Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Decret 18/1993, de 8 de febrer, del Govern Valencià, pel qual aprova el Reglament sobre el Règim Econòmico-financer i Tributari del Cànon de Sanejament.

(DOGV núm. 1964 de 15.02.1993) Ref. Base de dades 0339/1993

Decret 18/1993, de 8 de febrer, del Govern Valencià, pel qual aprova el Reglament sobre el Règim Econòmico-financer i Tributari del Cànon de Sanejament.
La Llei de la Generalitat Valenciana 2/1992, de 26 de març, de Sanejament de les Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana, creà en l'article 20 i següents un recurs tributari de la Hisenda Pública de la Comunitat Valenciana denominat cànon de sanejament.
Aquest recurs tributari té com a finalitat, segons que estableix l'article 19 de la llei esmentada, finançar les despeses de gestió i explotació de les instal·lacions d'evacuació, tractament i depuració d'aigües residuals a què fa referència aquesta.
La importància que aquest recurs tributari té, per a complir els fins que persegueix la llei, fa necessari desplegar reglamentàriament les normes que el regulen en la Llei 2/1992, la qual cosa es duu a terme en virtut d'aquest decret.
Aquest reglament consta de dos capítols. El primer d'ells es dedica a establir les disposicions generals que es refereixen als elements essencials del recurs tributari, concretant i aclarint els aspectes que s'ha considerat necessari desplegar.
D'altra banda, el capítol segon es dedica a regular les normes de gestió del nou recurs tributari, establint els criteris i els procediments pels quals ha de regir-se la seua gestió recaptadora.
Per això, d'acord amb el Consell d'Estat, a proposta del Conseller d'Economia i Hisenda i amb la deliberació prèvia del Govern Valencià, en la, reunió del dia 8 de febrer de 1993,
DECRETE
Article únic
Aprovar el Reglament sobre el Règim Econòmico-financer i Tributari del Cànon de Sanejament, creat per Llei de la Generalitat Valenciana 2/1992, de 26 de març.
DISPOSICIO TRANSITORIA
No obstant el que disposa l'article 16 del reglament aprovat per aquest decret, durant l'any 1993 el premi de cobrança serà, excepcionalment, del 2%, per afrontar les despeses d'implantació.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Autoritze la Conselleria d'Economia i Hisenda per a dictar les disposicions necessàries per al compliment i desplegament del que estableix aquest decret.
Segona
Aquest decret entrarà en vigor el dia de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 8 de febrer de 1993.
El President de la Generalitat Valenciana,
JOAN LERMA I BLASCO
El Conseller d'Economia i Hisenda,
ANTONIO BIRLANGA CASANOVA
Reglament sobre el Règim Econòmico-financer i Tributari del Cànon de Sanejament
CAPITOL I
Article primer. Objecte
És objecte d'aquest reglament el desplegament normatiu del recurs tributari denominat «cànon de sanejament». creat per la Llei de la Generalitat Valenciana 2/1992. de 26 de Sanejament de les Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana.
Article segon. Concepte
El cànon de sanejament és un recurs tributari de la Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, que s'exigirà en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana. i es destinarà al finançament de les despeses de gestió i explotació de les instal·lacions d'evacuació, tractament i depuració d'aigües a què es refereix la Llei de la Generalitat Valenciana 2/1992. de 26 de març i també, si escau, de les obres de construcció d'aquestes.
Article tercer. Fet imposable
El fet imposable el constitueix la producció d'aigües residuals. manifestada a través del consum mesurat o estimat d'aigües de qualsevol procedència.
Article quart. Exempcions
1. No s'exigirà el cànon de sanejament als consums d'usos domèstics d'aquells municipis la població de dret dels quals incrementada si escau, amb la mitjana ponderada de concentració estacional, no arribe a 500 habitants.
Excepcionalment. el Govern Valencià podrà estendre l'exempció als pobles. veïnats o nuclis de població separats a què fa referència la legislació de règim local. la població de dret dels quals unida. si escau, a la ponderada de concentració estacional, siga inferior a 500 habitants. en atenció a les seus especials característiques.
Mentre el Govern Valencià no aprove un mètode de càlcul de la població estacional ponderada, únicament es tindrà en compte la població permanent, que estarà constituïda pel nombre d'habitants residents en cada municipi segons l'últim cens de població.
