Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIó de 7 d'abril de 1995 del director general de Qualitat Ambiental de la Conselleria de Medi Ambient, per la qual ordena la publicació de la part dispositiva de diverses declaracions d'impacte ambiental.

(DOGV núm. 2540 de 29.06.1995) Ref. Base de dades 1564/1995

RESOLUCIó de 7 d'abril de 1995 del director general de Qualitat Ambiental de la Conselleria de Medi Ambient, per la qual ordena la publicació de la part dispositiva de diverses declaracions d'impacte ambiental.
Els articles 4.3 i 22 del Reial Decret Legislatiu 1302/1986, de 28 de juny, d'Avaluació d'Impacte Ambiental, i el Reial Decret 1131/1988, de 30 de setembre, pel qual s'aprova el reglament per a l'execució de l'anterior decret, respectivament, estableixen l'obligatorietat de publicar la Declaració d'Impacte Ambiental.
Seguint la mateixa línia, els articles 5.3 i 28 de la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, d'Impacte Ambiental, i el reglament que té, aprovat pel Decret 162/1990, respectivament, estableixen l'obligatorietat de publicar la Declaració d'Impacte Ambiental i, en particular, al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Per tot això, resolc:
Article únic
Publicar al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, les declaracions d'impacte ambiental relacionades a l'annex, dictades als expedients que igualment es relacionen.
València, 7 d'abril de 1995.- El director general de Qualitat Ambiental: Rafael de Juan i Fenollar
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 191/93-AIA sobre la modificació número 2, àrea industrial, de les Normes Subsidiàries de Planejament de Benisanó (el Camp de Túria), promogut per l'Ajuntament de Benisanó.
Vist que, amb data de 6 d'octubre de 1993, l'Ajuntament de Benisanó va trametre a la Conselleria de Medi Ambient l'estudi d'impacte ambiental de la modificació puntual número 2 de les Normes Subsidiàries de Planejament i, amb data posterior, el document tècnic de l'esmentada modificació consistent en la classificació de 43.000 m2, aproximadament, de sòl urbanitzable d'ús industrial i terciari situat al sud de l'autovia i a l'est de la carretera d'Olocau, al paratge de la Cosa de Benisanó, dels quals ja s'han edificat 12.257 m2.
Vist que l'estudi d'impacte ambiental ha estat sotmés a informació publica, durant el termini d'un mes, mitjançant un edicte de l'Ajuntament de Benisanó publicat en el Butlletí Oficial de la Província de València número 67, de 20 de març de 1993, sense que hi haja estat presentada cap al.legació, segons el certificat municipal inclòs en l'expedient.
Atés que els terrenys que s'han de reclassificar estan ja en part antropitzats i que la resta s'ha utilitzat per a cultius de secà, d'escàs valor ambiental, i que la zona ja està connectada a la xarxa municipal de clavegueram.
Atés que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental prèvia a la resolució administrativa que es prenga per tal d'aprovar definitivament, segons estableixen l'article 5 de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu reglament.
Atés que en l'expedient han estat observats els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental, en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana i en la resta de disposicions que li són aplicables.
Atés que l'article 5 de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals siga aplicada aquesta llei.
Atés que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, només a l'efecte ambiental, la modificació número 2, àrea industrial, de les normes subsidiàries de planejament de Benisanó amb les mesures correctores i protectores de l'estudi d'impacte ambiental, amb les següents condicions:
1a. Les característiques dels efluents d'aigües residuals de les indústries seran les escaients perquè puguen ser tractades a la depuradora comarcal del Camp de Túria ubicada a la Pobla de Vallbona.
2a. Es compliran les disposicions de la Directriu 91/271/CEE, sobre el tractament de les aigües residuals urbanes.
3a. Ja que el sòl té un fort desnivell respecte a la xarxa de clavegueram, en els instruments que desenvolupen urbanísticament el sòl reclassificat es prendran les mesures escaients per garantir la correcta connexió de les aigües residuals amb la xarxa municipal i així mateix perquè les aigües pluvials no produesquen entollaments als camps situats al seu voltant.
4a. La destinació final dels residus generats (inerts, assimilables a urbans, tòxics i perillosos) serà l'escaient a cadascun d'ells, d'acord amb les característiques fisicoquímiques.
5a. Aquestes consideracions hauran de ser, inexcusablement, tingudes en compte per l'Ajuntament abans de la concessió a cada indústria de la corresponent llicència d'activitat.
Segon
Notificar a les persones interessades que, contra la resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no podran interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar tots els mitjans que estimen oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 9 de desembre 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 115/93-AIA sobre el projecte bàsic corredor comarcal, tram d'accés a Paterna i nou accés a Burjassot, clau 31-V-792(3), promogut per la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports.
Vist que, amb data de 3 de juny de 1993, la Direcció General d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports va trametre a la Conselleria de Medi Ambient el projecte bàsic i estudi d'impacte ambiental del corredor comarcal, tram d'accés a Paterna i nou accés a Burjassot, definit com a un distribuïdor d'alta capacitat destinat a enllaçar la ronda nord de la ciutat de València i l'autovia de Llíria amb el sud de l'àrea metropolitana.
