Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural. RESOLUCIÓ de 28 de juliol de 2017, de la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental, per la qual s'ordena la publicació de la declaració d'impacte ambiental corresponent a l'expedient 95/13-AIA Oliva. [2017/7429]
(DOGV núm. 8116 de 30.08.2017) Ref. Base de dades 007697/2017
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 28.07.2017 Aquesta disposició afecta: Afecta: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural Grup temàtic: Impacte ambiental
RESOLUCIÓ de 28 de juliol de 2017, de la Direcció General de Medi Natural i d'Avaluació Ambiental, per la qual s'ordena la publicació de la declaració d'impacte ambiental corresponent a l'expedient 95/13-AIA Oliva. [2017/7429]
De conformitat amb larticle 28 del Decret 162/1990, de 15 doctubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual saprova el Reglament per a lExecució de la Llei 2/1989, de 3 de març, dimpacte ambiental, el qual estableix la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la declaració dimpacte ambiental, resolc:
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la declaració dimpacte ambiental corresponent a lexpedient 95/13-AIA Oliva.
«Declaració dimpacte ambiental
Expedient: 95/2013-AIA.
Títol: Comerç a lengròs, classificació i emmagatzematge de material fèrric i no fèrric i gestió de RAEE, bateries i filtres doli.
Promotor: Maria Costa Soldevila.
Autoritat substantiva: Ajuntament dOliva.
Localització: Carrer Thomas Alva Edison número 8, terme municipal dOliva (València).
Descripció del projecte.
1. Objecte del projecte.
Maria Costa Soldevila, pretén dur a terme lactivitat de comerç a lengròs de ferralla i altres materials, a ubicar al carrer Thomas Alva Edison número 8, del terme municipal dOliva, província de València.
Lobjecte és la sol·licitud de llicència ambiental dacord amb la Llei 2/2006, de 5 de maig, de Prevenció de la Contaminació i Qualitat Ambiental.
2. Descripció de les característiques més rellevants del projecte.
Lactivitat objecte davaluació consisteix en el comerç a lengròs de ferralla amb emmagatzematge temporal de metalls fèrrics i no fèrrics, oli usat, filtres doli, bateries, paper cartó, draps i absorbents, plàstic-PVC, fusta i electrodomèstics.
Per al seu desenvolupament, es compta amb un local daproximadament 639,42 m² de superfície en planta baixa, situat en una parcel·la on hi ha unes quantes naus separades entre si per parets mitgeres. Lemplaçament de lactivitat es pretén realitzar en un sòl classificat i qualificat com a sòl urbà (magatzems), dacord amb el pla general dordenació urbana dOliva, considerant-se compatible lactivitat sol·licitada amb el planejament esmentat, dacord amb el certificat emès pel propi ajuntament, en data 25 de febrer de 2013. 2013.
El procés industrial que shi desenvoluparà consisteix en: recepció de la matèria primera i diferenciació del paper i cartó de la resta de materials; emmagatzematge del paper i cartó en la seua zona destinada per a tal fi a lespera de la seua retirada per empresa autoritzada; emmagatzematge de la resta de materials en la zona destinada amb aquest fi per a evitar que es mesclen amb els anteriors; classificació dels materials diferents del paper i cartó (manual, grua-ploma o carretó elevador; emmagatzematge en els distints depòsits dels productes obtinguts en esmicolar els distints objectes; una vegada separats i classificats en els seus corresponents depòsits, hi romandran fins a la seua retirada per empresa autoritzada, previ pesat del depòsit que es retirarà.
Per al cas dels gasos freons dels frigorífics i semblants, hi romandran fins a larribada de lempresa especialista en els fluids esmentats, que serà lencarregada de la seua extracció i del seu emmagatzematge en recipients homologats.
En el cas més desfavorable, es poden trobar dins del local, 2800 kg/dia de materials.
Cap material no romandrà en lestabliment un temps superior a 6 mesos, període màxim durant el qual haurà de ser separat, classificat i retirat per lempresa autoritzada.
En linterior de la nau es distingeixen: zona doficines, vestuaris i lavabos, zona de separació i classificació, zona de paper i cartó, zona de resta de materials, i dotze tipus de depòsits, que no shan designat, repartits en la superfície del local.
El subministrament daigua potable provindrà de la xarxa pública dabastiment.
