Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Circular de 27 de desembre de 1989, de la Intervenció General, per la qual es dicten normes per als acomptes de Caixa Fixa i controls posteriors de les despeses excloses de fiscalització prèvia.

(DOGV núm. 1247 de 19.02.1990) Ref. Base de dades 0456/1990

Circular de 27 de desembre de 1989, de la Intervenció General, per la qual es dicten normes per als acomptes de Caixa Fixa i controls posteriors de les despeses excloses de fiscalització prèvia.
L'article 5 del Decret del Consell 176/1989, de 24 de novembre, pel qual es desplega l'article 57.1 de la Llei 4/1984, de 13 de juny, sobre aplicació de fons i controls posteriors de despeses excloses de fiscalització prèvia, estableix que els comptes justificatius de la inversió d'aquests fons s'examinaran mitjançant procediments de mostratge, segons les instruccions que a l'efecte dicte aquest Centre Directiu.
D'altra banda, l’Ordre de la Conselleria d'Economia i Hisenda de 13 de desembre següent faculta aquesta Direcció General per a dictar les normes de desplegament.
Per tot això, establint les instruccions per a les actuacions fiscalitzadores a posteriori i fent ús de la facultat de la disposició final primera de l’Ordre de la Conselleria d'Economia i Hisenda de 13 de desembre es dicten les regles següents:
Regla 1
1. Els acomptes de Caixa fixa són les provisions de fons que s'efectuen a les Habilitacions de la Generalitat per a l'atenció de despeses del Capítol N, excloses de fiscalització prèvia, característica determinant de la regulació d'aquests fons pel Decret del Consell 176/1989, de 24 de novembre, incloent-hi les indemnitzacions regulades pel Decret del Consell 200/1985, de 23 de desembre, tenint en compte la compensació que suposa per als funcionaris autoritzats per a una comissió de servei i el principi de gestió integrada del Capítol N.
2. Consegüentment, amb càrrec a aquestes atencions poden atendre's totes les despeses del Capítol N, segons el Codi d'Aplicacions Pressupostàries Vigents, annex a aquesta norma, mentre la seua quantia no ultrapasse les 500.000 pessetes.
Regla 2
Atés que les característiques del sistema són no poder tramitar propostes de pagament directes a favor de perceptors per import inferior a cent mil pessetes ni efectuar pagaments amb càrrec a les provisions de Caixa fixa, per import que ultrapasse les cinc-centes mil pessetes, es posarà el zel màxim per al compliment més estricte.
Regla 3
1. El sistema impedeix acumular en un únic justificant pagaments que es deriven de diverses despeses i fraccionar una despesa en pagaments diversos, aspectes als quals es prestarà una especial atenció en les fiscalitzacions posteriors; aquest centre directiu prestarà un èmfasi especial per a tallar qualsevol desviació que es pogués produir sobre això.
2. Igualment, si en les fiscalitzacions posteriors els Interventors-Delegats advertissen que s'imputen a l'acompte de Caixa fixa despeses distintes al Capítol N, sense l'acord previ que regula el paràgraf 2n. de l'article 1r. del Decret del Consell 176/1989, ho comunicaran immediatament a aquest centre directiu, independentment de fer-ho constar en els seus informes.
Regla 4
1. Totes les despeses del Capítol N que ultrapassen les cinc-centes mil o un milió de pessetes per subministraments menors, estan sotmeses a fiscalització prèvia, per la qual cosa hauran de tramitar-se d'acord amb la legislació aplicable al contracte administratiu corresponent.
2. No obstant això, segons que disposa l'article 57.1 de la LHPGV, les despeses de caràcter periòdic i altres de tracte consecutiu no estan sotmeses a fiscalització prèvia, una vegada que la despesa corresponent al període inicial que les genere hagués estat degudament intervinguda.
3. Les despeses compreses en el paràgraf primer anterior i les del segon que ultrapassen les 500.000 pessetes, es satisfaran mitjançant OK directe a favor dels creditors respectius, ja que les fases anteriors s'havien de produir.
4. Els pagaments inferiors a 500.000 pessetes satisfets amb càrrec a l'acompte de Caixa fixa, despeses compreses en el paràgraf 2n. anterior, es reposaran a l’Habilitat corresponent mitjançant la realització d'un document OK, on figurant com a interessat el creditor, que ja figurava en la contractació inicial, «s'endossarà» a l'habilitat com a reposició del pagament efectuat i s'hi adjuntarà una còpia del justificant amb el vaig rebre o acreditació del pagament a l'interessat.