Vist que es van efectuar consultes al Servei de Protecció Civil i Coordinació de Comunicacions de la Direcció General de Protecció Ciutadana de la Conselleria d'Administració Pública, a la Direcció General de Patrimoni Artístic de la Conselleria de Cultura i als Serveis Territorials de València de la Conselleria de Medi Ambient.
Vist que, amb data de 21 de juliol de 1993, la Direcció General de Patrimoni Artístic va proposar que es realitzara una prospecció arqueològica i etnològica per determinar la incidència que podien tenir les obres sobre el patrimoni arqueològic i etnològic.
Vist que, amb data de 28 de juliol de 1993, el Servei de Protecció Civil va informar que, després de la canalització del barranc de Benimàmet, les obres només poden constituir una barrera al drenatge de les aigües pluvials, però no hi ha inconvenients si el sistema d'evacuació a l'emissari d'Ademús és capaç i suficient, tenint en compte la progressiva impermeabilització causada pel creixement urbanístic i d'infrastructures.
Vist que, amb data de 28 de juliol de 1993, el Servei de Protecció Civil va informar sobre els problemes d'inundació que només es presentaran si la carretera constitueix una barrera al drenatge de les aigües pluvials que no s'arrepleguen en la canalització del barranc de Benimàmet.
Vist que es va sol.licitar a l'Oficina del Pla de Carreteres que ampliara l'estudi d'impacte en alguns punts.
Vist que, amb data de 28 d'octubre de 1993, l'Oficina del Pla de Carreteres va matisar que:
- L'estudi d'impacte ambiental preveu la possibilitat de construir unes barreres acústiques sense concretar-ne la situació. Sobre això, el projecte de construcció que es redacta inclou el projecte d'una barrera acústica al punt quilomètric 1.000, per protegir el col.legi de Benimàmet.
- La zona tocant a la plaça del Canonge a Benimàmet queda protegida pels talussos que es preveuen a la vora de la trinxera existent.
- A la zona veïna a la plaça del Veguer de Beniferri, el corredor va en trinxera, a més de 6 m de fondària i, com a mesura addicional, per a aïllar la zona del soroll produït pel trànsit local a la glorieta que es construirà, es projecta una pantalla verda d'arbres frondosos.
- S'ha sol.licitat a la Direcció General de Patrimoni Artístic l'inventari de jaciments arqueològics, etnològics i arquitectònics, i s'ha estudiat i completat la documentació presentada amb la demanada al SIAM (Servei d'Investigació Arqueològica Municipal de València) i, per tant, es refermem en el fet que no hi ha cap pista que permeta sospitar l'existència d'algun jaciment d'interès que puga ser afectat per les obres.
Vist que l'estudi d'impacte ambiental ha estat sotmès a informació pública pel termini de 30 dies, mitjançant un anunci de la Conselleria d'Obres Públiques publicat en el Boletín Oficial del Estado, de 19 de juny de 1993, i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de 18 de juny de 1993, sense que s'hi haja presentat cap al.legació ambiental, segons un certificat de l'Oficina del Pla de Carreteres.
Atès que el corredor comarcal es preveu que siga soterrani, per la qual cosa no constituirà una barrera al drenatge.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics, en el qual resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental, prèvia a la resolució administrativa que es prenga, per a l'aprovació definitiva d'aquell, segons estableixen l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i els altres concordants del reglament.
Atès que en l'expedient han estat observats els tràmits previstos en el Decret 162/90, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que li són aplicables.
Atès que l'article 5e de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals siga aplicada aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que em són legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, només a l'efecte ambiental, el projecte bàsic del corredor comarcal, tram d'accés a Paterna i nou accés a Burjassot, clau 31-V-792(3), amb les mesures protectores i correctores i el programa de vigilància desenvolupats en l'estudi d'impacte ambiental i amb les següents condicions:
1. Si cal utilitzar algun abocador per a les terres sobrants de l'obra projectada, l'elecció i l'ús s'hauran de sotmetre al procediment d'estimació d'impacte ambiental, atès que en la documentació examinada no figura lloc de destinació per a aquests materials.
2. Els materials de manlleu provindran de llocs d'extracció correctes des del punt de vista ambiental.
3. Les instal.lacions auxiliars d'obra i els itineraris utilitzats durant la construcció de les obres es localitzaran de manera que els impactes en les zones urbanes siga mínim.
4. Si, durant la construcció de les obres, es troben restes arqueològiques, caldrà comunicar la troballa a la Direcció General de Patrimoni Artístic de la Conselleria de Cultura, d'acord amb la Llei 16/1985, del Patrimoni Històric Espanyol.
5. En el projecte de construcció s'hauran de considerar les ocupacions dels camins ramaders i els encreuaments amb aquests, d'acord amb l'article 7 de la Llei 22/1974, de 27 de juny, de Camins Ramaders i els concordants del reglament que la desenvolupa.
