Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural. RESOLUCIÓ de 28 de juliol de 2017, de la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental, per la qual s'ordena la publicació de la declaració d'impacte ambiental corresponent a l'expedient 95/13-AIA Oliva. [2017/7429]

(DOGV núm. 8116 de 30.08.2017) Ref. Base de dades 007697/2017

RESOLUCIÓ de 28 de juliol de 2017, de la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental, per la qual s'ordena la publicació de la declaració d'impacte ambiental corresponent a l'expedient 95/13-AIA Oliva. [2017/7429]
De conformitat amb l’article 28 del Decret 162/1990, de 15 d’octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s’aprova el Reglament per a l’Execució de la Llei 2/1989, de 3 de març, d’impacte ambiental, el qual estableix la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la declaració d’impacte ambiental, resolc:


Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la declaració d’impacte ambiental corresponent a l’expedient 95/13-AIA Oliva.


«Declaració d’impacte ambiental
Expedient: 95/2013-AIA.
Títol: Comerç a l’engròs, classificació i emmagatzematge de material fèrric i no fèrric i gestió de RAEE, bateries i filtres d’oli.

Promotor: Maria Costa Soldevila.
Autoritat substantiva: Ajuntament d’Oliva.
Localització: Carrer Thomas Alva Edison número 8, terme municipal d’Oliva (València).

Descripció del projecte.
1. Objecte del projecte.
Maria Costa Soldevila, pretén dur a terme l’activitat de comerç a l’engròs de ferralla i altres materials, a ubicar al carrer Thomas Alva Edison número 8, del terme municipal d’Oliva, província de València.

L’objecte és la sol·licitud de llicència ambiental d’acord amb la Llei 2/2006, de 5 de maig, de Prevenció de la Contaminació i Qualitat Ambiental.
2. Descripció de les característiques més rellevants del projecte.
L’activitat objecte d’avaluació consisteix en el comerç a l’engròs de ferralla amb emmagatzematge temporal de metalls fèrrics i no fèrrics, oli usat, filtres d’oli, bateries, paper cartó, draps i absorbents, plàstic-PVC, fusta i electrodomèstics.
Per al seu desenvolupament, es compta amb un local d’aproximadament 639,42 m² de superfície en planta baixa, situat en una parcel·la on hi ha unes quantes naus separades entre si per parets mitgeres. L’emplaçament de l’activitat es pretén realitzar en un sòl classificat i qualificat com a sòl urbà (magatzems), d’acord amb el pla general d’ordenació urbana d’Oliva, considerant-se compatible l’activitat sol·licitada amb el planejament esmentat, d’acord amb el certificat emès pel propi ajuntament, en data 25 de febrer de 2013. 2013.

El procés industrial que s’hi desenvoluparà consisteix en: recepció de la matèria primera i diferenciació del paper i cartó de la resta de materials; emmagatzematge del paper i cartó en la seua zona destinada per a tal fi a l’espera de la seua retirada per empresa autoritzada; emmagatzematge de la resta de materials en la zona destinada amb aquest fi per a evitar que es mesclen amb els anteriors; classificació dels materials diferents del paper i cartó (manual, grua-ploma o carretó elevador; emmagatzematge en els distints depòsits dels productes obtinguts en esmicolar els distints objectes; una vegada separats i classificats en els seus corresponents depòsits, hi romandran fins a la seua retirada per empresa autoritzada, previ pesat del depòsit que es retirarà.
Per al cas dels gasos freons dels frigorífics i semblants, hi romandran fins a l’arribada de l’empresa especialista en els fluids esmentats, que serà l’encarregada de la seua extracció i del seu emmagatzematge en recipients homologats.
En el cas més desfavorable, es poden trobar dins del local, 2800 kg/dia de materials.
Cap material no romandrà en l’establiment un temps superior a 6 mesos, període màxim durant el qual haurà de ser separat, classificat i retirat per l’empresa autoritzada.
En l’interior de la nau es distingeixen: zona d’oficines, vestuaris i lavabos, zona de separació i classificació, zona de paper i cartó, zona de resta de materials, i dotze tipus de depòsits, que no s’han designat, repartits en la superfície del local.
El subministrament d’aigua potable provindrà de la xarxa pública d’abastiment.

