DECRET 89/2018, de 29 de juny, del Consell, d'acreditació de programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius i de regulació del Comité de persones expertes. [2018/6678]
(DOGV núm. 8334 de 09.07.2018) Ref. Base de dades 006708/2018
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 09.09.2018 Aquesta disposició afecta: Deroga: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública Grup temàtic: Legislació Matèries: Salut pública Descriptors: Temàtics: toxicomania, control sanitari , monografies
DECRET 89/2018, de 29 de juny, del Consell, d'acreditació de programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius i de regulació del Comité de persones expertes. [2018/6678]
Índex
Preàmbul
Títol I. Objecte i àmbit daplicació
Article 1. Objecte
Article 2. Àmbit daplicació
Títol II. Dels programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius
Article 3. Concepte de programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius
Article 4. Requisits mínims dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius per a la seua acreditació
Article 5. Fonamentació dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius
Article 6. Avaluació de necessitats dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius
Article 7. Bases teòriques i metodològiques que sustenten els programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius
Article 8. Contingut dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius
Article 9. Avaluació dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius
Títol III. Del procediment dacreditació dels programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius
Capítol I. Del procediment
Article 10. Procediment. Sol·licitud
Article 11. Instrucció del procediment
Article 12. Resolució
Article 13. Validesa temporal
Article 14. Modificació en lacreditació
Article 15. Extinció de lacreditació
Article 16. Control i inspecció
Capítol II. Del registre dels programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius
Article 17. Registre de programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius
Article 18. Contingut del registre
Article 19. Assentaments registrals
Títol IV. Del Comité de persones expertes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Comunitat Valenciana
Article 20. Constitució
Article 21. Composició
Article 22. Nomenament i cessament de les persones vocals
Article 23. Funcions
Article 24. Informe preceptiu
Article 25. Règim de funcionament
Disposicions addicionals
Primera. Programes de prevenció en drogodependències i altres trastorns addictius de titularitat de la Generalitat
Segona. Publicitat
Tercera. Incidència pressupostària
Disposició transitòria única. Transitorietat de programes de prevenció en drogodependències i altres trastorns addictius acreditats
Disposició derogatòria única. Derogació normativa
Disposicions finals
Primera. Desenvolupament reglamentari
Segona. Entrada en vigor
Annex. Escala de baremació dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius.
PREÀMBUL
La Llei 10/2014, de 29 de desembre, de la Generalitat, de salut de la Comunitat Valenciana, en el títol VI, regula les drogodependències i altres trastorns addictius en el context del Sistema Valencià de Salut. Específicament en matèria preventiva i, tal com recull larticle 62 daquesta llei, correspon a les administracions públiques, en els seus respectius àmbits de competències, desenvolupar, promoure, donar suport, fomentar, coordinar, controlar i avaluar els programes i actuacions en matèria de prevenció. La conselleria amb competències en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius és lencarregada de vetlar per la idoneïtat, leficàcia i leficiència dels programes de prevenció a través de les mesures dintervenció que sestablisquen reglamentàriament.
El Decret 78/1999, d1 de juny, del Govern Valencià, va establir els criteris bàsics per a lacreditació dels programes de prevenció en drogodependències i altres trastorns addictius, així com, la constitució del Comité tècnic de prevenció de les drogodependències de la Comunitat Valenciana.
El temps transcorregut des que va entrar en vigor, aconsella actualitzar els criteris establerts per a lacreditació daquests programes i adequar-los als estàndards i normes vigents actualment, així com revisar el procediment per a acreditar-los amb la regulació dun comité de persones expertes i un nou registre més adequat a les noves necessitats, a fi que lAdministració en valide la qualitat.
Aquesta acreditació té per objecte garantir la idoneïtat de les intervencions dels programes de prevenció en drogodependències, amb la finalitat de sensibilitzar i comprometre la societat valenciana en la millora dhàbits de vida saludables i de promoció de la salut.
Com a garantia jurídica, didoneïtat i transparència, el mateix decret estableix una escala de baremació dels programes de prevenció en drogodependències i altres trastorns addictius, que regirà per a avaluar els programes de prevenció que hagen de ser acreditats.
