DECRET 258/2019, de 13 de desembre, del Consell, de regulació del registre autonòmic i de procediments en relació amb les àrees industrials de la Comunitat Valenciana. [2019/12327]
(DOGV núm. 8704 de 24.12.2019) Ref. Base de dades 011182/2019
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 25.12.2019 Aquesta disposició afecta: Desenvolupa o complementa: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball Grup temàtic: Legislació Matèries: Indústria i energia Economia i Hisenda Pública Descriptors: Temàtics: enregistrament de dades, emplaçament industrial, política industrial , monografies
DECRET 258/2019, de 13 de desembre, del Consell, de regulació del registre autonòmic i de procediments en relació amb les àrees industrials de la Comunitat Valenciana. [2019/12327]
Índex
Títol I. Disposicions generals
Capítol únic. Objecte i àmbit
Article 1. Objecte
Article 2. Àmbit subjectiu daplicació
Títol II. Registre autonòmic dentitats de gestió i modernització de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana
Capítol únic. Naturalesa, accés i procediments de comunicació
Article 3. Creació, naturalesa i adscripció
Article 4. Accés a la informació comunicada al Registre autonòmic
Article 5. Comunicació de la constitució
Article 6. Comunicació de nomenaments i cessaments
Article 7. Comunicació de la dissolució
Títol III. Classificació de les àrees industrials i enclavaments tecnològics de la Comunitat Valenciana
Capítol I. Classificació de les àrees industrials
Article 8. Inici del procediment
Article 9. Assistència i deure de col·laboració
Article 10. Proposta provisional de classificació
Article 11. Informació pública
Article 12. Sol·licituds de classificació, millora o correcció
Article 13. Classificació com a àrees industrials consolidades
Article 14. Classificació com a àrees industrials avançades
Article 15. Revisió i esmena de les sol·licituds
Article 16. Resolució definitiva de classificació
Article 17. Publicació de la classificació definitiva
Article 18. Actualització de dotacions i serveis
Capítol II. Classificació denclavaments tecnològics
Article 19. Inici del procediment
Article 20. Instrucció del procediment
Article 21. Resolució provisional de classificació
Article 22. Acord de classificació definitiva
Títol IV. Declaració de municipi industrial estratègic i de municipi logístic estratègic.
Capítol I. Declaració de municipi industrial estratègic
Article 23. Inici de procediment
Article 24. Instrucció del procediment
Article 25. Declaració
Article 26. Revocació de la marca
Capítol II. Declaració de municipi logístic estratègic.
Article 27. Inici del procediment de classificació
Article 28. Instrucció del procediment
Article 29. Declaració
Article 30. Revocació de la marca
Disposició addicional única. Incidència pressupostària
Disposicions finals
Primera. Habilitació normativa
Segona. Entrada en vigor
Larticle 13 de Llei 14/2018, de 5 de juny, de la Generalitat, de gestió, modernització i promoció de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana, imposa a lajuntament que autoritze la constitució duna entitat de gestió i modernització duna àrea industrial, lobligació de remetre lacord municipal dautorització, el conveni de col·laboració signat, el nomenament de la junta directiva i els estatuts aprovats, al Registre Autonòmic dEntitats de Gestió i Modernització dÀrees Industrials, el qual es crearà a aquest efecte per la conselleria competent en matèria dindústria.
El mateix article estableix lobligació dinscriure en el citat registre autonòmic, els nomenaments, acceptacions i cessaments de les persones encarregades dels òrgans de govern de lentitat creada.
El títol II daquest decret ve per tant a desenvolupar aquest precepte de la Llei 14/2018, establint la creació del Registre autonòmic dentitats de gestió i modernització, i la regulació del procediment per a les comunicacions previstes en lesmentat article 13.
Sense perjudici que aquestes entitats adquireixen legalment la seua personalitat jurídica pròpia en el moment de lacord favorable del ple de la corporació que autoritza la seua constitució, aquest Registre autonòmic es configura exclusivament com una eina per a oferir publicitat i garantir el principi de transparència a les persones interessades, mitjançant la centralització en un únic suport electrònic de la informació bàsica sobre les entitats de gestió i modernització que sautoritzen pels ajuntaments en les àrees industrials de la Comunitat Valenciana. Per tant, complementa, conviu i no substitueix al dret daccés a la informació continguda en els arxius, expedients i registres municipals relacionats amb lautorització i extinció daquestes entitats, conforme a la normativa vigent en matèria de procediment administratiu comú, transparència, accés a la informació pública i bon govern.
En el títol III daquest decret es desenvolupen els articles 34 i 37 de la citada Llei 14/2018, regulant els procediments necessaris per a la classificació dels enclavaments tecnològics i de les àrees industrials en les diferents categories previstes segons les dotacions i serveis existents.
Finalment, el títol IV daquest decret desenvolupa la Llei 14/2018, quant a la possible concessió autonòmica de dues marques de qualitat, les de municipi industrial estratègic i la de municipi logístic estratègic, realitzant una regulació detallada del procediment específic per a realitzar la declaració pública daquestes concessions.
Tot aquest desenvolupament es realitza en aplicació de la facultat atorgada al Consell en la disposició final primera de la citada llei, per a dictar quantes disposicions reglamentàries requerisca el desenvolupament i execució.
La necessitat de regular el registre autonòmic dentitats i els procediments desenvolupats en aquest reglament deriva del mateix mandat legal dels articles 13, 34 i 37 de la Llei 14/2018 i de la succinta regulació de les marques de qualitat contingudes en el títol IV de lesmentada norma desenvolupada.
Aquest reglament es considera el mitjà més eficaç per a la consecució dels objectius buscats, regulant de manera proporcional aquells aspectes procedimentals que shan considerat imprescindibles per a garantir la seguretat jurídica i la màxima eficiència en la creació daquestes noves entitats així com en el reconeixement de les marques de qualitat previstes en el marc legal.
En aplicació del principi de transparència i bon govern, en lelaboració daquest text reglamentari sha comptat amb la participació i les aportacions dentitats, col·lectius i departaments que poden veures afectats o tindre interès per la regulació continguda en aquest, i tota la documentació resultant dels tràmits delaboració està a la disposició de la ciutadania en lapartat de normativa en elaboració de la web de la Conselleria dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball.
Aquesta disposició està inclosa en el Pla normatiu de lAdministració de la Generalitat per a 2019.
