DECRET 122/2017, de 15 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències. [2017/8425]
(DOGV núm. 8136 de 27.09.2017) Ref. Base de dades 008399/2017
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 28.09.2017 Aquesta disposició afecta: Modifica: Aquesta disposició està afectada per: Afectada per: Corregida per: Modificada per: - DECRET 239/2018, de 28 de desembre, del Consell, de modificació del Decret 122/2017, de 15 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de l'AVSRE. [2018/12359]
- DECRET 83/2021, de 18 de juny, del Consell, de modificació del Decret 122/2017, de 15 de setembre, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències. [2021/7232]
-
Anàlisi documental
Origen de disposició: Presidència de la Generalitat Grup temàtic: Legislació Matèries: Organització de l'administració Entitats i empreses de la Generalitat Descriptors: Temàtics: reglament intern , monografies
DECRET 122/2017, de 15 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament orgànic i funcional de l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències. [2017/8425]
ÍNDEX
Preàmbul
Títol I. Disposicions generals
Article 1. Naturalesa i règim jurídic
Article 2. Àmbit dactuació
Article 3. Principis dorganització i funcionament
Títol II. Funcions de lAVSRE
Article 4. Funcions de lAVSRE
Títol III. Estructura orgànica de lAVSRE
Capítol I. Òrgans de lAVSRE
Article 5. Òrgans
Capítol II. Òrgans directius de lAVSRE
Article 6. El Consell de Direcció
Article 7. La Direcció de lAVSRE
Article 8. Substitucions de la persona titular de lAVSRE
Article 9. Delegacions de competència i firma
Capítol III. Estructura administrativa de lAVSRE
Article 10. Àmbit administratiu de lAVSRE
Article 11. De la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana i les funcions que té
Article 12. De la Subdirecció General de Seguretat i les funcions que té
Article 13. Dels serveis dependents de la Subdirecció General de Seguretat
Article 14. De la Subdirecció General dEmergències i les funcions que té
Article 15. Dels serveis dependents de la Subdirecció General dEmergències
Article 16. De la Secretaria Tècnica
Capítol IV. Òrgans de participació adscrits a lAVSRE
Article 17. Funcionament dels òrgans de participació adscrits a lAVSRE
Article 18. Règim de convocatòria, sessions i actes dels òrgans de participació adscrits a lAVSRE
Capítol V. Òrgans adscrits a lAVSRE
Article 19. Òrgans adscrits a lAVSRE. Funcionament i règim general
Capítol VI. Règim jurídic i economicofinancer
Article 20. Règim jurídic
Article 21. Dels recursos administratius contra els actes
Article 22. Règim jurídic del personal
Article 23. Indemnitzacions per raó del servei
Article 24. Recursos econòmics i règim financer i pressupostari
Article 25. Béns i drets
Article 26. Fitxers de caràcter personal
Disposició addicional
Única. Adscripció en lInventari dEntitats del Sector Públic Estatal, Autonòmic i Local
Disposició transitòria
Única. Règim transitori de gestió econòmica i pressupostària i de les unitats i llocs en lexercici pressupostari 2017
Disposició derogatòria
Única. Normativa derogada
Disposicions finals
Primera. Habilitació per al desplegament normatiu
Segona. Entrada en vigor
PREÀMBUL
LAgència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències (en endavant AVSRE) ha sigut creada per mitjà de la Llei 4/2017, de 3 de febrer, de la Generalitat, com a organisme autònom de caràcter administratiu, dels previstos en larticle 154 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, amb personalitat jurídica pròpia, autonomia funcional i de gestió i plena capacitat dobrar per a organitzar i exercir les funcions que se li atribueixen i per al compliment dels fins que té encomanats.
LAVSRE es crea amb la finalitat de donar una resposta eficaç i eficient a les necessitats incloses en el seu àmbit dactuació, és a dir, lexecució, en règim de descentralització funcional, de les polítiques de la Generalitat en matèria dinterior, seguretat pública, protecció ciutadana, gestió demergències i coordinació de policies locals i dels serveis de prevenció dincendis i salvament. Així mateix, li correspon la gestió de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana, del Servei de Bombers Forestals, lextinció dincendis forestals, i la participació de la Generalitat en els consorcis de bombers, com també la direcció i gestió de lencàrrec del Consell de Seguretat Nuclear a la Generalitat i, finalment, el desenvolupament de la formació de les policies locals i el personal de serveis essencials i complementaris dintervenció davant demergències i protecció civil. Respecte de la formació, la Llei 6/1999, de 19 dabril, de la Generalitat Valenciana, de policies locals i de coordinació de les policies locals de la Comunitat Valenciana, dedica el títol VI a lInstitut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE) i el defineix com a òrgan adscrit a la conselleria competent en matèria de policia, al qual correspon, entre altres, lexercici de les funcions en matèria dinvestigació, formació i perfeccionament professional de les policies locals, bombers i personal de protecció civil. Daltra banda, la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat, de protecció civil i emergències, atribueix a lIVASPE la formació i el perfeccionament dels serveis dintervenció en matèria de protecció civil i emergències.
Larticle 13 de la Llei 4/2017 esmentada estableix que correspon al Consell el desenvolupament de lestructura administrativa de lAVSRE, lorganització daquesta i la distribució de funcions que sencomanen a cadascuna de les unitats administratives que la conformen, per mitjà de laprovació, per decret, del corresponent reglament orgànic i funcional.
LAgència, per al desenvolupament de les seues competències, disposa dels òrgans següents adscrits:
La Comissió de Protecció Civil i les Emergències de la Comunitat Valenciana
La Mesa Sectorial de la Protecció Civil i les Emergències de la Comunitat Valenciana
La Comissió de Coordinació dels Serveis de Prevenció, Extinció dIncendis i Salvament de la Comunitat Valenciana
LObservatori de la Seguretat de la Comunitat Valenciana
La Comissió de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana
LInstitut Valencià de Seguretat i Resposta a les Emergències (IVASPE)
El Gabinet Tècnic de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana.
Aquesta norma sarticula sobre els principis de necessitat, eficàcia, proporcionalitat, seguretat jurídica, transparència i eficiència, previstos en larticle 129 de la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Dacord amb els principis de necessitat i eficàcia, es acompleix el mandat establit en la Llei 4/2017, de 3 de febrer, de la Generalitat, por la qual es crea lAgència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, que regula de manera detallada el seu règim dorganització i funcionament.
En relació amb el principi de proporcionalitat, aquest decret conté el desplegament de les previsions contingudes en la referida Llei 4/2017, el qual resulta necessari i és linstrument previst per a regular el funcionament correcte de lentitat que es va crear, i es compleix, al seu torn, el principi de seguretat jurídica amb el desplegament dels preceptes continguts en la Llei 4/2017, la qual cosa garanteix la posada en marxa de lorganisme que la llei crea.
En aplicació del principi de transparència, shan definit els objectius daquesta norma i es garanteix la transparència en totes les activitats administratives.
