Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 109/2010, de 16 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme. [2010/8195]

(DOGV núm. 6314 de 20.07.2010) Ref. Base de dades 008165/2010

DECRET 109/2010, de 16 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme. [2010/8195]
Índex
Preàmbul
Títol I. Disposició preliminar
Capítol únic. Objecte i conceptes
Article 1. Objecte
Article 2. Àmbit d'aplicació
Article 3. Conceptes
Títol II. De les indemnitzacions, accions assistencials i altres ajudes
Capítol I. De les indemnitzacions
Secció primera. Disposicions comunes
Article 4. Requisits generals per a la seua concessió
Secció segona. Indemnitzacions per danys físics o psíquics
Article 5. Indemnitzacions per danys físics o psíquics
Article 6. Beneficiaris
Article 7. Requisits
Article 8. Quantia
Secció tercera. Indemnitzacions per danys materials
Article 9. Indemnitzacions per danys materials
Article 10. Beneficiaris
Article 11. Requisits
Article 12. Quantia
Secció quarta. Indemnitzacions per situació de dependència
Article 13. Indemnitzacions per situació de dependència
Article 14. Beneficiaris
Article 15. Requisits
Article 16. Quanties
Capítol II. De les subvencions
Article 17. Objecte, òrgan competent i procediment
Article 18. Naturalesa
Article 19. Activitats subvencionades
Article 20. Beneficiaris
Article 21. Requisits
Article 22. Caràcter acumulatiu de les subvencions
Capítol III. De les accions assistencials
Article 23. Assistència sanitària
Article 24. Assistència psicològica immediata
Article 25. Assistència psicosocial de seqüeles
Article 26. Assistència psicopedagògica
Article 27. Beques i ajudes a l'estudi
Article 28. Ajudes en l'àmbit laboral
Article 29. Allotjament provisional
Article 30. Habitatge habitual
Article 31. Incompatibilitats
Capítol IV. Del Fons de Solidaritat i dels crèdits preferents
Article 32. Fons de solidaritat
Article 33. Crèdits preferents
Capítol V. De la Comissió de Coordinació i Seguiment d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme
Article 34. Funcions
Article 35. Funcionament
Títol III. Del procediment
Article 36. Del procediment
Article 37. Competència
Article 38. Sol·licituds i documentació
Article 39. Termini de sol·licitud
Article 40. Instrucció
Article 41. Resolució
Article 42. Termini per a emetre i notificar resolucions
Disposició derogatòria única. Derogació normativa
Disposició final primera. Actualització d'annexos
Disposició final segona. Facultats de desplegament
Disposició final tercera. Entrada en vigor
Preàmbul
La Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme, recull les actuacions indemnitzatòries i assistencials que la Generalitat ha d'escometre, per a fer efectiu el reconeixement, l'atenció i la solidaritat del poble valencià amb les víctimes del terrorisme.
Les mesures previstes en l'esmentada llei es refereixen a les indemnitzacions per danys físics o psíquics i a la reparació de danys materials, produïts com a conseqüència d'atemptat terrorista. Actuació que es completa amb la creació dels fons de solidaritat per a sufragar les despeses derivades de les necessitats immediates dels afectats per actes terroristes, en tant es perceben les corresponents indemnitzacions. Contempla, així mateix, prestacions assistencials de què han de beneficiar-se els afectats per actes terroristes, que podran escometre's des de l'àmbit de la sanitat, l'ensenyament, l'ocupació o l'habitatge. La llei preveu la concessió de subvencions a associacions, fundacions, entitats i institucions, sense ànim de lucre, l'objecte principal de les quals siga la representació i defensa dels interessos de les víctimes del terrorisme. Finalment, fa referència a la concessió a les víctimes, així com a les institucions o entitats que s'hagen distingit per la seua lluita i sacrifici contra el terrorisme, de les distincions honorífiques previstes en el Decret 28/1986, de 10 de març, del Consell, modificat pel Decret 177/2003, de 12 de setembre.
En desplegament de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, i en virtut de l'habilitació establida en la seua disposició final primera, el Consell va aprovar mitjançant el Decret 163/2005, de 4 de novembre, el Reglament de la Llei d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme.
Amb la voluntat d'estendre a nous supòsits les actuacions indemnitzatòries i assistencials que la Llei 1/2004 hi va establir, així com establir actuacions en àmbits no contemplats inicialment a fi d'ampliar-ne i concretar-ne la cobertura, la Llei 3/2009, de 14 d'abril, de la Generalitat, introdueix determinades modificacions que, com s'expressa en la seua exposició de motius, suposen «un salt qualitatiu en l'atenció a les víctimes del terrorisme, en la mesura que el seu objectiu no és tant el d'incrementar les ajudes sinó dissenyar nous conceptes que donen resposta a situacions especialment greus. Per això, centra la seua atenció, dins del col·lectiu de víctimes del terrorisme, en aquelles que, com a conseqüència dels danys patits, requereixen una major atenció o presenten dificultats especials en àmbits que són essencials per al seu desenrotllament personal o familiar».
En aquest sentit, en l'àmbit indemnitzatori s'introdueixen ajudes per situació de dependència, en coherència amb la Llei estatal 39/2006, de 14 de desembre, de Promoció de l'Autonomia Personal i Atenció a les Persones en Situació de Dependència; s'introdueixen mesures concretes en l'àmbit assistencial, en matèria d'ensenyament i d'habitatge habitual; en l'àmbit fiscal, es preveu l'adopció de beneficis fiscals, en el marc competencial de la Generalitat; per als empleats públics afectats per actes de terrorisme, es promou el reconeixement dels drets, permisos, llicències o situacions administratives que, en consideració a la seua condició i circumstàncies particulars, foren necessaris per a garantir la seua seguretat i el seu dret a l'assistència social; es crea la Comissió de Coordinació i Seguiment d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme, amb el propòsit d'impulsar noves actuacions en relació amb aquestes; i es preveu, així mateix, la possibilitat d'incrementar, segons la conjuntura econòmica, l'import de les indemnitzacions establides en la llei sense necessitat escometre una nova reforma de la mateixa.
Tant la Llei 1/2004 com la Llei 3/2009 contenen, en el seu articulat, diverses referències al·lusives a la necessitat el seu desplegament reglamentari. Així mateix, ambdues lleis autoritzen al Consell per a adoptar totes les disposicions que reglamentàries siguen necessàries per a l'aplicació i el desenrotllament dels seus continguts.