Per això, de conformitat amb el que sestableix en els articles 18.f i 43 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat, del Consell, a proposta del conseller dEconomia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, oït el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i prèvia deliberació del Consell, en la reunió del 19 de desembre de 2019,
DECRETE
TÍTOL I
DISPOSICIONS GENERALS
CAPÍTOL ÚNIC
Objecte i àmbit
Article 1. Objecte
Aquest decret té per objecte:
1. Crear el Registre autonòmic dentitats de gestió i modernització dàrees industrials de la Comunitat Valenciana i regular el seu accés, així com el contingut i els procediments per a les comunicacions a aquest.
2. Regular el procediment per a la classificació de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana, així com per a lactualització de les dotacions o serveis a tindre en compte per a la classificació.
3. Regular el procediment per a la classificació denclavaments tecnològics en la Comunitat Valenciana.
4. Regular el procediment per a la declaració com a municipi industrial estratègic, així com per a la seua revocació.
5. Regular el procediment per a la declaració com a municipi logístic estratègic, així com per a la seua revocació.
Article 2. Àmbit subjectiu daplicació
Les disposicions daquest decret seran aplicables a:
1. En relació amb el Registre autonòmic, a totes les entitats de gestió i modernització de les àrees industrials i als ajuntaments de la Comunitat Valenciana que autoritzen la seua constitució, conforme a la Llei 14/2018, de 5 de juny, de la Generalitat, de gestió, modernització i promoció de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana.
2. En relació amb els procediments relacionats amb la classificació de les àrees industrials, a tots els municipis de la Comunitat Valenciana al territori municipal dels quals es situen activitats industrials de qualsevol naturalesa, així com a les entitats de gestió i modernització constituïdes en aquestes àrees.
3. En relació amb els procediments relacionats amb la classificació denclavaments tecnològics i les declaracions de municipis estratègics, als ajuntaments sol·licitants.
TÍTOL II
REGISTRE AUTONÒMIC DENTITATS DE GESTIÓ I MODERNITZACIÓ DE LES ÀREES INDUSTRIALS DE LA COMUNITAT VALENCIANA
CAPÍTOL ÚNIC
Naturalesa, accés i procediments de comunicació
Article 3. Creació, naturalesa i adscripció
1. Es crea el Registre autonòmic dentitats de gestió i modernització dàrees industrials de la Comunitat Valenciana, que tindrà caràcter públic, gratuït i electrònic.
2. El Registre autonòmic consistirà exclusivament en una base de dades en suport digital que recollirà la informació comunicada pels ajuntaments i les entitats de gestió i modernització. La documentació en què es basa la informació comunicada obrarà en tot cas en els corresponents expedients municipals dautorització, modificació i dissolució, laccés de la qual es regirà pel que es preveu en la normativa vigent en matèria de procediment administratiu comú, transparència, accés a la informació pública i bon govern.
3. El Registre autonòmic dependrà de la conselleria competent en matèria dindústria, que sencarregarà de la seua gestió, actualització i publicitat.
Article 4. Accés a la informació comunicada al Registre autonòmic
Laccés a la informació comunicada al Registre autonòmic serà exclusivament a través de la publicació de la mateixa en un apartat específic del portal web de la conselleria, garantint-se en tot cas el que sestableix en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 dabril de 2016 relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació daquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE i en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.
Article 5. Comunicació de la constitució
1. Lajuntament que autoritze la constitució duna entitat de gestió i modernització en aplicació de la Llei 14/2018, deurà obligatòriament comunicar-ho al Registre autonòmic per a la seua publicitat, remetent a través dels tràmits telemàtics establits a aquest efecte la següent documentació:
a) Certificat de lacord favorable del ple de lajuntament pel qual sautoritza la constitució de lentitat.
b) Certificat del nomenament i acceptació de les persones encarregades de la Presidència, de la Vicepresidència en el seu cas, i de la resta dintegrants de la junta directiva.
c) Còpia dels estatuts aprovats per lassemblea de ratificació.
d) Còpia del conveni de col·laboració signat.
2. La remissió de la documentació anterior haurà de realitzar-se en el termini màxim de 10 dies hàbils comptats des de lendemà del dia que sadopte lacord favorable del ple de la corporació, excepte la còpia del conveni de col·laboració, que haurà de remetres en el termini màxim de 10 dies hàbils comptats des de lendemà del dia que siga signat per les parts.
3. Lincompliment per part de lajuntament de lobligació de comunicació en els terminis anteriors legitimarà a lentitat de gestió i modernització constituïda per a comunicar directament al Registre autonòmic la constitució daquesta, mitjançant la remissió de tota la documentació enumerada en lapartat 1 daquest article, a través dels tràmits telemàtics establits a aquest efecte.
4. Lajuntament i lentitat de gestió i modernització també hauran de comunicar telemàticament, en el termini de 10 dies hàbils des de lendemà del dia que es produïsquen, qualsevol acord, acte o resolució que puga suposar una modificació de les condicions de lautorització, del conveni o dels estatuts, així com qualsevol altre que puga afectar a les seues funcions, àmbit geogràfic o vigència de lentitat.
Article 6. Comunicació de nomenaments i cessaments
Lentitat de gestió i modernització constituïda deurà en tot cas comunicar a lajuntament que autoritza i al Registre autonòmic, els nomenaments i cessaments de les persones que ostenten els càrrecs de la presidència, la junta directiva, la gerència i en el seu cas, la vicepresidència de lentitat, en el termini màxim de 10 dies hàbils des que es produïsquen, a través dels tràmits telemàtics establits a aquest efecte i indicant en tot cas una adreça de correu electrònic a lefecte de notificacions.
Article 7. Comunicació de la dissolució
1. Lajuntament que acorde la dissolució duna entitat de gestió i modernització, haurà de comunicar-ho al Registre autonòmic mitjançant la remissió del certificat de lacord favorable del Ple pel qual es declare.
2. En els casos de la dissolució automàtica de lentitat de gestió i modernització per lacord de lassemblea general o per lobertura de la fase de liquidació, quan lentitat es trobara declarada en concurs, serà lúltima junta directiva nomenada la responsable de comunicar-ho al Registre autonòmic així com a lajuntament que lautoritzat.
3. La remissió de la documentació anterior per part de lajuntament o de la junta directiva haurà de realitzar-se en el termini màxim de 10 dies hàbils des que sadopte lacord de dissolució per lajuntament o es produïsca la causa automàtica de dissolució, a través dels tràmits telemàtics establits a aquest efecte.