Finalment, en aplicació del principi deficiència, aquest decret no comporta cap tipus de càrregues administratives innecessàries.
Aquesta disposició està inclosa en el Pla normatiu de lAdministració de la Generalitat per a 2017.
Per tot això, a proposta del president de la Generalitat, de conformitat amb el Consell Jurídic Consultiu, el Consell, prèvia deliberació, en la reunió del 15 de setembre de 2017,
DECRETE
TÍTOL I
Disposicions generals
Article 1. Naturalesa i règim jurídic
1. De conformitat amb larticle 1 de la llei de creació de lAVSRE, la Llei 4/2017, de 3 de febrer, de la Generalitat, aquesta és un organisme autònom dels previstos en larticle 154 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, dhisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, a la qual sencomana, en règim de descentralització funcional, lexecució de les polítiques de la Generalitat en matèria dinterior, seguretat pública, protecció ciutadana, emergències i coordinació de policies locals i dels serveis de prevenció dincendis i salvament. Així mateix, li correspon la gestió de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana, del Servei de Bombers Forestals i el desenvolupament de la formació de les policies locals i del personal de serveis essencials i complementaris dintervenció davant demergències, protecció civil, gestió demergència, extinció dincendis forestals, i participació de la Generalitat en els consorcis de bombers, com també la direcció i gestió de lencàrrec del Consell de Seguretat Nuclear a la Generalitat.
2. LAVSRE té personalitat jurídica pública pròpia i plena capacitat dobrar per a organitzar i exercir les funcions que se li atribuïsquen i per al compliment dels fins que té encomanats, i se sotmet en tot cas al dret administratiu.
3. LAVSRE queda adscrita orgànicament al departament del Consell amb competències en matèria de seguretat i gestió de les emergències, mitjançant la direcció general amb atribucions en aquestes matèries, la qual exerceix les facultats de superior direcció, control i tutela que li atribueixen les lleis i la resta de lordenament jurídic. Així mateix, al departament esmentat correspon la fixació de les polítiques públiques autonòmiques en aquestes matèries.
Article 2. Àmbit dactuació
LAVSRE estén la seua actuació al territori de tota la Comunitat Valenciana.
Article 3. Principis dorganització i funcionament
Per al desenvolupament de la seua activitat, lAVSRE sha dajustar als principis següents:
a) Legalitat, eficiència, estabilitat pressupostària i estabilitat financera.
b) Autonomia funcional, racionalització i eficàcia administrativa.
c) Universalitat, transparència en la gestió i servei a la ciutadania.
d) Garantia dels principis digualtat i no-discriminació, i de confiança legítima, com també de subjecció al principi de legalitat.
e) Col·laboració i coordinació amb els organismes i entitats públiques i privades per a garantir un servei públic que garantisca el ple exercici dels drets fonamentals i les llibertats públiques.
TÍTOL II
Funcions de lAVSRE
Article 4. Funcions de lAVSRE
1. Per al compliment dels seus fins, lAVSRE té les funcions següents:
a) Desenvolupar i coordinar la política i els programes en matèria de protecció civil i gestió demergències segons les directrius emanades del Consell de la Generalitat.
b) Elaborar el Pla territorial demergència de la Comunitat Valenciana, els plans especials, els procediments dactuació i els protocols operatius del Centre de Coordinació dEmergències i del 112 Comunitat Valenciana, en làmbit de la Comunitat Valenciana.
c) Gestionar els registres autonòmics següents:
c.1) Registre dels plans dautoprotecció de les activitats amb risc establertes en el Decret 32/2014, de 14 de febrer, del Consell, pel qual saprova el Catàleg dactivitats amb risc de la Comunitat Valenciana i es regula el Registre Autonòmic de Plans dAutoprotecció.
c.2) Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana.
c.3) Registre dels Serveis de Voluntariat de Protecció Civil de la Comunitat Valenciana.
c.4) Registre dexpedients de concessió de distincions de la Generalitat en matèria de protecció civil.
c.5) Registre de Policies Locals de la Comunitat Valenciana.
d) Requerir a les restants administracions públiques, entitats públiques o privades i particulars la col·laboració necessària per al compliment de les obligacions establertes en la Llei 4/2017.
e) Establir, de manera coordinada amb altres departaments del Consell, els mitjans per a fomentar actuacions que contribuïsquen a la prevenció de riscos, a latenuació dels efectes daquests riscos i, en general, a la presa de consciència i sensibilització de la ciutadania de la importància de la protecció civil.
f) Gestionar el Centre de Coordinació dEmergències.
g) Gestionar lextinció dels incendis forestals i el Servei de Bombers Forestals.
h) Coordinar entre si els serveis públics o privats que hagen dintervindre en situacions demergència.
i) Disposar dels mapes de riscos i elaborar el catàleg de recursos demergència i dactivitats amb risc de la Comunitat Valenciana.
j) Promoure la vinculació voluntària i desinteressada de la ciutadania a les activitats de protecció civil i donar-los suport.
k) Exercir la potestat sancionadora, en els termes establerts en la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat, de protecció civil i gestió demergències.
l) Impulsar i coordinar les actuacions de les diferents administracions per a la tornada a la normalitat després duna situació demergència declarada.
m) Participar en els plans demergència de caràcter estatal i local.
n) Intervindre operativament en cas de risc greu, catàstrofe o calamitat pública, en el marc dels diferents plans i procediments demergència.
o) Donar suport als distints serveis o entitats que intervinguen en casos demergència quant a la logística operativa i de comunicacions.
p) Informar de la formació en matèria de protecció civil la població en general i col·lectius específics afectats pels corresponents plans i col·laborar-hi.
q) Elaborar el Pla territorial demergència de la Comunitat Valenciana, com també els plans especials i procediments dactuació davant de riscos concrets dàmbit autonòmic. Establir les directrius delaboració de la planificació de protecció civil dàmbit local.
r) Gestionar les funcions que en matèria de seguretat radiològica li siguen encomanades pel Consell de Seguretat Nuclear.
s) Exercir les funcions i assumir les responsabilitats derivades de la seua constitució com a operadora daeronaus pilotades per control remot, basant-se en la legislació establerta a lefecte.
t) Dirigir i gestionar les polítiques de la Generalitat en matèria de seguretat pública i seguretat ciutadana.
u) Desplegar la normativa apropiada, tant en matèria de policia local com del personal dels serveis de prevenció, extinció dincendis i salvament a la Comunitat Valenciana.
v) Prestar informació i assessorament jurídic i tècnic, en les matèries que són pròpies dels cossos de policia local, als serveis de prevenció, extinció dincendis i salvament, a la resta de departaments del Consell i a les administracions corresponents.
w) Gestionar els expedients de concessió de reconeixement, distincions i condecoracions al mèrit dels cossos de policia local, com també dels serveis de prevenció, extinció dincendis i salvament, i al personal agent mediambiental en el marc de la protecció civil.
x) Dirigir i gestionar les polítiques relacionades amb la formació de les policies locals i els serveis de prevenció, extinció dincendis i salvament, la formació dels serveis essencials i complementaris demergències i de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana, com també dirigir i gestionar lorganisme que té assumides les competències en aquesta matèria.
y) Aquelles altres que li atribuïsca la normativa vigent.
