Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ de 21 de setembre de 2017, de la Direcció General de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, per la qual s'aproven les bases generals i la convocatòria de la segona prova de renovació de l'acreditació del personal del servei específic d'admissió dels aspirants aptes de la convocatòria de desembre de 2009. [2017/8453]

(DOGV núm. 8137 de 28.09.2017) Ref. Base de dades 008468/2017

RESOLUCIÓ de 21 de setembre de 2017, de la Direcció General de l'Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, per la qual s'aproven les bases generals i la convocatòria de la segona prova de renovació de l'acreditació del personal del servei específic d'admissió dels aspirants aptes de la convocatòria de desembre de 2009. [2017/8453]

D’acord amb allò que s’ha indicat en l’article 137 del Decret 143/2015, d’11 de setembre, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’Espectacles Públics, Activitats Recreatives i Establiments Públics, el document acreditatiu del servei específic d’admissió tindrà un període de validesa de quatre anys. Així mateix, amb anterioritat al venciment del termini mencionat, la Conselleria competent determinarà per mitjà de resolució les condicions de renovació.
En virtut de l’Ordre de 29 de setembre 2009 de la Conselleria de Governació (DOGV 6116, 5 d’octubre), es va convocar una primera prova avaluadora per a l’obtenció de l’acreditació del personal del servei específic d’admissió al desembre de 2009.
Per Resolució de 18 de setembre de 2013, de la Conselleria de Governació i Justícia (DOGV 7120, 27 de setembre), es van aprovar les bases i la convocatòria per a la renovació dels aspirants que van superar la referida primera prova avaluadora.
En aquest context, els aspirants declarats aptes van renovar per primera vegada la seua acreditació en data 10 de desembre de 2013. La publicació del llistat dels aspirants aptes i no aptes va tindre lloc en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana núm. 7196, de 21 de gener de 2014. D’acord amb el que preveu la normativa vigent, transcorreguts uns altres quatre anys, escau efectuar una nova prova de renovació destinada, exclusivament, a aquells aspirants aptes que, al seu dia, van renovar la seua acreditació dins del termini i en la forma corresponent.
Per tot això, en virtut del que disposa l’article 33 de la Llei 14/2010, de 3 de desembre, de la Generalitat, d’espectacles públics, activitats recreatives i establiments públics, en relació amb l’article 137 del reglament aprovat per Decret 143/2015, d’11 de setembre, i l’article 35 del Decret 151/2015, de 18 de setembre, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament orgànic i funcional de la Presidència de la Generalitat, resolc:

Article 1. Objecte i àmbit d’aplicació
1. És objecte de la present resolució la regulació de les bases així com la convocatòria de la prova per a la renovació de l’acreditació individual per a l’exercici de les funcions pròpies del servei específic d’admissió dels aspirants declarats aptes, exclusivament, en la prova de renovació efectuada al desembre de 2013.
2. En virtut de la present resolució, queda convocada la prova per a la segona renovació de l’esmentada acreditació.
3. La prova s’efectuarà a les 09.00 hores del dilluns dia 27 de novembre de 2017 en convocatòria única, a realitzar en les ciutats d’Alacant, Castelló de la Plana i València.
Els llocs de realització de les proves són els següents:
– Província d’Alacant: dependències del CdT, Centre de Turisme Alacant. Adreça: carrer Mont Tossal, s/n, d’Alacant.
– Província de Castelló: dependències de la Delegació del Consell a Castelló (Casa dels Caragols). Adreça: carrer Major, núm. 78, de Castelló de la Plana.
– Província de València: dependències de l’Escola Valenciana d’Estudis de la Salut (EVES). Adreça: carrer Juan de Garay, núm. 21, de València.

Article 2. Aspirants convocats
1. Queden convocats a la realització de la prova, exclusivament, els aspirants declarats aptes en la Resolució de 30 de desembre de 2013, de la Direcció General de Seguretat i Protecció Ciutadana (DOGV 7196, 21 de gener).
2. Els aspirants, excepte declaració en contra indicada de manera expressa en la sol·licitud a què es refereix l’article següent, efectuaran la prova de renovació en la seu de la província en què van realitzar la prova avaluadora al desembre de 2013.

