Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural. RESOLUCIÓ de 24 de juliol de 2017, de la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental, per la qual s'ordena la publicació de la declaració d'impacte ambiental corresponent a l'expedient 20/14-AIA Crevillent. [2017/7404]
(DOGV núm. 8115 de 29.08.2017) Ref. Base de dades 007658/2017
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 24.07.2017 Aquesta disposició afecta: Afecta: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural Grup temàtic: Impacte ambiental
RESOLUCIÓ de 24 de juliol de 2017, de la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental, per la qual s'ordena la publicació de la declaració d'impacte ambiental corresponent a l'expedient 20/14-AIA Crevillent. [2017/7404]
De conformitat amb larticle 28 del Decret 162/1990, de 15 doctubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual saprova el Reglament per a lexecució de la Llei 2/1989, de 3 de març, dimpacte ambiental, el qual estableix la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la declaració dimpacte ambiental, resolc:
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la declaració dimpacte ambiental corresponent a lexpedient 20/14-AIA Crevillent.
«Declaració dimpacte ambiental
Expedient: 20/14-AIA.
Títol: Explotació porcina de transició de gorrins i engreix.
Promotor: Cárnicas Soriano, SL.
Autoritat substantiva: Direcció General per al Canvi Climàtic. (Exp.: 029/13 IPPC SPCIC/CFO).
Objecte del projecte: obtindre lautorització ambiental integrada per a una activitat porcina existent.
Localització: polígon 38, parcel·la 4, del terme municipal de Crevillent (Alacant).
Descripció del projecte
Descripció de les característiques més rellevants del projecte.
Es pretén obtindre lautorització ambiental integrada per a una activitat porcina existent de transició de gorrins i engreix, les característiques de la qual segons la documentació aportada són:
La finca disposa duna superfície de 16,41 ha, de les quals 7,66 ha estan destinades a lús ramader i la resta a cultius agrícoles diversos.
Lexplotació pretén condicionar-se fins a arribar a disposar duna capacitat per a 5.600 places de transició de gorrins que sengreixaran de 6 a 20 kg i 6.200 places dengreix que sengreixaran de 20 a 100 kg, moment en què es destinaran a escorxador. La capacitat actual de lexplotació està per davall de la màxima projectada, ja que cal condicionar part de les instal·lacions per a poder aconseguir aquesta capacitat. La duració de les obres de condicionament fins a arribar a la capacitat total sha estimat entre dos i tres anys.
Lexplotació estarà constituïda per les naus següents:
1. Dues naus de deslletament.
2. Cinc naus de transició.
3. Dotze naus dengreix.
4. Un llatzeret.
El subministrament daigua procedeix en part dun pou daigua salada, que sutilitza per a la neteja de les instal·lacions; duna aportació procedent duna autorització del transvasament Tajo, a través de la Comunitat de Riegos de Levante que semmagatzema, filtra i clora abans de la seua utilització; així com de connexió a la xarxa dabastiment municipal, amb un consum de 23.130,86 m³. El consum anual daigua de beguda sestima entre 53.947 i 68.948,5 m³/any, i la de neteja entre 2.55 i 28 m³.
Sestima una producció de purins per a lactivitat a ple rendiment de 15.626 m³/any, la qual cosa suposa un contingut inicial de 51.614 kg N/any. Els purins queden retinguts en fosses (3.117,9 m³), tres depòsits demmagatzematge de purins associats al sistema de separació de fases de 360,4 m³ útils, bassa impermeabilitzada amb polietilé de 837,05 m³ associada a un sistema devaporació forçada que no sutilitza i una bassa a condicionar amb geomembrana, tindrà una superfície inicial de 7.012 m² de superfície i volum de 9.610 m³.
Es justifica disposar de 48,71 ha de superfície agrícola cultivada, així com unes 8 ha de superfície agrícola associada a lexplotació, on aplicar els purins com a adob orgànic.
Entre les mesures higienicosanitàries disponibles en lexplotació, sinclou disposar de tanca perimetral i gual sanitari a lentrada de lexplotació. Així mateix, sha proposat un protocol sanitari per a lexplotació, consistent en sistema de neteja i desinfecció, realitzant buit sanitari de 7 dies. A més saplicarà un protocol de desratització, tractament per a desparasitació, vacunacions i registre dels tractaments a què se sotmeta els animals.
Els cadàvers són depositats en contenidors homologats, retirats per empresa gestora autoritzada per a això.
