RESOLUCIÓ de 24 de juliol de 2017, de la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental, per la qual s'ordena la publicació de la declaració d'impacte ambiental corresponent a l'expedient 26/12-AIA, la Pobla del Duc. [2017/7406]
(DOGV núm. 8115 de 29.08.2017) Ref. Base de dades 007659/2017
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 24.07.2017 Aquesta disposició afecta: Afecta: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural Grup temàtic: Impacte ambiental
RESOLUCIÓ de 24 de juliol de 2017, de la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental, per la qual s'ordena la publicació de la declaració d'impacte ambiental corresponent a l'expedient 26/12-AIA, la Pobla del Duc. [2017/7406]
De conformitat amb larticle 28 del Decret 162/1990, de 15 doctubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual saprova el Reglament per a lexecució de la Llei 2/1989, de 3 de març, dimpacte ambiental, el qual estableix la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana de la declaració dimpacte ambiental, resolc:
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la declaració dimpacte ambiental corresponent a lexpedient 26/12-AIA, la Pobla del Duc.
«Declaració dimpacte ambiental
Expedient: 26/12-AIA.
Títol: Planta de transformació de subproductes dorigen animal de categoria 1 i 2.
Promotor: SiG RENOVABLES, SL.
Autoritat substantiva: Direcció General de Qualitat Ambiental. (ref.: 064/10 IPPC SPCIC/PTO).
Objecte del projecte: obtenció de lautorització ambiental integrada per a lactivitat industrial.
Localització: polígon 7, parcel·les 61 i 62, del terme municipal de la Pobla del Duc (València).
Descripció del projecte
Lactivitat projectada consisteix en la transformació de subproductes dorigen animal no destinats a consum humà, de categoria 1 i 2, per la valorització energètica com a combustible.
La superfície total disponible és de 24.608 m², distribuïts en dues parcel·les.
La capacitat de tractament és de 220 t/dia, per la qual cosa sestima una transformació anual de cru de 25.200 t/any. Es produiran 59 t/dia de farines i 20 t/dia de greixos, la qual cosa suposa una producció anual estimada de 6.804 t/any de farines i 2.268 t/any de greixos.
El procés industrial està constituït per les fases següents:
Fase 1. Planta intermèdia de categoria 1. Shan de construir les instal·lacions necessàries per a dur a terme un emmagatzematge temporal del material, aportat per gestors autoritzats, que sha de triturar i expedir posteriorment.
Fase 2. Planta de transformació de categoria 1. Shan dampliar les instal·lacions existents en la fase 1, per a convertir la planta intermèdia en una planta de transformació de material de les categories 1 i 2 per a la valorització energètica com a combustible.
El procés productiu de la planta de transformació ha de constar de les fases següents:
1. Recepció de la matèria primera per empreses alienes a lactivitat. Pesada dels camions carregats, desinfecció dels camions, inspecció de la matèria primera i comprovació que és correcta per a la transformació com a categoria 1 i 2, descàrrega en les tremuges de recepció i, de nou, desinfecció dels camions.
2. Emmagatzematge de les matèries primeres. Cal disposar de dues tremuges hermètiques de recepció de crus de 50 m³ cada una, refrigerades amb temperatura controlada entre 0-5 ºC, on semmagatzemen els subproductes per un temps màxim de 24 hores.
3. Picat de matèria primera. Els crus es fan passar per un detector-separador de metalls mitjançant electroimants i es du a terme el triturat daquests.
4. Fusió: Esterilització i deshidratació. Sutilitza un tractament tèrmic per a aconseguir levaporació de laigua que continga i provocar que el greix animal contingut en el cru fluïdifique i puga separar-se de la part sòlida. En aquesta etapa shan deliminar els agents patògens de la matèria primera aplicant les condicions de tractament (pressió, temperatura i temps) establides en la legislació vigent. De la mateixa manera, els registres de pressió, temperatura i temps seran registrats i informatitzats.
5. Línies de tractament de residu i greixos.
5.1. Línia de tractament de residu per a lobtenció de farina.
5.1.1. Percolació i premsat. Es transporta el residu a través duna bóta dextracció, una bóta proveïda de filtre on sescorrerà el greix que continga el producte i duna bóta de transport fins a les premses contínues. El greix obtingut en lescorregut del residu sincorpora a la línia de tractament de greixos. En les premses contínues sacaba de separar la part de greix que queda en la massa càrnia, i tot seguit senvia el greix als depòsits de greixos que alimenten la centrífuga, i la massa càrnia, a través duna bóta de transport, al refrigerador continu.