2. Lexecució daquestes funcions sha de fer en el marc de la política de prevenció de riscos adoptada pels òrgans administratius de la Generalitat competents per raó de la matèria.
TÍTOL III
Estructura orgànica
CAPÍTOL I
Òrgans de lAVSRE
Article 5. Òrgans
1. Són òrgans directius de lAVSRE:
a) El Consell de Direcció de lAVSRE
b) La Direcció de lAVSRE.
2. Són òrgans de participació adscrits a lAVSRE:
a) La Comissió de Protecció Civil i Emergències de la Comunitat Valenciana
b) La Mesa Sectorial de la Protecció Civil i les Emergències de la Comunitat Valenciana
c) La Comissió de Coordinació dels Serveis de Prevenció, Extinció dIncendis i Salvament de la Comunitat Valenciana
d) LObservatori de la Seguretat de la Comunitat Valenciana, creat i regulat per la normativa específica pròpia, en matèria de coordinació de policia local
e) La Comissió de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana.
f) Qualsevol altre que es cree amb aquesta naturalesa, tant mitjançant una norma legal com reglamentària.
3. Són òrgans adscrits a lAVSRE:
a) LInstitut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE)
b) El Gabinet Tècnic de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana.
CAPÍTOL II
Òrgans directius de lAVSRE
Article 6. El Consell de Direcció
1. La composició, les funcions i el funcionament del Consell de Direcció de lAVSRE es determinen en els articles 6, 7 i 9 de la Llei 4/2017, de 3 de febrer.
2. En el si del Consell de Direcció sha de constituir una Comissió Permanent amb la composició, les funcions i el funcionament que es concreten en els articles 6.3, 8 i 9 de la Llei 4/2017, de 3 de febrer.
3. Els actes del Consell de Direcció de lAVSRE han de revestir la forma dacords, dictàmens, recomanacions i informes, i perquè siguen vàlids han de ser certificats per la persona que ocupe la Secretaria, amb el vistiplau de qui exercisca la direcció de lAVSRE, i shan de traslladar directament a les persones a les qui vagen destinatsals destinataris.
4. Ha de presidir la Comissió Permanent la persona que ocupe la direcció de lAVSRE. Els actes de la Comissió Permanent són, a tots els efectes, actes del Consell de Direcció, quan es dicten en els supòsits previstos en els apartats a) i e) de larticle 8 de la Llei.
Article 7. La Direcció de lAVSRE
1. A la persona titular de la direcció general amb competències en matèria de seguretat i resposta a les emergències li correspon la direcció de lAgència i assumeix la seua representació legal i ordinària, exercint les funcions que la Llei 4/2017, de 3 de febrer de la Generalitat, i aquest reglament li encomanen.
2. Corresponen a la persona titular de la direcció de lAVSRE les atribucions establertes en larticle 11 de la Llei 4/2017, de 3 de febrer.
Article 8. Substitucions de la persona titular de la Direcció de lAVSRE
En els casos dabsència, vacant o malaltia de la persona titular de la Direcció de lAVSRE és aplicable el que disposa larticle 11.2 de la Llei 4/2017, de 3 de febrer, de la Generalitat, que estableix que les funcions de la direcció les exercirà la vicepresidència I del Consell de Direcció.
Article 9. Delegacions de competència i de firma
1. La persona titular de la Direcció de lAVSRE pot delegar lexercici de competències i la firma en la Vicepresidència I del Consell de Direcció per al desenvolupament de les funcions enumerades en larticle 11 de la Llei 4/2017, de 3 de febrer, de la Generalitat, amb les excepcions que shi enumeren.
2. La delegació de lexercici de competències i, si és el cas, la revocació daquesta, sha defectuar mitjançant una resolució de la Direcció de lAVSRE que ha de ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
CAPÍTOL III
Estructura administrativa de lAVSRE
Article 10. Àmbit administratiu de lAVSRE
Sota la direcció de la persona titular de la Direcció de lAVSRE, làmbit administratiu sestructura en les unitats següents:
a) La Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana
b) La Subdirecció General de Seguretat
c) La Subdirecció General dEmergències
d) La Secretaria Tècnica.
Article 11. De la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana i les funcions que té
La Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana depén orgànicament del Ministeri dInterior i funcionalment de lAVSRE. Té a càrrec seu les funcions i atribucions assenyalades en larticle 38.1 de la Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat, i les contingudes en lAcord de col·laboració subscrit amb el Ministeri dInterior a lempara del que estableix el Reial decret 221/1991, de 22 de febrer. El comandament, la coordinació i el control operatiu daquesta sexerceixen a través de la direcció de la unitat.
Article 12. De la Subdirecció General de Seguretat i les funcions que té
1. La Subdirecció General de Seguretat, sota la supervisió de la persona titular de lAVSRE, té atribuïda la coordinació dels serveis i unitats adscrites a aquesta i la coordinació externa amb altres administracions públiques, com també la representació de lAVSRE en les tasques que se li encomanen.
2. En particular, exerceix les funcions següents:
a) Lassistència tècnica, jurídica i administrativa de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana, com també la gestió i tramitació dels assumptes relatius al règim de personal i mitjans de la unitat esmentada.
b) Lexercici de les funcions de coordinació dels cossos de la policia local de la Comunitat Valenciana.
c) La direcció administrativa de la formació de policies locals, del personal de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana i del personal dels serveis essencials i complementaris dintervenció davant demergències.
d) La gestió del procediment de selecció de policies locals.
e) La investigació, el desenvolupament i la innovació en matèria de seguretat a través de lorganisme que té assumides les competències en matèria de formació i selecció.
f) La coordinació de la investigació en matèria de seguretat.
g) La realització dactivitats i campanyes de divulgació i informació de la prevenció en matèria de seguretat de caràcter general i sectorial.
h) Lassessorament sobre programes i plans generals dactuació en matèria de seguretat, com també sobre projectes dorganització en aquesta matèria.
i) Les altres funcions que es deriven de les competències assignades a lAVSRE.
Article 13. Dels serveis dependents de la Subdirecció General de Seguretat
Per al compliment de les funcions esmentades en lapartat anterior, la Subdirecció General de Seguretat sestructura en els serveis següents, als quals els corresponen les funcions que així mateix sindiquen:
1. Servei de Seguretat Pública, que té assignades les funcions següents:
a) Exercir les funcions en matèria de selecció de policies locals i nomenament de les persones representants de tribunals.
b) Gestionar la coordinació dels cossos de la policia local a la Comunitat Valenciana.
c) Lassessorament jurídic en matèria de policies locals.
d) Elaborar els informes preceptius de cobertura del personal funcionari interí en els cossos de la policia local.
e) Gestionar els expedients de concessió de distincions i condecoracions al mèrit policial dels cossos de la policia local i de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana.
f) Estudiar i elaborar la normativa en matèria de policia local, i la memòria anual dactivitat de la policia local.
g) Convocar el Gabinet Tècnic de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana i assistir-lo tècnicament.
h) Convocar la Comissió de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana i assistir-la tècnicament.
i) Assistir tècnicament i administrativament la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana.
j) Gestionar i tramitar els assumptes relatius al règim de personal i mitjans de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana.
k) Elaborar informes tècnics sobre els avantprojectes de disposicions que se sotmeten a la seua consideració.
l) Gestionar el Registre de Policies Locals.
m) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.