6. Es vetlarà per la conservació i restauració dels marges i zones pròximes a l'eix viari, després d'executar les obres de construcció. Es procedirà, per tant, a la retirada de tots aquells materials sobrants, runes i altres elements que hagen estat dipositats, abocats o abandonats.
7. El programa de vigilància ambiental haurà d'incloure amidaments periòdics dels nivells de sorolls a les zones urbanes per comprovar que, amb els increments que es produesquen, no se superen els 55 dB(A) Leq nocturns i 65 dB(A) Leq diürns.
Segon
Notificar a les persones interessades que contra la resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no poden interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar tots els mitjans que estimen oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 13 de desembre de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 182/93-AIA, sobre el projecte de modificació puntual número 1 de les Normes Subsidiàries de Planejament del terme municipal de Vallada (València).
Vist que, en data 7 de setembre de 1993, la Comissió Territorial d'Urbanisme de València va trametre a la Conselleria de Medi Ambient l'estudi d'impacte ambiental i el document tècnic del projecte de modificació puntual número 1 de les normes subsidiàries de planejament del municipi de Vallada (València).
Vist que el projecte esmentat consisteix en les següents modificacions de les normes subsidiàries vigents:
-Reparació d'errors materials en la cartografia.
-Reclassificació com a sòl urbà d'equipament docent d'una parcel.la de 2.878 m2 classificada com a sòl no urbanitzable d'usos limitats, per l'aptitud del territori, per a usos agrícoles.
-Nou accés als polígons industrials a l'est del barranc de la Saladella.
-Ampliació de la zona d'equipament del cementeri a costa de 3.500 m2 de sòl classificat com a sòl no urbanitzable d'usos limitats per l'aptitud del territori per a usos agrícoles.
Vist que l'estudi d'impacte ambiental ha estat exposat al públic, pel termini d'un mes, mitjançant inserció d'edictes en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, com també en el Butlletí Oficial de la Província de València de 21 de gener de 1993, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 19 de gener de 1993, i en el diari Las Provincias de 16 de març de 1993, sense que s'hi haja presentat cap al.legació, segons un certificat de l'Ajuntament de Vallada d'1 de desembre de 1993.
Vist que, en data 30 de setembre de 1993 es va sol.licitar a l'Ajuntament de Vallada una ampliació de l'estudi d'impacte ambiental i de la documentació que s'ha de presentar davant aquesta Conselleria.
Vist que, en data 16 de novembre de 1993, l'Ajuntament de Vallada va trametre a la Conselleria de Medi Ambient l'ampliació de l'estudi d'impacte ambiental sol.licitada, junt amb el certificat d'aprovació de l'esmentada ampliació pel ple de l'Ajuntament.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva de l'esmentat projecte, segons es desprèn de l'article 5 de la Llei d'Impacte Ambiental i concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental, i la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana i d'altres disposicions que li són aplicables.
Atès que l'article 5 de la Llei 2/1989 atribueix la competència l'òrgan ambiental, per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que em confereix la llei, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, des del punt de vista ambiental, el projecte de modificació puntual número 1 de les Normes Subsidiàries de Planejament del Municipi de Vallada (València), amb les mesures correctores contingudes en l'estudi d'impacte ambiental.
Segon
Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució, pel fet de no ser un acte definitiu en via administrativa, no es pot presentar cap recurs. Això no obstant, poden utilitzar els mitjans que, en defensa del seu dret, consideren pertinents.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 15 de desembre de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 224/93-AIA sobre el projecte de modificació número 7 de les Normes Subsidiàries de Planejament del Municipi de Real de Montroi (València), promogut per aquest Ajuntament.
Vist que, en data 19 d'octubre de 1993, l'Ajuntament de Real de Montroi va trametre a la Conselleria de Medi Ambient l'estudi d'impacte ambiental i el projecte de modificació número 7 de les Normes Subsidiàries de Real de Montroi (València).
Vist que, en data 10 de novembre de 1993, l'Ajuntament de Real de Montroi va trametre a la Conselleria de Medi Ambient els certificats dels acords plenaris sobre l'aprovació inicial i la provisional de l'expedient de modificació número 7 de les normes subsidiàries, com també el resultat del tràmit d'informació pública.
Vist que l'estudi d'impacte ambiental ha estat exposat al públic, mitjançant un anunci de l'Ajuntament de Real de Montroi, publicat en el Butlletí Oficial de la Província de València número 113, de 14 de maig de 1993, i en el periòdic Levante-El Mercantil Valenciano de 27 de maig de 1993, sense que s'hi haja presentat cap tipus de reclamació ni suggeriment per part dels interessats, segons el certificat de l'Ajuntament de Real de Montroi de data 14 d'octubre de 1993.
Atés que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental, prèvia a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva d'aquell, segons es desprén de l'article 5é de la Llei d'Impacte Ambiental i d'altres concordants del seu reglament.
Atés que, de tots els canvis de qualificació concreta que suposa aquest projecte de modificació número 7 de les normes subsidiàries, l'únic que està afectat per l'esmentada legislació d'impacte ambiental és l'increment del sòl escolar per a la futura situació d'un centre d'educació secundària obligatòria a costa de sòl classificat com a no urbanitzable en les vigents normes subsidiàries.