2. També en quedaran exempts:
a) Els consums d'aigua destinats a sufocar incendis i regar pares o jardins públics.
b) L'alimentació d'aigua per a fonts públiques ornamentals.
Els contribuents amb dret a l'exempció podran sol·licitar, si escau. la devolució de les quantitats pagades en concepte de cànon de sanejament que fi hagen estat facturades, devolució que realitzarà l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana.
Article cinquè. Meritació
El cànon de sanejament es meritarà en el moment en què es consumesca l'aigua subministrada. i s'exigirà simultàniament amb les quotes corresponents al subministrament d'aigua. o en el moment de la seua obtenció en els casos de captació directa.
Article sisè. Pagament
El pagament del cànon de sanejament s'efectuarà en pagar les factures o els rebuts per consum d'aigua que satisfacen els subjectes passius contribuents.
A aquest efecte, en aquestes factures o rebuts s'especificarà l'import del cànon com element independent. sense perjudici dels altres components que hagen de figurar-hi.
L'import de la quota de servei es pagarà proporcionalment al període que comprenga la facturació del consum d'aigua.
L'import de la quota de consum es pagarà d'acord amb els metres cúbics d'aigua consumits en el període de facturació de què es tracte.
Aquelles persones, físiques o jurídiques. titulars d'aprofitaments d'aigua o propietàries d'instal·lacions de recollides d'aigües pluvials o similars, per al seu consum propi, efectuaran el pagament mitjançant liquidacions periòdiques en la forma que es determina en el capítol següent.
Article setè. Subjecte passiu contribuent
Estan obligats al pagament del cànon de sanejament, en qualitat de contribuents. les persones físiques o jurídiques i les entitats que, tot i no tenir personalitat jurídica, constituesquen una unitat econòmica o un patrimoni separat, que realitzen qualsevol consum d'aigua susceptible de ser inclós en el fet imposable.
Llevat prova en contrari, serà considerat com a contribuent qui figure com a titular del contracte de subministrament d'aigua, qui adquiresca l'aigua per al consum directe. o siga titular d'aprofitaments d'aigua o propietari d'instal·lacions de recollida d'aigües pluvials o similars per al consum propi.
Article vuitè. Substitut del contribuent
D'acord amb el que disposa l'article 27 de la Llei de la Generalitat Valenciana 2/1992, de 26 de març, estarà obligada a l'ingrés del cànon de sanejament. en concepte de substitut del contribuent, tota persona o entitat que subministre l'aigua, independentment que el subministrament es mesure o estime, les quals cobraran dels usuaris aquest recurs tributari mitjançant l'oportuna repercussió en la factura o rebut, separadament de qualsevol altre concepte.
A aquest efecte. s'entendrà per entitat subministradora d'aigua aquelles persones físiques o jurídiques, de qualsevol naturalesa. que mitjançant xarxes o instal·lacions de titularitat pública o privada efectuen un subministrament «en baixa» d'aigua, estiga o no emparada aquesta activitat en un títol administratiu de prestació del servei.
Quan una entitat subministradora proveesca «en alta» a altres empreses subministradores, no repercutirà el cànon de sanejament, però estarà obligada a comunicar a l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana el volum d'aigua subministrada i el receptor d'aquesta.
Article novè. Base imposable
La base imposable per a la fixació de la quota de consum serà determinada per l'aigua consumida mesurada en metres cúbics.
La determinació de la base imposable s'efectuarà en règim d'estimació directa quan el consum es mesure per comptador o altres procediments de mesura similars.
A aquest efecte, l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana podrà implantar, d'ofici o a petició del subjecte passiu i en tot cas al seu càrrec, un sistema de mesurament directe per comptador.
Quan el consum d'aigua no siga susceptible de mesurar-se per comptador o altres procediments de mesura, la base imposable es determinarà pel mètode d'estimació objectiva.
En qualsevol cas, i amb caràcter supletori, podrà determinar-se la base imposable per estimació indirecta, d'acord amb el que disposen els articles 50 i 51 de la Llei General Tributària, quan resulte impossible conèixer les dades imprescindibles per a la fixació de la base imposable, per les causes i amb els mitjans establertes en els articles indicats.