5.1.2. Refredat. El residu premsat es fa passar per un refrigerador continu on es refreda prèviament a la seua mòlta.
5.1.3. Mòlta. El residu refredat és conduït mitjançant una bóta de transport fins a les tremuges demmagatzematge que alimenten el molí de martells. El producte obtingut (farina) es condueix mitjançant bótes de transport fins a les tremuges demmagatzematge de farines. El molí ha destar equipat amb conductor doble amb imant per a separar els possibles metalls que puga contindre el producte.
5.1.4. Emmagatzematge de farines i expedició. Cal disposar de dues sitges demmagatzematge de farines de 35 t cada una, on semmagatzemen fins a lexpedició, per a la posterior comercialització com a combustible en plantes de fabricació de ciment. Lexpedició de la farina es realitza a granel mitjançant la càrrega de camions per gravetat situant-los davall de la boca de càrrega de la sitja.
5.2. Línia de tractament de greixos.
5.2.1. Decantació centrífuga. Els greixos obtinguts en el procés de cocció, i també els procedents de lescorregut de residu i del premsat, es trasbalsen mitjançant bombes als depòsits homogeneïtzadors per a posteriorment ser tractats en la centrífuga horitzontal i en el separador circular on sha de dur a terme una purificació del greix, separant loli dels solatges residuals. Aquests solatges residuals es condueixen i incorporen a la línia de tractament de residus.
5.2.2. Emmagatzematge de greixos i expedició. Els greixos, una vegada purificats, són emmagatzemats en depòsits calorífugs mitjançant serpentins de vapor perquè romanguen en estat líquid per a la seua expedició, i ser comercialitzats com a matèria primera per a la fabricació de biocombustibles o com a combustible. Cal disposar de tres depòsits de greixos de 40 m³ cada un.
Sutilitzarà gas natural com a combustible de la caldera de vapor i de loxidador tèrmic regeneratiu, per a la qual cosa sha dinstal·lar un depòsit demmagatzematge de gas natural liquat i els seus corresponents equips de regasificació i control.
El subministrament elèctric ha de procedir dun grup electrogen situat en zona habilitada específicament per a això.
Labastiment daigua de la planta de transformació es destina als serveis de producció de vapor (aigua de caldera), llavat de vehicles, contenidors i instal·lacions i ús sanitari (neteja i vestuaris). Ha de procedir del subministrament daigua de xarxa (630 m³/any), aigua procedent de matèries primeres (1.033 m³/any) i aigües procedents de la reutilització (5.267 m³/any), aquesta última ha de procedir de planta de transformació, i també del sistema devacuació daigües pluvials.
Cal disposar de tancament perimetral compost per panell metàl·lic sobre mur de formigó, amb una altura global de 2,5 m.
Els carrers interiors de la parcel·la que voregen les distintes edificacions i instal·lacions, i també els patis exteriors han destar formats per una capa inferior de terra compactada i una superior de llast amb tractament asfàltic.
Tramitació administrativa
Dins del procediment dautorització ambiental integrada i una vegada pronunciada aquesta direcció general sobre la suficiència de la documentació presentada, sinicia lexpedient relatiu a la declaració dimpacte ambiental en data 14 de març de 2013, sol·licitada per la Direcció General de Qualitat Ambiental.
La informació pública de lexpedient sha realitzat en el DOCV número 6632, de 18 doctubre de 2011 (de manera conjunta per a lautorització ambiental integrada, declaració dimpacte ambiental i declaració dinterés comunitari), en el tauler dedictes de lAjuntament de la Pobla del Duc i als veïns contigus a lactivitat, amb la presentació de 2.655 al·legacions, les quals han sigut contestades en la declaració dinterés comunitari en data de 25 de novembre de 2013.
En data 5 de juny de 2013, se sol·licita documentació complementària, motivada per la visita de camp realitzada en data 6 de maig de 2013, i mitjançant la qual es pretén conéixer la justificació de la situació de les parcel·les en el moment de la visita, les quals havien sigut sotmeses a importants moviments de terra. En data 23 doctubre de 2013, el promotor presenta la documentació sol·licitada.