En data 14 de gener de 2014 es realitza visita de camp a lexplotació i es comprova que les instal·lacions estan en procés de condicionament.
Tramitació administrativa
Antecedents
En data 14 de maig de 2010, la directora general de Gestió del Medi Natural va dictar declaració dimpacte ambiental (dara en avant DIA) desfavorable a lactivitat, motivada per les consideracions següents:
Lestat de les instal·lacions així com la gestió de lexplotació no es consideren acceptables i sincompleix:
El Reial decret 1135/2002, de 31 doctubre, relatiu a les normes mínimes per a la protecció de porcs.
El Reial decret 324/2000 dordenació de les explotacions porcines.
La Llei 6/2003, de 4 de març, de la Generalitat, de ramaderia de la Comunitat Valenciana.
Actualment shan esmenat part de les deficiències que presentava lexplotació tant en les seues instal·lacions com en la seua gestió, lobjectiu del promotor és el condicionament total de lexplotació fins a aconseguir la capacitat màxima projectada. La situació actual possibilita el reinici de la tramitació de lexpedient davaluació dimpacte ambiental.
Informació pública. Remissió de lexpedient.
Dins del procediment dautorització ambiental integrada i una vegada pronunciada aquesta direcció general sobre la suficiència de la documentació presentada, sinicia lexpedient relatiu a la declaració dimpacte ambiental en data 12 de febrer de 2014, sol·licitada pel Servei de Control Integrat de la Contaminació.
La informació pública sha realitzat en la Direcció General de Qualitat Ambiental sense la presentació dal·legacions, així com en lAjuntament de Crevillent, en què shan presentat dues al·legacions de semblant contingut.
Resum de les al·legacions.
Les dues al·legacions idèntiques presentades en lajuntament, manifesten la seua disconformitat amb lactivitat, a causa de la situació que presenten les instal·lacions, semblant a la que presentava en el 2011 i 2012, les basses on sacumulen purins estan sense impermeabilitzar, la qual cosa fa que hi haja filtracions que afecten lestat dels arbres de les finques contigus. A part daquestes filtracions les basses també desprenen vapors tòxics tant per a les persones com per als arbres.
En la visita de camp realitzada en data 14 de gener de 2014, es comprova que shan retirat els purins acumulats en les basses sense impermeabilitzar (excavacions del terreny) i sha condicionat la zona. El promotor ha declarant la pretensió de condicionar una zona per a destinar-la a bassa de purins, a la qual es dotarà de làmina impermeable de PED, per la qual cosa les afeccions descrites pels al·legants actualment han desaparegut i no hauran de tornar a manifestar-se si la gestió dels purins es realitza dacord amb el que declara.
Informes sectorials i documentació complementària
Els informes que inclou lexpedient són:
Llicència dobertura destabliments de lAjuntament de Crevillent, de data 12 de setembre de 1994, per a la qual no es va tramitar expedient davaluació dimpacte ambiental.
Factura de lempresa encarregada del servei municipal daigua potable Aquagest Levante.
Resolució de la Confederació Hidrogràfica del Segura, de data 30 doctubre de 2000 per mitjà de la qual sanota laprofitament daigües subterrànies, pou, amb un volum màxim anual de 2.600 m³ i una superfície regable associada de 6,65 ha.
Còpia de la factura dingrés a la Comunitat General de Regants Riegos de Levante de la quota de dret de reg per a lany 2013.
Justificació de disposar de 40,05 ha de superfície agrícola localitzada majoritàriament a Crevillent, on aplicar la fase sòlida dels purins com a adob orgànic.
Contracte de retirada de purins de data 5 de maig de 2013, subscrit amb lempresa Los Zeneques, SL, amb NIF B30353023, que es farà càrrec de la retirada de la fracció sòlida dels purins, amb vigència dun any.
Certificat de compatibilitat urbanística de lAjuntament de Crevillent, de data 28 dabril de 2008.