Aprofitant l'experiència acumulada al llarg dels anys de vigència i aplicació de la Llei 1/2004, i a la vista de l'entitat de les modificacions introduïdes per la Llei 3/2009, s'ha optat per l'aprovació d'un nou reglament, i no per la modificació de l'anteriorment aprovat, amb la finalitat de dotar d'una major claredat a la regulació sobre la matèria d'ajudes a les víctimes del terrorisme.
El present reglament ve a substituir i, per tant, segons s'expressa en la disposició derogatòria única, deroga el Decret 163/2005, de 4 de novembre, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament de la Llei d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme.
El reglament consta de tres títols, una disposició derogatòria, tres disposicions finals i sis annexos.
El títol I és una disposició preliminar, el capítol únic de la qual es refereix a l'objecte, àmbit d'aplicació i conceptes a l'efecte de la Llei d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme.
El títol II es refereix a les indemnitzacions, accions assistencials i altres ajudes. Consta de cinc capítols. El capítol I, relatiu a les indemnitzacions, es divideix quatre seccions, la primera conté disposicions comunes a totes les ajudes, i les successives seccions es refereixen a cada tipus d'indemnitzacions previstes en la llei, açò és, per danys físics i psíquics, per danys materials i per situació de dependència. El capítol II es refereix a les subvencions i el capítol III contempla les accions assistencials. El capítol IV regula el Fons de Solidaritat i els crèdits preferents. Finalment, el capítol V regula la Comissió de Coordinació i Seguiment d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme.
El títol III estableix el procediment per a la concessió d'indemnitzacions i ajudes assistencials, exceptuant l'assistència psicològica immediata, les beques i ajudes a l'estudi, les ajudes en l'àmbit laboral i les ajudes per a habitatge habitual, que es regiran per la seua normativa específica. El procediment de sol·licitud de subvencions serà l'establit en la respectiva ordre en què se'n convoque el concurs per a la concessió.
Per tot això, de conformitat amb allò que han establit els articles 18.f), 28.c) i 43 de la Llei del Consell, a proposta del conseller de Governació, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana, i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 16 de juliol de 2010,
DECRETE
TÍTOL I
Disposició preliminar
CAPÍTOL ÚNIC
Objecte i conceptes
Article 1. Objecte
El present reglament té com a objecte desplegar la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme, modificada per la Llei 3/2009, de 14 d'abril.
Article 2. Àmbit d'aplicació
El present decret s'aplicarà amb motiu dels atemptats terroristes, comesos al territori de la Comunitat Valenciana o que hagen afectat persones que ostentaren la condició política de valencians o valencianes.
Article 3. Conceptes
A l'efecte de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat:
1. Tindran la consideració de familiars més acostats o pròxims el cònjuge o persona lligada per relació d'afectivitat anàloga a la conjugal, els fills i els pares. Així mateix, tindran la dita consideració els menors en acolliment familiar permanent o preadoptiu, els néts, els germans i els avis que depenguen econòmicament de la víctima.
En l'àmbit de les prestacions assistencials, tindran la consideració de familiars més acostats o pròxims les persones expressades en l'apartat anterior encara que no depenguen econòmicament de la víctima.
2. Es reconeixerà com a relació afectiva anàloga a la conjugal la convivència estable durant, almenys, dos anys anteriors al moment de l'atemptat, llevat que es tinga descendència en comú o que es tracte d'unió de fet degudament inscrita en el corresponent registre, en els supòsits dels quals bastarà la mera convivència.
3. S'entendrà que una persona depèn econòmicament de la víctima quan, en el moment de la defunció, visquera totalment o parcial a costa d'aquesta i no percebera, en còmput anual, rendes o ingressos, de qualsevol naturalesa, superiors al 150% de l'IPREM (indicador públic de renda d'efectes múltiples) vigent en el moment esmentat, també en còmput anual.
4. S'entendrà que una persona conviu de forma estable amb la víctima quan hagueren residit en el mateix domicili durant els últims sis mesos.
5. Tindran la condició de dependents les persones que, per raons derivades de l'edat, la malaltia o la discapacitat, i lligades a la falta o a la pèrdua d'autonomia física, mental, intel·lectual o sensorial, precisen de l'atenció d'una altra o altres persones o d'ajudes importants per a realitzar les activitats bàsiques de la vida diària o, en el cas de les persones amb discapacitat intel·lectual o malaltia mental, d'altres suports per a la seua autonomia personal, tal com estableix la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de Promoció de l'Autonomia Personal i Atenció a les Persones en Situació de Dependència.
6. S'entendrà per habitatge habitual l'edificació que constituïsca la residència d'una persona o unitat familiar durant un període mínim de sis mesos a l'any. Igualment, s'entendrà que l'habitatge és habitual en els casos d'ocupació d'aquesta per temps inferior a un any, sempre que s'hi haja residit un temps equivalent, almenys, a la meitat del transcorregut des de la data en què haguera començat l'ocupació.
TÍTOL II
De les indemnitzacions, accions assistencials i altres ajudes
CAPÍTOL I
De les indemnitzacions
Secció primera
Disposicions comunes
Article 4. Requisits generals per a la seua concessió
1. Seran requisits necessaris per a acollir-se a qualsevol de les ajudes previstes en la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, i en aquest reglament:
a) Que l'atemptat haja tingut lloc al territori de la Comunitat Valenciana o, quan la víctima ostente la condició política de valencià o valenciana, en qualsevol altre lloc del territori espanyol o en l'estranger, sempre que en aquest supòsit no haguera percebut ajudes pel mateix concepte de la Comunitat Autònoma corresponent al lloc on s'haguera perpetrat.
b) Que els danys siguen conseqüència d'un acte terrorista, quan així siga considerat per les forces o cossos de seguretat amb competència en la matèria, o que l'autoritat judicial o òrgan competent així ho ratifique mitjançant una resolució judicial o administrativa ferma.
c) Que els interessats exerciten les accions legals escaients per a la reparació dels danys.
d) Que els interessats comuniquen les ajudes sol·licitades o percebudes d'altres administracions o institucions públiques o privades, incloses les indemnitzacions derivades de la subscripció de pòlisses d'assegurança o les pagades pel Consorci de Compensació d'Assegurances.
e) Que els interessats faciliten quantes actuacions de fiscalització es promoguen des dels òrgans competents de la Generalitat en aquesta matèria.
2. En el cas de prestacions assistencials, serà requisit necessari per a poder ser beneficiari residir en la Comunitat Valenciana en el moment de la seua prestació, quan així ho exigira la seua naturalesa.