Regla 5
Tal com disposa l'article 4 del Decret del Consell 176/1989, de 24 de novembre, les despeses que s'imputen a l'acompte de Caixa fixa es sotmetran a la tramitació establerta en cada cas, de la qual quedarà constància. L'ordenació del pagament a l'habilitat constarà en els justificants originals subscrita pel Cap de Servei, Oficina o dependències autoritzades per a realitzar la sol·licitud d'obertura de comptes de l'Annex N de l'Ordre de 13 de desembre de 1989, sense perjudici que les Secretaries Generals autoritzen o disposen que siguen altres persones les que subscriguen aquesta ordenació.
Regla 6
1. Les reposicions de fons es practicaran a mesura que les necessitats de tresoreria de les Habilitacions ho demanen.
2. El termini per a efectuar l’última reposició serà fins al dia que autoritze l’Ordre per la qual es regulen les operacions de tancament de l’exercici, per a la realització de documents en fase K.
Regla 7
D'acord amb el principi d'imputació anual que consagra l'article 31.1 de la LHPGV, les despeses efectuades amb càrrec a l'acompte de caixa han de quedar aplicades al pressupost a què s'efectuaren. Consegüentment, la Regla 6-2 s'ocupa de l’última reposició anual, a l’efecte d'obtenir l’objectiu necessari indicat.
No obstant això, el Decret del Consell de la Generalitat 1/1989, de 16 de gener, que desplegà l'article 31.2 de la LHPGV, defineix les despeses degudament adquirides per tal d'exceptuar-ne l'aplicació al mateix exercici, per la qual cosa, si excepcionalment a fi d'exercici quedassen despeses sense imputar-hi, aquestes, necessàriament, han de ser les descrites en els articles 1 i 2 del precepte reglamentari indicat.
Regla 8
1. Per a la reposició de fons es realitzarà el compte del model annex NI, que comprendrà totes les despeses l’import de les quals es reclame. Tots els justificants seran originals i es detallaran, amb l’expressió prèvia en l'angle superior dret del número d'ordre que correspon al justificant.
2. El número d'ordre començarà amb el número 1 per cada Habilitació i programa i seguirà fins al final d'exercici; s'haurà de prestar especial atenció perquè el número que inicie cada compte siga l’immediat següent a l’últim justificant del compte anterior.
3. Les Habilitacions que gestionen més d'un programa duran compte separat de cadascuna d'ells.
Regla 9
1. Tal com s'indica en l'article 10 de l'Ordre de la Conselleria d'Economia i Hisenda de 13 de desembre de 1989, els ADOK per a reposició es faran basant-se en el resum del compte model annex NI de l'Ordre de la Conselleria d'Economia i Hisenda de 13 de desembre de 1989. La Intervenció Delegada ho autoritzarà després de comprovar que la suma dels justificants compresos en el compte coincideix amb el total d'aquest i que es correspon amb el total dels documents ADOK realitzats.
2. Les Habilitacions que no formulen reposició de despeses en un trimestre ho hauran de comunicar a la Intervenció Delegada, al mateix temps que trameten l'Acta d'arqueig a què fa referència l'art. 6é. del Decret 176/1989, de 24 de novembre.
Regla 10
1. El resum dels comptes, model annex NI, que ha de formular-se per a les reposicions de fons, ha de quadrar amb el total del compte, per la suma del conjunt de justificants que la constitueixen.
2. El resum comprén el total per cada subconcepte pressupostari que dóna lloc a reposició mitjançant la gravació dels documents ADOK corresponents, el número d'ordre dels quals s'expressarà en la primera columna del resum, «núm. document», tot seguit, la Intervenció Delegada hi consignarà, una vegada autoritzada la proposta, el número d'assentament que ha correspost al document de control obtingut.
3. L'expressió de la partida del model Annex NI es correspondrà amb el de la classificació orgànica, funcional i econòmica correspondent.
Regla 11
En la casella de firma de l’Interventor Delegat dels documents en fase K s'estamparà un segell amb la llegenda «Decret 176/1989, de 24 de novembre. Despeses excloses de fiscalització prèvia». Aquest segell s'estamparà tant en els documents en fase K que es graven per a reposició com en aquells que puguen fer-se, per imports compresos entre cent mil i cinc-centes mil pessetes, per al pagament directe als creditors, i també en els que, entre mil i un milió de pessetes, puguen lliurar-se per subministraments menors, o els de major import corresponent als pagaments d'obligacions del paràgraf 2n. de la Regla 4.
Regla 12
Per a la fiscalització per mostratge de les despeses ateses per a la provisió de Caixa fixa, a efectuar per les Intervencions Delegades, s'observaran les prescripcions següents:
1. Es defineixen com poblacions objecte de mostratge el conjunt de justificants integrants dels comptes formulats per les habilitacions, per a reposició de fons i, independentment, els documents en fase K lliurats per al pagament directe als perceptors, amb càrrec al Capítol N per a pagaments per despeses excloses de fiscalització prèvia.
Pel que fa a comptes, les Intervencions Delegades de cada Conselleria consideraran població objecte de mostratge tots els justificants dels comptes formulats en la Conselleria respectiva, bé per habilitacions o per grups en funció de la tramitació d'aquests.
