Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 135/2011, de 30 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament dels Òrgans Territorials, d'Avaluació Ambiental i Urbanístics de la Generalitat. [2011/10081]

(DOGV núm. 6623 de 05.10.2011) Ref. Base de dades 010101/2011

DECRET 135/2011, de 30 de setembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament dels Òrgans Territorials, d'Avaluació Ambiental i Urbanístics de la Generalitat. [2011/10081]

Preàmbul

Mitjançant el Decret 5/2011, de 21 de juny, del president de la Generalitat, s'organitzà l'administració de la Generalitat, i es determinaren el nombre i la denominació de cadascuna de les conselleries.
Amb posterioritat, el Decret 75/2011, de 24 de juny, del Consell, estableix l'estructura orgànica bàsica de la Presidència i de les conselleries de la Generalitat, i determina les funcions que s'atribueixen als òrgans directius que la componen, en atenció a les competències assignades.
D'altra banda, mitjançant el Decret 112/2011, de 2 de setembre, del Consell, es va aprovar el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, que en regula l'estructura orgànica i funcional, i determina les funcions que s'atribueixen als òrgans superiors i centres directius que la componen, com també les unitats administratives de rang superior que s'adscriuen a cadascun.

L'aprovació d'aquestes normes aconsella acomodar l'estructura operativa dels òrgans urbanístics, territorials i d'avaluació ambiental de la Generalitat a la realitat actual, la qual cosa demana una modificació de la normativa reguladora d'aquests òrgans pel que fa a les seues atribucions, organització, funcionament i composició, per a adequar-los a les necessitats del nou organigrama intern de la Generalitat, amb la finalitat de millorar les funcions pròpies que han d'exercir, tot això sota els criteris d'eficiència i servei als ciutadans.

A l'efecte, i de conformitat amb el que preveu l'article 49.1.9a de l'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, i segons el que disposa l'article 18.f) de la Llei del Consell, a proposta de la consellera d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del dia 30 de setembre de 2011,

DECRETE

Article únic. Aprovació del Reglament
S'aprova el Reglament dels Òrgans Territorials, d'Avaluació Ambiental i Urbanístics de la Generalitat, el text del qual s'insereix com a annex a aquest decret.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Primera. Termini de la composició de les Comissions Territorials d'Urbanisme i de la Comissió d'Avaluació Ambiental
Les actuals Comissions Territorials d'Urbanisme hauran d'acomodar la seua composició al que disposa aquest decret en el termini dels dos mesos següents a l'entrada en vigor. La Comissió d'Avaluació Ambiental s'haurà de constituir en el mateix termini.

Segona. Dotació econòmica
El compliment i posterior desenvolupament d'este decret no tindrà cap incidència en la dotació de tots i cada un dels capítols de despesa assignats a la conselleria, en la data de publicació d'este, i en tot cas hauran de ser atesos amb els mitjans personals i materials de la conselleria competent per raó de la matèria.

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

Primera. Règim transitori fins a la constitució del Consell Superior de Territori i Urbanisme
Fins que es constituïsca el Consell Superior de Territori i Urbanisme regulat en la disposició addicional primera de la Llei Urbanística Valenciana, les funcions assignades per la legislació vigent i per aquest reglament les ha d'exercir la persona titular de la conselleria competent en matèria d'urbanisme, o qui aquesta designe.

Segona. Règim transitori fins al nomenament del sotsdirector general

En el cas que el lloc de sotsdirector general amb competència en matèria d'avaluació ambiental i territorial es trobe vacant, les funcions o competències previstes en aquest reglament han de ser exercides per la persona, amb el rang mínim de cap de servei, que designe el director general competent en matèria d'avaluació ambiental i territorial.


DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA

Única. Derogació normativa
Queden derogats el Decret 162/2007, de 21 de setembre, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament dels Òrgans Territorials i Urbanístics de la Generalitat, i totes les disposicions del mateix rang o d'un rang inferior que s'oposen al que disposa aquest decret.

DISPOSICIONS FINALS

Primera. Desenvolupament
S'autoritza la consellera d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient per a dictar les disposicions que calguen en desplegament d'aquest decret.

Segona. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

València, 30 de setembre de 2011

El president de la Generalitat,
ALBERTO FABRA PART

La consellera d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient,
ISABEL BONIG TRIGUEROS


ANNEX

Reglament dels Òrgans Territorials, d'Avaluació
Ambiental i Urbanístics de la Generalitat

CAPÍTOL I
Òrgans territorials, d'avaluació ambiental i urbanístics

Article 1. Òrgans territorials, d'avaluació ambiental i urbanístics de la Generalitat
1. Exerceixen les competències territorials, d'avaluació ambiental i urbanística de la Generalitat els òrgans següents:
a) El Consell.
b) El/la conseller/a competent en matèria de territori, avaluació ambiental i urbanisme.
c) El Consell Superior de Territori i Urbanisme.
d) El/la secretari/ària autonòmic/a amb competències en matèria de territori, avaluació ambiental i urbanisme.
e) El/la director/a general amb competències en matèria d'avaluació ambiental, territori i urbanisme.
f) El Comité Estratègic de Política Territorial de la Comunitat Valenciana.
g) Les Comissions Territorials d'Urbanisme.
h) Les Comissions Informatives d'Urbanisme.
i) La Comissió d'Avaluació Ambiental.
2. Tenen la naturalesa d'òrgans col·legiats el Consell Superior de Territori i Urbanisme, el Comité Estratègic de Política Territorial de la Comunitat Valenciana, les Comissions Territorials d'Urbanisme, les Comissions Informatives d'Urbanisme i la Comissió d'Avaluació Ambiental.


