Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Resolució de 8 de gener de 1986, de la Direcció General d'Educació Bàsica i Ensenyaments Especials, per la qual s'estableixen criteris per dur a terme les actuacions del programa d'animació i promoció de l'Educació Permanent d'Adults en els centres, cercles, aules i programes municipals d'Educació Permanent d'Adults.

(DOGV núm. 349 de 05.03.1986) Ref. Base de dades 0271/1986

Resolució de 8 de gener de 1986, de la Direcció General d'Educació Bàsica i Ensenyaments Especials, per la qual s'estableixen criteris per dur a terme les actuacions del programa d'animació i promoció de l'Educació Permanent d'Adults en els centres, cercles, aules i programes municipals d'Educació Permanent d'Adults.
L'aparició del Programa per a l'Animació i Promoció de l'Educació Permanent d'Adults, per Decret 7/1985, de 28 de gener, del Consell de la Generalitat Valenciana, publicat al DOGV de 21 de febrer de 1985, ha marcat un nou camí de profunda transformació en l'Educació d'Adults de la Comunitat Valenciana. En aquest moment es fa necessari regular i aclarir aspectes que permetran d'unificar criteris i perfilar el model d'Educació d’Adults que estem. construint.
Per això i en virtut de les facultats que confereix la Disposició Final 1ª. de l'Ordre de 30 de maig de 1985 (DOGV 18-7-85), la Direcció General d'Educació Bàsica i Ensenyaments Especials ha resolt:
I. Els Centres
1. Els Centres d'Educació Permanent d'Adults d'acord amb el que estableix l'Ordre de 31 de maig de 1985, sense perjudici dels ensenyaments reglats equivalents al nivell d'EGB, seran focus d'animació de tota mena d'activitats culturals i formatives d'acord amb les necessitats dels adults atesos. Amb aquesta finalitat s'atendran especialment els ensenyaments ocupacionals, la formació orientada a l'obtenció de treball, la realització d'activitats culturals obertes a l'entorn i l'orientació escolar i professional de l'alumnat.
2. Els Cercles, Aules i Programes Municipals d'Educació Permanent d'Adults procuraran, dins de les pròpies possibilitats, una oferta educativa i cultural semblant a la del Centre d'Educació Permanent d'Adults. En aquest respecte en coordinaran les activitats vinculades a un Centre Públic d'Educació Permanent d'Adults, i participaran en totes les reunions que seran convocades per tal de dur a terme aquesta coordinació.
Al seu torn,el Centre Públic d'Educació Permanent d'Adults n'ofertarà els recursos i les activitats als Cercles Aules i Programes Municipals que en depenguen i procuraran beneficiar-se de la mútua col·laboració.
3. Els Centres, Cercles, Aules i Programes Municipals d'Educació Permanent d'Adults fomentarà en la mesura possible, la cooperació amb totes les entitats, col·lectius, associacions, etc., que puguen influir en l'educació d'adults de l'entorn.
4. Segons que estableix l'Ordre de 31 de maig de 1985, a l'article 2.n, el Centre Públic d'EPA comptarà amb un mínim. de 4 professors d'EGB, i un d'ells farà de Director. El Director del Centre Públic d'EPA realitzarà les tasques de coordinació dels Cercles, Aules i Programes que es troben vinculats al Centre.
5. El Centre d'Educació Permanent d'Adults farà un esforç per a integració dels adults amb disminucions, i els facilitarà l'accés a les activitats que puguen realitzar. Amb aquesta finalitat s 'estudiaran l es necessitats de mitjans especials de suport, si feia el cas, de les quals
s'informarà al corresponent Servei Territorial d'Educació.
6. Les característiques especials d'un Centre d'Educació Permanent d'Adults fan necessària la participació de l'alumnat en la gestió del Centre. Amb aquesta finalitat es fomentarà la creació de l'associació d'alumnes del Centre que a través dels representants formarà part dels seus òrgans col·legiats.
7. El Claustre de professors estarà format per tot el professorat que preste serveis en el Centre, Cercle, Aula o Programa Municipal i pel professorat de suport de què es puga disposar a temps parcial o per a activitats específiques durant el temps que exercesquen les seues funcions.
8. L'horari dels Centres, Cercles i Aules Públics d'educació Permanent d'Adults comprendrà torns de matí, vesprada i nit d'acord amb les necessitats de l'alumnat, el calendari s'ajustarà a la normativa general per als Centres d'EGB, fora del que específica la present Resolució.
II. L'alumnat
1. Els alumnes de nova incorporació a l'Educació Permanent d'Adults tindran complerts els 16 anys abans del 31 de desembre del curs en què sol·liciten la matrícula.
III. El professorat
