Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural. RESOLUCIÓ de 24 de juliol de 2017, de la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental, per la qual s'ordena la publicació de la declaració d'impacte ambiental corresponent a l'expedient 20/14-AIA Crevillent. [2017/7404]

(DOGV núm. 8115 de 29.08.2017) Ref. Base de dades 007658/2017

RESOLUCIÓ de 24 de juliol de 2017, de la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental, per la qual s'ordena la publicació de la declaració d'impacte ambiental corresponent a l'expedient 20/14-AIA Crevillent. [2017/7404]
De conformitat amb l’article 28 del Decret 162/1990, de 15 d’octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s’aprova el Reglament per a l’execució de la Llei 2/1989, de 3 de març, d’impacte ambiental, el qual estableix la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la declaració d’impacte ambiental, resolc:

Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la declaració d’impacte ambiental corresponent a l’expedient 20/14-AIA Crevillent.

«Declaració d’impacte ambiental
Expedient: 20/14-AIA.
Títol: Explotació porcina de transició de gorrins i engreix.
Promotor: Cárnicas Soriano, SL.
Autoritat substantiva: Direcció General per al Canvi Climàtic. (Exp.: 029/13 IPPC SPCIC/CFO).
Objecte del projecte: obtindre l’autorització ambiental integrada per a una activitat porcina existent.
Localització: polígon 38, parcel·la 4, del terme municipal de Crevillent (Alacant).

Descripció del projecte
– Descripció de les característiques més rellevants del projecte.
Es pretén obtindre l’autorització ambiental integrada per a una activitat porcina existent de transició de gorrins i engreix, les característiques de la qual segons la documentació aportada són:
La finca disposa d’una superfície de 16,41 ha, de les quals 7,66 ha estan destinades a l’ús ramader i la resta a cultius agrícoles diversos.
L’explotació pretén condicionar-se fins a arribar a disposar d’una capacitat per a 5.600 places de transició de gorrins que s’engreixaran de 6 a 20 kg i 6.200 places d’engreix que s’engreixaran de 20 a 100 kg, moment en què es destinaran a escorxador. La capacitat actual de l’explotació està per davall de la màxima projectada, ja que cal condicionar part de les instal·lacions per a poder aconseguir aquesta capacitat. La duració de les obres de condicionament fins a arribar a la capacitat total s’ha estimat entre dos i tres anys.
L’explotació estarà constituïda per les naus següents:
1. Dues naus de deslletament.
2. Cinc naus de transició.
3. Dotze naus d’engreix.
4. Un llatzeret.
El subministrament d’aigua procedeix en part d’un pou d’aigua salada, que s’utilitza per a la neteja de les instal·lacions; d’una aportació procedent d’una autorització del transvasament Tajo, a través de la Comunitat de Riegos de Levante que s’emmagatzema, filtra i clora abans de la seua utilització; així com de connexió a la xarxa d’abastiment municipal, amb un consum de 23.130,86 m³. El consum anual d’aigua de beguda s’estima entre 53.947 i 68.948,5 m³/any, i la de neteja entre 2.55 i 28 m³.
S’estima una producció de purins per a l’activitat a ple rendiment de 15.626 m³/any, la qual cosa suposa un contingut inicial de 51.614 kg N/any. Els purins queden retinguts en fosses (3.117,9 m³), tres depòsits d’emmagatzematge de purins associats al sistema de separació de fases de 360,4 m³ útils, bassa impermeabilitzada amb polietilé de 837,05 m³ associada a un sistema d’evaporació forçada que no s’utilitza i una bassa a condicionar amb geomembrana, tindrà una superfície inicial de 7.012 m² de superfície i volum de 9.610 m³.
Es justifica disposar de 48,71 ha de superfície agrícola cultivada, així com unes 8 ha de superfície agrícola associada a l’explotació, on aplicar els purins com a adob orgànic.
Entre les mesures higienicosanitàries disponibles en l’explotació, s’inclou disposar de tanca perimetral i gual sanitari a l’entrada de l’explotació. Així mateix, s’ha proposat un protocol sanitari per a l’explotació, consistent en sistema de neteja i desinfecció, realitzant buit sanitari de 7 dies. A més s’aplicarà un protocol de desratització, tractament per a desparasitació, vacunacions i registre dels tractaments a què se sotmeta els animals.
Els cadàvers són depositats en contenidors homologats, retirats per empresa gestora autoritzada per a això.
En data 14 de gener de 2014 es realitza visita de camp a l’explotació i es comprova que les instal·lacions estan en procés de condicionament.