Així mateix es fa necessària la regulació del nou Comité de persones expertes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Comunitat Valenciana, la seua adscripció a lòrgan competent en matèria de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Generalitat, així com la seua composició i funcionament, atesa la nova estructura orgànica i funcional de lAdministració autonòmica valenciana.
Dacord amb el que sha exposat, es justifica linterés general i oportunitat daquesta norma que recull la regulació necessària per a lacreditació dels programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius. Es compleix també amb els tràmits previstos en larticle 7 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Aquest decret no implica càrregues administratives innecessàries en la seua aplicació, les mínimes per a la seua efectivitat, i es justifica ladequació del decret als principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència que recull larticle 129 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Aquesta disposició està inclosa en el Pla normatiu de lAdministració de la Generalitat per a 2018.
Per tot això, a lempara del que disposen els articles 28.c i 33 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, conforme el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell en la sessió de 29 de juny de 2018,
DECRETE
TÍTOL I
Objecte i àmbit daplicació
Article 1. Objecte
Aquest decret té com a objecte:
a) Establir les característiques tècniques i els requisits que han de reunir els programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius a la Comunitat Valenciana, així com el procediment per a la seua acreditació i registre.
b) Regular el Comité de persones expertes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Comunitat Valenciana.
Article 2. Àmbit daplicació
Les disposicions daquest decret són aplicables respecte dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius que es desenvolupen en làmbit de la Comunitat Valenciana per les persones i entitats que ho sol·liciten, i obligatòriament daquells que disposen o prevegen disposar de qualsevol tipus de finançament provinent duna administració pública.
TÍTOL II
Dels programes de prevenció de les drogodependències
i altres trastorns addictius
Article 3. Concepte de programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius
Sentén per programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius (dara endavant, programes de prevenció), el conjunt organitzat, coherent i integrat destratègies i activitats relacionades entre si en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, amb la finalitat daconseguir uns objectius preventius determinats en una població definida.
Article 4. Requisits mínims dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius per a la seua acreditació
Els programes de prevenció, per a ser acreditats, han de complir unes exigències en la seua fonamentació, avaluació de necessitats, bases teòriques i metodològiques, contingut i avaluació del programa que es recullen en els articles següents, i obtindre com a mínim trenta punts conforme sestableix en lescala de baremació recollida en lannex daquest decret.
Article 5. Fonamentació dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius
El punt de partida dels programes de prevenció ha de ser la descripció general del problema o situació existent pel que fa a les drogues o altres trastorns addictius, sobre la qual es pretén incidir, que incloga almenys:
a) Identificació de la problemàtica general detectada, causes i naturalesa daquesta.
b) Extensió del problema a través de la descripció del nombre de casos en els quals es presenta (característiques sociodemogràfiques i psicosocials de les persones afectades) i freqüència en el temps (prevalença i incidència).
c) Previsió devolució del problema si no sintervé, tendència en la seua avaluació passada i factors responsables de la seua continuació.
Article 6. Avaluació de necessitats dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius
Els programes de prevenció han dincloure una descripció específica del problema en relació amb la població i context on sha de desenvolupar, i facilitar a manera de diagnòstic les necessitats específiques existents, la priorització daquestes i la justificació de necessitat de la intervenció preventiva. Cal tindre en compte:
a) Descripció de la població estudiada i característiques del context on sha dimplementar el programa.
b) Mètodes i fonts dinformació utilitzats per a lavaluació de necessitats dintervenció.
c) Valoracions i opinions respecte a aquestes necessitats.
d) Accions realitzades en altres moments i resultats obtinguts.
e) Priorització i delimitació de la necessitat/s dintervenció.
Article 7. Bases teòriques i metodològiques que sustenten els programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius
Els programes de prevenció han destar basats i explicitar les teories contrastades en les quals es fonamenta, així com, la seua relació amb els components del programa. Per tant, cal indicar:
a) Les perspectives teòriques en què se sustenta el programa com referents científics, estesos o contrastats, que el doten de validesa teòrica.
b) Hipòtesis del programa que servisquen de nexe dunió entre la teoria, necessitats detectades i les estratègies dintervenció previstes.
