Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 224/2015, de 4 de desembre, del Consell, pel qual es regula el Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana i s'establixen les condicions i requisits per a l'acreditació del personal bomber voluntari i el personal bomber d'empresa. [2015/9945]

(DOGV núm. 7676 de 11.12.2015) Ref. Base de dades 009571/2015

DECRET 224/2015, de 4 de desembre, del Consell, pel qual es regula el Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana i s'establixen les condicions i requisits per a l'acreditació del personal bomber voluntari i el personal bomber d'empresa. [2015/9945]
PREÀMBUL

L’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana, en l’article 49.3.14, atribuïx a la Generalitat competència exclusiva en matèria de protecció civil i seguretat pública, sense perjuí del que disposa l’article 149 de la Constitució i, si és el cas, de les bases i ordenació de l’activitat econòmica general de l’Estat.
L’article 31 de la Llei 7/2011, d’1 d’abril, de la Generalitat, dels Serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de la Comunitat Valenciana, establix que la conselleria competent en matèria de protecció civil i gestió d’emergències crearà i gestionarà el Registre de Bombers, en el que s’ha d’inscriure el personal dels Serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de les administracions públiques, el personal bomber voluntari i el personal bomber d’empresa.

Per mitjà del Decret 33/2012, de 17 de febrer, del Consell, es va crear el Registre del Personal Bomber de la Comunitat Valenciana i es va regular el document d’acreditació de l’esmentat personal.
D’altra banda, per a complir el que establixen els articles 32, 36, 41 i 42 de la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat, de Protecció Civil i Gestió d’Emergències, i en els articles 8 i 9 de la Llei 7/2011 esmentada, es va aprovar el Decret 182/2013, de 29 de novembre, del Consell, pel qual s’establien les condicions i requisits per a l’acreditació del personal bomber voluntari i el personal bomber d’empresa.

Així mateix, l’article 69 de la Llei 13/2010, de 23 de novembre, de la Generalitat, establix que l’Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE) posseïx la competència en l’organització i impartició dels cursos de formació bàsica de nou ingrés i d’ascens o promoció del personal dels serveis essencials i complementaris d’intervenció. També preveu aquest article que l’IVASPE promourà convenis i acords per a l’homologació de cursos, amb els ajuntaments, les diputacions i els consorcis per al Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament.
Atés que les matèries regulades en els esmentats decrets afecten aspectes relacionats, que afecten el personal inclòs en l’àmbit d’aplicació de la Llei 7/2011 esmentada, s’ha considerat convenient unificar aquesta normativa per a simplificar i aclarir la regulació d’aquestes matèries. En aquest nou decret s’han eliminat la disposició transitòria única del Decret 33/2012, de 17 de febrer, del Consell, i la disposició transitòria quarta del Decret 182/2013, de 29 de novembre, del Consell.

Per això, de conformitat amb l’article 29.1 de l’Estatut d’Autonomia de la Comunitat Valenciana i l’article 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, amb un informe previ de la Comissió de Protecció Civil de la Comunitat Valenciana i de l’Advocacia General de la Generalitat, a proposta del president de la Generalitat, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 4 de desembre de 2015,


DECRETE

Article 1. Objecte
És objecte d’aquest decret la regulació del Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana, del document que acredita la condició de bomber a les persones incloses en l’esmentat registre i del procés d’acreditació del personal bomber voluntari i el personal bomber d’empresa.



TÍTOL I
Registre de Bombers

Article 2. Finalitat del registre
El Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana és l’instrument de gestió i informació que, sense tindre caràcter públic, s’adscriu al departament de la Generalitat competent en matèria de protecció civil i gestió d’emergències.
La seua finalitat és la de disposar d’informació actualitzada per a establir pautes de coordinació entre els Serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament que suposen una major eficàcia en la dotació de recursos, així com en la seua gestió i actuació. També servirà per a analitzar, dissenyar i establir els programes formatius, així com per a atorgar un número d’identificació i un document acreditatiu de la seua condició.