Secció segona
Indemnitzacions per danys físics o psíquics
Article 5. Indemnitzacions per danys físics o psíquics
D'acord amb el que disposa l'article 6 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, es concediran les indemnitzacions previstes en la present secció, quan, com a conseqüència dels danys físics o psíquics produïts per l'atemptat terrorista, la víctima haja mort o haja estat declarada en situació de gran invalidesa, incapacitat permanent absoluta, incapacitat permanent total, incapacitat permanent parcial, incapacitat temporal o haja patit lesions permanents no invalidants.
Article 6. Beneficiaris
1. Serà beneficiària de la indemnització regulada en aquest capítol la víctima de l'atemptat terrorista que haja patit els danys.
2. En cas de defunció de la víctima com a conseqüència de l'atemptat, seran beneficiàries, atenent al següent ordre de prelació, les persones que, amb referència a la data de la defunció, reunisquen les condicions que s'indiquen a continuació:
a) El cònjuge no separat legalment o la persona lligada per relació d'afectivitat anàloga a la conjugal, i els fills o menors en acolliment familiar permanent o preadoptiu que depengueren econòmicament de la víctima.
b) En el cas d'inexistència dels anteriors, els pares que depengueren econòmicament de la víctima.
c) En defecte dels pares, per ordre successiu i excloent, els néts, els germans i els avis, que depengueren econòmicament de la víctima.
d) De no existir cap de les persones ressenyades en els paràgrafs anteriors, els fills i, si no n'hi ha, els pares que no depengueren econòmicament de la víctima.
e) En defecte de tots els anteriors, les persones que convisqueren de forma estable amb la víctima i en depengueren econòmicament.
3. Quan concórreguen el cònjuge no separat legalment i la persona que haguera conviscut amb el difunt amb relació d'afectivitat anàloga a la conjugal, la condició de beneficiari només l'ostentarà el cònjuge.
Quan concórreguen com a beneficiaris el cònjuge o persona que haguera conviscut amb la víctima amb relació d'afectivitat anàloga a la conjugal, amb els fills i menors en acolliment familiar permanent o preadoptiu, la indemnització es repartirà a parts iguals, corresponent una al cònjuge o persona que convisca, i l'altra als fills i menors en acolliment fami-liar permanent o preadoptiu, i aquesta última es distribuirà per parts iguals entre ells.
En els altres supòsits de concurrència, la indemnització es distribuirà per parts iguals entre els beneficiaris que tinguen el mateix dret de prelació.
Article 7. Requisits
1. Per a percebre de la Generalitat aquesta indemnització haurà d'haver-se dictat una resolució de l'administració General de l'Estat, d'acord amb la seua normativa vigent, concedint indemnització pel mateix fet i concepte, sense perjudici del que estableix l'apartat 2 següent, i no caldrà que el beneficiari de la resolució esmentada coincidisca amb el sol·licitant de la indemnització a la Generalitat. La circumstància esmentada concorrerà en cas de defunció del beneficiari de la resolució estatal sense que aquest haja iniciat el corresponent procediment davant l'administració autonòmica en el termini previst en l'article 39 d'aquest reglament i existisquen, no obstant això, persones amb dret a sol·licitar, en el termini adés citat, indemnització a la Generalitat.
S'exceptua del compliment del requisit de resolució prèvia de l'administració General de l'Estat els beneficiaris compresos en l'apartat e) de l'article 6.2, llevat que l'administració General de l'Estat haja dictat resolució concedint indemnització pel mateix fet i concepte a favor de beneficiari amb dret a això d'acord amb la seua normativa.
2. Quan la sol·licitud presentada a l'administració estatal no fóra atesa, l'administració de la Generalitat, sempre que es compliren la resta de requisits establits en la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, i en el present reglament, podrà, excepcionalment, fer efectiva l'ajuda sol·licitada en l'àmbit estatal, incrementada amb la indemnització establida per la Generalitat per a aquest concepte.
Article 8. Quantia
La quantia de la indemnització per danys físics i psíquics serà equivalent al 30% de l'import de la indemnització concedida per l'administració General de l'Estat per aquest concepte.
En el supòsit previst en l'apartat e) de l'article 6.2, en relació amb el segon paràgraf de l'article 7.1, la quantia d'aquesta indemnització serà equivalent al 30% de l'import de la indemnització prevista per l'Estat en la seua normativa vigent per al mateix concepte.
Secció tercera
Indemnitzacions per danys materials
Article 9. Indemnitzacions per danys materials
1. D'acord amb el que disposa l'article 7 de la Llei 1/2004, es concediran les ajudes previstes en la present secció quan, com a conseqüència d'un atemptat terrorista, es produïsquen danys materials en els habitatges de les persones físiques, en els establiments mercantils o industrials o en els elements productius de les empreses, en les seus dels partits polítics, sindicats o organitzacions socials, i en vehicles.
2. Els danys objecte de reparació en l'habitatge, establits en l'article 8 de la Llei 1/2004, afectaran tant els elements privatius com els elements comuns de l'habitatge.
3. No seran indemnitzables els danys causats a establiments de titularitat pública.
Article 10. Beneficiaris
1. Seran beneficiaris de les indemnitzacions regulades en aquesta secció els titulars dels béns danyats, ja siguen persones físiques o jurídiques, sense perjudici del que disposen els apartats següents.
2. En el supòsit de rescabalament de danys materials seran beneficiaris els propietaris llevat que la reparació haja estat efectuada legítimament pels arrendataris o ocupants de l'habitatge.
3. Si l'immoble danyat estiguera arrendat o ocupat per persona diferent del propietari per qualsevol altre títol admès en dret, podran ser-ne beneficiaris els arrendataris o ocupants, sempre que legítimament hagueren efectuat o disposat la reparació.
4. Si els danys han estat causats en elements comuns d'immobles subjectes al règim de propietat horitzontal, la indemnització s'abonarà a la comunitat de propietaris.
Article 11. Requisits
1. Per a percebre de la Generalitat aquesta indemnització haurà d'haver-se dictat una resolució de l'administració General de l'Estat, concedint indemnització pel mateix fet i concepte i a favor del mateix sol·licitant.
Únicament podrà aportar-se resolució de l'administració General de l'Estat favorable a persona diferent del sol·licitant, en cas de transmissió mortis causa del bé danyat.
