Presidència de la Generalitat. RESOLUCIÓ de 20 de novembre de 2018, de la Direcció General de Relacions amb la Unió Europea i l'Estat, per la qual es publica l'Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l'Estat - Generalitat, en relació amb la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana. [2018/11388]
(DOGV núm. 8447 de 19.12.2018) Ref. Base de dades 011474/2018
-
Anàlisi jurídica
Data d'entrada en vigor: 20.11.2018 Aquesta disposició afecta: Afecta: -
Anàlisi documental
Origen de disposició: Presidència de la Generalitat Grup temàtic: Legislació Matèries: Policia local Administració local Seguretat pública Descriptors: Temàtics: policia, administració local
RESOLUCIÓ de 20 de novembre de 2018, de la Direcció General de Relacions amb la Unió Europea i l'Estat, per la qual es publica l'Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de l'Estat - Generalitat, en relació amb la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de la Generalitat, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana. [2018/11388]
Dacord amb el que estableix larticle 33 de la Llei orgànica 2/1979, de 3 doctubre, del Tribunal Constitucional, modificat per la Llei orgànica 1/2000, de 7 de gener, aquesta direcció general disposa la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de lacord que es transcriu com a annex en aquesta resolució.
València, 20 de novembre de 2018. La directora general de Relacions amb la Unió Europea i lEstat: Daría Terrádez Salom.
ANNEX
Acord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de lEstat - Generalitat en relació amb la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana
La Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de lEstat - Generalitat ha adoptat l'acord següent:
1r. De conformitat amb les negociacions prèvies celebrades pel grup de treball constituït en compliment del que es preveu en lAcord de la Comissió Bilateral de Cooperació Administració General de lEstat - Generalitat, de data 27 de febrer de 2018, per a lestudi i proposta de solució de les discrepàncies competencials manifestades sobre la Llei 17/2017, de 13 de desembre, de coordinació de policies locals de la Comunitat Valenciana, ambdues parts les consideren solucionades en raó dels compromisos següents assumits respecte dels preceptes daquesta llei:
a) En relació amb les discrepàncies manifestades sobre larticle 3.1, apartat d, de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, convenen que aquest ha dinterpretar-se en el marc de la legislació estatal aplicable, i en concret al que sestableix en la Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat (LOFCS).
b) En relació amb les discrepàncies manifestades sobre larticle 3.1, apartat j, de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, ambdues parts convenen que el citat precepte sinterpretarà i aplicarà en el marc dels convenis i acords que signen lAdministració de lEstat i lAdministració autonòmica a lefecte de possibilitar el contingut a què es refereix el citat apartat j de larticle 3.1 en làmbit de les funcions que corresponen als cossos de policia local en la LOFCS.
c) En relació amb les discrepàncies manifestades sobre larticle 19 de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, ambdues parts convenen que, en virtut del principi de col·laboració, la participació dels representants de lAdministració de lEstat a què es refereix lesmentat precepte, serà sempre de caràcter voluntari, en els termes delimitats per la STC 86/2014.
d) En relació amb les discrepàncies manifestades sobre larticle 30.1 de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, ambdues parts convenen que el precepte citat sinterpretarà i aplicarà, com es desprén de la seua pròpia dicció quan al·ludeix a l'«exercici de les seues funcions i dins de làmbit de les seues competències», en el marc de les funcions descrites en larticle 53 de la LOFCS.
e) En relació amb les discrepàncies manifestades sobre larticle 31.4 de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, ambdues parts convenen que el citat precepte sinterpretarà de conformitat amb larticle 29 de la LOFCS, i dins del marc i límits assenyalats per aqueix precepte, així com pel Reial decret 769/1987, de 19 de juny, sobre regulació de la policia judicial i la disposició final cinquena de la Llei 7/1985, de 2 dabril, reguladora de les bases del règim local.
f) En relació amb les discrepàncies manifestades sobre larticle 34 de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, ambdues parts convenen que el citat precepte relatiu a la «creació de cossos de policia» saplicarà en el marc i amb els límits que la legislació bàsica de lEstat, i en particular les lleis de pressupostos, determinen en matèria de ràtios de personal i massa salarial.
g) En relació amb les discrepàncies manifestades sobre larticle 34.4 de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, ambdues parts convenen que la Comunitat Autònoma Valenciana realitzarà les modificacions normatives necessàries per a excloure del precepte de referència lexpressió «informe favorable» previst en aquest.
h) En relació amb les discrepàncies manifestades sobre larticle 35 de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, ambdues parts convenen que el citat precepte sinterpretarà, amb caràcter general, en el sentit que la seua aplicació no suposa la possibilitat de constituir mancomunitats de policies locals. En concret, ambdues parts convenen que la referència que es contempla en el seu apartat 1 a les fórmules associatives previstes en la legislació autonòmica de règim local al·ludeixen als instruments convencionals que puguen subscriure els municipis previstos en aquesta normativa. Així mateix, en relació amb el seu apartat 2, les parts convenen que la Comunitat Valenciana realitzarà les modificacions normatives corresponents per a suprimir lincís referent a «estatuts de les mancomunitats», de manera que el possible exercici supramunicipal de funcions en matèria de seguretat ciutadana en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana es durà a terme de conformitat amb les previsions contingudes en la disposició addicional cinquena de la LOFCS, així com amb les disposicions que el ministeri competent determine a aquest efecte, en particular, dacord amb el que sestableix en lOrdre INT/2944/2010, de 10 de novembre, per la qual es determinen les condicions per a lassociació de municipis amb la finalitat de prestar serveis de policia local, de conformitat amb el que es preveu en la disposició addicional cinquena de la Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat.