2. El període de temps considerat serà, com a màxim, d'un trimestre i es podrà reduir discrecionalment a proposta dels Interventors Delegats.
3. L'extracció s'efectuarà amb la prèvia ordenació de les operacions objecte de mostratge, amb aquesta finalitat es prendrà com a base els suports confeccionats per a això.
4. Els justificants o documents integrats de les mostres s'examinaran individualment per tal de comprovar el compliment de les disposicions aplicables en cada cas i, òbviament, les operacions aritmètiques que hi comprenen.
5. La informació deduïda dels procediments esmentats es traslladarà a quadres independents per a cada població considerada, on es recolliran les dades identificatives d'aquesta població i de la mostra seleccionada i també el tipus d'examen realitzat, la proporció observada d'expedients correctes i defectuosos i els tipus d'errors detectats; de tot això es lliurarà informe escrit on es farà constar les observacions i conclusions i les recomanacions que se'n deriven.
6. Així mateix, si s'hi detectassen casos dels recollits en el paràgraf 2n. de la Regla 3 es comunicarà a la Intervenció General.
7. Els informes anteriors (models annexos I i N), es trametran, tal i com preceptua el paràgraf primer de l'article 11 de l’Ordre de la Conselleria d'Economia i Hisenda de 13 de desembre de 1989, al Conseller respectiu perquè formule, si s'escau, i en el termini de quinze dies, les al·legacions que considere oportunes.
8. De les actuacions practicadas es deixarà constància en els comptes que es tornaran, si s'escau, a les Intervencions Delegades perquè els incorporen als documents ADOK de reposició que justifiquen.
9. Si com a conseqüència de l’informe fiscal queden esmenades les anomalies, els comptes rectificats i les actuacions es trametran a la Intervenció Delegada.
10. Si en tornar els comptes a la Intervenció Delegada s'advertís que les anomalies no s'havien corregit, s'adoptaran les mesures necessàries per a salvaguardar els drets de la Hisenda de la Generalitat.
11. En els dos casos anteriors la Intervenció Delegada elevarà a la Intervenció General de la Generalitat els informes fiscals i les al·legacions, si s'escau, trameses per les Conselleries. En el supòsit previst en el paràgraf anterior la Intervenció General proposarà al Conseller d'Economia i Hisenda la incoació de l’expedient administratiu que regula l'art. 89 de la LHPGV.
Regla 13
Les normes del Decret del Consell de la Generalitat Valenciana 31/1988, de 21 de març, de l’Ordre de la Conselleria d'Economia i Hisenda de 26 d'abril de 1988, i disposicions legals complementàries sobre procediments i pagament d'interessos de demora, són de total observància per al règim de pagaments amb càrrec als acomptes de Caixa fixa. Quan les Habilitacions, d'ofici o a instància de part, consideren la procedència del pagament d'interessos, trametran la comunicació corresponent a la Intervenció General, per conducte de les Intervencions Delegades, per a realitzar el pagament i els tràmits posteriors.
Regla 14
1. Les Intervencions Delegades duran la relació de les Actes d'Arqueig d'Acompte de Caixa, practicades per cada Habilitació trimestralment, segons l'article 6 del Decret 176/1989, de 24 de novembre.
2. Una vegada transcorregut el primer mes següent a cada trimestre natural els Interventors Delegats comunicaran a la Intervenció General les Habilitacions que no han tramés les reglamentàries Actes d'Arqueig i el Centre Fiscal adoptarà les mesures cautelars necessàries, amb les comprovacions prèvies realitzades.
Regla 15
Les normes compreses en les Regles anteriors s'aplicaran a la gestió del Capítol N del Pressupost del Servei Valencià de Salut, amb les particularitats següents:
1. La comprovació que recull la Regla 9.1 es realitzarà en el moment de la fiscalització per mostratge posterior.
2. El número d'ordre del resum de l'annex NI que desplega el paràgraf 2n. de la Regla 10 serà, per al SVS, el número d'assentament en la comptabilitat principal de l'ADOK corresponent.
3. Tenint en compte que mentre la fase K es produeix per accés directe informàtic, aquests documents i la seua justificació quedaran en dipòsit en els centres de despesa que els han processat.
4. La posterior fiscalització per mostratge s'efectuarà en els centres de despesa que tramitaren els documents K de reposició o el seu pagament directe, mitjançant la concurrència de l'Interventor Delegat o funcionari d'Intervenció.
València, 27 de desembre de 1989.
L'lnterventor General:
Juan Murria Arnau.