Article 3. Àmbit
El Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana és únic i comprén l’àmbit de les tres províncies que integren la Comunitat Valenciana.

Article 4. Inscripció en el registre
1. S’inscriurà en el registre al personal dels Serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de les administracions públiques, el personal bomber voluntari i el personal bomber d’empresa, als quals es referixen els articles 7, 8 i 9, respectivament, de la Llei 7/2011, d’1 d’abril, de la Generalitat.
2. La inscripció es realitzarà després de l’inici de l’activitat en el servei o en l’empresa.

Article 5. Anotació en el registre
En el Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana s’anotaran les dades següents:
1. Secció bomber professional.
a) Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) en què s’exercix l’activitat.
b) Dades del bomber professional:
1r. Nom i cognoms.
2n. NIF o NIE.
3r. Data i lloc de naixement.
4t. Domicili als efectes de notificacions.
5é. Telèfon, adreça electrònica.
6é. Sexe.
7é. Relació jurídica (funcionari/a de carrera, funcionari/a interí/ina, personal laboral, altres).
8é. Situació administrativa (servei actiu, segona activitat, jubilació, altres).
9é. Escala (inspecció, de comandament, bàsica) i categoria consolidada.
10é. Estudis acadèmics.
11é. Cursos de formació, bàsics, de capacitació, reciclatge i perfeccionament, bé siguen impartits per l’IVASPE o homologats per aquest, així com altres impartits per centres docents oficials i que estiguen relacionats amb les funcions del servei.
12é. Número d’identificació.

2. Secció bomber voluntari.
a) Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) en què s’exercix l’activitat.
b) Dades del bomber voluntari:
1r. Nom i cognoms.
2n. NIF o NIE.
3r. Data i lloc de naixement.
4t. Domicili als efectes de notificacions.
5é. Telèfon, adreça electrònica.
6é. Sexe.
7é. Número d’acreditació expedida per l’IVASPE.
8é. Escala i categoria segons formació i equipament.
9é. Estudis acadèmics.
10é. Cursos de formació, bàsics, de capacitació, reciclatge i perfeccionament, bé siguen impartits per l’IVASPE o homologats per aquest, així com altres impartits per centres docents oficials i que estiguen relacionats amb les funcions del servei.
11é. Número d’identificació.

3. Secció bomber d’empresa.
a) Empresa pública o privada que aporta les dades, on s’exercix l’activitat (nom, activitat, direcció i telèfon).
b) Dades del personal bomber d’empresa:
1r. Nom i cognoms.
2n. NIF o NIE.
3r. Data i lloc de naixement.
4t. Domicili als efectes de notificacions.
5é. Telèfon, adreça electrònica.
6é. Sexe.
7é. Número d’acreditació expedida per l’IVASPE.
8é. Estudis acadèmics.
9é. Cursos de formació, bàsics, de capacitació, reciclatge i perfeccionament, bé siguen impartits per l’IVASPE o homologats per aquest, així com altres impartits per centres docents oficials i que estiguen relacionats amb les funcions del servei.
10é. Número d’identificació.

Article 6. Òrgan responsable del registre
L’òrgan encarregat i responsable del Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana serà el departament competent en matèria de protecció civil i gestió d’emergències.