2. Servei de Formació en Seguretat i Emergències, al qual se li atribueixen les funcions següents:
a) Gestionar lInstitut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE).
b) Gestionar i impartir la formació de les policies locals, del personal de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana i dels serveis essencials i complementaris dintervenció davant demergències.
c) Gestionar i desenvolupar altres activitats formatives en matèria de seguretat pública, emergències i protecció civil.
d) Dissenyar i gestionar el pla anual de formació per al personal de seguretat i emergències.
e) Tramitar els expedients dhomologació dels cursos que es realitzen en matèria de seguretat i emergències.
f) Estudiar i proposar la realització de convenis per a la formació en matèria de seguretat i emergències.
g) Coordinar els estudis i investigacions en matèria de seguretat a través del Centre dInvestigació de Seguretat i Emergències (CISE).
h) Estudiar i elaborar la normativa de lIVASPE.
i) Lacreditació professional de les persones integrants de les policies locals.
j) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.
Article 14. De la Subdirecció General dEmergències i les funcions que té
1. La Subdirecció General dEmergències, sota la supervisió de la persona titular de lAVSRE, té atribuïda la coordinació dels serveis i unitats que té adscrites, la coordinació externa amb altres administracions públiques i la representació de lAVSRE en les tasques que se li encomanen.
2. En particular, té atribuïdes les funcions de coordinació dels serveis demergència, com també les tasques datenció i informació ciutadana davant de qualsevol situació demergència, i la coordinació amb altres administracions públiques. Igualment li correspon lavaluació i lanàlisi de les situacions de risc i demergència, que comprén lelaboració i actualització dels plans demergència i procediments dactuació en el marc previst en la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat, de protecció civil i gestió demergències, i lelaboració de normativa, estudis de riscos i funcions orientades a la formació i sensibilització ciutadana en matèria de protecció civil, campanyes institucionals, informació ciutadana i cursos de formació. Així mateix, exerceix la Secretaria de la Comissió de Protecció Civil de la Comunitat Valenciana.
3. La Subdirecció General dEmergències assumeix les funcions de gestió de la intervenció urgent dels serveis operatius davant de situacions demergència, com també latenció del telèfon únic demergències europeu 1·1·2 Comunitat Valenciana, i facilita als serveis operatius durgència i emergència el sistema informàtic i de comunicacions dutilització comuna. Així mateix, li correspon coordinar i gestionar laccés dels serveis dintervenció a la xarxa de comunicacions durgències i emergències de la Generalitat.
4. Igualment li correspon dur a terme funcions de coordinació, gestió i planificació en matèria dextinció dincendis.
Article 15. Dels serveis dependents de la Subdirecció General dEmergències
De la Subdirecció General dEmergències depenen els serveis següents:
1. Servei de Coordinació dEmergències, al qual sassignen les funcions següents:
a) Gestió de la Sala dEmergències de la Generalitat per al compliment de les funcions assignades en la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat, de protecció civil i gestió demergències, tant en situació ordinària com en situació demergència.
b) Articulació de les actuacions del personal tècnic de lAVSRE en situacions demergència.
c) Establiment de criteris de coordinació amb els diferents serveis operatius en làmbit de la Comunitat Valenciana.
d) Gestió de les tasques derivades de lencàrrec de funcions signat entre la Generalitat i el Consell de Seguretat Nuclear per a la vigilància radiològica ambiental de lentorn de la Central Nuclear de Cofrents, vigilància radiològica en emergències, la inspecció de les instal·lacions radioactives i de transports de material radioactiu, i intervenció en emergències.
e) Gestió de les obligacions establertes per a lAgència, derivades de la seua constitució com a operadora daeronaus tripulades per control remot.
f) Redacció, implantació i manteniment de loperativitat del Pla especial davant del risc radiològic de la Comunitat Valenciana.
g) Manteniment de loperativitat dels plans de protecció civil de la Comunitat Valenciana.
h) Establiment i garantia de leficàcia de les actuacions derivades de lobligació de la Generalitat en matèria dassistència a familiars i víctimes daccidents daviació civil, fent extensives les mesures a tot tipus demergències.
i) Organització de simulacres de resposta en situacions de gran emergència.
j) Participació en lestabliment de loperativitat de l1·1·2 Comunitat Valenciana i la relació daquest amb la Sala dEmergències de la Generalitat.
k) Gestió de subvencions, convenis i acords de col·laboració amb les institucions, i persones i empreses proveïdores de serveis, per a aconseguir la coordinació de les actuacions en les tres fases de lemergència (preemergència, emergència i postemergència).
l) Desplegament normatiu de la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat, de protecció civil i gestió demergències, en aquelles matèries competència del servei.
m) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.
2. Servei de Planificació, al qual satribueixen les funcions següents:
a) Elaboració, implantació i manteniment de loperativitat de lactualització dels plans i procediments de protecció civil dàmbit autonòmic i assessorament a lAdministració local en lelaboració dels plans de protecció civil dàmbit local.
b) Elaboració dinformes i assessorament en matèria riscos.
c) Gestió de les línies de subvenció i els convenis de col·laboració amb les associacions i agrupacions locals de voluntariat de protecció civil.
d) Gestió dels registres autonòmics de plans dautoprotecció de les activitats amb risc establertes en el Decret 32/2014, del voluntariat de protecció civil del personal dels serveis de bombers de la Comunitat Valenciana i de les distincions de protecció civil.
e) Gestió de les aportacions econòmiques de la Generalitat als consorcis provincials de bombers.
f) Desplegament normatiu de la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat, de protecció civil i gestió demergències, i la Llei 7/2011, d1 dabril, de la Generalitat, dels serveis de prevenció, extinció dincendis i salvament de la Comunitat Valenciana, en aquelles matèries competència del Servei.
g) Coordinació amb lIVASPE en lorganització i el desenvolupament dels cursos de formació dirigits al personal dels serveis demergència.
h) Secretaria administrativa de la Comissió de Protecció Civil i Emergències de la Comunitat Valenciana, de la Mesa Sectorial de la Protecció Civil i les Emergències i de la Comissió de Coordinació dels Serveis de Prevenció, Extinció dIncendis i Salvament de la Comunitat Valenciana.
i) Gestió dels expedients de concessió de distincions i condecoracions al mèrit de la protecció civil.
j) Convocatòria i assistència tècnica al Gabinet Tècnic de Coordinació dels Serveis de Prevenció dIncendis i Salvament de la Comunitat Valenciana i assistir-lo tècnicament.
k) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.
