Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDE 46/2012, de 12 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, per la qual es regulen determinats aspectes de l'ordenació de la Formació Professional del sistema educatiu a la Comunitat Valenciana. [2012/7407]

(DOGV núm. 6826 de 25.07.2012) Ref. Base de dades 007286/2012

ORDE 46/2012, de 12 de juliol, de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació, per la qual es regulen determinats aspectes de l'ordenació de la Formació Professional del sistema educatiu a la Comunitat Valenciana. [2012/7407]
Índex
Preàmbul
Article 1. Modificació de l'Orde 33/2011, de 18 de maig, de la Conselleria d'Educació
Article 2. Modificació de l'Orde 77/2010, de 27 d'agost, de la Conselleria d'Educació
Article 3. Modificació de l'Orde 79/2010, de 27 d'agost, de la Conselleria d'Educació
Article 4. Modificació de l'Orde de 31 de març de 2009, de la Conselleria d'Educació
Article 5. Modificació de l'Orde de 17 de juliol de 2009, de la Conselleria d'Educació
Disposició addicional primera. Cicles formatius emparats per la Llei Orgànica 1/1990
Disposició addicional segona. Programes de qualificació professional inicial
Disposició addicional tercera. Incidència en els capítols de despeses
Disposició transitòria primera. Proves d'accés i cursos preparatoris
Disposició transitòria segona. Accés per mitjà de curs de formació específic
Disposició transitòria tercera. Reserva de places per a prova d'accés
Disposició transitòria quarta. Procediment d'admissió en oferta parcial per al curs 2012/2013
Disposició derogatòria única
Disposició final única. Entrada en vigor

PREÀMBUL

La Llei Orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les Qualificacions i de la Formació Professional, establix en l'article 10 que correspon a l'Administració General de l'Estat determinar els títols i els certificats de professionalitat que constituiran les ofertes de Formació Professional referides al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals.

La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, disposa en l'article 39 que la Formació Professional en el sistema educatiu comprén un conjunt de cicles formatius amb una organització modular, de duració variable i continguts teoricopràctics adequats als diversos camps professionals i que els dits cicles estaran referits al Catàleg Nacional de Qualificacions Professionals, i determina, entre altres, els continguts, organització de l'oferta i condicions d'accés.
La Llei Orgànica d'Educació disposa que el Govern, prèvia consulta a les comunitats autònomes, establirà les titulacions corresponents als estudis de Formació Professional, així com els aspectes bàsics del currículum de cada una d'estes (article 39.6). En desplegament d'esta previsió, el Reial Decret 1538/2006, de 15 de desembre, va establir l'ordenació general de la Formació Professional del sistema educatiu.

La promulgació de la Llei 2/2011, de 4 de març, d'Economia Sostenible, i de la Llei Orgànica 4/2011, d'11 de març, complementària de la Llei d'Economia Sostenible, per la qual es modifiquen les lleis orgàniques 5/2002, de les Qualificacions i de la Formació Professional, 2/2006, d'Educació, i 6/1985, d'1 de juliol, del Poder judicial, ha introduït un conjunt de canvis legislatius en matèria de formació professional, que, junt amb l'experiència des de la publicació del Reial Decret 1538/2006 i la necessitat d'adaptació de la formació professional a les exigències del context socioproductiu, han motivat la promulgació del Reial Decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel qual s'establix l'ordenació general de la Formació Professional del sistema educatiu, que constituïx el nou marc d'ordenació de la Formació Professional reglada.
Esta orde té com a objecte regular determinats aspectes de l'organització acadèmica dels cicles formatius que han pogut veure's modificats per l'adaptació a la normativa vigent.
En virtut del que s'ha exposat anteriorment, vista la proposta del director general de Formació i Qualificació Professional de 2 de juliol de 2012, amb un informe previ del Consell Valencià de la Formació Professional i en exercici de les competències que em conferix l'article 28.e) de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, i el Decret 98/2011, de 26 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Educació, Formació i Ocupació,

ORDENE

Article 1. Modificació de l'Orde 33/2011, de 18 de maig, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'accés, l'admissió i matrícula per a l'alumnat que curse ensenyances de grau mitjà i de grau superior de Formació professional en règim presencial en modalitat completa o parcial en centres docents públics i privats amb ensenyances concertades i semipresencial o a distància en modalitat completa o parcial, en centres docents públics de la Comunitat Valenciana

U. Es modifica l'apartat 5 de l'article 3, que queda redactat de la manera següent:
«5. L'alumnat estranger major de 18 anys podrà participar en el procediment d'admissió a les ensenyances regulades en esta orde quan:

5.1. Dispose d'algun dels documents acreditatius següents:

a) Targeta d'identitat d'estranger expedida per la comissaria de policia o oficina d'estrangers.
b) Visat d'estudis o targeta d'estudiant estranger.
5.2. Complisca els requisits següents:
a) Requisits d'accés a les corresponents ensenyances,
b) Convalidació de títols o estudis anteriors.»
Dos. S'afig un apartat 6 a l'article 3, que queda redactat de la manera següent:
«6. En el procediment d'admissió per mitjà de la reserva de discapacitat, l'alumnat podrà sol·licitar un informe del departament d'orientació del centre sol·licitat en primera opció en què, vist l'informe del titular de la direcció de la família professional del cicle corresponent sobre les capacitats i habilitats requerides per a poder adquirir els objectius finals de capacitació professional, se li informe sobre els resultats d'aprenentatge relacionats amb les competències professionals del títol que, en atenció a la seua discapacitat, podrà aconseguir.»

Tres. Es modifica l'apartat 5 de l'article 4, que queda redactat de la manera següent:
«5. En un mateix curs acadèmic no podrà obtindre's plaça en la modalitat d'oferta completa en més d'un cicle formatiu, siga quin siga el seu règim i procediment d'admissió, excepte en aquells cicles en què siguen coincidents tots els mòduls d'un mateix curs.
En el cas que s'haja obtingut plaça en el procediment ordinari, l'alumnat podrà participar en el procediment extraordinari sempre que complisca les condicions següents:
a) Renuncie a la plaça adjudicada en el procediment ordinari, per a la qual cosa durant el període de sol·licitud extraordinari haurà de dirigir un escrit a la direcció del centre, que li tornarà una còpia segellada acreditativa de la seua recepció.
b) Presente la còpia segellada de l'escrit de renúncia i assenyale la casella prevista a este efecte en els annexos I, II i/o III.
En tot cas, podrà sol·licitar-se l'admissió en altres cicles formatius si hi ha vacants després del període extraordinari de matrícula.»
Quatre. Es modifica l'article 5, que queda redactat de la manera següent:
«Article 5. Requisits d'accés
1. Cicles formatius de grau mitjà.
1.1. Accés directe.
1.1.1. Per a accedir als cicles formatius de grau mitjà de Formació Professional es requerix estar en possessió del títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria.
1.1.2. Sense perjuí del requisit establit en l'apartat 1.1.1, podran accedir als cicles formatius de grau mitjà els qui es troben en algun dels supòsits següents:
a) Posseïsquen el títol de Tècnic Auxiliar.
b) Posseïsquen el títol de Tècnic.
c) Hagen superat el segon curs del Batxillerat Unificat i Polivalent.

