Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDRE de 23 de febrer del 2004, del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, de delegació de competències en determinades matèries, en altres òrgans de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació. [2004/X2850]

(DOGV núm. 4721 de 29.03.2004) Ref. Base de dades 1295/2004

ORDRE de 23 de febrer del 2004, del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, de delegació de competències en determinades matèries, en altres òrgans de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació. [2004/X2850]
Per mitjà del Decret 112/2003, d'11 de juliol, del Consell de la Generalitat, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació –modificada per Decret 238/2003, de 5 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es modifica l'estructura de l'administració de la Generalitat per a l'organització i desenvolupament de la Copa d'Amèrica 2007– s'ha efectuat una nova configuració de la nostra estructura organitzativa, que recull la Secretaria Autonòmica d'Economia i Pressupostos, la Secretaria Autonòmica d'Ocupació, i la Secretaria Autonòmica d'Esdeveniments i Projectes, i els mencionats decrets regulen l'estructura i les funcions dels òrgans superiors i del nivell directiu d'esta conselleria, així com el màxim nivell administratiu d'esta.
Tenint en consideració les modificacions produïdes, i estimant que, per raons d'eficàcia administrativa, resulta convenient recopilar en una sola norma la delegació de competències de determinats actes administratius.
Fent ús de les atribucions conferides en l'article 68 de la Llei 5/1983, de Govern Valencià, modificada per Llei 1/2002, de 26 de febrer de la Generalitat Valenciana i, de conformitat amb el que establix l'article 13 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú,
ORDENE
Capítol I
De les delegacions en matèria de gestió
economicofinancera i contractació
Article 1
Delegar en el sotssecretari de la Conselleria –excepte les facultats que per esta ordre es troben delegades en altres òrgans del departament– les atribucions següents:
a) L'exercici de les facultats ordinàries en matèria de contractació inclosa l'aprovació de la despesa, excepte la resolució d'adjudicació en tots els contractes que no tinguen la naturalesa jurídica de «contractes menors“.
b) Proposar les modificacions pressupostàries que, si és el cas, resulten necessàries per a la disposició del compliment de sentències i la resta de resolucions judicials dictades pels òrgans de tots els ordres jurisdiccionals.
c) La retenció del crèdit, l'autorització de la despesa, la disposició del crèdit, el reconeixement de l'obligació i la proposta de pagament, de tots els capítols i programes de la conselleria, i la subscripció dels corresponents documents comptables de tots els programes que estan assignats a la Sotssecretaria, inclosa la secció 19 i els que porten implícites modificacions pressupostàries. Se n'exceptua la disposició de crèdit superior a 30.000 euros a càrrec dels capítols II i VI.
Article 2
2.1 Delegar en els secretaris autonòmics de la conselleria –excepte les facultats que per esta ordre es troben delegades en altres òrgans del departament– la retenció del crèdit, l'autorització de la despesa, la disposició del crèdit, el reconeixement de l'obligació i la proposta de pagament del capítol II dels seus corresponents servicis respectivament, fins al límit màxim de 3.000 euros.
2.2 Delegar en els directors generals de la conselleria –excepte les facultats que per esta ordre es troben delegades en altres òrgans del departament– la retenció del crèdit, l'autorització de la despesa, la disposició del crèdit, el reconeixement de l'obligació i la proposta de pagament del capítol II dels seus corresponents programes respectivament, fins al límit màxim de 3.000 euros.
2.3 Delegar en els directors generals de la conselleria –excepte les facultats que per esta ordre es troben delegades en altres òrgans del departament– la firma de tots els documents comptables dels seus corresponents programes, inclosos els que porten implícits modificacions pressupostàries.
