ORDE 9/2014, d'1 d'agost, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es desenrotlla el procediment d'avaluació per a l'enquadrament inicial o la progressió de grau en el sistema de carrera professional en l'àmbit de les institucions sanitàries de la Consellería de Sanitat, regulat per Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell. [2014/7838]
(DOGV núm. 7349 de 29.08.2014) Ref. Base de dades 007721/2014
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 29.08.2014 Aquesta disposició afecta: Desenvolupa o complementa: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria Sanitat Grup temàtic: Legislació Matèries: Funció pública Sanitat Descriptors: Temàtics: qualificació del personal, remuneració del treball, professió sanitària, carrera professional , personal estatutari d'institucions sanitàries
ORDE 9/2014, d'1 d'agost, de la Conselleria de Sanitat, per la qual es desenrotlla el procediment d'avaluació per a l'enquadrament inicial o la progressió de grau en el sistema de carrera professional en l'àmbit de les institucions sanitàries de la Consellería de Sanitat, regulat per Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell. [2014/7838]
PREÀMBUL
El Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell, pel qual saprova el sistema de carrera professional en làmbit de les institucions sanitàries de la Consellería de Sanitat, establix el marc que regula lexercici del dret dels professionals llicenciats i diplomats sanitaris a progressar de forma individualitzada per mitjà del reconeixement de la seua carrera professional, arreplegats en larticle 40 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de lEstatut Marc del Personal Estatutari dels Servicis de Salut, dret també arreplegat en larticle 35 de la Llei 3/2003, de 6 de febrer, de la Generalitat, dOrdenació Sanitària de la Comunitat Valenciana.
Lesmentat decret establix la definició i organització del sistema de carrera professional, i determina els distints graus, el mode daccés i la forma de progressió en funció dels mèrits obtinguts en quatre àrees davaluació. Lavaluació destes àrees queda condicionada al detall de loperativa i al desenrotllament dels oportuns barems que no es troben explicitats en el Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell, facultant el conseller de Sanitat per a dictar les disposicions requerisca el seu desplegament i execució.
Esta orde té per objecte establir els aspectes relacionats amb lavaluació necessària per a lenquadrament inicial o progressió de grau en la carrera professional que no estan detallats prou en el Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell, especificant també les funcions dels diferents òrgans col·legiats previstos en lesmentat decret.
A este efecte, sestablixen els mecanismes de valoració de lactivitat assistencial tenint en compte que la carrera professional, a diferència de la mera antiguitat, valora lexperiència i ladquisició de coneixements. Esta valoració es realitza amb la participació de les distintes comissions i comités considerats pel Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell, garantint lequitat i lhomogeneïtat de les actuacions.
Tal com establix el Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell, la valoració del temps de servicis prestats és molt diferent segons shagen complit o no els objectius assistencials en el període avaluat. En conseqüència, es fa necessari determinar la forma de valorar el compliment dobjectius, considerant tota la casuística que pot produir-se, inclosa leventualitat que per a un determinat període no existisquen els esmentats objectius o situacions com els permisos per a formació, estades en centres internacionals o servicis especials.
Un principi general per a la valoració del conjunt de mèrits és el que, sent el treball en el servici de salut una tasca dequip, no basta lacumulació individualitzada de mèrits, sinó que esta ha destar tamisada pel seu alineament amb els interessos de lorganització i de lequip assistencial.
En la valoració dels mèrits dinvestigació i docència sha destablir un sistema diferenciat en funció de la missió que sencomane a cada centre assistencial i equip professional. És àmpliament conegut que, dins de la missió global del sistema sanitari públic de participar en les activitats de formació, investigació i docència, no tots els centres o equips professionals tenen encomanat el desenrotllament destes missions amb la mateixa intensitat. El principi dequitat en laccés recomana que sestablisca la valoració destos mèrits en funció del nivell de compromís exigit a cada centre, encara que amb la suficient flexibilitat com per a reconéixer situacions especials dequips amb una important missió investigadora o docent dins de centres que no tenen encomanada esta missió.
La valoració dels mèrits de compromís amb lorganització requerix dun acurat equilibri entre lobjectivitat i transparència dels aspectes valorats i ladaptació a les canviants necessitats dels centres i servicis. Per esta raó, resulta convenient regular les característiques generals deste aspecte i les seues condicions perquè savaluen de forma objectiva i transparent però permetent alhora que lorganització puga amb facilitat adaptar la relació precisa destos mèrits a les seues necessitats locals o generals.
Un aspecte de procediment que resulta important de regular és garantir al llarg de tot el procés davaluació el màxim de transparència de la informació perquè la valoració dun conjunt de mèrits tan amplis i complexos puga en tot moment ser conegut i validat pels propis interessats. Cobra així especial importància regular la disponibilitat de la informació sobre valoració de la carrera professional per mitjà dels mitjans de major facilitat daccés per al professional.