Atés que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en les altres disposicions que li són aplicables.
Atés que l'article 5é de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atés que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i la formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que em són atribuïdes legalment, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer.
Estimar acceptable, des del punt de vista ambiental, el projecte de modificació número 7 de les normes subsidiàries de planejament de Real de Montroi, promogut per aquest Ajuntament, sempre que:
a) Els residus de tipus urbà que puga produir la població màxima d'usuaris del centre d'educació secundària obligatòria, previst de 12 unitats, seran recollits diàriament per l'empresa concessionària d'escombraries del municipi a l'igual dels residus de la resta de la població i àrees urbanes, i hauran de ser traslladats a un abocador autoritzat.
b) Els abocaments d'aigües residuals de la nova zona escolar s'hauran de fer obligatòriament a la xarxa de clavegueram municipal.
Segon.
Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució, pel fet de no ser un tràmit definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar els mitjans que, en defensa del seu dret, estimen pertinents.
Tercer.
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 14 de desembre de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 204/93-AIA sobre la modificació puntual de les normes subsidiàries de planejament i el Pla Parcial Industrial del terme municipal de Loriguilla (el Camp del Túria), promogut per l'Ajuntament de Loriguilla.
Vist que, el 13 d'octubre de 1993, la Conselleria de Medi Ambient va rebre del Servei Territorial de la Direcció General d'Urbanisme i Ordenació Territorial de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, la documentació presentada per l'Ajuntament de Loriguilla corresponent als projectes de segona modificació puntual de les normes subsidiàries de planejament i el Pla Parcial Industrial, a l'estudi d'impacte ambiental d'ambdós projectes i a l'expedient administratiu.
El projecte de modificació consisteix a classificar com a sòl apte per a urbanitzar d'ús industrial, 68.365 m2 de sòl no urbanitzable, i el Pla Parcial consisteix en el desenvolupament del sòl apte per a urbanitzar d'ús industrial (40.000 m2), que presenten les normes subsidiàries i el que es considera en la segona modificació.
Vist que, segons un certificat de l'Ajuntament, l'estudi d'impacte ambiental ha estat exposat al públic durant un mes, mitjançant anuncis inserits en el tauler d'anuncis de la casa consistorial, el Butlletí Oficial de la Província número 147, de 23 de juny de 1993, i el diari Levante-El Mercantil Valenciano de 18 de juny de 1993, sense que, durant aquest termini s'hi haja presentat cap al.legació.
Vist que, el 26 d'octubre de 1993, es van fer consultes a la Direcció General de Protecció Ciutadana de la Conselleria d'Administració Pública i a la Direcció General de Patrimoni Artístic de la Conselleria de Cultura.
Vist que, en data 26 d'octubre, es va comunicar a l'Ajuntament que adjuntara al referit expedient allò establert en les normes subsidiàries sobre la depuració de les aigües residuals, la solució donada als residus sòlids, com també altres aspectes recollits en la normativa.
Vist que el 22 de novembre es rep de l'Ajuntament la documentació sol.licitada.
Atés que la superfície, desenvolupada urbanísticament pel Pla Parcial, és de 108.365 m2, on només es permetrà situar-se a les indústries qualificades com a molestes, les quals disposaran dna depuradora instal.lada a la dita zona industrial per tractar les seues aigües residuals, abans del seu abocament al llit públic.
Atés que, d'acord amb les característiques naturals que presenta la zona, l'estudi d'impacte ambiental qualifica els impactes generats per l'execució projectada, una vegada aplicades les mesures correctores establertes en l'estudi, com a moderats i assumibles.
Atés que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental, prèvia a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva d'aquell, segons es desprén de l'article 5é de la Llei d'Impacte Ambiental i d'altres concordants del seu reglament.
Atés que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en les altres disposicions que li són aplicables.
Atés que l'article 5é de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atés que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i la formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que em són atribuïdes legalment, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer.
Estimar acceptable, a l'únic efecte ambiental, la segona modificació puntual de les normes subsidiàries de planejament i el Pla Parcial (ambdós d'ús industrial) al terme municipal de Loriguilla (el Camp del Túria), amb les mesures correctores i el programa de vigilància ambiental que desenvolupa l'estudi d'impacte ambiental i els següents considerants:
1. La destinació final dels residus generats (inerts, assimilables als urbans, tòxics i perillosos) serà l'adequat a cadascun d'aquests, d'acord amb les seues característiques fisicoquímiques.
2. Les característiques de l'abocament al llit públic de les aigües residuals industrials procedents de la depuradora no hauran de superar els valors de la taula 3 de l'annex del títol IV del Reglament de Domini Públic, que desenvolupa els títols preliminars I, IV, V, VI i VII de la Llei 29/1985, de 2 d'agost, d'Aigües.
3. Aquestes consideracions hauran de ser, inexcusablement, preses en compte per l'Ajuntament abans de la concessió a cada indústria de la corresponent llicència d'activitat.
