DECRET 87/2018, de 22 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. [2018/7067]
(DOGV núm. 8341 de 18.07.2018) Ref. Base de dades 006967/2018
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 19.07.2018 Aquesta disposició afecta: Modifica: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic Grup temàtic: Legislació Matèries: Administració electrònica Normes bàsiques oposicions Descriptors: Temàtics: canvi tecnològic, registre de documents, telemàtica, relació administració-administrat, impacte de la informàtica, telecomunicació, comunicació de dades, enregistrament de dades , monografies
DECRET 87/2018, de 22 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. [2018/7067]
Preàmbul
La Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, inicia una transformació digital quan estableix que les persones amb capacitat dobrar davant de les administracions públiques tenen el dret i lobligació de ser assistides en lús de mitjans electrònics en les seues relacions amb les administracions públiques, sense perjudici dels drets reconeguts a les persones físiques en larticle 14.1 de lesmentada llei.
Amb aquest decret es modifiquen el punt 2 de larticle 44 i el punt 6 de larticle 60 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual saprova el Reglament dAdministració Electrònica de la Comunitat Valenciana, per a adequar-lo a la Llei 39/2015, en els articles que tracten sobre la presentació de documentació en suport no electrònic.
Per tot això, en virtut dels articles 18.f 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del conseller dHisenda i Model Econòmic, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del 22 de juny de 2018,
DECRETE
Article únic
Modificació del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual saprova el Reglament dadministració electrònica de la Comunitat Valenciana.
Es modifica el punt 2 de larticle 44 i el punt 6 de larticle 60 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual saprova el Reglament dAdministració Electrònica de la Comunitat Valenciana, que queden redactats com sindica en lannex daquest decret.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. Incidència pressupostària
Laplicació i el desenvolupament daquest decret no poden tindre incidència en la dotació dels capítols de despesa assignats a la Conselleria dHisenda i Model Econòmic, i, en tot cas, hauran de ser atesos amb els mitjans personals i materials de lesmentada conselleria.
DISPOSICIÓ FINAL
Única. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor lendemà de ser publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 22 de juny de 2018
El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER
El conseller dHisenda i Model Econòmic,
VICENT SOLER I MARCO
ANNEX
Nova redacció del punt 2 de larticle 44 i el punt 6 de larticle 60 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual saprova el Reglament dAdministració Electrònica de la Comunitat Valenciana
1. El punt 2 de larticle 44 queda redactat de la manera següent:
«La utilització del registre esmentat és voluntària per a la ciutadania, tret que estiga obligada a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques. Estaran obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a la realització de qualsevol tràmit dun procediment administratiu, almenys, les persones establertes en els punts 2 i 3 de larticle 14 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.»
2. El punt 6 de larticle 60, queda redactat de la manera següent:
«Els documents originals i les còpies autèntiques en paper o en qualsevol altre suport dels quals shagen generat còpies electròniques autèntiques es retornaran a la persona interessada, sense perjudici daquells supòsits en què la norma determine la custòdia per lAdministració dels documents presentats o siga obligatòria la presentació dobjectes o de documents en un suport específic no susceptibles de digitalització, dacord amb el que sestableix en larticle 16.5 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.»