Article 8. Contingut dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius
Els programes de prevenció han dincloure com a mínim el contingut següent:
1. Concreció de la població destinatària del programa i poblacions intermèdies, que especifique:
a) Quantificació i descripció daquestes.
b) Cobertura prevista en relació amb aquestes.
c) Adequació del programa a les característiques i especificitats daquesta població o poblacions.
d) Mecanismes de coordinació, contacte i vies de participació de la població diana en el programa.
2. Delimitació del marc geogràfic on es pretén implementar el programa i àmbits dactuació previstos.
3. Descripció dels objectius generals i específics que es pretenen aconseguir amb la intervenció o intervencions a realitzar, i diferenciar entre ambdues categories i incloure un quadre relacional en el qual quede plasmada la vinculació entre els objectius generals i les necessitats detectades en la fase anterior, així com, la concordança entre els objectius generals i els específics.
4. Especificació de la durada o temporalització general del programa.
5. Descripció de les estratègies dintervenció seleccionades i activitats que componen el programa, en què es detalle:
a) La justificació teoricometodològica de la selecció realitzada.
b) Contingut de cada una de les activitats a realitzar, mètodes o procediments dimplementació daquestes, llocs o espais on es preveuen desenvolupar i temporalització de cada una de les activitats referenciades (durada, freqüència i hores destinades).
c) Recursos humans i econòmics destinats.
d) Mecanismes i accions de coordinació amb els recursos existents en la zona.
6. Estructura organitzativa del personal i daltres recursos necessaris per a la consecució dobjectius disposats:
a) Relació de lequip professional amb què compta el programa (nombre de persones i capacitació, dedicació horària, direcció i coordinació) i agents voluntaris o col·laboradors, si nhi ha.
b) Descripció del material i equipament necessaris per a la realització del programa, i explicar si sen disposa o, si escau, cal adquirir-ne.
c) Anàlisi destimació de costos sobre el personal, equipaments, locals o altres recursos que siguen necessaris per al desenvolupament del programa.
Article 9. Avaluació dels programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius
1. Els programes de prevenció han dincloure necessàriament en la seua planificació un sistema davaluació de procés i resultats dacord amb els objectius plantejats.
2. A efectes avaluatius, aquest decret estableix les següents categories de programes de prevenció:
a) Programes de prevenció que no hagen sigut implementats i, per tant, no disposen de resultats. En aquest cas, sha daportar:
1a. Avaluació de procés del programa: informació que es preveu recollir, mètodes i instruments de recollida de dades, fonts dinformació a utilitzar i tipus danàlisi a realitzar.
2a. Avaluació de resultats del programa: descripció del disseny i metodologia prevista per a la recollida i mesurament de resultats (instruments i indicadors) i tipus danàlisis a realitzar.
b) Programes de prevenció que sol·liciten una renovació de lacreditació o hagen sigut implementats prèviament. En aquest cas, sha dincloure:
1a. Avaluació de procés del programa: informació recollida (mètodes i instruments emprats i característiques del procés), dades dimplementació de les activitats realitzades (tipus, freqüència, durada, participants finals, recursos humans i materials utilitzats) i valoració general, amb especial referència a les possibles variacions sorgides en la implementació respecte al disseny i implicacions daquestes.
2a. Avaluació de resultats del programa: tipus de disseny i metodologia usada per al seu mesurament en relació amb els objectius plantejats i valoració general, tenint en compte:
Resultats obtinguts i no obtinguts.
Resultats inesperats, si nhi ha.
Previsions futures de desenvolupament del programa.