Article 7. Procediment d’inscripció, anotació, validació i comprovació de les dades del registre
Les inscripcions i anotacions en el Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana es duran a terme d’acord amb el procediment següent:
1. Inscripcions
a) Els Serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) d’àmbit municipal a Castelló, València i Alacant, i els Serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) d’àmbit provincial constituïts sota la fórmula de consorci, inscriuran telemàticament en el Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana les dades del personal del seu servei i, si és el cas, del personal bomber voluntari.

b) Les empreses públiques o privades que tinguen en la seua plantilla bombers d’empresa inscriuran telemàticament en el Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana totes les dades necessàries per al registre d’aquests. Així mateix, serà imprescindible que, en el termini d’un mes, l’empresa aporte la documentació acreditativa, perquè siga validada per l’òrgan responsable del registre.
2. Anotacions: els Serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) i les empreses públiques o privades anotaran en el registre els actes que afecten el personal inscrit.
3. Les persones interessades podran sol·licitar la inscripció o anotació de les dades que els afecten. Així mateix, tindran el dret d’assenyalar el seu domicili als efectes de notificacions.
4. Després de la introducció de les dades d’inscripció o anotació per part dels serveis i/o empreses, l’òrgan responsable del registre procedirà a la seua revisió i, si és el cas, validació, i requerirà l’esmena de les deficiències en cas que això fóra necessari.
5. Les dades inscrites i anotades podran, si és el cas, ser objecte de comprovació pels encarregats/es del registre.

Article 8. Modificació de les dades del registre
1. Sempre que es produïsquen canvis en les dades inscrites o anotades en el Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana, i en especial els relatius als cursos de formació, els serveis i empreses hauran d’actualitzar-los com a mínim trimestralment, per mitjà de suport telemàtic. L’esmentada informació podrà ser utilitzada per l’IVASPE per a la selecció d’alumnes en els cursos que aquest impartisca.
2. En aquells casos en què la persona titular de l’òrgan directiu competent en matèria de protecció civil i gestió d’emergències apreciara que les dades del personal registrat resultaren ser inexactes, en tot o en part, o incompletes, podrà procedir, d’ofici, a la modificació de l’assentament d’inscripció en el registre i substituir les corresponents dades rectificades o completades.
3. Les persones interessades podran sol·licitar la rectificació i l’actualització de les seues dades.

Article 9. Cancel·lació de l’assentament d’inscripció en el registre
1. Els serveis i empreses, anotaran les baixes que es produïsquen en el seu personal inscrit en el Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana.
2. Una vegada anotada la baixa en el registre, la persona titular de l’òrgan directiu competent en matèria de protecció civil i gestió d’emergències cancel·larà l’assentament d’inscripció en el Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana.
3. En aquells casos en què la persona titular de l’òrgan directiu competent en matèria de protecció civil i gestió d’emergències apreciara causa de cancel·lació, podrà procedir, d’ofici, a la cancel·lació de l’assentament d’inscripció en el Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana, notificant-ho al responsable del servei o empresa que indicarà les causes que van motivar l’esmentada cancel·lació.

Article 10. Accés a les dades del registre
1. El personal bomber professional, voluntari i d’empresa, que figure inscrit en el Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana, podrà accedir a les seues dades personals que figuren en aquest, segons el que establix la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i, si és el cas, en la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

2. També podran accedir a les dades que figuren en el registre els serveis i empreses que van efectuar la inscripció i les anotacions en aquest. L’accés d’aquests serveis i empreses serà telemàtic.

Article 11. Protecció de dades. Nivell de protecció
1. En relació amb les dades de caràcter personal que s’emmagatzemaran en el Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana caldrà ajustar-se al que disposa la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
2. El nivell de seguretat del Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana serà el nivell bàsic.
3. La persona titular de l’òrgan directiu competent en matèria de protecció civil i gestió d’emergències, com a òrgan responsable del registre, adoptarà les mesures de seguretat d’índole tècniques i organitzatives de gestió i organització que siguen necessàries per a assegurar la confidencialitat, seguretat i integritat de les dades, així com les conduents a fer efectives les garanties, obligacions i drets reconeguts en la legislació vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.