Tramitació administrativa
Amb data 20 dagost de 2013, va tindre entrada en el registre general daquesta Conselleria, ofici de lAjuntament dOliva, sol·licitant lavaluació dimpacte ambiental per al projecte «comerç a lengròs, classificació i emmagatzematge de material fèrric i no fèrric i gestió de residus daparells elèctrics i electrònics, bateries i filtres dolis», promogut per Maria Costa Soldevila, a ubicar en Oliva, per al qual es remetia la documentació següent:
Projecte dactivitat.
Estudi dimpacte ambiental.
Còpia de lexpedient administratiu municipal.
Així mateix, sadjunta el certificat dinformació pública en què sindica que lexpedient ha sigut sotmès a informació pública durant el termini de trenta dies, per mitjà de la publicació en el BOP número 157, de data 4 de juliol de 2013, així com per mitjà de notificació als veïns contigus i publicació al tauler dedictes de lajuntament, sense que shagen presentat al·legacions respecte daixò.
Consideracions ambientals
La parcel·la en què subicarà lactivitat objecte destudi no es troba afectada per cap figura de protecció mediambiental, no mostra risc dinundació segons PATRICOVA i la vulnerabilitat daqüífers és alta.
De lavaluació global dels impactes, cal destacar que els principals impactes es produeixen sobre el sòl, així com sobre el medi ambient (producció de sorolls i de residus perillosos/no perillosos).
No obstant això, atès que es tracta dun polígon industrial consolidat, es considera la inexistència dimpactes rellevants, sempre que es tinguen en consideració les prescripcions donades en els condicionants de la present declaració.
Els residus produïts per lactivitat de caràcter domèstic (neteja del local), seran depositats en els contenidors públics i retirats periòdicament pels serveis municipals de fems.
Respecte a levacuació de les aigües residuals, pròpies dels serveis sanitaris així com de les generades per la neteja del local, es realitzaran a la xarxa general de clavegueram del municipi. Les aigües pluvials seran arreplegades independentment de les aigües residuals, i abocades al clavegueram municipal.
Respecte a la producció de sorolls provocats en linterior del local pel normal exercici de lactivitat, shan pres com a mesures correctores les pròpies solucions donades en la construcció del local, com ara materials empleats en parets i sostres. Quant a les vibracions, les diferents màquines portaran una dotació de silent-blocks i es muntaran separades de les parets. Lestudi dimpacte ambiental indica que en el cas que les mesures correctores preses no foren suficients, sactuarà incrementant-les o canviant-les fins a arribar als valors permesos per la reglamentació pertinent.
El programa de vigilància ambiental atén els diversos elements que es desitja protegir enfront de les afeccions de lactuació prevista:
Protecció de la qualitat de laire: control de lemissió de gasos a latmosfera, amb la periodicitat marcada o prefixada per la inspecció tècnica de vehicles.
Protecció de recursos hídrics: control dels possibles abocaments accidentals provinents de maquinària i/o camions o vehicles, sense una periodicitat determinada.
gestió de residus: arreplega i gestió de residus inerts i perillosos generats en la fase de funcionament i desmantellament. Es vigilarà diàriament que tots els residus generats queden emmagatzemats correctament al cap del dia.
Consideracions jurídiques
El projecte examinat constitueix, segons el que preveu lapartat 6.c.2, annex I, del Decret 32/2006, de 10 de març, pel qual es modifica el Decret 162/1990, de 15 doctubre, del Consell de la Generalitat, pel qual saprova el Reglament per a lexecució de la Llei 2/1989, de 3 de març, dimpacte ambiental, un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació duna declaració dimpacte ambiental, prèvia a la resolució administrativa que sadopte per a laprovació definitiva daquell, segons es desprèn de larticle 5è de la Llei dimpacte ambiental i concordants del seu reglament.
Lexpedient ha observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, de 15 Doctubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual saprova el Reglament dImpacte Ambiental en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en les altres disposicions que se li apliquen.
Larticle 5 de la Llei 2/1989, de 3 de març, dimpacte ambiental, atribueix a lòrgan mediambiental la competència en formulació de la declaració dimpacte ambiental dels projectes sotmesos a aquella.
Larticle 15 del Decret 85/2013, de 28 de juny, del Consell, pel qual saprova el reglament orgànic i funcional de la Conselleria dInfraestructures, Territori i Medi Ambient, atribueix a la Direcció General dAvaluació Ambiental i Territorial la competència en matèria davaluació ambiental estratègica i de projectes, de lordenació territori i del litoral, urbanisme, coordinació territorial i inspecció durbanisme, ordenació, planificació i actuacions territorials estratègiques.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració dimpacte ambiental
Primer
Estimar acceptable, només als efectes ambientals i sense perjuí de lobtenció prèvia de les autoritzacions sectorials que se li apliquen, el projecte «comerç a lengròs, classificació i emmagatzematge de material fèrric i no fèrric i gestió de RAEE, bateries i filtres doli» promogut per María Costa Soldevila, a ubicar al carrer Thomas Alva Edison número 8, del terme municipal dOliva, província de València, sempre que es desenvolupe dacord amb el que estableix lestudi dimpacte ambiental, el projecte tècnic, i la resta de documentació que constitueix lexpedient avaluat, així com de lapartat segon de la present resolució.
