Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Decret 35/1984, de 2 d'abril del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglamento Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia i Hisenda de la Generalitat Valenciana.

(DOGV núm. 162 de 17.05.1984) Ref. Base de dades 0279/1984

Decret 35/1984, de 2 d'abril del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglamento Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia i Hisenda de la Generalitat Valenciana.
El Decret 114/1983, de 26 de setembre, del Consell de la Generalitat Valenciana, aprovà l'estructura orgànica de la Conselleria d'Economia i Hisenda. Aquest Decret fou desenvolupat, fins a hores d'ara, per quatre nous Decrets: el 133/1983, de 24 d'octubre, pel qual s'aprovà l'estructura orgànica de la Direcció General de Pressupostos, el 143/1983, de 21 de novembre, que aprovà l'estructura orgànica de la Tresoreria General, el 155/1983, de 5 de desembre, pel qual fou estructurada la Intervenció General de la Generalitat Valenciana, i el 5/1984, de 23 de gener, pel qual s'estructurà la Direcció General d'Economia.
Aprovada per les Corts Valencianes la Llei de la Generalitat Valenciana 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, el títol IV de la qual estableix l'estructura bàsica de l'Administració Pública de la Generalitat Valenciana i en compliment del que estableix l'article 70, que determina que el Consell aprovarà un Reglament orgànic de cada Conselleria a proposta del Conseller respectiu, cal adaptar l'actual regulació interna de la Conselleria d'Economia i Hisenda a les Previsions legislatives indicades, seguint criteris d'austeritat, sense pèrdua d'eficàcia en l'activitat i amb el menor increment de la Despesa Pública.
En compliment dels articles 35 fi i 70 de la Llei 5/1983 de la Generalitat Valenciana, de 30 de desembre, de Govern Valencià, a proposta del Conseller d'Economia i Hisenda i amb la deliberació prèvia del Consell de la Generalitat Valenciana, en sessió celebrada el dia 2 d'abril de 1984,
DECRETE:
TITOL PRIMER
Dels òrgans de la Conselleria
DISPOSICIONS GENERALS
Article 1. r
La Conselleria d'Economia i Hisenda, màxim òrgan responsable del Consell en matèria d'Economia i Hisenda, exerceix les competències que legalment té atribuídes en ambdues àrees sota la superior direcció del Conseller, estructurada en dos nivells: Directiu i Administratiu.
Article 2.n
1. El nivell Directiu de la Conselleria d'Economia i Hisenda queda integrat per les unitats següents:
1.- Secretaria General.
2.- Les Direccions Generals.
En cas de vacant, absència o malaltia del Conseller, serà substituït en les seues funcions segons l'ordre establert en el punt anterior.
2. Per assistir el Conseller en l'elaboració del programa d'activitats de la Conselleria i sota la seua presidència, es constitueix una Junta formada pel Secretari General, els Directors Generals, l'Interventor, el Tresorer i aquells responsables de serveis o dependències que el Conseller considere convenient.
Article 3. r
La Conselleria d'Economia i Hisenda està integrada per les Direccions Generals següents:
a) Direcció General d'Economia.
b) Direcció General de Política Financera.
c) Direcció General de Tributs.
d) Direcció General de Pressupostos.
e) Intervenció General de la Generalitat.
f) Tresoreria General de la Generalitat.
Article 4.t
El nivell administratiu de la Conselleria d'Economia i Hisenda està integrat per la resta d'unitats sota la dependència del Secretari General, de les Direccions Generals o directament dependent del Conseller de manera excepcional.
Article 5.è
El nivell administratiu de la Conselleria d'Economia i Hisenda s'organitza normalment en serveis, seccions i negociats, però s'hi podran establir altres unitats intermèdies quan convinga.
Article 6.è
En el nivell administratiu i amb la màxima jerarquia, es crea, dins la Secretaria General, la Secretaria General Administrativa, que atendrà tots els serveis generals de la Conselleria.
TITOL SEGON
De l'estructura i les funcions dels òrgans directius
CAPITOL I
Del Conseller
Article 7.è
El Conseller d'Economia i Hisenda és l'òrgan executiu màxim responsable de la Conselleria. Té totes les competències inherents al càrrec i expressament les funcions següents:
a) Proposar al Consell el nomenament i la separació d'alts càrrecs del Departament.
b) Preparar i presentar al Govern els avantprojectes de Llei, propostes d'acord i projectes de Decret referents a qüestions pròpies del Departament i referendar-los una vegada aprovats.
c) Formular motivadament l'avantprojecte de Pressupostos de la Conselleria.
d) Exercir la potestat reglamentària en les matèries pròpies de la Conselleria, en forma d'Ordres de la Conselleria.
e) Proposar al Consell, per a l'aprovació, l'estructura i l'organització de les Conselleries respectives.
f) Executar els acords del Govern en el marc de les seues competències.
g) Resoldre en via administrativa els recursos que s'interposen contra resolucions dels organismes o autoritats de la Conselleria, tret de les excepcions que establesca la Llei.
h) Resoldre els conflictes d'atribucions que sorgesquen entre els distints òrgans i autoritats de la Conselleria.
