Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Decret 46/1988, de 12 d'abril, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament del Servei Valencià de Salut.

(DOGV núm. 810 de 25.04.1988) Ref. Base de dades 0580/1988

Decret 46/1988, de 12 d'abril, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'organització i funcionament del Servei Valencià de Salut.
La Llei de la Generalitat Valenciana 8/1987, de 4 de desembre, assigna al Servei Valencià de Salut el fonamental objectiu d'integrar els recursos sanitaris públics de la Comunitat Valenciana, d'acord amb les línies bàsiques de la Llei General de Sanitat, amb el propòsit que la dita unificació permeta una millor utilització de recursos i una atenció més integral de la salut.
La disposició final primera de la Llei autoritzava el Consell a dictar les normes reglamentàries necessàries per al seu deplegament. Entre les normes necessàries per a l'aplicació d'aquesta, ha de considerar-se prioritària l'articulació de l’ordenació organitzativa i funcional del Servei Valencià de Salut, tasca que s'aborda amb aquest Reglament, les previsions del qual recullen un desplegament complet del contingut de la Llei, tant pel que es refereix als distints graus de competències d'òrgans de l'Administració autonòmica com a les distintes estructures que han d'instrumentar la participació comunitària en el Servei Valencià de Salut.
En atenció d'aquests motius, a proposta del Conseller de Sanitat i Consum, oït el Consell d'Administració del Servei Valencià de Salut, i amb la deliberació prèvia del Consell de la Generalitat Valenciana en la sessió de 12 d'abril de 1988,
DECRETE:
TITOL I
Del Servei Valencià de Salut
CAPITOL UNIC
De la naturalesa, l'objecte i les funcions del Servei Valencià de Salut
Article primer
Un. El Servei Valencià de Salut és un Organisme autònom de naturalesa administrativa, dependent de la Generalitat Valenciana, l'objecte del qual és la protecció i promoció de la salut i l'atenció sanitària en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.
Dos. El Servei Valencià de Salut és adscrit i depén de la Conselleria de Sanitat i Consum a la qual corresponen les competències exclusives següents:
1. La fixació de les directrius i els criteris generals de la política de salut en la Comunitat Valenciana.
2. L'adopció dels criteris per a la distribució dels recursos entre els diferents programes i les demarcacions territorials.
3. La delimitació, d’acord amb el procediment que s'aprovarà reglamentàriament, de les Arees de Salut i Entitats que s'hi integren, oït el Consell de Salut de la Comunitat Valenciana.
4. La proposició al Consell de la Generalitat del Pla de Salut de la Comunitat Valenciana.
5. La inspecció del Servei Valencià de Salut a través d'una Unitat específica de la Conselleria de Sanitat i Consum sota la coordinació de la Inspecció General de Serveis, amb les funcions d'efectuar el seguiment i control de tots els programes, serveis i activitats, tant administratius com sanitaris, exercits per l’Organisme.
6. L'elaboració i la proposta al Consell de la Generalitat del Reglament del Servei Valencià de Salut.
7. Proposar al Consell de la Generalitat el nomenament i la remoció del Director del Servei Valencià de Salut.
8. El nomenament i la remoció del Secretari General del Servei Valencià de Salut i dels Directors dels distints serveis i centres directius de l’Organisme, a proposta del seu Consell d'Administració.
9. La política general de relacions del Servei Valencià de Salut amb altres Administracions públiques, Entitats públiques i privades, Sindicats, Organitzacions empresarials, socials, professionals o científiques i mitjans de comunicació social.
A aquests efectes la Conselleria de Sanitat i Consum actuarà com a òrgan de comunicació entre el Servei Valencià de Salut i els Organismes, les Entitats i les Associacions esmentades.
10. El foment de la participació comunitària i la protecció dels usuaris dels serveis de l’Organisme, establint-hi oficines d'informació a les unitats centrals i territorials de la Conselleria de Sanitat i Consum.
11. L'aprovació de l'avantprojecte de despeses i ingressos del Servei Valencià de Salut perquè siga tramés a la Conselleria d'Economia i Hisenda, en els termes prevists en la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat.
12. Fixar les tarifes dels serveis no gratuïts.
13. L'aprovació de la memòria anual del Servei Valencià de Salut.
14. El catàleg i registre de centres, serveis i establiments sanitaris de la Comunitat Valenciana.
15. Els registres i les autoritzacions sanitàries obligatòries de qualsevol tipus d'instal·lacions, establiments, activitats, serveis o articles directament o indirectament relacionats amb qualsevol ús o consum humans.
16. El registre d’associacions científiques de caràcter sanitari de la Comunitat Valenciana, sense perjudici de les competències que corresponguen a d'altres òrgans de la Comunitat Valenciana en matèria d'associacions.
17. L'aprovació de l’estructura bàsica del sistema d'informació sanitària de la Comunitat Valenciana.
Tres. L'organització i el funcionament del Servei Valencià de Salut, que constitueix un sistema integral, facilitaran la participació comunitària en la formulació de la política sanitària i el control de la seua actuació i procuraran l’eliminació dels desequilibris territorials i socials en la distribució i prestació dels serveis sanitaris, d'acord amb el que disposen la Llei del Servei Valencià de Salut i aquest Reglament.
Article segon
Els objectius bàsics del Servei Valencià de Salut són:
1. Fer efectiva la responsabilitat de la Generalitat de garantir el millor estat sanitari possible de la col·lectivitat i una assistència mèdica integral i en condicions d'igualtat per a tota la població.
2. La integració de tots els recursos sanitaris públics en un dispositiu funcional, i únic, amb el fi de possibilitar que el Servei Valencià de Salut puga acomplir les funcions pròpies d'un sistema integral d'atenció a la salut en els plans de:
a) L'assistència mèdica individual: preventiva, curativa i rehabilitadora.
b) L'atenció comunitària: laboral, alimentària i del medi ambient.
3. La coordinació amb els recursos i les Entitats públiques no sanitàries, així com la coordinació funcional amb les Entitats sanitàries privades per al millor compliment dels fins sanitaris esmentats en l'apartat anterior.
4. Promoure la participació activa de la població en la formulació de la política sanitària i l'articulació dels mitjans idonis.
5. L'aplicació i el desplegament dels principis generals del Sistema Nacional de Salut així com contribuir al seu funcionament eficaç i harmònic.
Article tercer
Un. Per al compliment d'aquests objectius, sota la planificació, la direcció, l'avaluació i la inspecció de la Conselleria de Sanitat i Consum, el Servei Valencià de Salut durà a terme la gestió de les activitats següents:
1. L'adopció sistemàtica d'accions per a l'educació sanitària de la col·lectivitat com a element essencial per a la millora de la salut individual i col·lectiva.
2. L'atenció primària integral mitjançant el foment, protecció, recuperació i rehabilitació de la salut de l'individu i de la comunitat.