Tramitació administrativa
Antecedents
En data 14 de maig de 2010, la directora general de Gestió del Medi Natural va dictar declaració d’impacte ambiental (d’ara en avant DIA) desfavorable a l’activitat, motivada per les consideracions següents:

L’estat de les instal·lacions així com la gestió de l’explotació no es consideren acceptables i s’incompleix:
– El Reial decret 1135/2002, de 31 d’octubre, relatiu a les normes mínimes per a la protecció de porcs.
– El Reial decret 324/2000 d’ordenació de les explotacions porcines.
– La Llei 6/2003, de 4 de març, de la Generalitat, de ramaderia de la Comunitat Valenciana.
Actualment s’han esmenat part de les deficiències que presentava l’explotació tant en les seues instal·lacions com en la seua gestió, l’objectiu del promotor és el condicionament total de l’explotació fins a aconseguir la capacitat màxima projectada. La situació actual possibilita el reinici de la tramitació de l’expedient d’avaluació d’impacte ambiental.
Informació pública. Remissió de l’expedient.
Dins del procediment d’autorització ambiental integrada i una vegada pronunciada aquesta direcció general sobre la suficiència de la documentació presentada, s’inicia l’expedient relatiu a la declaració d’impacte ambiental en data 12 de febrer de 2014, sol·licitada pel Servei de Control Integrat de la Contaminació.
La informació pública s’ha realitzat en la Direcció General de Qualitat Ambiental sense la presentació d’al·legacions, així com en l’Ajuntament de Crevillent, en què s’han presentat dues al·legacions de semblant contingut.
Resum de les al·legacions.
Les dues al·legacions idèntiques presentades en l’ajuntament, manifesten la seua disconformitat amb l’activitat, a causa de la situació que presenten les instal·lacions, semblant a la que presentava en el 2011 i 2012, les basses on s’acumulen purins estan sense impermeabilitzar, la qual cosa fa que hi haja filtracions que afecten l’estat dels arbres de les finques contigus. A part d’aquestes filtracions les basses també desprenen vapors tòxics tant per a les persones com per als arbres.

En la visita de camp realitzada en data 14 de gener de 2014, es comprova que s’han retirat els purins acumulats en les basses sense impermeabilitzar (excavacions del terreny) i s’ha condicionat la zona. El promotor ha declarant la pretensió de condicionar una zona per a destinar-la a bassa de purins, a la qual es dotarà de làmina impermeable de PED, per la qual cosa les afeccions descrites pels al·legants actualment han desaparegut i no hauran de tornar a manifestar-se si la gestió dels purins es realitza d’acord amb el que declara.
Informes sectorials i documentació complementària
Els informes que inclou l’expedient són:
– Llicència d’obertura d’establiments de l’Ajuntament de Crevillent, de data 12 de setembre de 1994, per a la qual no es va tramitar expedient d’avaluació d’impacte ambiental.
– Factura de l’empresa encarregada del servei municipal d’aigua potable Aquagest Levante.
– Resolució de la Confederació Hidrogràfica del Segura, de data 30 d’octubre de 2000 per mitjà de la qual s’anota l’aprofitament d’aigües subterrànies, pou, amb un volum màxim anual de 2.600 m³ i una superfície regable associada de 6,65 ha.
– Còpia de la factura d’ingrés a la Comunitat General de Regants Riegos de Levante de la quota de dret de reg per a l’any 2013.
– Justificació de disposar de 40,05 ha de superfície agrícola localitzada majoritàriament a Crevillent, on aplicar la fase sòlida dels purins com a adob orgànic.
– Contracte de retirada de purins de data 5 de maig de 2013, subscrit amb l’empresa Los Zeneques, SL, amb NIF B30353023, que es farà càrrec de la retirada de la fracció sòlida dels purins, amb vigència d’un any.