TÍTOL III
CLASSIFICACIÓ DE LES ÀREES INDUSTRIALS I ENCLAVAMENTS TECNOLÒGICS DE LA COMUNITAT VALENCIANA
CAPÍTOL I
Classificació de les àrees industrials
Article 8. Inici del procediment
El procediment per a la classificació de totes les àrees industrials situades dins de làmbit territorial de la Comunitat Valenciana siniciarà anualment per resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria dindústria, en la qual sindicarà expressament lòrgan o entitat competent al qual sencomana la instrucció i elaboració duna proposta de classificació.
Article 9. Assistència i deure de col·laboració
1. Lòrgan instructor podrà requerir daltres òrgans directius i entitats de la Generalitat quanta informació i suport precise per a la delimitació i classificació de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana.
2. Els ajuntaments de la Comunitat Valenciana deuran en tot cas remetre a lòrgan instructor tota la informació a la seua disposició que els siga requerida per a la correcta delimitació i classificació de les àrees industrials en els seus respectius termes municipals, sent responsables de la veracitat de la mateixa i en el seu cas, de les conseqüències jurídiques de lincompliment del seu deure de col·laboració i assistència.
3. Els òrgans, entitats i ajuntaments la col·laboració dels quals siga requerida, hauran de remetre la informació sol·licitada en el termini màxim de 10 dies hàbils, llevat que per raons degudament justificades, es concedisca un termini major per a la seua elaboració i remissió, que en tot cas no podrà excedir de 20 dies hàbils. Lincompliment dels terminis anteriors o la remissió dinformació incompleta no impedirà la continuació del procediment de classificació.
4. Lòrgan instructor podrà igualment sol·licitar de les entitats de gestió i modernització constituïdes, així com de les entitats enumerades en la disposició addicional primera de la Llei 14/2018, de 5 juny, de la Generalitat, quanta informació i col·laboració precise per a la correcta delimitació i classificació de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana.
Article 10. Proposta provisional de classificació
1. Lòrgan instructor, en el termini màxim de 3 mesos des que satenguen tots els requeriments dinformació realitzats, elevarà a la persona titular de la conselleria competent en matèria dindústria una proposta provisional de classificació de totes les àrees industrials de la Comunitat Valenciana, en la qual dofici sinclouran almenys com a àrees industrials bàsiques, cadascun dels àmbits territorials de sòl urbà de cada municipi, que sense solució de continuïtat, estiga qualificat dús industrial dominant segons el planejament urbanístic posat a la disposició de la Generalitat.
2. Excepte per raons degudament justificades, sentendrà que no existeix solució de continuïtat entre dues o més àmbits territorials de sòl urbà industrial, quan la principal separació entre els mateixos es limite a infraestructures viàries, dotacions públiques o altres elements territorials de domini públic.
Article 11. Informació pública
La proposta provisional de classificació es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, així com al portal web de la conselleria, incloent-hi la mateixa un enllaç, a través del visor de cartografia de lInstitut Cartogràfic Valencià, a la delimitació cartogràfica i informació disponible de les àrees classificades.
Article 12. Sol·licituds de classificació, millora o correcció
1. Els òrgans competents dels ajuntaments tindran un termini màxim dun mes, comptat des de lendemà a la publicació de la proposta provisional de classificació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, per a presentar una sol·licitud de classificació com a àrees industrials consolidades o avançades respecte a les àrees que han sigut classificades com a àrees industrials bàsiques, així com respecte daltres zones o àmbits que no apareguen en la proposta provisional, devent en qualsevol cas aportar al costat de les seues sol·licituds tota la documentació establida en els articles 13 i 14 següents.
2. Els òrgans competents dels ajuntaments de la Comunitat Valenciana tindran el mateix termini per a millorar o aportar informació complementària, així com per a sol·licitar la correcció de possibles errors o deficiències en la classificació urbanística, la delimitació geogràfica, les dotacions i serveis disponibles, així com altres informacions i dades de les àrees classificades en la proposta provisional, considerant-se en cas contrari, una vegada vençut el termini anterior sense sol·licitar-lo, que estan conformes amb la informació publicada de les mateixes, tot això sense perjudici de la vigència de la classificació, qualificació, protecció o altres determinacions que deriven de la legislació urbanística aplicable i dels instruments de planejament urbanístics vigents.
3. Les entitats de gestió i modernització constituïdes i comunicades al Registre autonòmic, en el mateix termini dun mes des de lendemà a la publicació de la proposta provisional de classificació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, podran igualment sol·licitar la classificació com consolidades o avançades de les àrees que gestionen, així com complementar, millorar o sol·licitar la correcció de possibles errors o deficiències en la informació publicada, devent en tot cas aportar la documentació que justifique aqueixes sol·licituds. En el cas de presentar-se una sol·licitud de classificació tant per lajuntament competent com per lentitat gestora, es tramitarà preferentment la presentada per lentitat municipal.
4. Qualsevol persona o entitat podrà també aportar per a la seua consideració, en el mateix termini dun mes des de lendemà a la publicació, la informació o documentació que considere convenient, i que permeta completar, millorar o corregir possibles errors o deficiències en la informació i dades publicades de les àrees classificades en la proposta provisional de classificació.
5. Els ajuntaments competents, així com les entitats de gestió i modernització, podran sol·licitar per raons degudament justificades, una ampliació del termini per a presentar les seues sol·licituds de classificació o correcció, així com per a aportar informació complementària o millores de la classificació provisional publicada, no podent en tot cas superar-se el termini màxim de 2 mesos des de la publicació de la proposta provisional de classificació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
6. Les sol·licituds de classificació, complement, millora o correcció dels apartats anteriors deuran en tot cas incloure lexacta delimitació cartogràfica del sol·licitat, mitjançant la presentació dels fitxers informàtics que siguen necessaris perquè aquesta delimitació siga compatible amb les capes cartogràfiques base elaborades per lInstitut Cartogràfic Valencià, i conforme a les especificacions tècniques que es desenvolupen en la proposta provisional de classificació.
Article 13. Classificació com a àrees industrials consolidades
Les sol·licituds de classificació com a àrees industrials consolidades, a més dels fitxers informàtics descrits en lapartat 6 de larticle 12 anterior, hauran dacompanyar-se de la documentació que acredite en compliment dels següents requisits:
1. Que làrea delimitada cartogràficament i que se sol·licita classificar, és un àmbit territorial sense solució de continuïtat de sòl urbà amb ús dominant industrial. El compliment daquest requisit sacreditarà amb laportació del planejament urbanístic actualitzat, on conste clarament aquesta condició i la correcta delimitació cartogràfica.