d) Hagen superat el segon curs del primer cicle experimental de la Reforma de les Ensenyances Mitjanes.
e) Hagen superat el tercer curs del Pla d'Estudis de 1963, o segon curs de comuns experimental de les ensenyances d'Arts Aplicades i Oficis Artístics.
f) Hagen superat el Batxiller.
g) Posseïsquen el títol de Tècnic Superior o Tècnic Especialista.
h) Posseïsquen alguna de les titulacions equivalents per a l'accés als cicles formatius de grau superior.
i) Hagen superat altres estudis declarats equivalents a efectes acadèmics amb algun dels anteriors.
1.2. Accés per mitjà d'un programa de qualificació professional inicial: podran accedir als cicles formatius de grau mitjà de Formació Professional sense reunir el requisit mencionat en l'apartat 1.1 l'alumnat que haja superat el primer nivell d'un programa de qualificació professional inicial.
1.3 Accés per mitjà de curs o prova.
1.3.1. Podran accedir als cicles formatius de grau mitjà de Formació Professional sense reunir el requisit mencionat en l'apartat 1.1 els sol·licitants que es troben en algun dels supòsits següents:

a) Hagen superat el curs de formació específic per a l'accés a cicles de grau mitjà en centres públics o privats autoritzats per l'Administració educativa, previst en el punt 2.c) de l'article 41 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig.
b) Hagen aprovat en qualsevol convocatòria la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà prevista en el punt 2.d) de l'article 41 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig.
En ambdós supòsits es requerirà tindre dèsset anys com a mínim, complits l'any de realització de la prova.
1.4. Quedaran exempts de realitzar la prova:
a) Els qui hagen superat el curs de formació específic d'accés a cicles de grau mitjà.
b) Els qui hagen superat la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys.
c) Els qui hagen superat la prova d'accés a la Formació Professional de grau superior en qualsevol de les opcions.
d) Els qui hagen superat el primer nivell d'un programa de qualificació professional inicial.
2. Cicles formatius de grau superior.
2.1. Accés directe.
2.1.1. Per a accedir als cicles formatius de grau superior de Formació Professional es requerix estar en possessió del títol de Batxiller.

2.1.2. Sense perjuí del requisit establit en l'apartat 2.1.1, podran accedir als cicles formatius de grau superior els qui es troben en algun dels casos següents:
a) Estiguen en possessió del títol de Batxiller establit en la Llei Orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'Ordenació General del Sistema Educatiu.
b) Hagen superat el segon curs de qualsevol modalitat de Batxillerat experimental.
c) Hagen superat el curs d'orientació universitària o preuniversitària.
d) Posseïsquen el títol de Tècnic Especialista, Tècnic Superior o equivalent a efectes acadèmics.
e) Posseïsquen una titulació universitària o equivalent.
2.2. Accés per mitjà de curs: Podran accedir als cicles formatius de grau superior sense reunir el requisit mencionat en l'apartat 2.1 els sol·licitants que hagen superat el curs de formació específic per a l'accés a cicles de grau superior en centres públics o privats autoritzats per l'Administració educativa, previst en el punt 3.b) de l'article 41 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig. Per a accedir per esta via es requerirà estar en possessió del títol de Tècnic amb caràcter previ a la realització del curs.
2.3. Accés per mitjà de prova.
2.3.1. Podran accedir als cicles formatius de grau superior sense reunir el requisit mencionat en l'apartat 2.1 els sol·licitants que hagen aprovat en qualsevol convocatòria la prova d'accés als cicles formatius de grau mitjà prevista en el punt 3.c) de l'article 41 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig. En tot cas, l'opció de la prova superada haurà de permetre l'accés al cicle formatiu per al qual se sol·licita l'admissió. Per a accedir per esta via es requerirà tindre 19 anys complits l'any natural de realització de la prova o 18 anys si s'acredita estar en possessió d'un títol de Tècnic relacionat amb la família professional a la qual es vullga accedir.
2.3.2. Quedaran exempts de realitzar la prova:
a) Els qui hagen superat el curs de formació específic per a l'accés a cicles formatius de grau superior.
b) Els qui hagen superat la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys.
3. Horari especial nocturn.
Podrà accedir a la modalitat d'horari especial nocturn l'alumnat major de 18 anys. Així mateix, podrà accedir l'alumnat major de 16 anys que tinga un contracte laboral el compliment del qual li impedisca acudir al centre educatiu en règim ordinari o siga esportista d'alt rendiment o d'elit de la Comunitat Valenciana.
4. Oferta parcial.
Sense perjuí dels requisits d'accés establits en els apartats anteriors, podrà accedir a l'oferta parcial de mòduls professionals de cicles formatius de grau mitjà i superior l'alumnat amb experiència laboral que, sense reunir estos requisits, sol·licite la seua admissió en mòduls professionals associats a unitats de competència. Per a l'admissió en mòduls no associats a unitats de competència i, si és el cas, posterior obtenció d'un títol de Formació Professional, haurà d'acreditar en tot cas els requisits d'accés establits en els apartats 1, 2 i 3».

Cinc. Es modifica l'article 6, que queda redactat de la manera següent:
«Article 6. Criteris de prioritat
1. Cicles de grau mitjà.
1.1. En la via d'accés directe a cicles formatius de grau mitjà, les sol·licituds es prioritzaran en funció de la nota mitjana obtinguda en l'Educació Secundària Obligatòria o en estudis equivalents.
1.2. En la via d'accés per a l'alumnat del programa de qualificació professional inicial, les sol·licituds es prioritzaran en funció de la nota mitjana del certificat acadèmic del primer nivell del dit programa.

1.3. En la via d'accés per mitjà de curs o prova, les sol·licituds es prioritzaran respectivament en funció de la nota obtinguda en el curs específic d'accés als cicles formatius de grau mitjà o l'obtinguda en la prova d'accés a estos cicles o en la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys, amb independència que els sol·licitants procedisquen del mateix o de distint centre.
1.4. Les sol·licituds d'admissió en mòduls professionals associats a unitats de competència corresponents a oferta parcial s'ordenaran pel seu registre d'entrada a continuació de les sol·licituds indicades en els apartats 1.1 i 1.2.
1.5. Els empats en la valoració de les sol·licituds es dirimiran per l'orde alfabètic dels cognoms dels sol·licitants.
Este orde es fixarà a partir de la lletra determinada en el sorteig que celebre la conselleria competent en matèria de funció pública per a establir l'orde d'intervenció dels aspirants en totes les proves selectives que tinguen lloc durant l'any natural. Si en el moment de dictar la resolució en què es fixa el calendari d'admissió no s'ha publicat el resultat del sorteig en el DOCV, s'aplicarà el resultat de l'últim sorteig publicat.