– Certificat de compatibilitat urbanística de l’Ajuntament de Crevillent, de data 28 d’abril de 2008.
– Informe de la Confederació Hidrogràfica del Segura, de data 11 de setembre de 2013, i posteriorment de data 7 de novembre de 2013, dels quals s’extrau les consideracions següents:
a) Les actuals i futures instal·lacions s’ubiquen sobre un terreny altament permeable, en una zona d’alta vulnerabilitat a la massa d’aigua subterrània «070.036 Vega Mitjana i Baixa del Segura». Pel que s’insta que la pràctica d’adobament es faça, preferentment amb fems secs, o molt excepcionalment, que es pose les màximes precaucions de fer-ho amb purins líquids però emprant difusors reglamentaris (no obstant això, s’aconsella la primera opció).
b) Els llits de les basses hauran de ser convenientment compactats amb tot-u, a més de la instal·lació que es proposa amb geomembrana plàstica.
c) També podrà entregar els purins a centres de gestió de fems. Els dits centres hauran d’estar autoritzats i registrats com a tals en l’òrgan competent de la comunitat autònoma. Aquesta alternativa ha de considerar-se com la més òptima en substitució de l’alternativa d’adobament amb purins (pel fet que es tracta d’una zona d’alta vulnerabilitat a l’aqüífer; així com declarada zona vulnerable als nitrats). El que comporta, a més, un escrupolós seguiment del codi de bones pràctiques agrícoles. I en cas per a l’activitat d’adobament, s’insta que mai es faça amb purins líquids.
d) No s’admetrà l’existència d’entollades de purins líquids sobre el terreny susceptibles d’escórrer cap als llits i/o d’infiltrar-se a les aigües subterrànies davant de possibles males activitats agrícoles o per l’aparició d’altres lixiviats fortuïts (incloent-hi els al·luvions de pluja que travessaren el recinte).
e) En principi, l’explotació és limítrof amb la capçalera de la rambla d’Amorós (costat est), encara que s’indique que està situada a més de 200 metres.
Per la qual cosa, si la distància a algun llit continu o discontinu és inferior a 100 metres l’actuació ocuparia zona de policia del domini públic hidràulic i requeriria autorització d’aquest organisme, llevat que el corresponent pla d’ordenació urbana, altres figures d’ordenament urbanístic, o plans d’obres de l’administració, tinguen l’informe de l’organisme de conca i hagen arreplegat les oportunes previsions formulades a aquest efecte. En aquest cas, se suggereix, igualment, fer una sol·licitud d’informació sobre la possible afecció a aquesta rambla a l’organisme de conca.
f) Origen del subministrament d’aigua en l’explotació. Es declara que el subministrament procedeix d’un pou per a la neteja de les instal·lacions (aigua de poca qualitat). I que, d’altra banda, l’explotació compta amb un volum d’aigua per a l’abastiment dels caps de porcí (de bona qualitat), procedent d’una autorització del transvasament Tajo, a través de la comunitat Riegos de Levante. L’aigua procedent de la xarxa municipal d’abastiment d’aigua potable es destina a ús d’habitatge i oficines.

g) D’altra banda se suggereix que es faça un estudi de les demandes d’abastiment per als caps màxims d’explotació, davant de la possibilitat que es done una infradotació en les instal·lacions si no es recorre a altres fonts alternes.
– Informe favorable del veterinari oficial de l’Ocapa Camp d’Elx, de data 4 d’octubre de 2013, quant a l’adequació normativa així com a la seua ubicació.

Afeccions legals
El sòl on s’exerceix l’activitat es qualifica de sòl no urbanitzable agrícola de règim comú.
L’explotació ramadera se situa parcialment en una zona afectada amb risc d’inundació nivell 6, segons el Pla d’acció territorial sobre prevenció de risc d’inundació a la Comunitat Valenciana (PATRICOVA), el qual en l’article 22.2, indica que el sòl no urbanitzable amb risc d’inundació nivell 6, té prohibit entre altres, l’ús ramader. Per a poder considerar-se aquest ús, l’article 16 del PATRICOVA estableix que aquest podrà ser concretat, ampliat i inclús modificat per mitjà d’estudis d’inundabilitat més precisos, realitzats d’acord amb aqueixa normativa.

L’activitat proposada no afecta cap espai natural protegit de la província d’Alacant ni cap espai natural actualment inclòs en l’àmbit de plans d’ordenació dels recursos naturals o plans rectors d’ús i gestió aprovats, en tramitació o en redacció, o alguna altra figura reglamentada en desplegament de la Llei 11/1994, d’espais naturals protegits de la Comunitat Valenciana.