2. Que sha autoritzat per lajuntament competent la constitució sobre eixa àrea duna entitat de gestió i modernització de les regulades en la Llei 14/2018, de 5 de juny, de la Generalitat, o alternativament, que làrea la classificació de la qual sol·liciten es troba ja gestionada per una entitat de conservació urbanística. El compliment daquest requisit sacreditarà amb laportació de la comunicació realitzada al Registre autonòmic conforme a larticle 5 anterior, o mitjançant el certificat de la inscripció i vigència de lentitat de conservació urbanística en el registre corresponent.
3. Que làrea industrial la classificació de la qual sol·liciten disposa de totes i cadascuna de les següents dotacions o serveis, o els que els substituïsquen en cas de la seua actualització:
a) Instal·lacions de protecció activa contra incendis de làrea industrial, que compte amb un sistema de proveïment daigües per a assegurar un coeficient de flux i una xarxa dhidrants exteriors idonis, i que siguen conformes al que sestableix en la normativa vigent en matèria dinstal·lacions de protecció contra incendis. El compliment daquest requisit sacreditarà amb laportació duna declaració didoneïtat daquest sistema de proveïment i xarxa, que haurà demetres a sol·licitud de lajuntament o de lentitat gestora, en el termini màxim dun mes, pels serveis de prevenció, extinció dincendis i salvament amb competències sobre làmbit territorial on es trobe làrea industrial.
b) Accessos, vials i rotondes àmplies amb una amplària suficient per al trànsit de camions. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació dun informe de tècnic titulat competent en la matèria que certifique que les infraestructures descrites tenen almenys una amplària de 3,5 metres per carril en vies de doble sentit, i de 4 metres el carril, en vies dúnic sentit.
c) Subministre elèctric en baixa tensió i en alta tensió igual o superior a 20 kV. La disponibilitat daquesta dotació sacreditarà amb la presentació duna certificació emesa per lempresa distribuïdora delectricitat de làrea industrial, que haurà de declarar la gamma de tensions nominals disponibles, en baixa i en alta tensió, i que aqueixes tensions estan accessibles per a la totalitat de les parcel·les destinades a empreses, així com el caràcter aeri o subterrani de les xarxes i escomeses de làrea industrial. En la referida certificació lempresa distribuïdora sexpressarà, a la data de la seua emissió, la potència elèctrica disponible per a cada parcel·la i ladscrita en funció de la previsió de càrregues que es va emprar dacord amb la potència sol·licitada en el seu moment. Les empreses distribuïdores estaran obligades a emetre el certificat anterior en el termini màxim dun mes des que se sol·licite per lajuntament competent o lentitat sol·licitant de la classificació de làrea. Lincompliment daquesta obligació podrà considerar-se una infracció greu de les seues obligacions dinformació o comunicació derivada de la normativa vigent, i comportarà linici del corresponent procediment sancionador.
d) Pla de mobilitat sostenible implantat. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la justificació de la presentació del pla de mobilitat sostenible davant la conselleria competent, així com amb una declaració responsable de lajuntament detallant les accions que shan realitzat per a la seua comunicació, difusió i sensibilització, el programa daccions per a la seua implantació i el responsable encarregat del seguiment daquestes. A més, en cas dexistir, saportarà informe del fòrum consultiu de participació de lentitat gestora.
4. Que làrea la classificació de la qual sol·liciten disposa, de tres o més de les següents dotacions o serveis, o els que els substituïsquen en cas de la seua actualització:
a) Sanejament mitjançant una xarxa separada daigües pluvials i aigües residuals. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació dun informe de tècnic titulat competent en la matèria, que descriga i situe geogràficament en un pla la xarxa de sanejament i certifique el tractament separatiu de les aigües pluvials i de les residuals.
b) Xarxes de telecomunicacions de banda ampla. La disponibilitat daquest servei sacreditarà amb la presentació duna certificació que deuran obligatòriament emetre les empreses de telecomunicacions que presten el servei en làrea industrial; Aquesta certificació haurà de descriure les característiques de la banda ampla disponible, especialment la tecnologia daccés, les velocitats màximes en tots dos sentits, així com informació descriptiva sobre les infraestructures passives, cablejat, equipament i qualsevol altre element de la xarxa desplegada en làrea industrial. Només es podrà certificar la disponibilitat de banda ampla, quan làrea industrial estiga dotada amb les infraestructures i xarxes de telecomunicacions necessàries perquè en totes les parcel·les destinades a empreses, tinguen disponibles serveis de banda ampla amb un mínim de velocitat simètrica en sentit xarxa-usuari i usuari-xarxa de 100 megabits per segon, i amb paràmetres de qualitat que permeten serveis en temps real. Les empreses de telecomunicacions estaran obligades a emetre el certificat anterior en el termini màxim d1 mes des que se sol·licite per lajuntament competent o lentitat sol·licitant de la classificació de làrea. Lincompliment daquesta obligació podrà considerar-se una infracció greu de les seues obligacions dinformació o comunicació derivada de la normativa vigent, i comportarà linici del corresponent procediment sancionador.
c) Disponibilitat de subministrament de gas natural canalitzat. La disponibilitat daquesta dotació sacreditarà amb la presentació duna certificació emesa per lempresa distribuïdora de gas natural de làrea industrial, que haurà de declarar en tot cas que el subministrament està accessible per a la totalitat de les parcel·les destinades a empreses. Les empreses distribuïdores estaran obligades a emetre el certificat anterior en el termini màxim dun mes des que se sol·licite per lajuntament competent o lentitat sol·licitant de la classificació de làrea. Lincompliment daquesta obligació podrà considerar-se una infracció greu de les seues obligacions dinformació o comunicació derivades de la normativa vigent, i comportarà linici del corresponent procediment sancionador.
d) directori actualitzat de les empreses i els serveis, així com senyalització i identificació dels carrers i eixides de làrea. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació del vincle al portal o web on es permeta laccés públic al directori, així com amb un reportatge fotogràfic de la senyalística i del directori físic instal·lat en làrea industrial.
e) Sistema de recollida selectiva i gestió de residus. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació dun informe tècnic emès per lempresa responsable de la recollida i gestió dels residus, que descriga i situe geogràficament en un pla, el sistema i equipaments de recollida selectiva i gestió dels residus generats en làrea industrial.
f) Sistema propi de vigilància i seguretat de làrea. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació dun informe tècnic emès per lempresa responsable de la seguretat que descriga i situe geogràficament en un pla, el sistema propi de vigilància i seguretat en funcionament, que en qualsevol cas haurà de cobrir tota làrea i la totalitat dels accessos a aquesta.
g) Pla de seguretat i emergència per a làrea industrial implantat. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la justificació de la presentació del pla davant la conselleria competent, amb la justificació de la presentació del pla davant el Servei de Prevenció, Extinció dIncendis i Salvament amb competències sobre làmbit territorial on es trobe làrea industrial, i amb laportació dun informe de la regidoria competent en seguretat i emergències sobre la incorporació del mateix al pla demergències municipal i sobre la seua implantació. La declaració sobre la implantació devent en tot cas justificar la divulgació del pla demergència als responsables dels establiments de làrea industrial a través de jornades formatives, així com la realització dun simulacre de comunicació duna emergència tipus, als establiments de làrea i als recursos externs dintervenció amb constitució dun Lloc de Comandament Avançat (PMA). A més, en cas dexistir, saportarà informe del fòrum consultiu de participació de lentitat gestora.
h) Establiment de restauració. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació de fotografies de lestabliment, i amb laportació de lautorització administrativa de lactivitat o document equivalent que acredite la seua ubicació dins de làrea industrial o a una distància no superior a 200 metres des dalgun dels seus accessos.