TÍTOL III
Del procediment dacreditació dels programes de prevenció
de les drogodependències i altres trastorns addictius
CAPÍTOL I
Del procediment
Article 10. Procediment. Sol·licitud
1. El procediment dacreditació de programes de prevenció en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius sinicia a instància de la persona o entitat interessada, per mitjà del model de sol·licitud normalitzat que es troba disponible en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en internet, https://sede.gva.es, en la pàgina web de la conselleria amb competències en matèria de sanitat, www.san.gva.es, i en la guia PROP de la Generalitat www.prop.gva.es, per si mateixes o a través de qui els represente legalment, acompanyat de la documentació següent:
a) Documentació acreditativa, si escau, de la persona o entitat sol·licitant i estatuts de lentitat.
b) Programa de prevenció que justifique el que sha assenyalat en els articles 4 a 9 daquest decret.
2. En el cas de programes de prevenció que es troben ja acreditats segons el procediment recollit en el Decret 78/1999, d1 de juny, del Govern Valencià, la persona o entitat sol·licitant ha de presentar la sol·licitud juntament amb:
a) Memòria de les modificacions que, si escau, shagen produït en la seua fonamentació o contingut.
b) Memòria de lavaluació realitzada dacord amb els criteris establerts en larticle 9.2.b daquest decret.
2. Les sol·licituds shan de remetre a la direcció general competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, i pot presentar-se per qualsevol dels mitjans establerts en larticle 16 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 11. Instrucció del procediment
1. La instrucció del procediment correspon al servei competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, de la direcció general amb competències en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, que ha dinstruir el procediment de conformitat amb aquest decret i amb la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. Una vegada estudiada la documentació, en cas dobservar alguna deficiència o falta de documentació, es requerirà la persona o entitat sol·licitant perquè esmene aquesta deficiència o aporte els documents preceptius en el termini de 10 dies, amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistida la petició, mitjançant resolució emesa a aquest efecte.
3. Una vegada es complete lexpedient, lòrgan instructor ha de sol·licitar informe al Comité de persones expertes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Comunitat Valenciana, informe que té caràcter preceptiu i no vinculant, sobre la idoneïtat i acreditació del programa de prevenció conforme a lescala de baremació que figura en lannex daquest decret.
4. A la vista de linforme i de tota la documentació que consta en lexpedient, lòrgan instructor ha de donar audiència a les persones interessades per un termini no inferior a deu dies, després del qual ha de fer proposta de resolució, que ha delevar a lòrgan competent per a resoldre.
Article 12. Resolució
1. La competència per a resoldre correspon a la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, que a la vista de la proposta de resolució atorgarà o denegarà lacreditació sol·licitada.
2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució és de sis mesos i es computa des de la data en què la sol·licitud dacreditació ha tingut entrada en el registre corresponent.
3. El venciment del termini màxim sense que shaja dictat i notificat resolució permet que la persona o entitat interessada entenga estimada la seua pretensió, dacord amb el que estableix en larticle 24 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
4. Les resolucions dictades sobre acreditació de programes de prevenció poden ser recorregudes en alçada davant de lòrgan superior jeràrquic de la direcció general competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, de conformitat amb el que disposen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Article 13. Validesa temporal
Lacreditació del programa de prevenció satorgarà pel temps assenyalat, que sha de determinar expressament en la resolució i, en tot cas, per un termini màxim de 4 anys.
Article 14. Modificació en lacreditació
Es consideren modificacions no substancials del programa acreditat, el canvi de titularitat o el canvi de domicili, que sha de notificar per mera comunicació a lòrgan competent.
Si la modificació és substancial, sha de sol·licitar una nova acreditació; per tant, lanterior queda extingida.
Article 15. Extinció de lacreditació
Els programes de prevenció acreditats, poden perdre lacreditació, a més de per la finalització del seu termini de vigència, pels motius següents:
a) Sol·licitud de la persona o entitat titular del programa acreditat, que requereix resolució expressa dacceptació de la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius.
b) Revocació acordada per la persona titular de la direcció general competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, amb laudiència prèvia i concurrència de qualsevol de les causes següents:
1a. Incompliment dels requisits exigits en aquest decret i disposicions que es dicten en el seu desenvolupament.
2a. Resolució, administrativa o judicial, ferma de declaració de responsabilitat derivada del maneig o utilització de fons públics.
c) Modificació substancial del programa acreditat.