3. L'assistència sanitària especialitzada, domiciliària, hospitalària i de rehabilitació.
4. La prestació de productes terapèutics.
5. El desplegament dels programes d'atenció als grups de població de major risc, i programes específics de protecció front a factors de risc, així com els dirigits a la prevenció de deficiències congènites o adquirides.
6. La promoció i millora dels sistemes de sanejament, proveïment d'aigües, eliminació i tractament de residus líquids i sòlids; la promoció i millora dels sistemes de sanejament i control de l'aire, amb especial atenció a la contaminació atmosfèrica i per sorolls; i la vigilància sanitària i l'adequació a la salut del medi ambient en tots els àmbits de la vida, incloent-hi l'habitatge.
7. Els programes d'orientació en el camp de la planificació familiar i la prestació dels serveis corresponents.
8. La promoció i millora de la salut mental i de l'assistència psiquiàtrica.
9. La protecció, promoció i millora de la salut laboral.
10. El control sanitari i la prevenció dels riscs per a la salut derivats dels productes alimentaris.
11. El control sanitari dels productes farmacèutics, elements d'utilització terapèutica, diagnòstica i auxiliar i d'aquells altres que, afectant l’organisme humà, puguen suposar un risc per a la salut de les persones.
12. La promoció i millora de les activitat veterinàries en matèria de salut pública.
13. La difusió de la informació epidemiològica general i específica elaborada per la Conselleria de Sanitat i Consum.
14. El foment de la investigació científica en relació amb els problemes de la salut.
15. La formació bàsica i continuada del personal al servei de l’organització sanitària, en col·laboració amb les Entitats docents sanitàries.
16. El control de qualitat en totes les actuacions del Servei Valencià de Salut.
17. L'atenció sanitària en les grans catàstrofes, en coordinació amb els Serveis de Protecció Civil.
18. La medicina esportiva.
19. Qualsevol altra activitat que se li atribuesca, relacionada amb la protecció de la salut.
Dos. El Servei Valencià de Salut prestarà la seua col·laboració als Ajuntaments per a la realització i gestió de llurs competències sanitàries. Les Corporacions Locals comptaran amb el suport tècnic del personal i els mitjans de les Arees de Salut en la demarcació de les quals es troben ubicades.
Article quart
Un. Per al desplegament de les activitats assenyalades en l'article anterior, al Servei Valencià de Salut li corresponen:
1. Els serveis d'assistència sanitària de la Seguretat Social que preste la Generalitat, així com els Hospitals Universitaris de la Comunitat Valenciana que s'integren en la xarxa assistencial de la Seguretat Social i les prestacions mèdico-sanitàries dels centres dependents de la Direcció General de Serveis Socials de la Generalitat.
2. Els serveis i les funcions de salut pública actualment dependents de la Conselleria de Sanitat i Consum, referits a les unitats de gestió de sanitat ambiental, programes de salut, planificació familiar, laboratori de salut pública, les unitats assistencials i higiene dels aliments, tret del Registre General Sanitari d'Aliments.
3. Els serveis derivats dels concerts subscrits amb Entitats sanitàries no administrades per la Generalitat.
4. Les funcions i els serveis dels funcionaris tècnics de l’Estat al servei de la sanitat local.
5. Les funcions i els serveis sanitaris, incloent-hi la salut mental, que pertanyen actualment als Ajuntaments i a les Diputacions.
6. Qualssevol altres funcions i serveis públics sanitaris no enumerats en els apartats anteriors, tret del que disposen els paràgrafs dos, tres i quatre d'aquest article.
Dos. Les funcions i els serveis de salut actualment dependents de la Conselleria de Treball i Seguretat Social se subordinaran, en llurs programes d'actuació, a les directrius sanitàries emanades de la Conselleria de Sanitat i Consum.
Tres. El Servei Valencià de Salut establirà el marc d'activitats i el control efectiu dels centres públics i privats concertats amb el Servei Valencià de Salut.
Quatre. El Servei Valencià de Salut coordinarà la seua activitat amb la d'altres Entitats públiques o privades per al millor compliment dels fins sanitaris.
TITOL II
De l'organització del Servei Valencià de Salut
CAPITOL I
Dels òrgans superiors
Article cinqué
Els òrgans superiors del Servei Valencià de Salut són:
a) El Consell d'Administració.
b) El Director.
c) El Consell de Salut.
Secció primera Del Consell d'Administració
Article sisé
Un. El Consell d'Administració del Servei Valencià de Salut és integrat per un total de vint-i-dos membres, distribuïts de la manera següent:
a) El Conseller de Sanitat i Consum, que el presidirà.
b) El Subsecretari o, si s'escau, el Secretari General de la Conselleria de Sanitat i Consum, que en serà el Vice-president.
c) El Director del Servei Valencià de Salut.
d) Vuit representants de l'Administració de la Generalitat designats pel Consell a proposta del Conseller de Sanitat i Consum, d'acord a la distribució següent:
- Quatre representants de la Conselleria de Sanitat i Consum.
- Dos representats de la Conselleria d'Economia i Hisenda.
Un representant de la Conselleria d'Administració Pública.
Un representant de la Conselleria de Treball i Seguretat Social.
e) Set representants de les Corporacions Locals de la Comunitat Valenciana, elegits pels seus municipis a través de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies o, si hi mancava, de les Associacions existents en el seu àmbit, havent de pertànyer cada representant a municipis de distinta Area de Salut.
f) Quatre representants del personal designats per les organitzacions sindicals que compten amb el 10% o més dels representants elegits en el Servei Valencià de Salut. Si el percentatge esmentat es complia per un nombre d'organitzacions superior o inferior a quatre, l’excés o el defecte es resoldrà en proporció amb la seua representativitat. La designació haurà de recaure necessàriament en els qui ostenten la condició de delegats del personal o membres de Comités d'Empresa o de Juntes de Personal del Servei.
Dos. Exercirà les funcions de Secretari del Consell d'Administració, amb veu però sense vot, el Secretari General del Servei Valencià de Salut.
Tres. El Consell d'Administració serà renovat totalment cada quatre anys; podrà renovar-se parcialment sempre que canvien els titulars dels òrgans pels quals hagen estat designats.