Article deu. Estimació objectiva de la base imposable
1. En el cas de captacions soterrànies que no tinguen instal·lats dispositius d'aforament directe de cabals de subministrament o que tenint-ne no es troben en funcionament, el consum mensual. a efecte de l'aplicació del cànon, es determinarà per la quantitat que resulte de dividir por dotze el total anual atorgat en l'autorització o concessió administrativa de l'explotació del brollador de què es tracte.
En el cas que tampoc hi haja l'autorització esmentada o concessió administrativa o que havent-ne no assenyale el volum total autoritzat, el consum mensual s'avaluarà en funció de la potència nominal del grup elevador mitjançant la fórmula:
Q = (37.500 x p/h) + 20
En la qual:
Q és el consum mensual facturable, expressat en metres cúbics.
p és la potència nominal del grup o grups elevadors. expressada en quilovats.
h és la profunditat dinàmica mitjana de l'aqüífer en la zona considerada, expressada en metres.
2. En el cas de subministraments mitjançant contractes d'aforament i quan no puga ser mesurat directament, el volum d'aigua utilitzat en el període esmentat en el nombre anterior s'avaluarà per aplicació de la fórmula següent:
V = I : M
En la qual:
V és el volum d'aigua calculat, expressat en metres cúbics.
I és l'import satisfet com a preu de l'aigua, expressat en pessetes.
M és el preu mesurat de mercat de l'aigua en el municipi corresponent, expressat en pessetes/m3.
3. En la resta dels casos de consums domèstics, quan no siga possible determinar un dels dos components del cànon, o tots dos, es procedirà de la manera següent:
a) Per al pagament de la quota de consum, el volum d'aigua utilitzat en el període indicat s'avaluarà a raó de 200 litres per habitant i dia.
b) Per al pagament de la quota de servei s'estimarà que hi ha tants consumidors com el resultat de dividir per tres el nombre d'habitants beneficiaris de l'aprofitament.
4. En els casos previstos en els apartats anteriors, el contribuent podrà demostrar, preferentment mitjançant instal·lació de comptador o altres procediments de mesura similars, que el consum d'aigua fou inferior, en aquest cas es practicarà la liquidació que pertoque.
Article onze. Quota
La quota del cànon de sanejament, que s'integra per la suma de les de servei i consum, es determinarà d'acord amb les tarifes que es fixaran anualment en la Llei de Pressupostos de la Generalitat Valenciana.
Pe a determinar la tarifa del cànon es podrà distingir entre usos domèstics i usos industrials de l'aigua; així mateix es podrà diferenciar en funció de la població i dels factors relatius a la dimensió de l'establiment.
S'entén per usos domèstics els consums d'aigua realitzats en habitatges que donen lloc a aigües residuals generades principalment pel metabolisme humà i les activitats domèstiques.
La quota aplicable als consums domèstics podrà establir-se en funció de la població de cada municipi, per a la qual cosa es podrà distingir entre població permanent i població estacional.
En el cas que un sol comptador servesca per a mesurar el consum d'una comunitat de veïns o grup d'habitatges, el nombre de subjectes passius que servirà de base per a l'aplicació de la quota fixa s'estimarà d'acord amb la taula següent, que estableix una equivalència entre el calibre de comptador i el nombre de subjectes passius servits per ell. Aquesta equivalència s'utilitzarà mentre no es demostre que és un altre el nombre de subjectes passius que obtenen el subministrament d'aigua a través del mateix comptador.
- Comptador amb calibre de fins a 13 mm: 1 abonat.
- Comptador amb calibre de fins a 15 mm: 2 abonats.
- Comptador amb calibre de fins a 20 mm: 3 abonats.
- Comptador amb calibre de fins a 25 mm: 4 abonats.
- Comptador amb calibre de fins a 30 mm: 8 abonats.
- Comptador amb calibre de fins a 40 mm: 15 abonats.
- Comptador amb calibre de fins a 50 mm: 22 abonats.
- Comptador amb calibre de fins a 65 mm: 50 abonats.
- Comptador amb calibre de fins a 80 mm: 90 abonats.
- Comptador amb calibre de més de 80 mm: 150 abonats.
S'entén per usos industrials els consums d'aigua realitzats des de locals utilitzats per a efectuar qualsevol activitat comercial o industrial.
