Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDE de 29 de juliol de 2009, de la Conselleria de Sanitat, que desplega els drets de salut de xiquets i adolescents en el medi escolar. [2009/9575]

(DOGV núm. 6079 de 14.08.2009) Ref. Base de dades 009353/2009

ORDE de 29 de juliol de 2009, de la Conselleria de Sanitat, que desplega els drets de salut de xiquets i adolescents en el medi escolar. [2009/9575]
PREÀMBUL
L'apartat 1 de l'article 10 de la Llei 8/2008, de 20 de juny, de la Generalitat, dels Drets de Salut de Xiquets i Adolescents prescriu que «perquè els menors escolaritzats, amb problemes mèdics crònics, que necessiten atenció sanitària, puguen seguir el seu procés escolar amb la major normalitat possible, cada centre educatiu s'adscriurà al centre de salut més pròxim des d'on se li facilitarà, d'acord amb la valoració de les necessitats, l'atenció sanitària específica que siga necessària».
La garantia d'este dret dels menors obliga a establir un procediment clar de col·laboració entre l'administració sanitària i l'administració educativa, per a facilitar la resposta assistencial més idònia al procés escolar dels alumnes que patixen malalties cròniques i necessiten atenció sanitària específica.
Esta orde té com a finalitat establir els criteris d'adscripció dels centres educatius als centres de salut així com la resposta assistencial que es prestarà des d'estos.
En atenció de totes estes consideracions, fent ús de l'habilitació conferida per la disposició final primera de la Llei 8/2008, de 20 de juny, de la Generalitat, dels Drets de Salut de Xiquets i Adolescents, i d'acord amb el que disposa l'article 28 e) i 37 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, a proposta del conseller de Sanitat, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana.
ORDENE
Article 1. Objecte
La present orde té com a objecte establir els criteris d'adscripció dels centres educatius d'ensenyança obligatòria als centres de salut, perquè estos presten suport assistencial als xiquets escolaritzats que patixen malalties cròniques.
Article 2. Criteris assistencials
El centre de salut proporcionarà al centre educatiu l'atenció sanitària específica que es necessite, dins de l'horari escolar.
Article 3. Adscripció de centres educatius a centres de salut
Els centres educatius d'ensenyança obligatòria, públics i concertats, queden adscrits al centre de salut més pròxim al domicili del centre escolar.
Article 4. Procediment per a la resposta assistencial del centre de salut.
Durant el mes de setembre de cada curs escolar el director del centre educatiu ha de proporcionar al coordinador mèdic del centre de salut una llista de l'alumnat escolaritzat afectat per malalties cròniques.
Article 5. Procediment de valoració
1. La coordinació mèdica, conjuntament amb la coordinació d'infermeria del centre de salut, valorarà les necessitats d'atencions sanitàries de l'alumnat. Serà a criteri del coordinador mèdic establir on s'ha de fer esta valoració, o centre de salut o centre educatiu, però sempre que siga possible s'ha de prioritzar la valoració en el centre educatiu a fi d'evitar l'eixida de l'alumne o alumna fora del col·legi.
2. Quan la valoració s'haja de fer en el centre de salut, l'alumne o alumna serà acompanyat pels pares, tutors, representants legals o per la persona que fefaentment hi deleguen.
3. La coordinació mèdica, conjuntament amb la coordinació d'infermeria del centre de salut, han d'omplir el protocol per a la prestació, durant l'horari escolar, de l'atenció sanitària específica als alumnes escolaritzats en centres educatius, públics o concertats, d'ensenyança obligatòria, que a continuació es detalla en l'annex.
4. Una vegada feta la valoració de les atencions sanitàries necessàries, el coordinador del centre de salut ha d'establir el protocol d'atenció que s'ha de proporcionar a cada un d'estos alumnes al llarg del curs escolar. Tenint sempre en compte que l'atenció sanitària ha d'interrompre el mínim possible l'horari escolar dels alumnes afectats.
Article 6. Procediment d'assistència
1. L'assistència sanitària específica s'ha de proporcionar en el centre educatiu. Excepcionalment, quan açò no siga possible per raons d'idoneïtat assistencial, es proporcionarà en el centre de salut i, en este cas, han de ser els pares, tutors, representants legals o la persona que fefaentment hi deleguen, els que acompanyen l'alumne o alumna al centre de salut.
2. Sempre que s'escolaritze al llarg del curs un alumne o alumna que patisca una malaltia crònica, la direcció del centre educatiu ho ha de comunicar al coordinador del centre de salut, perquè este en faça la valoració de necessitats i l'incloga en el protocol de prestació assistencial.
3. El protocol assistencial serà revisat periòdicament per part del centre de salut per a adaptar-lo a les necessitats reals en cada moment.
4. El coordinador ha de facilitar una còpia dels protocols al centre educatiu perquè en tinga coneixement.
Article 7. Centres d'Educació Especial
Tal com recull la Llei 8/2008, els centres d'Educació Especial públics compten amb un professional d'infermeria dins del centre i en l'horari escolar. Este personal té, amb caràcter general, dependència orgànica de la gerència del departament de salut i el seu temps de dedicació al centre serà establit després de la valoració de necessitats realitzada per la dita gerència en funció dels alumnes afectats i el seu grau de necessitat d'atencions d'infermeria.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Es faculta el director general de l'Agència Valenciana de Salut, en l'àmbit de la seua competència, per a adoptar les disposicions necessàries per a la implantació i execució d'esta orde.
Segona
Esta orde entra en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.
València, 29 de juliol de 2009.
El conseller de Sanitat,
MANUEL CERVERA TAULET
Protocol per a la prestació, durant l'horari escolar, d'atenció sanitària específica als alumnes escolaritzats en centres educatius, públics o concertats, d'ensenyança obligatòria
Centre educatiu...................................................................
Centre de salut....................................................................
Curs escolar .................................
Nom i cognoms de l'alumne/a ..........................................
Atencions sanitàries que cal prestar
Temporització
Alta (si cal)
Observacions
Coordinació mèdica Coordinació d'infermeria
Sr./Sra....................... Sr./Sra...................................
Firma Firma

linea
Mapa web