4. L'Ajuntament realitzarà una prospecció general de la zona objecte d'aquesta modificació puntual, a fi de detectar possibles jaciments arqueològics i incloure'ls a l'efecte previst en la Llei 16/1985, de 25 de juny, del Patrimoni Històric Espanyol, en les seues normes subsidiàries.
5. Qualsevol afecció al patrimoni arqueològic i historicoetnològic que es preveja, haurà de ser comunicada immediatament a la Conselleria de Cultura.
Segon.
Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució, pel fet de no ser un tràmit definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar els mitjans que, en defensa del seu dret, estimen pertinents.
Tercer.
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 14 de desembre de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 179/93-AIA sobre el projecte de Millores tecnològiques a l'escorxador amb sala de trossejament i fàbrica d'embotits annexos, situat al polígon industrial Cotes Baixes del terme municipal d'Alcoi (l'Alcoià), el promotor del qual és Cárnicas Catalá, SL.
Vist que l'expedient va ser tramés per l'Ajuntament d'Alcoi el 21 de setembre de 1993. L'expedient consta de projecte i estudi d'impacte ambiental, informes dels tècnics municipals i certificat del secretari del dit ajuntament en què posa de manifest que en el període d'exposició pública no s'hi han presentat al.legacions. Posteriorment, es va rebre un escrit aclaridor de l'alcalde de l'Ajuntament en el qual s'indicava que en el període d'informació pública ha estat exposat l'expedient complet, on es trobava l'estudi d'impacte ambiental.
Vist que l'objecte del projecte és disposar d'instal.lacions homologades per al trànsit intracomunitari de carns fresques i productes a base de carn, com també disposar de capacitat suficient per a atendre el sacrifici a la comarca, en substitució dels escorxadors locals, per a la qual cosa s'instal.larà una línia ovina i una altra de vacuna.
Vist que, una vegada revisada la documentació presentada, es va sol.licitar al promotor que ampliara la informació sobre els punts d'eliminació d'aigües residuals, en l'eliminació de residus i decomissos i en el tractament i l'eliminació dels residus generats pels animals en el període d'estabulació.
Com a resposta a l'ampliació sol.licitada al promotor, ens tramet un informe de l'inspector general de Serveis i un certificat del secretari de l'Ajuntament d'Alcoi en què s'indica que l'empresa Cárnicas Catalá, SL fa abocaments a la xarxa de clavegueram general municipal per connectar, posteriorment, amb la conducció de la depuradora d'Alcoi.
Quant a l'eliminació de subproductes, es presenta el contracte amb una empresa encarregada de la recollida i el reciclatge de subproductes i decomissos carnis no aptes per al consum humà.
En l'eliminació dels residus generats pels animals, que s'han estimat en 40 tones anuals, s'utilitzaran com a adob orgànic en una finca de 40 hectàrees d'ametlers, oliveres i muntanya.
Vist que es van efectuar consultes al Servei de Planificació de Recursos Hidrològics d'aquesta Direcció General i a l'Entitat de Sanejament d'Aigües, i que aquesta hi va respondre amb la tramesa d'un informe en el qual, de forma succinta, s'indica que l'estació depuradora d'aigües residuals d'Alcoi està ideada per a un cabal diari màxim de 16.000 m3/dia i que es reben cabals molt superiors als susceptibles de tractar. En conseqüència, -continua indicant l'informe- la planta depuradora d'aigües residuals d'Alcoi no està capacitada per a tractar cap increment, tant de volum d'aigua com de càrrega orgànica
.
El Servei de Planificació de Recursos Hidrològics indica que, ateses les característiques de les aigües residuals produïdes per la indústria, i a pesar de l'abocament d'aquestes al clavegueram i la posterior connexió a la depuradora d'Alcoi, cal depurar-les prèviament abans de vessar-les al clavegueram. Aquest tractament es realitzarà de forma que assimile l'efluent a un abocament de tipus domèstic, per tal d'evitar problemes en el funcionament de la depuradora municipal.
Quant a l'adob de camps amb els residus ramaders, s'haurà de garantir que no supose un risc per als aqüífers de la zona.
Vist que, per tot el que s'exposa, es considera imprescindible la instal.lació d'un sistema de depuració al mateix escorxador que tracte els 88 m3 diaris previstos fins a nivells aptes per al seu abocament. Quant a l'eliminació de residus ramaders, s'hi haurà de realitzar un tractament que garantesca que la seua utilització com a adob orgànic no plantejarà problemes de tipus sanitari.
Vist que en el projecte presentat l'any 1987 a través del qual li va ser concedida llicència municipal, constava d'un sistema de depuració amb dimensions per a 1.000 habitants, superior a la producció d'aigües residuals previstes per a la capacitat de l'escorxador, que es va estimar en 730 habitants equivalents. Aquesta estació depuradora no va arribar a ser construïda i l'Ajuntament va autoritzar l'empresa Cárnicas Catalá, SL perquè s'acollira al projecte d'instal.lació d'una depuradora col.lectiva per a la població. L'ampliació actual de l'escorxador suposa un volum d'aigües residuals de 88 m3/dia, cosa que equival -respecte a la DBO5, de 1.500 habitants equivalents.
