Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 99/ 2010, d'11 de juny, del Consell, de modificació del Decret 91/2002, de 30 de maig, sobre Registre dels Titulars d'Activitats d'Acció Social, i de Registre i Autorització de Funcionament dels Servicis i Centres d'Acció Social, en la Comunitat Valenciana. [2010/6838]

(DOGV núm. 6290 de 16.06.2010) Ref. Base de dades 006864/2010

DECRET 99/ 2010, d'11 de juny, del Consell, de modificació del Decret 91/2002, de 30 de maig, sobre Registre dels Titulars d'Activitats d'Acció Social, i de Registre i Autorització de Funcionament dels Servicis i Centres d'Acció Social, en la Comunitat Valenciana. [2010/6838]
PREÀMBUL
La Directiva 2006/123/CE, de 12 de desembre de 2006, del Parlament Europeu i del Consell, relativa als servicis en el mercat interior, establix les condicions per a la concessió de l'autorització d'acord amb el que disposa el seu article 10, i d'acord amb el que establix el seu article 44.
Per la seua banda l'article 9.2.c) de la Llei 17/2009, de 23 de novembre, sobre el lliure accés a les activitats de servicis i el seu exercici, establix, com a principi aplicable als requisits dels procediments d'autorització, que només són admissibles els que justifiquen una imperiosa raó d'interés general.
L'article 17 de l'esmentada llei disposa que les administracions públiques revisaran els procediments i tràmits aplicables a l'establiment i la prestació de servicis, amb l'objecte d'impulsar la seua simplificació.
Per la seua banda, la Generalitat té competència exclusiva en matèria de servicis so-cials, d'acord amb el que es disposa en l'article 49.1.23ª., 24ª. i 27ª. de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.
La Llei 5/1997, de 25 de juny, de la Generalitat, per la qual es regula el Sistema de Servicis Socials en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, en l'article 47, establix que l'auto-rització de funcionament de centres de servicis socials necessita el compliment dels requisits que s'establisquen reglamentàriament per decret del Consell.
En compliment del que s'ha preceptuat en les esmentades normes, es procedix a l'adequació a estes del Decret 91/2002, de 30 de maig, del Consell, sobre Registre dels Titulars d'Activitats d'Acció Social, i de Registre i Autorització de Funcionament dels Servicis i Centres d'Acció Social, en la Comunitat Valenciana, atés que en este s'establixen les condi-cions i els requisits específics per a l'autorització de centres i servicis socials.
La mencionada adequació consistix en la supressió dels requisits que la pràctica administrativa ha demostrat que són demandats per l'interés general quan el centre o servici comença el seu funcionament, però no amb caràcter previ a la seua autorització de funcionament.
Per això, a proposta de la consellera de Benestar Social, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 11 de juny de 2010,
DECRETE
Article únic. Modificació de l'article 21.1 del Decret 91/2002, de 30 de maig, del Consell, sobre Registre dels Titulars d'Activitats d'Acció Social, i de Registre i Autorització de Fun-cionament dels Servicis i Centres d'Acció Social, en la Comunitat Valenciana
Es modifica l'article 21.1 del Decret 91/2002, de 30 de maig, del Consell, el text del qual figura a l'annex.
DISPOSICIÓ FINAL
Única. Entrada en vigor
El present decret entrarà en vigor el mateix dia que es publique en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
Valencia, 11 de juny de 2010.
El president de la Generalitat
FRANCISCO CAMPS ORTIZ
La consellera de Benestar Social,
ANGÉLICA SUCH RONDA
ANNEX
Nova redacció de l'article 21.1 del Decret 91/2002, de 30 de maig, del Consell, sobre Registre dels Titulars d'Activitats d'Acció Social, i de Registre i Autorització de Funcionament dels Servicis i Centres d'Acció Social, en la Comunitat Valenciana.
"Article 21. Documentació
1. S'acompanyarà a la sol·licitud la documentació següent:
1.1. Documentació comuna per a servicis i centres.
a) Document acreditatiu de la personalitat del sol·licitant i, si és el cas, de la representació que posseïsca, i també, quan es tracte de persones jurídiques, l'escriptura o document de constitució o modificació, o acte fundacional, inscrits, si és el cas, en el corresponent registre oficial, i també els estatuts corresponents i els certificats dels acords legalment adoptats de rellevància amb este tràmit administratiu.
b) Targeta d'identificació fiscal.
c) Memòria explicativa de l'activitat que s'haja de realitzar, amb referència expressa, entre altres aspectes, als objectius generals i específics, els programes d'intervenció, el perfil de les persones usuàries, els recursos materials i humans amb què es dota el servici o centre, i la seua capacitat prevista, d'acord amb el que disposa este decret i en la seua normativa de desplegament.
1.2. Documentació específica per a centres de més de set places.
a) Certificat del Registre de la Propietat sobre titularitat i gravàmens o, si és el cas, contracte d'arrendament, usdefruit, ús, cessió, etc., de l'immoble on s'exercisca l'activitat que justifique la seua disponibilitat.
b) Projecte bàsic i d'execució de la construcció o reforma de l'edifici, redactat per tècnic competent i visat pel col·legi professional corresponent, incloent-hi els annexos justificatius de les disposicions aplicables als centres d'acció social.
En el cas que es tracte d'un edifici ja existent, es realitzen o no reformes, s'aportarà, en tot cas, documentació tècnica on es justifique, a més de les reformes si existixen, que l'edifici complix la normativa constructiva i les disposicions aplicables als centres d'acció social en eixe moment, i justificació que les condicions estructurals de l'edifici són correctes i adequades a l'ús a què va a destinar-se, segons el que establix la normativa d'aplicació al cas.
c) Pla d'emergència i evacuació, d'acord amb el que s'ha estipulat en l'Ordre de 29 de novembre de 1984, del Ministeri d'Interior, o norma que la substituïsca, subscrit pel responsable de l'entitat o centre.
d) Llicències municipals corresponents, si és el cas, per al normal exercici de l'activitat.
e) Projecte global terapèutic i/o educatiu del centre o servici, firmat pel responsable de l'entitat titular.
1.3. Documentació específica per a centres de menys de huit places (habitatges, pisos, llars o altres).
a) Certificat del Registre de la Propietat sobre titularitat i gravàmens o, si és el cas, contracte d'arrendament, usdefruit, ús, cessió etc., de l'immoble on s'exercisca l'activitat.
b) Informe justificatiu del compliment de la normativa vigent d'habitabilitat i disseny de la Comunitat Valenciana, i també de la normativa vigent en matèria de protecció contra incendis i barreres arquitectòniques, firmat per tècnic competent.
c) Plànols acotats del centre.
d) Instruccions firmades pel titular o responsable del centre per a casos d'emergència amb especificacions per al personal del centre i per als usuaris, tenint en compte les característiques d'este.
e) Projecte global terapèutic i/o educatiu del centre, firmat pel titular o responsable del centre".

linea
Mapa web