3. Servei dExtinció dIncendis Forestals, el qual té assignades les funcions següents:
a) Organització, planificació i gestió del Servei de Bombers Forestals i lactuació daquest en el territori de la Comunitat Valenciana.
b) Preparació i seguiment tècnic de la contractació de mitjans aeris de la Generalitat per a lextinció dincendis forestals.
c) Organització, planificació i gestió dels mitjans i recursos aeris de la Generalitat per a lextinció dincendis forestals.
d) Preparació i seguiment tècnic de larrendament o adquisició de vehicles i de lequipament del Servei de Bombers Forestals.
e) Preparació i seguiment tècnic de la redacció i lexecució de projectes de construcció dimmobles i infraestructures amb la finalitat de permetre la intervenció dels mitjans terrestres i aeris del Servei de Bombers Forestals en lextinció dincendis forestals.
f) Gestió del manteniment de lequipament, immobles i infraestructures adscrites al Servei de Bombers Forestals.
g) Actuació com a gestor dels heliports i aeròdroms dextinció dincendis forestals de la Generalitat, dacord amb la legislació vigent daviació civil i la preparació i seguiment tècnic de la seua contractació.
h) Valoració de les despeses de la intervenció dels mitjans i recursos de la Generalitat en lextinció dincendis forestals.
i) Coordinació de loperativa dels diferents organismes dependents de la Generalitat en la investigació de les causes dels incendis forestals, tot això sense perjuí de la competència exclusiva daltres òrgans jurisdiccionals en el cas que hi haja indicis de la comissió dun delicte dels tipificats en el Codi Penal.
j) Desenvolupament i investigació de models de comportament dels incendis forestals.
k) Col·laboració en la coordinació i implantació operativa dels diferents organismes i empreses intervinents en lextinció dincendis forestals.
l) Gestió i coordinació de lexecució de la reparació dels danys ocasionats pels incendis forestals que correspon executar a la Generalitat en el marc de lOficina Única Postemergència, a excepció de les actuacions que corresponguen de gestió del territori forestal o infraestructures de prevenció dincendis forestals.
m) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies.
Article 16. De la Secretaria Tècnica
Depenent directament de la persona titular de la Direcció de lAVSRE i amb rang de direcció de servei, exerceix la direcció, coordinació i supervisió dels serveis generals de lAVSRE, i li correspon lexercici de les funcions següents:
a) Atenció a les necessitats dels òrgans de govern, coordinació i consultius, com també els registres daquests.
b) Coordinació i proposta de millora dels procediments administratius.
c) Coordinació i impuls de la tramitació de projectes normatius i convocatòries de subvencions i ajudes, com també la tramitació de convenis de col·laboració.
d) Supervisió i seguiment del funcionament correcte del Registre dentrada i eixida de documents i la gestió de lemmagatzematge de la documentació.
e) Gestió del material mòbil de lAVSRE.
f) Gestió del personal de lAVSRE.
g) Elaboració de propostes de modificació de les relacions de llocs de treball del personal adscrit a lAVSRE, com també estudis sobre la plantilla daquesta.
h) Tramitació dincidències en nòmina i situacions de personal.
i) Gestió de nòmines i indemnitzacions per raó del servei.
j) Custòdia i manteniment dels expedients de personal.
k) Elaboració dinformes i propostes de resolució respecte dels recursos administratius i reclamacions.
l) Gestió i tramitació de les sentències judicials fermes en matèria de personal.
m) Estudi, preparació, formulació i seguiment de lexecució dels expedients de contractació, com també lelaboració dinformes al respecte.
n) Tramitació i seguiment dels expedients de compres centralitzades i dels subministraments menors de lAVSRE.
o) Realització de totes les actuacions relatives als arrendaments de béns immobles.
p) Coordinació i, si és el cas, gestió del manteniment dels distints immobles adscrits a lAVSRE.
q) Elaboració de la planificació i programació econòmica.
r) Elaboració de lavantprojecte de pressupostos i tramitació de les modificacions pressupostàries.
s) Gestió, seguiment i control de lexecució pressupostària i econòmica de lAVSRE; control i seguiment de la comptabilització de les factures, i també el tancament de lexercici pressupostari.
t) Tramitació i formalització dels ingressos que soriginen per les activitats pròpies de lAVSRE.
u) Coordinació del Registre Únic de Factures (RUF).
v) Coordinació i seguiment de les distintes caixes, com també de la comptabilització dels comptes justificatius dels fons de caixa fixa.
w) Elaboració dinformes sobre qualsevol norma en matèria competència de lAVSRE amb repercussió en la despesa pública.
x) Suport administratiu a lOficina Única Postemèrgencia.
y) Qualssevol altres que li siguen encomanades en relació amb les matèries que li són pròpies.
CAPÍTOL IV
Òrgans de participació adscrits a lAVSRE
Article 17. Funcionament dels òrgans de participació adscrits a lAVSRE
El règim de funcionament, composició i funcions dels òrgans de participació a què es refereix larticle 5.2 daquest decret és lestablert en la normativa reguladora de cada òrgan.
Article 18. Règim general de convocatòria, sessions i actes dels òrgans col·legiats de participació adscrits a lAVSRE
1. A la persona que exercisca la Secretaria de cada òrgan col·legiat li correspon vetlar per la legalitat formal i material de les actuacions de lòrgan col·legiat, de conformitat amb el que estableix larticle 6.4 de la Llei 4/2007, de 3 de febrer, i té les funcions següents:
a) Convocar les sessions dels òrgans col·legiats per ordre de la Presidència de cadascun.
b) Donar fe dels acords i resolucions dels òrgans de directius de lAVSRE.
c) Redactar i custodiar les actes i, si és el cas, les gravacions de les reunions dels òrgans col·legiats que li corresponguen.
d) Garantir la difusió i publicitat dels acords, resolucions, reglaments i la resta de les normes generals de funcionament.
e) Expedir certificats de consultes, dictàmens i acords aprovats.
f) Les altres funcions inherents al càrrec que li encomane lòrgan col·legiat.
2. Els òrgans col·legiats de participació de lAVSRE poden constituir, convocar i efectuar les sessions, adoptar acords i remetre actes, tant de forma presencial com a distància, tret que el seu reglament intern indique expressament i excepcionalment el contrari. Els òrgans col·legiats de lAVSRE poden crear comissions deliberants o consultives. Lacord de creació nha destablir les funcions, la composició i la vigència. En tot cas, aquestes comissions es dissolen una vegada finalitza el seu encàrrec. La composició de les comissions i de la resta dòrgans sajustara als principis de composició i presència equilibrada entre dones i hòmens, establerts per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens.