Article 16. Control i inspecció
Els programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius, estan sotmesos a les inspeccions de lAdministració de la Generalitat i al control de la direcció general competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, els quals poden, en qualsevol moment, efectuar les comprovacions que estimen oportunes.
CAPÍTOL II
Del registre dels programes de prevenció de les
drogodependències i altres trastorns addictius
Article 17. Registre de programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius
1. Sota la dependència de la conselleria competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, i adscrit a la direcció general competent en la mateixa matèria, sestableix el Registre de programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius, que té caràcter públic i informatiu.
2. En aquest shan dinscriure, dofici, tots els programes de prevenció que, desenvolupats en làmbit geogràfic de la Comunitat Valenciana, es troben acreditats.
Article 18. Contingut del registre
El registre ha de recollir la següent informació per programa de prevenció que sacredite:
a) Denominació del programa.
b) Persona o entitat titular del programa.
c) Raó social o domicili i dades de contacte (telèfon i mòbil) de la persona o entitat responsable del programa.
d) Àmbit territorial de desenvolupament del programa (municipi, província).
e) Data dacreditació del programa.
f) Validesa temporal de lacreditació.
Article 19. Assentaments registrals
1. El registre ha de recollir les següents classes dassentaments:
a) Assentament dinscripció inicial.
b) Assentament de modificació.
c) Assentament de cancel·lació.
2. Lassentament dinscripció inicial ha de reflectir lassignació dun nombre registral inicial, format per la província de referència i un ordinal correlatiu per província.
3. Lassentament de modificació ha de reflectir els canvis que afecten o varien qualsevol dada del contingut i informació de cada programa de prevenció que es trobe inscrit (canvi de titularitat del programa, validesa de lacreditació). En aquests casos es manté el nombre de registre inicial.
4. Lassentament de cancel·lació té per objecte extingir les inscripcions inicials, i això comporta la pèrdua del número registral. Quan es cancel·la un número registral, no sassigna un nou programa a aquest número.
TÍTOL IV
Del Comité de persones expertes de prevenció
de les drogodependències i altres trastorns addictius
de la Comunitat Valenciana
Article 20. Constitució
El Comité de persones expertes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Comunitat Valenciana es constitueix com a òrgan col·legiat de naturalesa assessora i de caràcter tècnic adscrit a la conselleria competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius.
Article 21. Composició
1. El Comité de persones expertes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Comunitat Valenciana està compost per les persones següents:
a) Presidència: la persona titular de la direcció general competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius o persona en qui delegue, que ha de tindre un nivell no inferior a una prefectura de servei.
b) Vicepresidència: la persona que ocupe de la prefectura del servei competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius.
c) Vocals: un màxim de huit professionals, amb experiència en matèria de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius o persones expertes en salut, que desenvolupen la seua activitat, totalment o parcialment, a la Comunitat Valenciana, preferentment en el sector públic. Es tindrà en compte la paritat en la composició i el principi de participació equilibrada de dones i homes, de conformitat amb la les lleis vigents digualtat efectiva entre dones i homes.
d) Secretaria: una persona funcionària del servei competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, amb dret de veu però sense vot.
2. Així mateix, poden designar-se, en cada una de les reunions del Comité, un màxim de dues persones especialistes en la matèria, a proposta de la Presidència, amb dret de veu i vot.
Article 22. Nomenament i cessament de les persones vocals
1. Les persones vocals són nomenades per un període de quatre anys per la persona titular de la conselleria competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius, a proposta de la persona titular de la direcció general competent en la matèria.
2. Les persones vocals cessen en les seues funcions per:
a) Finalització del termini per al qual van ser designades.
b) A petició pròpia.
c) Separació acordada per la persona titular de la conselleria competent en matèria de drogodependències, a proposta de la majoria dels membres del Comité.
Article 23. Funcions
Són funcions del Comité de persones expertes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Comunitat Valenciana:
1. Informar preceptivament els programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius que requerisquen la seua acreditació i lhagen sol·licitat.
2. Impulsar i fomentar la realització de programes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius per part de la iniciativa social.
3. Altres funcions que, en matèria de programes de prevenció de drogodependències i altres trastorns addictius, li poden encomanar els òrgans competents.