Atés que la capacitat de tractament de la depuradora d'Alcoi ultrapassa ja el límit de la seua capacitat de funcionament, no és, per tant, possible admetre un nou efluent de càrrega contaminant.
Atés que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental, prèvia a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva d'aquell, segons es desprén de l'article 5é de la Llei d'Impacte Ambiental i d'altres concordants del seu reglament.
Atés que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en les altres disposicions que li són aplicables.
Atés que l'article 5é de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atés que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i la formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que em són atribuïdes legalment, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer.
Estimar acceptable, a l'únic efecte ambiental, el projecte de Millores tecnològiques a l'escorxador amb sala de trossejament i fàbrica d'embotits annexos, situat al polígon industrial Cotes Baixes del terme municipal d'Alcoi (l'Alcoià), el promotor del qual és Cárnicas Catalá, SL, sempre que es complesquen les següents condicions:
1. Ha de disposar d'un sistema de depuració amb dimensions per a tractar els 88 m3 d'aigües residuals produïdes diàriament fins a nivells aptes per al seu abocament. En un termini no superior a tres mesos comptadors a partir de la recepció de la notificació d'aquesta declaració, ha de presentar, en aquesta Direcció General, el projecte del sistema de depuració elegit d'acord amb el volum d'aigües que s'ha de tractar i de la seua càrrega contaminant. L'informe favorable, emés per aquesta Direcció General, del sistema de depuració elegit, serà un requisit previ i imprescindible per a atorgar la llicència municipal.
2. Els residus ramaders han de sotmetre's a un procés de fermentació i compostatge abans d'utilitzar-se com a adob orgànic.
Segon.
Notificar a les persones interessades que, contra aquesta resolució, pel fet de no ser un tràmit definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar els mitjans que, en defensa del seu dret, estimen pertinents.
Tercer.
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 16 de desembre de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 253/93-AIA, sobre el Pla Director de Sanejament i Depuració de la Comunitat Valenciana, promogut per la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports i la Conselleria de Medi Ambient.
Vist que el Pla Director ha estat sotmès a informació pública, d'acord amb el procediment aprovat pel Decret 8/1993, de 25 de gener, del Govern Valencià, que regula el procediment d'elaboració, tramitació i aprovació del Pla Director de Sanejament i Depuració de la Comunitat Valenciana.
Vist que el Pla Director ha estat sotmès a informació pública, durant un mes, mitjançant anuncis de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports i de la Conselleria de Medi Ambient, publicats en data 1 d'abril, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en els butlletins oficials de les províncies d'Alacant, Castelló i València.
Vist que es va obrir un període d'audiència de dos mesos a la Delegació del Govern de la Comunitat Valenciana, a les confederacions hidrogràfiques de l'Ebre, Xúquer i Segura i a totes les entitats locals de la Comunitat Valenciana.
Vist que s'han presentat dinou (19) al.legacions, cap d'aquestes referides a l'estudi d'impacte ambiental.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental prèvia a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva, segons estableixen l'article 5 de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu Reglament.
Atès que en l'expedient han estat observats els tràmits previstos al Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que li són aplicables.
Atès que l'article 5 de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals siga aplicada aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, només a l'efecte ambiental, el Pla Director de Sanejament i Depuració de la Comunitat Valenciana, tenint en compte que estan sotmeses al procediment d'impacte ambiental les obres del Pla incloses en els annexos I i II del Reglament per a l'execució de la Llei 2/1989, de 3 de març, d'Impacte Ambiental, de la Generalitat Valenciana, aprovat pel Decret 162/1990, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat.
Segon
Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no podran interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar tots els mitjans que estimen oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 20 de desembre de 1993
DECLARACIO D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 161/93-AIA, referent a l'activitat anomenada "emmagatzemament de slam per a la posterior venda i distribució" que afecta el terme municipal de Sogorb (comarca de l'Alt Palància), el promotor de la qual és l'empresa SINORSA. Els slam són llots tractats, procedents d'una depuradora alemanya (Bottrop) en la regió de Renània-Palatinat,
Vist que l'expedient, instruït per l'Ajuntament de Sogorb, fou tramés des de la Direcció Territorial de Medi Ambient de Castelló, a l'efecte del que preveu la legislació d'impacte ambiental, i que aquest es va rebre en data 10 d'agost de 1993,
Vist que en la documentació aportada no figurava el pertinent estudi d'impacte ambiental, per la qual cosa va ser requerit al promotor mitjançant un escrit de data 26 d'agost, en el qual, a més, se li indicava l'aparent inclusió dels llots objecte del projecte en l'àmbit d'aplicació de la Llei 20/1986, Bàsica de Residus Tòxics i Perillosos, com també en la normativa sobre transports transfronterers i reutilització de llots de depuradora en l'agricultura,
Vist que, en data 3 de setembre de 1993, SINORSA presenta, davant aquesta Conselleria, un escrit de resposta i una declaració jurada, en els quals assegura que els llots en qüestió no es troben classificats com a tòxics i perillosos, segons les anàlisis i les declaracions aportades en la documentació tramitada,
Vist que, en data 16 de setembre de 1993, el promotor presenta l'estudi d'impacte ambiental, com també un projecte de mesures correctores, per a la seua tramitació, tots dos basats en el caràcter no tòxic i no perillós del residu,
Vist que l'estudi d'impacte ambiental va ser sotmés al tràmit d'informació pública per aquesta Direcció General, mitjançant un anunci publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, número 2121, de data 11 d'octubre de 1993, sense que, en acabar el termini previst de 30 dies hàbils, s'hi presentara cap al.legació, segons consta en els corresponents certificats del cap de servei de Gestió Administrativa d'aquesta Conselleria, de data 23 de novembre de 1993, i del secretari de l'Ajuntament de Sogorb, rebut en data 16 de desembre de 1993,
Vist que, amb dates 13, 14 i 21 de setembre i 20 d'octubre de 1993, es van efectuar consultes als següents organismes:
-Subdirecció General de Residus del Ministeri d'Obres Públiques, Transport i Medi Ambient
-Departament de Biologia Vegetal (Edafologia) de la Facultat de Farmàcia de la Universitat de València
-Direcció Territorial d'Indústria i Energia
-Empresa General Valenciana d'Aigua, SA (EGEVASA), empresa pública de la Diputació de València
-Institut Valencià d'Investigacions Agràries (IVIA)
-Servei de Residus i Contaminació
-Departament d'Enginyeria Química, de la Universitat d'Alacant
-Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana.