Informe de la Confederació Hidrogràfica del Segura, de data 11 de setembre de 2013, i posteriorment de data 7 de novembre de 2013, dels quals sextrau les consideracions següents:
a) Les actuals i futures instal·lacions subiquen sobre un terreny altament permeable, en una zona dalta vulnerabilitat a la massa daigua subterrània «070.036 Vega Mitjana i Baixa del Segura». Pel que sinsta que la pràctica dadobament es faça, preferentment amb fems secs, o molt excepcionalment, que es pose les màximes precaucions de fer-ho amb purins líquids però emprant difusors reglamentaris (no obstant això, saconsella la primera opció).
b) Els llits de les basses hauran de ser convenientment compactats amb tot-u, a més de la instal·lació que es proposa amb geomembrana plàstica.
c) També podrà entregar els purins a centres de gestió de fems. Els dits centres hauran destar autoritzats i registrats com a tals en lòrgan competent de la comunitat autònoma. Aquesta alternativa ha de considerar-se com la més òptima en substitució de lalternativa dadobament amb purins (pel fet que es tracta duna zona dalta vulnerabilitat a laqüífer; així com declarada zona vulnerable als nitrats). El que comporta, a més, un escrupolós seguiment del codi de bones pràctiques agrícoles. I en cas per a lactivitat dadobament, sinsta que mai es faça amb purins líquids.
d) No sadmetrà lexistència dentollades de purins líquids sobre el terreny susceptibles descórrer cap als llits i/o dinfiltrar-se a les aigües subterrànies davant de possibles males activitats agrícoles o per laparició daltres lixiviats fortuïts (incloent-hi els al·luvions de pluja que travessaren el recinte).
e) En principi, lexplotació és limítrof amb la capçalera de la rambla dAmorós (costat est), encara que sindique que està situada a més de 200 metres.
Per la qual cosa, si la distància a algun llit continu o discontinu és inferior a 100 metres lactuació ocuparia zona de policia del domini públic hidràulic i requeriria autorització daquest organisme, llevat que el corresponent pla dordenació urbana, altres figures dordenament urbanístic, o plans dobres de ladministració, tinguen linforme de lorganisme de conca i hagen arreplegat les oportunes previsions formulades a aquest efecte. En aquest cas, se suggereix, igualment, fer una sol·licitud dinformació sobre la possible afecció a aquesta rambla a lorganisme de conca.
f) Origen del subministrament daigua en lexplotació. Es declara que el subministrament procedeix dun pou per a la neteja de les instal·lacions (aigua de poca qualitat). I que, daltra banda, lexplotació compta amb un volum daigua per a labastiment dels caps de porcí (de bona qualitat), procedent duna autorització del transvasament Tajo, a través de la comunitat Riegos de Levante. Laigua procedent de la xarxa municipal dabastiment daigua potable es destina a ús dhabitatge i oficines.
g) Daltra banda se suggereix que es faça un estudi de les demandes dabastiment per als caps màxims dexplotació, davant de la possibilitat que es done una infradotació en les instal·lacions si no es recorre a altres fonts alternes.
Informe favorable del veterinari oficial de lOcapa Camp dElx, de data 4 doctubre de 2013, quant a ladequació normativa així com a la seua ubicació.
Afeccions legals
El sòl on sexerceix lactivitat es qualifica de sòl no urbanitzable agrícola de règim comú.
Lexplotació ramadera se situa parcialment en una zona afectada amb risc dinundació nivell 6, segons el Pla dacció territorial sobre prevenció de risc dinundació a la Comunitat Valenciana (PATRICOVA), el qual en larticle 22.2, indica que el sòl no urbanitzable amb risc dinundació nivell 6, té prohibit entre altres, lús ramader. Per a poder considerar-se aquest ús, larticle 16 del PATRICOVA estableix que aquest podrà ser concretat, ampliat i inclús modificat per mitjà destudis dinundabilitat més precisos, realitzats dacord amb aqueixa normativa.
Lactivitat proposada no afecta cap espai natural protegit de la província dAlacant ni cap espai natural actualment inclòs en làmbit de plans dordenació dels recursos naturals o plans rectors dús i gestió aprovats, en tramitació o en redacció, o alguna altra figura reglamentada en desplegament de la Llei 11/1994, despais naturals protegits de la Comunitat Valenciana.
Consideracions ambientals
Lexplotació està localitzada al sud de nucli de població, a més de 2 km de distància, en una zona agrícola de regadiu, es localitzant habitatges unifamiliars dispersos. Segons la cartografia temàtica daquesta conselleria, lerosió actual i potencial de la zona és molt baixa (0-7 tm/ha i any). La vulnerabilitat daqüífers és baixa, no hi ha risc de lliscament ni de desplaçament. Fisiogràficament correspon a un terreny pla, litològicament està constituït per llims i arenes. Discorre una via pecuària en sentit NOE-NE respecte a lexplotació, sense que estiga afectada per lactuació. La finca està afectada parcialment per risc dinundació nivell 6, segons el PATRICOVA (E 1:50.000), on lús ramader està prohibit. La promotora declara que les úniques instal·lacions existents en aquesta zona són corrals tipus càmping els quals no seran emprats. En cas de pretendre ocupar la superfície afectada per risc dinundació, hauria de disposar dinforme favorable de lÀrea de Planificació del Territori i el Litoral.