Article 14. Classificació com a àrees industrials avançades
Les sol·licituds de classificació com a àrees industrials avançades, a més dels fitxers informàtics descrits en lapartat 6 de larticle 12, hauran dacompanyar-se de la documentació que acredite el compliment dels següents requisits:
1. Que làrea delimitada cartogràficament i que se sol·licita classificar, és un àmbit territorial sense solució de continuïtat de sòl urbà amb ús dominant industrial. El compliment daquest requisit sacreditarà amb laportació del planejament urbanístic actualitzat, on conste clarament aquesta condició i la correcta delimitació cartogràfica.
2. Que sha autoritzat per lajuntament competent, la constitució duna entitat de gestió i modernització de les reguladores en la Llei 14/2018, o alternativament, que làrea la classificació de la qual sol·liciten es troba ja gestionada per una entitat de conservació urbanística. El compliment daquest requisit sacreditarà amb laportació de la comunicació realitzada al Registre autonòmic conforme a larticle 5 anterior, o mitjançant el certificat de la inscripció i vigència de lentitat de conservació urbanística en el registre corresponent.
3. Que làrea la classificació de la qual sol·liciten disposa de xarxes de telecomunicacions de banda ampla, o la dotació que li substituïsca en cas dactualització daquesta dotació obligatòria. La disponibilitat daquesta dotació sacreditarà com sestableix en lincís b, apartat 4, de larticle anterior.
4. Que làrea la classificació de la qual sol·liciten disposa dalmenys de 8 de les 11 dotacions o serveis restants descrits en els apartats 3r i 4t de larticle anterior, o els que els substituïsquen en cas dactualització daquests, lacreditació de la qual es realitzarà conforme al que es disposa en els apartats citats.
5. Que làrea la classificació de la qual sol·liciten disposa de 9 o més de les 19 següents dotacions o serveis, o els que els substituïsquen en cas de la seua actualització:
a) Zones, públiques o privades, reservades i senyalitzades adequadament per a laparcament de camions. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació dun informe de tècnic titulat competent en la matèria que descriga i situe geogràficament en un pla, les zones disponibles, així amb la presentació de fotografies que permeten comprovar la seua existència i adequada senyalització.
b) Zones habilitades fora dels vials per a laparcament daltres vehicles. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació dun informe de tècnic titulat competent en la matèria que descriga i situe geogràficament en un pla, les zones habilitades, així com amb la presentació de fotografies que permeten comprovar la seua existència i adequada senyalització.
c) Zones verds i dequipament mantingudes adequadament, que tinguen una superfície que supere almenys en cinc punts percentuals el mínim exigit per la normativa urbanística i incloguen zones dombra i mobiliari urbà. Es considerarà que les zones anteriors estan mantingudes adequadament quan compten amb unes condicions de neteja, cura i adorn que milloren la imatge de làrea. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació dun informe de tècnic titulat competent en la matèria que indique el percentatge en què superen el mínim urbanístic, així com descriga i situe geogràficament en un pla, les zones i equipaments; També hauran dacompanyar-se fotografies que permeten comprovar la seua existència i manteniment adequat.
d) Servei de transport públic per a accedir a làrea. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació dun informe de la regidoria competent en transport públic, que confirme i descriga lexistència dun servei de transport públic col·lectiu que connecte làrea industrial amb un nucli de població del municipi o amb altres municipis pròxims.
e) Rutes per als vianants i carrils bici dins de làrea que fomenten el desplaçament intern sense vehicles a motor. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació dun informe de tècnic titulat competent en la matèria que descriga i situe geogràficament en un pla, les rutes i carrils, així com amb la presentació de fotografies que permeten comprovar la seua existència.
f) Accessos, vials i zones destacionament, públiques o privades, condicionades per al trànsit de megacamions. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació dun informe de tècnic titulat competent en la matèria que justifique que els accessos, vials i zones destacionament estan condicionats per a la circulació de conjunts de vehicles en configuració euro modular EMS (European Modular System).
g) Sistema de control del tipus i quantitat de residus generats, amb assessorament a les empreses sobre el tractament adequat. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació dun informe tècnic emès per lempresa responsable del control i assessorament, que descriga la disponibilitat en làrea industrial dalgun sistema que permeta la identificació correcta dels codis LER dels residus generats i la determinació dels tractaments més adequats a cada tipus de residus, i que facilite a les empreses la informació suficient sobre la gestió i tractament dels residus industrials, perillosos i no perillosos.
h) Sistema de recollida daigües pluvials o daprofitament daigües grises, per a la seua utilització per al reg, neteja, o altres usos permesos. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació dun informe de personal tècnic titulat competent en la matèria que descriga, i en el seu cas situe geogràficament en un pla, aquests sistemes i els seus principals equipaments.
i) Enllumenat públic dotat de mesures deficiència energètica. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació dun informe de personal tècnic titulat competent en la matèria que descriga la disponibilitat en làrea industrial daquesta tipologia denllumenat.
j) Estació de servei. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació de fotografies de lestabliment, i amb laportació de qualsevol informe o document que acredite la seua ubicació dins de làrea industrial o a una distància no superior a 500 metres des dalgun dels seus accessos.
k) Instal·lacions per a la prestació de serveis de recàrrega energètica de vehicles. Lexistència daquestes instal·lacions es realitzarà mitjançant la comprovació de la inscripció de la corresponent instal·lació en el llistat de punts de recàrrega gestionat per lòrgan competent de Generalitat.
l) Centre polivalent que compte amb espais per a reunions, formació i serveis doficina o addicionals. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació de fotografies de lestabliment, i amb laportació de qualsevol informe o document que acredite la seua ubicació dins de làrea industrial o a una distància no superior a 200 metres des dalgun dels seus accessos.