Informes sectorials i documentació complementària
Lexpedient inclou els informes següents:
Informe favorable municipal en data de 9 de maig de 2011, relatiu al projecte de declaració dinterés comunitari per a lactivitat, dacord amb els articles 33 i 37 de la Llei 10/2004 i 459 del Decret 67/2006.
Acord plenari municipal sobre petició a la Generalitat Valenciana de desestimació de la declaració dinterés comunitari a la planta de transformació de residus animals, en data de 7 de desembre de 2011.
Informe favorable condicionat de la confederació hidrogràfica del Xúquer, en data de 25 de febrer de 2013.
Informe desfavorable de compatibilitat urbanística municipal, en data de 17 dabril de 2012, en el qual sarreplega en el seu apartat 6é que «Basant-se en la quantitat domissions en la documentació presentada que dificulten la verificació del compliment reglamentari, el gens clar balanç de matèries i energia i tenint en compte les divergències entre el que sol·licita i laplicació de la normativa comunitària en matèria de subproductes dorigen animal no destinats al consum humà sinforma desfavorablement lautorització per a la implantació de lactivitat de planta de transformació de subproductes dorigen animal de categoria 1 i 2 per la valorització energètica com combustible».
Informe del Servei de Gestió de Residus, en data de 30 de maig de 2012.
Informe municipal desfavorable, per incompatibilitat de lactivitat projectada amb la normativa i el planejament urbanístic municipal, en data de 3 dagost de 2012, contestat pel promotor a loctubre de 2012, mitjançant la presentació de document titulat «Esmena de deficiències presentades en linforme de lAjuntament de la Pobla del Duc en data de 3 dagost de 2012».
Informe municipal desfavorable, per incompatibilitat de lactivitat amb la normativa i el planejament urbanístic municipal, en data de 23 de novembre de 2012.
Informe favorable condicionat de la confederació hidrogràfica del Xúquer, en data de 25 de febrer de 2013.
Informe favorable de la Direcció General de Patrimoni Cultural de la Conselleria de Turisme, Cultura i Esport, en data de 28 doctubre de 2011, als efectes patrimonials previstos en la Llei 4/1998, d11 de juny, del patrimoni cultural valencià.
Informe del Servei de Protecció de lAmbient Atmosfèric, en data de 4 doctubre de 2012.
Declaració dinterés comunitari, en data de 25 de novembre de 2013.
Afectacions legals.
Lactivitat subica en sòl no urbanitzable comú, i està contemplat lús proposat en les normes subsidiàries del planejament municipal.
No existeix a hores dara cap explotació ramadera a una distància inferior a 1.000 metres respecte de la ubicació proposada per a lactivitat, per la qual cosa es compleixen les estipulacions de larticle 54 de la Llei 6/2003, de 4 de març, de la Generalitat, de ramaderia de la Comunitat Valenciana.
Lactivitat està subjecta a les disposicions que se li apliquen en relació amb la Llei 22/2011, de 28 de juliol, de residus i sòls contaminats, i la Llei 10/2000, de residus de la Comunitat Valenciana, de producció de residus, a lobtenció de la corresponent autorització administrativa per la conselleria competent en medi ambient.
Mitjançant el Reglament (CE) núm. 1069/2009 sestableixen les normes sanitàries aplicables als subproductes animals i els productes derivats no aptes per a consum humà i el Reglament (UE) núm. 142/2011 pel qual sestableixen les disposicions daplicació del Reglament (CE) núm. 1069/2009.
La reutilització daigua depurada ha de complir els requisits establits en el Reial decret 1620/2007, de 7 de desembre, pel qual sestableix el règim jurídic de la reutilització de les aigües depurades.
En matèria dacústica, el Decret 266/2004, del Consell de la Generalitat, desenvolupa la Llei 7/2002, de 3 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de Protecció contra la Contaminació Acústica, i exigeix, en larticle 18, la realització dauditories acústiques per a aquelles activitats susceptibles de produir sorolls i vibracions.
El Reial decret 9/2005, de 14 de gener, sobre activitats potencialment contaminants del sòl exigeix als titulars daquella activitats incloses en la relació de lannex I, segons CNAE, el fet de remetre un informe preliminar de situació del sòl ocupat davant lòrgan autonòmic competent, dacord amb larticle 3.1. daquesta reglamentació.
