DECRET 182/2017, de 17 de novembre, del Consell, pel qual es deroga el Decret 87/2010, de 21 de maig, del Consell, pel qual s'estableixen les condicions tècniques i normatives per a l'ús de la Plataforma de Facturació Electrònica Ge-Factura. [2017/11041]
(DOGV núm. 8182 de 01.12.2017) Ref. Base de dades 010642/2017
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 02.12.2017 Aquesta disposició afecta: Deroga: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic Grup temàtic: Legislació Matèries: Administració electrònica Descriptors: Temàtics: monografies
DECRET 182/2017, de 17 de novembre, del Consell, pel qual es deroga el Decret 87/2010, de 21 de maig, del Consell, pel qual s'estableixen les condicions tècniques i normatives per a l'ús de la Plataforma de Facturació Electrònica Ge-Factura. [2017/11041]
PREÀMBUL
A fi de promocionar ladministració electrònica de la Generalitat en relació amb els seus proveïdors, el Decret 87/2010, de 21 de maig, del Consell, va establir les condicions tècniques i normatives per a lexpedició de factures electròniques a través de la Plataforma de Facturació Electrònica de la Generalitat, Ge-factura.
La Llei 25/2013, de 27 de desembre, dimpuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el sector públic, va impulsar lús de la factura electrònica i va crear el registre comptable de factures, va regular el procediment per a la tramitació en les administracions públiques i va facilitar el seu seguiment per part dels òrgans competents.
Per lAcord del Consell, el 12 de setembre de 2014, es va produir ladhesió de la Generalitat a la plataforma electrònica FACe-Punt General dEntrada de Factures Electròniques de lAdministració General de lEstat, de la Secretaria dEstat dAdministracions Públiques del Ministeri dHisenda i Administracions Públiques, prevista en lesmentada Llei 25/2013, de 27 de desembre, però mantenint operativa la Plataforma de Facturació Electrònica de la Generalitat, creada pel Decret 87/2010, de 21 de maig, del Consell. Tot això amb la finalitat de complir les condicions imposades pel Fons de Liquiditat Autonòmic, en el marc del que disposa lAcord de la Comissió Delegada del Govern per a Assumptes Econòmics de 31 de juliol de 2014.
A hores dara sestà avançant en la redacció del document de compromisos sobre el compliment de determinades actuacions i condicions perquè la Comunitat Valenciana saculla al programa dampliació del Fons de Liquiditat Autonòmica que inclou ladhesió al Punt General dEntrada de Factures Electròniques de lAdministració General de lEstat i a la Plataforma Emprende en 3, i sapliquen les següents actuacions i condicions:
a) Completar el corresponent directori amb els codis relatius a loficina comptable, lòrgan gestor i la unitat tramitadora, i també completar la resta de tràmits necessaris per a permetre la presentació efectiva de factures electròniques en FACe.
b) Compromís de no-discriminació del Punt General dEntrada de Factures Electròniques de lAdministració General de lEstat, en relació amb el punt autonòmic, per la qual cosa sha de poder usar aquell per a facturar a tot làmbit territorial de la Comunitat Valenciana.
c) Permetre lús del Punt General dEntrada de factures electròniques de lAdministració General de lEstat per a tot el sector administratiu, sanitari i educacional.
d) Connexió dels registres comptables amb FACe, de tal forma que la Comunitat Valenciana ha de connectar el seu registre comptable directament amb el Punt General dEntrada de Factures Electròniques de lAdministració General de lEstat (FACe).
e) En relació amb la Plataforma Emprende en 3, compromís de completar els tràmits necessaris per a permetre la presentació efectiva de declaracions responsables, comunicacions i sol·licituds dautoritzacions o llicències.
Tenint en compte la plena integració resultant de la facturació de la Generalitat en FACe-Punt General dEntrada de Factures Electròniques, el manteniment de la Plataforma Ge-factura constitueix una duplicitat, ja que les dades que es reflecteixen en aquesta es repliquen sempre en la del Ministeri dHisenda i Funció Pública. Per tant, no pareix oportú continuar mantenint la Plataforma Ge-Factura i, en cessar en lús de Ge-Factura, és procedent derogar el decret pel qual es va aprovar, i reconduir els recursos dedicats al manteniment daquesta a la realització de les actuacions i compromisos anteriorment detallats.
Aquestes raons sobrevingudes com a conseqüència del procés dampliació del Fons de Liquiditat Autonòmica amb les accions i els compromisos descrits són les que justifiquen que, a pesar de no estar en el Pla normatiu de lAdministració de la Generalitat per a 2017, saprecie la seua urgència i necessitat. També saprecia que aquest decret és eficaç i proporcional amb la seua finalitat, dóna seguretat jurídica i transparència a la ciutadania i garanteix leficiència dels recursos informàtics.
Per tot això, dacord amb larticle 28.c de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del conseller dHisenda i Model Econòmic, conformement amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i amb la deliberació prèvia del Consell, en la reunió del 17 de novembre de 2017,
DECRETE
Article únic. Derogació del Decret 87/2010, de 21 de maig, del Consell
Es deroga el Decret 87/2010, de 21 de maig, del Consell, pel qual sestableixen les condicions tècniques i normatives per a lexpedició de factures electròniques a través de la Plataforma de Facturació Electrònica de la Generalitat, Ge-factura.
DISPOSICIÓ FINAL
Única. Entrada en vigor
Aquest decret entra en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 17 de novembre de 2017
El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER
El conseller dHisenda i Model Econòmic,
VICENT SOLER I MARCO