Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDE de 25 de febrer de 2005, de la Conselleria de Sanitat, de desplegament del Decret 168/2004, de 10 de setembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regula el Document de Voluntats Anticipades i es crea el Registre Centralitzat de Voluntats Anticipades. [2005/X2829]

(DOGV núm. 4966 de 15.03.2005) Ref. Base de dades 1454/2005

ORDE de 25 de febrer de 2005, de la Conselleria de Sanitat, de desplegament del Decret 168/2004, de 10 de setembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regula el Document de Voluntats Anticipades i es crea el Registre Centralitzat de Voluntats Anticipades. [2005/X2829]
El Decret 168/2004, de 10 de setembre, del Consell de la Generalitat, preveu la creació d'un Registre Centralitzat de Voluntats Anticipades de la Comunitat Valenciana en la Conselleria de Sanitat, adscrit a la direcció general que tinga competències en matèria de qualitat i atenció al pacient, perquè les persones atorgants puguen inscriure l'atorgament, la modificació, substitució o revocació dels documents de voluntats anticipades.
La inscripció es pot efectuar bé per mitjà de la presentació de la còpia autèntica de l'escriptura de poder si s'ha fet davant de notari o bé per mitjà de la presentació del document de voluntats anticipades per part de l'atorgant o qualsevol dels tres testimonis, en algun dels punts de registre autoritzats.
La present orde té com a objecte determinar els punts de registre autoritzats per a facilitar als ciutadans valencians la inscripció dels documents de voluntats anticipades, així com regular el procés d'inscripció dels documents atorgats, determinant la documentació que cal aportar per a fer el registre.
Per això, fent ús de les facultats que m'han sigut conferides pel Consell de la Generalitat Valenciana, per mitjà del Decret 168/2004, de 10 de setembre,
ORDENE
Article 1. Objecte
Esta orde té com a objecte determinar els punts de registre autoritzats per a facilitar als ciutadans valencians la inscripció dels documents de voluntats anticipades en el Registre Centralitzat de Voluntats Anticipades de la Comunitat Valenciana, d'acord amb el que establix el Decret 168/2004, de 10 de setembre, així com regular el procés d'inscripció dels documents atorgats.
Article 2. Punts de registre autoritzats
1. Correspon a la Conselleria de Sanitat l'allotjament de les bases de dades i els aplicatius que han de donar suport al Registre Centralitzat de Voluntats Anticipades.
2. S'establixen punts de registre dels documents de voluntats anticipades, almenys, en cada Servici d'Atenció i Informació al Pacient de la xarxa hospitalària pública de la Comunitat Valenciana, en les direccions territorials i en els servicis centrals de la Conselleria de Sanitat.
3. Cada punt de registre autoritzat ha de disposar d'un nombre d'usuaris autoritzats suficient per a poder prestar el servici durant tot el seu horari d'obertura al públic.
4. Les notaries de la Comunitat Valenciana que ho sol·liciten a la Conselleria de Sanitat, poden registrar els documents de voluntats anticipades que s'hi han atorgat accedint telemàticament al Registre Centralitzat de Voluntats Anticipades per mitjà del corresponent certificat digital reconegut expedit per Ancert (Autoritat Notarial de Certificació), per ACCV (Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana), o per qualsevol prestador de servicis de certificació amb el qual la Generalitat Valenciana haja establit un conveni de reconeixement.
Article 3. Documentació
1. Els atorgants que desitgen inscriure el seu document de voluntats anticipades poden fer-ho en qualsevol dels punts de registre autoritzats.
2. Si el document de voluntats anticipades s'ha formalitzat davant de testimonis s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:
Sol·licitud d'inscripció de l'atorgament del document de voluntats anticipades, segons el model que figura en l'annex I de la present orde.
Fotocòpia del document nacional d'identitat, passaport o qualsevol document oficial que acredite la identitat de la persona atorgant.
Fotocòpia dels documents nacionals d'identitat, els passaports o qualsevol document oficial que acredite la identitat dels tres testimonis.
L'atorgant ha de presentar una declaració, en la qual assegure que no està lligat per raó de matrimoni, parella de fet, per raó de parentiu fins al segon grau per consanguinitat o afinitat, o per raó de relació patrimonial amb almenys dos dels testimonis, tal com establix el Decret 168/2004, de 10 de setembre, del Consell de la Generalitat, segons el model que figura en l'annex II.
En el cas que haja designat un representant, document que acredite la representació, junt amb la fotocòpia del document nacional d'identitat, passaport o qualsevol altre document oficial que acredite la identitat del representant.
3. Si el document de voluntats anticipades s'ha formalitzat davant de notari i este no l'ha inscrit, l'atorgant pot fer-ho en qualsevol dels punts de registre autoritzats, aportant la documentació següent:
Sol·licitud d'inscripció de l'atorgament del document de voluntats anticipades, segons el model que figura en l'annex I de la present orde.
Fotocòpia del document nacional d'identitat, passaport o qualsevol document oficial que acredite la identitat de la persona atorgant.
Còpia autèntica de l'escriptura de poder atorgat pel notari.
Article 4. Procediment de registre
El personal encarregat del registre ha d'assegurar que es reunixen els requisits previstos en el Decret 168/2004, de 10 de setembre, relatius a majoria d'edat, capacitat d'obrar i autenticitat de les firmes per mitjà de la comprovació dels documents nacionals d'identitat, passaports o documents oficials que acrediten la identitat. En el cas que el document de voluntats anticipades s'haja formalitzat davant de notari, és este el qui acredita l'autenticitat de la firma amb el seu testimoni.
Article 5
1. El personal encarregat del registre, una vegada inscrit en el Registre Centralitzat de Voluntats Anticipades de la Comunitat Valenciana el document de voluntats anticipades, ha d'entregar a la persona interessada una còpia de la sol·licitud presentada junt amb l'original del document.
2. En cada punt de registre autoritzat s'arxivarà i custodiarà una còpia en paper del document registrat.
3. En tot moment es garantix la confidencialitat de les dades registrades d'acord amb el que establix la Llei 14/1986, de 25 d'abril, General de Sanitat i la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal.
Article 6. Punts de consulta
1. S'establixen punts de consulta del registre de voluntats anticipades, almenys en cada Servici d'Atenció i Informació al Pacient i en les Unitats de Vigilància Intensiva de la xarxa hospitalària del sistema sanitari públic valencià.
2. Cada punt de consulta ha de disposar d'un nombre d'usuaris autoritzats suficients per a poder prestar el servici durant tot el seu horari d'obertura al públic.
3. En els centres sanitaris privats es poden establir punts de consulta en les unitats que siguen autoritzades per la Conselleria de Sanitat a través de la Direcció General de Qualitat i Atenció al Pacient.
4. Els metges responsables de l'assistència sanitària de la persona interessada accedixen telemàticament al registre de documents de voluntats anticipades per mitjà del corresponent certificat reconegut expedit per ACCV, o per qualsevol prestador de servicis de certificació amb què la Generalitat Valenciana haja establit un conveni de reconeixement.
5. En tot moment el personal sanitari que per raó del seu lloc conega el contingut del document de voluntats anticipades està subjecte al deure de guardar secret, segons que establix la Llei 14/1986, de 25 d'abril, General de Sanitat.
Article 7
El Registre Centralitzat de Documents de Voluntats Anticipades ha de custodiar els documents inscrits fins passats cinc anys de la defunció de l'atorgant. Transcorregut este termini s'ha de procedir a destruir-los.
Article 8
D'acord amb el que establix la Llei Orgànica 15/1999 de Protecció de Dades de Caràcter Personal, les dades personals dels sol·licitants recollits a causa de la present orde han de ser inclosos en un fitxer automatitzat titularitat de la Conselleria de Sanitat, Direcció General de Qualitat i Atenció al Pacient, amb domicili en el carrer misser Mascó, 31, 46010 València, la finalitat del qual consistix en la recollida de dades per a l'atorgament, la modificació, substitució o revocació dels documents de voluntats anticipades dels ciutadans.
DISPOSICIÓ FINAL
La present orde entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 25 febrer de 2005
El conseller de Sanitat,
VICENTE RAMBLA MOMPLET
ANNEX I
SOL·LICITUD D'INSCRIPCIÓ DE L'ATORGAMENT D'UN DOCUMENT DE VOLUNTATS ANTICIPADES
Nom i cognoms de la persona sol·licitant
Núm. del DNI, passaport o un altre document d'identitat
Adreça / codi postal
Municipi
Telèfon
SOL·LICITE la inscripció en el Registre Centralitzat de Voluntats Anticipades de la Comunitat Valenciana del document contingut en sobre tancat adjunt a esta sol·licitud.
DECLARE conéixer que el Registre Centralitzat de Voluntats Anticipades de la Comunitat Valenciana transmetrà el contingut del document únicament al metge o equip que em preste assistència sanitària en el moment en què, per la meua situació, no em siga possible expressar la meua voluntat i siga necessari adoptar decisions clíniques rellevants.
Lloc, data i firma de qui sol·licita
ANNEX II
DECLARACIÓ LA VERACITAT DE LES DADES
Nom i cognoms de la persona sol·licitant
Núm. del DNI, passaport o un altre document d'identitat
DECLARE que almenys dos dels testimonis davant els quals formalitze el Document de Voluntats Anticipades no estan lligats amb mi per raó de matrimoni, parella de fet, parentiu fins al segon grau per consanguinitat o afinitat, ni per cap relació patrimonial, d'acord amb el que disposa l'apartat 1 de l'article 3 del Decret 168/2004, de 10 de setembre, del Consell de la Generalitat.

linea
Mapa web