m) Servei de correus o paqueteria. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació de fotografies de lestabliment, i amb laportació de qualsevol informe o document que acredite la seua ubicació dins de làrea industrial o a una distància no superior a 200 metres des dalgun dels seus accessos.
n) Oficines bancàries. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació de fotografies de lestabliment, i amb laportació de qualsevol informe o document que acredite la seua ubicació dins de làrea industrial o a una distància no superior a 200 metres des dalgun dels seus accessos.
o) Instal·lacions, públiques o privades, per a la pràctica esportiva. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació de fotografies de lestabliment, i amb laportació de qualsevol informe o document que acredite la seua ubicació dins de làrea industrial o a una distància no superior a 200 metres des dalgun dels seus accessos.
p) Escola o centre deducació infantil de primer cicle (zero a tres anys) o ludoteca infantil, pública o privada. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació de fotografies de lestabliment, i amb laportació de qualsevol informe o document que acredite la seua ubicació dins de làrea industrial o a una distància no superior a 200 metres des dalgun dels seus accessos.
q) Hotel o servei dallotjament similar. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació de fotografies de lestabliment, i amb laportació de qualsevol informe o document que acredite la seua ubicació dins de làrea industrial o a una distància no superior a 200 metres des dalgun dels seus accessos.
r) Servei de salut o assistència sanitària. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació de fotografies de lestabliment, i amb laportació de qualsevol informe o document que acredite la seua ubicació dins de làrea industrial o a una distància no superior a 200 metres des dalgun dels seus accessos.
s) Servei de prevenció de riscos laborals mancomunat. El compliment daquest requisit sacreditarà amb la presentació dun certificat de lentitat o empresa que tinga encomanat el servei mancomunat.
Article 15. Revisió i esmena de les sol·licituds
1. Lòrgan instructor revisarà totes les sol·licituds de classificació presentades, així com les sol·licituds de complement, millora o correcció de la informació continguda en la proposta provisional de classificació, i podrà requerir als interessats per a lesmena de les seues sol·licituds o laportació de documentació addicional, que haurà de produir-se en el termini màxim de 10 dies hàbils des de lendemà del dia que se li notifique el requeriment.
2. Sense perjudici de la documentació acreditativa aportada per lajuntament o lentitat sol·licitant, lòrgan instructor, per si mateix o per mitjà de tercers designats a aquest efecte, podrà verificar, sobre el terreny i mitjançant el requeriment a les empreses subministradores o responsables, lexistència i condicions de les dotacions o serveis descrits en els articles 13 i 14.
Article 16. Resolució definitiva de classificació
1. Vista la proposta de lòrgan instructor, la persona titular de la conselleria competent en matèria dindústria aprovarà la resolució definitiva de classificació, en la qual almenys es classificaran dofici com a àrees bàsiques tots els àmbits territorials sense solució de continuïtat de sòl urbà que, segons la informació a disposició de la Generalitat, complisquen els requisits i serveis bàsics establits en el planejament i normativa vigent per al seu ús industrial, llevat que lajuntament competent o lentitat de gestió i modernització corresponent, hagen sol·licitat la seua classificació com consolidada o avançada, i acreditat adequadament el compliment dels requisits establits en els articles 13 i 14 respectivament.
2. La resolució definitiva de classificació serà notificada individualment als ajuntaments o les entitats sol·licitants, i la mateixa posarà fi a la via administrativa, podent interposar-se contra aquesta els recursos pertinents de conformitat amb el que es disposa en la Llei 39/2015, d1 doctubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i en la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Article 17. Publicació de la classificació definitiva
La resolució amb la classificació definitiva de totes les àrees industrials de la Comunitat Valenciana es publicarà al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, així com al portal web de la conselleria, inclòs en aquesta, un enllaç a la delimitació geogràfica i informació disponible de les àrees classificades a través del visor de cartografia de lInstitut Cartogràfic Valencià.
Article 18. Actualització de dotacions i serveis
1. En el cas que sestime necessari actualitzar les dotacions o serveis exigits en els articles 31, 32 i 33 de la Llei 14/2018, per a la classificació de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana com a àrees bàsiques, consolidades o avançades, el procediment dactualització siniciarà mitjançant resolució de la persona titular de conselleria en matèria indústria, en la qual sindicarà lòrgan o entitat als quals sencomana la tramitació i lelaboració duna proposta provisional dactualització.
2. La proposta provisional es remetrà per a la seua consulta a la Federació Valenciana de Municipis i Províncies així com als membres de lObservatori de la Indústria i dels sectors econòmics valencians, podent formular al·legacions, esmenes i suggeriments a la proposta en un termini màxim de 10 dies hàbils des de lendemà a la seua recepció.
3. La proposta provisional, amb les modificacions que en el seu cas shagen incorporat com a conseqüència del tràmit de consulta anterior, serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, concedint un termini màxim de 10 dies hàbils des de lendemà a la publicació, perquè qualsevol persona interessada puga presentar al·legacions o aportacions, a través del correu electrònic que sindicarà a aquest efecte.
4. Vistes les al·legacions i aportacions rebudes en el tràmit dinformació pública anterior, la persona titular de la conselleria competent en matèria dindústria acordarà mitjançant resolució lactualització de les dotacions i serveis, així com la publicació daquesta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en el web de la conselleria.
5. Si lactualització dels serveis i dotacions poguera suposar una modificació de la classificació de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana aprovada conforme als articles anteriors, sacordarà per la persona titular de la conselleria competent en matèria dindústria linici del procediment de classificació descrit en aquest títol, els terminis del qual podran reduir-se a la meitat si així ho estableix lacord dinici.