TÍTOL II
Document d’acreditació

Article 12. Document d’acreditació per al personal bomber inscrit en el registre
1. Una vegada efectuades les inscripcions corresponents, i, si és el cas, les comprovacions pertinents, el titular de l’òrgan directiu competent en matèria de protecció civil i gestió d’emergències assignarà el número d’identificació que corresponga al personal inscrit en el Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana.
2. A continuació, l’òrgan directiu competent en matèria de protecció civil i gestió d’emergències confeccionarà el document d’acreditació, que contindrà les dades que figuren en l’annex I d’aquest decret i que entregarà a les persones interessades, a través dels serveis i empreses que hagen gestionat l’alta de les dades en el Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana.
3. Aquest document d’acreditació tindrà format de carnet amb fotografia i serà el document acreditatiu de la funció que exercix la persona que ho porte, així com de la condició d’agent de l’autoritat del personal bomber professional.
4. El document d’acreditació tindrà una vigència de cinc anys. La Generalitat efectuarà la seua renovació d’ofici abans que finalitze el seu període de vigència. Així mateix, haurà de renovar-se sempre que es produïsquen canvis de categoria i de servei o empresa.
5. Tots els bombers professionals, voluntaris i d’empresa estaran proveïts del document d’acreditació, que hauran de portar sempre que es troben de servei i exhibir si se’ls requerix amb motiu de l’exercici de les seues funcions.

TÍTOL III
Procediment d’acreditació del personal bomber voluntari i d’empresa

Article 13. Acreditació del personal bomber voluntari i d’empresa
1. La condició de bomber voluntari i de bomber d’empresa, tal com establixen els articles 8 i 9 de la Llei 7/2011, d’1 d’abril, de la Generalitat, s’adquirirà per mitjà de l’acreditació expedida per l’IVASPE regulada en aquest títol.
2. Aquesta acreditació haurà d’efectuar-se amb caràcter previ a la inscripció del personal en el Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana.

Article 14. Condició de bomber voluntari i de bomber d’empresa

Als efectes d’aquest decret, tindran la consideració de bombers voluntaris i bombers d’empresa les persones que hagen superat, en cada cas, els respectius cursos de formació que s’establixen en aquest decret i, en conseqüència, que hagen rebut la corresponent acreditació expedida per l’IVASPE.

Article 15. Procediment d’acreditació del personal bomber voluntari

1. Els cursos de formació bàsica de nou ingrés per al personal bomber voluntari hauran de contindre, com a mínim, els temes formatius que s’inclouen en l’annex II d’aquest decret. La seua duració mínima serà de 100 hores lectives.
2. Els cursos seran impartits per l’IVASPE o en el marc de convenis de col·laboració entre aquest institut i els Serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de la Comunitat Valenciana.
3. La superació del curs de formació bàsica de nou ingrés comportarà el dret a rebre l’acreditació com a bomber voluntari, que s’efectuarà per l’IVASPE, assignant-se un número d’acreditació que permetrà la seua inscripció en el Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana, una vegada incorporat al Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament.

Article 16. Procediment d’acreditació del personal bomber d’empresa

1. Els cursos de formació bàsica de nou ingrés per al personal bomber d’empresa hauran de contindre, com a mínim, els temes formatius que s’inclouen en l’annex III d’aquest decret. La seua duració mínima serà de 100 hores lectives.
2. Els cursos seran impartits per l’IVASPE o en el marc de convenis de col·laboració entre aquest institut i entitats o organismes públics o privats que acrediten disposar de les instal·lacions, mitjans i personal que els capacite per a impartir els cursos.
3. La superació del curs de formació bàsica de nou ingrés comportarà el dret a rebre l’acreditació com a bomber d’empresa, que s’efectuarà per l’IVASPE, assignant-se un número d’acreditació que permetrà la seua inscripció en el Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana, una vegada incorporat a l’empresa.

Article 17. Convenis de col·laboració per a la impartició de cursos
Els convenis de col·laboració per a la impartició de cursos, tant els realitzats pels Serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de la Comunitat Valenciana, que donaran dret a l’acreditació de bombers voluntaris, com els convenis realitzats amb entitats o organismes públics o privats, que donaran dret a l’acreditació de bombers d’empresa, es regiran d’acord amb el que disposa el Decret 176/2014, de 10 d’octubre, del Consell, pel qual es regulen els convenis que subscriga la Generalitat i el seu registre.


DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera. No increment de la despesa
L’aplicació del que disposa aquest decret no implicarà increment de despesa en el pressupost del departament de la Generalitat competent en matèria de protecció civil, atenent-se qualsevol obligació amb la Hisenda de la Generalitat amb càrrec als mitjans materials i personals previstos en el pressupost ordinari de l’esmentat departament.


Segona. Llenguatge no sexista
Totes les denominacions contingudes en aquest decret que s’efectuen en gènere masculí s’entendran fetes i s’utilitzaran indistintament en gènere masculí o femení, segons el sexe de la persona titular a què es referisquen.

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

Primera. Situacions anteriors a l’entrada en vigor de la Llei 9/2002, de 12 de desembre, de la Generalitat
1. Les acreditacions del personal bomber voluntari que haguera exercit l’activitat de bomber voluntari amb anterioritat a l’entrada en vigor de la Llei 9/2002, de 12 de desembre, de la Generalitat, podran sol·licitar-se pel Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament a què estigueren adscrits, per al qual hauran d’aportar el llistat del personal a acreditar, fent constar el nom, cognoms i NIF. També podrà sol·licitar-lo la persona interessada, havent d’aportar, a més, certificat del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament en què va desenvolupar la seua activitat.
2. Les acreditacions del personal bomber d’empresa que haguera exercit l’activitat de bomber d’empresa amb anterioritat a l’entrada en vigor de la Llei 9/2002, de 12 de desembre, de la Generalitat, podran sol·licitar-se per l’empresa, per a això hauran d’aportar la llista del personal a acreditar, fent constar el nom, cognoms i NIF. També podrà sol·licitar-ho la persona interessada, havent d’aportar, a més, certificat de l’empresa en què va exercir l’activitat de bomber d’empresa.


Segona. Situacions posteriors a l’entrada en vigor de la Llei 9/2002, de 12 de desembre, de la Generalitat
1. Les acreditacions del personal bomber voluntari que exercisca o haja exercit l’activitat amb posterioritat a l’entrada en vigor de la Llei 9/2002, de 12 de desembre, de la Generalitat, podran sol·licitar-se bé pel Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament que corresponga, o bé per la persona interessada, havent d’aportar a l’IVASPE la documentació següent:
a) Dades del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament o de la persona sol·licitant, amb la indicació del domicili als efectes de notificacions.
b) Dades de la persona per a la qual se sol·licita l’acreditació (nom, cognoms i NIF).
c) Certificat del Servei de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament que justifique que la persona va realitzar la formació que li atorga les capacitats i habilitats necessàries per a exercir les funcions com a bomber voluntari, i que ha exercit les esmentades funcions per un període mínim de sis mesos.
2. L’acreditació del personal bomber d’empresa que exercisca o haja exercit l’activitat amb posterioritat a l’entrada en vigor de la Llei 9/2002, de 12 de desembre, de la Generalitat, podrà sol·licitar-se bé per l’empresa, o bé per la persona interessada, havent d’aportar la següent documentació a l’IVASPE:
a) Dades de l’empresa pública o privada, o de la persona sol·licitant, amb la indicació del domicili als efectes de notificacions.
b) Dades de la persona per a la qual se sol·licita l’acreditació (nom, cognoms i NIF).
c) Certificat de l’empresa pública o privada que justifique que la persona va realitzar la formació que li atorga les capacitats i habilitats necessàries per a exercir les funcions com a bomber d’empresa, i que ha exercit les esmentadess funcions per un període mínim d’un any.