ANNEX I
Fiscalització Plena. Informe per Auditoria
Informe relatiu al resultat de l'examen que aquesta Intervenció ha efectuat sobre els justificants inclosos en l'univers que s'indica a continuació
Intervenció Delegada en:
òrgan gestor:
Procediment de selecció:
Nivell de confiança:
Període de referència:
Dimensió de l'univers:
Dimensió de la mostra:
Comptes amb defectes:
Defectes observats:




Total
Conclusions:
Recomanacions:
Lloc i data
L'Interventor Delegat
signat:
ANNEX II
Fiscalització Plena. Informe per Auditoria
Informe relatiu al resultat de l'examen que aquesta Intervenció ha efectuat sobre els justificants inclosos en l'univers que s'indica a continuació, exclosos del tractament d'acomptes de caixa
Intervenció Delegada en:
òrgan gestor:
Procediment de selecció:
Nivell de confiança:
Període de referència:
Dimensió de l'univers:
Dimensió de la mostra:
Comptes amb defectes:
Defectes observats:




Total
Conclusions:
Recomanacions:
Lloc i data
L'Interventor Delegat
signat:
CAPITOL N
Compra de béns corrents i despeses de funcionament
Comprén tota classe de despeses, en béns i serveis, necessàries per al funcionament i desenvolupament de les activitats dels Organs de la Generalitat.
Article 21. Tributs
S'hi imputaran les despeses de contribucions especials, impostos i taxes, tant locals com autonòmics o estatals (a excepció d'aquelles que siguen repercutibles en els preus i es satisfacen conjuntament amb aquestes com part de l'adquisició o subministrament) que corresponga pagar a la Generalitat com a contribuent i no com a substitut.
? Concepte 211. Tributs.
Subdividit en els tres subconceptes següents:
- Subconcepte 211.1. De caràcter local.
S'hi consignaran les contribucions, impostos i taxes de caràcter local.
- Subconcepte 211.2. De caràcter autonòmic.
S'hi consignaran els pagaments efectuats a altres Comunitats per contribucions, impostos i taxes, de caràcter autonòmic.
- Subconcepte 211.3. De caràcter estatal.
S'hi carregaran els pagaments efectuats en concepte de contribucions, impostos i taxes de caràcter estatal.
Article 22. Treballs, subministraments i serveis exteriors.
* Concepte 221. Arrendaments de béns.
S'hi imputaran les despeses d'aquesta naturalesa pel lloguer de béns immobles, terrenys i béns naturals, edificis i locals, etc., i mobles: equips informàtics i de transmissió de dades, maquinària i material de transport, mobiliari i béns, i també, si s'escau, les despeses concertades sota la modalitat de «leasing».
Es divideix en els subconceptes següents:
- Subconcepte 221.1. Terrenys i béns naturals.
Hi recull les despeses per arrendament de solars, finques rústiques i altres terrenys.
- Subconcepte 221.2. Edificis i altres construccions.
Hi recull les despeses de lloguer d'edificis i altres construccions, tals com edificis administratius, magatzems, etc., encara que hi vagen inclosos serveis connexos (calefacció, refrigeració, aigua, enllumenat, assegurances, neteja, despeses de comunitat quan vagen incloses en el rebut del lloguer).
- Subconcepte 221.3. Maquinària, instal·lacions i utillatge.
Hi recull les despeses d'aquesta índole general, incloses les despeses de lloguer de maquinària i equip emprat en conservació i reparació d'inversions.
- Subconcepte 221.4. Material de transport.
Hi recull les despeses de lloguer de vehicles de qualsevol tipus, excepte les que siguen imputables al subconcepte 231.2.
- Subconcepte 221.5. Mobiliari i béns.
Hi recull les despeses de lloguer de mobiliari, equips d'oficina, tals com fitxers, arxivadors, màquines de calcular, escriure, multicopistes, fotocopiadores, etc.
- Subconcepte 221.6. Equips per a processos d'informació.
Hi recull els lloguers d'equips informàtics, de transmissions i altres especials.
- Subconcepte 221.8. Altres.
S'hi inclouen els arrendaments de béns diversos no inclosos en els conceptes precedents.
* Concepte 222. Reparació i conservació de béns.
S'imputen a aquest concepte les despeses de manteniment i conservació dels béns, tant immobles com mobles que pertanyen a la Generalitat en propietat, en arrendament o en qualsevol altra forma.
Es divideix en els subconceptes següents:
- Subconcepte 222.1. Terrenys i béns naturals.
S'hi imputen totes les despeses de reparació i conservació, que es realitzen en els béns d'aquesta naturalesa, propis o arrendats, com conservació de plantacions, de camins, de sèquies, etc.
- Subconcepte 222.2. Edificis i altres construccions.