Així mateix, el principi deficiència recomana evitar les sobrecàrregues administratives que pogueren retardar les valoracions pel que és recomanable un procés de valoració continuada dels mèrits que permeta que estos siguen incorporats progressivament a lexpedient personal, siga dofici quan es tracta de mèrits a disposició de lorganització, o a petició del treballador en tots els casos.
En esta tasca sempre delicada de valoració de mèrits que moltes vegades tenen un alt component qualitatiu, resulta essencial el funcionament del sistema de comissions de valoració, així com la capacitat destes de generar àgilment criteris davaluació que arrepleguen la singularitat de les múltiples casuístiques. Per això, resulta essencial la regulació de les funcions del conjunt de comissions i comités previstes en la normativa.
Sarreplega en esta orde el que concernix a lAcord de la Mesa General de 23 doctubre de 2013, reflectit en la Llei 6/2013, de 26 de desembre, de Pressupost de la Generalitat per a 2014.
Després dels tràmits pertinents i negociació en Mesa Sectorial de Sanitat.
ORDENE
CAPÍTOL I
Regles generals
Article 1. Objecte
Lobjecte desta orde és el desenrotllament del sistema de valoració de mèrits per a la carrera professional definida en el Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell. Per a això, es definixen els mèrits necessaris, precisant els que hagueren quedat insuficientment explicitats en lesmentat decret, i establint en detall el funcionament del procés de valoració i pas de grau, així com les funcions de les diferents comissions previstes en lesmentat decret.
Article 2. Còmput de servicis prestats per a lenquadrament inicial o la progressió de grau
Els servicis prestats en qualsevol institució sanitària pública que no hagen sigut considerats per a laccés a un grau previ, podran ser tinguts en compte per a la valoració dels anys de permanència necessaris per a accedir als diferents graus de carrera professional.
A estos efectes, només seran presos en consideració els servicis prestats en categories professionals corresponents a la mateixa professió sanitària, de les incloses en els articles 6 i 7 de la Llei 44/2003, de 21 de novembre, dordenació de les professions sanitàries.
Així mateix, a estos efectes tindran la consideració dinstitució sanitària pública tots els centres sanitaris la titularitat dels quals corresponga a una administració pública, amb independència que la seua gestió es duga a terme per alguna de les fórmules previstes en la Llei 15/1997, de 25 dabril, sobre habilitació de noves formes de gestió del Sistema Nacional de Salut.
En cap cas es podran valorar per a la progressió a un grau superior mèrits ja computats per a altres graus o que shagen desenrotllat íntegrament fora del període comprés entre el primer i lúltim dia considerats per a la progressió al dit grau.
Article 3. Procediment de sol·licitud i reconeixement
Adquirit el dret a ingressar en el sistema de carrera professional o una vegada complit el període de permanència en el grau corresponent, el professional podrà presentar una sol·licitud segons el model de lannex I, acompanyada per la documentació acreditativa dels mèrits a valorar en les distintes àrees davaluació, en el cas de no haver sigut aportada amb anterioritat, així com model dautobarem annex II.
Una vegada que lòrgan avaluador haja examinat els servicis i mèrits adduïts, ladministració haurà de resoldre i notificar en un termini no superior a sis mesos. Lefecte del transcurs deste termini sense que haja recaigut una resolució expressa és el de lestimació de la sol·licitud. En tot cas, els efectes econòmics es reconeixeran des del dia en què es va sol·licitar, sempre que prèviament haguera transcorregut el període de permanència en el grau anterior.
Article 4. Competència per a resoldre les sol·licituds dinclusió i progressió de grau
Per delegació del director general de Recursos Humans o de lòrgan directiu que en cada moment tinga atribuïda la direcció superior del personal gestionat per la Conselleria de Sanitat, les sol·licituds dinclusió o progressió en el sistema de carrera professional seran resoltes pel gerent del departament o el director del centre en el cas de centres no integrats en un departament de salut, o per la direcció territorial, respecte del personal dependent. En el cas de personal de la Conselleria de Sanitat que preste servicis en algun dels departaments gestionats en règim de concessió administrativa esta delegació recau en el comissionat de la Conselleria de Sanitat en el dit departament.
Lòrgan competent per a resoldre les sol·licituds dinclusió o progressió en el sistema de carrera professional del personal adscrit als servicis centrals de la Conselleria de Sanitat serà el director general de Recursos Humans de la Sanitat.