Exercir la direcció, iniciativa i inspecció de tots els serveis del Departament i l'alta inspecció i d'altres funcions que li corresponen respecte dels òrgans autònoms adscrits en aquest.
j) Ordenar les despeses pròpies dels serveis de la Conselleria, dins dels límits legals pressupostaris.
k) I qualsevol altres facultats que li atribuesquen les lleis, els reglaments, el Consell o el President de la Generalitat.
CAPITOL II
Del Secretari General
Article 8.é
El Secretari General és el Cap Superior de la Conselleria, després del Conseller, i exerceix les competències que li encomane el Conseller i expressament les funcions d'assessorament, estudis, programació, organització, publicacions, direcció de personal de la Conselleria, inspecció i coordinació de serveis, preparació de pressupostos, organització i. custòdia de la documentació, establiment de vies necessàries per a mantenir informats els Centres Directius de les activitats de la Conselleria, així com les que establesquen les lleis i disposicions.
Article 9.è
La Secretaria General s'estructura en una sola unitat, la Secretaria General Administrativa, que té atribuïdes les funcions pròpies dels serveis generals de la Conselleria, i especialment la preparació i gestió pressupostària, registre, arxiu, control intern del personal, manteniment d'instal·lacions, pare mòbil, règim interior i coordinació dels serveis administratius.
Article 10
La Secretaria General està integrada pels serveis següents:
- Servei de Gestió Econòmico- administrativa.
- Servei de Mecanització i Informàtica.
CAPITOL III
Article 11
De la Direcció General d'Economia
La Direcció General d'Economia és un centre directiu, les funcions del qual són les següents:
a) La realització d'estudis i l'elaboració de programes per al foment del desenvolupament econòmic i social de la Comunitat.
b) La formulació dels plans i programes del sector públic, així com la coordinació i el control de l'execució d'aquests.
c) La coordinació dels programes sectorials, assegurant-ne la congruència amb els generals, especialment pel que fa a inversions públiques.
d) L'estudi de la conjuntura econòmica, així com la realització de previsions sobre l'evolució de l'activitat econòmica.
e) L'atenció al correcte funcionament de les empreses públiques en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, per raó de les competències atribuïdes a la Generalitat.
f) L'elaboració de les estadístiques d'Interès per a la Generalitat.
g) L'anàlisi i la coordinació de les activitats relacionades amb les conseqüències derivades de l'entrada a les Comunitats Europees.
Article 12
La Direcció General d'Economia s'estructura en les unitats següents:
- Servei de Programació Econòmica i Inversions Públiques.
- Servei d'Estadística Econòmica.
CAPITOL IV
De la Direcció General de Política Financera
Article 13
La Direcció General de Política Financera constitueix un centre directiu, les funcions del qual són les següents:
a) Desplegar les competències previstes en l'Estatut d'Autonomia respecte de l'ordenació del crèdit, banca i assegurances.
b) Instrumentar de manera específica les competències exclusives atorgades a la Generalitat sobre institucions de crèdit cooperatiu, públic i territorial i Caixes d'Estalvis.
c) Gestionar en totes les fases l'endeutament públic de la Generalitat Valenciana en qualsevol forma que adopte.
d) Instrumentar la concessió d'avals en el marc de la Llei de Pressupostos de la Generalitat.
e) Dur a cap les anàlisis i les estadístiques de mercats i d'operacions financeres del sector públic valencià.
f) Realitzar els estudis i informes sobre finançament interior que siguen competència de la Conselleria.
g) En general, les funcions en matèria de política financera li atribuesca l'ordenament jurídic vigent.
Article 14
La Direcció de Política Financera s'estructura de la forma següent:
a) Servei d'Entitats Financeres.
b) Servei de Finançament Interior, Endeutament i Avals.