2. Quan la sol·licitud presentada a l'administració estatal no fóra atesa, l'administració de la Generalitat, sempre que s'hi compliren la resta de requisits establits en la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, i en el present reglament, podrà, excepcionalment, fer efectiva l'ajuda sol·licitada en l'àmbit estatal, incrementada amb la indemnització establida per la Generalitat per aquest concepte.
Article 12. Quantia
1. La quantia de la indemnització per danys materials serà equivalent al 30% de l'import de la indemnització concedida per l'administració General de l'Estat per aquest concepte.
2. En el supòsit d'habitatge no habitual, el total de les ajudes percebudes no podrà superar el 50% dels danys ocasionats i indemnitzables.
3. En el cas que el beneficiari perceba pel mateix concepte una indemnització d'una entitat asseguradora o del Consorci de Compensació d'Assegurances, la Generalitat deduirà de l'ajuda l'import de la indemnització esmentada.
4. En cap cas la reparació dels danys materials no podrà sobrepassar el valor dels béns danyats, computant a l'efecte les ajudes o indemnitzacions procedents de qualsevol administració o ens públic o privat.
Secció quarta
Indemnitzacions per situació de dependència
Article 13. Indemnitzacions per situació de dependència
1. D'acord amb el que disposa l'article 12 bis de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, es concediran les indemnitzacions previstes en la present secció quan, com a conseqüència dels danys físics o psíquics produïts per actes terroristes o de les seues seqüeles, es reconega a les víctimes la situació de dependència d'acord amb la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de Promoció de l'Autonomia Personal i Atenció a les Persones en Situació de Dependència.
2. Així mateix, d'acord amb el que disposa l'article 12 quater de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, es concedirà una ajuda com a nivell addicional de protecció quan el curador no professional d'una persona dependent resulte víctima d'atemptat terrorista.
Article 14. Beneficiaris
1. Seran beneficiaris de les indemnitzacions per situació de dependència a què es refereix l'apartat 1 de l'article anterior, aquelles víctimes a qui s'haja reconegut per la conselleria competent en la matèria la situació de dependència en qualsevol dels seus graus i nivells.
2. Seran beneficiaris del nivell addicional de protecció a què es refereix l'apartat 2 de l'article anterior, les persones dependents el curador no professional de les quals resulte víctima d'un atemptat terrorista, sempre que hi concórreguen els requisits establits en l'apartat 2 de l'article següent.
Article 15. Requisits
1. Per a percebre de la Generalitat la indemnització per situació de dependència regulada en l'article 13.1, els beneficiaris hauran de complir els requisits següents:
a) Haver sol·licitat i obtingut de la Generalitat resolució concedint la indemnització per danys físics o psíquics regulada en la Llei 1/2004.
b) Tenir reconeguda per la conselleria competent en la matèria la situació de dependència, en qualsevol dels seus graus i nivells.
c) Acreditar que la situació de dependència esmentada és conseqüència dels danys físics o psíquics indemnitzats en la resolució prevista en l'apartat a), o de les seues seqüeles.
2. Per a percebre de la Generalitat el nivell addicional de protecció regulat en l'article 13.2, els beneficiaris hauran de complir els requisits següents:
a) Tenir reconeguda la situació de dependència, i disposar, en el moment de l'atemptat terrorista, d'un Programa Individual d'Atenció aprovat o revisat per l'òrgan competent de la Generalitat.
b) Acreditar que el curador no professional reunia, en el moment de l'atemptat, els requisits establits en els apartats 1 i 2 de l'article 11 de l'Ordre de 5 de desembre de 2007, de la Conselleria de Benestar Social, per la qual es regulen els requisits i condicions d'accés a les ajudes econòmiques del programa d'atenció a les persones i a les seues famílies en el marc del sistema per a l'autonomia i atenció a la dependència en la Comunitat Valenciana.
c) Acreditar que, com a conseqüència de l'atemptat terrorista, el curador no professional haja mort o se li haja reconegut la situació de dependència de grau II, dependència severa, o de grau III, gran dependència, en qualsevol dels seus nivells.
Article 16. Quanties
1. La quantia de la indemnització per reconeixement de la situació de dependència regulada en l'article 13.1, es determinarà en funció del grau, i consistirà en un increment de la indemnització per danys físics o psíquics atorgada per la Generalitat a l'empara de la Llei 1/2004, de 24 de maig, en els percentatges següents:
a) Un 30% a les persones valorades en el grau III, gran dependència, nivells 1 i 2.
b) Un 20% a les persones valorades en el grau II, dependència severa, nivells 1 i 2.
c) Un 10% a les persones valorades en el grau I, dependència moderada, nivells 1 i 2.
2. El nivell addicional de protecció regulat en l'article 13.2 es concreta en una ajuda per un import de 9.000 euros, que es finançarà a càrrec dels fons propis de la conselleria competent en matèria d'interior, i que no tindrà caràcter de dret subjectiu.
CAPÍTOL II
De les subvencions
Article 17. Objecte, òrgan competent i procediment
1. De conformitat amb el que disposa l'article 13 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, la conselleria competent en matèria d'interior podrà convocar, mitjançant una ordre, concurs per a la concessió de subvencions a associacions, fundacions, entitats i institucions, sense ànim de lucre, l'objecte principal de les quals siga la representació i defensa dels interessos de les víctimes del terrorisme.
2. L'ordre de convocatòria serà publicada en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i contindrà les corresponents bases reguladores que, en tot cas, s'ajustaran a allò que s'ha disposat per la normativa vigent en matèria de subvencions.
3. La concessió de les subvencions correspondrà al conseller competent en matèria d'interior, a proposta de la Comissió de Coordinació i Seguiment d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme.
Article 18. Naturalesa
Les subvencions regulades en aquest capítol tenen la naturalesa de les subvencions de concessió directa previstes en l'article 22.2.b) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Article 19. Activitats subvencionades
Les subvencions regulades en aquest títol es destinaran al compliment i foment de les activitats relacionades en l'article 13.2 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, desenrotllades en benefici de les víctimes dels actes terroristes descrits en l'article 2 del present reglament o dels seus familiars, així com les desenrotllades al territori de la Comunitat Valenciana en benefici de qualsevol víctima del terrorisme o dels seus familiars.