Article 3. Documentació
Per a la realització de la prova de renovació, els aspirants hauran de presentar la documentació següent:
– Sol·licitud de renovació de l’acreditació segons model que s’adjunta en l’annex d’aquesta resolució.
– Certificat actualitzat expedit pel Registre Central de Penats per a la realització de la prova de renovació prevista en aquesta resolució.
– Certificat de pagament de la taxa de 15,15 euros. El model de certificat de pagament de la taxa serà l’indicat en la pàgina web de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic per a la presentació a la prova avaluadora del servei específic d’admissió.

Article 4. Presentació de la documentació
1. Els interessats hauran de presentar la sol·licitud i la documentació referida en l’article anterior el dia de la prova i en el moment de la crida per a entrar en l’aula de l’examen.
2. L’aspirant que no presente tots o alguns dels documents indicats no serà admès per a la realització de la prova.
3. Si es presenta alguna documentació incorrecta o inexacta que constituïsca error no esmenable o implique un incompliment de les bases de la convocatòria, serà tingut en compte als efectes de l’exclusió de la prova avaluadora, encara que l’interessat l’efectue.

Article 5. Contingut i duració de la prova
La prova consistirà en un examen psicotècnic a contestar en una hora.

Article 6. Desenvolupament de les proves
1. Els aspirants hauran d’estar presents en el lloc i a l’hora fixades per a la realització de la prova de renovació el dia i hora assenyalats en aquesta resolució. La seua distribució en les aules tindrà lloc per rigorós orde alfabètic segons l’organització prevista.
2. Els aspirants que no compareguen el dia i hora de la prova, seran exclosos.
3. Els aspirants hauran d’acudir a la realització de les proves proveïts de DNI original o passaport. Durant el desenvolupament de la prova, els responsables de l’organització podran requerir als aspirants que acrediten la seua identitat en qualsevol moment.
4. Els aspirants hauran de portar bolígraf.

Article 7. Superació de la prova
1. Els aspirants que aproven la prova psicotècnica d’acord amb els paràmetres exigits per la Generalitat, hauran adquirit el dret a la renovació de l’acreditació per al servei específic d’admissió.

2. Els paràmetres exigits seran establits prèviament per la comissió avaluadora a què es refereix aquesta resolució. Els paràmetres esmentats es determinaran als efectes de garantir l’objectivitat de la prova i per a seleccionar els perfils més adequats en funció de la finalitat pretesa en aquella.

Article 8. Llista d’aspirants que han superat la prova
1. Finalitzada la correcció de la prova psicotècnica, la Direcció General de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències farà pública la relació d’aspirants que l’han superada.
2. La publicació de la llista d’aspirants aprovats s’efectuarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i, si és el cas, als taulers d’anuncis de la Direcció General corresponents de les tres províncies així com en qualsevol altre lloc que la comissió considere convenient, per a la seua millor difusió entre els interessats.
3. Els aspirants que no hagen superat la prova podran presentar recurs administratiu davant l’òrgan competent d’acord amb allò que s’ha indicat en la normativa en vigor.

Article 9. Acreditació dels aspirants que hagen superat la prova avaluadora
1. Els aspirants que hagen superat la prova a què es refereix la present resolució obtindran una nova acreditació individual per a l’exercici de les funcions pròpies del servei específic d’admissió. Aquesta acreditació substituirà la que es va expedir l’any 2014, que quedarà sense validesa i es considerarà caducada.
2. La nova acreditació serà emesa i posada a disposició dels aspirants aprovats en el termini màxim de dos mesos a comptar des de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la llista a què es refereix l’article anterior. En aquest sentit, els interessats que hagen aprovat la prova avaluadora podran exigir l’entrega de l’acreditació esmentada, una vegada transcorregut el termini indicat.

Article 10. Comunicació d’incidències
A fi d’atendre les possibles comunicacions i resoldre les incidències que puguen plantejar-se en relació amb la prova, els interessats podran dirigir-se a la presidenta o al secretari de la comissió avaluadora als efectes de la seua consideració. La comissió resoldrà en el termini més breu possible.

Article 11. Comissió avaluadora
1. El règim jurídic aplicable a la comissió avaluadora serà el que s’estableix per als òrgans col·legiats en la secció 3a del capítol I del títol preliminar de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic, i en les altres normes que els siguen d’aplicació. En tot cas, almenys un dels membres de la comissió, o el seu suplent, haurà d’estar present en els llocs on s’efectue l’examen en el dia, hora i lloc convocats. A aquests efectes, s’assegurarà la coordinació entre les tres províncies a través de la persona que ostente la secretaria de la comissió.