Tercera. Acreditacions efectuades amb anterioritat a l’entrada en vigor del Decret 182/2013, de 29 de novembre, del Consell
Les acreditacions efectuades per l’IVASPE segons el que establix el Decret 6/2009, de 9 de gener, del Consell, abans de l’entrada en vigor del Decret 182/2013, de 29 de novembre, del Consell, continuaran tenint validesa als efectes previstos en aquest decret. L’IVASPE comunicarà a les persones interessades el seu número d’acreditació, que els permetrà inscriure’s en el Registre de Bombers de la Comunitat Valenciana.


DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa
1. Queden derogats el Decret 33/2012, de 17 de febrer, del Consell, pel qual es va crear el Registre del Personal Bomber de la Comunitat Valenciana, i el Decret 182/2013, de 29 de novembre, del Consell, pel qual s’establien les condicions i requisits per a l’acreditació del personal bomber voluntari i el personal bomber d’empresa.

2. Així mateix, queden derogades totes les disposicions que del mateix rang o d’un rang inferior s’oposen al que preveu aquesta norma.

DISPOSICIONS FINALS

Primera. Habilitació per a efectuar canvis
Es faculta la persona titular del departament competent de la Generalitat en matèria de protecció civil per a actualitzar i, si és el cas, modificar el contingut dels annexos d’aquest decret.

Segona. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor l’endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

València, 4 de desembre de 2015

El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER


ANNEX I
Document d’acreditació. Carnet

1. Tindrà forma rectangular amb 86 mm de llarg i 54 mm d’ample.

2. El seu color serà blau marí i roig.
3. Les dades que figuraren en l’anvers seran: llegenda i escut de la Generalitat, llegenda de la secció de personal en què estiga inscrit/a, llegenda del servei o empresa a què pertanga, número d’identificació i fotografia
4. Les dades que figuraran en el revers seran: nom i cognoms, NIF, categoria, data d’expedició i de caducitat i, únicament per a personal bomber professional, la llegenda: «La persona titular d’aquest carnet, quan està de servei, actua amb la condició d’agent de l’autoritat en l’exercici de les seues funcions».


ANNEX II
Temari formatiu per a l’acreditació del personal bomber voluntari (contingut mínim que haurà d’incloure almenys el 40 % de pràctiques)

Legislació de protecció civil.
Els serveis contra incendis a la Comunitat Valenciana.
Reglament dels Bombers Voluntaris.
El telèfon d’emergències 1·1·2 Comunitat Valenciana.
Plans de Protecció Civil a la Comunitat Valenciana.
Cartografia.
Comunicacions.
Gènesi i propagació del foc.
Edificació. Mesures de prevenció contra incendis.
Instal·lacions de protecció contra incendis.
Autoprotecció.
Mitjans i equips contra incendis.
Els incendis urbans. Intervenció.
Els incendis industrials. Intervenció.
Els incendis rurals i forestals. Intervenció.
Accidents de trànsit. Intervenció.
Mercaderies perilloses. Intervenció.
Intervencions davant riscos naturals: inundacions, nevades, vents i sismes.
Busca, rescat i salvament.
Assistències tècniques.
Seguretat en les intervencions.
Primers auxilis.


ANNEX III
Temari formatiu per a l’acreditació del personal bomber d’empresa (contingut mínim que haurà d’incloure almenys el 40 % de pràctiques)

Legislació de protecció civil.
Els serveis contra incendis a la Comunitat Valenciana.
El telèfon d’emergències 1·1·2 Comunitat Valenciana.
Comunicacions. Equips.
Gènesi i propagació del foc.
Codi Tècnic de l’Edificació.
Mesures de prevenció contra incendis.
Instal·lacions de protecció contra incendis.
Mitjans i equips contra incendis.
Ensinistrament en el maneig dels mitjans d’extinció. Equips.
Pla d’autoprotecció. Participació dels bombers d’empresa en aquest.

Els incendis en edificis. Intervenció.
Els incendis industrials. Intervenció.
Seguretat en les intervencions.
Primers auxilis.

linea
Mapa web