Lactivitat no afecta cap espai natural protegit de la província de València ni cap espai natural actualment inclòs en làmbit de plans dordenació dels recursos naturals o plans rectors dús i gestió aprovats, en tramitació o en redacció, o cap altra figura reglamentada en desplegament de la Llei 11/1994 despais naturals protegits de la Comunitat Valenciana, modificada per la Llei 16/2010, de 27 de desembre, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i dorganització de la Generalitat.
Tot això, sense perjudici de les autoritzacions que calga obtindre daltres organismes, de conformitat amb la normativa sectorial que shi aplique.
Consideracions ambientals.
Es pretén ubicar la planta en dues parcel·les localitzades al sud del nucli de població, a uns 192 metres en direcció nord al marge dret del barranc de la Font de Sara. Laccés es realitza a través de la CV-60, continuant per un camí rural de titularitat municipal. Les parcel·les estan incloses en una zona agrícola, fortament ondulada, constituïda principalment per margues. Lerosió actual és molt baixa (0-7 t/ha/any) i lerosió potencial és baixa (7-15 t/ha/any).
Lestudi dalternatives inclòs en lestudi dimpacte ambiental, justifica la ubicació seleccionada a causa de la seua bona comunicació, lestructura de les parcel·les abancalades que sadapten al dimensionament i disseny de la instal·lació, i la llunyania respecte a qualsevol nucli de població, ja que queda el més pròxim (la Pobla del Duc) a 2,5 km de distància, la qual cosa possibilitaria leliminació de possibles afectacions mediambientals sobre la població, derivada de males olors.
Segons lestudi dimpacte ambiental, les afeccions ambientals més rellevants que lactuació causarà sobre el medi i les mesures preventives i correctores associades són:
A. Fase dobres.
1. En la fase dobres, es pretén realitzar el condicionament del terreny per a la formació de plataformes en tres nivells en què es distribuiran les instal·lacions, a base de murs de contenció de tres tipus (H<4 m, H<8 m, murs corbs paral·lels a vials) a fi daconseguir lestabilització del terreny necessària per a poder ubicar la instal·lació industrial.
Quan el moviment de terres i la retirada de les parcel·les ja es duga a terme, caldrà justificar la destinació del volum de material retirat de les parcel·les i lautorització administrativa per a realitzar aquesta actuació.
Per a minimitzar la emissió de partícules en suspensió durant la fase dobres, sha de regar periòdicament camins i zones de moviment de maquinària en tota la superfície de lobra que puguen produir aquest tipus demissions.
Ha de condicionar-se el camí rural de titularitat municipal daccés a lactivitat, tal com establisca el mateix ajuntament.
B. Fase de funcionament.
1. Emissions.
Les fonts generadores demissions a laire en la instal·lació són:
Fase 1. Planta intermèdia de categoria 1: Focus 1, altura ximenera 8 m, llavador de gasos (desodoració).
Fase 2. Planta de transformació de categoria 1: Focus 1, llavador de gasos; focus 2, oxidador tèrmic regeneratiu, altura ximenera 15 m (desodoració); focus 3, generador de vapor, altura ximenera 15 m.
Els focus identificats no poden superar els valors límit demissió corresponents als contaminants emesos, i també els paràmetres o les mesures tècniques que els complementen o substituïsquen, i ha de ser inspeccionada lactivitat per una ECMCA en el camp de la contaminació atmosfèrica, regulada per la normativa autonòmica vigent, amb una periodicitat anual.
La instal·lació ha de mantindre actualitzat un llibre de control dels mesuraments demissions a latmosfera, en el qual es faran constar, de forma clara i concreta, els resultats dels mesuraments i lanàlisi de contaminants, i també qualsevol incidència que es produïsca per funcionaments anòmals de la instal·lació, que ha destar a disposició de lautoritat competent.
Lemissió dolors es poden produir a causa de la descomposició de la matèria orgànica durant la fase darreplegament i emmagatzematge de la matèria primera, i també en la fase de cocció. Per al control dolors, ha de disposar-se destudi olfactomètric realitzat per una ECMCA de manera que es determine periòdicament la no afectació als nuclis de població pròxims a lactivitat.