Consideracions ambientals
L’explotació està localitzada al sud de nucli de població, a més de 2 km de distància, en una zona agrícola de regadiu, es localitzant habitatges unifamiliars dispersos. Segons la cartografia temàtica d’aquesta conselleria, l’erosió actual i potencial de la zona és molt baixa (0-7 tm/ha i any). La vulnerabilitat d’aqüífers és baixa, no hi ha risc de lliscament ni de desplaçament. Fisiogràficament correspon a un terreny pla, litològicament està constituït per llims i arenes. Discorre una via pecuària en sentit NOE-NE respecte a l’explotació, sense que estiga afectada per l’actuació. La finca està afectada parcialment per risc d’inundació nivell 6, segons el PATRICOVA (E 1:50.000), on l’ús ramader està prohibit. La promotora declara que les úniques instal·lacions existents en aquesta zona són corrals tipus càmping els quals no seran emprats. En cas de pretendre ocupar la superfície afectada per risc d’inundació, hauria de disposar d’informe favorable de l’Àrea de Planificació del Territori i el Litoral.
Després de la visita de camp realitzada en data 14 de gener de 2014, es comprova la millora en la gestió de l’explotació (enfront de la que venia realitzant-se en 2010 i que va motivar la declaració d’impacte ambiental desfavorable) i l’inici de les obres de modificació de les seues instal·lacions. Les millores adoptades en l’explotació són:
– En 2010, hi havia en la parcel·la sis excavacions en el terreny sense cap tipus d’impermeabilització, al voltant de les quals es desenvolupava vegetació nitròfila, on s’abocaven directament els purins produïts en les naus, sense tractament previ. Actualment les dites excavacions es troben clausurades, s’han retirat en la seua totalitat els purins que contenien i s’ha eliminat la vegetació ruderal que es localitzava entre aquests. Es pretén substituir el sistema d’emmagatzematge anterior per una bassa a què se li dotarà de geomembrana plàstica impermeable, de 7.000 m² que permeta emmagatzemar la fase líquida dels purins de tota la instal·lació.
– En 2010 l’explotació es trobava en un lamentable estat d’abandó, necessitava la restitució de gran part de les instal·lacions, per a poder realitzar una gestió correcta de l’activitat. Aquesta restitució s’està duent a terme, i s’utilitzen les naus segons van condicionant-se.
– En 2010 s’incomplia la Llei 6/2003, de 4 de març, de la Generalitat de ramaderia de la Comunitat Valenciana, pel que fa a les condicions de benestar animal, higièniques, sanitàries i mediambientals. Actualment l’explotació s’està gestionant correctament.
– S’ha procedit a la neteja i condicionament de les estructures adjacents a les naus com ara camins, espais entre naus, etc., zones que abans es trobaven invadides de vegetació ruderal i on s’acumulaven residus inerts, dispersos per tota explotació.
Es pretén augmentar la capacitat de la instal·lació fins a aconseguir la màxima per a la qual es tramita l’autorització ambiental integrada. L’estudi d’impacte ambiental fa referència a l’activitat ramadera a ple rendiment.
Una vegada conclosa la fase de rehabilitació de l’explotació ramadera, haurà de quedar constituïda pel mateix nombre de naus que s’ha descrit en l’estudi d’impacte ambienta, i haurà de ser coincident amb la resta d’instal·lacions descrites, entre les quals s’inclouen aquelles on s’ha declarat que emmagatzemarà els purins. En cas contrari, haurà de comunicar-se les modificacions a l’òrgan substantiu, per mitjà de la presentació de documentació complementària, que haurà de ser traslladada a aquesta direcció general per a la seua valoració.
Les instal·lacions hauran de complir les condicions higièniques, sanitàries, de benestar animal exigides en l’article 52 per la Llei 6/2003, de 4 de març, de la Generalitat, de ramaderia de la Comunitat Valenciana, les seues disposicions complementàries i totes aquelles normes legals que li siguen aplicables, així com les condicions tècniques arreplegades en l’article 55 de la dita Llei 6/2003. Respecte d’això, l’explotació haurà de complir una sèrie de condicions, entre les quals s’inclou comptar amb construccions i equips sobre els quals es puga realitzar una eficaç neteja i desinfecció.