S'hi inclouen totes les despeses d'aquesta naturalesa que es realitzen en locals, ja siguen propis o arrendats, com reparacions de façanes, pintura en general, reparacions en terrats o terrasses, reparació de vidres, reparacions de fusteria, fontaneria, instal·lacions esportives i rehabilitadores, etc., així com les llicències que s'han d'obtenir per a la seua realització. Les reformes i ampliacions d'importància, tals com augment de superfície d'edificis, instal·lacions de sistemes de calefacció central, condicionament d'aire, etc., figuraran dotades en els crèdits d'inversió (Cap. 6).
- Subconcepte 222.3. Maquinaria, instal·lacions i utillatge.
S'imputen a aquest subconcepte totes aquelles despeses que originen la conservació, manteniment i reparació d'instal·lacions, com ascensors, muntacàrregues, motors, calderes, aire condicionat, centraletes i aparells telefònics, etc., bé siga per realització directa o mitjançant contractes de conservació i manteniment. S'hi inclou l'adquisició de peces, equips i elements necessaris per a realitzar les reparacions.
Les reparacions importants que comporten augment de valor o que transformen completament els béns seran considerades inversions (Cap. 6).
- Subconcepte 222.4. Material de transport.
S'hi imputen les despeses derivades de les reparacions, conservació i manteniment de vehicles. Les despeses per assegurances de vehicles s'imputaran al subconcepte 226.2.
- Subconcepte 222.5. Mobiliari i béns.
S'hi imputen les despeses de conservació de mobiliari, reparació de cadires, taules, prestatgeries, armaris, fitxers, neteja i reparacions de màquines d'escriure, calcular, 35c.
- Subconcepte 222.6. Equips per a processos d'informació.
S'hi imputen les despeses derivades de la reparació, la conservació i el manteniment dels camps informàtics, de transmissions i altres especials, bé siga per realització directa o mitjançant contractes de conservació i manteniment. S'hi inclou l'adquisició de peces i elements necessaris per a realitzar les reparacions.
Les reparacions importants que transformen completament l'equip seran considerades inversions (Cap. 6).
- Subconcepte 222.8. Altres.
S'hi imputen les reparacions diverses en béns no inclosos en els subconceptes anteriors.
* Concepte 223. Subministraments.
En aquest concepte s'hi inclouen les despeses d'aigua, gas, electricitat i altres serveis o proveïments, segons les especificacions contingudes en els subconceptes següents:
- Subconcepte 223.1. Energia elèctrica.
Hi comprén les despeses derivades del consum d'energia elèctrica, tant per enllumenat com per força motriu (calefacció i aire de condicionament, si s'escau, funcionament de tallers, etc.). Quan s'inclou en els preus d'arrendament s'imputarà en el concepte 221.2.
- Subconcepte 223.2. Aigua.
S'hi imputaran les despeses derivades del consum d'aigua per tot tipus d'ús, com reg, ús corrent, piscines, etc., excepte quan s'inclou en el preu dels lloguers, cas en què s'imputen al concepte 221.2.
- Subconcepte 223.3. Gas.
Quan el seu pagament no esta inclòs en el preu dels arrendaments, les despeses pel consum de gas, per a qualsevol finalitat que s'utilitze, es pagaran amb càrrec a aquest subconcepte.
- Subconcepte 223.4. Combustibles.
Son imputables a aquest subconcepte les despeses de gasolina, gas-oil, fuel-oil, greixos, lubricants, additius i anàlegs, utilitzats en els automòbils (excepte els vehicles adscrits al parc mòbil) i altres vehicles a motor, mitjans de transport i altres maquinàries que els consumesquen, qualsevol que en siga la utilització, fins i tot els destinats a calefacció, funcionament de cuines, lavabos, etc.
- Subconcepte 223.5. Vestuari.
S'hi carregarà el cost del vestuari del personal, tant funcionari com laboral i contractat divers. En tot cas, el vestuari del personal que pertany a una empresa concessionària de qualsevol servei correrà a càrrec d'aqueixa empresa.
En concret, s'imputarà a aquest subconcepte els uniformes del personal subaltern d'acord amb la normativa vigent.
Quan el personal reba un complement en metàl·lic per aquest concepte s'imputarà al Capítol I.
- Subconcepte 223.6. Productes alimentaris.
En aquest subconcepte es consigna el crèdit estimat per a l'adquisició d'aliments pels centres el funcionament dels quals requeresca el subministrament a càrrec seu, totalment o parcial, de menjars.
En aquest subconcepte s'imputen les despeses d'alimentació dels residents, dels menjars subvencionats, etc., en residència, llars, campaments, etc.
Les despeses de menjars del personal laboral, d'acord amb els convenis col·lectius, s'imputaran al subconcepte 1318.
- Subconcepte 223.7. Productes farmacèutics.
Hi recull el crèdit assignat per al consum de medicaments en residències i centres de qualsevol naturalesa.
El consum de productes farmacèutics per residents s'efectuarà amb càrrec a aquests i sense que supose més cost per al centre, que el derivat del tant per cent que ha de pagar per medicament el beneficiari.