CAPÍTOL II
Avaluació ordinària
Secció primera
Avaluació de lactivitat assistencial
Article 5. Definició
Es considerarà com a activitat assistencial, qualsevol activitat professional relacionada amb el compliment de les missions dels centres i institucions sanitàries, així com amb les activitats de suport a estes. Es valoraran aspectes relacionats amb lexperiència, esforç personal i qualitat assistencial a través del sistema davaluació de compliment dobjectius.
Article 6. Requisit davaluació
Tot període de servicis prestats pres en consideració per a la carrera professional ha de portar associada una valoració del percentatge de compliment dobjectius en el dit període, indicant si sha aconseguit o no el mínim per a considerar que han complit els objectius.
Lavaluació de lactivitat assistencial es basarà en els mesuraments del compliment dobjectius que es realitzen per a labonament del complement de productivitat variable o equivalent, independentment que genere o no dret a la percepció del dit complement. Si per qualsevol causa el professional no disposa dobjectius en el marc del sistema de productivitat variable, podrà exigir a la Conselleria de Sanitat que li facilite els objectius lavaluació dels quals determinarà la valoració de lactivitat professional. En este cas, la Conselleria de Sanitat estarà obligada a facilitar els esmentats objectius i a realitzar lavaluació corresponent.
Article 7. Valoració de períodes dactivitat assistencial que no haja sigut avaluada
En tot cas, quan el professional no haja disposat dobjectius avaluables per a un determinat període o no haja sigut objecte davaluació, sactuarà de la manera següent:
Si els servicis han sigut prestats en una institució integrada en el sistema davaluació dobjectius de la Conselleria de Sanitat, se li assignarà el percentatge de compliment dobjectius que corresponga a la unitat funcional dàmbit més reduït en què puga enquadrar-se.
En cas contrari, correspon a linteressat acreditar el compliment dobjectius aconseguit en cada període anual.
Article 8. Llindar de compliment dobjectius
La consecució dels objectius mínims assignats i avaluats determinarà el llindar de compliment dobjectius a lefecte de carrera professional. Quan lavaluació de compliment dobjectius tinga com a conseqüència labonament dalguna quantitat en concepte de productivitat, sentendrà en tot cas que sha aconseguit este requisit.
Quan per a lenquadrament inicial sacrediten períodes de prestació de servicis com a personal sanitari titulat a lempara de contracte laboral especial per a la formació, sentendrà que un determinat període complix objectius dactivitat assistencial quan haja sigut avaluat com apte en el seu currículum formatiu.
Article 9. Puntuació dèxit dobjectius
En la valoració de lactivitat assistencial arreplegada en el Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell, la que es referix a puntuació dèxit dobjectius, el valor mitjà dels tres millors anys de compliment dobjectius es prendrà en base 1, entenent que la puntuació de 100 equival a 1.
Article 10. Períodes davaluació
Quan el període avaluat no coincidisca amb lany natural, es valorarà en la part proporcional a la seua duració. Lavaluació de lactivitat assistencial es realitzarà sempre sobre anys complets, i es podran agregar, en orde cronològic, els períodes necessaris per a completar lany. En este cas, el valor del compliment dobjectius assignat a lany compost per lagregació de diversos períodes serà la mitjana del resultat de cada període ponderada per la seua duració.
Article 11. Progressió i puntuació provisional quan no està disponible la valoració de lúltim any
Quan, una vegada superat el temps mínim de permanència en el grau anterior, la informació sobre el compliment dobjectius dun any no estiga disponible, per estar pendent de completar la seua avaluació, però la valoració de resta de mèrits, inclosa lactivitat assistencial dels anys en què sí es trobe disponible el resultat de compliment dobjectius, siga prou per a progressar al grau superior, podrà reconéixer-se a linteressat el nou grau de carrera a tots els efectes. La puntuació amb què es progressa de grau tindrà llavors caràcter provisional, fins que lavaluació del compliment dobjectius relatiu al període no considerat puga ser tinguda en compte i satorgue amb la seua inclusió la puntuació definitiva.
Quan no hi haja lloc a la progressió provisional per causa de labsència de valoració de lactivitat assistencial de lany en curs, els efectes econòmics i administratius del reconeixement que posteriorment corresponguera quan aquella estiga disponible es determinaran per la regla general continguda en larticle 3, paràgraf segon, deste decret.
Secció segona
Avaluació de ladquisició de coneixements
Article 12. Valoració de la formació
La participació en activitats formatives acreditades oficialment es valorarà segons tinga relació directa amb les funcions de la categoria professional de pertinença o bé siguen de formació general dempleats públics. Serà la corresponent comissió davaluació qui dirimisca la distinció entre ambdós tipus, dacord amb els criteris establits per la Comissió de Seguiment.