CAPÍTOL II
Competències i atribucions dels òrgans territorials,
d'avaluació ambiental i urbanístics

Article 2. Competències reservades al Consell
Dins de les competències territorials i urbanístiques de l'administració de la Generalitat, queden reservades al Consell les atribucions següents:
1. L'alta direcció de la política urbanística, d'avaluació ambiental i d'ordenació territorial de la Generalitat i el desenvolupament reglamentari de la legislació al respecte.
2. Aprovar definitivament els plans d'acció territorial.
3. Acordar la tramitació urgent dels plans.
4. Atorgar al/a la conseller/a competent en matèria d'ordenació del territori, avaluació ambiental i urbanisme l'habilitació necessària per a la redacció d'un planejament transitori en situacions d'urgència.

5. Suspendre la vigència del planejament i establir el règim urbanístic aplicable transitòriament.
6. Resoldre les discrepàncies que manifesten els municipis respecte dels projectes per a la instal·lació o la construcció d'obres o serveis públics que siguen promoguts per la Generalitat o autoritzats per les diverses conselleries, en l'exercici de les competències respectives.
7. Resoldre les discrepàncies que puguen sorgir entre l'òrgan promotor de l'actuació i l'òrgan ambiental durant la tramitació d'expedients d'avaluació ambiental.
8. Imposar les multes per infracció urbanística en la quantia establida en la normativa d'aplicació.
9. Nomenar, a proposta del/de la conseller/a competent en matèria d'ordenació del territori, avaluació ambiental i urbanisme, els/les vocals del Consell Superior de Territori i Urbanisme.
10. Aprovar els projectes i programes estratègics de la Comunitat Valenciana
11. Les altres competències que li atribueixen les lleis.

Article 3. Competències reservades al/a la conseller/a
Són atribucions del/de la conseller/a, dins de les competències d'ordenació de territori, d'avaluació ambiental i urbanisme de la Generalitat, les següents:
1. Definir i supervisar la política urbanística general d'ordenació territorial, d'avalua-ció ambiental i urbanística de la Generalitat en consonància amb els principis d'acció definits pel Consell.
2. Preparar i presentar al Consell els avantprojectes de llei, les propostes d'acord i els projectes de decret relatius a qüestions pròpies del departament en matèria d'ordenació del territori, urbanisme i avaluació ambiental, com també els plans d'acció territorial i els plans i projectes territorials estratègics de la Comunitat Valenciana, i referendar-los tots, una vegada aprovats.
3. Elevar al Consell les propostes d'acord que convinguen a l'exercici de les competències expressades en l'article anterior; en particular, li correspon aprovar provisionalment els plans d'acció territorial que siguen formulats pel seu departament.
4. Exercir la potestat reglamentària en matèria d'ordenació del territori, urbanisme i avaluació ambiental, en forma d'ordres, com també emetre instruccions sobre qüestions en matèria d'ordenació del territori, urbanisme i avaluació ambiental.
5. Aprovar definitivament els instruments de planejament que siguen de competència autonòmica, quan es tracte de municipis de més de 50.000 habitants.
6. Aprovar les declaracions d'interés comunitari, sense perjudici de la delegació en la direcció general competent en matèria d'ordenació d'urbanisme.
7. Autoritzar la tramitació o aprovació dels plans parcials amb les característiques específiques que es preveuen en l'article 210.3 del Reglament d'Ordenació i Gestió Territorial i Urbanística, aprovat pel Decret 67/2006, de 19 de maig, del Consell.
8. Autoritzar la tramitació i l'aprovació dels programes sobre àrees reservades o previstes per a actuacions d'administracions supramunicipals, en els supòsits regulats en els articles 89.4 i 261 de la Llei Urbanística Valenciana.
9. Requerir i impulsar la redacció i la tramitació del planejament municipal en els termes previstos pels articles 81 i 82 de la Llei Urbanística Valenciana.
10. Nomenar i cessar dos vocals de les Comissions Territorials d'Urbanisme.
11. Proposar al Consell, perquè els nomene, els vocals del Consell Superior de Territori i Urbanisme.
12. Li corresponen, així mateix, les competències d'ordenació del territori, urbanístiques i d'avaluació ambiental de la Generalitat que no estiguen expressament atribuïdes per la legislació vigent, o per aquest reglament, a altres òrgans.