i) En relació amb les discrepàncies manifestades sobre larticle 36 de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, ambdues parts convenen que el citat precepte sinterpretarà, amb caràcter general, en el sentit que la seua aplicació no suposa la possibilitat de constituir mancomunitats de policies locals, de manera que el possible exercici supramunicipal de funcions en matèria de seguretat ciutadana en làmbit territorial de la Comunitat Valenciana es durà a terme de conformitat amb les previsions contingudes en la disposició addicional cinquena de la LOFCS, així com amb les disposicions que el ministeri competent determine a aquest efecte, en particular, dacord amb el que sestableix en lOrdre INT/2944/2010, de 10 de novembre, per la qual es determinen les condicions per a Lassociació de municipis amb la finalitat de prestar serveis de policia local, de conformitat amb el que es preveu en la disposició addicional cinquena de la Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat.
j) En relació amb les discrepàncies manifestades sobre larticle 44 de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, ambdues parts convenen que, tal com es desprén del precepte quan al·ludeix a una «resolució adoptada conforme i en compliment de la normativa vigent», la possible resolució dalcaldia que es dicte ha de realitzar-se dacord amb el que es preveu en larticle 52.3 de la LOFCS, per correspondre la facultat que conté al Delegat del Govern.
k) En relació amb les discrepàncies manifestades sobre larticle 45.5 de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, ambdues parts convenen que el Govern de la Comunitat Autònoma Valenciana realitzarà les adaptacions normatives necessàries a fi dexcloure del seu àmbit la «arma de foc particular», la qual es regirà per les disposicions contingudes en el Reial decret 137/1993, de 29 de gener.
l) En relació amb les discrepàncies manifestades sobre lapartat 2 de la disposició addicional tercera de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, ambdues parts convenen que els citats preceptes sinterpretaran i aplicaran de conformitat amb les previsions contingudes en la LOFCS, en tot cas i, en concret, amb les disposicions que el Ministeri competent determine a aquest efecte, en particular, dacord amb el que sestableix en el Reial decret 221/1991, de 22 de febrer.
m) En relació amb les discrepàncies manifestades en relació amb la disposició addicional cinquena i la disposició transitòria onzena de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, ambdues parts convenen que el Govern de la Comunitat Autònoma Valenciana realitzarà les adaptacions normatives necessàries a fi de garantir la plena adequació del precepte a la legislació bàsica estatal daplicació, procedint, en conseqüència, a la supressió de la disposició addicional cinquena i a la modificació de la disposició transitòria onzena al següent text: «en les convocatòries per a laccés a les diverses escales pel sistema de promoció interna es podrà establir que la possessió duna qualificació de les establides en el marc espanyol de qualificacions per a leducació superior que siga de nivell superior a la requerida en el cas específic, habilita per a participar en aquesta».
n) En relació amb les discrepàncies manifestades sobre la disposició transitòria novena de la Llei 17/2017, de 13 de desembre, ambdues parts convenen que el govern de la Comunitat Valenciana realitzarà les adaptacions normatives necessàries a fi de garantir la plena adequació del precepte a la legislació bàsica estatal daplicació, acordant, la modificació de la disposició transitòria novena al text següent:
«1. El personal funcionari de carrera que a lentrada en vigor de la present llei ocupe places corresponents a lescala executiva i posseïsca la titulació acadèmica requerida en larticle 37.2.c daquesta llei, quedarà integrat en aquesta atesos els requisits establits amb caràcter bàsic per a la promoció interna.
2. El personal que no posseïsca la titulació acadèmica esmentada en lapartat anterior, quedarà en situació «a extingir» en el grup C, subgrup C1, fins que acredite la possessió la mateixa, moment a partir del qual sintegrarà de conformitat amb lapartat 1 en lescala executiva, sent-li computat el temps transcorregut a lefecte dantiguitat en el nou subgrup. No obstant això ostentarà la denominació doficial, comptarà amb igual rang jeràrquic i exercirà les mateixes funcions operatives que el personal integrat en lescala executiva.
Així mateix, el personal no integrat estarà habilitat per a participar en els procediments de provisió i mobilitat dels llocs de treball reservats a lescala en les mateixes condicions que el personal funcionari de carrera integrat, mantenint amb caràcter general els mateixos drets i deures que el personal integrat.»
2n. En raó a lacord aconseguit ambdues parts coincideixen a considerar resoltes les discrepàncies manifestades en relació a les disposicions contemplades en aquest acord i conclosa la controvèrsia plantejada.
3r. Comunicar aquest acord al Tribunal Constitucional, als efectes previstos en larticle 33.2 de la Llei orgànica 2/1979, de 3 doctubre, del Tribunal Constitucional, així com inserir el present acord en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.