Vist que, com a conseqüència de les esmentades consultades, es van rebre, en les dates que s'indica, els següents informes:
- (14 d'octubre de 1993). El Departament d'Enginyeria Química de la Universitat d'Alacant hi aporta dos informes. El primer (maig de 1993) es va realitzar a petició del Servei de Residus i Contaminació, i s'hi concloïa que, a la vista de les anàlisis aportades aleshores, els llots procedents d'Alemanya, mesclats amb terra, resultaven adequats per a la utilització amb fins agrícoles, i complien la reglamentació de l'Environmental Protection Agency i l'Ordre ministerial sobre residus tòxics i perillosos pel que fa al contingut de PCB. Igualment, recorda que la legislació preveu el control d'aquests per part de les comunitats autònomes. Per acabar, mostra l'estranyesa de la importació des d'Alemanya d'un producte que té una qualitat similar al que es produeix a les estacions depuradores del nostre país, que actualment es subministra, sense càrrec, als agricultors i que, cada vegada, tendeix a una producció major que podrà provocar, en un futur pròxim, problemes d'emmagatzemament i eliminació.
-El segon informe (octubre de 1993), basat en un major nombre d'anàlisis, indica que els dits llots continuarien complint la legislació sobre utilització de llots en sòls, encara que assenyala que es corre el risc que la pedrera on es pretén situar-los siga utilitzada com a destinació final d'aquests residus que a Alemanya no tenen eixida. Indica, així mateix, que la utilització de llots de depuradora com a fertilitzant comença a ser qüestionat, ja que moltes vegades són majors els inconvenients que els avantatges que aporten als cultius i el mateix ocorre si la destinació és per a jardineria o per a la indústria ceràmica. L'ús més plausible fóra la recuperació paisatgística de la pedrera, encara que la producció de les plantes depuradores espanyoles fóra més que suficient per a aquests fins. Per acabar, manifesta les seues reserves sobre el caràcter de toxicitat i perillositat dels dits llots. Es pot obtenir un resultat positiu en els test d'ecotoxicitat a partir de les anàlisis aportades que, d'altra part, considera incomplets, atés que cal caracteritzar-los com a residus que són.
- (14 d'octubre de 1993). Informe de l'IVIA en el qual s'indica:
1. El producte slam, segons les anàlisis aportades, compleix els requisits del Reial Decret 1310/90, pel qual es regula la utilització de llots de depuradora en el sector agrari, si bé assenyala que aquesta normativa legal no estableix restriccions a la seua utilització com a compostos orgànics, com ara els policlorobifenils (PCB), policlorodibenzodioxines (PCDD), policlorodibenzofurans (PCDF) i altres compostos aromàtics presents en aquest producte, per raó que es tenen molt pocs coneixements de la seua ecotoxicologia en el sistema sòl-terra-aigua.
2. El lloc elegit, una pedrera d'argila abandonada, resulta idoni per a l'abocament controlat de residus com ara el slam.
3. Resulta molt sorprenent i estrany que l'entitat promotora pretenga desenvolupar un projecte d'aquesta naturalesa, atés que els llots que es produeixen a les depuradores espanyoles presenten problemes de comercialització. A l'informe s'adjunten fotocòpies del Reial Decret 1310/90 i d'una separata de la Comissió de les Comunitats Europees.
- (27 d'octubre de 1993). Escrit de la Direcció General de Política Ambiental del MOPTMA en el qual s'indica que el slam estaria inclòs en la llista taronja del recentment aprovat Reglament de trasllats de residus tòxics i perillosos i, per tant, està sotmés a control en els trasllats transfronterers.