Després de la visita de camp realitzada en data 14 de gener de 2014, es comprova la millora en la gestió de lexplotació (enfront de la que venia realitzant-se en 2010 i que va motivar la declaració dimpacte ambiental desfavorable) i linici de les obres de modificació de les seues instal·lacions. Les millores adoptades en lexplotació són:
En 2010, hi havia en la parcel·la sis excavacions en el terreny sense cap tipus dimpermeabilització, al voltant de les quals es desenvolupava vegetació nitròfila, on sabocaven directament els purins produïts en les naus, sense tractament previ. Actualment les dites excavacions es troben clausurades, shan retirat en la seua totalitat els purins que contenien i sha eliminat la vegetació ruderal que es localitzava entre aquests. Es pretén substituir el sistema demmagatzematge anterior per una bassa a què se li dotarà de geomembrana plàstica impermeable, de 7.000 m² que permeta emmagatzemar la fase líquida dels purins de tota la instal·lació.
En 2010 lexplotació es trobava en un lamentable estat dabandó, necessitava la restitució de gran part de les instal·lacions, per a poder realitzar una gestió correcta de lactivitat. Aquesta restitució sestà duent a terme, i sutilitzen les naus segons van condicionant-se.
En 2010 sincomplia la Llei 6/2003, de 4 de març, de la Generalitat de ramaderia de la Comunitat Valenciana, pel que fa a les condicions de benestar animal, higièniques, sanitàries i mediambientals. Actualment lexplotació sestà gestionant correctament.
Sha procedit a la neteja i condicionament de les estructures adjacents a les naus com ara camins, espais entre naus, etc., zones que abans es trobaven invadides de vegetació ruderal i on sacumulaven residus inerts, dispersos per tota explotació.
Es pretén augmentar la capacitat de la instal·lació fins a aconseguir la màxima per a la qual es tramita lautorització ambiental integrada. Lestudi dimpacte ambiental fa referència a lactivitat ramadera a ple rendiment.
Una vegada conclosa la fase de rehabilitació de lexplotació ramadera, haurà de quedar constituïda pel mateix nombre de naus que sha descrit en lestudi dimpacte ambienta, i haurà de ser coincident amb la resta dinstal·lacions descrites, entre les quals sinclouen aquelles on sha declarat que emmagatzemarà els purins. En cas contrari, haurà de comunicar-se les modificacions a lòrgan substantiu, per mitjà de la presentació de documentació complementària, que haurà de ser traslladada a aquesta direcció general per a la seua valoració.
Les instal·lacions hauran de complir les condicions higièniques, sanitàries, de benestar animal exigides en larticle 52 per la Llei 6/2003, de 4 de març, de la Generalitat, de ramaderia de la Comunitat Valenciana, les seues disposicions complementàries i totes aquelles normes legals que li siguen aplicables, així com les condicions tècniques arreplegades en larticle 55 de la dita Llei 6/2003. Respecte daixò, lexplotació haurà de complir una sèrie de condicions, entre les quals sinclou comptar amb construccions i equips sobre els quals es puga realitzar una eficaç neteja i desinfecció.
Les finestres i obertures de les naus hauran destar dotades de teles que impedisquen el pas de vectors. Així mateix, les boques de succió de purins o arquetes de canalització de purins, hauran de disposar de tancaments estancs.
Lorigen del subministrament daigua en lexplotació no ha quedat clarament justificat, del volum daigua procedent del transvasament Tajo no ha quedat justificat legalment el seu ús reglamentari, cal sol·licitar, per a aclarir aquest aspecte, informe a lÀrea de Gestió de Domini Públic Hidràulic de lorganisme de conca.