Article 4. Competències reservades al/a la secretari/ària autonòmic/a
Són competències del/de la secretari/ària autonòmic/a les següents:
1. Dictar les disposicions necessàries per a la millor aplicació de la normativa d'orde-nació del territori, d'avaluació ambiental i urbanisme de la Generalitat.
2. L'impuls i la coordinació de les actuacions territorials estratègiques.
3. L'elaboració, la supervisió, la gestió i la tramitació dels instruments previstos en la normativa de protecció del paisatge i de la infraestructura verda.
4. El foment de la participació pública i la coordinació amb altres administracions públiques en aquestes matèries.
5. La cooperació amb els ajuntaments en l'elaboració, la tramitació i l'aplicació dels instruments de paisatge.
6. La planificació i l'impuls d'actuacions singulars de protecció, ordenació i gestió del paisatge i de la infraestructura verda.
7. La difusió i la sensibilització en matèria d'ordenació del territori i paisatge.
8. Emetre instruccions sobre qüestions d'àmbit territorial, urbanístic, d'avaluació ambiental i paisatgístic.
9. La funció sancionadora en els termes que preveu la legislació urbanística valenciana.
10. Formalitzar encàrrecs de gestió o protocols de col·laboració amb altres administra-cions o organismes sobre matèries de la seua competència.
11. Qualssevol altres per a les quals el/la conseller/a el/el/la deleguen.

Article 5. Atribucions del Consell Superior de Territori i Urbanisme

1. És l'òrgan màxim d'assessorament tecnicojurídic dels òrgans administratius que componen la Generalitat. Al Consell Superior de Territori i Urbanisme correspon dictaminar i informar en els casos que així ho exigisquen les lleis o qualsevol disposició reglamentària amb el rang de decret, o quan ho sol·licite el Consell o algun dels seus membres.

2. En concret, correspon al Consell emetre un informe o dictamen, segons siga procedent, en els supòsits següents:
a) La minoració d'estàndards en actuacions d'ús predominant industrial quan es tracte de complexos industrials aïllats o activitat productiva especial, d'acord amb l'article 73 de la Llei urbanística valenciana.

b) La programació d'actuacions integrades que comprenguen un àmbit superior a 50 hectàrees o quan la complexitat del programa ho exigisca, en els termes que preveu l'article 136 de la Llei Urbanística Valenciana.
c) La resolució de l'adjudicació de programes d'actuació integrada, per exigència de l'article 143 de la Llei Urbanística Valenciana.
d) Les modificacions de planejament que legalitzen actuacions urbanístiques irregulars, per exigència de l'article 94 de la Llei Urbanística Valenciana.
e) L'elaboració del planejament general transitori, en els termes de l'article 82 de la Llei Urbanística Valenciana.
f) L'elaboració d'instruccions del/de la conseller/a competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme dirigides a orientar sobre els objectius i les prioritats dels plans i que il·lustren sobre els problemes més comuns que convinga resoldre, d'acord amb l'article 40 de la Llei Urbanística Valenciana.
g) El requeriment del/de la conseller/a competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme a municipis sense planejament general perquè l'elaboren, o als municipis amb planejament perquè el revisen o modifiquen per a adaptar-lo als plans d'acció territorial o a circumstàncies que justificadament ho aconsellen; tot això en els termes de l'article 81 de la Llei Urbanística Valenciana.
3. Escau, igualment, l'emissió d'informe o dictamen del Consell Superior de Territori i Urbanisme en qualssevol altre supòsit en què així ho exigisca una disposició legal o reglamentària.

Article 6. Atribucions de la direcció general competent en matèria d'ordenació del territori, avaluació ambiental i urbanisme
Correspon al titular de la direcció general amb competències en matèria d'ordenació del territori, urbanisme i avaluació ambiental, executar, sota la direcció i la coordinació de la secretaria autonòmica, les directrius que, en matèria d'ordenació del territori, urbanisme i avaluació ambiental, assenyale el/la conseller/a.
Les seues atribucions són:
1. Formular i elevar propostes raonades sobre l'aprovació definitiva de plans urbanístics i territorials als òrgans competents de la Generalitat, com també supervisar i impulsar la redacció i la tramitació dels plans urbanístics i territorials la formulació dels quals correspon al seu departament.
2. Verificar el compliment dels acords i resolucions dels altres òrgans urbanístics i territorials de la Generalitat i ordenar-ne la publicació segons disposa l'article 86 de la Llei Urbanística Valenciana.