Article 20. Beneficiaris
Podran ser beneficiaris de les subvencions les associacions, fundacions, entitats i institucions sense ànim de lucre, que recullen en els seus estatuts com a objecte principal la representació i defensa dels interessos de les víctimes del terrorisme, sempre que desenvolupen programes assistencials dirigits a pal·liar situacions personals o col·lectives de les dites víctimes, o bé perseguisquen el desplegament i execució de programes d'activitats de dignificació de les víctimes, o activitats destinades a l'educació i conscienciació social contra l'alifac terrorista en qualsevol de les seues manifestacions, defensant els valors de convivència pacífica i democràtica.
No podran ostentar la condició de beneficiàries les entitats de dret públic, els partits polítics, les universitats, les societats civils, els col·legis professionals i altres entitats amb anàlegs fins específics i naturalesa que els citats anteriorment.
Article 21. Requisits
1. Podran accedir a la condició de beneficiari de les subvencions regulades en aquesta norma, les associacions, fundacions, entitats i institucions, sense ànim de lucre que reunisquen els requisits següents:
a) Estar legalment constituïdes i degudament inscrites en el corresponent registre administratiu.
b) No tindre fins de lucre. A aquests efectes, es consideraran també entitats sense fins de lucre aquelles que exercisquen activitats de caràcter comercial, sempre que els beneficis resultants d'aquestes s'invertisquen en la seua totalitat en el compliment dels seus fins institucionals, no comercials.
c) Tenir com a objectiu primordial la representació i defensa dels interessos de les víctimes del terrorisme inclosos en l'àmbit d'aplicació de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, i els seus familiars.
d) Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.
e) Haver justificat, si és el cas, prou, les ajudes econòmiques rebudes amb anterioritat.
f) Disposar de l'estructura i capacitat suficient per a garantir el compliment dels objectius, tot acreditant-hi l'experiència operativa necessària.
g) Acreditar la capacitat d'exercici de l'activitat per a la qual es demanda la subvenció.
2. No podran concórrer a la concessió de noves subvencions els beneficiaris d'anteriors ajudes que no les hagueren justificades en els terminis i formes que establiren les seues respectives normes reguladores.
Article 22. Caràcter acumulatiu de les subvencions
Les subvencions regulades en aquest capítol podran acumular-se a les que, amb el mateix objecte o distint, s'hagen percebut o perceben d'aquesta o altres administracions públiques, tal com estableix l'article 13.3 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat.
En cas de percebre's altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, l'import del total de les subvencions en cap cas no podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat subvencionada.
CAPÍTOL III
De les accions assistencials
Article 23. Assistència sanitària
1. D'acord amb el que disposa l'article 15 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, les víctimes que hagen patit lesions físiques com a conseqüència d'un atemptat terrorista podran demanar assistència sanitària de la Generalitat, en el cas que l'assistència esmentada no estiga resolta per assegurament públic o privat.
Així mateix, les víctimes i els seus familiars més pròxims o persones amb els qui convisquen de forma estable podran demanar l'assistència sanitària esmentada quan, com a conseqüència d'atemptat terrorista, patisquen trastorns psicològics o psicosomàtics derivats d'aquest.
2. Aquesta assistència sanitària es prestarà amb els recursos del sistema sanitari públic valencià o en centres privats concertats.
Quan, per urgència vital, l'atenció s'hagués realitzat en centres privats no concertats, el cost del tractament serà assumit pel departament competent en matèria de sanitat.
Així mateix, si les necessitats del pacient així ho aconsellaren i la idoneïtat del tractament estiguera objectivament justificada, però no tinguera cabuda dins del sistema sanitari públic valencià o en centres privats concertats, podran autoritzar-se tractaments mèdics fora d'aqueixos àmbits, assumint el departament competent en matèria de sanitat el cost dels tractaments, sempre que no tingueren cabuda dins de l'article 7.2 de la Llei 32/1999, de 8 d'octubre, de Solidaritat amb les Víctimes del Terrorisme.
La idoneïtat del tractament i la seua necessitat per al pacient haurà d'informar-se pels responsables sanitaris de la conselleria competent en matèria de sanitat.
3. La Generalitat cobrirà, a més de les prestacions previstes en l'article 15.2 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, l'assistència psicològica, la rehabilitació, les millores periòdiques de pròtesi i qualsevol actuació necessària per a assistir a les víctimes o els seus familiars més acostats, d'acord amb allò que s'ha indicat en els apartats anteriors.
4. La Generalitat podrà reclamar dels tercers obligats al pagament el rescabalament de les despeses ocasionades per les prestacions anteriors, en els termes establits en la normativa estatal sanitària i de la seguretat social.
Article 24. Assistència psicològica immediata
1. D'acord amb el que disposa l'article 16 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, les víctimes i els seus familiars més pròxims o persones amb qui convisquen de forma estable, rebran de la Generalitat assistència psicològica immediata després de l'atemptat terrorista.
2. Per a la prestació de l'assistència psicològica de caràcter immediat s'empraran els recursos propis de la Generalitat. Així mateix, es podran instrumentar els oportuns concerts amb altres administracions públiques o amb entitats o institucions privades especialitzades en l'assistència esmentada, bé es tracte d'organitzacions de caràcter professional, humanitari o d'associacions de víctimes del terrorisme, amb servicis específics en la matèria. Si és el cas, es prestarà l'assistència a través de les institucions o entitats privades especialitzades, assumint la conselleria competent en matèria de sanitat les despeses de l'assistència esmentada.
Article 25. Assistència psicosocial de seqüeles
1. D'acord amb el que disposa l'article 17 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, la Generalitat, a través de la conselleria competent en matèria de sanitat, prèvia prescripció facultativa, prestarà assistència psicològica especialitzada a les persones que arrosseguen seqüeles com a conseqüència d'un acte terrorista patit per elles mateixes, o pels seus familiars més pròxims o persones amb qui convisquen de forma estable.
Així mateix, la Generalitat, a través de la conselleria competent en matèria de benestar social, prestarà una atenció personal i social especialitzada adequada a les necessitats, i uniforme en tot l'àmbit de la Comunitat Valenciana.
2. Per a la prestació de l'assistència psicosocial de seqüeles s'empraran els recursos propis de l'administració. Així mateix, es podran instrumentar els oportuns concerts amb altres administracions públiques o amb entitats privades especialitzades en l'assistència esmentada, bé es tracte d'organitzacions de caràcter professional, humanitari o d'associacions de víctimes del terrorisme, amb servicis específics en la matèria. En defecte de l'anterior, es prestarà l'assistència a través de les institucions o entitats que resulten necessàries, i el departament competent en matèria de sanitat o de benestar social, segons la matèria, assumirà les despeses que això genere.