2. Cicles de grau superior.
2.1. En la via d'accés directe a cicles formatius de grau superior les sol·licituds es prioritzaran en funció de l'expedient acadèmic. La valoració de l'expedient estarà referida a les modalitats i matèries vinculades a cada títol, amb independència que els sol·licitants procedisquen del mateix o de distint centre.
Dins de la via d'accés directe s'establixen els següents criteris de prioritat per a cada cicle formatiu dels indicats en la primera columna del quadro que constituïx l'annex V-a:
a) Tindran preferència, ordenades segons la nota mitjana que figure en l'expedient acadèmic, les sol·licituds dels qui hagen cursat alguna de les modalitats de Batxillerat o de Batxillerat Experimental, així com les respectives opcions del Curs d'Orientació Universitària, assenyalades en la segona columna de l'annex V-a.
b) Dins de les indicades en la lletra anterior, tindran preferència les sol·licituds dels qui hagen superat la matèria o matèries assenyalades en la tercera columna de l'annex V-a, ordenades al seu torn segons nota mitjana de l'expedient acadèmic. Quan consten dos matèries, tindran preferència les sol·licituds dels qui hagen superat les dos matèries; en cada subgrup les sol·licituds s'ordenaran per nota mitjana de l'expedient acadèmic.
c) Les sol·licituds restants s'ordenaran segons la nota mitjana de l'expedient a continuació de les indicades en les lletres anteriors. Dins d'estes, tindran preferència les sol·licituds dels qui hagen superat la matèria o matèries assenyalades en la tercera columna de l'annex V-a, ordenades, al seu torn, segons nota mitjana de l'expedient acadèmic. Quan consten dos matèries, es donarà preferència a les sol·licituds dels qui hagen superat les dos matèries; en cada subgrup les sol·licituds s'ordenaran per nota mitjana de l'expedient acadèmic.
2.2. En la via d'accés per mitjà de curs prevista en l'article 5.2.2 la certificació acreditativa d'haver-lo superat indicarà l'opció o opcions superades i les famílies o cicles a què dóna accés. Estes sol·licituds s'ordenaran de major a menor qualificació. Quan l'opció de curs de formació específic d'accés superat no es corresponga amb la família o cicles sol·licitats d'acord amb el que indica l'annex V-b, el sol·licitant serà exclòs del procediment d'admissió.

2.3. En la via d'accés per mitjà de prova prevista en l'article 5.2.3 la certificació acreditativa d'haver-la superada indicarà l'opció o opcions superades i les famílies o cicles a què dóna accés. Estes sol·licituds s'ordenaran de major a menor qualificació. Quan l'opció de prova d'accés superada no es corresponga amb la família o cicles que sol·licita d'acord amb el que ha indica l'annex V-b, el sol·licitant serà exclòs del procediment d'admissió.
2.4. Les sol·licituds dels qui hagen superat la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys s'ordenaran per la nota mitjana que figure en el seu certificat sempre que desitge accedir als cicles formatius de grau superior adscrits a la mateixa branca de coneixement que l'opció de prova que va superar d'acord amb el que indica l'annex V-b atenent el que disposa l'annex II de l'Orde EDU/3242/2010, de 9 de desembre, per la qual es determina l'adscripció a les branques de coneixement de l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials o norma que la substituïsca.
Quan el sol·licitant desitge accedir a altres cicles no adscrits a la branca de coneixement corresponent a la seua opció de prova se li assignarà la qualificació de 5 atenent el que disposa l'article 8 de l'Orde de 31 de març de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regulen les proves d'accés a cicles formatius corresponents a la Formació Professional del sistema educatiu en l'àmbit de gestió de la Comunitat Valenciana.
2.5. Les sol·licituds d'admissió en mòduls professionals associats a unitats de competència en la modalitat d'oferta parcial s'ordenaran pel seu registre d'entrada a continuació de les sol·licituds indicades en els apartats 2.1 i 2.2.
2.6. En cas d'empat en la valoració de les sol·licituds, s'aplicarà el que disposa l'apartat 1.5.»
Sis. Es modifica l'article 7, que queda redactat de la manera següent:
«Article 7. Reserva de places
Per a la determinació de les places vacants en les ensenyances impartides en centres docents públics i privats concertats el procediment d'admissió de les quals regula esta orde, es tindrà en compte el següent:
1. Es reservarà en primer lloc un 5% del total de les places escolars oferides per a les persones amb discapacitat, sense que en cap cas la reserva puga ser inferior a una vacant.
En el procediment d'admissió per mitjà de la reserva de discapacitat, l'alumnat podrà sol·licitar un informe del departament d'orientació del centre sol·licitat en primera opció en què, vist l'informe del titular de la direcció de la família professional del cicle corresponent sobre les capacitats i habilitats requerides per a poder adquirir els objectius finals de capacitació professional, se li informe sobre els resultats d'aprenentatge relacionats amb les competències professionals del títol que, en atenció a la seua discapacitat, podrà aconseguir.»

2. En segon lloc es reservarà un 5% de les places escolars oferides per als esportistes que acrediten la condició d'esportista d'elit de nivell A i de nivell B de la Comunitat Valenciana, considerats en el Decret 13/2006, de 20 de gener, del Consell de la Generalitat, sobre els esportistes d'elit de la Comunitat Valenciana i d'alt nivell o d'alt rendiment.

3. En els cicles formatius de la família d'Activitats Físiques i Esportives el percentatge establit en l'apartat anterior se substituirà per una reserva per als dits esportistes de les places escolars següents:

a) 1 plaça escolar per grup per a accés directe.
b) 2 places escolars per grup per a accés per mitjà de curs o prova.

4. Una vegada realitzades les reserves previstes en els apartats anteriors, del nombre de places resultant es detraurà:
4.1. En el cas de l'accés a cicles formatius de grau mitjà:
a) Un 20% de les places per als que hagen superat el primer nivell d'un programa de qualificació professional inicial.
b) Un 20% de les places per als que hagen superat el curs de formació específic per a l'accés a cicles formatius de grau mitjà o la prova d'accés als dits cicles.
4.2. En el cas de l'accés a cicles formatius de grau superior:
a) Un 20% de les places per als que hagen superat el curs de formació específic per a l'accés a cicles formatius de grau superior.

b) Un 15% de les places per als que hagen superat la prova d'accés a cicles formatius de grau superior.
5. La resta de les places escolars es destinarà a la via d'accés directe.
6. En el procediment ordinari d'admissió, les vacants procedents de les distintes vies i reserves s'oferiran als sol·licitants, ordenats per nota mitjana, que reunisquen els requisits d'accés directe. No obstant això, les dites vacants podran oferir-se així mateix als sol·licitants procedents de la resta de vies, ordenats per nota mitjana, fins a aconseguir el nombre mínim requerit per a la constitució dels grups, a fi de garantir l'oferta formativa o per qualsevol altra raó justificada que puga determinar-se en les resolucions anuals d'admissió.
7. En el procediment extraordinari d'admissió, les places oferides seran objecte de les reserves que no hagen sigut cobertes en el procediment ordinari. Després d'esta primera adjudicació, les vacants que resulten s'oferiran a tots els sol·licitants, ordenats per nota mitjana, que reunisquen els requisits requerits, amb independència de la via d'accés de la qual procedisquen.»
Set. Es modifiquen els apartats 3 i 4 de l'article 11, que queden redactats de la manera següent:
«3. Per a l'acreditació del requisit en la resta de vies:
3.1. Grau mitjà:
3.1.1. En la via d'accés per la superació del primer nivell d'un programa de qualificació professional inicial, es presentarà la certificació acadèmica corresponent, que haurà d'incloure la nota mitjana obtinguda i la data de superació.
3.1.2. En la via d'accés per mitjà de curs de formació específic o prova, es presentarà algun dels documents següents, segons corresponga:
a) El certificat de superació del curs de formació específic als cicles formatius de grau mitjà, que haurà d'incloure la puntuació obtinguda i la data de superació i indicarà que dóna accés a qualsevol cicle formatiu de grau mitjà.
b) El certificat de superació de la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà, que haurà d'incloure la puntuació obtinguda i la data de superació i indicarà que dóna accés a qualsevol cicle formatiu de grau mitjà.
c) El certificat de superació de la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys, amb expressió de la puntuació obtinguda.