Quan tinga relació directa amb les funcions de la categoria de pertinença, a efecte davaluació de la carrera professional, per cada 20 hores de formació sobtindrà 1 crèdit de carrera. La resta mínima que atorgarà puntuació serà de 5 hores, 0,25 crèdits.
Quan es tracte de formació genèrica de millora de les capacitats dels empleats públics en matèries tals que informàtica, estadística, prevenció de riscos laborals, ordenació, planificació i gestió sanitària i altres de semblant naturalesa, per cada 40 hores de formació sobtindrà 1 crèdit de carrera. El restant mínim que atorgarà puntuació serà de 10 hores, 0,25 crèdits. La valoració total en concepte de formació genèrica estarà limitada a la mitat dels crèdits corresponents a làrea dadquisició de coneixements per a eixe grau. La formació en matèries genèriques savaluarà com a específica quan en una determinada categoria es corresponga amb les seues funcions.
Secció tercera
Avaluació de la docència i investigació
Article 13. Objectius mínims de docència i investigació en unitats implicades en eixes tasques
Seguint els criteris emesos per la Subcomissió Tècnica, les direccions dels departaments de salut i centres establiran objectius mínims de docència i investigació per a les unitats implicades en tasques de docència i investigació. Es consideren com a objectius mínims de docència i investigació aquelles activitats que són assumides com a compromís institucional pels centres sanitaris i en les quals han de participar tots o la gran majoria dels professionals. En particular, sinclouen, entre altres, activitats com les següents:
La formació i docència pràctica integrada en les activitats del departament o centre: docència de formació continuada, sessions clíniques, docència teoricopràctica de personal de titulació sanitària en formació, alumnes de grau, postgrau o formació professional, etc.
La participació en la recollida dinformació i aplicació de protocols dels projectes dinvestigació clínica en què participe el centre o unitat.
Les activitats de formació i investigació lligades a lelaboració de documents dactuació clínica (protocols, guies clíniques, etc.), actuacions dintegració dels diferents nivells assistencials i processos de millora del funcionament de lorganització.
Quan saplique lesmentada exigència dobjectius mínims de docència i investigació, el responsable de la unitat funcional haurà dassenyalar objectius mínims individuals als professionals dependents, una vegada aprovats per la comissió davaluació. Conforme el professional vaja complint cada un destos objectius mínims se li expedirà, per a la seua constància, certificació en este sentit. El responsable de la unitat funcional informarà anualment la comissió davaluació si el professional ha complit o no els esmentats objectius mínims. Els anys en què este informe siga negatiu, no es podrà valorar cap mèrit dins de lapartat de docència i investigació. La comissió davaluació del departament o centre dirimirà els conflictes relatius a esta matèria.
Article 14. Barems
Amb la finalitat de considerar les diferències en laccés a la docència i investigació dependents de la naturalesa de cada institució a què al·ludix larticle 7.c del Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell, es tindrà en compte en lavaluació deste apartat la combinació de mèrits enquadrats en algun dels dos barems següents:
14.1. Docència i investigació
14.1.1. Docència
a) La participació com a docent en formació acreditada oficialment es valorarà amb un crèdit per cada crèdit formatiu impartit, sempre que la corresponent comissió davaluació estime que la docència impartida està relacionada amb lexercici professional. Si no és possible establir lequivalència en crèdits formatius, es valorarà amb 0,1 crèdits cada hora impartida.
b) La participació com a organitzador de cursos de formació acreditada es valorarà amb 0,25 crèdits per cada crèdit formatiu assignat al curs. Si no és possible establir lequivalència en crèdits formatius, es valorarà amb 0,1 crèdits cada 4 hores. Esta valoració és acumulable a la corresponent per docència.
c) La docència pràctica a alumnes integrats en servicis o unitats acreditades per a la docència es valorarà amb 1 crèdit per cada alumne/curs format. Sentén per alumne/curs la dedicació dun sol professional a jornada completa durant tots els dies lectius del curs. El resultat daplicar la proporcionalitat associada a dedicacions inferiors, per encarregar-se més duna persona de lalumne, per ser a jornada parcial o per no ser tots els dies o hores lectives del curs, donarà lloc a la valoració de la fracció corresponent, que es truncarà a múltiples de 0,1 crèdit.
d) La col·laboració en la formació pràctica dalumnes de grau de professions sanitàries per part de professionals de la unitat on tinga lloc es valorarà amb 0,1 crèdit per any lectiu i alumne, segons certificació del responsable dalumnes en pràctiques.