- Subconcepte 223.8. Altres.
En aquest subconcepte es consignarà el crèdit necessari per a la reposició de l’utillatge i material la utilitat del qual no s'esgote amb el primer ús, com utensilis de neteja.
Igualment, s'enquadra ací el material no fungible de les àrees de recuperació, tallers ocupacionals, jocs recreatius, material esportiu, el consum del qual s'estén a més de diversos usos.
Així mateix, s'hi inclouran les reposicions de la llenceria dels centres (roba de llit, tovalloles, tovalles, tovallons, cortines, etc.), el material de cuina i menjador, en sentit ample, tal com cassoles, vaixelles, jocs de coberts, paelles i similars, i, en general, tot aquell d'anàloga naturalesa que per la seua duració i cost no es considera inventariable, però si controlable.
S'hi imputen, també, les despeses per adquisició de material per a consum en un o diversos dels diferents serveis, com poden ser: petit material clínic (xeringues, agulles, hipodèrmics, alcohol, cotó en pel, etc.), material de neteja i llavat de peces (quan no estiga obligada a aportar-lo l’empresa concessionària del servei), matèries primeres auxiliars, etc.
En general, tots aquells subministraments que, no podent ser inclosos en els subconceptes anteriors, tinguen la finalitat fonamental de mantenir el nivell d'equipament necessari per al funcionament normal dels serveis.
Quan aquests subministraments es destinen a l’equipament de serveis nous s'imputaran al capítol 6.
Concepte 224. Transports i comunicacions.
S'hi imputen les despeses de transport de tot tipus, excepte de persones, ja siguen terrestres, marítims o aeris, i les despeses per serveis telefònics, postals, telegràfics i qualsevol altre tipus de comunicació.
Es subdivideix en els subconceptes següents:
- Subconcepte 224.1. Parc Mòbil.
Hi recull aquestes despeses quan siguen efectuades per vehicles del parc propi de la Generalitat.
- Subconcepte 224.2. Altres serveis de transport.
Hi recull les despeses d'aquesta naturalesa no imputables a l'anterior subconcepte o en els subconceptes 221.4 i 231.2.
- Subconcepte 224.3. Telèfon.
Hi recull les despeses per conferències urbanes i interurbanes, i el lloguer dels aparells telefònics i les quotes fixes.
- Subconcepte 224.4. Correu.
Hi recull les despeses que suposen l'enviament de correspondència, l'apartat de correus, les màquines de franquejar, etc.
- Subconcepte 224.5. Telègraf.
Hi recull les despeses motivades per l’ús d'aquest mitjà de comunicació.
- Subconcepte 224.6. Telex.
Hi recull les despeses motivades per l’ús d'aquest mitjà de comunicació.
- Subconcepte 224.8. Altres comunicacions.
Hi recull les despeses motivades per serveis de comunicació que no es reflecteixen en els subconceptes anteriors.
* Concepte 224. Treballs realitzats per altres empreses.
S'hi imputen les despeses ocasionades en la realització de serveis encomanats a empreses consultores o de serveis, i les despeses derivades per la realització de treballs específics i concrets no habituals concertats amb persones físiques que, a més de tenir plena capacitat d'obrar, reunesquen els requisits de solvència tècnica o científica necessaris per al desenvolupament del treball que se'ls encomane.
Comprén els subconceptes següents:
- Subconcepte 225.1. Neteja.
Hi recull la contractació de primera neteja i contractes successius, desinfecció, desinsectació i desratització.
- Subconcepte 225.2. Seguretat.
S'hi imputen les despeses de seguretat en edificis concertats amb companyies especialitzades, manteniment d'extintors i qualsevol altres de naturalesa anàloga.
- Subconcepte 225.3. Valoració i peritatges.
S'hi imputen els honoraris dels professionals i empreses contractades per a l’execució d'aquests serveis.
- Subconcepte 225.4. Postals.
Hi recull les despeses dels serveis concertats, amb empreses especialitzades, per a la distribució de missatges, noticies i correspondència en general.
- Subconcepte 225.5. Custodia, dipòsit i emmagatzematge.
Hi recull el pagament de les despeses institucionals d'aquesta naturalesa, quan els corresponents serveis siguen concertats amb empreses especialitzades o professionals lliures.
- Subconcepte 225.6. Processos electorals.
Hi recull el pagament de les despeses institucionals d'aquesta naturalesa, quan siguen concertats serveis amb empreses especialitzades o professionals lliures.
- Subconcepte 225.7. Estudis i treballs tècnics.
S'hi imputen les despeses d'estudis, informes, dictàmens i altres treballs tècnics, necessaris o relacionats amb el funcionament dels serveis, quan siguen realitzats per empreses professionals lliures o comissions constituïdes a l’efecte.
- Subconcepte 225.8. Altres.
