Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Resolució de 26 de gener de 1990, de la Secretaria General de la Conselleria de Sanitat i Consum, per la qual es dicten normes sobre el programa d'implantació progressiva del Registre del Personal adscrit a les Institucions Sanitàries del SVS.

(DOGV núm. 1246 de 16.02.1990) Ref. Base de dades 0446/1990

Resolució de 26 de gener de 1990, de la Secretaria General de la Conselleria de Sanitat i Consum, per la qual es dicten normes sobre el programa d'implantació progressiva del Registre del Personal adscrit a les Institucions Sanitàries del SVS.
La disposició final primera de l’Ordre de 21 de setembre de 1989, de la Conselleria de Sanitat i Consum, per la qual es constitueix i regula el Registre de Personal adscrit a les Institucions Sanitàries del Servei Valencià de Salut (DOGV 1167, de 23 d'octubre), facultà aquesta Secretaria per a dictar les normes i adoptar les mesures necessàries per a la progressiva implantació de l’esmentat Registre de Personal Sanitari.
La concepció d'aquest Registre de Personal Sanitari transcendeix els objectius administratius de manteniment de les inscripcions i anotacions del personal que afecten la seua vida laboral -que per si mateixos justificarien l'existència del Registre- per a tractar de convertir-se en el nucli fonamental del sistema d'informació per a la gestió de personal del Servei Valencià de Salut.
Per a cobrir tals objectius, el Registre de Personal Sanitari s'haurà de caracteritzar per la seua eficàcia i utilitat, per a la gestió de personal, pel seu caràcter integrador, per evitar treballs redundants i informacions desfasades i/o contradictòries, per la seua voluntat unitària, de manera que es minimitzen les duplicitats de sistemes d'informació i la tendència centrífuga a intentar resoldre les mancances existents amb solucions sectorials i diferents; tot això, obviant deseconomies i permetent, alhora, la concentració de recursos a costos acceptables, la celeritat conseqüència del fet que les competències en la matèria ja estan àmpliament delegades, i, finalment, la professionalitat de la font d'informació, que permetrà la seua disponibilitat per a tots aquells òrgans que, reglamentàriament i en llurs respectius nivells, detenten competències en matèria de personal.
Tot això configura un sistema que manté dos nivells fonamentals: d'una banda, el nivell administratiu, fonamentalment integrat per la anotació, i la subsegüent validació, de la inscripció d'actes administratius que afecten la vida laboral del personal sanitari en el Registre, i, d'altra banda, un nivell de gestió, basat en l’explotació de les dades del Registre i àmpliament distribuït entre el òrgans esmentats.
L'entrada en funcionament d'un sistema de tal complexitat, sense meditatitzar la gestió quotidiana actual, requereix un important equipament informàtic, unes aplicacions provades i un alt grau d'organització, aspectes que cal anar concretant i desplegant amb l’objectiu que el conjunt del sistema puga estar funcionant al final d'aquest exercici.
Per altra part, la situació pressupostària derivada del Decret 194/89, de 22 de desembre, del Consell de la Generalitat Valenciana, i de l’Ordre de 29 de desembre, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, supedita el grau d'execució de l’estructura de recursos prevista per a aquest Registre a l'aprovació i publicació dels Pressuposts corresponents a l’exercici 1990.
Per tot això, i a l'empara de les facultats que m'han estat atribuïdes per la Disposició Final Primera de l'Ordre de 21 de setembre de 1989, de la Conselleria de Sanitat i Consum,
RESOLC:
Article primer. Personal Sanitari Local.
L'actual sistema de registre de Personal Sanitari Local mantindrà la seua vigència en tant no es dicten normes específiques per a la seua incorporació al Registre de Personal adscrit a les Institucions Sanitàries del Servei Valencià de Salut.
La comunicació dels actes i de les resolucions que afecten la vida laboral d'aquest personal, l’emissió de certificats, etc., continuarà realitzant-se com fins ara, si bé la Unitat d'Actuació Assistencial de la Secretaria General assumirà directament la responsabilitat sobre el citat Registre.