Article seté
Corresponen al Consell d'Administració les atribucions següents:
a) Definir els criteris d'actuació del Servei Valencià de Salut, d'acord amb les directrius de la Conselleria de Sanitat i Consum, així com les mesures necessàries per a la millor prestació dels serveis gestionats per l'Organisme.
b) Aprovar l’estat d'ingressos i despeses anual del Servei Valencià de Salut i elevar-lo a la Conselleria de Sanitat i Consum per a la seua posterior incorporació a l'avantprojecte general de la mateixa Conselleria.
c) Aprovar les inversions i elevar els projectes de plans i obres a la Conselleria de Sanitat i Consum.
d) Informar sobre el Reglament del Servei Valencià de Salut i adoptar les normes de règim interior.
e) Elaborar la memòria anual de la gestió del Servei Valencià de Salut.
f) L'organització general dels serveis.
g) Concertar els contractes necessaris per al compliment dels seus propis fins.
h) Proposar les tarifes dels serveis no gratuïts.
i) Declarar la innecessarietat dels béns i drets del Servei i disposar-ne amb les autoritzacions prèvies pertinents.
j) Decidir l’exercici d'accions davant els òrgans judicials i interposar-hi recursos administratius.
k) Resoldre els recursos que s'interposen contra les resolucions del Director.
l) Conferir poders de representació.
ll) Nomenar i cessar els Gerents de les Arees de Salut a proposta del Consell de Direcció de l’Area i oït el seu Consell de Salut.
m) Nomenar i separar els Directors i la resta de personal directiu d'Hospitals, a proposta del Director del Servei Valencià de Salut, amb l'informe previ del Consell de Salut de l’àrea respectiva. Quan es tracte d'Hospitals amb incidència en diverses Arees de Salut, aquest informe correspondrà al Consell de Salut del Servei Valencià de Salut.
n) Aprovar els Plans de Salut de les diverses Arees dins les normes, les directrius i els programes de la Conselleria de Sanitat i Consum.
fi) Qualsevol altra competència del Servei no atribuïda a altres dels seus òrgans.
Article vuité
Un. El Consell d'Administració es reunirà, si més no, una vegada el trimestre i sempre que el convocarà el seu President.
Dos. El President convocarà el Consell quan li ho demanaran per escrit un mínim de cinc Consellers per decidir sobre les qüestions que sol·liciten. Entre aquesta petició i la reunió del Consell no transcorreran més de quinze dies.
Tres. La deliberació, el règim d'acords i la resta de qüestions relatives al funcionament del Consell d'Administració s'ajustaran al que preveu el Capítol II del Títol I de la Llei de Procediment Administratiu.
Quatre. Les despeses de funcionament del Consell d'Administració seran amb càrrec al pressupost del Servei Valencià de Salut, i hi serà d'aplicació el que disposa el Decret 200/1985, de 23 de desembre, del Consell de la Generalitat Valenciana.
Article nové
Un. El Consell d'Administració podrà delegar en el seu President i en el Director les atribucions previstes en les lletres f), j) i l) de l'article seté d'aquest Decret.
Dos. El President del Consell d'Administració representa legalment el Servei Valencià de Salut i el Consell.
Secció segona Del Director del Servei Valencià de Salut
Article deu
Un. El Director del Servei Valencià de Salut dirigirà, gestionarà i inspeccionarà els serveis i les activitats de l’Organisme amb subjecció a les directrius i els acords emanats del Consell d'Administració.
Dos. El Director prepararà i executarà els acords del Consell, i ostentarà la direcció de personal. Prèvia convocatòria pública, proposarà el nomenament i el cessament dels Directors i la resta de personal directiu d'Hospitals, sense perjudici de les competències dels Consells de Salut. En cas d'urgència, adoptarà decisions que corresponguen al Consell d'Administració si calia per al manteniment i la defensa del Servei, retent compte immediatament al President o Vice-president, els quals convocaran el Consell d'Administració en el termini més curt possible, mai no superior a una setmana.
Article onze
El Director serà nomenat per Decret del Consell de la Generalitat Valenciana, a proposta de la Conselleria de Sanitat i Consum, oït el Consell d'Administració del Servei Valencià de Salut.
Secció tercera Del Consell de Salut
Article dotze
Un. El Consell de Salut és integrat per un total de quaranta-dos membres, distribuïts de la manera següent:
a) Dotze Vocals elegits pels municipis de la Comunitat Valenciana, a través de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies o, si hi mancava, de les Associacions existents al seu àmbit.
b) Sis Vocals designats per les Organitzacions empresarials més representatives, d'acord amb la disposició addicional sisena de la Llei de l’Estatut dels Treballadors.
c) Sis Vocals designats amb criteris de proporcionalitat per les Organitzacions sindicals més representatives a nivell estatal i de Comunitat Autònoma, conformement amb el que preveu el Títol III de la Llei Orgànica de Llibertat Sindical, als efectes d'ostentar la representació institucional recollida en l'article sisé, 3.a) de la susdita Llei.
d) Quatre Vocals designats per les Organitzacions veïnals, a través de les Federacions d’associacions de Veïns de la Comunitat Valenciana.
e) Quatre Vocals designats per les Associacions de Consumidors i Usuaris que figuren inscrites al Registre Públic d'Associacions de Consumidors i Usuaris de la Conselleria de Sanitat i Consum.
f) Vuit Vocals en representació de l'Administració sanitària de la Generalitat Valenciana, designats pel Conseller de Sanitat i Consum.
g) Dos Vocals de professions distintes en representació dels Col·legis Professionals de Farmacèutics, Metges, Veterinaris, ATS-DUE i Odontòlegs i Estomatòlegs. La designació correspondrà als òrgans competents dels Col·legis o, si s'escau, dels Consells Valencians de Col·legis. En tot cas, cada Vocal designat representarà els tres Col·legis Provincials de cada professió i el seu mandat serà per un període de dos anys.
L'ordre en què haurà de produir-se la rotació prevista en l'article catorze, apartat 5, de la Llei, serà el que de comú acord decidiran les Corporacions afectades. Si hi mancava l'acorda l’ordre serà l’enunciatiu que s'expressa al començament del present apartat.
Dos. El Consell designarà entre els seus membres un President, dos Vice-presidents i un Secretari, segons el procediment que ell mateix determine.
Article tretze
El Consell de Salut de la Comunitat Valenciana tindrà com a funcions:
a) Fer efectiva la participació i col·laboració ciutadana amb la Conselleria de Sanitat i Consum en l'exercici de les competències que li reconeix l'article un, apartat dos, d'aquest Reglament.
b) Dictaminar la proposta de l'avantprojecte anual de l'estat de despeses i d'ingressos abans de la seua aprovació pel Consell d'Administració.
c) El seguiment i control de la gestió del Servei Valencià de Salut.
d) Assessorar els òrgans superiors del Servei Valencià de Salut.
e) Ser oït en la delimitació de les Arees de Salut i les seues Entitats integrades, així com en les propostes de nomenament i cessament de Directors i la resta de personal directiu d'Hospitals amb incidència en diverses Arees de Salut.
Article catorze
Un. . El Consell de Salut haurà de dotar-se d'un Reglament de funcionament intern que requerirà per a la seu aprovació i modificació la majoria de dos terços dels seus membres.
Dos. Les despeses de funcionament del Consell de Salut de la Comunitat seran amb càrrec al Pressupost del Servei Valencià de Salut, i hi serà d'aplicació el que disposa el Decret 200/1985, de 23 de desembre, del Consell de la Generalitat Valenciana.
CAPITOL II
Dels òrgans de gestió
Secció primera Dels serveis centrals
Article quinze
Un. La Secretaria General del Servei Valencià de Salut, sota la dependència del Director, integra totes les unitats i els serveis administratius pertanyents a l’Organisme, d’acord amb el que preveu l'article tretze de la Llei del Servei Valencià de Salut.