Article 26. Assistència psicopedagògica
1. D'acord amb el que disposa l'article 18 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, la Generalitat, a través de la conselleria competent en matèria d'educació, durà a terme un seguiment psicopedagògic dels alumnes d'educació infantil, primària i secundària obligatòria quan ells o els seus familiars més pròxims o persones amb qui convisquen de forma estable, hagen patit un atemptat terrorista. En el cas que, com a conseqüència de l'atemptat esmentat, presenten dificultats d'aprenentatge o problemes d'adaptació social, se'ls prestarà l'assistència psicopedagògica que resulte necessària.
2. L'assistència psicopedagògica, que serà prioritària i gratuïta, es prestarà a través dels recursos propis de la Generalitat. Així mateix, es podran instrumentar els oportuns concerts amb altres administracions públiques o amb entitats privades o organitzacions de caràcter professional especialitzades en l'assistència esmentada. En defecte de l'anterior, es prestarà a través de les institucions o entitats que resulten necessàries, i el departament competent en matèria d'educació assumirà les despeses que això genere.
Article 27. Beques i ajudes a l'estudi
D'acord amb el que disposa l'article 19 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, la Generalitat concedirà beques i ajudes a l'estudi quan, com a conseqüència d'un acte terrorista, es deriven per a l'estudiant, o per als seus pares, tutors o guardadors, danys personals d'especial transcendència, o els inhabiliten per a l'exercici de la seua professió habitual.
Article 28. Ajudes en l'àmbit laboral
1. D'acord amb el que disposa l'article 20 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, aquelles persones que com a conseqüència d'un acte terrorista patisquen danys que els impossibiliten o dificulten per al normal exercici del seu lloc de treball, seran objecte de plans de reinserció professional, programes d'autoocupació o d'ajudes per a la creació de noves empreses. Així mateix, les víctimes del terrorisme tindran la consideració de col·lectiu necessitat d'especial protecció en les accions formatives relacionada amb l'ocupació.
2. La conselleria competent en la matèria realitzarà en l'aplicació de les seues accions, plans i programes d'inserció laboral un tractament individualitzat a les víctimes del terrorisme per a l'èxit dels objectius següents:
a) Possibilitar la continuïtat de la carrera professional dels qui patisquen discapacitat com a conseqüència de l'acte terrorista.
b) Proporcionar a les víctimes informació i assessorament actiu en la reorientació de la seua vida professional o laboral.
c) Atendre les seues especials necessitats en els programes destinats a afavorir l'autoocupació o la creació de noves empreses, així com en els programes de foment de l'ocupació.
Article 29. Allotjament provisional
1. D'acord amb el que disposa l'article 21 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, la Generalitat proporcionarà allotjament provisional als qui, per raó dels danys produïts per un acte terrorista, es vegen impedits per a utilitzar temporalment el seu habitatge habitual.
2. La Generalitat podrà reallotjar les víctimes o afectats en habitatges de què puga disposar, per qualsevol títol jurídic, a aquests efectes.
Per a això, la Generalitat podrà establir acords amb altres administracions o amb organitzacions especialitzades en l'auxili o assistència a damnificats en situacions de sinistre o catàstrofe, en els quals es determinarà el percentatge de contribució de les parts a les despeses d'allotjament i el límit temporal cobert.
L'allotjament provisional es referirà al període en què es realitzen les obres de reparació de l'habitatge i sempre que aquestes no es prolonguen per causa imputable al beneficiari, amb el límit temporal que en cada cas autoritze el Consell, en atenció a les circumstàncies.
3. Quan no es realitze el reallotjament previst en l'apartat anterior, la Generalitat concedirà, a través de la conselleria competent per raó de la matèria, una ajuda destinada a sufragar el lloguer d'un habitatge semblant al danyat o les despeses d'allotjament en un establiment hoteler, per una quantia equivalent al trenta per cent de la concedida per l'administració General de l'Estat.
En cap cas l'ajuda per allotjament provisional, computant a l'efecte la que haja concedit l'administració de l'Estat, podrà sobrepassar el cost del lloguer o de les despeses de l'allotjament efectivament suportades.
Per a percebre de la Generalitat aquesta indemnització, haurà d'haver-se dictat una resolució de l'administració General de l'Estat, concedint indemnització pel mateix fet i concepte.
Quan la sol·licitud presentada a l'administració estatal no fóra atesa, l'administració de la Generalitat, en casos excepcionals i sempre que s'hi compliren la resta de requisits establits en la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, i en el present reglament, podrà fer efectiva l'ajuda sol·licitada en l'àmbit estatal, incrementada amb la indemnització establida per la Generalitat per a aquest concepte.
Article 30. Habitatge habitual
1. D'acord amb el que disposa l'article 21.bis de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, la present acció assistencial consistirà en l'adopció, a través dels plans autonòmics d'habitatge i la resta de normativa en la matèria, o de la subscripció de convenis amb entitats locals o altres entitats públiques, de les mesures necessàries per a facilitar-ne als beneficiaris l'accés a un habitatge protegit.
2. Seran beneficiaris d'aquesta acció assistencial la víctima d'un atemptat terrorista i, en cas de defunció d'aquesta per causa de l'atemptat, el cònjuge o persona unida a ella amb relació d'afectivitat anàloga a la conjugal i els fills, sempre que en el moment de la defunció convisqueren de forma estable amb la víctima i en depengueren econòmicament.
3. En tot cas, els plans autonòmics d'habitatge i la resta de normativa en la matèria consideraran els beneficiaris d'aquesta acció assistencial com a col·lectiu amb dret a protecció preferent.
Així mateix, en el cas que concórrega una situació d'excepcionalitat que ho justifique, se'ls podrà atorgar prioritat en l'adjudicació d'un habitatge protegit sobre qualsevol altre sol·licitant, sempre que s'hi complisquen tots els requisits exigits en la respectiva convocatòria, tenint en compte el que disposa l'apartat següent.
4. En el cas que la convocatòria d'adjudicació d'habitatges de protecció pública, construïdes en sòl de procedència municipal o autonòmica, exigira l'empadronament dels sol·licitants al municipi en què aquestes s'ubiquen, els beneficiaris d'aquesta acció estaran exempts del compliment d'aquest requisit, sent suficient que estiguen empadronats en qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana, sense que se'ls puga exigir a més un període mínim d'empadronament.
Article 31. Incompatibilitats
Les accions assistencials regulades en aquest capítol seran incompatibles amb les de la mateixa naturalesa que pogueren prestar, per les mateixes causes, altres administracions públiques.
