Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDRE d'11 d'octubre de 2000, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es regula el funcionament del registre i l'acreditació de policies locals. [2001/X234]

(DOGV núm. 3918 de 16.01.2001) Ref. Base de dades 0209/2001

ORDRE d'11 d'octubre de 2000, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es regula el funcionament del registre i l'acreditació de policies locals. [2001/X234]
Les disposicions finals primera i tercera del Decret 181/1998, de 3 de novembre, del Govern Valencià, sobre homogeneïtzació de mitjans tècnics, acreditació i registre de policies locals de la Comunitat Valenciana, faculten el conseller competent en matèria de policia local per dictar les disposicions necessàries per al desenrotllament de dit Decret, així com per a la posada en execució del Registre de Policies Locals. En virtut d'això, tenint en compte les atribucions conferides en l'article 35.e) de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de Govern Valencià, previ informe de la Comissió de Coordinació de Policies Locals de la Comunitat Valenciana,
ORDENE
Capítol I
Registre de Policies Locals de la Comunitat Valenciana
Article 1. Inscripció
1. Al Registre de Policies Locals, ubicat a l'Institut Valencià de Seguretat Pública, s'inscriurà tot el personal dels cossos de Policia Local de la Comunitat Valenciana, així com els auxiliars de Policia Local.
2. En la inscripció es farà constar el nom, cognoms, data i lloc de naixement, número del DNI i número d'identificació professional.
L'anterior inscripció es realitzarà una vegada formalitzat el nomenament origen de la relació de serveis.
Article 2. Número d'identificació professional
La direcció general competent en matèria de policia assignarà el número d'identificació professional que corresponga als funcionaris inscrits en el Registre de Policies Locals.
Article 3. Anotació en el Registre
En el Registre de Policies Locals de la Comunitat Valenciana hauran d'anotar-se preceptivament els actes i les resolucions següents:
a) Preses de possessió en el primer lloc de treball i en els successius.
b) Cessament en els llocs de treball.
c) Canvis de situació administrativa.
d) Reingrés.
e) Jubilació.
f) Pèrdua de la condició de funcionari.
g) Grau personal.
h) Sancions.
i) Premis, distincions i condecoracions.
j) Cursos de formació, bàsics, de capacitació, reciclatge, bé siguen impartits per l'IVASP o homologats per aquell, així com altres de rellevància per al seu perfeccionament professional o acadèmic.
A la sol·licitud de l'interessat podran inscriure's aquells títols, diplomes, premis, distincions, resolucions, acords i la resta d'extrems que puguen tindre rellevància en la vida administrativa de les persones inscrites, sempre que siguen degudament acreditats.
Article 4. Procediment d'inscripció i anotació
Les inscripcions i anotacions en el Registre de Policies Locals es duran a terme d'acord amb el següent procediment:
1. Inscripcions. Les corporacions locals remetran al Registre de Policies Locals totes les dades necessàries per a la inscripció. Rebuda la documentació, l'encarregat del Registre procedirà a practicar la inscripció corresponent, i retrà compte a l'Ajuntament corresponent de la clau numèrica assignada.
2. Anotacions. Les corporacions locals comunicaran als interessats, en el termini dels 15 dies següents a la data en què hagen sigut dictats, els actes inclosos en l'article anterior.
3. La comunicació de dades podrà formalitzar-se per mitjà de suport informàtic o, si és procedent, telemàtic.
Capítol II
Document d'acreditació professional
Article 5. Característiques
El document d'acreditació professional, que haurà de portar el funcionari de carrera dels cossos de Policia Local, estarà confeccionat en material PVC rígid, de color blau PantoneTM 265 CV, i totes les indicacions constaran en valencià i castellà.
El número d'identificació professional, nom, cognoms, i número del DNI figuraran en lletra Futura Regular Grossa, de cos 10. Per al nom del municipi s'utilitzarà el mateix tipus de lletra, de cos 14, si és possible.
Com a mesura de seguretat el document d'acreditació professional podrà contindre en tinta invisible l'escut de la Generalitat Valenciana en el seu anvers, així com el número de control que facilitarà l'Institut Valencià de Seguretat Pública.
Article 6. Expedició i retirada del document d'acreditació professional
La Generalitat Valenciana, per mitjà de l'Institut Valencià de Seguretat Pública, farà entrega als funcionaris de carrera dels cossos de Policia Local dels municipis de la Comunitat Valenciana, dels documents d'acreditació professional descrits en l'annex d'aquesta ordre, de què portarà l'oportú registre.
Els ajuntaments comunicaran a l'Institut Valencià de Seguretat Pública tots les dades que calguen per a la confecció del document d'acreditació professional continguts en l'annex d'aquesta disposició.
Article 7. Auxiliars de Policia
La Generalitat Valenciana entregarà als auxiliars de Policia un document d'acreditació professional d'idèntiques característiques a les descrites per als funcionaris de carrera dels cossos de Policia Local de la Comunitat Valenciana, llevat que en l'escut hologràfic de la Generalitat Valenciana, que serà en quadricomia, l'expressió de «Policia Local» se substituirà per la de «Auxiliar de Policia Local», i la llegenda assenyalada en el número 1.6 de l'annex I del Decret 181/1998, de 3 de novembre, del Govern Valencià, se suprimirà.
Article 8. Funcionaris interins
El personal funcionari interí dels cossos de Policia Local de la Comunitat Valenciana estarà proveït d'un document d'acreditació professional, proporcionat per la Generalitat Valenciana per mitjà de l'Institut Valencià de Seguretat Pública, d'idèntiques característiques a les descrites per als funcionaris de carrera dels cossos de Policia Local de la Comunitat Valenciana, excepte pel que fa a l'escut hologràfic de la Generalitat Valenciana, que serà en quadricomia.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
Única
El programa d'implantació del Registre de Policies Locals de la Comunitat Valenciana serà el següent:
1. En nou mesos següents a l'entrada en vigor de la present ordre, la Direcció General d'Interior remetrà a cada ajuntament fitxes individualitzades en dos exemplars per al personal de la Policia Local i els seus auxiliars. Dites fitxes s'ajustaran al model establit en l'annex I.
2. Els ajuntaments, en els tres mesos següents al rebut de la documentació, remetran a la Direcció General d'Interior les fitxes degudament complimentades en dos exemplars i, sempre que siga possible, les fitxes en suport informàtic o, si és procedent, telemàtic.
3. Una vegada rebuda la informació, la Direcció General d'Interior procedirà a assignar el número d'identificació professional a cadascun dels membres de les policies locals.
4. Finalment, la Direcció General d'Interior remetrà a cada ajuntament els llistats amb la informació processada a fi que puga ser comprovada i, si cal, rectificada. Acabada aquesta fase, es considerarà implantat el Registre de Policies Locals de la Comunitat Valenciana.
DISPOSICIÓ FINAL
La present ordre entrarà en vigor als vint dies de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 11 d'octubre de 2000
El conseller de Justícia i Administracions Públiques,

linea
Mapa web