Article 3
Delegar en la Secretaria General Administrativa de la conselleria les atribucions següents:
a) La formalització dels contractes que es generen com a conseqüència de despeses de manteniment dels servicis centrals de la conselleria; sempre que no hagen sigut declarats d'adquisició centralitzada en virtut del que disposa el Decret 79/2000, de 30 de maig.
b) La tramitació de les incidències de nòmines i la firma de tots aquells documents administratius i de gestió comptable que necessite la seua tramitació.
c) La retenció del crèdit, l'autorització de la despesa, la disposició del crèdit, el reconeixement de l'obligació i la proposta de pagament dels programes de la Sotssecretaria fins al límit màxim de 1.200 euros.
d) Acordar la devolució de les garanties definitives que es constituïsquen a favor de la conselleria, en matèria de contractació.
Article 4
Delegar en els directors territorials d'Economia i Hisenda, a Alacant, Castelló i València, l'exercici de les atribucions següents:
a) La formalització dels contractes que es generen com a conseqüència de despeses de manteniment en els seus servicis propis; sempre que no hagen sigut declarats d'adquisició centralitzada en virtut del que disposa el Decret 79/2000, de 30 de maig.
b) La retenció del crèdit, l'autorització de la despesa, la disposició del crèdit, el reconeixement de l'obligació i la proposta de pagament del seu capítol II, fins al límit màxim de 1.200 euros.
Article 5
Delegar en els directors territorials d'Ocupació i Treball, a Alacant, Castelló i València –excepte les facultats que per esta ordre es troben delegades en altres òrgans del departament– l'exercici de les atribucions següents:
a) La formalització dels contractes que es generen com a conseqüència de despeses de manteniment en els seus servicis; sempre que no hagen sigut declarats d'adquisició centralitzada en virtut del que disposa el Decret 79/2000, de 30 de maig.
b) La retenció del crèdit, l'autorització de la despesa, la disposició del crèdit, el reconeixement de l'obligació i la proposta de pagament del seu capítol II, fins al límit màxim de 1.200 euros.
Article 6
Delegar en els directors dels Gabinets de Seguretat i Higiene en el Treball, a Alacant, Castelló i València, l'exercici de les atribucions següents:
a) La formalització dels contractes que es generen com a conseqüència de despeses de manteniment en els seus servicis; sempre que no hagen sigut declarats d'adquisició centralitzada en virtut del que disposa el Decret 79/2000, de 30 de maig.
b) La retenció del crèdit, l'autorització de la despesa, la disposició del crèdit, el reconeixement de l'obligació i la proposta de pagament del seu capítol II, fins al límit màxim de 1.200 euros.
Capítol II
De la delegació en matèria de joc i
en matèria de responsabilitat patrimonial
Article 7
Delegar en el sotssecretari de la conselleria la competència per a dictar resolucions dels expedients de responsabilitat patrimonial de l'administració exigible a esta conselleria, així com –si és el cas– l'aprovació de la despesa i la firma dels corresponents documents de gestió comptable.
Article 8
Delegar en el sotssecretari la competència per a dictar aquelles resolucions dels expedients sancionadors incoats per faltes administratives molt greus –la resolució de les quals siga competència del titular d'esta conselleria– comeses en matèria de joc, recollides en la Llei de la Generalitat Valenciana 4/1988, de 3 de juny, del Joc de la Comunitat Valenciana i en la seua normativa de desplegament.
Capítol III
De les delegacions en matèria de gestió d'ingressos i tresoreria
Article 9
Delegar en el titular de la Direcció General de Pressupostos i Despeses l'exercici de les següents funcions:
a) L'ordenació general de pagaments pressupostaris i dels fons i valors generats per operacions extrapressupostàries.
b) La concertació i contractació de les operacions de tresoreria per termini igual o inferior a un any, destinades a atendre les necessitats de tresoreria derivades de diferències en els venciments dels seus ingressos i pagaments, amb el límit previst en l'article 39 del text refós de la Llei d'Hisenda Pública de la Generalitat Valenciana, aprovat per Decret Legislatiu de 26 de juny de 1991, del Consell de la Generalitat Valenciana.
c) L'aprovació de les resolucions corresponents a les distintes fases del procediment de gestió d'ingressos, així com la firma dels documents comptables corresponents, excepte en el que preveu l'article 10.3 i 4 d'esta ordre.