3. Exercir les competències d'emissió d'informes urbanístics previs o preliminars i d'arbitrar solucions amb els municipis o de conciliació de postures entre administracions, previstes en els articles 83, 96 i 191.5 de la Llei Urbanística Valenciana.
4. Exercir les competències que a la Generalitat confereixen els articles 60, 65 i 66 de la Llei Reguladora de les Bases del Règim Local i la Llei de Règim Local de la Comunitat Valenciana, respecte de l'incompliment de les obligacions imposades per la llei i dels actes i acords que adopten els municipis en matèria d'ordenació del territori, urbanisme i avaluació ambiental.
5. Demanar la intervenció i el dictamen de la Comissió Territorial d'Urbanisme o de la Comissió d'Avaluació Ambiental, sempre que ho estime oportú.
6. Nomenar i cessar el secretari de la Comissió Territorial d'Urbanisme i el secretari de la Comissió Informativa d'Urbanisme.
7. Evacuar -després dels informes tècnics o, fins i tot, després del dictamen de l'òrgan urbanístic, territorial o d'avaluació ambiental de la Generalitat que es determine- les consultes que, en qüestions de planificació o legislació d'ordenació del territori, urbanística i avaluació ambiental o l'aplicació d'aquestes, li formulen els ajuntaments o les entitats del sector públic de la Comunitat Valenciana. Les consultes en cap cas poden tenir caràcter vinculant.
8. Realitzar la funció de seguiment i vigilància en el compliment de les declaracions d'impacte ambiental i les memòries ambientals.
9. Realitzar la funció inspectora en matèria urbanística.
10. Emetre instruccions sobre qüestions d'àmbit territorial, urbanístic i d'avaluació ambiental.
11. Formalitzar encàrrecs de gestió o protocols de col·laboració amb altres administracions o organismes sobre matèries de la seua competència.

Article 7. Atribucions del Comité Estratègic de Política Territorial de la Comunitat Valenciana
1. És un òrgan col·legiat de composició paritària compost per una representació mixta de la Generalitat i els agents més representatius de la societat civil, d'acord amb el que disposa l'article 2 del Decret 1/2011, de 13 de gener, del Consell, pel qual s'aprovà l'Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana.
2. Són atribucions del Comité Estratègic de Política Territorial de la Comunitat Valenciana:
a) Assessorar el Consell en matèria d'accions amb elevada repercussió econòmica, social i ambiental sobre el territori de la Comunitat Valenciana.
b) Assessorar la conselleria competent en ordenació del territori i urbanisme en aquelles qüestions en què puga instar la seua col·laboració.
c) Efectuar el seguiment de l'Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana
d) Impulsar determinades prioritats d'actuació, efectuant noves propostes o millorant les existents.
e) Coordinar els distints sectors econòmics i socials per al desenvolupament de projectes innovadors i eficaços que permeten aconseguir elevades cotes d'excel·lència territorial per a la Comunitat Valenciana.
f) Emetre, cada dos anys com a mínim, un dictamen sobre l'evolució de l'Estratègia Territorial de la Comunitat Valenciana.

Article 8. Atribucions de les Comissions Territorials d'Urbanisme
Les Comissions Territorials d'Urbanisme tenen les atribucions següents:
1. Aprovar definitivament els instruments de planejament, que siguen de competència autonòmica, de municipis de menys de 50.000 habitants.
2. Emetre informe i elevar propostes al/la conseller/a competent en matèria d'urbanisme per a l'aprovació d'instruments de planejament, que siguen de competència autonòmica, en municipis de més de 50.000 habitants.
3. Emetre dictàmens en matèria urbanística que se sotmeten a la seua consideració segons el que preveu l'article 6 anterior.
4. Emetre informe dels plans que formule la Generalitat en aplicació dels articles 81 i 82 de la Llei Urbanística Valenciana.
5. Resoldre els expedients d'expropiació tramitats pel procediment de taxació conjunta, quan siguen de competència autonòmica.


Article 9. Atribucions de les Comissions Informatives d'Urbanisme

Són atribucions de les Comissions Informatives d'Urbanisme la preparació d'informes tècnics per a la millor adopció de les decisions urbanístiques de la Generalitat. Els seus informes s'han d'utilitzar com a ponència tècnica de les decisions que se sotmeten a resolució de les Comissions Territorials d'Urbanisme o d'aquelles que, si és el cas, li consulte el/la conseller/a, el/la secretari/ària autonòmic/a i el/la director/a general competents en matèria d'urbanisme. Les Comissions Informatives han de propiciar la unificació i ha de fer compatibles els criteris d'actuació territorial entre els diversos departaments i organismes en l'exercici de les competències respectives.

Article 10. Atribucions de la Comissió d'Avaluació Ambiental
La Comissió d'Avaluació Ambiental té les atribucions següents:

1. Adoptar acords sobre la necessitat de sotmetre un pla o programa a avaluació ambiental estratègica en els termes que preveu els articles 3.3 i 4 de la Llei 9/2006, de 28 d'abril, sobre avaluació dels efectes de determinats plans i programes en el medi ambient.
2. Emetre els documents de referència a què es refereix l'article 9 de la Llei 9/2006, de 28 d'abril, esmentada.
3. Adoptar acords sobre les memòries ambientals en les avaluacions ambientals de plans i programes que se sotmeten a la seua consideració, d'acord amb l'article 12 de la Llei 9/2006, de 28 d'abril, esmentada

4. Emetre informe sobre els criteris estratègics ambientals, els principis de sostenibilitat i els indicadors dels objectius ambientals que hagen d'incorporar-se en les avaluacions ambientals estratègiques.

5. Emetre dictàmens i resoldre les consultes que puguen realitzar-se en relació amb l'avaluació ambiental de plans, programes i projectes en aplicació de la legislació valenciana.