Els purins generats en lexplotació seran emmagatzemats en fosses, don passaran per gravetat o bombament al depòsit que alimenta el separador de fases present en lexplotació. La fase sòlida obtinguda es valorarà per mitjà del seu ús com a fertilitzant o cedint-la a empresa de compostatge, mentre que la fase líquida semmagatzemarà per a la seua evaporació natural. En cas de ser un altre el sistema de gestió de purins, haurà de comunicar-se a lòrgan substantiu, per mitjà de la presentació de documentació complementària, que haurà de ser traslladada a aquesta direcció general per a la seua valoració.
Es declara disposar de 40,05 ha de superfície agrícola on aplicar la fase sòlida dels purins com a adob orgànic. Així mateix es declara que sha subscrit contracte amb empresa aliena a lexplotació, que es farà càrrec de la retirada de la fracció sòlida dels purins, amb vigència dun any. Per a poder realitzar el seguiment de la gestió dels purins generats, el promotor haurà de disposar de registre de les parcel·les on sapliquen els purins, on sanotarà la data daplicació, identificació cadastral, fase de purins aplicada, dosi aplicada, cultiu present així com sistema daplicació. Respecte a lempresa que retira la fracció sòlida dels purins periòdicament, haurà de registrar-se la data de retirada i la quantitat i haurà de quedar arxivada còpia dalbarà. Aquesta informació haurà destar disponible per a possibles controls ambientals.
Les aigües pluvials que entren en contacte amb zones dallotjament danimals són arreplegades en les fosses situades davall daquestes i són incorporades al sistema de gestió de purins. Les aigües pluvials que no entren en contacte amb elements que puguen afectar-les són conduïdes aigües avall sense entrar en contacte amb els efluents emmagatzemats en la granja amb vista a la seua posterior valoració. En lestudi dimpacte ambiental sha considerat que tant les basses com els depòsits disposen dun resguard de 0,5 m, per la qual cosa sestima que poden absorbir en el volum de resguard les precipitacions extremes a més del total anual.
Lorganisme de conca ha sol·licitat lanàlisi dels sistemes habilitats per a larreplega i evacuació de les aigües pluvials, de manera que no interferisquen amb la resta dels residus i efluents estesos dins del recinte (evitar la producció de lixiviats per superfície), shaurà danalitzar el disseny de les dites infraestructures per a afavorir també la recepció dintenses pluges (recreixement apropiat de les basses de purins).
Les aigües residuals sanitàries seran conduïdes a fossa sèptica estanca, i seran arreplegades periòdicament per gestor autoritzat, per a això haurà de disposar de contracte actualitzat subscrit per les parts.
Per a lús dels purins com a adob orgànic, saplicaran les indicacions del codi de bones pràctiques agrícoles, la seua aplicació es realitzarà en dies de poc vent i temperatures no molt elevades, respectant-se com a distància mínima la de 500 metres a altres explotacions de porcí i a 1.000 metres de nuclis urbans. A causa de lalta permeabilitat del terreny, la zona presenta una elevada vulnerabilitat a la contaminació daqüífers associada a una mala gestió dels purins com a adob orgànic. Com a mesura preventiva lorganisme de conca aconsella laplicació en aquestes zones de la fase sòlida dels purins com a adob orgànic, i en cas de pretendre aplicar els purins en la seua fase líquida, haurà de fer-se excepcionalment i adoptant les màximes precaucions i utilitzant els difusors reglamentaris.
Consideracions jurídiques
1. El projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació duna declaració dimpacte ambiental, prèvia a la resolució administrativa que sadopte per a laprovació definitiva daquell, segons es desprén de larticle 5é de la Llei dimpacte ambiental i concordants del seu reglament, annex I apartat 1.h.
2. En lexpedient shan observat els tràmits previstos en el Decret 162/1990, de 15 doctubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual saprova el Reglament dimpacte ambiental, en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana i en les altres disposicions que se li apliquen.
3. Larticle 15 del Decret 85/2013, de 28 de juny, del Consell, pel qual saprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria dInfraestructures, Territori i Medi Ambient, atribueix a la Direcció General dAvaluació Ambiental i Territorial la competència en matèria davaluació ambiental estratègica i de projectes, ordenació del territori i del litoral, urbanisme, coordinació territorial i inspecció durbanisme, ordenació, planificació i actuacions territorials estratègiques.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes formule la següent
Declaració dimpacte ambiental
Primer
Estimar favorable, solament als efectes ambientals i sense perjuí de la prèvia obtenció de les autoritzacions sectorials que se li apliquen, lexpedient dexplotació porcina, localitzada en el polígon 38, parcel·la 4, del terme municipal de Crevillent (Alacant), promogut per Cárnicas Soriano, SL, sempre que es desenvolupe amb les previsions de lestudi dimpacte ambiental i amb els condicionants establits a continuació:
1. Les instal·lacions resultants després del condicionament de lexplotació ramadera hauran de ser coincidents amb les descrites en la documentació tècnica. En cas contrari, haurà de comunicar-se a lòrgan substantiu per mitjà de la presentació de documentació complementària, que haurà de ser traslladada a aquesta direcció general per a la seua valoració ambiental.