S'hi imputaran les despeses específiques de funcionament dels serveis i centres de despesa derivats de concerts, no enumerats en els subconceptes precedents.
* Concepte 226. Primes d'assegurances.
Hi recull les despeses per assegurances d'edificis i altres construccions, vehicles i qualsevol altre immobilitzat.
Comprén els subconceptes següents:
- Subconcepte 226.1. Edificis.
S'hi imputen el preu de les pòlisses d'assegurances dels edificis i locals propis o compartits; en aquest cas en la proporció pactada prèviament. També s'hi imputaran les assegurances concertades, si s'escau, d'edificis o locals arrendats.
- Subconcepte 226.2. Vehicles.
S'hi imputa el cost de les pòlisses concertades pels vehicles propis, o, si s'escau, de vehicles particulars al servei de la Generalitat, si així es pactàs.
- Subconcepte 226.3. Altre immobilitzat.
Hi recull la despesa de les pòlisses d'assegurances concertades d'immobilitzat, que no siguen imputables als conceptes anteriors.
- Subconcepte 226.8. Altres riscs.
S'hi imputarà la despesa que ocasione la producció, a tercers, de danys que no estiguessen assegurats i dels quals resultàs responsable la Generalitat.
* Concepte 227. Material d'oficina.
Hi comprén el s tipus de despesa següents:
-- Subconcepte 2271. Material d'oficina no inventariable.
S'hi imputen les despeses originades per la compra del material fungiblenecessari per a la gestió administrativa (paper, carpetes, bolígrafs, llapis, rebuts, llibres, comptes i documents de comptabilitat, etc.) d'aquell material que, encara queés «no fungible», no té la consideració d'inventariable encara que si de «controlable» (grapadores, perforadores, segells de cautxú, tissores, cendres, etc.).
- Subconcepte 227.2. Premsa, revistes i publicacions periòdiques.
S'hi imputen les despeses de recepció i tramesa de noticies i informació d'agències nacionals i estrangeres, i l'adquisició de revistes, periòdics, (qualsevol que siga la finalitat de l'adquisició) publicacions de legislació, taules de vigència legislativa i jurisprudència, formació d'extractes, data d'índex de posada al dia i el seu manteniment.
- Subconcepte 227.3. Llibres i altres publicacions.
S'hi imputen les despeses originades per la compra de qualsevol llibre i publicació no periòdica, que tinguen la consideració d'inventariables.
- Subconcepte 227.4. Material informàtic no inventariable.
S'hi imputen les despeses de material per a funcionament d'equips informàtics, transmissions i altres.
- Subconcepte 227.8. Altres.
S'hi recollirà tot aquell material d'oficina no imputable a cap dels subconceptes anteriors.
* Concepte 228. Despeses diverses.
Hi comprén les despeses enumerades en els subconceptes següents:
- Subconcepte 228.1. Cànons (Propietat Industrial).
Hi recollirà les despeses d'informació que es realitzen a través de premsa, ràdio, televisió, cinema, tanques o qualsevol altre mitjà que tracte de difondre qüestions que es jutgen d'interés, així com les despeses de divulgació de campanyes de mentalització.
- Subconcepte 228.2. Publicitat i propaganda.
Hi recollirà les despeses d'informació que es realitzen a través de premsa, radio, televisió, cinema, tanques o qualsevol altre mitjà que tracte de difondre qüestions que es jutgen d'interés, així com les despeses de divulgació de campanyes de mentalització.
- Subconcepte 228.3. Jurídico-contenciosos.
S'hi imputen aquelles despeses ocasionades en concepte de costes judicials, per la intervenció de la Generalitat enfront de tercers, en actes jurídics o contenciosos, per a defensa dels seus interessos.
- Subconcepte 228.4. Atencions protocolàries i representatives.
S'hi imputaran les despeses de solemnitats, recepcions i visites d'Autoritats, i les d'aquesta naturalesa que s'ocasionen per la realització de congressos, reunions científiques, exposicions o qualsevol altre acte similar.
- Subconcepte 228.5. Reunions i conferències.
Hi recull les despeses ocasionades amb motiu de la realització d'aquests actes, excepte aquells que, per la seua naturalesa, hagen de carregar-se al subconcepte anterior.
- Subconcepte 228.6. Premis de cobrança.
S'imputen a aquest concepte els premis de cobrança a Recaptadors i Agents Executius per la recaptació d'impostos, taxes o qualsevol altra classe d'exacció, la percepció de la qual corresponga a la Generalitat.
S'entén que només tenen dret a la percepció d'aquests premis, els qui, no pertanyent al personal propi de la Generalitat, presten aquests serveis, com a empresa, individual o col·lectiva, contractant d'aquests.
- Subconcepte 228.8. Altres despeses.
S'hi imputen aquelles despeses que tenint causa en el funcionament dels serveis, no puguen recollir-se en cap dels subconceptes anteriors.