Article 24. Informe preceptiu
El Comité de persones expertes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb el que disposa aquest decret, ha de formular el corresponent informe preceptiu i no vinculant de lacreditació sol·licitada dacord amb lescala de baremació que figura en lannex.
Article 25. Règim de funcionament
1. Sense perjudici que el Comité de persones expertes de prevenció de les drogodependències i altres trastorns addictius de la Comunitat Valenciana puga aprovar el seu propi reglament dorganització i règim de funcionament, li són daplicació les normes sobre òrgans col·legiats contingudes en larticle 15 i següents de la Llei 40/2105, d1 doctubre, de règim jurídic del sector públic.
2. El Comité sha de reunir amb caràcter ordinari almenys una vegada a lany, i amb caràcter extraordinari quan el convoque la Presidència, a iniciativa pròpia o mitjançant petició dun terç de les persones membres titulars.
3. La convocatòria i lordre del dia de cada reunió, juntament amb la documentació necessària, seran remesos a les persones membres daquest, amb una antelació mínima de setanta-dues hores, llevat dels casos durgència justificada.
4. Les persones membres del Comité estan sotmeses al que estableixen sobre abstenció i recusació els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d1 doctubre, de règim jurídic del sector públic.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera. Programes de prevenció en drogodependències i altres trastorns addictius de titularitat de la Generalitat
Queden exclosos del tràmit del procediment dacreditació regulat en aquest decret, els programes de prevenció en drogodependències i altres trastorns addictius que pose en funcionament la mateixa Administració de la Generalitat.
Segona. Publicitat
Les persones i entitats titulars de programes de prevenció en drogodependències i altres trastorns addictius acreditats que publiciten a través de qualsevol mitjà de difusió que aquest programa està acreditat per la Generalitat, han dincloure en aquesta publicació el paràgraf següent: «El contingut daquesta publicació és responsabilitat exclusiva de nom de la persona o entitat i no reflecteix necessàriament lopinió de la Generalitat». Així mateix, si utilitzen en aquesta difusió el logotip de la Generalitat, ha de ser consultat amb lòrgan concedent de lacreditació i autoritzat formalment.
Tercera. Incidència pressupostària
Aquest decret no pot tindre cap incidència en la dotació dels capítols de despesa assignats a la conselleria amb competències en matèria de drogodependències i, en tot cas, ha de ser atés amb els mitjans personals i materials de lesmentada conselleria.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
Única. Transitorietat de programes de prevenció en drogodependències i altres trastorns addictius acreditats
1. Els programes que es troben acreditats amb acreditació definitiva conformement al Decret 78/1999, d1 de juny, del Govern Valencià, disposen dun termini màxim de dos anys per a sol·licitar una nova acreditació per a complir els requisits establerts en aquest decret. Si durant aquest termini sefectua convocatòria pública de subvencions o concerts, els programes es consideraran acreditats, sense prejudici de lobligació dadaptar-se a aquest decret en el termini indicat.
2. Les sol·licituds dacreditació presentades abans de lentrada en vigor daquest decret, shan de tramitar dacord amb la normativa anterior que siga aplicable.
3. Els programes ja acreditats i amb inscripció registral shan dinscriure dofici en el nou registre, i sha de donar trasllat a les persones interessades de la nova inscripció.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació normativa
Queda derogat amb caràcter exprés el Decret 78/1999, d1 de juny, del Govern Valencià, pel qual sestableixen els criteris bàsics per a lacreditació dels programes de prevenció en drogodependències i altres trastorns addictius i es constitueix el Comité tècnic de prevenció de les drogodependències de la Comunitat Valenciana, així com les disposicions digual o inferior rang que soposen al que preveu aquest decret.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Desenvolupament reglamentari
Es faculta la persona titular de la conselleria competent en matèria de drogodependències i altres trastorns addictius per al desenvolupament daquest decret, així com per a dictar instruccions per tal daplicar-lo.
Segona. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor als dos mesos de publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 29 de juny de 2018
El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER
La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública,
ANA BARCELÓ CHICO