3.2. Grau superior:
3.2.1. En la via d'accés per mitjà del curs de formació específic d'accés a grau superior, es presentarà la certificació acadèmica corresponent, amb expressió de la nota mitjana obtinguda, la data de superació i les famílies professionals o cicles a què dóna accés.
3.2.2. En la via d'accés per mitjà de prova, es presentarà algun dels següents documents, segons corresponga:
a) El certificat de superació de la prova d'accés a cicles formatius de grau superior que haurà d'incloure la puntuació obtinguda i la data de superació i indicarà l'opció de prova superada i la família professional i cicles formatius a què dóna accés.
b) El certificat de superació de la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys, amb expressió de la puntuació obtinguda.

4. Acreditació de la discapacitat: L'alumnat amb greus problemes d'audició, visió, motricitat o altres necessitats educatives especials que participe en el procediment d'admissió per la reserva per a persones amb discapacitat haurà de presentar la documentació següent:

a) Certificació del dictamen emés per l'òrgan competent.
b) Declaració responsable en què manifeste el seu coneixement de les capacitats terminals o resultats d'aprenentatge i criteris d'avaluació dels cicles o mòduls que sol·licita cursar.»
Huit. Es modifica l'article 20, que queda redactat de la manera següent:
«Els centres educatius que tinguen autoritzat este règim i modalitat d'ensenyança oferiran, per a cada curs escolar i per a cada un dels mòduls que componen el cicle formatiu, 45 places, de les quals es descomptaran les previstes per als repetidors en cada mòdul professional. La relació de vacants de mòduls professionals en règim semipresencial o a distància es publicarà en els annexos VII-a i VII-b. Les places escolars de l'alumnat que no supere un determinat mòdul quan es mantinga el cicle i curs en el centre, no es detrauran per a determinar les vacants oferides».
Nou. Es modifica l'apartat 2 de l'article 23, que queda redactat de la manera següent:
«2. Admissió
L'aplicació informàtica prevista en l'article 10 realitzarà el procediment d'adjudicació provisional de places tenint en compte el següent:

2.1. En aquells centres on hi haja suficients places disponibles per a atendre totes les sol·licituds presentades, seran admesos tots els sol·licitants que complisquen els requisits establits en esta orde.

2.2. Quan en els centres no hi haja places suficients per a atendre totes les sol·licituds que complisquen els requisits establits en esta orde, caldrà ajustar-se a l'orde de preferència següent:
a) En primer lloc aquelles presentades per sol·licitants que estiguen cursant en el curs acadèmic immediatament anterior a aquell en què es pretenga ser admès, en règim semipresencial o a distància, algun o alguns mòduls del mateix cicle al qual es desitja accedir ordenats pel nombre d'hores superades en el dit curs.
b) En segon lloc aquelles sol·licituds que reunisquen els requisits d'accés a què es referix l'article 5, ordenades pels criteris següents:

b.1) Tindran prioritat els residents en la Comunitat Valenciana, la qual cosa s'acreditarà per mitjà d'algun dels documents següents: DNI o permís de residència, o certificat d'empadronament.
b.2) Els sol·licitants residents en la Comunitat Valenciana s'ordenaran segons els criteris de prioritat previstos en l'article 6.
b.3) Dins de cada grup, en cas d'empat, tindran prioritat els sol·licitants que acrediten la condició de treballador, ocupat o desocupat. Si persistix l'empat en la valoració de les sol·licituds de plaça escolar per a cursar les ensenyances previstes en esta orde, es resoldrà ordenant els sol·licitants per orde alfabètic dels seus cognoms per mitjà del procediment establit en l'article 6.1.4.
b.4) Una vegada adjudicades les places als residents, les vacants es destinaran als no residents en la Comunitat Valenciana, que s'ordenaran segons els criteris de prioritat previstos en l'article 6. Dins de cada grup, en cas d'empat, tindran prioritat en l'adjudicació els sol·licitants que acrediten la condició de treballador, ocupat o desocupat. Si persistix l'empat en la valoració de les sol·licituds de plaça escolar per a cursar les ensenyances previstes en esta orde es resoldrà ordenant els sol·licitants per orde alfabètic dels seus cognoms per mitjà del procediment establit en l'article 6.1.4.»
Article 2. Modificació de l'Orde 77/2010, de 27 d'agost, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula el mòdul professional de Formació en Centres de Treball (FCT) dels cicles formatius de Formació Professional, de les ensenyances d'Arts Plàstiques i Disseny i dels programes de qualificació professional inicial en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana
U. Es modifica l'article 14, que queda redactat de la manera següent:
«Article 14. Període extraordinari de realització del mòdul professional de FCT
1. Sempre que conste la conformitat de l'alumnat afectat i de la persona que exercisca la tutoria, podrà sol·licitar-se la realització o finalització del mòdul professional de FCT en període extraordinari per causes objectives, com ara la falta de llocs formatius, l'estacionalitat del sector, la suspensió del període de pràctiques o qualsevol altra que impossibilite la seua completa realització en període ordinari.
2. S'entén per període extraordinari la realització de les pràctiques abans de la finalització i avaluació de la resta de mòduls formatius, excepte el mòdul professional de projecte en els cicles formatius de grau superior; així com la seua realització en període escolar no lectiu, amb l'excepció dels caps de setmana i festes laborals en el cas de les famílies professionals d'Hostaleria i Turisme, Activitats Físiques i Esportives, Indústries Alimentàries, Sanitat, Servicis Socioculturals i a la Comunitat, Imatge Personal, Comerç i Màrqueting, Instal·lació i Manteniment, Imatge i So, Transport i Manteniment de Vehicles, Activitats Maritimopesqueres (per a l'alumnat embarcat) i Agrària.