Dos. Les unitats en què s'estructura la Secretaria General són les següents:
a) La Direcció per a la Gestió de l'Atenció Primària i Promoció de la Salut.
b) La Direcció per a la Gestió de l'Assistència Especialitzada.
c) La Direcció per a la Gestió de Personal.
d) La Direcció per a la Gestió de la Infrastructura, els Subministraments i l’Hostaleria.
e) La Direcció per a la Gestió Econòmica i Financera.
Article setze
Un. La Secretaria General exerceix les funcions de coordinació interna del conjunt d'unitats de l’Organisme, i, en especial, les d'assessoria jurídica, inspecció sanitària, unificació i suport informàtic, registre general i arxiu, secretaria del Consell d'Administració i coordinació del procés d'atenció a l’usuari.
Dos. Per a la realització d'aquestes funcions, la Secretaria General disposarà d'aquests Serveis:
a) Servei de Coordinació i Control Intern.
b) Servei d'assessoria Jurídica.
c) Servei d'atenció a l’Usuari.
d) Servei d'Informàtica.
e) Servei de Prestacions.
Article disset
Un. A la Direcció per a la Gestió de l'Atenció Primària i Promoció de la Salut li competeixen les funcions de gestió assistencial de l'atenció primària i les de protecció, promoció, millora i control en matèria de salut pública, a fi del compliment dels programes elaborats per la Conselleria de Sanitat i Consum.
Dos. Per a la realització de les seues funcions s'estructura en els Serveis següents:
a) Servei d'assistència Primària.
b) Servei de Salut Comunitària.
Article divuit
Un. A la Direcció per a la Gestió de l'assistència Especialitzada li competeixen les funcions de Gestió de l'assistència especialitzada, amb mitjans propis o concertats.
Dos. Per a la realització de les seues funcions, s'estructura en els Serveis següents:
a) Servei d'activitat Assistencial.
b) Servei de Gestió de Programes Especials.
c) Servei de Gestió de Concerts.
Article dinou
Un. A la Direcció per a la Gestió de Personal li competeixen les funcions inherents a la gestió de l'administració del personal.
Dos. Per a la realització de les seues funcions, s'estructura en aquests Serveis:
a) Servei de Despeses de Personal.
b) Servei de Tramitació d'Afers de Personal.
Article vint
Un. A la Direcció per a la Gestió de la Infrastructura, Subministraments i Hostaleria, li competeixen les funcions d'execució dels programes del Servei Valencià de Salut en matèria d'obres, instal·lacions i equipaments, així com la gestió de compres i subministraments del conjunt de sistema i la de tots els assumptes relacionats amb l’hostaleria en les Institucions del Servei Valencià de Salut.
Dos. Per a la realització de les seues funcions, s'estructura en els Serveis següents:
a) Servei d'Obres i Instal·lacions.
b) Servei de Tecnologia i Equipament.
c) Servei de Compres i Subministrament.
d) Servei d'Hostaleria.
Article vint-i-un
Un. A la Direcció per a la Gestió Econòmica i Financera li competeixen les funcions de gestió del conjunt de processos pressupostaris i econòmico-financers.
Dos. Per a la realització de les seues funcions, s'estructura en els Serveis següents:
a) Servei de Gestió Pressupostària.
b) Servei de Comptabilitat i Anàlisi Financera.
Secció segona De les Arees de Salut
Article vint-i-dos Les Arees de Salut constitueixen les estructures fonamentals del sistema sanitari previstes en l'article quinze de la Llei del Servei Valencià de Salut, responsabilitzades de la gestió unitària dels centres i establiments del Servei inclosos dins dels seus límits territorials i de totes les prestacions i programes sanitaris a desplegar. Les Arees de Salut realitzaran les activitats enumerades en l'article tercer d'aquest Reglament en l'àmbit territorial corresponent i en el marc dels Plans de Salut d'àrea aprovats pel Consell d'Administració.
Article vint-i-tres
Les Arees de Salut les delimitarà la Conselleria de Sanitat i Consum, oït el Consell de Salut de la Comunitat Valenciana, tenint-hi en compte els factors geogràfics, socioeconòmics, demogràfics, laborals, epidemiològics, culturals, climatològics i de dotació de vies i de mitjans de comunicació i d'instal·lacions sanitàries. Com a regla general i sense perjudici de possibles excepcions justificades en atenció a la importància d'algun dels factors, abans assenyalats, l'Area de Salut estendrà la seua acció a una població no pas inferior a 200.000 habitants i no pas superior a 250.000 habitants.
Subsecció 1ª
Dels òrgans de les Arees de Salut
Article vint-i-quatre
Les Arees de Salut comptaran amb els òrgans següents:
1. El Consell de Salut de l'Area.
2. El Consell de Direcció d'Area.
3. La Gerència de l'Area.
Article vint-i-cinc
Un. Al Consell de Salut de l'Area li corresponen les funcions següents:
a) Verificar l'adequació de les actuacions en l'Area de Salut a les normes i directrius de la política sanitària i econòmica.
b) Orientar les directrius sanitàries de l'Area, així com l'assignació de recursos als diversos serveis i programes de salut de l’Area.
c) Informar sobre les mesures a desplegar en l’Area de Salut per estudiar els seus problemes sanitaris específics, així com les seues prioritats.
d) Promoure la participació comunitària al si de l'Area de Salut.
e) Conéixer i informar sobre l'avantprojecte del Pla de Salut de l’Area i les seues adaptacions anuals.
f) Conéixer i informar sobre la memòria anual de l’Area de Salut.
g) Supervisar l’ús, la destinació i la utilització de les subvencions públiques i l'adscripció a fins sanitaris de centres, serveis i establiments de caràcter públic.
h) Informar sobre el nomenament i cessament del personal directiu de cada una de les unitats assistencials de l'Area de Salut.
i) Elaboració del Reglament propi.
Dos. Serà integrat per un total de vint membres, distribuïts de la manera següent:
a) Sis Vocals en representació dels municipis pertanyents a l’Area, designats a través de les Associacions existents al seu àmbit.
b) Dos Vocals en representació dels usuaris, designats per les Federacions d’associacions de Veïns que operen al seu àmbit.
c) Dos Vocals en representació del consumidors, designats per les Associacions de Consumidors i Usuaris operants en el seu àmbit que figuren inscrites al Registre Públic d’associacions de Consumidors i Usuaris de la Conselleria de Sanitat i Consum.
d) Tres Vocals designats amb criteris de proporcionalitat per les Organitzacions sindicals més representatives a nivell estatal i de Comunitat Autònoma, d'acord amb el que preveu el Títol III de la Llei Orgànica de Llibertat Sindical a l'efecte d'ostentar la representació institucional recollida en l'article 6.3.a).
e) Tres Vocals designats per les Organitzacions empresarials més representatives a nivell estatal o de Comunitat Autònoma, conformement amb la disposició addicional sisena de l'Estatut dels Treballadors.
f) Quatre Vocals en representació de l'Administració sanitària de l'Area de Salut designats pel Conseller de Sanitat i Consum.