El transport i la càrrega i descàrrega de material pulverulent (farines) sha de realitzar per mitjans mecànics tancats en linterior de locals proveïts de tancaments laterals i coberta, per la qual cosa no shan de produir emissions difuses de partícules a latmosfera.
2. Abocaments.
El procés industrial generarà aigües industrials amb elevada càrrega orgànica i sòlids en suspensió, i en alguns casos amb elevats nivells de conductivitat i/o olis i greixos. També hi haurà abocaments deguts a les aigües de condensació de la matèria primera que té elevats nivells de DQO i alta biodegradabilitat. Les aigües residuals es produeixen principalment en les operacions següents: condensats devaporació de laigua de la matèria primera durant el calfament i neteja dinstal·lacions i vehicles.
La gestió daigües residuals industrials proposta és diferent per a cada fase:
Fase 1. Tractament primari aigües residuals industrials, consistent en sedimentació de sòlids per gravetat en bassa de decantació, filtració dalta capacitat per a separació entre sòlid-líquid, mitjançant tamís rotatiu i procés de centrifugació per a separació sòlid-líquid, mitjançant el decantador. Les aigües residuals tractades han de quedar emmagatzemades temporalment en depòsit estanc, i gestionades com a residu no perillós per un gestor autoritzat. Els llots obtinguts del tractament primari han de ser emmagatzemats temporalment en la planta en lloc específic habilitat per a això i lliurats posteriorment a un gestor de residus autoritzat.
Fase 2. La planta intermèdia sha dissenyat amb una xarxa separativa darreplegament daigües; de manera que hi ha tres xarxes darreplegament: una xarxa daigües residuals industrials, una xarxa daigües residuals pluvials i una xarxa daigües sanitàries.
Les aigües procedents del procés desterilització, procés de cocció, procés doxidació tèrmica regenerativa i llavat i desinfecció de vehicles, contenidors i instal·lacions, shan de sotmetre al tractament següent:
Tractament primari: desbast, homogeneïtzació i flotació-decantació (aeroflotació).
Tractament secundari: equip compacte doxidació total que compta amb oxidació biològica, decantació i desinfecció (cloració).
Tractament terciari: filtració tricapa, ultrafiltració dosmosi inversa i desinfecció (cloració).
Laigua residual industrial procedent de la porga de la caldera i del rebuig del procés dosmosi inversa sha de conduir a través duna canalització estanca directament a un depòsit estanc de 20 m³. Allí es desinfectarà mitjançant cloració amb un equip dosificador prèviament a la reutilització per a llavat de camions, contenidors i instal·lacions i per a la producció de vapor (calderes). Se suposa un abocament zero, per a reutilitzar 1.945 m³/any daigües industrials.
Els llots obtinguts del tractament de les aigües residuals shan demmagatzemar temporalment en la planta en un lloc específic habilitat per a això i lliurar posteriorment a un gestor de residus autoritzat. Saporta contracte amb empresa gestora de residus no perillosos, que ha de retirar les aigües de neteja i els llots del tractament in situ de fluents.
La gestió daigües pluvials en la planta intermèdia sha dissenyat amb un sistema basat en larreplegament de totes les aigües pluvials caigudes en la planta, mitjançant uns engolidors proveïts de reixetes en els patis exteriors i vials de circulació i mitjançant unes canaletes per a les aigües pluvials de coberta i la seua conducció a través de canonada estanca de PVC fins a dos depòsits intermedis de 50 m³ cada un i la posterior aportació a la planta de tractament daigües, saconseguirà realitzar una aportació daigua a la instal·lació i reduir el consum procedent de la xarxa.
Com a mesura de seguretat davant de possibles abocaments accidentals, els depòsits dacumulació daigües residuals pluvials han de tindre una capacitat de com a mínim el temps de concentració de la conca vessant més cinc minuts de resguard i un període de retorn de 25 anys. Shan dinstal·lar arquetes que permetran dur a terme un control visual dels efluents, prendre les mostres daigua per a realitzar les analítiques de control periòdiques, i també realitzar mesuraments dels paràmetres que es consideren necessaris.