3. En les sessions que celebren els òrgans col·legiats de participació de lAVSRE a distància, les persones membres poden trobar-se en llocs distints sempre que sassegure per mitjans electrònics, entre els quals es consideren també els telefònics i audiovisuals, la seua identitat o la de les persones que les suplisquen, el contingut de les seues manifestacions, el moment en què aquestes es produeixen, com també la interactivitat i intercomunicació entre elles en temps real i la disponibilitat dels mitjans durant la sessió. Entre altres, es consideren inclosos entre els mitjans electrònics vàlids el correu electrònic, les audioconferències i les videoconferències.
4. Per a la vàlida constitució de lòrgan, a lefecte de la realització de sessions, deliberacions i presa dacords, es requereix lassistència, presencial o a distància, de la persones que exercisquen la Presidència i la Secretaria o, si és el cas, de les persones que les suplisquen, i la de la meitat, almenys, de les persones membres.
En aquells òrgans col·legiats amb participació dorganitzacions representatives dinteressos socials, com també aquells compostos per representació de distintes administracions públiques, la Presidència pot considerar vàlidament constituït lòrgan, a lefecte de realització de sessió, si hi assisteix la representació de les administracions públiques i de les organitzacions representatives dinteressos socials membres de lòrgan a què shaja atribuït la condició de portaveus.
Quan estiguen reunides, de manera presencial o a distància, la persona que exercisca la Secretaria i totes les persones membres de lòrgan col·legiat de participació o, si és el cas, les que les supleixen, aquestes poden constituir-se vàlidament com a òrgan col·legiat per a la realització de sessions, deliberacions i adopció dacords sense necessitat de convocatòria prèvia quan així ho decidisquen totes elles.
5. La convocatòria de les sessions ordinàries correspon a la Presidència de lòrgan col·legiat; sha denviar amb una antelació mínima de tres dies pels mitjans electrònics i ha despecificar el lloc, la data, lhora i lordre del dia de la reunió, com també les condicions en què sefectua la sessió i el sistema de connexió. El còmput comença lendemà de la notificació. Excepcionalment, els documents que no es poden difondre amb lantelació prevista han destar a disposició de les persones membres de lòrgan col·legiat, en tot cas, el dia hàbil anterior al de la sessió. En el supòsit que no sarribe al quòrum necessari en primera convocatòria o per qualsevol altra circumstància que impossibilite ladopció dacords en primera convocatòria, es pot realitzar una segona convocatòria, i en aquest cas aquesta sha de fer necessàriament a continuació de lanterior convocatòria, i serà vàlida ladopció dacords siga quin siga el nombre de membres concurrents, sempre que entre ells estiguen les persones titulars de la Presidència i la Secretaria, o les persones que les substituïsquen.
6. No pot ser objecte de deliberació o acord cap assumpte que no figure inclòs en lordre del dia, llevat que hi assistisquen totes les persones membres de lòrgan col·legiat i siga declarada la urgència de lassumpte pel vot favorable de la majoria.
7. Quan un o una dels membres de lòrgan col·legiat no puga assistir a les sessions convocades pels òrgans de direcció, participació o adscrits de lAVSRE, pot delegar el seu vot, i aquesta circumstància sha dacreditar mitjançant un document dautorització de la persona membre que delega el vot cap al seu o la seua representant. En lacta sha de fer constar la distinció entre vots emesos «presents» i «representats». No és possible delegar la convocatòria de les sessions, ni la Presidència daquestes, ni lexercici de vot de qualitat, que correspon a la persona que la exercisca.
8. Els acords seran adoptats per majoria de vots. Quan sassistisca a distància, els acords sentendran adoptats en el lloc on tinga la seu lòrgan col·legiat de participació.
9. Quan les persones membres de lòrgan voten en contra o sabstinguen, queden exempts de la responsabilitat que, si és el cas, puga derivar-se dels acords.
10. Les persones que acrediten la titularitat dun interés legítim poden dirigir-se a la Secretaria de lòrgan col·legiat de participació perquè els siga expedit un certificat dels acords. El certificat ha de ser expedit per mitjans electrònics, tret que la persona interessada manifeste expressament el contrari i no tinga obligació de relacionar-se amb les administracions per aquesta via.
11. De cada sessió que realitze lòrgan col·legiat de participació la Secretaria nha dalçar acta, en la qual ha despecificar necessàriament les persones assistents, lordre del dia de la reunió, les circumstàncies del lloc i temps en què sha celebrat, els punts principals de les deliberacions i el contingut dels acords adoptats.
Les sessions que efectue lòrgan col·legiat poden gravar-se. El fitxer resultant de la gravació, juntament amb el certificat expedit per la persona que nexercisca la Secretaria de lautenticitat i integritat daquest, i tots els documents en suport electrònic sutilitzaran com a documents de la sessió, i podran adjuntar-se a lacta de les sessions, sense necessitat de fer-hi constar els punts principals de les deliberacions.
12. Lacta de cada sessió pot aprovar-se en la mateixa reunió o en la immediata següent. La persona que exercisca la Secretaria ha delaborar lacta amb el vistiplau de la Presidència i lha de remetre, per mitjans electrònics, a les persones membres de lòrgan col·legiat de participació, els quals poden manifestar pels mateixos mitjans la seua conformitat o inconvenients al text, a lefecte de laprovació de lacta. En cas afirmatiu es considerarà aprovada en la mateixa reunió.
Quan shaja optat per la gravació de les sessions efectuades o per la utilització de documents en suport electrònic, han de conservar-se de manera que es garantisca la integritat i autenticitat dels fitxers electrònics corresponents i laccés a aquests per part de les persones membres de lòrgan col·legiat.
13. En tot allò que no sha indicat expressament en els apartats anteriors és aplicable el que estableix la Llei 40/2015, d1 doctubre, de règim jurídic del sector públic.
CAPÍTOL V
Òrgans adscrits a lAVSRE
Article 19. Òrgans adscrits a lAVSRE. Funcionament i règim general
1. LInstitut Valencià de Seguretat i Resposta a les Emergències (IVASPE)
És lòrgan amb competències en matèria dinvestigació, formació i perfeccionament professional, entre altres, de les policies locals, bombers i personal de protecció civil de la Comunitat Valenciana. Les línies estratègiques del qual estan orientades al:
a) Enriquiment del capital humà i la seua qualificació, dels serveis de seguretat pública i emergències per mitjà de la seua capacitació a través de la formació, la innovació i la recerca de lexcel·lència.
b) Compromís de generar i transferir les bases de coneixement per a la millora de les polítiques en matèria de seguretat i emergències.
c) Impuls dun model de millora contínua que possibilite leficàcia, leficiència i la qualitat en els serveis de seguretat pública i emergències per a una millor atenció a la ciutadania.
2. El Gabinet Tècnic de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana.
És un òrgan consultiu que ha dintervindre preceptivament en la realització dels treballs de documentació, preparació, assessorament, proposta i la resta dactivitats que li encomane la Comissió de Coordinació.
3. El règim de funcionament, composició i funcions daquests òrgans és lestablert en la normativa reguladora de cada òrgan.