2. Les instal·lacions hauran de complir les condicions higièniques, sanitàries, de benestar animal exigides en larticle 52 per la Llei 6/2003, de 4 de març, de la Generalitat, de ramaderia de la Comunitat Valenciana, les seues disposicions complementàries i totes aquelles normes legals que li siguen aplicables, així com les condicions tècniques arreplegues en larticle 55 de la dita Llei 6/2003.
3. En cas de modificar la gestió de purins en lexplotació respecte a la descrita en la documentació tècnica, haurà de comunicar-se a aquesta direcció general per a la seua valoració.
4. Haurà delaborar-se un registre de les eixides de purins de lexplotació. Per a la fase sòlida retirada per empresa aliena a lactivitat ramadera, haurà de registrar-se la data de retirada i la quantitat i haurà de quedar arxivada còpia dalbarà, informació que haurà destar disponible per a possibles controls ambientals. A més haurà de disposar-se en qualsevol moment de contracte vigent subscrit amb lesmentada empresa. Per a laplicació de la fase sòlida dels purins en les parcel·les aportades pel promotor, haurà de registrar la identificació cadastral de les parcel·les on saplica, data daplicació, dosi aplicada, cultiu present així com sistema daplicació. En cas de modificar la destinació dels purins, com a adob orgànic, haurà de comunicar-se a aquesta direcció general per a la seua valoració.
5. Haurà daportar-se documentació complementària relativa a la gestió daigües pluvials, adaptada a les característiques definitives de lexplotació després del seu condicionament. Haurà dincloures justificació del resguard de seguretat que presentarà la bassa dacumulació de la fracció líquida dels purins, en relació amb el seu volum màxim útil i al volum de purins que sestima acumularà temporalment.
6. Haurà daportar-se contracte actualitzat amb gestor autoritzat per a la retirada de les aigües residuals sanitàries.
7. Tots els residus que es generen en lexplotació hauran de ser emmagatzemats i gestionats de forma adequada dacord amb la seua naturalesa i perillositat.
8. Haurà de disposar-se de contracte actualitzat amb gestor autoritzat per a la retirada dels cadàvers que es generen en lexplotació ramadera.
9. Haurà daclarir el subministrament daigua a lexplotació, per mitjà de presentació de linforme elaborat per lÀrea de Gestió de Domini Públic Hidràulic de lorganisme de conca i la documentació complementa que aquest requerisca.
10. Haurà de justificar lafecció a llits i zones de servitud per mitjà de la presentació de linforme elaborat per lÀrea de Gestió del Domini Públic Hidràulic de lorganisme de conca i la documentació complementària que aquest requerisca.
11. No socuparà la superfície de la finca afectada per risc dinundació nivell 6, segons el PATRICOVA. En cas de pretendre ocupar la superfície afectada per risc dinundació, hauria de disposar dinforme favorable de lòrgan competent en valoració del PATRICOVA.
12. Qualsevol modificació o ampliació del projecte presentat, així com si es detecta algun impacte ambiental no previst en lestudi dimpacte ambiental, haurà de ser comunicat a lòrgan ambiental competent que establirà, si és procedent, laplicació de noves mesures correctores.
Segon
Notificar a les persones interessades que contra la present resolució, per ser un acte de tràmit, no es pot interposar cap recurs; sense perjuí que puguen utilitzar-se els mitjans que en defensa dels seus drets estimen pertinents.
Tercer
Publicar la present declaració dimpacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la forma reglamentària, dacord amb el que disposa larticle 28 del Decret 162/1990, de 15 doctubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual saprova el Reglament per a lexecució de la Llei 2/1989, de 3 de març, dimpacte ambiental.
València, 18 de febrer de 2014. El director general dAvaluació Ambiental i Territorial: Juan Giner Corell.»
València, 24 de juliol de 2017. El director general de Medi Natural i dAvaluació Ambiental: Antoni Marzo i Pastor.