CAPITOL V
De la Direcció General de Tributs
Article 14
La Direcció General de Tributs és un Centre Directiu, les funcions del qual són les següents:
a) Vetlar per l'observança correcta de la normativa vigent en matèria de gestió, liquidació, recaptació, inspecció i revisió dels tributs i d'altres ingressos propis de la Generalitat Valenciana.
b) Assegurar, d'acord amb el que disposa la Llei de cessió de tributs, a la Generalitat Valenciana, el puntual desenvolupament de la gestió, liquidació, inspecció, recaptació i revisió dels tributs cedits per l'Estat.
c) Desplegar les funcions previstes per l'ordenament vigent tendents a potenciar la col·laboració entre l'Administració Central i l'Administració Autònoma, tant pel que fa als tributs cedits com en relació als tributs de l'Estat recaptats al territori de la Comunitat Valenciana.
d) Analitzar el compliment de les previsions recaptatòries: realitzar estudis de seguiment del frau fiscal i proposar les mesures per a l’eliminació, formular anàlisis macro- econòmics de la política fiscal, així com realitzar estudis sobre l’evolució de la pressió fiscal.
e) Desenvolupar, a través del gabinet corresponent, els estudis necessaris per a facilitar la realització de les funcions esmentades; amb aquesta finalitat disposarà dels arxius documentals i jurisprudencials corresponents.
Article 16
La Direcció General de Tributs s'estructura en les unitats següents:
- Inspecció General dels Serveis.
- Inspecció Tributària.
- Servei Facultatiu.
- Intervenció Delegada.
- Serveis Jurídics.
CAPITOL VI
De la Direcció General de Pressupostos
Article 17
La Direcció General de Pressupostos és el Centre Directiu al qual pertoca la tramitació i, si convé, la resolució de tots els assumptes que les disposicions vigents atribueixen a la Conselleria d'Economia i Hisenda en matèria de pressupostos de la Generalitat Valenciana, i li corresponen, entre altres, les funcions següents:
a) L'obtenció, anàlisi i agregació, si convé, de les dades, antecedents, informes i estadístiques necessàries per a l'elaboració de projectes de pressupostos de despeses, d'Ingressos i de beneficis fiscals.
b) Els estudis provisionals sobre recursos del sector públic valencià i sobre política pressupostaria.
e) La recepció, informe i tramitació dels acords sobre modificacions pressupostàries.
d) Les propostes i anàlisis de programes d'actuació, així com de les modificacions, i el control de la realització dels objectius assignats a cada programa.
e) Les inversions i el finançament de les societats regionals.
f) El finançament d'inversions i dotacions.
g) L'anàlisi i el control de les decisions de les quals deriven conseqüències econòmiques en matèria de retribucions i efectius de personal, així com l'establiment dels mecanismes d'informació i coordinació que asseguren la implantació d'una política retributiva coherent, col·laborant amb la Direcció General de la Funció Pública en l'exercici de les competències respectives.
A més de les funcions que li pertoca retre mitjançant els serveis centrals, exercirà aquelles que li són pròpies a través de les oficines pressupostàries de les Conselleries.
Article 18
La Direcció General de Pressupostos s'estructura en les unitats següents:
- Servei de Pressupostos de la Generalitat.
- Servei de Despeses de Personal.
CAPITOL VII
De la Intervenció General
Article 19
Correspon a la Intervenció General el control de tots els actes de l'Administració de la Generalitat, òrgans Autònoms i Empreses Públiques, que originen el reconeixement de drets i d'obligacions de contingut econòmic, així com dels ingressos i pagaments que se'n deriven, i de la recaptació, inversió o aplicació en general dels cabals, a fi d'assegurar que l'Administració de la Hisenda s'ajuste a les disposicions aplicables en cada cas. Tindrà el triple caràcter de Centre Directiu de la Comptabilitat Pública, Centre de Control Intern i Centre de Control Financer.
La Intervenció, mentre no siga aprovada la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, s'exercirà segons que disposen els articles 16 i 93 de la Llei General Pressupostària.
Article 20
La Intervenció General, a més de les funcions que li puguen correspondre com a Direcció General de la Conselleria, desplegarà les que li són pròpies per la especial competència, per ella mateixa i a través de les unitats següents:
- Servei Fiscal i de Comptabilitat.
- Intervencions Delegades en les Institucions de la Generalitat.
- Intervencions Delegades Territorials.
- Servei d'Assessorament i Coordinació amb altres. Administracions Públiques.
Article 21
CAPITOL VIII
De la Tresoreria General
Correspon a la Tresoreria General les funcions referents a la recaptació de drets, distribució i realització de pagaments que hagen d'executar les Caixes del Tresor; servir el principi d'unitat de caixa; respondre dels avals contrets per la Generalitat, així com els corresponents a l'administració, conservació i defensa del Patrimoni de la Generalitat; confecció d'inventari i immobles que integren o hagen d'integrar el Patrimoni esmentat; la realització de les inspeccions periòdiques d'aquest, i també totes aquelles que deriven de l'Estatut d'Autonomia de la Generalitat Valenciana.