2. Sobre la percepció de dietes dels membres de la comissió caldrà ajustar-se al que disposa la normativa en vigor.
3. La persona que ocupe la presidència podrà sol·licitar als membres de la comissió avaluadora una declaració expressa de no trobar-se en cap de les causes d’abstenció i recusació previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015. Aquesta declaració haurà de ser també omplida, si és el cas, pels assessors especialistes i pel personal auxiliar que la comissió incorpore als seus treballs.
4. Els interessats podran promoure la recusació dels membres de la comissió quan, al seu parer, hi concórrega alguna de les causes previstes en la normativa vigent.
5. Amb anterioritat suficient a la iniciació de les proves, la Direcció General de Seguretat i Resposta a les Emergències publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la resolució per la qual nomena els nous membres de la comissió que hagen de substituir els qui hagueren perdut la seua condició, per alguna de les causes previstes en el present article.
6. En tot allò no previst en aquestes bases generals, la comissió queda autoritzada per a resoldre qualsevol dubte o circumstància que es puga plantejar i adoptar els acords que garantisquen el bon ordre de la convocatòria.
7. Si la comissió avaluadora, en qualsevol moment del procés, tinguera coneixement o dubtes fundades que algun dels aspirants incompleix un o més dels requisits exigits en la convocatòria, podrà requerir-li els documents acreditatius als efectes escaients. En el cas que no queden acreditats, la comissió, amb audiència prèvia a l’interessat, haurà d’emetre proposta motivada de la seua exclusió dirigida a la Direcció General de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències, tot comunicant, així mateix, les inexactituds o falsedats formulades per l’aspirant en la sol·licitud d’admissió a la prova avaluadora. Contra la resolució d’exclusió que s’emeta podrà interposar-se un recurs administratiu en els termes de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.


DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera. Composició de la comissió avaluadora
Titulars:
Presidència: Vicenta Grau Figueres. Secretària general administrativa de la Presidència de la Generalitat.
Secretaria: Fernando Castellano Martí. Cap del Servei d’Espectacles i Establiments Públics de la Direcció General de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències.
Vocals:
– Begoña Duart Quiles. Directora territorial a València de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.
– Roberto Álvaro Fernández. Director territorial a Castelló de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.
– Antoni Josep Vaquer Romà. Cap de Servei de la Delegació del Consell a Alacant.
– Milagros Pastor Jiménez. Psicòloga de l’IVASPE. Direcció General de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències.
– Francisco Fornés Úbeda. Metge en cap de Salut Laboral de la Policia Local de l’Ajuntament de València.

Suplents:
Presidència: Aurora Valero Alcaraz. Subdirectora general de Seguretat de la Direcció General de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències.
Secretaria: Margarita Goñi Comendador. Cap de Secció de Gestió Administrativa del Servei d’Espectacles i Establiments Públics de la Direcció General de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències.
Vocals:
– Ángeles Navarro Gosálvez. Cap de Servei de Formació en Seguretat i Emergències de la Direcció General de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències.
– Miguel Ángel Guillén Galindo, Cap de Secció d’Interior de la Direcció Territorial de Presidència a Castelló.
– María Jesús Bou Crespo. Cap de Secció d’Espectacles de la Direcció Territorial de Presidència a València.
– Sol Martínez Martínez-Tercero. Delegació del Consell a Alacant.

– María Dolores González Márquez. Cap de Negociat del Servei d’Espectacles i Establiments Públics de la Direcció General de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències.

Segona. Foto carnet i comunicació dels interessats
Els aspirants que hagen superat la prova i que, per tant, adquirisquen el dret a la renovació de l’acreditació, hauran d’aportar una foto mida de carnet actualitzada en el termini d’un mes des de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de la resolució on es faça pública el llistat d’aprovats. El lloc de presentació de la foto seran les dependències de la Direcció General de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències a Alacant, Castelló i València.

En el supòsit de la no-presentació, l’acreditació s’expedirà amb la foto anterior.
Així mateix, l’aspirant aprovat haurà de comunicar a la Direcció General de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències el mode en què desitge rebre l’acreditació (bé enviament per correu, bé per recollida presencial).

València, 21 de setembre de 2017.– El director general de l’Agència de Seguretat i Resposta a les Emergències: José María Ángel Batalla.

linea
Mapa web