Les finestres i obertures de les naus hauran d’estar dotades de teles que impedisquen el pas de vectors. Així mateix, les boques de succió de purins o arquetes de canalització de purins, hauran de disposar de tancaments estancs.
L’origen del subministrament d’aigua en l’explotació no ha quedat clarament justificat, del volum d’aigua procedent del transvasament Tajo no ha quedat justificat legalment el seu ús reglamentari, cal sol·licitar, per a aclarir aquest aspecte, informe a l’Àrea de Gestió de Domini Públic Hidràulic de l’organisme de conca.
Els purins generats en l’explotació seran emmagatzemats en fosses, d’on passaran per gravetat o bombament al depòsit que alimenta el separador de fases present en l’explotació. La fase sòlida obtinguda es valorarà per mitjà del seu ús com a fertilitzant o cedint-la a empresa de compostatge, mentre que la fase líquida s’emmagatzemarà per a la seua evaporació natural. En cas de ser un altre el sistema de gestió de purins, haurà de comunicar-se a l’òrgan substantiu, per mitjà de la presentació de documentació complementària, que haurà de ser traslladada a aquesta direcció general per a la seua valoració.
Es declara disposar de 40,05 ha de superfície agrícola on aplicar la fase sòlida dels purins com a adob orgànic. Així mateix es declara que s’ha subscrit contracte amb empresa aliena a l’explotació, que es farà càrrec de la retirada de la fracció sòlida dels purins, amb vigència d’un any. Per a poder realitzar el seguiment de la gestió dels purins generats, el promotor haurà de disposar de registre de les parcel·les on s’apliquen els purins, on s’anotarà la data d’aplicació, identificació cadastral, fase de purins aplicada, dosi aplicada, cultiu present així com sistema d’aplicació. Respecte a l’empresa que retira la fracció sòlida dels purins periòdicament, haurà de registrar-se la data de retirada i la quantitat i haurà de quedar arxivada còpia d’albarà. Aquesta informació haurà d’estar disponible per a possibles controls ambientals.
Les aigües pluvials que entren en contacte amb zones d’allotjament d’animals són arreplegades en les fosses situades davall d’aquestes i són incorporades al sistema de gestió de purins. Les aigües pluvials que no entren en contacte amb elements que puguen afectar-les són conduïdes aigües avall sense entrar en contacte amb els efluents emmagatzemats en la granja amb vista a la seua posterior valoració. En l’estudi d’impacte ambiental s’ha considerat que tant les basses com els depòsits disposen d’un resguard de 0,5 m, per la qual cosa s’estima que poden absorbir en el volum de resguard les precipitacions extremes a més del total anual.
L’organisme de conca ha sol·licitat l’anàlisi dels sistemes habilitats per a l’arreplega i evacuació de les aigües pluvials, de manera que no interferisquen amb la resta dels residus i efluents estesos dins del recinte (evitar la producció de lixiviats per superfície), s’haurà d’analitzar el disseny de les dites infraestructures per a afavorir també la recepció d’intenses pluges (recreixement apropiat de les basses de purins).
Les aigües residuals sanitàries seran conduïdes a fossa sèptica estanca, i seran arreplegades periòdicament per gestor autoritzat, per a això haurà de disposar de contracte actualitzat subscrit per les parts.
Per a l’ús dels purins com a adob orgànic, s’aplicaran les indicacions del codi de bones pràctiques agrícoles, la seua aplicació es realitzarà en dies de poc vent i temperatures no molt elevades, respectant-se com a distància mínima la de 500 metres a altres explotacions de porcí i a 1.000 metres de nuclis urbans. A causa de l’alta permeabilitat del terreny, la zona presenta una elevada vulnerabilitat a la contaminació d’aqüífers associada a una mala gestió dels purins com a adob orgànic. Com a mesura preventiva l’organisme de conca aconsella l’aplicació en aquestes zones de la fase sòlida dels purins com a adob orgànic, i en cas de pretendre aplicar els purins en la seua fase líquida, haurà de fer-se excepcionalment i adoptant les màximes precaucions i utilitzant els difusors reglamentaris.

