, d’una farmaciola i d’una unitat d’evacuació o ambulància.
L’ambulància estarà degudament equipada, d’acord amb les disposicions reguladores del transport sanitari terrestre.
3. En totes les instal·lacions s’exposarà en lloc visible, un quadre o cartell informatiu, amb instruccions de primers auxilis i el número de telèfon dels serveis d’urgència, dels quals destacaran les adreces i telèfons dels centres de salut i d’assistència hospitalària més pròxims i dels serveis d’ambulància.
Tant la farmaciola portàtil com el lloc destinat a primers auxilis, hauran d’estar clarament senyalitzats.

Article 16. Notificació d’incidències
En el cas de produir-se situacions d’incidència sanitària a causa de l’ús de productes químics, emprats en el tractament de l’aigua dels vasos de la piscina, serà posat en coneixement del centre de salut pública, del departament de salut que corresponga.

Article 17. Infraccions i sancions
Sense perjudici d’una altra normativa que poguera resultar aplicable, l’incompliment de les disposicions d’aquest decret podrà donar lloc a l’aplicació de les sancions establides en la Llei 14/1986, de 25 d’abril, general de sanitat, en la Llei 33/2011, de 4 d’octubre, general de salut pública, i en la Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana.


Disposició addicional

Única. Incidència pressupostària
La implantació i desplegament d’aquest decret no podrà tindre cap incidència en la dotació dels capítols de despesa assignada a la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, i als ens del sector públic instrumental dependents i, en tot cas, haurà de ser atesa amb els seus mitjans personals i materials.


Disposicions transitòries

Primera. Formació del personal de manteniment
Als efectes previstos en els articles 11 i 12 d’aquest decret, s’admetran els títols o certificats d’haver realitzat els cursos de formació en matèria de manteniment de piscines obtinguts en la Comunitat Valenciana, amb anterioritat a l’entrada en vigor d’aquest decret, o bé en altres comunitats autònomes d’acord amb la seua normativa o regulació específica.
Els cursos de formació podran ser impartits per entitats formadores públiques o privades, associacions sectorials o organitzacions professionals, així com per les empreses de gestió de manteniment per a la seua pròpia plantilla.
Fins que no es despleguen els continguts formatius esmentats en la normativa bàsica, la formació que s’impartisca reunirà com a mínim els continguts que s’indiquen en l’annex II d’aquest decret.

Segona. Termini per a l’adequació d’instal·lacions
S’estableix un termini màxim d’un any per a l’adequació de les piscines d’ús públic que, d’acord amb allò que s’ha indicat en l’apartat 1 de l’article 8 d’aquest decret, hagen de procedir a la instal·lació d’un sistema de dosificació automàtic o semiautomàtic dels productes de tractament; i un termini màxim de dos anys, per a les quals d’acord amb l’apartat 2 de l’article 7 d’aquest decret, hagen de procedir a la instal·lació de cabalímetres o comptadors d’aigua.
Ambdós terminis seran aplicables, comptant des de l’entrada en vigor d’aquest decret.


Disposició derogatòria

Única. Derogació normativa
Queda derogat el Decret 255/1994, de 7 de desembre, del Govern Valencià, pel qual es regulen les normes higienicosanitàries i de seguretat de les piscines d’ús col·lectiu i dels parcs aquàtics, el Decret 97/2000, de 13 de juny, del Govern Valencià, pel qual es modifica l’anterior, així com totes les disposicions del mateix rang o d’un rang inferior en allò que contradiguen o s’oposen al que disposa aquest decret.


Disposicions finals

Primera. Règim supletori
En tot allò que no preveu aquesta norma serà aplicable el que disposa la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d’espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics, així com el Decret 143/2015, d’11 de setembre, del Consell, pel qual aprova el Reglament de desplegament de la Llei 14/2010, o qualsevol altra normativa vigent en el moment de la seua aplicació.

Segona. Habilitació normativa
Es faculta la persona titular de la conselleria amb competències en matèria de salut per a dictar les disposicions i prendre les mesures que siguen necessàries per al desplegament i execució d’aquest decret, i per a efectuar les modificacions que calguen per a l’actualització dels annexos.

Tercera. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor l’endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

València, 22 de juny de 2018

El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública,
ANA BARCELÓ CHICO




ANNEX II

Continguts mínims de la formació de manteniment de piscines
– Condicions higienicosanitàries de les piscines. Riscos de contaminació. Factors que afavoreixen el creixement microbià. Problemes de salut i malalties relacionades.
– Conceptes bàsics: tipus de piscines i vasos, esquema general de les instal·lacions i esquema de funcionament hidràulic. Elements accessoris, equips i components de la instal·lació.
– Tractament de l’aigua: processos físics i químics. Sistema de recirculació i depuració. Sistemes de filtració i el seu manteniment. Productes químics emprats en el tractament: desinfectants, correctors de pH, alguicides, floculants i altres.
– Mesures de precaució en el maneig de productes químics. Fitxes de dades de seguretat. Etiquetatge dels productes. Dosificació dels productes químics, tipus de dosificadors. Paràmetres a controlar. Emmagatzematge.
– Mesures de manteniment de les instal·lacions i equips: equips de tractaments físics i químics de l’aigua dels vasos, sistemes de ventilació i calefacció de les instal·lacions cobertes, equips amb aerosolització de l’aigua. Instal·lacions d’hidroteràpia i hidromassatge. Problemes més freqüents. Prevenció i control de la legionel·losi.
– Hivernatge. Operacions de posada a punt.
– Neteja i desinfecció de les instal·lacions i equips.
– Normes d’ús de la piscina. Drets i deures de qui les utilitzen.

– Legislació aplicable a les piscines. Responsabilitats i competències.
– Control de la qualitat de l’aigua i de l’aire, paràmetres, freqüència mínima de mostratge. Registre de les dades. Actuacions davant d’incompliments.
– Sistema d’autocontrol: plans i registres. Operacions de vigilància.

– Pràctiques d’operacions. Control de paràmetres. Presa de mostres i anàlisi diària de control. Maneig de productes químics i la seua dosificació. Manteniment del sistema de recirculació i depuració. Equips de mesurament i mesures in situ. Ompliment del registre de dades.

linea
Mapa web