3. La realització del mòdul professional de FCT en període extraordinari requerirà l'autorització expressa de la Inspecció Educativa. Per a això, la direcció del centre formularà, a instància de l'equip educatiu, la corresponent sol·licitud amb una antelació d'almenys 30 dies hàbils al seu inici efectiu. La sol·licitud inclourà una justificació raonada, el calendari i horari proposats i els mecanismes per al seguiment i control tutorial. Vist l'expedient, la Inspecció Educativa notificarà la seua decisió en el termini de deu dies hàbils al centre educatiu i a la direcció general competent en matèria de formació professional. En tot cas, la presentació extemporània de la sol·licitud comportarà la seua inadmissió.
Sense perjuí del que s'ha exposat anteriorment, la realització del mòdul professional de FCT durant les vacances de Pasqua o Nadal només requerirà la comunicació prèvia a la Inspecció Educativa.»
Dos. Es modifica l'article 18, que queda redactat de la manera següent:
«Article 18. Horari extraordinari de realització del mòdul professional de FCT
1. L'horari nocturn, excepte en el cas de les famílies professionals d'Hostaleria i Turisme, Indústries Alimentàries, Sanitat, Servicis Socioculturals i a la Comunitat, Activitats Físiques i Esportives, Transport i Manteniment de Vehicles i Activitats Maritimopesqueres, tindrà caràcter extraordinari i requerirà el consentiment de l'alumnat o del seu representant legal si és menor d'edat.
2. La realització del mòdul professional de FCT en horari extraordinari requerirà l'autorització expressa de la Inspecció Educativa. Per a això, la direcció del centre formularà, a instàncies de l'equip educatiu, la corresponent sol·licitud amb una antelació d'almenys 30 dies hàbils al seu inici efectiu. La sol·licitud inclourà una justificació raonada, el calendari i horari proposats i els mecanismes per al seguiment i control tutorial. Vist l'expedient, la Inspecció Educativa notificarà la seua decisió en el termini de deu dies hàbils al centre educatiu i a la direcció general competent en matèria de formació professional. En tot cas, la presentació extemporània de la sol·licitud comportarà la seua inadmissió.
3. Als efectes del còmput d'hores, la realització de pràctiques que comporten la pernoctació de l'alumnat en el lloc del seu desenrotllament (cas de l'alumnat embarcat o d'activitats en el medi natural i altres), cada dia de pràctiques podrà computar fins a 14 hores.»
Tres. Es modifica l'article 20, que queda redactat de la manera següent:
«Article 20. Llocs formatius en empreses ubicades a la Comunitat Valenciana i resta del territori espanyol
1. El mòdul professional de FCT es realitzarà amb caràcter general en centres de treball ubicats en la Comunitat Valenciana que preferentment disten menys de 30 quilòmetres del centre educatiu.
2. Excepte en el cas de les famílies professionals d'Hostaleria i Turisme, Indústries Alimentàries, Sanitat, Servicis Socioculturals i a la Comunitat, Activitats Físiques i Esportives, Transport i Manteniment de Vehicles i Activitats Maritimopesqueres, la realització del mòdul professional de FCT en centres de treball situats en territori espanyol però fora de la Comunitat Valenciana requerirà l'autorització expressa de la Inspecció Educativa.
Per a això, la direcció del centre formularà, a instància de l'equip educatiu, la corresponent sol·licitud amb una antelació d'almenys 30 dies hàbils al seu inici efectiu. La sol·licitud inclourà una justificació raonada, la identificació del centre de treball i de la localitat de desenrotllament, el calendari i horari proposats i els mecanismes per al seguiment i control tutorial. Vist l'expedient, la Inspecció Educativa notificarà la seua decisió en el termini de deu dies hàbils al centre educatiu i a la direcció general competent en matèria de formació professional. En tot cas, la presentació extemporània de la sol·licitud comportarà la seua inadmissió.
3. Els centres educatius públics i privats podran subscriure convenis amb centres de la seua mateixa naturalesa d'altres comunitats autònomes a fi de realitzar o col·laborar en el seguiment tutorial de l'alumnat que realitze pràctiques fora de la Comunitat Valenciana.
4. Si amb motiu del desenrotllament de les pràctiques l'alumnat ha de romandre embarcat o en trànsit per períodes superiors a 15 dies naturals, la persona que exercisca la tutoria articularà els mecanismes telemàtics o de qualsevol naturalesa que resulten pertinents per al seu seguiment i control.»
Quatre. Es modifica l'apartat 3 de l'article 61, que queda redactat de la manera següent:
«3. La sol·licitud d'exempció requerirà que es presente en la secretaria del centre docent la documentació següent:
3.1 Sol·licitud dirigida a la direcció del centre docent. En el cas de l'alumnat amb matrícula en un centre docent privat, la sol·licitud es dirigirà a la direcció del centre públic al qual este es trobe adscrit, prèvia comunicació a la direcció del centre privat on estiga matriculat.

3.2. Acreditació d'experiència laboral d'almenys un any a temps complet o de tres mesos en el cas de PQPI, o el seu equivalent a temps parcial, relacionada amb el cicle formatiu o ensenyança que es cursa, per a la qual cosa haurà d'aportar-se la documentació següent:
3.2.1. En el cas de treballadors assalariats:
a) Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l'Institut Social de la Marina o de la mutualitat a la qual estiguen afiliats, on conste l'empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació, i
b) Contracte de Treball o certificació de l'empresa on hagen adquirit l'experiència laboral en què s'especifique la duració dels períodes de prestació del contracte, l'activitat exercida i l'interval de temps en què s'ha realitzat la dita activitat.
3.2.2. En el cas de treballadors autònoms o per compte propi:
a) Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social o de l'Institut Social de la Marina dels períodes d'alta en la Seguretat Social en el règim especial corresponent
b) Certificació d'alta en el cens d'obligats tributaris.
c) Descripció de l'activitat exercida i interval de temps en què s'ha realitzat esta.
3.2.3. En el cas de treballadors voluntaris o becaris, es requerirà la certificació de l'organització on s'haja prestat l'assistència en què s'especificaran les activitats i funcions realitzades, l'any en què es van realitzar i el nombre total d'hores dedicades a estes.

3.2.4. En el cas que les empreses o entitats a què fa referència este apartat hagen cessat en la seua activitat i resulte impossible l'obtenció de les certificacions mencionades anteriorment, l'alumnat haurà d'aportar la documentació acreditativa del cessament de l'activitat, junt amb una declaració jurada on es descriguen les activitats exercides en l'empresa o entitat.»


Article 3. Modificació de l'Orde 79/2010, de 27 d'agost, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regula l'avaluació de l'alumnat dels cicles formatius de Formació Professional del sistema educatiu en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana
U. Es modifica l'apartat 1 de l'article 7, que queda redactat de la manera següent:
«1. Els documents oficials del procés d'avaluació en les ensenyances de Formació Professional del sistema educatiu són l'expedient acadèmic, les actes d'avaluació i els informes d'avaluació individualitzats. Els informes d'avaluació i els certificats acadèmics oficials són els documents bàsics que garantixen la mobilitat de l'alumnat.

1.1. Expedient acadèmic de l'alumnat:
L'expedient acadèmic, que s'ajustarà en el seu contingut i disseny al model que s'adjunta com a annex I, haurà d'incloure les dades d'identificació del centre educatiu i de l'alumnat, la informació relativa al procés d'avaluació, els antecedents acadèmics i la informació relativa als canvis de centre i de domicili. Així mateix, haurà d'incloure els resultats de l'avaluació, amb indicació expressa de la convocatòria, de les propostes de promoció i titulació i, si és el cas, de l'entrega del certificat acadèmic oficial a què es referix el punt 4 d'este article.

A l'expedient acadèmic s'adjuntarà la documentació acreditativa dels requisits acadèmics exigibles per a cursar les ensenyances de Formació Professional i tota la documentació que acredite les diverses circumstàncies acadèmiques de l'alumnat.
1.2. Actes d'avaluació:
a) L'acta és el document fonamental en què es deixa constància oficial de les qualificacions obtingudes per l'alumnat. Per al seu ompliment es prendrà com a referent la resta de documents d'avaluació i els certificats acadèmics. Els resultats de l'avaluació es registraran en dos tipus d'actes:
- Acta d'avaluació final: esta acta s'estendrà per a registrar els resultats i les decisions preses en les sessions d'avaluació final dels mòduls professionals de formació en el centre educatiu.
El document que figura en l'annex II serà l'utilitzat per a registrar les dades corresponents a les avaluacions de les convocatòries, ordinària i extraordinària, de cada curs escolar. Comprendrà la relació nominal de l'alumnat que compon el grup, junt amb les qualificacions dels mòduls i les decisions de promoció al curs següent o al mòdul de FCT.