Tres. El Consell de Salut elaborarà i aprovarà un Reglament propi per majoria de dos terços de llurs membres.
Quatre. Les despeses de funcionament dels Consells de Salut de les distintes Arees seran amb càrrec al Pressupost del Servei Valencià de Salut.
Article vint-i-sis
Un. Al Consell de Direcció de l'Area li corresponen les funcions següents:
a) La proposta de nomenament i cessament del Gerent de l'Area de Salut.
b) L'elaboració del projecte del Pla de Salut de l'Area, dins de les normes, les directrius i els programes generals establerts per la Conselleria de Sanitat i Consum.
c) L'aprovació de la Memòria Anual de l'Area de Salut.
d) L'aprovació de les prioritats específiques de l'Area de Salut.
e) L'aprovació dels Ajusts anuals del Pla de Salut de l’Area.
f) L'aprovació del Reglament del Consell de Direcció.
g) Proposar la reforma de plantilla dels llocs de treball de l'Area.
Dos. El Consell de Direcció de l’Area serà integrat per un total de quinze membres, distribuïts d'aquesta manera:
a) Nou Vocals designats per la Conselleria de Sanitat i Consum.
b) Cinc Vocals en representació de les Corporacions Locals, Associacions de consumidors i usuaris, Associacions de veïns, Organitzacions empresarials i sindicals.
c) Un Vocal en representació del personal sanitari designat per la Junta de Personal de l’Area corresponent.
Tres. El Gerent de l’Area podrà assistir, amb convocatòria prèvia, amb veu però sense vot, a les reunions del Consell de Direcció.
Quatre. El Consell de Direcció es reunirà, si més no, una vegada el trimestre i sempre que el convocarà el seu President.
Cinc. El President convocarà el Consell quan li ho demanaran per escrit almenys tres Consellers per a decidir sobre les qüestions que aquestos sol·liciten. Entre aquesta petició i la reunió del Consell no transcorreran més de quinze dies.
Sis. La deliberació i el règim d'acords i la resta de qüestions relatives al funcionament del Consell de Direcció s'ajustaran al que preveu el Capítol II del Títol I de la Llei de Procediment Administratiu.
Set. Les despeses de funcionament dels Consells de Direcció de les distintes Arees seran amb càrrec al Pressupost del Servei Valencià de Salut, i hi serà d’aplicació el que disposa el Decret 200/1985, de 23 de desembre, del Consell de la Generalitat Valenciana.
Article vint-i-set
L'òrgan de gestió de l'Area de Salut és la Gerència de l'Area, que s'estructura en les unitats següents:
a) Unitat de Secretaria d'Area.
b) Unitat de Salut Comunitària.
c) Unitat d'Assistència Primària.
d) Unitat d'Assistència Especialitzada.
Article vint-i-vuit
Un. El Gerent de l'Area serà nomenat i cessat pel Consell d'Administració del Servei Valencià de Salut a proposta del Consell de Direcció de l'Area i oït el seu Consell de Salut.
Dos. El Gerent de l'Area serà l'encarregat de l'execució de les directrius establertes pel Consell de Direcció, de les del Pla de Salut de l'Area i de les normes corresponents a l'Administració Autonòmica i de l'Estat. Així mateix presentarà els Avantprojectes del Pla de Salut i de llurs adaptacions anuals i el projecte de Memòria Anual de l'Area de Salut.
Article vint-i-nou
Les unitats administratives en què s'estructura la Gerència de l'Area de Salut tenen al seu càrrec la tramitació de les qüestions referents a despeses corrents, prestacions, personal, registre general, informació i arxiu.
Als serveis tècnics sanitaris els correspondrà la gestió, dins del seu àmbit, dels diferents programes de Salut Comunitària, Assistència Primària i Atenció Especialitzada.
Subsecció 2ª De les Zones Bàsiques de Salut
Article trenta
Un. Les Arees de Salut es dividiran en Zones Bàsiques de Salut.
Dos. La delimitació de les Zones Bàsiques de Salut correspon a la Conselleria de Sanitat i Consum, que haurà de tenir en compte els factors següents:
a) Les distàncies màximes de les agrupacions de població més allunyades dels serveis i el temps normal a invertir en el seu recorregut usant els mitjans ordinaris.
b) El grau de concentració o dispersió de la població.
c) Les característiques epidemiològiques de la Zona.
d) Les instal·lacions i els recursos sanitaris de la Zona.
Article trenta-un
Un. En cada Zona Bàsica de Salut hi haurà un Centre de Salut, atés per un Equip d'Assistència Primària.
Dos. Els Centres de Salut, com a centres integrats de l'atenció primària, realitzaran totes les activitats encaminades a la promoció, la prevenció, el guariment i la rehabilitació de la salut, tant individual com col·lectiva, dels habitants de la Zona Bàsica de Salut.
Tres. L'Equip d'Assistència Primària és el conjunt de personal sanitari i no sanitari que treballa en la Zona Bàsica de Salut. El seu objectiu és la cura de la salut de cada un dels habitants de la Zona i de les poblacions que comprén.
Quatre. Són funcions de l’Equip d'Assistència Primària: a) Realitzar el diagnòstic i tractament de les patologies més freqüents amb mitjans propis o complementant-se amb serveis de recolzament, amb especialitats o amb l’hospitalització.
b) Realitzar els programes de seguiment i atencions de salut a malalts crònics, a malalts amb patologia invalidant i programes de prevenció de patologia secundària.
c) Desplegar programes d'atenció personal i familiar al malalt d'evolució fatal.
d) Vigilar la salut de grups homogenis (embarassades, lactants, vells, grups exposats a riscs ambientals, laborals o d'altres) i realitzar activitats dirigides a la detecció precoç de certes patologies.
e) Educar la comunitat en matèria de salut.
f) Fornir de serveis preventius la comunitat: planificació familiar, vacunació, salut dental infantil i d'altres.
g) Realitzar la recollida de dades epidemiològiques, certificats mèdics i exàmens de salut obligatoris, programar les tasques pròpies per a la seua Zona i avaluar les seues activitats, així com totes les tasques administratives que es deriven de l'assistència a cada persona.
h) Participar en la formació de personal sanitari, en l'actualització de coneixements i en la investigació.
i) En general, totes les funcions que caldran per al desplegament dels Plans de Salut de l’Area.
Cinc. L'Equip d'Assistència Primària serà compost per:
a) Metges de Medicina General, Pediatres, Ajudants Tècnics Sanitaris o Diplomats en Infermeria i Auxiliars de Clínica
b) D'altre personal sanitari en funció de les característiques específiques de cada Zona.
c) Treballadors socials, personal administratiu i de serveis que calga per a l'adequat funcionament dels Centres de Salut
Sis. Al capdavant de l'Equip d'Assistència Primària hi haurà un Director, nomenat pel Consell d'Administració a proposta del Director del Servei Valencià de Salut i oït el Consell de Salut de l'Area.