Article segon. Personal de Centres de Salut Comunitària.
El registre de personal adscrit als Centres de Salut Comunitària, que fins ara gestionava la Conselleria d'Administració Pública, és assumit per la Unitat d'Actuació Assistencial.
La comunicació dels actes i de les resolucions que afecten la vida laboral d'aquest personal, l’emissió de certificats, etc., continuarà realitzant-se com fins ara, si bé la unitat d'Actuació Assistencial assumirà directament la responsabilitat sobre l’esmentat Registre.
Article tercer. Personal estatutari i altres.
El registre de personal estatutari i altres modalitats de personal no incloses en els articles anteriors d'aquesta Resolució, s'iniciarà quan ho permetrà l’engegada dels seus sistemes informàtics de suport, i en la forma que oportunament establirà aquesta Secretaria General. Mentre es produeix això, la anotació dels actes i de les resolucions que afecten la vida laboral d'aquest personal, l’emissió de certificats, etc., continuarà realitzant-se com fins ara.
Article quart. Relacions de llocs de treball.
La Unitat d'Actuació Assistencial procedirà a la confecció progressiva dels avantprojectes de relacions de llocs de treball en les Institucions Sanitàries del Servei Valencià de Salut, sobre la base de la informatització de les actualment existents, i, després de l'aprovació reglamentària de les definitives per l'autoritat competent, a l'assignació de números d'identificació de llocs de treball i a llur incorporació al Registre de Personal Sanitari.
Qualsevol modificació posterior a l'aprovació de tals relacions de llocs de treball s'haurà de comunicar al Registre de Personal Sanitari que assignarà els corresponents números d'identificació de tals llocs.
La Unitat d'Actuació Assistencial, a l’efecte de l’elaboració de les relacions de llocs de treball, comptarà amb la col·laboració dels corresponents òrgans de la Conselleria de Sanitat i Consum i del Servei Valencià de Salut, els quals facilitaran la informació que els hi serà requerida.
Article cinquè Grup Assessor del Registre de Personal adscrit a les Institucions Sanitàries del Servei Valencià de Salut.
A fi de contribuir a l'anàlisi i a la definició del Registre de Personal Sanitari, es constitueix el Grup Assessor del Registre de Personal adscrit a les Institucions Sanitàries del Servei Valencià de Salut, dependent de la Secretaria General de la Conselleria, el qual serà integrat per tècnics en matèria de personal sanitari, de gestió econòmica, informàtica i d'altres, i seran designats per la pròpia Secretaria General, directament i a proposta de la Direcció del Servei Valencià de Salut. Tals assessors disposaran de la corresponent credencial i els serà facilitada a les institucions sanitàries tota la informació que sol·liciten en relació amb els diversos aspectes del Registre.
Article sisé. Unitats del Registre de Personal Sanitari.
Segons que estableix l'article tercer de l’Ordre de 21 de setembre, de la Conselleria de Sanitat i Consum, als departaments de personal dels Serveis Centrals, Delegacions del Servei Valencià de Salut i Arees existents, es constituiran, amb els recursos humans del propi Organisme, unitats destacades del Registre de Personal Sanitari que, segons la Disposició Addicional de l’esmentada Ordre, mantindran la subordinació orgànica que escaiga i la dependència funcional, a aquest efecte, de la Unitat d'Actuació Assistencial. El personal de tals unitats iniciarà les seues actuacions en les tasques preliminars de posada en marxa del Registre de Personal Sanitari per a, posteriorment, desplegar les tasques d'inscripció d'actes i de resolucions i d'explotació de resultats del Registre.
DISPOSICIO FINAL
Aquesta Resolució entrarà en vigor l’endemà de la seua publicació al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 26 de gener de 1990.
El Secretari General de la Conselleria de Sanitat i Consum: José Luis Vera Llorens.

linea
Mapa web