Queda exceptuat d'allò que s'ha indicat en el paràgraf anterior l'ajuda per allotjament provisional, que serà compatible amb l'ajuda econòmica concedida, si és el cas, per aquest mateix concepte per l'administració de l'Estat.
CAPÍTOL IV
Del Fons de Solidaritat i dels crèdits preferents
Article 32. Fons de Solidaritat
D'acord amb el que disposa l'article 23 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, en supòsits excepcionals i d'acreditada urgència, la conselleria competent en matèria d'interior podrà anticipar fons als afectats per actes terroristes i familiars més acostats, o altres persones que convisquen de forma estable amb la víctima i en depenguen econòmicament, per a atendre les despeses derivades de les necessitats immediates, fins a la percepció de les corresponents indemnitzacions o ajudes.
En tals casos, a instàncies de part o d'ofici per l'administració, quan l'afectat s'hi veiés impossibilitat, la direcció general competent en matèria d'interior instruirà un expedient amb el caràcter d'urgència, en el qual, comprovat el nexe causal entre els danys produïts i l'acte terrorista, i verificada la titularitat del dret al rescabalament, proposarà al conseller competent en matèria d'interior la resolució corresponent sobre la quantitat que ha de ser anticipada.
Tals bestretes podran alliberar-se com a pagaments a justificar i, en tot cas, seran a compte de les indemnitzacions o ajudes que concedisca posteriorment l'administració de la Generalitat.
Article 33. Crèdits preferents
1. D'acord amb el que disposen els articles 5.2 i 10 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, i amb independència de les indemnitzacions o ajudes previstes en els articles anteriors, la Generalitat, per mitjà de la conselleria o organisme competent, podrà subscriure convenis de col·laboració amb entitats financeres públiques o privades que operen a la Comunitat Valenciana, per a la concessió als afectats de préstecs (bonificats per la Generalitat) sense interès o al més baix possible.
2. Les quantitats que, si és el cas, es perceben com a ajuda a l'empara de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, estaran subjectes a la devolució d'aquests préstecs. A l'efecte, els sol·licitants autoritzen la Generalitat i l'entitat financera corresponent, en compliment del que estableix la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, a cedir-se mútuament les seues dades personals, als únics efectes de comprovar l'obtenció de l'ajuda corresponent.
3. En el desenrotllament del present decret es fixaran les circumstàncies i requisits necessaris per a accedir als assenyalats crèdits bonificats.
CAPÍTOL V
De la Comissió de Coordinació i Seguiment d'Ajuda
a les Víctimes del Terrorisme
Article 34. Funcions
1. La Comissió de Coordinació i Seguiment d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme exercirà les funcions previstes en l'article 29 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat.
2. A l'empara del que estableix l'apartat 5 de l'esmentat article 29, correspon a aquesta Comissió exercir les funcions d'estudi, valoració i informe de les sol·licituds d'indemnitzacions, ajudes i accions assistencials regulades en el present reglament.
Així mateix, i de conformitat amb el que disposa l'apartat 3 de l'article 17 d'aquest reglament, li correspon informar sobre la concessió de subvencions que es convoquen a l'empara del present reglament.
Article 35. Funcionament
1. La Comissió, el règim de funcionament de la qual s'ajustarà al que disposa el capítol II del títol II de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, establirà el seu propi règim de convocatòries i el caràcter i periodicitat de les seues reunions.
2. A proposta de la presidència de la Comissió, podran assistir amb veu a les seues sessions representants dels departaments de la Generalitat que, per raó de la matèria a tractar en l'ordre del dia, es considere oportú.
Aquests representants, que seran designats pel titular de la conselleria respectiva, hauran d'ostentar el rang de cap d'àrea.
TÍTOL III
Del procediment
Article 36. Del procediment
1. El procediment regulat en aquest títol s'aplicarà a la concessió de les indemnitzacions per danys físics i psíquics, per danys materials i per situació de dependència.
Així mateix, aquest procediment s'aplicarà a la concessió de les prestacions assistencials, excepte a l'assistència psicològica immediata. Així mateix queden exceptuades les beques i ajudes a l'estudi, les ajudes en l'àmbit laboral i les ajudes per a habitatge habitual, que es regiran per la seua normativa específica.
2. El procediment de sol·licitud de subvencions serà l'establit en la respectiva ordre en què es convoque el concurs per a la seua concessió.
Article 37. Competència
1. Correspon a la conselleria competent en matèria d'interior la tramitació dels procediments i, si és el cas, el pagament de les indemnitzacions regulades en el títol II d'aquest reglament. Les despeses que es generen per la prestació de les accions assistencials regulades en el capítol III del títol II seran assumides per la conselleria competent en cada cas, segons el que disposa el present reglament.
2. Els procediments es tramitaran per la direcció general competent en matèria d'interior, a la qual en correspondrà la instrucció.
3. El Consell resoldrà els procediments.
Article 38. Sol·licituds i documentació
1. El procediment per al reconeixement de les indemnitzacions, ajudes i prestacions assistencials regulades en la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, s'iniciarà mitjançant sol·licitud de l'interessat, segons els models que es recullen en els annexos d'aquest reglament, dirigides a la direcció general competent en matèria d'interior.
2. Junt amb les sol·licituds es presentarà la següent documentació, llevat que obre en poder de l'administració actuant o es puga obtenir pels seus propis mitjans:
a) Còpia del document nacional d'identitat si es tracta d'espanyols, llevat que l'administració puga obtenir pels seus propis mitjans. Si el sol·licitant no tinguera nacionalitat espanyola, còpia del passaport o document acreditatiu de la seua personalitat.
b) En el supòsit de sol·licitud d'indemnitzacions per danys físics i psíquics, reparació de danys materials i allotjament provisional, còpia de la resolució administrativa o jurisdiccional ferma per la qual es concedeix o denega la corresponent indemnització o ajuda per l'administració de l'Estat.
c) En cas de defunció de la víctima haurà d'aportar-se'n, en tot cas, el certificat de defunció. Així mateix haurà d'aportar-se el llibre de família que acredite el vincle familiar, la documentació que acredite l'existència de relació afectiva anàloga a la conjugal, o el document que acredite l'acolliment familiar permanent o preadoptiu. Els fills majors d'edat, pares, néts, germans i avis hauran d'aportar la documentació que acredite la convivència i la dependència econòmica, si és el cas.
d) La documentació específica que, en funció de la indemnització, ajuda o prestació assistencial sol·licitada, s'assenyale en el corresponent model normalitzat de sol·licitud.
e) En la sol·licitud d'indemnització per danys materials i de prestació d'allotjament provisional s'haurà d'indicar l'import de les ajudes que haguera rebut per part d'altres administracions o institucions públiques o privades, incloses les indemnitzacions derivades de la subscripció de pòlisses d'assegurança o les pagades pel Consorci de Compensació d'Assegurances o declaració per la qual es compromet a comunicar-les.