Al Director de l'Equip li correspondran les funcions de la coordinació interna, la coordinació externa amb la resta d'Institucions sanitàries i la vigilància de l'acompliment dels Plans de Salut.
Set. Cada Centre de Salut estarà vinculat o disposarà d'un Laboratori encarregat de realitzar les anàlisis higiènico-sanitàries del medi ambient, higiene alimentària i zoonosi. En cas d'existir un Centre de Salut Comunitària d'Area, el Laboratori de Salut s'ubicarà al susdit Centre.
Subsecció 3.ª
Dels serveis hospitalaris
Article trenta-dos
Un. Cada Area de Salut estarà vinculada o disposarà, si més no, d'un Hospital General, amb els serveis que aconselle la població a assistir-hi, la seua estructura i els problemes de salut.
Dos. L'Hospital és l’establiment encarregat de l’internament clínic i de l'assistència especialitzada i complementària que requerirà la seua Area o Arees d'influència.
Els centres hospitalaris desplegaran, a més de les tasques estrictament assistencials, funcions de promoció de salut, prevenció de les malalties i investigació i docència, d'acord amb els programes de cada Area de Salut, per tal de complementar les seues activitats amb les desplegades per la xarxa d'atenció primària.
Tots els hospitals hauran de disposar d'una unitat d'anàlisi de qualitat per a aluar l’eficàcia de l'assistència prestada. Així mateix s'hauran d'organitzar les unitats que vetlaran pel compliment dels drets i les obligacions dels ciutadans, a fi d'aconseguir la humanització de les Institucions sanitàries.
Tres. En tot cas, el Consell d'Administració establirà les mesures adequades per a garantir la inter-relació dels Hospitals amb els Centres de Salut.
Article trenta-tres
Un. Els Hospitals Generals del sector privat que ho sol·liciten seran vinculats al Servei Valencià de Salut, d'acord amb un protocol definit per la Conselleria de Sanitat i Consum conformement amb els paràgrafs cinqué, sisé i seté d'aquest article, sempre que per llurs característiques tècniques siguen homologables, quan les necessitats assistencials ho justificaran i si les disponibilitats econòmiques del sector públic ho permeten.
Dos. Els protocols seran objecte de revisió periòdica en els terminis i les condicions assenyalats per la Conselleria de Sanitat i Consum.
Tres. El sector privat vinculat mantindrà la titularitat dels centres i establiments que en depenen, així com la titularitat de les relacions laborals del personal que hi preste els seus serveis.
Quatre. La vinculació a la xarxa pública d'aquests Hospitals es realitzarà mitjançant Convenis singulars.
Cinc. El Conveni establirà els drets i les obligacions recíproques quant a duració, pròrroga, suspensió temporal, extinció definitiva del mateix règim econòmic, nombre de llits hospitalaris i la resta de condicions de prestació de l'assistència sanitària, d'acord amb les disposicions que es dicten per al desplegament d'aquesta Llei. El règim de jornada dels Hospitals a què es refereix aquest apartat serà el mateix que el dels Hospitals públics d'anàloga naturalesa en el corresponent àmbit territorial.
Sis. En cada Conveni, que s'establirà d'acord amb els apartats anteriors, quedarà assegurat que l'atenció sanitària prestada pels Hospitals privats als usuaris del sistema sanitari s'imparteix en condicions de gratuïtat, per la qual cosa les activitats sanitàries dels susdits Hospitals no podran tenir caràcter lucratiu.
El cobrament de qualsevol quantitat als malalts en concepte d'atencions no sanitàries, qualsevol que siga la seua naturalesa, podrà ser establert si prèviament són autoritzats pel Consell d'Administració del Servei Valencià de Salut el concepte i la quantia per la qual es pretén de cobrar.
Set. Seran causes de denúncia del Conveni per part del Servei Valencià de Salut, les següents:
a) Prestar atenció sanitària objecte del Conveni, contravenint el principi de gratuïtat.
b) Establir sense autorització serveis complementaris no sanitaris o percebre'n quantitats no autoritzades.
c) Infringir les normes relatives a la jornada i a l’horari del personal de l’hospital establertes en l'apartat dos.
d) Infringir amb caràcter greu la legislació laboral de la Seguretat Social o fiscal.
e) Lesionar els drets establerts en els articles 16, 18, 20 i 22 de la Constitució, quan així es determine per Sentència.
f) Qualssevol altres que es deriven de les obligacions establertes en la Llei del Servei Valencià de Salut i en l’Estatut d'Autonomia.
Vuit. Els Hospitals privats vinculats al sistema públic de salut estaran sotmesos a les mateixes inspeccions i controls sanitaris, administratius i econòmics que els Hospitals públics, aplicant-hi criteris homogenis prèviament reglats. La determinació d'aquests criteris correspondrà a la Conselleria de Sanitat i Consum.
Subsecció 4º
Del control de la qualitat assistencial i formació continuada
Article trenta-quatre
Un. El Consell d'Administració establirà els sistemes de control de l'activitat assistencial, oïdes les Associacions científiques de caràcter sanitari de la Comunitat Valenciana que figuren inscrites en el Registre a què es refereix l'article 1.2.16. d'aquest Reglament.
Dos. En els susdits sistemes caldrà preveure la participació dels metges i la resta de professionals titulats del Centre sotmés a control.
Tres. Tots els Hospitals i Centres de Salut hauran de possibilitar o facilitar a les unitats encarregades del control de qualitat l'acompliment de les seus comeses.
Quatre. El Consell d'Administració establirà en col·laboració amb l’Institut Valencià d'Estudis en Salut Pública els procediments adequats per mantenir el nivell de formació necessari entre el personal del Servei Valencià de Salut.
TITOL III
Del personal del Servei Valencià de Salut
CAPITOL I
Del règim jurídic del personal
Article trenta-cinc
Un. Constitueixen el personal del Servei Valencià de Salut:
a) El personal funcionari i laboral procedent de la Generalitat o de les Entitats Locals que s'hi adscriguen.
b) El personal funcionari, estatutari i laboral procedent de l’INSALUD, transferit a la Comunitat Valenciana.
c) El personal que s'incorpore a l’Organisme d'acord amb la normativa aplicable segons l'article següent.
Dos. El personal del Servei Valencià de Salut es classifica en:
a) Personal funcionari, de carrera o interí.
b) Personal estatutari.
c) Personal laboral, fix o temporal.
Article trenta-sis
Un. El personal funcionari, de carrera o interí, es regirà per la Llei de la Funció Pública Valenciana i la seua normativa de desplegament.
Dos. El personal estatutari es regirà pel que estableixen els Estatuts jurídics del personal mèdic de la Seguretat Social, del personal sanitari no facultatiu de les Institucions Sanitàries de la Seguretat Social i del personal no sanitari al Servei de les Institucions Sanitàries de la Seguretat Social i de les normes que les modifiquen i substituesquen.
Tres. El personal laboral es regirà per la legislació laboral comuna.
Article trenta-set
Un. En els llocs de treball, segons la naturalesa de les funcions o tasques, s'hi distingiran els corresponents al personal funcionari, al personal estatutari i al personal laboral.
Dos. No obstant això, i per a un millor aprofitament dels recursos humans, el personal funcionari i estatutari podrà accedir indistintament a aquells llocs no assistencials de Direccions de Servei o de Programes específics que en cada cas determine l'oportuna classificació, tot respectant-los el seu propi règim jurídic, tret de les condicions retributives i laborals dependents del lloc de treball.
Article trenta-vuit
La provisió de vacants de llocs de treball, ja siguen funcionarials, estatutaris o laborals, es farà sempre segons determina la Llei de la Funció Pública Valenciana i els respectius estatuts de personal.
CAPITOL II
De les competències en matèria de personal
Article trenta-nou
Són òrgans competents en matèria de personal del Servei Valencià de Salut:
a) El President de la Generalitat.
b) El Consell.
c) El Conseller d'Administració Pública.
d) El Consell Valencià de la Funció Pública.
e) El Conseller de Sanitat i Consum.
f) El Subsecretari o, si s'escau, el Secretari General de la Conselleria de Sanitat i Consum.
g) El Consell d'Administració del Servei Valencià de Salut.
h) El Director del Servei Valencià de Salut.
i) El Consell de Direcció de l'Area de Salut.
Article quaranta
El President de la Generalitat, el Consell, el Conseller d'Administració Pública i el Consell Valencià de la Funció Publica tindran les competències atribuïdes per la Llei de la Funció Pública Valenciana, tret del que disposen els articles següents.
Article quaranta-un
Un. Al Conseller de Sanitat i Consum li correspon:
a) La direcció de la política del personal sanitari i estatutari del Servei Valencià de Salut.
b) El nomenament i la remoció de Secretari General i dels Directors per a la Gestió, a proposta del Consell d'Administració.
c) La convocatòria i la resolució de les proves selectives per a l'accés del personal estatutari i del personal sanitari.
d) El nomenament dels funcionaris sanitaris de carrera i del personal estatutari fix.
e) La formalització dels contractes de treball del personal sanitari.
f) La convocatòria i la resolució dels concursos per a la provisió de llocs de treball del personal sanitari i estatutari.
g) L'exercici de les potestats disciplinàries que legalment li corresponen, tret de la separació del servei del personal funcionari que correspondrà al Consell.
h) L'atorgament de premis i recompenses, a proposta del Director del Servei Valencià de Salut.
Dos. Les competències enumerades en el paràgraf anterior podran ser delegades en òrgans inferiors de la Conselleria de Sanitat i Consum o del Servei Valencià de Salut, tret dels regulats en els paràgrafs a) i b).
Article quaranta-dos
Al Subsecretari o, si s'escau, Secretari General de la Conselleria de Sanitat i Consum, que ostenta la direcció superior de tot el seu personal i Organismes que en depenen, li correspon:
a) El registre del personal sanitari i estatutari del Servei Valencià de Salut.
b) Les declaracions d'incompatibilitat i el reconeixement exprés de compatibilitat.
c) Les adscripcions temporals o en comissió de serveis.
d) La declaració de jubilació forçosa, voluntària i per incapacitat física del personal sanitari i estatutari.
e) La concessió d'excedències i declaració d'altres situacions administratives, així com els reingressos al Servei actiu.
f) El reconeixement de l'antiguitat i dels serveis previs del personal sanitari i estatutari.
g) Els reconeixements del grau personal als funcionaris sanitaris.
h) Els nomenaments amb caràcter interí del personal sanitari i estatutari, així com de qualsevol altra modalitat de provisió no definitiva.
i) La selecció i contractació del personal laboral temporal.
j) La incoació d'expedients disciplinaris i la imposició de les sancions que la legislació aplicable li atribueix.
k) Totes aquelles altres atribucions en matèria de personal que no estiguen expressament reservades a altre òrgan.
Article quaranta-tres
Al Consell d'Administració del Servei Valencià de Salut li correspon:
a) L'organització general dels serveis.
b) El nomenament i la separació dels Gerents de les Arees de Salut a proposta del Consell de Direcció de l'Area, amb convocatòria pública prèvia, i oït el seu Consell de Salut.
c) El nomenament i la separació dels Directors i la resta de personal directiu d'Hospitals, a proposta del Director del Servei Valencià de Salut, amb convocatòria pública prèvia i oït el Consell de Salut de l'Area o el Consell de Salut del Servei Valencià de Salut, quan es tractarà d'Hospitals amb incidència en diverses Arees de Salut.
Article quaranta-quatre
Un. Al Director del Servei Valencià de Salut li correspon:
a) La proposta al Consell d'Administració dels nomenaments, amb convocatòria pública prèvia, dels Directors i la resta del personal directiu d'Hospitals, així com la proposta de cessament.
b) L'extensió de les diligències de preses de possessió i cessaments de tot el personal.
c) La proposta de concessió de premis i recompenses.
d) L'establiment de l’horigències de preses de possessió i cessaments de tot el personal.
e) L'establiment dels plans de vacances del personal i del corresponent règim de substitucions.
f) Totes aquelles atribucions que li siguen delegades expressament.
Dos. Les competències del Director podran ser delegades en òrgans inferiors del Servei Valencià de Salut.
TITOL IV Del règim econòmic
CAPITOL I Dels béns i drets
Article quaranta-cinc
Constitueix el patrimoni del Servei Valencià de Salut:
a) Els béns i drets de tota índole, la titularitat dels quals
correspon a la Generalitat, afectats als serveis de salut i assistència sanitària.
b) Els béns i drets de les Corporacions Locals que s'hi adscriguen en virtut de Conveni.
c) Els béns i drets de tota classe destinats a la gestió dels serveis sanitaris transferits de la Seguretat Social.
d) Els productes i les rendes dels seus béns i drets.
e) Qualssevol altres béns i drets que adquiresca o reba per qualsevol títol.
Article quaranta-sis
Als béns i drets del Servei Valencià de Salut els seran aplicables les Lleis de Patrimoni i d'Hisenda Pública de la Generalitat, i als béns de domini públic, la seua legislació pròpia. Respecte dels béns de domini públic afectats al seu servei, el Servei Valencià de Salut exercirà les facultats que corresponen als seus titulars.
Article quaranta-set
S'entén implícita la utilitat pública en relació amb l’expropiació d'immobles per a les obres i els serveis del Servei Valencià de Salut.
CAPITOL II Del règim financer
Article quaranta-vuit
Constitueixen els ingressos del Servei Valencià de Salut:
a) Els recursos que li siguen assignats amb càrrec als Pressuposts de la Generalitat.
b) Les consignacions provinents dels pressuposts de les Corporacions Locals.
c) Els rendiments dels béns i drets que li hagen estat afectats.
d) Els ingressos ordinaris i extraordinaris que perceba a tenor de les disposicions vigents.
e) Les subvencions i aportacions voluntàries d'Entitats i particulars.
f) Qualsevol altre recurs que se li atribuesca.
Article quaranta-nou
L'estructura, el procediment d'elaboració, l’execució i la liquidació del pressupost del Servei Valencià de Salut es regirà per la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat, per les normes especials en la matèria i pels preceptes que continga la Llei de Pressuposts de la Generalitat Valenciana en cada exercici i durant la seua vigència.
Article cinquanta
Les modificacions pressupostàries seran proposades pel Director del Servei Valencià de Salut, i trameses a la Conselleria de Sanitat i Consum per a l'aprovació o elevació a l'òrgan competent d'acord amb el que disposa la normativa pressupostària vigent, retent compte al Consell d'Administració.
El Conseller d'Economia i Hisenda podrà acordar les modificacions tècniques en l’estructura, el contingut i la distribució dels crèdits del Pressupost que no afecten la quantia de les dotacions autoritzades durant l’exercici corrent i que deriven de les variacions orgàniques acordades pels òrgans competents.
Article cinquanta-un
L'exercici de la funció interventora per procediment de mostratges se subjectarà a les Instruccions que establirà la Intervenció General de la Generalitat per a cada Centre o Organisme del Servei Valencià de Salut.
Article cinquanta-dos
En les funcions i els serveis procedents de l'Institut Nacional de la Salut, el Servei Valencià de Salut observarà, a més de la normativa que li és d'aplicació com a Organisme de la Generalitat Valenciana, els requisits de caràcter patrimonial, comptable i econòmic corresponents al règim de la Seguretat Social.
Article cinquanta-tres
Correspon al President del Consell d'Administració l'autorització, la disposició, la liquidació i la proposta d'ordenació dels pagaments relatius al Servei Valencià de Salut, dins dels límits legals establerts, tret dels casos reservats per llei al Consell o al Conseller d'Economia i Hisenda.
Correspon així mateix al President del Consell d'Administració, com a representat legítim de l’Organisme, en matèria de contractació administrativa, les facultats que atribueix a l’òrgan de contractació la legislació vigent sobre contractes de l’Estat i sense perjudici de les autoritzacions prèvies d'altra autoritat o òrgans de la Generalitat en els casos i les quanties prevists en la susdita legislació.
TITOL V Del règim jurídic
CAPITOL UNIC Dels actes i recursos i de l'assessorament jurídic del Servei Valencià de Salut
Article cinquanta-quatre
Un. El règim jurídic dels actes del Servei Valencià de Salut serà el que estableix la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià.
Dos. Contra els actes administratius del Servei Valencià de Salut els interessats podran interposar els recursos que escaiguen, en els mateixos casos, terminis i formes prevists en la legislació general sobre procediment administratiu.
Tres. Contra els actes administratius del Consell d'Administració hom podrà interposar recurs davant el Conseller de Sanitat i Consum, llevat de les resolucions en matèria de personal, que posaran fi a la via administrativa.
Quatre. Als actes del Servei Valencià de Salut relatius a les prestacions de l'atenció sanitària que correspon a la Seguretat Social, els serà d'aplicació les normes vigents del procediment laboral.
Article cinquanta-cinc
La representació i defensa en juí del Servei Valencià de Salut, així com l'assessorament jurídic, correspondrà als seus lletrats, sota la coordinació del Gabinet Jurídic de la Presidència de la Generalitat.
DISPOSICIO ADDICIONAL
Un. El personal del Servei Valencià de Salut, desplegant les seues funcions d'inspecció sanitària, gaudirà de les atribucions que confereix l'article 31 de la Llei General de Sanitat.
Dos. Per a la tramitació i resolució dels expedients sancionadors, així com per a l'adopció, si s'escau, de les mesures cautelars o provisionals que en resulten necessàries, el Servei Valencià de Salut trametrà les actuacions efectuades als òrgans competents en cada cas, de la Conselleria de Sanitat i Consum.
Tres. Les distintes Autoritats, Directors de Centres i personal del Servei Valencià de Salut prestaran tota l'ajuda i la cooperació que els Inspectors de la Conselleria de Sanitat i Consum i de la Inspecció General de Serveis necessiten en l’exercici de llurs funcions.
DISPOSICIONS TRANSITORIES
Primera
Mentre no tinga lloc la constitució i engegada dels òrgans corresponents a les Arees que es creen, subsistiran les actuals Delegacions del Servei Valencià de Salut, d'Alacant, Castelló i València, creades en l'article onze del Decret 208/1987, de 21 de desembre, del Consell de la Generalitat Valenciana, els titulars de les quals seran nomenats pel Conseller de Sanitat i Consum, a proposta del Consell d'Administració.
Segona
Es crearà una Comissió Mixta per a la transferència i l'adscripció dels serveis i establiments sanitaris de les Corporacions Locals al Servei Valencià de Salut, composta per representants de les Conselleries d'Administració Pública, Economia i Hisenda i Sanitat i Consum, així com de les Corporacions Locals afectades.
Tercera
Els nomenaments dels actuals Director, Secretari General, Directors per a la Gestió i Delegats del Servei Valencià de Salut, efectuats a l'empara del Decret 208/1987, de 21 de desembre, subsistiran provisionalment fins que es produiran els nous nomenaments respectius, d'acord amb les previsions d'aquest Reglament.
DISPOSICIO DEROGATORIA
Queden derogats els Decrets 206/1987, 207/1987 i 208/1987, de 21 de desembre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel quals es dicten normes provisionals per a la constitució del Consell d'Administració, del Consell de Salut i per a la gestió del Servei Valencià de Salut, així com totes les disposicions d'igual o inferior rang que s'oposen al que disposa aquest Decret.
Així mateix, malgrat la derogació dels Decrets 206 i 207, de 21 de desembre de 1987, conservaran plena validesa els nomenaments i les designacions que a l'empara d'aquestes disposicions s'hauran produït per a la constitució del Consell d'Administració i del Consell de Salut.
La derogació del Decret 208/1987, de 21 de desembre, s'entén sense perjudic del que preveu la disposició transitòria primera d'aquest Reglament.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
El Conseller de Sanitat i Consum és autoritzat a dictar les normes i disposicions necessàries per a l'aplicació i el desplegament del que estableix aquest Decret que, en les matèries a què fa referència l'article setanta-un de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, comptaran amb l'informe previ de les Conselleries d'Economia i Hisenda i d'Administració Pública.
Segona
Aquest Decret entrarà en vigor l’endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 12 d'abril de 1988.
El President de la Generalitat,
JOAN LERMA I BLASCO
El Conseller de Sanitat i Consum,
JOAQUIM COLOMER SALA

linea
Mapa web