1. D'acord amb el que disposa l'Ordre de 30 de maig de 1985 a l'article quart, els funcionaris del cos de professors d'EGB, dedicats a l'Educació Permanent d'Adults estaran emparats al règim de dedicació exclusiva i distribuiran les seues hores de dedicació al llarg de la jornada d'acord amb les necessitats. Aquesta distribució haurà de figurar en el Pla Anual d'Activitats.
2. El professor d'Educació Permanent d'Adults realitzarà totes les tasques que calguen per a atendre adequadament l'alumnat, entre les quals s'inclouran les que fan referència al punt 1 de l'apartat I.
El possible temps de dedicació regular del professorat a aquestes tasques serà computat com a temps de dedicació docent a tots els efectes. Per tant, haurà de reflectir-se en l'horari de manera que siga susceptible de comprobació. En aquest horari també estaran reflectits els temps comuns per a tasques col·lectives del professorat.
3. Els professors d'EPA presentaran la seua proposta d'horari en funció del Pla Anual d'Activitats i de les tasques a desenrotllar, per tal que el Director del Programa per a l'Animació i Promoció de l'Educació Permanent d'Adults corresponent l'aprove.
I V. Activitats a desenvolupar durant el curs
1. En el mes de setembre es realitzaran les tasques següents:
a) Avaluació dels alumnes que en el mes de juny no obtingueren avaluació positiva.
b) Estudi del medi en què es troba immers el Centre, recursos, deficiències i necessitats a cobrir.
c) Campanya de sensibilització i informació sobre el Centre, i sobre les característiques i possibilitats que oferta.
d) Elaboració del Pla Anual d'Activitats que contemplarà allò que disposa el punt 1 de l'apartat I i els punts 2 i 3 de l'apartat III de la present Resolució, i que haurà de remetre's als respectius Directors del Programa per a l'Animació i Promoció de l'Educació Permanent d'Adults.
Quan el Pla Anual d'Activitats no s'ajuste al que estableix la legislació vigent, pel seu plantejament innovador, per l'organització d'activitats no reglades o per la relació establerta amb d'altres institucions, col·lectius o associacions, el Servei Territorial d'Educació corresponent, previ informe del Consell Territorial d'Animació i Promoció de l'Educació Permanent d'Adults, elevarà a la Direcció General d'Educació Bàsica i Ensenyaments Especials la proposta pertinent per a la seua resolució.
e) Matrícula de l'alumnat que haja de seguir ensenyaments reglats i no reglats d'acord amb els models que apareixen als Anexos I, II i III.
f) Avaluació inicial de l'alumnat de nova incorporació, que amb caràcter flexible en permetrà un agrupament adequat i que inclourà una entrevista personal amb l'alumne per tal d'orientar-lo.
g) Pla de coordinació amb la resta de les institucions.
2. Les classes s'iniciaran el primer dia laborable del mes d'octubre.
3. Durant el mes d'octubre es realitzarà un agrupament de l'alumnat que permetrà un reagrupament posterior d'acord amb les deficiències detectades.
4. La llista de matriculats per a seguir ensenyaments reglats i no reglats serà lliurada al Servei Territorial d'Educació abans del 30 de novembre de cada curs. Sols els relacionats en aquesta llista s'acolliran al sistema d'avaluació continua.
5. Els alumnes corresponents al 1r i 2n cicle no tindran més limitacions en el període de matrícula que les puga imposar el funcionament del propi Centre, Cercle, Aula o Programa Municipal.
6. Mensualment i en els deu primers dies del mes següent haurà de remetre's als respectius Directors del Programa per a l'Animació i Promoció de l'Educació Permanent d'Adults el seguiment de l'assistència de l'alumnat, d'acord amb el model que apareix a l'Annex IV.
7. Mereixerà una atenció especial l'avaluació del grau de consecució del Pla Anual d'Activitats. Amb aquesta finalitat es realitzarà un seguiment mensual per tal d'introduir les rectificacions que es consideren oportunes.
8. A efectes d'avaluació continua s'establiran els registres oportuns. Del seguiment trimestral de l'avaluació quedarà constància escrita i se n'arreplegaran les dades segons els models que apareixen als annexos V i VI.
9. Al llarg del mes de juny s'elaborarà una Memòria que recollirà el grau de consecució dels objectius previstos en el Pla Anual d'Activitats, així com un balanç general de totes les activitats dates a terme durant el curs. Aquesta memòria serà remesa als respectius Directors del Programa abans del 15 de juliol.
V. Disposició derogatòria
Queden derogades totes les disposicions d'igual o menor rang que s'oposen al que estableix la present resolució.
València, 8 de gener de 1986.
El Director General d'Educació Bàsica i Ensenyaments Especials,
BALTASAR VIVES I MONCHO
Veure imatge

linea
Mapa web