CAPÍTOL II
Classificació denclavaments tecnològics
Article 19. Inici del procediment
1. El procediment de classificació duna zona com a enclavament tecnològic siniciarà exclusivament a sol·licitud de lajuntament del municipi o municipis interessats, que haurà dacompanyar-se en tot cas de la documentació que acredite el compliment dels següents requisits:
a) Que la zona a classificar està vinculada a un o diversos parcs científics o tecnològics, o bé a xarxes tecnològiques organitzades però situades físicament en diferents emplaçaments. Sense perjudici daltres possibles justificacions daquesta vinculació, es considerarà justificada en tot cas quan sacredite lexistència de convenis sobre aquest tema amb parcs científics, tecnològics o xarxes tecnològiques.
b) Que la zona està destinada a concentrar empreses dalt component tecnològic o dalta intensitat innovadora. Per a acreditar aquest requisit serà necessari acompanyar un informe de la regidoria competent en innovació o indústria. Es consideraran empreses dalt component tecnològic les que pertanguen als sectors manufacturers dalta i mitjana-alta tecnologia o als serveis dalta tecnologia conforme la classificació de lInstitut Nacional dEstadística. Es consideraran empreses dalta intensitat innovadora aquelles lobjecte social principal de les quals siga algun dels següents: i) La investigació, el desenvolupament o la innovació, ii) La realització de proves de concepte, iii) Lexplotació de patents dinvenció i, en general, la cessió i explotació dels drets de la propietat industrial i intel·lectual, iv) Lús i laprofitament, industrial o comercial, de les innovacions, dels coneixements científics i dels resultats obtinguts i desenvolupats per aquests agents i v) La prestació de serveis tecnològics relacionats amb les finalitats anteriors.
c) Que la zona a classificar es troba totalment o parcialment dins duna àrea industrial classificada com avançada. Per a acreditar aquest requisit serà necessari acompanyar informe de la regidoria competent en urbanisme. En el cas denclavaments tecnològics urbans, linforme justificarà que lenclavament se situa en un nucli urbà de més de 150.000 habitants i amb almenys una seu universitària, i que per la seua configuració urbanística, les seues infraestructures de telecomunicacions i lexistència dun entorn de generació i transferència de coneixement, és un espai adequat per al desenvolupament de lenclavament. Sense perjudici daltres possibles justificacions daqueix entorn de generació i transferència de coneixement, es considerarà en tot cas que existeix quan principalment se situen en la zona centres de formació superior en STEM (Ciències, Tecnologies, Enginyeries i Matemàtiques), o bé empreses dalt component tecnològic o dalta intensitat innovadora, així com quan coincidisquen en làrea diverses entitats que de forma agrupada o col·laborativa realitzen activitats dalta intensitat innovadora segons es descriuen en la lletra b) anterior.
2. La sol·licitud de classificació deurà a més incloure:
a) La denominació que es proposa per a lenclavament tecnològic, que no haurà dinduir a error sobre la naturalesa de lenclavament ni a confusions amb altres zones o enclavaments ja existents.
b) Els fitxers informàtics que siguen necessaris per a lexacta delimitació cartogràfica de lenclavament tecnològic, que hauran de ser compatible amb les capes cartogràfiques base elaborades per lInstitut Cartogràfic Valencià, i conforme a les especificacions tècniques que es desenvolupen en la propuesta provisional de classificació publicada conforme al que es disposa en larticle 11 daquest decret.
c) En el cas destar vigents, informació sobre les condicions de la bonificació prevista en lapartat 1 de larticle 38 de la Llei 14/2018.
Article 20. Instrucció del procediment
1. La persona titular de la conselleria competent en matèria dindústria acordarà per resolució lòrgan o entitat als quals sencomana la instrucció i lelaboració duna proposta de classificació, havent en qualsevol cas recaptar-se linforme preceptiu dels centres directius competents en les matèries dinnovació i de parcs tecnològics.
2. Lòrgan instructor podrà requerir daltres òrgans directius i entitats de la Generalitat quanta informació i suport precise per a realitzar la proposta de classificació. Igualment, podrà requerir la col·laboració i assistència dels ajuntaments sol·licitants a lefecte dobtenir la informació que es considere necessària.
Article 21. Resolució provisional de classificació
La persona titular de la conselleria competent en matèria dindústria, vista la proposta de lòrgan instructor, aprovarà una resolució provisional de classificació, la qual es notificarà a lajuntament sol·licitant i es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i al portal web de la conselleria, concedint un termini màxim de 10 dies hàbils perquè qualsevol persona interessada puga presentar al·legacions o aportacions.
Article 22. Acord de classificació definitiva
Vistes les al·legacions efectuades si escau a la resolució provisional, la persona titular de la conselleria competent en matèria dindústria elevarà al Consell una proposta dacord perquè, previs els informes que considere necessaris, acorde la classificació definitiva de lenclavament tecnològic.
TÍTOL IV
DECLARACIÓ DE MUNICIPI INDUSTRIAL
ESTRATÈGIC I DE MUNICIPI LOGÍSTIC
ESTRATÈGIC
CAPÍTOL I
Declaració de municipi industrial estratègic
Article 23. Inici del procediment
El procediment per a la declaració com a municipi industrial estratègic siniciarà exclusivament a sol·licitud de lajuntament interessat en la declaració, que haurà dacompanyar-se en tot cas de la documentació que acredite el compliment dels següents requisits:
1. Que el ple de lajuntament ha aprovat sol·licitar la declaració. Per a acreditar aquest requisit saportarà certificat de la secretaria de lajuntament.
2. Que el municipi té almenys 1 milió de metres quadrats de sòl classificat amb àrea industrial avançada. Per a acreditar aquest requisit saportarà informe de la regidoria competent en urbanisme.
3. Que aquest sòl classificat amb àrea industrial avançada en el municipi representa més del cinquanta per cent de tot el sòl urbà dús industrial del terme municipal. Per a acreditar aquest requisit saportarà informe de la regidoria competent en urbanisme.
4. Que ha aprovat i té vigent el benefici fiscal municipal recollit en lapartat 1 de larticle 41 de la Llei 14/2018, o algun assimilable. Per a acreditar aquest requisit saportarà certificat de la secretaria de lajuntament.
Article 24. Instrucció del procediment
1. La persona titular de la conselleria competent en matèria dindústria acordarà per resolució lòrgan o entitat als quals sencomana la instrucció i lelaboració de la proposta de declaració, devent en qualsevol cas recaptar-se linforme preceptiu del centre directiu competent en matèria dindústria.
2. Lòrgan instructor podrà requerir daltres òrgans directius i entitats de la Generalitat quanta informació i suport precise per a realitzar la proposta de declaració. Igualment, podrà requerir la col·laboració i assistència dels ajuntaments sol·licitants a lefecte dobtenir la informació que es considere necessària.
Article 25. Declaració
1. La persona titular de la conselleria competent en matèria dindústria, vista la proposta de lòrgan instructor, resoldrà si escau declarar la concessió de la marca de qualitat «municipi industrial estratègic» i ho notificarà a lajuntament sol·licitant, posant fi a la via administrativa.
2. La resolució també acordarà la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en el portal web de la conselleria, i en les capes de classificació de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana accessible des del visor de cartografia de lInstitut Cartogràfic Valencià.