Article 22
La Tresoreria General, a més de les funcions que li puguen correspondre com a Direcció General de la Conselleria, exercirà les que li són pròpies per la competència especial, per ella mateixa i a través de les unitats següents:
- Dipositaria.
- Servei de Nòmines i Habilitació de Personal.
- Servei de Patrimoni.
CAPITOL IX
Disposició comuna a Intervenció 1 Tresoreria
Article 23
La Intervenció General i la Tresoreria General tindran categoria administrativa de Direcció General.
Els nomenaments d'Interventor General i de Tresorer General hauran de recaure en funcionaris pertanyents als Cossos d'Intervenció i Comptabilitat de l'Estat, Interventors d'Administració Local, Dipositaris d'Administració Local, Interventors de la Seguretat Social o d'altres cossos homologables als anteriors.
CAPITOL X
De les Delegacions Territorials
Article 24
1. Per a la realització de les funcions perifèriques de la Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana hi haurà tres Unitats de Serveis Territorials establertes a Alacant, Castelló i València, cada una de les quals estendrà la competència a la totalitat del territori de la província respectiva.
2. Correspondrà en aquestes unitats l'exercici de les competències pròpies de la Hisenda Pública de la Generalitat, mentre no estiguen específicament atribuïdes a altres òrgans de l'Administració Central o Territorial d'aquesta, i en particular de les següents:
a) La gestió, liquidació, recaptació i inspecció dels tributs cedits a la Generalitat per l'Administració Central de l'Estat, en els termes establerts per la Llei de cessió corresponent i les disposicions complementàries.
b) La gestió, liquidació, recaptació i inspecció dels tributs propis de la Generalitat en la forma que en cada cas dispose la regulació especial.
c) La gestió i administració del Patrimoni de la Generalitat, així com l'exercici de les competències i funcions que els encomanen les disposicions sobre matèria de contractació.
d) Els Serveis Territorials de Tresoreria.
e) La fiscalització i intervenció de l'activitat de l'Administració econòmica perifèrica de la Generalitat, la comptabilitat d'aquesta i l'ordenació de pagaments.
f) L'exercici de les funcions i competències que atribuesquen les normes a l'Administració de la Hisenda Pública Valenciana en relació amb les Corporacions Locals i altres entitats i sucursals amb ubicació o activitat en l'àmbit respectiu.
3. Al front de cada Unitat Territorial hi haurà un Director dels Serveis Territorials, que tindrà caràcter de delegat de l'Administració financera de la Generalitat i de representant permanent de la Conselleria d'Economia i Hisenda al territori de la seua jurisdicció, i és l'òrgan regular i normal de relació entre els serveis i les dependències de la Unitat i els centrals de la Conselleria.
Article 25
1. L'estructura de les Unitats Territorials respondrà en principi als serveis següents:
- Serveis Generals.
- Serveis de Gestió Tributària.
- Serveis d'Inspecció Tributària.
- Serveis de Patrimoni i Valoració.
- Serveis de Tresoreria.
- Serveis d'Intervenció Territorial.
2. Sense perjudici d'açò, podran crear-se Unitats orgàniques la comesa de les quals abaste dos o més serveis.
DISPOSICIONS DEROGATORIES
Primera
Queda derogat el Decret 114/1983, de 26 de setembre, pel qual s'aprovava l'estructura orgànica de la Conselleria d'Economia i Hisenda de la Generalitat Valenciana.
Segona
Queden derogades, en tot allò que s'opose al present Decret, les normes següents:
a) Decret 133/1983, de 24 d'octubre, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica de la Direcció General de Pressupostos.
b) Decret 143/1983, de 21 de novembre, pel qual s'aprova l'estructura orgànica de la Tresoreria General.
c) Decret 155/1983, de 5 de desembre, pel qual s'estructura la Intervenció General de la Generalitat Valenciana.
d) Decret 5/1984, de 23 de gener, pel qual es desenvolupa l'estructura orgànica de la Direcció General d'Economia.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
El Conseller d'Economia i Hisenda aprovarà les normes i resolucions necessàries per al desplegament d'aquest Decret, amb l'informe previ de la Conselleria de la Presidència.
Segona
Aquest Decret entrarà en vigor el mateix dia de la publicació al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, a 2 d'abril de 1984.
El President de la Generalitat,
JOAN LERMA I BLASCO
El Conseller d'Economia i Hisenda,
ANTONI BIRLANGA I CASANOVA

linea
Mapa web