Tramitació administrativa
Amb data 20 d’agost de 2013, va tindre entrada en el registre general d’aquesta Conselleria, ofici de l’Ajuntament d’Oliva, sol·licitant l’avaluació d’impacte ambiental per al projecte «comerç a l’engròs, classificació i emmagatzematge de material fèrric i no fèrric i gestió de residus d’aparells elèctrics i electrònics, bateries i filtres d’olis», promogut per Maria Costa Soldevila, a ubicar en Oliva, per al qual es remetia la documentació següent:
– Projecte d’activitat.
– Estudi d’impacte ambiental.
– Còpia de l’expedient administratiu municipal.
Així mateix, s’adjunta el certificat d’informació pública en què s’indica que l’expedient ha sigut sotmès a informació pública durant el termini de trenta dies, per mitjà de la publicació en el BOP número 157, de data 4 de juliol de 2013, així com per mitjà de notificació als veïns contigus i publicació al tauler d’edictes de l’ajuntament, sense que s’hagen presentat al·legacions respecte d’això.

Consideracions ambientals
La parcel·la en què s’ubicarà l’activitat objecte d’estudi no es troba afectada per cap figura de protecció mediambiental, no mostra risc d’inundació segons PATRICOVA i la vulnerabilitat d’aqüífers és alta.

De l’avaluació global dels impactes, cal destacar que els principals impactes es produeixen sobre el sòl, així com sobre el medi ambient (producció de sorolls i de residus perillosos/no perillosos).
No obstant això, atès que es tracta d’un polígon industrial consolidat, es considera la inexistència d’impactes rellevants, sempre que es tinguen en consideració les prescripcions donades en els condicionants de la present declaració.
Els residus produïts per l’activitat de caràcter domèstic (neteja del local), seran depositats en els contenidors públics i retirats periòdicament pels serveis municipals de fems.
Respecte a l’evacuació de les aigües residuals, pròpies dels serveis sanitaris així com de les generades per la neteja del local, es realitzaran a la xarxa general de clavegueram del municipi. Les aigües pluvials seran arreplegades independentment de les aigües residuals, i abocades al clavegueram municipal.
Respecte a la producció de sorolls provocats en l’interior del local pel normal exercici de l’activitat, s’han pres com a mesures correctores les pròpies solucions donades en la construcció del local, com ara materials empleats en parets i sostres. Quant a les vibracions, les diferents màquines portaran una dotació de silent-blocks i es muntaran separades de les parets. L’estudi d’impacte ambiental indica que en el cas que les mesures correctores preses no foren suficients, s’actuarà incrementant-les o canviant-les fins a arribar als valors permesos per la reglamentació pertinent.

El programa de vigilància ambiental atén els diversos elements que es desitja protegir enfront de les afeccions de l’actuació prevista:

– Protecció de la qualitat de l’aire: control de l’emissió de gasos a l’atmosfera, amb la periodicitat marcada o prefixada per la inspecció tècnica de vehicles.
– Protecció de recursos hídrics: control dels possibles abocaments accidentals provinents de maquinària i/o camions o vehicles, sense una periodicitat determinada.
– gestió de residus: arreplega i gestió de residus inerts i perillosos generats en la fase de funcionament i desmantellament. Es vigilarà diàriament que tots els residus generats queden emmagatzemats correctament al cap del dia.

Consideracions jurídiques
El projecte examinat constitueix, segons el que preveu l’apartat 6.c.2, annex I, del Decret 32/2006, de 10 de març, pel qual es modifica el Decret 162/1990, de 15 d’octubre, del Consell de la Generalitat, pel qual s’aprova el Reglament per a l’execució de la Llei 2/1989, de 3 de març, d’impacte ambiental, un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació d’una declaració d’impacte ambiental, prèvia a la resolució administrativa que s’adopte per a l’aprovació definitiva d’aquell, segons es desprèn de l’article 5è de la Llei d’impacte ambiental i concordants del seu reglament.
L’expedient ha observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, de 15 D’octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s’aprova el Reglament d’Impacte Ambiental en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en les altres disposicions que se li apliquen.
L’article 5 de la Llei 2/1989, de 3 de març, d’impacte ambiental, atribueix a l’òrgan mediambiental la competència en formulació de la declaració d’impacte ambiental dels projectes sotmesos a aquella.

L’article 15 del Decret 85/2013, de 28 de juny, del Consell, pel qual s’aprova el reglament orgànic i funcional de la Conselleria d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient, atribueix a la Direcció General d’Avaluació Ambiental i Territorial la competència en matèria d’avaluació ambiental estratègica i de projectes, de l’ordenació territori i del litoral, urbanisme, coordinació territorial i inspecció d’urbanisme, ordenació, planificació i actuacions territorials estratègiques.

Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d’impacte ambiental

Primer
Estimar acceptable, només als efectes ambientals i sense perjuí de l’obtenció prèvia de les autoritzacions sectorials que se li apliquen, el projecte «comerç a l’engròs, classificació i emmagatzematge de material fèrric i no fèrric i gestió de RAEE, bateries i filtres d’oli» promogut per María Costa Soldevila, a ubicar al carrer Thomas Alva Edison número 8, del terme municipal d’Oliva, província de València, sempre que es desenvolupe d’acord amb el que estableix l’estudi d’impacte ambiental, el projecte tècnic, i la resta de documentació que constitueix l’expedient avaluat, així com de l’apartat segon de la present resolució.


Segon
Se supedita l’execució del projecte esmentat al compliment dels següents condicionants:
1. Es prohibeix tot tipus d’emmagatzematge a l’aire lliure de matèries primeres o materials acabats, susceptibles de ser arrossegats o dispersats per l’efecte del vent i de l’aigua.
2. S’haurà de disposar de la preceptiva autorització d’abocament d’aigües residuals (sanitàries i pluvials), a la xarxa municipal de clavegueram, concedida per l’autoritat municipal o, si és el cas, l’entitat de sanejament. Així mateix, es respectaran els límits d’abocament establits per l’ordenança municipal d’abocaments de l’Ajuntament d’Oliva.
3. Per a evitar els possibles impactes sobre el sòl deguts als vessaments accidentals que pogueren ocórrer, es disposarà de sistemes per a l’arreplega de vessaments, en les zones de recepció i emmagatzematge de materials o de cubetes de retenció adequats, en els depòsits d’emmagatzematge.
4. Haurà de realitzar-se una auditoria acústica a la posada en funcionament de l’activitat i, posteriorment, les corresponents d’acord amb la periodicitat establida en l’article 18 del Decret 266/2004, de 3 de desembre, del Consell, que desenvolupa la Llei 7/2002, de 3 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de Protecció contra la Contaminació Acústica, a fi de verificar que, tal com s’indica en la documentació, l’activitat no disposa de cap equip o maquinària, capaç de produir sorolls o vibracions. En cas de superar-se els nivells màxims de soroll permesos per la llei en matèria de contaminació acústica, s’hauran d’establir mesures correctores respecte d’això.
5. El programa de vigilància ambiental haurà d’incloure controls periòdics, amb una periodicitat fixada, per part del propi titular, del funcionament correcte de les mesures correctores, de l’absència dels abocaments al sòl, de l’estat del paviment, del soroll, així com el seguiment de les condicions d’emmagatzematge dels residus (separació per tipus, envasat i etiquetatge) i el manteniment preventiu de les instal·lacions. Així mateix, s’implementarà d’acord amb les condicions establides en la present declaració d’impacte ambiental. Alhora, hauran d’implantar-se mesures correctores per a evitar possibles vibracions ocasionades per la maquinària.
6. S’haurà de portar un registre documentat del programa de vigilància ambiental inclòs en l’estudi d’impacte ambiental als efectes d’acreditar l’adopció i l’execució de les mesures preventives i correctores proposades i la comprovació de la seua eficàcia.
7. Es presentarà davant la Direcció General per al Canvi Climàtic l’informe preliminar de situació del sòl per tractar-se d’una activitat considerada potencialment contaminant del sòl, en compliment amb l’article 3 del Reial decret 9/2005, de 14 de gener, sobre activitats potencialment contaminants del sòl.
8. D’acord amb l’article 4 del Reial Decret Legislatiu 1302/1986, de 28 de juny, modificat per la Llei 9/2006, de 28 d’abril, el promotor haurà de comunicar a l’òrgan ambiental (per escrit), amb la suficient antelació, la data de començament de l’execució del projecte.

9. Qualsevol modificació o ampliació del projecte presentat, així com si es detectara algun impacte ambiental no previst en l’estudi d’impacte ambiental, haurà de ser comunicat a l’òrgan ambiental competent que establirà, si escau, l’aplicació de noves mesures correctores.


Tercer
Notificar a les persones interessades que contra la present resolució, per ser un acte de tràmit, no es pot interposar cap recurs; sense perjuí que puguen utilitzar-se els mitjans que en defensa dels seus drets estimen pertinents.

Quart
Publicar en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la present declaració d’impacte ambiental, d’acord amb el que disposa l’article 28 del citat Decret 162/1990, de 15 d’octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s’aprova el Reglament per a l’execució de la Llei 2/1989, de 3 de març, d’impacte ambiental.

València, 14 de febrer de 2014.– El director general d’Avaluació Ambiental i Territorial: Juan Giner Corell».

València, 28 de juliol de 2017.– El director general de Medi Natural i d’Avaluació Ambiental: Antoni Marzo i Pastor.

linea
Mapa web