Article 23. Indemnització per raó dels serveis
En aquest article s'inclouran les indemnitzacions que es satisfan per a rescabalar despeses d'aquesta naturalesa.
- Concepte 231 Dietes, locomoció i trasllat.
Hi recull els subconceptes següents:
- Subconcepte 231.1. Dietes.
S'hi aplicaran les quantitats que es meriten diàriament per a compensar les despeses que origina l’estada del personal al servei de la Generalitat fora de la residència oficial, fins i tot les pagades a membres de Comissions, Tribunals, Professors de Cursos, Seminaris, etc., quan, per estar degudament autoritzats i realitzar-se fora de la residència oficial del perceptor, siguen compatibles amb els drets d'assistència.
- Subconcepte 231.2. Locomoció.
S'hi aplicaran les indemnitzacions que corresponguen percebre als titulars de vehicles particulars que, degudament autoritzats, s'utilitzen en l’execució de determinades comissions de servei.
Així mateix, s'hi aplicaran els imports, tant dels transports de persones en línies regulars (terrestres, aeris i marítims), com els de vehicles de lloguer, en els casos que s'usen com alternativa als transports regulars i a vehicles Particulars.
Hi recull, així mateix, la locomoció urbana, entenent per tal, les despeses l’origen de les quals és l’ús dels mitjans de transport públic, dins de la mateixa localitat, pel personal amb motiu del compliment de les seues funcions; pagament del peatge en autopista; transports a o des d'aeroports; aparcaments i altres despeses de similar naturalesa.
- Subconcepte 231.3. Trasllat.
Hi comprén les despeses pel pagament al personal traslladat amb canvi de residència per raó del servei, per a compensar-lo de les despeses de viatge seus i de la seua família i del transport dels béns de sa casa, incloses les dietes que estan exclusivament determinades per raó del trasllat.
S'hi exclouen els trasllats voluntaris.
Les quantitats corresponents seran les legalment establertes.
* Concepte 232. Altres indemnitzacions.
Es divideix en els subconceptes següents:
- Subconcepte 232.L Assistències.
S'hi imputaran les indemnitzacions que corresponguen als membres de Comissions, Consells, Juntes, Tribunals d'examen, moderadors, conferenciants, professors, etc., de jornades, seminaris, cursos i actes de naturalesa anàloga, per la seua assistència. Aquesta indemnització no és incompatible amb la percepció de dietes i despeses de locomoció.
- Subconcepte 232.8. Indemnitzacions especials i altres.
S'hi imputaran les indemnitzacions per danys, perjudicis o qualsevol altres de naturalesa anàloga. S'hi recull, especialment, els pagaments per danys soferts en vehicles propis, usats, amb la deguda autorització, en la comissió de serveis; el pagament de les estades en l'estranger i altres supòsits anàlegs.
Així mateix, hi recollirà qualsevol compensació econòmica que s'assigne al personal, que tinga l'origen en el compliment dels serveis i que no siga possible imputar a cap dels subconceptes anteriors d'aquest article.
Article 24. Serveis nous
Aquest article recull les dotacions per a finançar les despeses que originen els Serveis de nova creació.
No s'hi inclourà l'adquisició d'instal·lacions, maquinària o mobiliari que tinga caràcter d'inversió amortitzable en diversos exercicis.
No pot mantenir-se cap servei més de dos exercicis econòmics en aquest article.
Es desplega en un concepte únic, dividit en els subconceptes següents:
* Concepte 241. Serveis nous
- Subconcepte 241.1. Arrendaments.
S'hi apliquen les mateixes despeses que en el concepte 221 es recullen per als serveis de funcionament.
- Subconcepte 241.2. Reparació i conservació.
S'hi apliquen les mateixes despeses que en el concepte 222 es recullen per als serveis en funcionament.
- Subconcepte 241.3. Material i subministraments.
S'hi apliquen les mateixes despeses que en el concepte 223 es recullen per als serveis en funcionament.
- Subconcepte 241.4. Transports i comunicacions.
S'hi apliquen les mateixes despeses que en el concepte 224 es recullen per als serveis en funcionament.
- Subconcepte 241.5. Treballs realitzats per altres empreses.
S'hi apliquen les mateixes despeses que en el concepte 225 es recullen per als serveis en funcionament.
- Subconcepte 241.6. Material d'oficina.
S'hi apliquen les mateixes despeses que en el concepte 227 es recullen per als serveis en funcionament.
- Subconcepte 241.7. Indemnitzacions per raó de serveis.
S'hi apliquen les mateixes despeses que en els conceptes 231 i 232 es recullen per als serveis en funcionament.
- Subconcepte 241.8. Altres despeses.
S'hi apliquen aquelles despeses que sent necessàries per al desenvolupament del servei no poden aplicar-se als conceptes precedents.

linea
Mapa web