Capítol IV
De les delegacions en matèria de gestió tributària
i reembors de garanties
Article 10
1 Delegar en la directora general de Tributs la competència per a dictar resolucions d'aquells recursos d'alçada que, d'acord amb la normativa vigent en cada moment, siguen competència del conseller, i no hagen sigut resolts en primera instància per la mateixa directora general de Tributs, i per a dictar resolucions de recursos extraordinaris de revisió, així com la revisió d'actes en matèria de tributs propis a què fa referència l'article 154 de la Llei 230/1963, de 28 de desembre, General Tributària; s'exclou d'esta delegació la matèria sancionadora.
2. Delegar en la directora general de Tributs l'autorització i disposició de la despesa, així com el reconeixement de l'obligació i la proposta de pagament del «cost del servici“ de l'Agència Estatal de l'administració Tributària, per la gestió de la recaptació en via executiva d'ingressos públics de la Generalitat Valenciana, i la firma dels documents comptables pertinents.
3. Delegar en la directora general de Tributs l'aprovació de les resolucions corresponents a les distintes fases del procediment de gestió d'ingressos, així com la firma dels documents comptables corresponents, quan es referisquen a ingressos públics pagats a la Generalitat Valenciana per l'Agència Estatal de l'administració Tributària, procedents de la gestió tributària de tributs cedits o de la recaptació en via executiva d'ingressos públics.
4. Delegar en els directors territorials d'Economia i Hisenda d'esta conselleria l'aprovació de les resolucions corresponents a les distintes fases del procediment de gestió d'ingressos, així com la firma dels documents comptables corresponents, quan es referisquen a ingressos públics la gestió dels quals correspon a les respectives direccions territorials.
5. Delegar en els directors territorials d'Economia i Hisenda d'esta conselleria i en la directora general de Tributs la competència per a dictar les resolucions dels expedients de reembors del cost de les garanties aportades per a la suspensió de l'execució de deutes tributaris impugnats als quals fa referència l'article 12 de la Llei 1/1998, de 26 de febrer, de Drets i Garanties dels Contribuents, així com la firma dels documents comptables relatius a les dites resolucions, sempre que els deutes mencionats tinguen el seu origen en conceptes distints del Cànon de Sanejament.
6. Delegar en els directors territorials d'Economia i Hisenda d'esta conselleria, en relació amb els honoraris meritats pels titulars de les Oficines Liquidadores de Districte Hipotecari, l'exercici de les facultats de retenció del crèdit, autorització de la despesa, la disposició del crèdit, el reconeixement de l'obligació i la proposta de pagament corresponent –incloent així mateix la liquidació de crèdits exigibles i les sol·licituds de proposta de pagament, així com l'aprovació dels justificants necessaris per a procedir al pagament– siga quin siga el seu import, i la firma dels documents comptables de despesa pertinents.
Capítol V
De la delegació en matèria de patrimoni
de la Generalitat Valenciana
Article 11
Es deleguen en el sotssecretari les atribucions següents reconegudes a esta conselleria per la Llei 14/2003, de 10 d'abril, de Patrimoni de la Generalitat Valenciana.
a) La resolució dels procediments de delimitació.
b) L'afectació dels béns patrimonials a l'ús general o als servicis públics de la Generalitat Valenciana.
c) La desafectació dels béns immobles i drets immobiliaris, així com la dels mobles adscrits a la Conselleria d'Econòmica, Hisenda i Ocupació.
d) L'adscripció i desadscripció de béns i drets de la Generalitat Valenciana als departaments de la Generalitat Valenciana.
e) L'aprovació de les mutacions demanials internes.
f) Arrendament dels immobles que la Generalitat Valenciana necessite, quan la renda anual excedisca de 50.000 euros i el termini de contractual supere els dos anys obligatoris per a la Generalitat Valenciana.