Levacuació daigües residuals sanitàries (630 m³/any) produïdes en neteges i vestuaris sha de fer mitjançant conducció estanca de PVC fins al depòsit estanc demmagatzematge temporal; on quedaran emmagatzemades fins a la recollida periòdica per un gestor de residus autoritzat. Una vegada finalitzades les obres sha daportar el certificat dimpermeabilitat i estanquitat del depòsit firmat per el tècnic competent i visat pel col·legi professional corresponent, el contracte amb empresa gestora i lacreditació doperacions de manteniment (neteja i extracció) indicant expressament el volum extret en les factures de retirada.
3. Residus.
Els residus identificats en lestudi dimpacte ambiental que es generaran en lactivitat són:
a) Fase 1, planta intermèdia de categoria 1.
Residus no perillosos: Paper i cartó, envasos, ferralla i llots de la bassa de decantació daigües residuals industrials.
Residus perillosos: Envasos buits de substàncies perilloses, olis, draps i absorbents contaminats resultants del manteniment de maquinària, tubs fluorescents i llums de mercuri, recanvis dequipament doficines (piles i tòner i cartutxos dimpressores).
b) Fase 2, planta de transformació de categoria 1.
Residus no perillosos: Paper i cartó, envasos, ferralla, llots de depuradora generats en el tractament de les aigües residuals, llots del depòsit demmagatzematge daigües residuals sanitàries, farines i greixos.
Residus perillosos: Envasos buits de substàncies perilloses, olis, draps i absorbents contaminats resultants del manteniment de maquinària, tubs fluorescents i llums de mercuri, recanvis dequipament doficines (piles i tòner i cartutxos dimpressores).
Els residus shan demmagatzemar separats segons la seua naturalesa, en contenidors homologats etiquetatges amb la identificació del residu que emmagatzemen. Els residus shan demmagatzemar en zones adequades i senyalitzades, daccés restringit, sota porxe tancat i paviment impermeable. Els residus líquids shan demmagatzemar en contenidors, davall els quals cal disposar de cubetes, que permetran arreplegar els possibles vessaments que pogueren generar-se. Les cubetes han de ser individuals per a cada tipus de residu. Els residus perillosos no poden mantindres en les instal·lacions durant períodes superiors als 6 mesos.
4. Programa higienicosanitari.
Es disposarà de gual sanitari per a la desinfecció de les rodes dels vehicles que entren a la planta a descarregar material i les dels vehicles que nixen camí duna planta de transformació de categoria 1 carregats amb material trossejat i del calçat del personal que transite de zona bruta a zona neta.
Per a la planta intermèdia, sestablirà un programa de neteja i desinfecció integral de tots els sòls de lestabliment i tots els paràmetres verticals de separació de les distintes zones que integren la planta. El programa sha daplicar en la zona de desinfecció de vehicles, zona de neteja i desinfecció de contenidors, zona de recepció de material i zona dexpedició de material.
Hi ha dhaver la neteja i desinfecció denvasos i/o contenidors on es transporten els subproductes de categoria 1 i 2 a fi deliminar les restes de material que pogueren quedar després de loperació de descàrrega i mantindre en un òptim estat de conservació i higiene per a evitar contaminacions en el producte.
Els vehicles shan de netejar i desinfectar abans deixir de la planta.
Shan de netejar i desinfectar les màquines i equips que formen part del procés productiu, de manera que no queden restes de material en les superfícies que pogueren ocasionar la proliferació de microorganismes nocius.
Cal disposar dun programa de control de plagues, a través dempresa externa, que sencarregue de la desinsectació i desratització de les instal·lacions, que shan de revisar amb periodicitat bimensual, i en cas de necessitat sincrementaria la freqüència. A més les instal·lacions han de disposar de barreres físiques per a evitar lentrada de pardals, insectes i rosegadors.
5. Programa de vigilància ambiental.
El programa de vigilància ambiental establit per a la fase de funcionament, inclou entre altres, els controls següents:
Es realitzarà una revisió periòdica de la maquinària per a comprovar que els nivells emesos de sorolls i vibracions es troben dins dels límits establits en la legislació vigent.
Respecte al nivell de sorolls transmesos a lexterior, ha de complir-se el que estableix la Llei 7/2002, de 3 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de protecció contra la contaminació acústica.