- Acta de qualificació final del cicle formatiu: esta acta, el model de la qual figura com a annex II, es formalitzarà per a registrar les qualificacions i decisions acordades en les sessions previstes en l'article 6.
b) Per a l'ompliment de les actes es tindrà en compte el que preveu l'article 13 sobre el registre de les qualificacions i les anotacions literals que permeten reflectir les decisions preses en l'avaluació. La seua impressió es realitzarà a doble cara d'acord amb els models corresponents.
c) Els mòduls professionals que corresponen a cicles formatius del Catàleg de Títols de Formació Professional derivats de la LOE han d'identificar-se en les caselles de les actes d'avaluació amb les claus numèriques que s'inclouen en l'orde de currículum corresponent al títol aprovat per a la seua implantació en la Comunitat Valenciana. Les dites claus i els noms associats a estos mòduls es reflectiran en el revers de les actes.
d) Les actes se segellaran i requeriran la firma autògrafa del professorat que haja intervingut en l'avaluació, i anirà acompanyada del nom i cognoms dels firmants. En tots els casos es farà constar el vist-i-plau de la direcció del centre.
e) Els centres privats ompliran les actes i les entregaran al seu centre públic d'adscripció. El titular de la secretaria d'este centre, després de la seua revisió per a verificar que s'ajusten a la normativa, tornarà al centre privat una còpia segellada de la documentació en què farà constar la seua conformitat.
1.3. Els informes d'avaluació individualitzats:
Per a garantir la continuïtat del procés d'aprenentatge dels qui es traslladen a un altre centre sense haver conclòs el curs escolar, s'expedirà un informe d'avaluació individualitzat elaborat i firmat per la persona que exercisca la tutoria, amb el vist-i-plau de la direcció del centre docent, a partir de les dades facilitades pel professorat dels mòduls segons el model de l'annex VI en què es consignaran les dades següents:
a) Resultats parcials d'avaluació dels mòduls, en el cas que s'hagen emés en eixe període.
b) Totes les observacions es consideren oportunes sobre el progrés general de l'alumnat.
1.4. El certificat acadèmic oficial:
El certificat acadèmic és el document oficial en què es reflectixen les qualificacions obtingudes per l'alumnat fins a la data d'emissió de la certificació. El certificat acadèmic oficial podrà reflectir estudis complets o incomplets, i en este cas reflectirà a més el curs acadèmic i el nombre de les convocatòries consumides. En tot cas, indicarà les condicions d'accés al cicle.
El titular de la secretaria del centre públic serà responsable d'expedir les certificacions que se sol·liciten d'acord amb els models que s'inclouen en els annexos III i IV segons es tracte, respectivament, d'estudis parcialment o completament superats. Així mateix, s'expedirà la certificació per a l'acreditació de competències professionals d'acord amb el model de l'annex V. Els certificats s'imprimiran amb l'aplicació informàtica corresponent, d'acord amb les següents característiques:

- Paper de 100 g/m², color blanc lliure de clor, grandària DINA4.
- En la part superior esquerra de l'anvers figurarà el logotip de la Generalitat i en la part superior dreta el logotip de l'escut d'Espanya.»

Dos. Es modifica l'apartat 5 de l'article 11, que queda redactat de la manera següent:
«5. La sol·licitud d'exempció requerirà que es presente en la secretaria del centre docent la documentació següent:
5.1. Sol·licitud segons el model de l'annex X dirigida a la direcció del centre docent. En el cas de l'alumnat amb matrícula en un centre docent privat, la sol·licitud es dirigirà a la direcció del centre públic al qual este es trobe adscrit, prèvia comunicació a la direcció del centre privat on estiga matriculat.
5.2. Acreditació d'experiència laboral d'almenys un any a temps complet, o el seu equivalent a temps parcial, relacionada amb el cicle formatiu que es cursa, que es justificarà aportant de manera acumulativa els documents següents:
5.2.1. En el cas de treballadors assalariats:
a) Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social, de l'Institut Social de la Marina o de la mutualitat a la qual estiguen afiliats, on conste l'empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació, i
b) Contracte de treball o certificació de l'empresa on hagen adquirit l'experiència laboral en què s'especifique la duració dels períodes de prestació del contracte, l'activitat exercida i l'interval de temps en què s'ha realitzat la dita activitat.
5.2.2. En el cas de treballadors autònoms o per compte propi:
a) Certificació de la Tresoreria General de la Seguretat Social o de l'Institut Social de la Marina dels períodes d'alta en la Seguretat Social en el règim especial corresponent.
b) Certificació d'alta en el cens d'obligats tributaris.
c) Descripció de l'activitat exercida i interval de temps en què s'ha realitzat esta.
5.2.3. En el cas de treballadors voluntaris o becaris, es requerirà la certificació de l'organització on s'haja prestat l'assistència en què s'especificaran les activitats i funcions realitzades, l'any en què es van realitzar i el nombre total d'hores dedicades a estes.

5.2.4. En el cas que les empreses o entitats a què fa referència este apartat hagen cessat en la seua activitat i resulte impossible l'obtenció de les certificacions mencionades anteriorment, l'alumnat haurà d'aportar la documentació acreditativa del cessament de l'activitat, junt amb una declaració jurada on es descriguen les activitats exercides en l'empresa o entitat.»
Tres. Es modifica l'article 13, que queda redactat de la manera següent:
«Article 13. Qualificacions
1. La qualificació dels mòduls professionals de formació en el centre educatiu i del mòdul professional de projecte s'expressarà en valors numèrics d'1 a 10, sense decimals. Es consideraran positives les iguals o superiors a 5 i negatives les restants.
2. El mòdul professional de FCT es qualificarà en termes d'»Apte», «Apta» o «No apte», «No apta».
3. Els mòduls professionals convalidats per qualsevol altra formació cursada o que hagen sigut objecte de correspondència amb la pràctica laboral es qualificaran, respectivament, amb l'expressió de «Convalidat - 5» i «Exempt», «Exempta». Als efectes del càlcul de la nota mitjana, els mòduls convalidats es qualificaran amb un 5.
4. Els mòduls professionals que per raons diferents de les de la renúncia a la convocatòria no hagen sigut qualificats constaran com a «No avaluat», «No avaluada» i la convocatòria corresponent es computarà com a consumida.
5. Una vegada superats tots els mòduls professionals que constituïxen el cicle formatiu, es determinarà la qualificació final del cicle formatiu. Per a això, es calcularà la mitjana aritmètica simple de les qualificacions dels mòduls professionals que tenen valoració numèrica i dels mòduls convalidats; del resultat es prendrà la part sencera i les dos primeres xifres decimals, s'arrodonirà per excés la xifra de les centèsimes si la de les mil·lèsimes resulta ser igual o superior a 5.
En el dit càlcul, per tant, no es tindran en compte les qualificacions d'»Apte», «Apta», i «Exempt», «Exempta».
Si com a resultat de convalidacions o exempcions tots els mòduls professionals han sigut qualificats amb expressió literal, la nota final del cicle formatiu serà de 5,00.
6. A l'alumnat que obtinga en un determinat mòdul professional la qualificació de 10 podrà atorgar-se una «Menció Honorífica», sempre que el resultat obtingut siga conseqüència d'un excel·lent aprofitament acadèmic unit a un esforç i interès pel mòdul especialment destacables. Les mencions honorífiques s'atorgaran pel professorat que impartisca el mòdul professional corresponent. El nombre de mencions honorífiques no podrà excedir el 10 per 100 de l'alumnat matriculat en el mòdul professional en cada grup. L'atribució de menció honorífica es consignarà en els documents d'avaluació de l'alumnat amb l'expressió «MH» a continuació de la qualificació de 10.