g) L'alienació de béns mobles adscrits a la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.
h) Les delegacions compreses en el present article, comporten expressament la delegació en el respectiu òrgan per a l'aprovació de la despesa i de totes les fases d'execució d'esta i per a la firma dels corresponents documents comptables; incloent-se expressament les delegacions en matèria de contractació, als efectes d'allò que preceptua l'últim paràgraf de l'article 4.1 del Reial Decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament General de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques (BOE núm. 257 de 26 d'octubre del 2001)
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera
En totes les resolucions que s'adopten en virtut de delegació es farà constar expressament, el que establix l'article 68.6 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià i l'article 13 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Segona
Les delegacions de competències que es disposen en la present ordre no serà obstacle perquè l'òrgan delegant puga advocar el coneixement o resolució de tots els assumptes que considere oportuns, així mateix podrà revocar-les en qualsevol moment, de conformitat amb el que establix l'article 68.5 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià i els articles 13 i concordants de la mencionada Llei 30/1992.
Tercera
En cas de vacant, absència o malaltia del titular de la Secretaria General Administrativa les facultats que li delega la present ordre les exercirà el sotsecretari de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.
En cas de vacant, absència o malaltia dels titulars de les Direccions Territorials d'Economia i Hisenda la suplència serà exercida pels secretaris territorials.
En cas de vacant, absència o malaltia dels titulars de les Direccions Territorials d'Ocupació i Treball, la suplència serà exercida pel funcionari de la corresponent Direcció Territorial que designe el director general de Treball i Seguretat Laboral de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació.
En cas de vacant, absència o malaltia dels titulars dels Gabinets de Seguretat i Higiene en el Treball, la suplència serà exercida pel funcionari del Gabinet que designe el corresponent director territorial d'Ocupació i Treball.
DISPOSICIÓ DEROGATÒRIA
1. Queden derogades quantes disposicions d'inferior o igual rang s'oposen al que preveu esta ordre.
2. En particular queden derogades les següents normes:
– Ordre de 4 d'agost de 1987, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, per la qual es delega en el director general de Desenvolupament Agrari de la Conselleria d'Agricultura i Pesca, determinades facultats de la Llei de Patrimoni de la Generalitat Valenciana (DOGV número 657 de data 09.09.1987).
– Ordre de 19 de novembre de 1999, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, de delegació de firma i de competències en determinades matèries respectivament, en altres òrgans de la Conselleria d'Economia i Hisenda (DOGV número 3634 de data 26.11.1999).
– Resolució de 30 de maig del 2000, del conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es declaren subsistents transitòriament les delegacions de competència i firma efectuades per l'anterior titular de l'extingida Conselleria d'Ocupació (DOGV número 3764 de data 05.06.2000).
– Ordre de 2 de maig del 2002, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es modifica l'Ordre de 19 de novembre de 1999, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, de delegació de firma i de competències en determinades matèries respectivament, en altres òrgans de la Conselleria (DOGV número 4247 de data 13.05.2002).
– Ordre de 26 de febrer del 2002, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, per la qual es modifica l'Ordre de 19 de novembre de 1999, de la Conselleria d'Economia i Hisenda, de delegació de firma i de competències en determinades matèries respectivament, en altres òrgans de la Conselleria (DOGV número 4208 de data 12.03.2002).
– Ordre de 20 de desembre del 2002, de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Ocupació, de delegació de determinades facultats de la Llei de Patrimoni de la Generalitat Valenciana en el director general de Plans Especials d'Habitatge de la Conselleria de Benestar Social (DOGV número 4417 de data 14.01.2003).
DISPOSICIÓ FINAL
La present ordre entrarà en vigor el mateix dia de la publicació.
València, 23 de febrer de 2004
El conseller d'Economia, Hisenda i Ocupació,

linea
Mapa web