Article 11. Altres òrgans amb competències urbanístiques
1. Correspon a les distintes conselleries de la Generalitat, o a les direccions generals que en depenguen, que siguen competents per raó de la matèria, l'aprovació provisional dels plans regulats en els articles 89, 96, 100 i 261 de la Llei Urbanística Valenciana. Els correspon, així mateix, l'atribució d'acordar l'aprovació provisional a què es refereix l'article 98.3 d'aquesta llei. Aquest acord s'entén implícit en la resolució que, d'acord amb la legislació específica, aprove o autoritze el projecte bàsic d'obra o instal·lació de què es tracte.

2. Correspon al/la cap del servei territorial competent en urbanisme, sota les instruccions que impartisca la direcció general competent en matèria d'urbanisme, portar el Registre d'Urbanisme i el Registre Autonòmic de Patrimoni Municipal del Sòl, i practicar-hi les inscripcions pertinents.
Així mateix, li competeix resoldre sobre l'admissió, la inadmissió a tràmit, la caducitat, la renúncia o el desistiment de les sol·licituds de declaracions d'interés comunitari, com també la declaració d'urgència en la tramitació dels expedients per a implantació d'activitats industrials, productives i terciàries o de serveis en sòl no urbanitzable generadores d'ocupació.


CAPÍTOL III
Delegació de competències i règim de recursos

Article 12. Delegació d'atribucions i resolució de recursos
1. El/la conseller/a competent en matèria d'ordenació del territori, avaluació ambiental i urbanisme pot delegar l'exercici d'alguna de les seues atribucions tant en la secretaria autonòmica com en la direcció general corresponent.
2. Contra els acords i les resolucions dels òrgans territorials i urbanístics pels quals s'aproven definitivament instruments de planejament regirà el que disposa la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en matèria de recursos.
3. Contra els acords de la Comissions Territorials d'Urbanisme pels quals es denega, se suspén o caduca l'aprovació definitiva d'instruments de planejament es pot interposar recurs d'alçada davant de la secretària autonòmica competent en matèria de territori, medi ambient i paisatge, en el termini d'un mes, de conformitat amb el que estableixen els articles 114 i 115 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

4. De la mateixa manera, contra la resolució del/de la conseller/a, que no siga d'aprovació definitiva d'un instrument de planejament, es pot interposar potestativament recurs de reposició davant del/de la conseller/a competent en matèria d'infraestructures, territori i medi ambient, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà al de la notificació, de conformitat amb el que estableixen els articles 116 i 117 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.


CAPÍTOL IV
Organització i funcionament dels òrgans col·legiats

Secció primera
Composició i funcionament del Consell
Superior de Territori i Urbanisme

Article 13. Composició del Consell Superior de Territori i Urbanisme

1. La composició del Consell Superior de Territori i Urbanisme és col·legiada, i l'integren experts de reconeguda i acreditada experiència en matèria d'ordenació del territori i urbanisme, els quals assessoren sobre les qüestions que se sotmeten a la seua consideració.
2. El Consell Superior de Territori i Urbanisme està integrat pel/per la president/a, el/la secretari/ària i els/les vocals.

Article 14. Presidència del Consell Superior de Territori i Urbanisme

Correspon la presidència del Consell al/a la conseller/a competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme, o persona que delegue. Correspon al/a la president/a dirigir els debats del Consell, convocar-lo i alçar les sessions i dirimir les votacions amb el vot de qualitat, com també fixar l'ordre del dia i sotmetre a deliberació assumptes urgents fora de l'ordre del dia. També li competeix representar al Consell davant d'organismes, entitats i persones públiques o privades.

Article 15. Vocals amb veu i vot en el Consell Superior de Territori i Urbanisme
1. Participen en els debats i votacions com a vocals del Consell Superior de Territori i Urbanisme els membres designats pel Consell a proposta del/de la conseller/a competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme; tots ells han de ser professionals de reconegut prestigi amb més de quinze anys d'experiència en l'exercici professional en totes o en algunes de les matèries respectives:
a) Planificació territorial.
b) Planificació urbanística.
c) Paisatge.
d) Disseny urbà.
e) Gestió i dret urbanístic.
f) Infraestructures i recursos hídrics.
g) Medi ambient.
2. En forma part com a vocal el/la sotsdirector/a general competent en matèria d'avaluació ambiental i territorial, qui, a més, exerceix les funcions de secretari/ària del Consell Superior de Territori i Urbanisme.

Article 16. Règim de sessions del Consell Superior de Territori i Urbanisme
1. Per a la vàlida constitució del Consell Superior de Territori i Urbanisme es requereix la presència del/de la president/a, o qui el/la substituïsca, del/de la secretari/ària, o qui el/la substituïsca, i de, la meitat almenys dels vocals en primera convocatòria, o de tres en segona convocatòria. Aquesta última s'entén sempre efectuada per a una hora després de l'assenyalament de la primera.
2. El Consell Superior de Territori i Urbanisme s'ha de reunir en sessió ordinària almenys quatre vegades a l'any, i en sessió extraordinària quan el/la president/a, o qui el/la substituïsca, el convoque.


Secció segona
Composició i funcionament
de les comissions territorials d'urbanisme

Article 17. Composició de la Comissió Territorial d'Urbanisme
La Comissió Territorial d'Urbanisme està integrada per una àmplia representació de les administracions i els col·lectius professionals i empresarials amb presència en l'ordenació del territori i l'urbanisme.