7. A més de la qualificació numèrica dels mòduls professionals, en els documents d'avaluació podrà consignar-se, segons corresponga en cada cas, alguna de les expressions o abreviatures següents:
a) Apte/a o no apte/a: (AP) o (NA) només s'aplicarà al mòdul professional de Formació en Centres de Treball.
b) Exempció: (EX)
c) Convalidació: (CV amb la qualificació numèrica obtinguda)
d) Renúncia a la convocatòria: (RC)
e) No avaluat o avaluada: (NE)
f) Incompatible: (IC)
g) Aprovat amb anterioritat: (AA amb la qualificació numèrica obtinguda): En el cas que l'alumnat haja superat un mòdul en qualsevol altre cicle formatiu, se li mantindrà la qualificació obtinguda en este sempre que tinga idèntic codi i denominació, i sense que això en supose la convalidació.»
Quatre. S'afig un apartat 5 a l'article 16, que queda redactat de la manera següent:
«5. La renúncia a la convocatòria es reflectirà en els documents d'avaluació, incloent-hi els certificats acadèmics oficials, amb l'expressió «Renúncia»».
Cinc. Es modifica l'apartat 2 de l'article 18, que queda redactat de la manera següent:
«2. Els mòduls professionals de títols de la Llei 1/1990, excepte el de Formació en Centres de Treball, que figuren com a convalidats en l'annex dels títols elaborats a l'empara de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, podran convalidar-se pel corresponent mòdul professional que aparega en el dit annex, amb independència del títol de Formació Professional a què pertanyen.»
Sis. Es modifica l'apartat 4 de l'article 19, que queda redactat de la manera següent:
«4. Per a la resta de convalidacions no previstes en l'article anterior se seguirà el procediment següent:
4.1. Durant el primer mes del curs acadèmic, l'alumnat presentarà en l'institut d'Educació Secundària o centre integrat públic de Formació Professional on figure el seu expedient acadèmic la sol·licitud de convalidació, segons el model de l'annex XVII, que es dirigirà al ministeri competent en matèria d'educació.
4.2. A la documentació justificativa de la sol·licitud que aporte l'alumnat, la direcció del centre educatiu afegirà una certificació relativa a la seua matriculació en el cicle formatiu per al qual sol·licita la convalidació i, en el termini d'un mes, haurà de remetre la sol·licitud i restant documentació al ministeri competent en matèria d'educació.

4.3. La secretaria del centre vetlarà perquè no es tramiten en la mateixa instància sol·licituds de convalidació de mòduls professionals la resolució de les quals competisca a diferents òrgans o administracions».

Article 4. Modificació de l'Orde de 31 de març de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regulen les proves d'accés a cicles formatius corresponents a la Formació Professional inicial del sistema educatiu en l'àmbit de gestió de la Comunitat Valenciana

U. Es modifica l'apartat 4 de l'article 2, que queda redactat de la manera següent:
«2.4. En cada convocatòria es fixarà la data, l'horari de celebració i duració de cada una de les proves, així com el procediment per a determinar els centres públics en els quals tindran lloc.»
Dos. Es modifica l'apartat 2 de l'article 5, que queda redactat de la manera següent:
«5.2. La prova s'estructurarà en dos parts:
5.2.1. Part sociolingüística: versarà sobre coneixements de Llengua i Literatura (Castellana o Valenciana), Ciències Socials, Geografia i Història, i Anglés, i constarà de tres apartats:
a) Llengua i Literatura (Castellana o Valenciana),
b) Ciències Socials: Geografia i Història.
c) Anglés.
5.2.2. Part científica, matemàtica i tècnica: versarà sobre coneixements de Matemàtiques, Ciències Naturals i Tecnologies, i constarà de tres apartats:
a) Matemàtiques,
b) Ciències Naturals,
c) Tractament de la Informació i Competència Digital.»
Tres. Es modifica l'apartat 1 de l'article 6, que queda redactat de la marea següent:
«6.1. Estaran exempts de realitzar la prova d'accés als cicles de grau mitjà:
a) Els qui hagen superat el curs de formació específic d'accés a cicles de grau mitjà.
b) Els qui hagen superat la prova d'accés a la Universitat per a majors de 25 anys.
c) Els qui hagen superat la prova d'accés a la Formació Professional de grau superior en qualsevol de les opcions.
d) Els qui hagen superat el primer nivell d'un programa de qualificació professional inicial.
En estos casos, la preinscripció podrà realitzar-se directament en el cicle formatiu que es desitge cursar, per al qual haurà d'aportar-se la documentació acreditativa en el període que establisca la normativa sobre admissió de l'alumnat. D'acord amb esta, la participació en el procés d'admissió s'efectuarà per les vies següents:
a) Els qui hagen superat el primer nivell d'un programa de qualificació professional inicial podran accedir per la via d'accés reservada específicament a l'alumnat d'este programa. No obstant això, també podran optar per realitzar la prova d'accés i acollir-se a les exempcions parcials que puguen correspondre'ls. En este cas, hauran d'optar per la nota obtinguda en el primer nivell del programa de qualificació professional inicial o per la que obtinguen en la prova d'accés.

b) Els qui hagen superat el curs de formació específic d'accés a cicles de grau mitjà, la prova d'accés a cicles formatius de grau superior en qualsevol de les opcions o la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys, podran accedir per la via d'accés per mitjà de curs o prova. La qualificació que se'ls assignarà serà la que conste en la certificació corresponent.»
Quatre. Es modifica l'apartat 1 de l'article 8, que queda redactat de la manera següent:
«8.1. Estaran exempts de realitzar la prova d'accés als cicles de grau superior:
a) Els qui hagen superat la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys.
b) Els qui posseïsquen el títol de Tècnic i hagen superat el curs de formació específic per a l'accés a cicles formatius de grau superior en centres públics o privats autoritzats per l'Administració educativa.

En estos casos, la preinscripció podrà realitzar-se directament en el cicle formatiu que es desitge cursar, per a la qual cosa haurà d'aportar-se la documentació acreditativa en el període que establisca la normativa sobre admissió de l'alumnat. D'acord amb esta, la participació en el procés d'admissió s'efectuarà per les vies següents:
a) Els qui hagen superat la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys podran accedir pel torn reservat a l'alumnat procedent de prova d'accés a cicles formatius de Formació Professional. Si el cicle formatiu de grau superior que es pretenga cursar permet accedir als mateixos estudis universitaris per als quals l'aspirant va superar la prova d'accés a la universitat, la qualificació serà l'obtinguda en la dita prova; en els altres casos, la qualificació global serà de 5.

b) Els qui posseïsquen el títol de Tècnic i hagen superat el curs de formació específic per a l'accés a cicles formatius de grau superior en centres públics o privats autoritzats per l'Administració educativa podran accedir per la via d'accés per mitjà de curs de formació específic. No obstant això, també podran optar per realitzar la prova d'accés i acollir-se a les exempcions parcials que puguen correspondre'ls. En este cas, hauran d'optar per la nota obtinguda en el curs o per la que obtinguen en la prova d'accés.»
Cinc. Es modifica l'apartat 1 de l'article 13, que queda redactat de la manera següent:
«13.1. El titular de la secretaria del centre públic on es realitzen les proves d'accés expedirà un certificat a les persones que les hagen superat, amb expressió de la nota obtinguda en cada apartat i part, així com la nota final.»