14.1.2. Investigació
a) La participació com a investigador principal en projectes dinvestigació amb finançament públic o privat sense ànim de lucre, sempre que existisca un procediment de concurrència pública i avaluació de projectes, es valorarà amb un màxim de 2 crèdits per projecte aconseguit, depenent dels criteris que fixe la Subcomissió Tècnica. Si la participació és com a membre dequip investigador, la valoració serà dun màxim de 0,5 crèdits. En els mateixos casos, i també segons el criteri de la Subcomissió Tècnica, podrà ser valorada la participació en projectes dinvestigació que es duguen a terme sense haver obtingut finançament quan hagen sigut aprovats pel comité o comissió dinvestigació de làmbit corresponent.
b) La gestió de la investigació es valorarà amb 0,1 crèdits per cada 10.000 euros de finançament directe obtinguts en un mateix any, per damunt dels primers 50.000 euros, fins a un màxim d1 crèdit per any.
c) Lobtenció de patents en explotació derivades de projectes dinvestigació relacionats amb lactivitat assistencial es valorarà amb 5 crèdits.
d) La publicació en revistes incloses en índexs internacionals de rellevància es valorarà amb un màxim de 2 crèdits a distribuir entre tots els autors. La Subcomissió Tècnica establirà la relació díndexs internacionals de rellevància, el criteri per a considerar si es tracta dautor principal o col·laboradors, la valoració addicional dels autors principals respecte als col·laboradors, la valoració del factor dimpacte i altres criteris semblants que permeten la valoració més equitativa de la producció científica.
e) La publicació de capítols en llibres es valorarà amb un màxim de 3 crèdits a distribuir entre tots els autors, segons el criteri fixat, igual que lapartat anterior, per la Subcomissió Tècnica.
f) La presentació de ponències invitades o acceptades a congressos es valorarà amb 1 crèdit.
g) L obtenció del títol de doctor per la elaboració i defensa de la tesi doctoral es valorarà amb 5 crèdits.
14.2. Docència i investigació operatives lligades a la millora de la qualitat i activitats relacionades
Este barem valorarà els esforços addicionals realitzats pels professionals en les activitats de millora de la qualitat. La valoració destos mèrits es realitzarà per mitjà de la determinació dobjectius avaluables fixats a linici de lany pel responsable de la unitat funcional i la seua avaluació de compliment al finalitzar el període. Les activitats seleccionades hauran de reunir els requisits següents, que comprovarà la corresponent comissió davaluació:
Formar part de les prioritats estratègiques del departament de salut o centre.
Tindre indicadors de mesura de resultats objectivables que permeten constatar la millora obtinguda.
Haver establit els objectius, mesures i criteris davaluació a principis dany per a cada professional o per a cada unitat funcional, aplicant-se en este últim cas els objectius de la unitat a cada professional.
Implicar per part del professional la realització dun esforç addicional al de la prestació de lassistència.
14.2.1. Activitats enquadrades
Seran objecte deste tipus davaluació en particular, els ítems següents, que sinterpretaran segons el criteri de la Subcomissió Tècnica:
a) Els processos dintegració entre nivells assistencials, com desplaçament de la consulta de lespecialista, interconsulta presencial entre atenció primària i especialitzada, integració de la documentació assistencial, millora de la qualitat de la comunicació entre diferents nivells, abordatge conjunt dels factors de risc i les patologies més prevalents, entre altres.
b) Els processos de millora de la qualitat assistencial i seguretat del pacient, com normalització i documentació de processos assistencials i medicoadministratius, avaluació de la satisfacció del pacient, gestió dels riscos clínics i millora de la seguretat clínica, entre altres.
c) Projectes de desenrotllament de la cartera de servicis, servicis alternatius a lhospitalització tradicional i millora de leficiència de les prestacions sanitàries, com creació i desenrotllament de servicis dalternatives a lhospitalització; servicis datenció a pacients crònics i atenció sociosanitària; processos doptimització de les prestacions sanitàries com la prestació farmacèutica, ortoprotètica, transport sanitari, entre altres.
La Subcomissió Tècnica determinarà el criteri de repartiment de crèdits entre les activitats seleccionades. El nombre màxim de crèdits que es poden obtindre en este apartat serà de la mitat del màxim possible desta àrea davaluació per al grau que corresponga.
Secció quarta
Avaluació del compromís amb lorganització
Article 15. Relació dactivitats relacionades amb el compromís amb lorganització
A lefecte de la seua valoració per a la carrera professional, es considera compromís amb lorganització la participació voluntària en les activitats següents:
Programes de millora de la qualitat assistencial.
Comissions clíniques, grups dexperts i equips dinvestigació.
Grups de qualitat i acreditació.
Exercici de llocs directius, de direcció, coordinació i supervisió.
Activitats que contribuïsquen de forma efectiva a la millora de lassistència sanitària.