La quota del cànon de sanejament que s'ha de satisfer per usos industrials serà la que resulte segons una de les dues modalitats següents:
a) La determinada d'acord amb la tarifa establerta amb caràcter general per a tots els usos industrials.
b) La corregida per determinats coeficients establerts en funció de la contaminació produïda, de la capacitat de depuració i de la incorporació ostensible de l'aigua als productes fabricats, mitjançant l'aplicació de les fórmules i els procediments que s'establesquen reglamentàriament.
Siga quin siga el sistema de determinació de la base imposable, la quota del cànon s'haurà de satisfer, en tot cas, pel contribuent, en l'import íntegre, sense perjudici de les bonificacions que resulten procedents.
Article dotze. Bonificacions
S'aplicarà una bonificació del 50% en les quotes del cànon de sanejament. exclusivament per usos domèstics, en aquells municipis que no compten amb sistemes de depuració en servei, en execució o amb projecte tècnic aprovat per la Generalitat Valenciana.
La bonificació anterior quedarà automàticament sense efecte en el moment en què els municipis compten amb un projecte de sistema de depuració aprovat tècnicament per la Generalitat Valenciana.
A aquest efecte, s'entendrà que hi ha un projecte tècnic aprovat per la Generalitat Valenciana quan hi haja un plec de prescripcions tècniques o projecte d'obres aprovat per l'òrgan competent de la Generalitat Valenciana.
Igualment, mitjançant ordre de la Conselleria d'Economia i Hisenda, a proposta de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, es determinaran els municipis o les àrees als quals s'aplicarà aquesta bonificació, i també els municipis als quals es deixe d'aplicar, l'acord amb el que disposa el paràgraf anterior.
Article tretze. Compatibilitat i incompatibilitat amb altres exaccions
A fi d'evitar la doble imposició. el cànon de sanejament serà incompatible amb l'exacció de tributs, preus públics o altres recursos de caràcter local que es destinen al finançament efectiu de la gestió i explotació de les obres i instal·lacions a què fa referència la Llei de la Generalitat Valenciana 2/1992, de 26 de març.
Al contrari, aquest cànon serà compatible amb l'existència d'altres tributs o recursos locals per a finançar la construcció d'aquestes obres i instal·lacions, i també amb la percepció de taxes, preus públics o qualsevol altre recurs legalment autoritzat per a costejar la prestació de serveis de clavegueram o altres actuacions que no siguen objecte del cànon.
En qualsevol cas, es garantiran les quantitats necessàries per a l'explotació efectiva de les instal·lacions d'evacuació i tractament d'aigües residuals de la seua titularitat.
El Govern Valencià determinarà, mitjançant decret, el procediment per mitjà del qual s'hauran de satisfer aquestes quantitats.
CAPITOL II
Normes de gestió
Article catorze. Gestió recaptadora
D'acord amb el que disposen els articles 14.3 i 16 apartat b) de la Llei de la Generalitat Valenciana 211992. de 26 de març, la gestió recaptadora del cànon de sanejament serà efectuada per l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana, entitat de dret públic creada per aquesta llei.
Article quinze. Ingrés pel substitut del contribuent
1. El substitut del contribuent haurà de presentar periòdicament, per cada municipi que proveesca, totalment o parcialment, declaració-liquidació corresponent a la facturació realitzada durant el període a què es refereix el paràgraf següent, sense que en cap cas aquest període siga superior a tres mesos, llevat autorització expressa a l'efecte de l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana.
Aquests períodes coincidiran, en cada cas. amb el de facturació del substitut del contribuent per la prestació del servei de subministrament d'aigües, siga aquest mensual, bimensual o un altre diferent, amb la limitació expressada en l'últim incís del paràgraf anterior.
2. La declaració-liquidació esmentada es presentarà i ingressarà en els comptes corrents oberts a l'efecte, amb la denominació «Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana. Cànon de Sanejament», en les entitats financeres col·laboradores que designe amb aquesta finalitat l'entitat de dret públic esmentada.
El termini de presentació i ingrés de les declaracions-liquidacions, que s'ajustaran al model que s'aprove al moment oportú, serà fins a al dia 5 del tercer mes següent a aquell en què acabe el període a la facturació del qual faça referència.
L'import que s'ha d'ingressar en aquestes declaracions-liquidacions serà de la totalitat del cànon de sanejament recaptat.