3. Tots els interessats que deriven els seus drets d'una mateixa víctima presentaran les seues sol·licituds simultàniament en un mateix acte, acompanyant una única còpia dels documents sol·licitats, i aquestes sol·licituds donaran lloc a la tramitació d'un únic expedient.
Una vegada iniciat el procediment, les noves sol·licituds que es formulen per persones diferents de les que l'hagueren instat, i que es presenten abans de dictar la corresponent resolució, s'acumularan a l'expedient, de conformitat amb el que disposa l'article 73 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Article 39. Termini de sol·licitud
1. La sol·licitud d'indemnització per danys físics o psíquics i per danys materials, i d'ajuda per allotjament provisional podran formalitzar-se a partir de la data del fet causant, i fins a un any després de la notificació de la resolució administrativa o jurisdiccional ferm per la que es concedisca o desestime la sol·licitud d'indemnització a l'Estat, o de la curació o determinació de l'abast de les seqüeles quan es tracte de danys físics o psíquics.
2. La sol·licitud d'indemnització per situació de dependència es formalitzarà en el termini d'un any, que començarà a comptar l'endemà de la notificació de la resolució per la qual la conselleria competent reconeix la situació esmentada.
Si la situació de dependència haguera estat reconeguda amb anterioritat a l'entrada en vigor de la Llei 3/2009, de 14 d'abril, de la Generalitat, de modificació de la Llei 1/2004, de 24 de maig, el termini d'un any previst en el paràgraf anterior començarà a comptar l'endemà de l'entrada en vigor.
3. La sol·licitud del nivell addicional de protecció es formalitzarà en el termini d'un any que començarà a comptar:
a) En cas de defunció del curador no professional, des de l'endemà d'aquell en què es determine que la defunció ha estat conseqüència d'un acte terrorista, en els termes establits en l'apartat b) de l'article 3 de la Llei 1/2004, de 24 de maig.
b) En el supòsit de reconeixement de la situació de dependència al curador no professional, des de l'endemà de la notificació de la resolució per la qual es reconeix la situació esmentada.
4. La sol·licitud d'assistència psicosocial de seqüeles, assistència sanitària i psicopedagògica podrà formalitzar-se a partir de la data del fet causant i fins a un any després de la data en què es determine, per facultatiu especialista en la matèria, que l'assistència sol·licitada va dirigida a atendre els danys conseqüència d'atemptat terrorista.
Article 40. Instrucció
1. L'òrgan instructor realitzarà d'ofici les actuacions que estime pertinents per a la comprovació dels fets o dades al·legats, podent sol·licitar documentació complementària o la pràctica dels actes d'instrucció necessaris per a la resolució de l'expedient.
2. Quan falte un dada o document preceptiu es requerirà l'interessat perquè esmene l'omissió en el termini de deu dies, podent tenir-lo per desistit si així no ho fera, de conformitat amb el que preveu l'article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
3. L'òrgan instructor podrà sol·licitar a les autoritats policials, al Ministeri Fiscal, als òrgans jurisdiccionals o de l'administració, la informació que calga per a substanciar de forma adequada el procediment.
4. L'òrgan instructor podrà proposar directament que es resolga la inadmissió a tràmit de les sol·licituds de reconeixement de drets que manquen manifestament de fonament per no estar compresos els fets invocats entre els que, d'acord amb els termes de la Llei d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme, generen el dret a les prestacions previstes en aquesta.
5. En el cas que es tracte de sol·licitud d'accions assistencials, l'òrgan instructor traslladarà l'expedient a les conselleries afectades perquè aquestes, en el termini de vint dies, emeten un informe i proposen les actuacions i mesures procedents.
6. Finalitzada la instrucció del procediment, es traslladarà de tot allò que s'ha actuat a la Comissió de Coordinació i Seguiment d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme, que hi emetrà el corresponent informe.
7. A la vista de l'informe esmentat, el conseller competent en matèria d'interior elevarà proposta d'acord al Consell.
Article 41. Resolució
D'acord amb el que disposa l'article 4.4 de la Llei 1/2004, de 24 de maig, de la Generalitat, els procediments es resoldran mitjançant un acord del Consell a proposta de la conselleria competent en matèria d'interior. Tals acords posaran fi a la via administrativa i podran ser recorreguts potestativament en reposició o impugnats directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu.
El Consell podrà acordar, motivadament, la inadmissió a tràmit de les sol·licituds quan aquestes manquen manifestament de fonament, per no estar compresos els fets invocats entre els que, d'acord amb els termes de la Llei d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme, generen el dret a les indemnitzacions o ajudes previstes en aquesta.
Article 42. Termini per a emetre i notificar resolucions
El termini màxim per a emetre i notificar la resolució a l'interessat serà de sis mesos, comptats des de la data en què la sol·licitud haja tingut entrada en qualsevol dels registres de la conselleria competent en matèria d'interior.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Derogació normativa
Queda derogat el Decret 163/2005, de 4 de novembre, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament de la Llei d'Ajuda a les Víctimes del Terrorisme.
Així mateix, queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d'un rang inferior s'oposen al que disposa el present reglament.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Actualització d'annexos
S'autoritza al conseller competent en matèria d'interior per a modificar, mitjançant una ordre, els annexos del present decret, a fi d'adaptar la documentació a aportar pels interessats, en funció de les dades a què puga tenir accés l'administració actuant.
Segona. Facultats de desplegament
S'autoritza el conseller competent en matèria d'interior per a dictar els actes i disposicions necessaris per al desplegament i execució d'aquest decret, sense perjudici de les ordres que els respectius departaments de la Generalitat dicten en compliment d'aquesta disposició.
Tercera. Entrada en vigor
El present reglament entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
València, 16 de juliol de 2010
El president de la Generalitat,
FRANCISCO CAMPS ORTIZ
El conseller de Governació,
SERAFÍN CASTELLANO GÓMEZ

linea
Mapa web