La Subcomissió Tècnica, seguint els criteris de la Comissió de Seguiment, aprovarà anualment la relació objectiva dactivitats, les anteriors i altres que puguen establir-se, que es valoraran en làrea de compromís amb lorganització, establint també els criteris per a la seua valoració. Les activitats que sassenyalen hauran de ser accessibles per a tots els professionals, i es garantirà la seua participació voluntària en, almenys, una delles.
Secció quinta
Registre i avaluació
Article 16. Registre de mèrits
La incorporació de mèrits a lexpedient personal es realitzarà, en la mesura que siga possible, de forma contínua per a facilitar el procés davaluació. La Conselleria de Sanitat registrarà dofici la informació disponible en els seus propis sistemes dinformació, com a servicis prestats o resultats de lavaluació del compliment dobjectius, donant coneixement daixò a linteressat per mitjà de qualsevol dels mitjans previstos en el procediment administratiu, inclosos els sistema electrònics.
La Conselleria de Sanitat habilitarà el registre dels mèrits en les diferents àrees davaluació per al personal en règim dinterinitat i altres situacions sense dret a percebre el complement de carrera professional, a títol merament informatiu i amb valor únicament en el cas que este personal complira al seu dia els requisits exigits per a accedir al sistema de carrera professional.
Article 17. Avaluació contínua
La Conselleria de Sanitat realitzarà lavaluació contínua dels mèrits corresponents acumulats en lexpedient personal de cada treballador en actiu dacord amb la informació registrada. Esta avaluació tindrà caràcter provisional. Els mèrits presentats quedaran qualificats com a mèrit validat, rebutjat o pendent de validació, garantint que lusuari ha tingut coneixement dels mèrits inclosos en la seua relació de mèrits. Els resultats de la baremació seran incorporats com a definitius en lexpedient de linteressat perquè puguen ser considerats junt amb la sol·licitud de canvi de grau de carrera professional.
Article18. Consulta de lexpedient personal
Linteressat podrà consultar lexpedient en qualsevol moment, a efectes merament informatius, i este podrà sol·licitar lesmena de qualsevol error detectat.
CAPÍTOL III
Avaluació abreviada
Article 19. Supòsits davaluació abreviada
Una vegada complit el temps mínim de permanència en el grau anterior, el personal podrà progressar en el sistema de carrera professional quan la valoració proporcional dels períodes romanents anteriors a l1 de juliol de 2014, en aplicació de la disposició transitòria primera, si nhi ha, no computats per a lobtenció del grau de què es partix, més la valoració corresponent a làrea davaluació de lactivitat assistencial a partir deixa data, en els termes arreplegats en la secció primera del capítol II desta orde i en els articles 12, 13, 14 i 15 del Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell, iguale o supere la puntuació mínima exigida per a la promoció a un grau superior sense necessitat daddicionar, respecte a períodes avaluables, la valoració que poguera correspondre per la resta dàrees davaluació.
Si, com a conseqüència de lexistència dun romanent de temps exempt davaluació, el període per al qual shaja davaluar lactivitat assistencial fóra inferior a tres anys, per a lesmentada avaluació es consideraria la mitjana del resultat de cada període ponderada per la seua duració.
Article 20. Puntuació derivada de lavaluació abreviada
El personal que haja sol·licitat lavaluació abreviada fins que no shaja implementat completament el sistema davaluació ordinària contingut en la present orde podrà sol·licitar posteriorment que se li aplique lavaluació de la resta dàrees a fi de fixar la puntuació amb què obté el grau.
CAPÍTOL IV
Òrgans col·legiats del sistema de carrera
Article 21. Comissió de Seguiment de la Carrera Professional
La Comissió de Seguiment de la Carrera Professional té com a missió vetlar pel compliment de les responsabilitats derivades de laplicació del Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell, a instàncies de les comissions davaluació.
La Comissió de Seguiment de la Carrera Professional estarà presidida pel director general de Recursos Humans i comptarà, com a vocals, amb els directors generals dependents de la Secretaria Autonòmica de Sanitat i dos representant de cada un dels sindicats presents en la Mesa Sectorial de Sanitat. Actuarà com a secretari el director de gestió sanitària o equivalent que designe el secretari autonòmic de Sanitat.
Article 22. Funcions de la Comissió de Seguiment de la Carrera Professional
La Comissió de Seguiment de la Carrera Professional tindrà com a funcions:
Establir els criteris generals que garantisquen lhomogeneïtat i equitat en laplicació de la present orde.
Definir els criteris generals que haurà de seguir la Subcomissió Tècnica per al Desenrotllament Operatiu dels Processos dAvaluació, reconeixement de mèrits, baremació i canvi de grau.