CAPÍTOL VI
Règim jurídic i economicofinancer
Article 20. Règim jurídic
1. Lactuació de lAVSRE sha dajustar al dret administratiu. Els actes emanats de qualsevol òrgan directiu o administratiu de lAVSRE tenen la naturalesa dactes administratius, i estan subjectes a les bases del règim jurídic i al procediment administratiu comú.
Es regeix pel que disposa la Llei 4/2017, de 2 de febrer, de la Generalitat, per la qual es crea lAVSRE, per aquest decret i la resta de disposicions reglamentàries que es dicten per a desplegar-la, per les altres disposicions daplicació als organismes autònoms del sector públic instrumental de la Generalitat, per la normativa de la Generalitat en matèria de protecció civil i gestió demergències, com també de coordinació de policies locals, i per qualssevol altres normes que li siguen daplicació quant als fins i les competències que té assignats.
2. La representació i defensa en judici de lAVSRE, com també lassessorament en dret, corresponen a lAdvocacia General de la Generalitat, de conformitat amb el que disposen les disposicions que regulen lassistència jurídica de la Generalitat.
3. A lefecte previst en la legislació vigent en matèria de contractació del sector públic, lAVSRE té la consideració dadministració pública, i en conseqüència, el seu règim de contractació se subjecta al que estableix la legislació de contractes del sector públic per a aquest tipus dentitat.
No obstant això, aquells contractes el valor estimat dels quals excedisca de deu milions deuros, sense IVA, requereixen per a la realització lautorització del Consell.
4. Per a la realització de les funcions encarregades a lAVSRE, aquesta pot subscriure a lefecte els oportuns acords, convenis de col·laboració o contractes.
Article 21. Dels recursos administratius contra els actes
1. Els actes dictats per la persona titular de la Direcció de lAVSRE, les resolucions i acords dels seus òrgans de govern unipersonals i col·legiats posen fi a la via administrativa, i poden ser recorreguts potestativament en reposició o ser impugnats directament davant de lordre jurisdiccional contenciós administratiu.
2. Els actes dictats pels òrgans inferiors, dependents de la Direcció de lAVSRE poden ser recorreguts en alçada, i els ha de resoldre lòrgan immediatament superior a aquell que els ha dictat, amb un informe previ daquest últim.
3. El procediment, els terminis i els requisits per a la interposició dels recursos contra els actes de lAVSRE shan de substanciar dacord amb la legislació bàsica de procediment administratiu comú.
Article 22. Règim jurídic del personal
1. El personal al servei de lAVSRE té relació de caràcter funcionarial o laboral dacord amb la classificació que sestablisca en la relació de llocs de treball aprovada de conformitat amb el que preveu la legislació de funció pública i règim del personal al servei de la Generalitat.
De conformitat amb la normativa general sobre la funció pública de la Generalitat, el personal funcionarial de carrera ha dexercir, en tot cas, i amb caràcter exclusiu, aquells llocs de treball que comporten funcions lexercici de les quals implique la participació directa o indirecta en lexercici de les potestats públiques o en la salvaguarda dels interessos generals.
2. El personal funcionarial de lAVSRE es regeix per la normativa sobre la funció pública aplicable al personal de lAdministració de la Generalitat.
3. Lordenació, selecció, provisió i formació del personal funcionarial de lAVSRE correspon a la conselleria competent en matèria de funció pública.
4. Al personal la relació del qual és de caràcter laboral li és aplicable la legislació laboral, lespecífica valenciana en matèria de personal al servei de lAdministració de la Generalitat, els convenis col·lectius del personal laboral al servei de lAdministració de Generalitat i els acords adoptats per al desenvolupament i la interpretació daquests.
Article 23. Indemnitzacions per raó del servei
Les persones membres dels òrgans col·legiats de participació adscrits a lAVSRE que no tinguen la consideració de personal al servei de la Generalitat Valenciana, i els daltres administracions i entitats de les quals no perceben cap import en concepte dindemnització per raó del servei, poden percebre unes quanties que no poden ser superiors a les quantitats determinades en el Decret 24/1997, d11 de febrer, del Consell, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris.
Article 24. Recursos econòmics i règim financer i pressupostari
1. LAVSRE té tresoreria pròpia.
2. Els béns i mitjans econòmics de lAVSRE són els següents:
a) Les dotacions, transferències o subvencions que anualment es consignen en els pressupostos de la Generalitat o en els daltres entitats del sector públic instrumental.
b) Els béns i drets que li siguen adscrits pertanyents al patrimoni de la Generalitat, com també els productes i rendes daquells, per a la gestió dels quals té dautonomia.
c) El rendiment de les taxes, preus públics i la resta dingressos vinculats als serveis que presta.
d) Els altres recursos econòmics, ordinaris o extraordinaris, que se li autoritze a percebre o que puguen correspondre-li dacord amb la normativa vigent.
e) Les subvencions, donacions, herències i llegats, i qualsevol altra aportació voluntària de persones físiques o jurídiques, públiques o privades.
f) Les aportacions financeres i pressupostàries que reba de lAdministració general de lEstat o de la Unió Europea, per al desenvolupament dactuacions finalistes.
3. LAVSRE disposa del règim pressupostari, de comptabilitat, intervenció i de control financer establit per als organismes de la seua naturalesa en la normativa vigent, i se supedita al compliment de les exigències dels principis destabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
Article 25. Béns i drets
1. LAVSRE té patrimoni propi, i aquest està integrat, a més dels béns i drets de tota índole, afectes la seguretat i a la resposta a les emergències, el titular dels quals titular siga la Generalitat, per aquells que li siguen adscrits o cedits per la Generalitat o qualsevol altra administració pública.
2. LAVSRE té autonomia per a la gestió del seu patrimoni, en els termes que estableix la legislació de patrimoni i dhisenda pública de la Generalitat, que són daplicació directa.
3. Els béns i drets que la Generalitat adscriga a lAVSRE conserven la seua qualificació jurídica originària i únicament poden ser utilitzats per al compliment dels seus fins; al respecte lAVSRE té totes les prerrogatives i drets que estableix la normativa sobre patrimoni, a lefecte de la conservació, administració i defensa daquests.
Article 26. Fitxers de dades de caràcter personal
LAVSRE és lòrgan responsable del fitxer creat per lOrdre de 23 de setembre de 2009, de la Conselleria de Governació, per la qual es creen, modifiquen i suprimeixen determinats fitxers de dades de caràcter personal gestionats per Conselleria de Governació, i davant de la conselleria que ha assumit les seues competències en matèria dinterior, protecció civil, gestió de la Unitat del Cos Nacional de Policia adscrita a la Comunitat Valenciana i gestió de les competències en matèria de situacions demergència, com també en matèria dextinció dincendis es poden exercir els drets daccés, rectificació, cancel·lació i oposició.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera. Modificació del títol del capítol VI del Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel que aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat
Es modifica el títol del capítol VI del Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel que aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat, que quedarà amb la denominació següent:
«CAPÍTULO VI
De la Direcció General per a lAgència de Seguretat i Resposta a les Emergències»
Segona. Modificació de larticle 30 del Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel que aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat
Es modifica larticle 30 del Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel que aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat, que quedarà redactat de la manera següent:
«Article 30. De les competències de la Direcció General per a lAgència de Seguretat i Resposta a les Emergències.