3. Entre els dies 1 i 28 del mes de febrer de cada any, el substitut del contribuent presentarà una declaració-liquidació resum anual referida a l'any anterior, segons el model que s'aprove en el moment oportú.
En aquesta declaració resum anual. podran ajustar-se les regularitzacions procedents de l'any anterior per errors en la facturació.
Si a causa d'aquesta regularització, de la declaració-liquidació resum anual resulta una quota negativa, el substitut tindrà dret a la devolució de la quantitat corresponent.
Article setze. Premi de cobrança
Els substituts del contribuent tindran dret a percebre un premi de cobrança, que es deduirà de l'import de la quota del cànon de sanejament ingressada en cada declaració-liquidació, sempre que s'haja presentat en el model establert a l'efecte i dins dels terminis reglamentaris.
Aquest premi de cobrança serà de l'1% de l'import de la quota liquidada.
Article disset. Ingrés directe pel subjecte passiu contribuent consumidor
1. Els subjectes passius contribuents, que no reben l'aigua d'altres persones o entitats subministradores. estaran obligats a presentar una declaració d'alta pel cànon de sanejament en el termini de sis mesos des de l'entrada en vigor d'aquest decret, o des que comence la subjecció al cànon, si és després d'aquesta entrada en vigor, i utilitzaran amb aquesta finalitat el model d'alta que s'aprove al moment oportú.
2. Una vegada rebuda la declaració d'alta i quan el consum anual d'aigua siga inferior a 6.000 m3, l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana practicarà la liquidació corresponent a l'any natural a què aquella faça referència, que serà notificada al subjecte passiu per a l'ingrés en l'entitat financera col·laboradora corresponent, en els terminis previstos en l'article 20 del Reglament General de Recaptació, aprovat pel Reial Decret 1684/1990, de 20 de desembre.
La liquidació corresponent a l'any en què comence la subjecció al cànon de sanejament es prorratejarà per a incloure-hi només el període de subjecció.
Quan el consum anual d'aigua siga superior a 6.000 m3, la periodicitat de la liquidació ,era trimestral. i el prorrateig a què fa referència el paràgraf anterior es farà en el primer trimestre que es liquide.
3. En els exercicis posteriors el cànon s'exigirà pel sistema de padró o matrícula, i el subjecte passiu quedarà obligat a ingressar l'import que corresponga des de l'1 de setembre fins al 20 de novembre de cada any, quan el consum anual d'aigua siga inferior a 6.000 m3, o entre els dies 1 al 20 dels mesos d'abril, juliol, octubre i gener, referits als respectius trimestres naturals anteriors, quan el consum anual d'aigua siga superior a 6.000 m3, en els comptes corrents de les entitats financeres col·laboradores designades a l'efecte per l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana.
4. Si el contribuent incompleix l'obligació de donar-se l'alta establerta en aquest article, aquesta alta podrà fer-la d'ofici l'entitat de dret públic esmentada, incloent-la en el padró del cànon de sanejament i practicant la liquidació que corresponga d'acord amb les dades de què dispose. En aquest cas, a més de l'import del cànon del sanejament meritat en els períodes no prescrits i no liquidats prèviament, s'exigiran els interessos de demora corresponents i s'imposaran les sancions que pertoquen.
Article divuit. Recaptació en via executiva
El cànon de sanejament s'ingressarà en període voluntari en els terminis que estableix l'article 20 del Reglament General de Recaptació.
En qualsevol cas. la falta de pagament en període voluntari del cànon de sanejament originarà l'exacció per via de constrenyiment, d'acord amb el que disposa aquest reglament.
Amb aquesta finalitat, les entitats subministradores, en el supòsit d'ingrés pel substitut del contribuent, comunicaran semestralment a l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana la relació de contribuents que no hagen satisfet el cànon de sanejament, indicant-hi el nom i els cognoms, raó social o denominació, localitat o adreça del deutor i el número d'identificació fiscal o el DNI, l'import, del deute pel cànon de sanejament i el període a què correspon, amb indicació expressa que el deute no ha estat satisfet en el període de cobrament voluntari, una vegada realitzades totes les gestions usuals de cobrament del deute.