Establir les pautes dactuació i resoldre en els casos de desacord en el si de la Subcomissió Tècnica.
Dirimir les qüestions plantejades per les comissions davaluació de la carrera professional com a conseqüència de laplicació de la present orde.
Lanàlisi, valoració i proposta de mesures per a garantir el complet desenrotllament del sistema de carrera professional dacord amb lesperit i els objectius arreplegats en la normativa daplicació a este.
Avaluar el grau de compliment de les seues responsabilitats per part de tots els agents que intervenen en el sistema de carrera professional.
Conéixer i informar, si és el cas, les propostes de revisió de mèrits per desviació manifesta en laplicació del procés de reconeixement de mèrits i baremació de la carrera professional.
Elevar el secretari autonòmic de Sanitat la documentació i els informes que considere oportuns.
Quantes funcions de caràcter semblant a les anteriors i dins de les responsabilitats determinades per la seua missió, es consideren pertinents.
Article 23. Subcomissió Tècnica per al Desenrotllament i Avaluació de la Carrera Professional
La Subcomissió Tècnica per al Desenrotllament i Avaluació de la Carrera Professional té com a missió definir, concretar i fer operatius els procediments davaluació dacord amb el que disposa la present orde.
La Subcomissió Tècnica estarà presidida pel secretari de la Comissió de Seguiment de la Carrera Professional i comptarà amb quatre vocals, dels quals dos seran designats per la Direcció General dAssistència Sanitària i els altres dos per la Direcció General de Recursos Humans.
Article 24. Funcions de la Subcomissió Tècnica per al Desenrotllament i Avaluació de la Carrera Professional
Són funcions de la Subcomissió Tècnica per al Desenrotllament i Avaluació de la Carrera Professional:
Garantir la normalització dels procés davaluació, recollida de la informació sobre mèrits professionals, validació de mèrits, baremació i promoció de grau.
Establir, interpretar i aclarir els criteris de valoració de mèrits dacord amb la normativa existent i complir les comeses assenyalades per la Comissió de Seguiment.
Aprovar les relacions dentitats i mèrits homologables per als diferents conceptes de valoració de la carrera professional.
Establir els requisits mínims que han de reunir els plans de formació individuals.
Establir els criteris generals per a la fixació dels objectius mínims de docència i investigació.
Definir els criteris de valoració i càlcul del factor alumne/curs per a la docència pràctica integrada.
Aprovar els criteris de valoració de les convocatòries dinvestigació per a considerar els projectes aprovats com a projectes a incloure en la relació de projectes amb finançament públic amb concurrència.
Definir i actualitzar els imports mínims de projectes dinvestigació perquè la participació en estos siga valorada com a mèrit.
Definir els criteris per a la consideració de publicació i el nombre dautors o el criteri dautor principal o col·laborador en les publicacions de diferent tipus, les mesures del factor dimpacte, així com altres factors de ponderació semblants a estos, que facen més equitativa la valoració de la producció investigadora.
Definir la relació de societats professionals i els seus òrgans que poden ser valorades a efecte de la valoració com a mèrit de la pertinença a òrgans directius de societats científiques.
Elaboració dels criteris per a valorar les activitats a incloure com a docència i investigació operatives aplicades a programes de millora de la qualitat.
Aprovar la relació dactivitats que es valoraran en làrea de compromís amb lorganització, establint també els criteris per a la seua valoració.
Evacuar informes aclaridors de les qüestions que plantegen les gerències dels centres així, com les comissions i comités davaluació de la carrera professional.
Conéixer les decisions de progressió de grau dels diferents professionals, a proposta de les gerències dels centres.
Posar en coneixement de la Comissió per al Seguiment de la Carrera Professional els elements davaluació i baremació desenrotllats per a la seua valoració i validació, si és procedent.
Establir els protocols de funcionament de les comissions davaluació dels departaments i centres.
Article 25. Comissions davaluació de la carrera professional
Les comissions davaluació de la carrera professional constituïdes en cada departament de salut o centre no integrat en els departaments, dacord amb el que preveu larticle 21 del Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell, tenen com a missió realitzar el seguiment de la seua implantació.
Article 26. Funcions de les comissions davaluació de la carrera professional
Són funcions de les comissions davaluació de la carrera professional:
Lanàlisi, valoració i proposta de mesures per a garantir el complet desenrotllament, en el departament de salut o centre, del sistema de carrera professional dacord amb els objectius plantejats.
Aprovar la valoració dels mèrits dactivitat assistencial adduïts pels professionals en institucions alienes a la Conselleria de Sanitat per mitjà dinforme, si és procedent, del Comité dAvaluació de la Carrera Professional.