Consideracions jurídiques
1. El projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació d’una declaració d’impacte ambiental, prèvia a la resolució administrativa que s’adopte per a l’aprovació definitiva d’aquell, segons es desprén de l’article 5é de la Llei d’impacte ambiental i concordants del seu reglament, annex I apartat 1.h.
2. En l’expedient s’han observat els tràmits previstos en el Decret 162/1990, de 15 d’octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s’aprova el Reglament d’impacte ambiental, en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana i en les altres disposicions que se li apliquen.
3. L’article 15 del Decret 85/2013, de 28 de juny, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient, atribueix a la Direcció General d’Avaluació Ambiental i Territorial la competència en matèria d’avaluació ambiental estratègica i de projectes, ordenació del territori i del litoral, urbanisme, coordinació territorial i inspecció d’urbanisme, ordenació, planificació i actuacions territorials estratègiques.

Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes formule la següent

Declaració d’impacte ambiental

Primer
Estimar favorable, solament als efectes ambientals i sense perjuí de la prèvia obtenció de les autoritzacions sectorials que se li apliquen, l’expedient d’explotació porcina, localitzada en el polígon 38, parcel·la 4, del terme municipal de Crevillent (Alacant), promogut per Cárnicas Soriano, SL, sempre que es desenvolupe amb les previsions de l’estudi d’impacte ambiental i amb els condicionants establits a continuació:

1. Les instal·lacions resultants després del condicionament de l’explotació ramadera hauran de ser coincidents amb les descrites en la documentació tècnica. En cas contrari, haurà de comunicar-se a l’òrgan substantiu per mitjà de la presentació de documentació complementària, que haurà de ser traslladada a aquesta direcció general per a la seua valoració ambiental.
2. Les instal·lacions hauran de complir les condicions higièniques, sanitàries, de benestar animal exigides en l’article 52 per la Llei 6/2003, de 4 de març, de la Generalitat, de ramaderia de la Comunitat Valenciana, les seues disposicions complementàries i totes aquelles normes legals que li siguen aplicables, així com les condicions tècniques arreplegues en l’article 55 de la dita Llei 6/2003.
3. En cas de modificar la gestió de purins en l’explotació respecte a la descrita en la documentació tècnica, haurà de comunicar-se a aquesta direcció general per a la seua valoració.
4. Haurà d’elaborar-se un registre de les eixides de purins de l’explotació. Per a la fase sòlida retirada per empresa aliena a l’activitat ramadera, haurà de registrar-se la data de retirada i la quantitat i haurà de quedar arxivada còpia d’albarà, informació que haurà d’estar disponible per a possibles controls ambientals. A més haurà de disposar-se en qualsevol moment de contracte vigent subscrit amb l’esmentada empresa. Per a l’aplicació de la fase sòlida dels purins en les parcel·les aportades pel promotor, haurà de registrar la identificació cadastral de les parcel·les on s’aplica, data d’aplicació, dosi aplicada, cultiu present així com sistema d’aplicació. En cas de modificar la destinació dels purins, com a adob orgànic, haurà de comunicar-se a aquesta direcció general per a la seua valoració.
5. Haurà d’aportar-se documentació complementària relativa a la gestió d’aigües pluvials, adaptada a les característiques definitives de l’explotació després del seu condicionament. Haurà d’incloure’s justificació del resguard de seguretat que presentarà la bassa d’acumulació de la fracció líquida dels purins, en relació amb el seu volum màxim útil i al volum de purins que s’estima acumularà temporalment.
6. Haurà d’aportar-se contracte actualitzat amb gestor autoritzat per a la retirada de les aigües residuals sanitàries.
7. Tots els residus que es generen en l’explotació hauran de ser emmagatzemats i gestionats de forma adequada d’acord amb la seua naturalesa i perillositat.
8. Haurà de disposar-se de contracte actualitzat amb gestor autoritzat per a la retirada dels cadàvers que es generen en l’explotació ramadera.
9. Haurà d’aclarir el subministrament d’aigua a l’explotació, per mitjà de presentació de l’informe elaborat per l’Àrea de Gestió de Domini Públic Hidràulic de l’organisme de conca i la documentació complementa que aquest requerisca.
10. Haurà de justificar l’afecció a llits i zones de servitud per mitjà de la presentació de l’informe elaborat per l’Àrea de Gestió del Domini Públic Hidràulic de l’organisme de conca i la documentació complementària que aquest requerisca.
11. No s’ocuparà la superfície de la finca afectada per risc d’inundació nivell 6, segons el PATRICOVA. En cas de pretendre ocupar la superfície afectada per risc d’inundació, hauria de disposar d’informe favorable de l’òrgan competent en valoració del PATRICOVA.

12. Qualsevol modificació o ampliació del projecte presentat, així com si es detecta algun impacte ambiental no previst en l’estudi d’impacte ambiental, haurà de ser comunicat a l’òrgan ambiental competent que establirà, si és procedent, l’aplicació de noves mesures correctores.


Segon
Notificar a les persones interessades que contra la present resolució, per ser un acte de tràmit, no es pot interposar cap recurs; sense perjuí que puguen utilitzar-se els mitjans que en defensa dels seus drets estimen pertinents.

Tercer
Publicar la present declaració d’impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la forma reglamentària, d’acord amb el que disposa l’article 28 del Decret 162/1990, de 15 d’octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s’aprova el Reglament per a l’execució de la Llei 2/1989, de 3 de març, d’impacte ambiental.


València, 18 de febrer de 2014.– El director general d’Avaluació Ambiental i Territorial: Juan Giner Corell.»

València, 24 de juliol de 2017.– El director general de Medi Natural i d’Avaluació Ambiental: Antoni Marzo i Pastor.

linea
Mapa web