Segon
Se supedita lexecució del projecte esmentat al compliment dels següents condicionants:
1. Es prohibeix tot tipus demmagatzematge a laire lliure de matèries primeres o materials acabats, susceptibles de ser arrossegats o dispersats per lefecte del vent i de laigua.
2. Shaurà de disposar de la preceptiva autorització dabocament daigües residuals (sanitàries i pluvials), a la xarxa municipal de clavegueram, concedida per lautoritat municipal o, si és el cas, lentitat de sanejament. Així mateix, es respectaran els límits dabocament establits per lordenança municipal dabocaments de lAjuntament dOliva.
3. Per a evitar els possibles impactes sobre el sòl deguts als vessaments accidentals que pogueren ocórrer, es disposarà de sistemes per a larreplega de vessaments, en les zones de recepció i emmagatzematge de materials o de cubetes de retenció adequats, en els depòsits demmagatzematge.
4. Haurà de realitzar-se una auditoria acústica a la posada en funcionament de lactivitat i, posteriorment, les corresponents dacord amb la periodicitat establida en larticle 18 del Decret 266/2004, de 3 de desembre, del Consell, que desenvolupa la Llei 7/2002, de 3 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de Protecció contra la Contaminació Acústica, a fi de verificar que, tal com sindica en la documentació, lactivitat no disposa de cap equip o maquinària, capaç de produir sorolls o vibracions. En cas de superar-se els nivells màxims de soroll permesos per la llei en matèria de contaminació acústica, shauran destablir mesures correctores respecte daixò.
5. El programa de vigilància ambiental haurà dincloure controls periòdics, amb una periodicitat fixada, per part del propi titular, del funcionament correcte de les mesures correctores, de labsència dels abocaments al sòl, de lestat del paviment, del soroll, així com el seguiment de les condicions demmagatzematge dels residus (separació per tipus, envasat i etiquetatge) i el manteniment preventiu de les instal·lacions. Així mateix, simplementarà dacord amb les condicions establides en la present declaració dimpacte ambiental. Alhora, hauran dimplantar-se mesures correctores per a evitar possibles vibracions ocasionades per la maquinària.
6. Shaurà de portar un registre documentat del programa de vigilància ambiental inclòs en lestudi dimpacte ambiental als efectes dacreditar ladopció i lexecució de les mesures preventives i correctores proposades i la comprovació de la seua eficàcia.
7. Es presentarà davant la Direcció General per al Canvi Climàtic linforme preliminar de situació del sòl per tractar-se duna activitat considerada potencialment contaminant del sòl, en compliment amb larticle 3 del Reial decret 9/2005, de 14 de gener, sobre activitats potencialment contaminants del sòl.
8. Dacord amb larticle 4 del Reial Decret Legislatiu 1302/1986, de 28 de juny, modificat per la Llei 9/2006, de 28 dabril, el promotor haurà de comunicar a lòrgan ambiental (per escrit), amb la suficient antelació, la data de començament de lexecució del projecte.
9. Qualsevol modificació o ampliació del projecte presentat, així com si es detectara algun impacte ambiental no previst en lestudi dimpacte ambiental, haurà de ser comunicat a lòrgan ambiental competent que establirà, si escau, laplicació de noves mesures correctores.
Tercer
Notificar a les persones interessades que contra la present resolució, per ser un acte de tràmit, no es pot interposar cap recurs; sense perjuí que puguen utilitzar-se els mitjans que en defensa dels seus drets estimen pertinents.
Quart
Publicar en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana la present declaració dimpacte ambiental, dacord amb el que disposa larticle 28 del citat Decret 162/1990, de 15 doctubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual saprova el Reglament per a lexecució de la Llei 2/1989, de 3 de març, dimpacte ambiental.
València, 14 de febrer de 2014. El director general dAvaluació Ambiental i Territorial: Juan Giner Corell».
València, 28 de juliol de 2017. El director general de Medi Natural i dAvaluació Ambiental: Antoni Marzo i Pastor.