Article 26. Revocació de la marca
1. La concessió de la marca de qualitat «municipi industrial estratègic» podrà ser revocada per resolució de la persona titular de la conselleria competent en matèria dindústria, vista la proposta de lòrgan que va instruir la seua declaració, per les següents causes:
a) Per petició del mateix municipi, mitjançant la presentació duna sol·licitud motivada, i acompanyada de lacord del ple de lajuntament favorable a la revocació de la marca de qualitat.
b) Per incompliment greu i manifest per part de lajuntament de les condicions i acords establits, bé en lautorització dalguna de les entitats de gestió i modernització de les àrees industrials del municipi, o bé en els acords i convenis subscrits amb aquestes entitats. Per a poder aplicar aquesta causa, deurà en tot cas interposar-se prèviament denúncia prou motivada de lincompliment per part de lentitat gestora davant la conselleria competent en matèria dindústria, devent lòrgan instructor donar audiència prèvia a lentitat municipal denunciada per un termini mínim de 10 dies hàbils, abans de realitzar, en el seu cas, la proposta de revocació.
c) Per variació substancial dalgun dels tres requisits recollits en les lletres b), c) i d) de larticle 23 anterior. Per a poder aplicar aquesta causa, lòrgan instructor podrà recaptar daltres òrgans directius i entitats de la Generalitat quanta informació i suport precise, així com requerir a lentitat municipal la justificació adequada del compliment vigent dels tres requisits, i tot cas haurà de donar-li audiència per un termini mínim de 10 dies hàbils, abans de realitzar, en el seu cas, la seua proposta de revocació.
2. La resolució de revocació es notificarà al municipi afectat, posant fi a la via administrativa. La resolució acordarà igualment la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en el portal web de la conselleria competent, i leliminació de la marca en la capa de classificació de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana accessible des del visor de cartografia de lInstitut Cartogràfic Valencià.
CAPÍTOL II
Declaració de municipi logístic estratègic
Article 27. Inici del procediment de classificació
El procediment per a la declaració com a municipi logístic estratègic siniciarà exclusivament a sol·licitud de lajuntament interessat en la declaració, que haurà dacompanyar-se en tot cas de la documentació que acredite el compliment dels següents requisits:
a) Que el ple de lajuntament ha aprovat sol·licitar la declaració. Per a acreditar aquest requisit saportarà certificat referent a la secretaria de lajuntament.
b) El caràcter supramunicipal de les infraestructures logístiques situades en el municipi. Per a acreditar aquest requisit saportarà informe de la regidoria competent en urbanisme, que justifique i descriga adequadament el compliment acumulat de les 3 condicions següents:
1. Lexistència al terme municipal dempreses, dotacions o infraestructures logístiques que ocupen en el seu conjunt una superfície dalmenys 500.000 de metres quadrats.
2. Que al terme municipal té accés directe almenys a 2 grans vies de comunicació com ara autovies, ports, aeroports o instal·lacions ferroviàries.
3. Que en el terme municipal existeix almenys una àrea destinada a la logística amb les dotacions o serveis descrits en els incisos a), b), d), e), f), j) i k) de lapartat 5é de larticle 14.
Article 28. Instrucció del procediment
Les conselleries competents en matèria dindústria i dinfraestructures, constituiran una comissió mixta composta per almenys quatre persones designades pels titulars de les respectives conselleries, que analitzaran la sol·licitud i documentació aportada per lentitat local sol·licitant i elaboraran una proposta de declaració.
Article 29. Declaració
1. Les persones titulars de les conselleries competents en matèria dindústria i dinfraestructures, a la vista de la proposta de la comissió mixta, elevaran en el seu cas al Consell una proposta conjunta dacord del Consell de declaració com a municipi logístic estratègic, que es notificarà a lajuntament, posant fi a la via administrativa.
2. Lacord del Consell es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, així com en el web de la conselleria competent en matèria dindústria, i en les capes de classificació de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana accessible des del visor de cartografia de lInstitut Cartogràfic Valencià.
Article 30. Revocació de la marca
1. La concessió de la marca de qualitat «municipi logístic estratègic» podrà ser revocada per acord del Consell, a proposta de les conselleries competents en matèria dindústria i dinfraestructures, per les següents causes:
a) Per petició del mateix municipi, mitjançant la presentació duna sol·licitud motivada, i acompanyada de lacord del ple de lajuntament favorable a la revocació de la marca de qualitat.
b) Per incompliment greu i manifest per part de lajuntament de les condicions i acords establits, bé en lautorització dalguna de les entitats de gestió i modernització de les àrees industrials del municipi, o bé en els acords i convenis subscrits amb aquestes entitats. Per a poder aplicar aquesta causa, deurà en tot cas interposar-se prèviament denúncia prou motivada de lincompliment per part de lentitat gestora davant la conselleria competent en matèria dindústria, devent lòrgan instructor donar audiència prèvia a lentitat municipal denunciada per un termini mínim de 10 dies hàbils, abans de realitzar, en el seu cas, la proposta de revocació.
c) Per variació substancial dalguna de les tres condicions recollides en lincís b) de larticle 27 anterior. Per a poder aplicar aquesta causa, lòrgan instructor podrà recaptar daltres òrgans directius i entitats de la Generalitat quanta informació i suport precise, així com requerir a lentitat municipal la justificació adequada del compliment vigent de les tres condicions, i tot cas haurà de donar-li audiència per un termini mínim de 10 dies hàbils, abans de realitzar, en el seu cas, la seua proposta de revocació.
2. La revocació es notificarà al municipi afectat, posant fi a la via administrativa. La resolució acordarà igualment la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en el portal web de la conselleria competent, i leliminació de la marca en la capa de classificació de les àrees industrials de la Comunitat Valenciana accessible des del visor de cartogràfic de lInstitut Cartogràfic Valencià.
DISPOSICIÓ ADDICIONAL
Única. Incidència pressupostària
Laplicació i desenvolupament daquest decret no tindran cap incidència en la dotació dels capítols de despesa assignada a la conselleria amb competències en matèria dindústria, i serà atesa amb els mitjans personals i materials de la pròpia conselleria.
DISPOSICIONS FINALS
Primera. Habilitació normativa
Es faculta a la persona titular de la conselleria competent en matèria dindústria per a dictar les normes de desenvolupament que es consideren oportunes.
Segona. Entrada en vigor
Aquest decret entrarà en vigor lendemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 13 de desembre de 2019
El president de la Generalitat,
XIMO PUIG I FERRER
El conseller dEconomia Sostenible,
Sectors Productius, Comerç i Treball,
RAFAEL CLIMENT GONZÁLEZ