Sha de realitzar periòdicament auditories acústiques, a fi de comprovar que no se superen els nivells sonors en els punts on se situa el receptor més pròxim, és a dir, en el perímetre de la instal·lació. Per a això shan de realitzar mesures del nivell de soroll en un nombre de punts representatius, del perímetre, tant amb lactivitat en funcionament com parada (nivell de fons). Lauditoria ha de ser realitzada a linici de lactivitat i almenys cada cinc anys, dacord amb larticle 37 de lesmentada Llei i el Decret 266/2004, de 3 de desembre, del Consell de la Generalitat per una entitat col·laboradora en matèria de qualitat ambiental (ECMCA) per al camp de la contaminació acústica.
El control de les emissions atmosfèriques, lha de dur a terme una ECMCA, mitjançant el mesurament periòdic en els focus emissors.
El control periòdic de contaminants atmosfèrics procedents dels focus núm. 1 i núm. 2 sha de fer amb la periodicitat establida en la legislació vigent en la matèria.
Cal disposar dun llibre de registre on es faça constar totes les anàlisis realitzades en els focus demissió de contaminants, i també qualsevol altre incident.
Una vegada posada en marxa lactivitat, cal realitzar un estudi olfactomètric, per una ECMCA, dacord amb la norma UNE-EN 13725, en el qual es determinen els nivells dolor en lentorn immediat de les instal·lacions.
Sha de dur a terme un manteniment preventiu de les instal·lacions basat en:
a) Revisions periòdiques de les instal·lacions.
b) Revisions periòdiques dels cremadors de la caldera i de loxidador regeneratiu.
c) Revisió i neteja periòdica de ciclons i filtres de mànegues.
Control del sistema de gestió daigües:
1. Revisió i manteniment de les xarxes devacuació daigües: residuals industrials, residuals sanitàries i pluvials per a comprovar-ne lestat i adoptar les mesures necessàries per al funcionament correcte.
2. Revisió i manteniment de la instal·lació de tractament daigües residuals.
3. Control daigües a reutilitzar. Es comprovarà el compliment dels criteris de qualitat establits en el Reial decret 1620/2007 de 7 de desembre, pel qual sestableix el règim jurídic de la reutilització de les aigües depurades, segons lús a què siguen destinades.
4. Control de subministrament daigua.
Control de producte. Sha de contractar els serveis dun laboratori extern homologat perquè realitze les analítiques corresponents als productes. Els productes obtinguts (greix i farina) shan de sotmetre a anàlisis microbiològiques per a garantir que no comporten cap perill a la salut pública i la salut animal.
Sha daplicar un programa de control de plagues, mitjançant el qual una empresa externa a lactivitat ha de dur a terme les actuacions de desinsectació i desratització en les instal·lacions. A més es disposarà de barreres físiques per a evitar lentrada docells, insectes i rosegadors.
Consideracions jurídiques
1. El projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació duna declaració dimpacte ambiental, prèvia a la resolució administrativa que sadopte per a laprovació definitiva daquell, segons es desprén de larticle 5é de la Llei dimpacte ambiental i concordants del seu reglament, annex I.1.j, del Decret 162/1990, de 15 doctubre, del Consell de la Generalitat, pel qual es va aprovar el reglament per a lexecució de la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat, dimpacte ambiental.
2. En lexpedient shan observat els tràmits prevists en el Decret 162/1990, de 15 doctubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual saprova el Reglament dimpacte ambiental, en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana i en les altres disposicions que shi apliquen.
3. Larticle 15 del Decret 85/2013, de 28 de juny, del Consell, pel qual saprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria dInfraestructures, Territori i Medi Ambient, atribueix a la Direcció General dAvaluació Ambiental i Territorial la competència en matèria davaluació ambiental estratègica i de projectes, ordenació del territori i del litoral, urbanisme, coordinació territorial i inspecció durbanisme, ordenació, planificació i actuacions territorials estratègiques.
Per tot això, i fent ús de les facultats legalment establides, formule la següent declaració dimpacte ambiental
Primer
Estimar acceptable, només als efectes ambientals i sense perjudici de lobtenció prèvia de les autoritzacions sectorials que shi apliquen, el projecte dactivitat de planta de transformació de subproductes dorigen animal promogut per SIG RENOVABLES, SL, localitzat al terme municipal de la Pobla del Duc (València), sempre que es desenvolupe dacord amb les previsions de lestudi dimpacte ambiental i els condicionants i les modificacions establides a continuació:
1. Cal justificar la destinació del volum de material retirat de les parcel·les on pretén ubicar-se lactivitat i lautorització administrativa per a realitzar aquesta actuació.