Hi ha una Comissió Territorial d'Urbanisme per a cadascuna de les províncies que componen la Comunitat Valenciana.
Cada Comissió Territorial d'Urbanisme està integrada pel/per la president/a, el/la vicepresident/a, el/la secretari/ària i els/les vocals.

Article 18. El/la president/a de la Comissió Territorial d'Urbanisme

Presideix la Comissió Territorial d'Urbanisme el/la conseller/a competent en matèria d'ordenació del territori i urbanisme, o la persona que el/la substituïsca. Correspon al/a la president/a, o, si no n'hi ha, al vicepresident, dirigir els debats de la comissió, convocar-la i alçar les sessions i dirimir les votacions amb el vot de qualitat, com també fixar l'ordre del dia i sotmetre a deliberació assumptes urgents fora de l'ordre del dia. També li competeix representar-la davant d'organismes, entitats i persones públiques o privades.

Article 19. El/la vicepresident/a de la Comissió Territorial d'Urbanisme
1. És vicepresident/a de la Comissió Territorial d'Urbanisme, el/la director/a general competent en matèria d'urbanisme.
2. Correspon al/a la vicepresident/a participar, amb veu i vot, en les deliberacions de la comissió i auxiliar el/la president/a en les seues funcions. En cas d'absència, vacant o malaltia del/de la president/a, assumeix automàticament la presidència de la comissió.

Article 20. Vocals, amb veu i vot, de la Comissió Territorial d'Urbanisme
1. Participen en els debats i votacions com a vocals de la Comissió Territorial d'Urbanisme els membres que s'indiquen a continuació. En el supòsit dels representants, han de tenir la categoria de director general, diputat o regidor, i poden delegar en funcionaris amb la categoria mínima de cap de servei:
a) El/la director/a territorial competent en matèria de territori i urbanisme de la província corresponent.
b) Un representant de la Conselleria de Presidència de la Generalitat.
c) Un representant de la secretaria autonòmica competent en matèria d'infraestructures i transport.
d) Un representant de la conselleria competent en matèria d'agricultura i aigua.
e) Un representant de la conselleria competent en matèria de patrimoni cultural valencià.
f) Un representant del ministeri competent en matèria infraestructures i transports.
g) Un representant del ministeri competent en matèria de medi ambient, aigua i costes.
h) Un representant de la diputació provincial corresponent.
2. El/la conseller/a pot nomenar fins a dos vocals de lliure designació.

Article 21. Altres vocals
Són vocals de la Comissió Territorial d'Urbanisme, amb veu però sense vot:
1. El/la cap del servei territorial competent en urbanisme de cada província, el qual actua com a ponent en la Comissió Territorial d'Urbanisme corresponent.
2. Dos vocals designats pel/per la conseller/a competent en matèria d'urbanisme, a proposta dels col·legis professionals que tenen assignades i efectuen les funcions de col·laboració en matèria d'ordenació del territori i urbanisme.
3. Un vocal designat pel/per la conseller/a competent en matèria d'urbanisme entre les persones o associacions l'activitat econòmica o professional de les quals estiga vinculada a l'execució del planejament i al desenvolupament urbà.
4. Un vocal designat pel/per la conseller/a competent en matèria d'urbanisme a proposta de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.

Article 22. Designació de vocals
1. La designació dels vocals té caràcter permanent fins que no siga renovada per decisió del titular del departament o organisme corresponent, a iniciativa pròpia o a petició del/de la president/a de la comissió.

2. En el cas que el representant d'un organisme no assistisca a tres reunions consecutives o a cinc d'alternes en el termini d'un any, el/la president/a de la comissió pot requerir el titular d'aquest perquè designe un altre representant.
3. No obstant això, quan algun vocal no puga assistir a la comissió, l'autoritat representant pot designar una altra persona per a la reunió específica a la què estiga convocat, i es manté la representació del titular en les reunions següents.

Article 23. El/la secretari/ària de la Comissió Territorial d'Urbanisme

El/la secretari/ària de la comissió ha se ser nomenat entre els titulats superiors funcionaris de la Generalitat. Excepte resolució expressa en contra, ha ser-ne secretari/ària el/la cap del servei territorial competent en matèria d'urbanisme de la direcció general competent en matèria d'urbanisme. Correspon al/a la secretari/ària la responsabilitat del funcionament administratiu de la Comissió Territorial d'Urbanisme. Així mateix, li corresponen les funcions d'estendre actes de les sessions i certificar-ne el contingut, amb el vistiplau del/de la president/a.

Article 24. Altres assistents
Quan, en la Comissió Informativa d'Urbanisme, un vocal sense representació en la Comissió Territorial vote expressament en contra en tractar un determinat punt, ha se ser convocat i assistir -amb veu però sense vot- a la sessió de la Comissió Territorial en què es tracte aquest punt, a l'exclusiu objecte d'exposar la seua posició.
Pot assistir com a ponent, amb veu però sense vot, a petició del/de la president/a o del/de la vicepresident/a de la Comissió Territorial, personal tècnic de la direcció general competent en matèria d'urbanisme, a fi d'aclarir qualsevol qüestió que es requerisca durant la realització de la comissió.