Article 5. Modificació de l'Orde de 17 de juliol de 2009, de la Conselleria d'Educació, per la qual es regulen els cursos preparatoris de les proves d'accés a la Formació Professional en centres docents de la Comunitat Valenciana i s'establix el procediment d'admissió per a cursar estes ensenyances finançades amb fons públics en centres docents
U. Es modifica l'article 1, que queda redactat de la manera següent:
«Esta orde té com a objecte regular els cursos preparatoris de les proves d'accés als cicles de Formació Professional en la Comunitat Valenciana.»
Dos. Es modifica l'article 7, que queda redactat de la manera següent:
«Article 7. Continguts
1. Els centres que oferisquen el curs preparatori per a la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà impartiran els continguts de tots els apartats de la prova: Llengua i Literatura (Castellana o Valenciana), Anglés, Ciències Socials: Geografia i Història, Ciències de la Naturalesa, Matemàtiques i Tractament de la Informació i Competència Digital.
2. Els centres que oferisquen el curs preparatori per a la prova d'accés a cicles formatius de grau superior impartiran els continguts de tots els apartats de la part comuna: Llengua i Literatura (Castellana o Valenciana), Matemàtiques, Anglés i Tractament de la Informació i Competència Digital.
3. Respecte a la part específica, cada centre decidirà, en funció de la seua disponibilitat, l'opció que desitja impartir, sense perjuí que excepcionalment puga autoritzar-se més d'una opció:
a) Opció A: Humanitats i Ciències Socials, les matèries de les quals seran Història del Món Contemporani, Economia de l'Empresa i Geografia
b) Opció B: Tecnologia, les matèries de la qual seran Dibuix Tècnic, Tecnologia Industrial i Física i Química.
c) Opció C: Ciències, les matèries de la qual seran Física, Biologia i Ciències de la Terra i del Medi Ambient i Química.
4. Les matèries cursades i superades no convalidaran amb les seues homòlogues de l'Educació Secundària Obligatòria o del Batxillerat.»
Tres. Es modifica l'article 8, que queda redactat de la manera següent:
«Article 8. Organització
1. Els cursos preparatoris per a la prova d'accés a cicles formatius de grau mitjà hauran de tindre una duració de 360 hores anuals, distribuïdes de la manera següent:
Llengua i Literatura: 60 hores.
Ciències Socials. Geografia i Història: 60 hores.
Anglés: 60 hores.
Ciències de la Naturalesa: 60 hores.
Matemàtiques: 90 hores.
Tractament de la Informació i Competència Digital: 30 hores.
2. Els cursos preparatoris per a la prova d'accés a cicles formatius de grau superior hauran de tindre una duració de 364 hores anuals, distribuïdes de la manera següent:
Llengua i Literatura: 56 hores.
Matemàtiques: 56 hores.
Anglés: 56 hores.
Tractament de la informació i competència digital: 28 hores.
Matèria 1 de l'opció que corresponga: 56 hores.
Matèria 2 de l'opció que corresponga: 56 hores.
Matèria 3 de l'opció que corresponga: 56 hores.
3. Les activitats lectives es desenrotllaran durant el curs escolar a partir del mes de novembre, amb una distribució que dependrà de les possibilitats organitzatives de cada centre.
4. L'horari, elaborat pel cap d'estudis del centre abans del començament del curs i consignat en la sol·licitud a la Direcció Territorial, serà aprovat per esta i es publicarà junt amb les vacants.»

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera. Cicles formatius emparats per la Llei Orgànica 1/1990
La referència a l'accés a un determinat cicle formatiu emparat per la Llei Orgànica 1/1990, d'Ordenació General del Sistema Educatiu, que figure en els certificats de superació de proves d'accés regulades per l'Orde de 14 de març de 2001 (DOGV de 2 d'abril) es considerarà realitzada al cicle formatiu emparat per la Llei Orgànica 2/2006, d'Educació, que el substituïsca, d'acord amb el reial decret que establisca i regule el seu títol.

Segona. Programes de qualificació professional inicial
El programa de qualificació professional inicial a què es fa referència en el punt 6 de l'article 1 (lletra a. de l'article 7.4.1 de l'Orde 33/2011, de 18 de maig, de la Conselleria d'Educació) es correspondrà en tot cas amb programes de qualificació professional inicial que complisquen les prescripcions del Reial Decret 1146/2011, de 29 de juliol, pel qual es modifica el Reial Decret 1631/2006, de 29 de desembre, pel qual s'establixen les ensenyança mínimes corresponents a l'Educació Secundària Obligatòria, així com els reials decrets 1834/2008, de 8 de novembre, i 860/2010, de 2 de juliol, afectats per estes modificacions.


Tercera. Incidència en els capítols de gasto
La implementació i posterior desplegament d'esta orde no podrà tindre cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de gasto assignada a esta conselleria i, en tot cas, haurà de ser atès amb els mitjans personals i materials de la Conselleria competent per raó de la matèria.

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

Primera. Proves d'accés i curs preparatori
Les disposicions previstes en els articles 4 i 5 seran aplicables a partir del curs 2014/2015, llevat que mitjançant una resolució del titular de la conselleria competent en matèria d'educació s'anticipe la seua implantació.

Segona. Accés per mitjà de curs de formació específic
L'accés per mitjà de curs de formació específic a què fa referència el punt 4 de l'article 1 (lletra a. de l'article 5.1.3.1 i article 5.2.2 de l'Orde 33/2011, de 18 de maig, de la Conselleria d'Educació) només serà aplicable a partir del procés d'admissió corresponent al curs acadèmic posterior al de la implantació en l'àmbit de la Comunitat Valenciana dels cursos de formació específics per a accedir als corresponents cicles formatius.

Tercera. Reserva de places per a prova d'accés
Mentres no siga aplicable el requisit d'accés per mitjà de curs de formació específic, la reserva de places per als que hagen superat la prova d'accés a cicles formatius de grau superior a què fa referència el punt 6 de l'article 1 (lletra b. de l'article 7.4.2 de l'Orde 33/2011, de 18 de maig, de la Conselleria d'Educació) es fixa en un 20%.


Quarta. Procediment d'admissió en oferta parcial per al curs 2012/2013
En el curs 2012/2013 l'oferta parcial de mòduls professionals de cicles formatius no es regirà pel procediment d'admissió i adjudicació telemàtica previst en l'Orde 33/2011, de 18 de maig, de la Conselleria d'Educació.

DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única
Queden derogades totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que disposa esta orde.

DISPOSICIÓ FINAL

Única. Entrada en vigor
Esta orde entrarà en vigor l'endemà de ser publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana. Comunitat Valenciana.

València, 12 de juliol de 2012

La consellera d'Educació, Formació i Ocupació,
Mª JOSÉ CATALÁ VERDET

linea
Mapa web