2. Haurà de sotmetres a regs periòdics els camins i les zones de moviment de maquinària per a evitar lemissió de pols.
3. Haurà de condicionar-se el camí rural de titularitat municipal daccés a lactivitat, tal com establisca el propi ajuntament.
4. Haurà de disposar dun llibre de registre en lactivitat, en el qual quede constància del control de les emissions a latmosfera, que es realitzaran amb la periodicitat marcada per lòrgan substantiu, en el qual sinclourà:
4.1. El control de les emissions a latmosfera a través dels mesuraments realitzades per lECMCA, data i anàlisi dels contaminants.
4.2. El control de lemissió dolors a través dels estudis olfactomètrics realitzats per lECMA de manera que sassegure la no afectació als nuclis de població.
4.3. Haurà de realitzar auditories acústiques, a fi danalitzar la incidència ambiental de les mateixa i assegurar el compliment dels nivells permesos de contaminació legalment establits.
5. Haurà de disposar de contracte actualitzat amb empresa gestora de residus.
6. Saplicarà rigorosament el programa de neteja i desinfecció integral de les instal·lacions descrit en lestudi dimpacte ambiental.
7. Sha daplicar rigorosament el control de plagues, i ha de quedar registrat en el llibre de registre lempresa que realitza el control, data i tractament aplicat.
8. Anualment haurà de remetre davant de lòrgan substantiu, totes les factures de retirada o justificants acreditatius de la retirada de les aigües residuals que emmagatzemen en un depòsit impermeable per a posterior tractament per gestor autoritzat, de manera que aquestes siguen concordes amb el volum generat.
9. La zona demmagatzematge de residus haurà de disposar de sistema de seguretat darreplega de vessaments per ruptura de depòsits o vessament accidental, que consistirà bé en cubetes de retenció, que poden ser comuns a uns quants recipients sempre que siguen de semblant naturalesa, o bé en qualsevol altre sistema amb la mateixa finalitat, i ha de quedar justificada leficiència per part del promotor.
10. Ha dobtindre certificació de la impermeabilitat i estanquitat de les basses o depòsits demmagatzematge daigües residuals, subscrits per un tècnic competent. A més, cal realitzar inspeccions periòdiques de lestat de les esmentades basses o depòsits, de manera que quede assegurada la impermeabilitat i estanquitat al llarg del temps.
11. No sha de fer cap abocament directe o indirecte daigües i de productes residuals susceptibles de contaminar les aigües continentals o qualsevol altre element del domini públic hidràulic.
12. Ha de mantindre netes les instal·lacions, lliures de qualsevol tipus de residus, en particular de restes de greixos i olis, i sense recollides a la intempèrie de manera que es puga produir la contaminació de les aigües pluvials, les quals han de ser arreplegades i eliminades per sistemes que asseguren la no-alteració de les seues característiques qualitatives i la innocuïtat del seu abocament al domino públic hidràulic, si és el cas.
13. Ha daplicar-se el programa de vigilància ambiental establit en lestudi dimpacte ambiental.
14. Ha de complir els condicionants establits en els informes sectorials emesos per al projecte.
15. Qualsevol modificació o ampliació del projecte presentat, i també si es detectara algun impacte ambiental no previst en lestudi dimpacte ambiental, hauria de ser comunicada a lòrgan ambiental competent que ha destablir, si és procedent, laplicació de noves mesures correctores.
Segon
Notificar a les parts interessades que, contra la present resolució, atés que no és un acte definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar-se els mitjans que en defensa del seu dret i dels seus interessos que es consideren pertinents.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la present declaració dimpacte ambiental, dacord amb el que disposa larticle 28 del Decret 162/1990, de 15 doctubre, del Consell de la Generalitat, pel qual saprova el Reglament per a lexecució de la Llei 2/1989, de 3 de març, dimpacte ambiental.
València, 18 de febrer de 2014. El director general dAvaluació Ambiental i Territorial: Juan Giner Corell.»
València, 24 de juliol de 2017. El director general de Medi Natural i dAvaluació Ambiental: Antoni Marzo i Pastor.