Article 25. Règim de sessions de la Comissió Territorial d'Urbanisme

Per a la constitució vàlida de la comissió es requereix la presència del/de la president/a, o qui el/la substituïsca, del/de la secretari/ària, o qui el/la substituïsca, i de la meitat almenys dels vocals en primera convocatòria, o de tres en segona convocatòria. Aquesta última s'entén sempre efectuada per a una hora després de l'assenyalament de la primera.
Cadascuna de les comissions s'ha de reunir en sessió ordinària deu vegades a l'any i en sessió extraordinària quan el/la president/a, o qui el/la substituïsca, la convoque.


Secció tercera
Composició i funcionament
de les comissions informatives d'urbanisme

Article 26. Composició de la Comissió Informativa d'Urbanisme
1. La Comissió Informativa d'Urbanisme està integrada pel/per la president/a, el/la vicepresident, el/la secretari/ària i els/les vocals.
2. En els informes s'han de recollir també les posicions discrepants, les quals s'han de reflectir en l'expedient, fins i tot mitjançant propostes alternatives, i se n'ha d'informar el/la president/a de la Comissió Territorial d'Urbanisme a l'efecte de la convocatòria d'aquesta, en relació amb el que estableix l'article 24 d'aquest reglament.

Article 27. El/la president/a de la Comissió Informativa d'Urbanisme

Presideix la Comissió Informativa d'Urbanisme el/la director/a general competent en matèria d'urbanisme, o persona que delegue. Correspon al/a la president/a, o a qui el/la substituïsca, convocar i presidir la Comissió Informativa d'Urbanisme, dirigir els debats i alçar les sessions, donar el vistiplau a les actes d'aquesta i fixar l'ordre del dia, i pot proposar a la seua deliberació assumptes urgents fora de l'ordre del dia.

Article 28. El/la vicepresident/a de la Comissió Informativa d'Urbanisme
1. És vicepresident/a de la Comissió Informativa d'Urbanisme el/la sotsdirector/a general competent en matèria d'avaluació ambiental i territorial.
2. Correspon al/a la vicepresident/a participar, amb veu i vot, en les deliberacions de la comissió i auxiliar el/la president/a en les seues funcions. En cas d'absència del/de la president/a, assumeix automàticament la presidència de la comissió.

Article 29. Els vocals de la Comissió Informativa d'Urbanisme
1. Els vocals de la Comissió Informativa d'Urbanisme han de ser funcionaris o empleats públics amb titulació superior i han de ser:
a) El/la sotsdirector/a general competent en matèria d'ordenació, planificació i actua-cions territorials estratègiques.
b) Un representant de la direcció general competent en matèria de medi natural.
c) Un representant de la direcció general competent en matèria de qualitat ambiental.
d) Un representant de la direcció general competent en matèria de transports i logística.
e) Un representant de la direcció general competent en matèria d'obres públiques, projectes urbans i habitatge.
f) Un representant de la direcció general competent en matèria de d'aigües.
g) Un representant de la direcció general competent en matèria d'agricultura.
h) Un representant de la direcció general competent en patrimoni cultural valencià.
i) Un representant de la direcció general competent en matèria d'educació.
j) Un representant de la direcció general competent en matèria d'indústria.
k) Un representant de la direcció general competent en matèria de turisme.
l) Un representant de la direcció general competent en matèria de sanitat.
m) Un representant del ministeri competent en matèria infraestructures i transports.
n) Un representant del ministeri competent en matèria de medi ambient i aigua.
o) Un representant del ministeri en matèria de costes.
p) Un representant de la diputació provincial corresponent.
2. Són vocals de les Comissions Informatives d'Urbanisme, amb veu però sense vot, els/les tècnics/tècniques de la direcció general competent en matèria d'urbanisme que designe el titular com a ponents per a cada assumpte o sessió.
Pot assistir com a ponent, amb veu però sense vot, a petició del/de la president/a o del/de la vicepresident/a de la Comissió Territorial, personal tècnic del servei territorial competent en matèria d'urbanisme, a fi d'aclarir qualsevol qüestió que calga durant la realització de la comissió.

Article 30. El/la secretari/ària de la Comissió Informativa d'Urbanisme
El/la secretari/ària de la Comissió Informativa d'Urbanisme ha de ser nomenat entre titulats superiors funcionaris al servei de la Generalitat. Excepte resolució expressa en contra, ha se ser secretari/ària el/la cap del Servei Territorial d'Urbanisme de la direcció general competent en matèria d'urbanisme. Correspon al/a la secretari/ària la responsabilitat del funcionament administratiu de la comissió. Li corresponen també les funcions d'estendre acta de les sessions i certificar-ne el contingut, amb el vistiplau del/de la president/a.