Valorar el compliment dobjectius i acreditar laprofitament dels permisos obtinguts per a lassistència a cursos, seminaris de formació o programes de cooperació internacional.
Establir els criteris per a determinar la relació de les activitats de formació i docència presentades amb lexercici professional de linteressat.
Aprovar els plans de formació individualitzats, objectius dinvestigació i docència, objectius de projectes de docència i investigació lligats a la millora de la qualitat i altres elements per a lavaluació de la carrera professional elaborats pels caps de servici i unitat.
Lavaluació i anàlisi del procés de reconeixement de grau i progrés en la carrera professional.
La identificació de disfuncions en els esmentats processos i la proposta a la direcció de la Conselleria de Sanitat de mesures correctores.
Aprovar la proposta de mèrits a considerar en el departament o centre de salut en làrea de compromís amb lorganització.
Aprovar la proposta de pas de grau i baremació dels professionals del departament de salut o centre.
Elevar a la Comissió de Seguiment de la Carrera Professional de la Conselleria de Sanitat la documentació i els informes que considere oportuns.
Conéixer anualment les avaluacions de compliment dobjectius en investigació i docència operatives lligades a la millora de la qualitat de lorganització.
Article 27. Comités davaluació de la carrera professional
Depenent de cada comissió davaluació de la carrera professional existirà un comité davaluació de la carrera professional, encarregat davaluar els professionals seguint els criteris establits per la seua comissió davaluació i pels de la comissió de seguiment.
El comité davaluació de la carrera professional estarà presidit per un directiu designat pel gerent del Departament de Salut o càrrec equivalent en les estructures dàmbit supradepartamental, i lintegraran com a vocals, almenys, cinc professionals de la mateixa professió sanitària de lavaluat, designats per la comissió davaluació, dels quals, almenys, un, preferentment en possessió del grau quatre de carrera, procedirà del servici o unitat funcional de lavaluat.
Quan en un servici o unitat no existisquen professionals de la mateixa professió que linteressat, es designaran a criteri de la Comissió dAvaluació de la Carrera Professional, professionals daltres unitats o centres o bé altres professionals del mateix servici o unitat que els avaluats.
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES
Primera. Període exempt davaluació i la seua valoració
En el temps de servicis computable a lefecte de carrera professional fins al 30 de juny de 2014 sentenen proporcionalment obtinguts la totalitat de crèdits possibles per al reconeixement de grau que puga correspondre, per la qual cosa està exempt del procediment davaluació descrit en la present orde.
El còmput i valoració del període exempt davaluació es realitzarà dacord amb el que disposa lOrde de 25 de maig de 2007 (DOCV 1 de juny) de la Conselleria de Sanitat, si bé la data dexempció davaluació sestendrà fins al 30 de juny de 2014.
Per a estos períodes anteriors a l1 de juliol de 2014, es considerarà que el temps de permanència en el grau de què es partix sha complit des de la data en què es va completar el temps de servicis necessari perquè haguera sigut reconegut, data des de la qual es determina en cada cas el període romanent exempt davaluació i el còmput i període de permanència per al següent grau.
No és aplicable a estos períodes laccés abreviat als graus 3 i 4 descrit en larticle 16 del Decret 66/2006, de 12 de maig, del Consell.
Segona. Efecte econòmic de les resolucions de reconeixement dingrés o progressió realitzades a partir de l1 de gener de 2014
Així mateix, havent estat suspés lingrés i progressió en el sistema de carrera durant els exercicis 2011, 2012 i 2013 per efecte de les respectives lleis de pressupostos de la Generalitat, lefecte econòmic de les noves resolucions que reconeguen lingrés, amb el reconeixement del grau que corresponga, o la progressió, a sol·licitud del personal que puga fer ús deixos drets a partir d1 de gener de 2014, serà el que corresponga en cada cas, o, com a data més primerenca, la d1 de juliol de 2014. La quantia dels nous graus de carrera així reconeguts serà la vigent en cada moment, tenint en consideració que, encara que la quantia del complement en la corresponent taula retributiva està expressada en termes anuals, la seua meritació i pagament es realitza dividit en dotze mensualitats, per la qual cosa no es podrà meritar cap quantia corresponent al reconeixement destos nous graus pels mesos compresos entre gener i juny de 2014.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única
LEscola Valenciana dEstudis de la Salut (EVES) desenrotllarà funcions dassessorament i supervisió dels òrgans davaluació descrits en la present norma respecte a les actuacions en matèria de formació, docència i investigació.
DISPOSICIÓ FINAL
Única
Esta orde entrarà en vigor el dia que es publique.
València, 1 dagost de 2014
El conseller de Sanitat,
MANUEL LLOMBART FUERTES