D'altra banda, l'entitat de dret públic esmentada traslladarà la informació a què es refereix el paràgraf anterior, junt amb la que tinga en relació amb els supòsits d'ingrés directe pel consumidor, i hi indicarà les mateixes dades que s'expressen en el paràgraf esmentat, a la Intervenció Delegada de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, amb la proposta que aquesta expedesca les certificacions de descobert corresponents i es continue l'execució per la via administrativa de constrenyiment.
Aquesta execució per la via administrativa de constrenyiment la farà l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana.
Article nou. Obligacions formals.
La comptabilitat dels substituts del contribuent haurà de permetre determinar, en tot moment i amb la precisió deguda, l'import del cànon de sanejament que haja hagut de repercutir al contribuent, i també el compliment efectiu de l'obligació de repercussió.
Els substituts del contribuent hauran de complir les obligacions formals de registre i de facturació regulades en la normativa de l'Impost sobre el Valor Afegit, i tenir en tot moment a disposició de l'administració tributària de la Comunitat Valenciana els registres i les documentacions justificatives de l'IVA.
En el cas que l'entitat subministradora siga una administració local o institucional, el cànon repercutit als usuaris i el seu ingrés en l'entitat de dret públic es comptabilitzarà en compte específic d'acord amb el Pla General de Comptes per a les Entitats Locals, aprovat pel Ministeri d'Economia i Hisenda.
Les entitats subministradores hauran d'adaptar el format de les seues factures o rebuts de manera que hi figuren, de forma diferenciada i comprensible, les dades següents:
a) El nombre de metres cúbics facturats en el període. En els supòsits de subministrament mitjançant contractes d'aforament en què el volum no puga ser mesurat directament, el nombre de metres cúbics es determinarà d'acord amb el mètode d'estimació objectiva fixat en l'article 10.
b) L'import en pessetes facturat per la quota de consum del cànon de sanejament. Aquest import serà el resultat de multiplicar la tarifa que corresponga, d'acord amb el tipus d'ús i altres variables que siguen aplicables, pels coeficients de càrrega contaminants i de correcció del volum d'aigua consumit que s'haja aprovat. si escau.
c) L'import facturat per la quota de servei del cànon de sanejament, modificat si s'escau pels índexs correctors que hagen estat aprovats, dividit entre tantes parts com rebuts gire a l'any l'entitat subministradora.
d) L'import total facturat com a cànon de sanejament, especificant-hi el caràcter de recurs tributari de la Generalitat Valenciana.
Article vint. Ingrés per les entitats financeres col·laboradores en l'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana
Les entitats financeres col·laboradores trametran les quantitats corresponents al que s'ha recaptat pel cànon de sanejament al compte corrent de l'entitat financera que designe a l'efecte l'entitat de dret públic esmentada.
Aquesta tramesa de fons s'efectuarà amb la periodicitat que es determine al moment oportú.
Juntament amb la quantitat indicada, s'adjuntarà la informació necessària, en suport informàtic, d'acord amb les especificacions que s'establesquen al moment oportú, que permeta conéixer els contribuents o substituts dels quals a qui corresponen les quantitats ingressades i l'import individualitzat de cadascuna d'elles.
Article vint-i-u. Inspecció
La direcció i el control de l'activitat inspectora del compliment de les obligacions establertes en la Llei de la Generalitat Valenciana 2/1992, de 26 de març, quant al recurs tributari denominat «cànon de sanejament», correspon a la Conselleria d'Economia i Hisenda, sobre això s'aplicarà la normativa continguda en el Reial Decret 939/1986, de 25 d'abril, que aprova el Reglament General de la Inspecció dels Tributs.
Article vint-i-dos. Infraccions i sancions
Les infraccions tributàries seran qualificades i sancionades d'acord amb el que disposa la Llei General Tributària i les disposicions complementàries o concordants que regulen la potestat aplicadora de sancions de l'administració pública en matèria tributària, en especial el Reial Decret 2631/1985, de 18 de desembre, sobre procediment per a sancionar les infraccions tributàries.
Article vint-i-tres. Recursos
Contra els 'actes administratius dictats en matèria de gestió recaptadora del cànon de sanejament podrà interposar-se recurs de reposició o d'alçada, d'acord amb el que estableix el Decret 34/1983, de 21 de març, del Govern Valencià, pel qual aprova normes provisionals per a la resolució de reclamacions interposades contra liquidacions de tributs propis de la Generalitat Valenciana.

linea
Mapa web