Article 31. Règim de sessions de la Comissió Informativa d'Urbanisme
Per cada Comissió Territorial d'Urbanisme s'ha de constituir, també, una Comissió Informativa d'Urbanisme.
Per a la vàlida constitució de la Comissió Informativa d'Urbanisme es requereix la presència del/de la president/a, o qui el/la substituïsca, del/de la secretari/ària o qui el/la substituïsca, i de la meitat almenys dels vocals en primera convocatòria, o de tres en segona convocatòria. Aquesta última s'entén sempre efectuada per a una hora després de l'assenyalament de la primera.
Cadascuna de les comissions s'ha de reunir en sessió ordinària deu vegades a l'any i en sessió extraordinària quan el/la president/a, o qui el/la substituïsca la convoque.

Secció quarta
Composició i funcionament
de la Comissió d'Avaluació Ambiental

Article 32. Composició de la Comissió d'Avaluació Ambiental
La Comissió d'Avaluació Ambiental està integrada pel/per la president/a, el/la vicepresident/a, el/la secretari/ària i els/les vocals.

Article 33. El/la president/a de la Comissió d'Avaluació Ambiental

Presideix la Comissió d'Avaluació Ambiental el/la secretari/ària autonòmic/a competent en matèria de territori, medi ambient i paisatge, o persona que delegue. Correspon al/a la president/a, o a qui el/la substituïsca, dirigir els debats de la comissió, convocar-la i alçar la sessió i dirimir les votacions amb el vot de qualitat, com també fixar-ne l'ordre del dia i sotmetre a la seua deliberació assumptes urgents fora de l'ordre del dia. També li competeix representar-la davant d'organismes, entitats i persones públiques o privades.

Article 34. El/la vicepresident/a de la Comissió d'Avaluació Ambiental

1. És vicepresident/a de la Comissió d'Avaluació Ambiental el/la director/a general competent en matèria d'avaluació ambiental.
2. Correspon al/a la vicepresident/a participar, amb veu i vot, en les deliberacions de la comissió i auxiliar el/la president/a en les seues funcions. En cas d'absència del/de la president/a, assumeix automàticament la presidència de la comissió.

Article 35. Vocals, amb veu i vot, en la Comissió d'Avaluació Ambiental
Participen en els debats i votacions com a vocals de la Comissió d'Avaluació Ambiental els membres que s'indiquen a continuació, els quals poden delegar funcionaris amb la categoria mínima de cap de secció per a assistir-hi:
1. El/la sotsdirector/a general competent en matèria d'avaluació ambiental i territorial.
2. El/la sotsdirector/a general competent en matèria del medi natural.
3. El/la sotsdirector/a general competent en matèria d'ordenació, planificació i actuacions territorials estratègiques.
4. El/la cap del servei competent en matèria de coordinació urbanística i territorial.
5. El/la cap del servei competent en matèria d'avaluació ambiental estratègica.
6. El/la cap del servei competent en matèria d'impacte ambiental.

7. El/la cap del servei competent en matèria de règim jurídic i inspecció.
8. Un representant de la direcció general competent en matèria de transports i logística.

Article 36. Altres vocals
El/la secretari/ària autonòmic/a competent en matèria d'avaluació ambiental pot designar dos vocals entre professionals de reconegut prestigi en matèria de planificació urbanística i territorial, paisatge o medi ambient, els quals assisteixen a la comissió amb veu però sense vot.

Article 37. Designació de vocals
La designació dels vocals té caràcter permanent fins que no siga revocada per decisió del titular del departament o organisme corresponent, a iniciativa pròpia o a petició del/de la president/a de la comissió.


Article 38. El/la secretari/ària de la Comissió d'Avaluació Ambiental

El/la secretari/ària de la comissió ha de ser nomenat entre funcionaris de la Generalitat adscrits a la direcció general competent en matèria d'avaluació ambiental. Correspon al/a la secretari/ària la responsabilitat del funcionament administratiu de la comissió d'avaluació ambiental. Així mateix, li corresponen les funcions d'estendre les actes de les sessions i certificar-ne el contingut, amb el vistiplau del/de la president/a.


Article 39. Ponent en les sessions de la Comissió d'Avaluació Ambiental
El/la cap/a del servei competent en matèria d'avaluació ambiental estratègica actua com a ponent en les sessions de la Comissió d'Avaluació Ambiental.
Pot assistir com a ponent, amb veu però sense vot, a petició del/de la president/a o del/de la vicepresident/a de la Comissió d'Avaluació Ambiental, qualsevol persona, encara que no forme part del servei o de la direcció general competent en avaluació ambiental, a fi d'aclarir qualsevol qüestió que calga durant la realització de la comissió.

Article 40. Règim de sessions de la Comissió d'Avaluació Ambiental

Per a la vàlida constitució de la Comissió d'Avaluació Ambiental es requereix la presència del/de la president/a, o qui el/la substituïsca, del/de la secretari/ària, o qui el/la substituïsca, i de la meitat almenys dels vocals en primera convocatòria, o de tres en segona convocatòria. Aquesta última s'entén sempre efectuada per a una hora després de l'assenyalament de la primera.
La comissió es reuneix en sessió ordinària deu vegades a l'any i en sessió extraordinària quan el/la president/a, o qui el/la substituïsca, la convoque.

linea
Mapa web