1. Sota la dependència del president de la Generalitat, la Direcció General per a lAgència de Seguretat i Resposta a les Emergències és el centre directiu que assumeix les funcions arreplegades en larticle 70 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell, en matèria despectacles, establiments públics i activitats recreatives.
2. En especial, li corresponen les funcions següents:
a) La competència en matèria despectacles públics, activitats recreatives i establiments públics, en el marc del que estableix la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat.
b) Lexercici de les funcions de coordinació de la policia despectacles públics, activitats recreatives i establiments públics.
c) La coordinació de les actuacions en matèria despectacles, establiments públics i activitats recreatives.
3. De la Direcció General per a lAgència de Seguretat i Resposta a les Emergències dependrà el Servei dEspectacles i Establiments Públics, al qual se li assignen les següents funcions i comeses:
a) Emetre linforme tècnic preceptiu respecte del compliment de les condicions generals tècniques exigides en les llicències i efectuar visites de comprovació i inspecció tècnica a espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics.
b) Tramitar els expedients dautorització de les activitats i espectacles extraordinaris, així com de les activitats singulars o excepcionals.
c) Proposar el nomenament o designació, a lAgència de Seguretat i Resposta a les Emergències, de presidents o presidentes, delegades o delegats governatius, i de personal assessor i veterinari de les places de bous, segons el que preveu la normativa específica en vigor.
d) Tramitar els expedients sancionadors previstos en la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, dEspectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, i ladopció de mesures de policia i provisionals, així com sobre espectacles taurins.
e) Tramitar els expedients de reducció o ampliació de lhorari de tancament de la Llei 14/2010, de 3 de desembre.
f) Tramitar els expedients dautorització de sessions per a menors dedat de la Llei 14/2010, de 3 de desembre.
g) Tramitar els expedients dautorització per a la celebració de proves esportives, marxes, marxes ciclistes i altres esdeveniments a què es referix lannex II del Reial Decret pel qual saprova el Reglament General de Circulació per a lAplicació i Desenrotllament del Text Articulat de la Llei Sobre Trànsit i Circulació de Vehicles de Motor.
h) Tramitar els expedients per al visat i aprovació del cartell de les condicions específiques dadmissió.
i) Efectuar la inscripció de les empreses i establiments destinats a la realització despectacles públics i activitats recreatives, en el registre previst en la Llei 14/2010, de 3 de desembre, sense perjuí de la competència daltres departaments.
j) Coordinar als serveis territorials amb competències delegades en matèria despectacles públics, activitats recreatives i Establiments públics.
k) Informar i dur a terme la coordinació amb els ajuntaments en la matèria atribuïda al servei.
l) Autoritzar els festejos taurins tradicionals i espectacles taurins dacord amb la seua normativa daplicació.
m) Convocar, tramitar i elaborar les acreditacions del servei específic dadmissió.
n) Qualsevol altra que se li encomane en relació amb les matèries que li són pròpies»
Tercera. Adscripció en lInventari dEntitats del Sector Públic Estatal, Autonòmic i Local
LAgència, en compliment del que estableix larticle 82 i 83 de la Llei 40/2015, d1 doctubre, de règim jurídic del sector públic, realitzarà els tràmits oportuns per a la inscripció de la mateixa en lInventari dEntitats del Sector Públic Estatal, Autonòmic i Local.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
Única. Règim transitori de gestió econòmica i pressupostària i de les unitats i llocs en lexercici pressupostari 2017
1. Durant lexercici pressupostari de 2017, la gestió econòmica i pressupostària de lAVSRE sinstrumentara mitjançant els tres programes pressupostaris integrats en el centre Gestor 01 «Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències», del Servei 05 «Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències» de la Secció 05 «Presidència de la Generalitat», com són: 221.10 Emergències, Protecció Civil i Extinció dIncendis, 222.10 Seguretat Pública: Policia de la Generalitat i Policia Local i 222.20 Formació IVASPE.
2. Dacord amb lanterior, sautoritza les persones que tinguen assignada la titularitat dels departaments competents en matèria dhisenda, funció pública, seguretat i gestió demergències, perquè adopten les mesures necessàries perquè la instrumentació de lesmentada gestió sadeqüe a la naturalesa i règim jurídic i pressupostari de lentitat.
3. Lestructura administrativa que amb anterioritat a lentrada en vigor daquest decret estiguera incardinada dins de la Direcció General de lAgència de Seguretat i Resposta a les Emergències, en virtut del vigent Reglament Orgànic de Presidència, així com el personal de la Generalitat que presta els seus serveis en les direccions territorials de Presidència adscrit funcionalment a lesmentada Direcció General i les funcions de les quals es corresponguen amb làmbit competencial de lAVSRE, integrarà les seues funcions i personal en lAVSRE, amb lexcepció del Servei dEspectacles i Establiments Públics, que continuarà en la seua adscripció preexistent. Transitòriament, durant lexercici 2017, es continuaran retribuïnt amb càrrec als mateixos crèdits pressupostaris amb què es retribuíen fins al moment, i donant suport administratiu en relació amb els assumptes i expedients que els corresponguen en les matèries que gestionaven amb anterioritat a lentrada en vigor daquest decret, sense perjuí de la competència per a resoldre dels òrgans directius de lAVSRE als que els ha sigut atribuïda.
Tot això es mantindrà fins que es duguen a terme les modificacions pressupostàries derivades daquest reglament, així com les actuacions que procedisquen sobre els esmentats llocs de treball en el marc de la vigent normativa en matèria de funció pública per a ladequació de la nova estructura orgànica i sense perjuí que posteriorment, siguen aprovades les relacions de llocs de treball adaptades a la mateixa.
4. Els programes pressupostaris assenyalats en lapartat primer es dotaran dels crèdits suficients per a sol·licitar la creació dels llocs de treball necessaris per al compliment dels fins que té encomanats lAVSRE, previstos en la seua memòria dinici dactivitat, que va acompanyar a la tramitació de la seua llei de creació, i destinats per a tal fi en la Llei 14/2016, de Pressupostos de la Generalitat per a lexercici 2017.
5. Tant els llocs de treball que es creen, com els ja preexistents, quedaran adscrits provisionalment a la Presidència de la Generalitat, fins a la sol·licitud del seu canvi dadscripció orgànica a lAVSRE, que es produirà amb efectes d1 de gener de 2018.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
Única. Normativa derogada
Queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o dun rang inferior soposen a aquest decret.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Habilitació per al desplegament normatiu
Es faculta el president de la Generalitat per a dictar totes les disposicions que requerisca el desplegament i execució daquest decret, en compliment del que disposa larticle 65 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell.
Segona. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 15 de setembre de 2017
El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER