Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDRE de 21 de febrer de 1997, del conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, per la qual es regulen les subvencions per a la redacció de plans generals adaptats a les determinacions de la Llei Reguladora de l'Activitat Urbanística i d'expedients d'homologació global d'instruments de planejament general vigents a la llei esmentada, en els municipis de la Comunitat Valenciana.

(DOGV núm. 2946 de 06.03.1997) Ref. Base de dades 0619/1997

ORDRE de 21 de febrer de 1997, del conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, per la qual es regulen les subvencions per a la redacció de plans generals adaptats a les determinacions de la Llei Reguladora de l'Activitat Urbanística i d'expedients d'homologació global d'instruments de planejament general vigents a la llei esmentada, en els municipis de la Comunitat Valenciana.
L'entrada en vigor de la Llei 6/1994, de 15 de novembre, de la Generalitat Valenciana, Reguladora de l'Activitat Urbanística, va suposar una important innovació en l'ordenament jurídic urbanístic que s'aplicava anteriorment.
A pesar que la disposició transitòria primera de l'esmentada llei no obliga els municipis a promoure expedients d'adaptació del seu planejament a les determinacions d'aquesta, sí que estableix la possibilitat que els ajuntaments sol·liciten de la Conselleria competent en urbanisme que declare l'homologació dels seus plans o normes subsidiàries vigents.
En aquest sentit, el 16 d'abril de 1996 es va publicar una ordre reguladora de les ajudes per a l'elaboració d'expedients d'homologació del planejament vigent en els municipis de la nostra Comunitat. Tanmateix, la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports ha detectat que, en moltes ocasions, les necessitats d'adaptació del planejament a la llei esmentada excedeixen de la comesa pròpia dels expedients d'homologació, atès que les noves determinacions que es demanen constitueixen l'objecte d'una completa revisió del planejament municipal.
En conseqüència, sembla lògic que s'amplie l'objecte de les ajudes més enllà dels expedients d'homologació, perquè incloga la redacció de nous plans generals adaptats a la Llei Reguladora de l'Activitat Urbanística, i per afavorir d'aquesta manera que els ajuntaments acomoden gradualment els seus instruments al nou règim legal.
Aquestes circumstàncies aconsellen que la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports continue incentivant i motivant els ajuntaments perquè tramiten expedients d'adaptació del planejament a les determinacions de la Llei Reguladora de l'Activitat Urbanística, en el sentit més ampli, a fi d'aconseguir el desenvolupament efectiu de les previsions que contenen els seus plans i, alhora, que puguen exercir plenament les potestats d'aprovació del planejament de desenvolupament atorgades per la llei.
Atès l'interès de col·laborar amb els ajuntaments en la tasca planificadora i de gestió urbanística, és per això que, d'acord amb les atribucions que contenen els articles 35 e) i 44 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià
ORDENE
Article 1. Objecte de la subvenció
Convocar la concessió d'ajudes per als ens locals que necessiten la redacció de plans generals adaptats a les determinacions contingudes en la Llei Reguladora de l'Activitat Urbanística i d'expedients d'homologació global d'instruments de planejament general vigents a l'esmentada llei.
Article 2. Import global màxim i finançament
La dotació global d'aquestes ajudes és de trenta-cinc milions de pessetes (35.000.000 PTA), dels quals 14.000.000 de pessetes seran sufragats a càrrec del pressupost de la Generalitat Valenciana per a l'exercici 1997, programa 432.10, Ordenació del Territori i Urbanisme, línia de subvenció codi comptable 2, Ajudes al planejament urbanístic, i la resta de 21.000.000 de pessetes, a càrrec del pressupost de l'exercici de 1998, els mateixos capítol, línia de subvenció i codi comptable.
Article 3. Beneficiaris
Podran sol·licitar aquestes ajudes els ajuntaments de la Comunitat Valenciana que justifiquen la necessitat de redacció de plans generals i d'expedients d'homologació global i la insuficiència de mitjans econòmics i tècnics per a dur-los a terme.
Article 4. Sol·licituds
Les sol·licituds de les corporacions locals interessades s'adreçaran al director general d'Urbanisme i Ordenació Territorial, i es presentaran en les dependències del Registre General de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, situada a l'avinguda de Blasco Ibáñez, 50, 46010 València; en els serveis territorials d'Urbanisme d'Alacant, Castelló i València de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, o per qualsevol dels mitjans que estableix l'article 38 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Article 5. Contingut de les sol·licituds
En l'escrit de sol·licitud, s'haurà de fer constar els punts següents:
1r. Ens local que ho sol·licita i nombre d'habitants de dret.
2n. Proposta d'honoraris per als treballs d'elaboració del pla general.
3r. Justificació de la necessitat d'emprendre'n l'elaboració.
Article 6. Documentació que cal presentar amb la sol·licitud
L'escrit de sol·licitud haurà d'anar acompanyat necessàriament de la documentació següent:
1r. Acord del ple de l'ajuntament corresponent que incloga els punts següents:
a) Facultar el president de l'entitat local de què es tracte perquè sol·licite de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports l'ajuda necessària per a la redacció del pla general, així com perquè subscriga tots els documents que pogueren derivar-se'n de l'execució.
b) Compromís d'acceptació futura de la subvenció sol·licitada en els termes en què es poguera concedir, si en resultaren beneficiaris.
Sense perjudici del que disposa el paràgraf precedent, la corporació local subvencionada podrà renunciar, en el cas que la quantia de la subvenció no li permeta efectivament emprendre la redacció del pla, a l'acord dictat a favor seu, cosa que haurà de comunicar en el termini inexorable dels deu dies hàbils següents al de la recepció de la notificació d'aquest acord, i en aquest cas la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports efectuarà les gestiones necessàries per a alliberar el crèdit disposat.
Aquesta comunicació haurà de dirigir-se al director general d'Urbanisme i Ordenació Territorial, i es cursarà per mitjà del Registre General d'aquesta Conselleria.
c) Compromís de notificar a la Direcció General d'Urbanisme i Ordenació Territorial el resultat de la tramitació i adjudicació de l'expedient contractual, en el menor termini legalment possible a partir de la recepció de la notificació per la qual es concedeix la subvenció.
d) Manifestació expressa que es coneix i s'accepta que la quantitat amb què la Conselleria poguera subvencionar no es veuria incrementada per cap motiu i, conseqüentment, seria a càrrec de l'entitat beneficiària el finançament i el pagament de l'addicional necessari.
e) Manifestació expressa que es coneixen i s'accepten tots els requisits que estableix aquesta ordre, així com que l'incompliment d'aquests facultarà la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports per a revocar la subvenció concedida, la qual cosa implicarà l'obligació de tornar les quantitats que haja pogut percebre l'entitat beneficiària.
2n. Memòria justificativa i càlcul d'honoraris que incloga l'IVA corresponent per a l'elaboració dels treballs, que es determinaran tenint en compte el contingut de la documentació que figura com a annex I d'aquesta ordre, així com la complexitat que presenta la realització segons les característiques, entitat i problemàtica urbanística del municipi, l'aportació per l'Ajuntament d'informació i estudis de suport que puguen facilitar la redacció del pla i la possible reutilització d'una part de la documentació continguda en el planejament general vigent (com per exemple la informació urbanística), si aquesta és aprofitable una vegada haja estat actualitzada.
3r. Dades d'identificació fiscal i bancàries de l'entitat sol·licitant com el número de compte al qual es desitja que es facen les transferències, en el cas que resulte beneficiària, titularitat d'aquest, identificació de l'entitat bancària i adreça.
4t. Calendari de terminis per a l'elaboració i tramitació municipal del pla general objecte de les ajudes, la durada màxima del qual no podrà passar d'un any comptador a partir de la signatura del contracte fins la seua presentació en els serveis territorials d'Urbanisme d'Alacant, Castelló i València, per a l'aprovació definitiva.
Article 7. Termini de presentació de sol·licituds
El termini de presentació de sol·licituds i de la documentació exigida serà de 20 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta ordre en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Article 8. Criteris de concessió
Per a la concessió de les ajudes s'aplicaran els criteris següents:
1r. Necessitats reals i justificades de procedir a l'elaboració del pla general o de l'expedient d'homologació.
2n. Tipus d'instrument de planejament general vigent i data d'aprovació. Es primaran les sol·licituds dels municipis que tinguen actualment projectes de delimitació de sòl urbà o normes subsidiàries davant d'aquells que disposen de plans generals d'ordenació urbana.
3r. Nombre d'habitants de fet i de dret del municipi.
4t. La relació del pressupost de l'ajuntament per a l'any 1997 i els habitants del municipi.
El nombre total de municipis subvencionats s'establirà segons les disponibilitats pressupostàries fins esgotar-ne la dotació.
Els ajuntaments que, a l'entrada en vigor d'aquesta ordre, tinguen concedida una altra subvenció per la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, a càrrec de la línia comptable 2, Ajudes al planejament urbanístic, del programa 432.10, Ordenació del Territori i Urbanisme, del pressupost de la Generalitat Valenciana corresponent a exercicis anteriors, no podran ser objecte d'una nova subvenció a l'empara d'aquesta ordre.
Article 9. Quanties subvencionades
La quantia de la subvenció per a cada ajuntament seleccionat serà del 40% de l'import global dels honoraris tècnics incloent l'IVA, i es podrà arribar al 50% d'aquest en aquells casos en què l'entitat del municipi siga tan petita que necessiten una ajuda major.
La presentació d'honoraris desproporcionats respecte del cost normal d'elaboració dels treballs, entenent com a tal la mitjana dels que consten en les sol·licituds que es presenten, segons el tipus de municipi de què es tracte i amb la ponderació prèvia de les circumstàncies indicades en el punt 6.2 d'aquesta ordre, facultarà la Conselleria per a minorar els percentatges abans indicats a fi d'aconseguir una distribució de les ajudes més justa.
Una vegada adjudicats els treballs d'elaboració del pla per l'ajuntament, la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports procedirà a regularitzar l'import de la subvenció concedida segons la quantitat per la qual realment han estat contractats els treballs esmentats.
Article 10. Pagament de les ajudes
El pagament de les ajudes concedides es farà en les fases següents:
1a. Un 15% de l'import anual d'aquesta com a avançament en el moment de la concessió de la subvenció.
2a. Un 40% de la subvenció, deduint el 15% corresponent a l'anterior fase, després de la presentació davant de la Comissió Territorial d'Urbanisme de la memòria informativa del pla general i el seu reflex gràfic, així com el document que permeta concertar amb la Conselleria la definició del model territorial municipal d'acord amb el seu context supramunicipal, segons el que estableix l'article 38.1 de la Llei Reguladora de l'Activitat Urbanística.
La no presentació davant de la Conselleria de la documentació requerida per al pagament d'aquesta fase abans de l'1 de novembre de 1997 donarà lloc a la pèrdua de la subvenció.
3a. Un 50% de la subvenció després de l'adopció pel ple de la corporació municipal de l'acord pel qual se sotmeten a informació pública els treballs.
4a. El 10% restant es pagarà una vegada haja conclòs el termini d'informació pública i s'haja redactat l'informe de les al·legacions presentades o, si escau, un certificat del secretari de l'ajuntament en què acredite l'absència d'al·legacions.
La Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, farà efectives directament les ajudes a favor de l'entitat beneficiària mitjançant l'aportació de factures aprovades de les despeses.
Article 11. Resolució i formalització
La resolució del conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports que pose fi al procediment s'adoptarà a proposta del director general d'Urbanisme i Ordenació Territorial, i es notificarà als peticionaris de les subvencions.
El termini màxim de resolució del procediment serà de tres mesos comptadors des de l'acabament del termini per a la presentació de les sol·licituds; una vegada transcorregut aquest sense que hi haja una resolució expressa es consideraran desestimades per silenci administratiu.
La recepció de la notificació de la resolució de concessió és suficient per a perfeccionar els drets i obligacions de les parts sense necessitat d'ulteriors formalitats i, juntament amb aquesta, la Direcció General d'Urbanisme i Ordenació Territorial trametrà els plecs de condicions tecnicoadministratives que regiran els procediments d'adjudicació dels contractes entre l'ajuntament i els equips redactors.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
S'autoritza el director general d'Urbanisme i Ordenació Territorial perquè dicte, dins de l'àmbit de les seues competències, les resolucions oportunes per a l'aplicació i desplegament d'aquesta ordre.
Segona
Aquesta ordre entrarà en vigor a l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Contra aquesta ordre, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Per a la interposició del recurs esmentat serà requisit imprescindible que, prèviament, el recurrent en comunique a aquest òrgan la interposició. Tot allò de conformitat amb el que estableixen els articles 57.2.f i 58 de la Llei Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, de 27 de desembre de 1956, i el article 110.3 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Tot això, sense perjudici que es puga interposar qualsevol altre recurs que s'estime oportú.
València, 21 de febrer de 1997
El conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports,
LUIS FERNANDO CARTAGENA TRAVESEDO
Annex I
Documentació del pla general
1. Part informativa i justificativa
La documentació justificativa i informativa de cada pla general podrà ser diferent tenint en compte les problemàtiques específiques del municipi, el seu grau de complexitat i les seues peculiaritats (article 27.c de la Llei Reguladora de l'Activitat Urbanística). Orientativament, contindrà:
1.1 Memòria
1.1.1 Informació urbanística del territori ordenat: condicions geogràfiques.
1.1.1.1 Característiques naturals del territori: geològiques, climàtiques i d'altres.
1.1.1.2 Aprofitament susceptible del territori: agrícola, forestal, ramader, cinegètic, miner i d'altres.
1.1.1.3 Usos presents en el sòl, edificacions i infrastructures existents.
1.1.1.4 Diferent aptitud dels terrenys per a la utilització urbana i riscos que la pogueren dificultar.
1.1.1.5 Valors paisatgístics, ecològics, urbans, històrics i artístics existents en l'àmbit del pla.
1.1.1.6 Característiques de la població, condicions econòmiques i socials i previsions d'evolució demogràfica.
1.1.2 Informació urbanística del territori ordenat: Condicions institucionals.
1.1.2.1 Planejament vigent anteriorment.
1.1.2.2 Anàlisi de les afectacions imposades per la legislació sectorial en l'àmbit territorial.
1.1.2.3 Referència a les condicions que es deriven del planejament d'acció territorial vigent.
1.1.2.4 Resultats del tràmit de concert previ amb la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports.
1.1.2.5 Condicions derivades del planejament i programació que estava en execució quan es revisa el pla.
1.1.2.6 Obres programades i política d'inversions públiques que influesquen en el desenvolupament urbà o previstes en la planificació sectorial de les administracions.
1.1.3 Descripció de l'ordenació i informació estadística de les seues magnituds.
1.1.4 Còmput d'estàndards.
1.1.5 Motivació raonada de les decisions d'ordenació més rellevants o controvertides.
1.1.6 Càlcul dels aprofitaments tipus i justificació de les àrees de repartiment delimitades.
1.1.7 Estudi d'impacte ambiental.
1.1.7.1 Descripció de les característiques generals del projecte, alternatives i solucions.
1.1.7.2 Inventari ambiental i descripció de les interaccions ecològiques i ambientals claus.
1.1.7.3 Estudi comparatiu de la situació ambiental actual i futura.
1.1.7.4 Identificació i valoració d'impactes.
1.1.7.5 Mesures correctores.
1.1.7.6 Document síntesi.
1.1.8 Estudis de trànsit i de transport. (Només per a plans generals que afecten grans poblacions).
1.1.9 Avaluació socioeconòmica de les conseqüències de l'ordenació i anàlisi, si escau, de l'impacte fiscal del pla (només per a plans generals que afecten grans poblacions).
1.2 Plànols d'informació.
2. Documents d'eficàcia normativa
2.1 Document de criteris i objectius.
2.2 Normes urbanístiques.
2.3 Fitxes de planejament i programació.
2.4 Catàleg de béns i espais protegits.
2.5 Plànols d'ordenació.
2.5.1 Plànols d'ordenació estructural.
2.5.1.1 Per a tot el territori, plànols que expressen:
- La classificació del sòl.
- L'estructura del territori, amb assenyalament de la xarxa primària de reserves de sòl dotacional.
- Els usos globals.
2.5.1.2 Per al sòl urbanitzable no ordenat detalladament, plànols:
- De situació.
- Que facen referència a la xarxa primària de reserves de sòl dotacional, delimitació de sectors i la resta de punts de l'ordenació estructural, fins i tot la delimitació d'àrees de repartiment.
2.5.1.3 Per al sòl no urbanitzable:
- De situació, amb expressió de les àrees d'especial protecció i de les reserves orientatives o prescriptives del règim de construccions autoritzables i declaracions d'interès comunitari.
2.5.2 Plànols d'ordenació detallada.

linea
Mapa web