- (28 d'octubre de 1993). Informe d'EGEVASA, el qual conclou que el producte en qüestió compleix els requisits establerts en el sector agrari. No obstant això, mentre que romanguen acumulats o emmagatzemats, hauran de ser considerats com a residus tòxics i perillosos i, com a tals, hauran d'atenir-se al compliment del Reial Decret 833/88, de 20 de juliol (Reglament de la Llei 20/1986, Bàsica de Residus Tòxics i Perillosos).
- (25 de novembre de 1993. Informe de Sanejament d'Aigües (Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana) en el qual s'indica que, encara que els dits productes mancaren de propietats de "residu tòxic i perillós" i a pesar del seu baix contingut en metalls, prenent en compte que en l'actualitat es produeixen a la Comunitat Valenciana al voltant de 90.000 t/any de fang de depuradora, la quantitat que es pretén importar (600.000 tones) sembla excessiva i pot comprometre seriosament l'eliminació de fangs en les mateixes depuradores de la nostra Comunitat.
Vist que, en data 27 de setembre de 1993, es rep, a través de la Direcció Territorial de Castelló d'aquesta Conselleria, un escrit de la Presidència de la regió de Münster (Der Regierungspräsident Münster) firmada en nom del Dr. Rüter (per poder), en el qual es comunica que la sol.licitud realitzada per l'empresa alemanya RECULTAN per a l'exportació des d'Alemanya de 500.000 t/any de llots tractats, subministrats per l'empresa EMSCHERGENOSSENSCHAFT, amb destinació a l'empresa SINORSA a les instal.lacions de Sogorb. Així mateix, sol.liciten saber si hi ha cap reserva sobre l'exportació o si aquesta és acceptable segons algun tipus de condicions específiques. Hi adjunten còpies de correspondència entre les distintes firmes, quant a la preacceptació dels residus i la descripció de l'itinerari de transport,
Vist que, en resposta a l'escrit de l'autoritat alemanya, en data 5 d'octubre de 1993, s'efectua una consulta en els aspectes següents:
- procedència precisa del residu.
- caracterització del residu i pronunciament de l'òrgan ambiental competent de l'administració alemanya.
- existència de condicionants, normes i incentius que regulen l'exportació dels dits llots per part alemanya.
Vist que, en data 4 d'octubre de 1993, l'empresa promotora aporta noves anàlisis realitzades pel laboratori de la planta de tractament de llots de Bottrop, gestionats ambdós per EMSCHERGENOSSENSCHAFT, els quals estan compulsats per les autoritats alemanyes,
Vist que, en data 8 d'octubre de 1993, es tramet escrit a SINORSA, en el qual se li comunica la iniciació del tràmit d'informació pública i la recepció de l'escrit tramés per la Presidència de la regió de Münster. Així mateix, se li comunica que, a la vista de les anàlisis aportades, es dedueix, en principi, que es tracta d'un residu classificat com a tòxic i perillós, per raó del caràcter tòxic d'alguns dels components, cosa per la qual se li exigeix un certificat o pronunciament oficial del Govern alemany, segons model de la CE. Se li comunica, igualment, que s'ha realitzat una consulta al MOPTMA, pel fet de ser aquest l'organisme que, per part espanyola, posseeix totes les competències en matèria de trasllats transfronterers de residus,
Vist que, en data 22 de'octubre de 1993, SINORSA aporta a aquesta Direcció General un nou escrit, en el qual manifesta la seua opinió que no es tracta d'un residu tòxic o perillós i que està d'acord a aportar un certificat o pronunciament del Govern alemany sobre això. A aquest escrit es respon en data 11 de novembre de 1993 reiterant la sol.licitud de documentació referent a: 1) Certificat de l'administració ambiental alemanya competent, en el qual avale la no-toxicitat del producte i la seua aptitud d'ús -sense cap restricció- en labors agrícoles, i 2) Autorització per a la seua importació i trasllat transfronterer, expedida pel MOPTMA espanyol,
Vist que, a través de la Direcció Territorial de Castelló, SINORSA presenta en aquesta Conselleria, en data 29 d'octubre de 1993, un opuscle titulat "Aproximació al màrqueting sobre llots tractats", el qual és ampliat en data 23 de novembre, atenent el suggeriment realitzat en el nostre escrit de data 11 de novembre de 1993,
Vist que, en data 23 de desembre de 1993, la Presidència de la regió de Münster tramet escrit en el qual comunica:
1. L'existència d'una normativa alemanya que regula la Directiva de la CE 86/278/EWG.
2. Que, segons les anàlisis presentades per l'empresa exportadora, fins aquest moment compleixen la normativa alemanya.
3. En relació amb el seu aprofitament, a més de la càrrega d'elements nocius del llot, s'ha de considerar la valoració de la superfície en què s'haja d'emprar.
4. Quant a que la seua utilització a Espanya, per motius de protecció del medi ambient, siga il.limitada, eludeix de pronunciar-se.
5. Si la seua utilització, en cas de ser autoritzada, només fóra possible amb condicions, proposa la realització d'un procediment notificat a partir de la base de la Directiva 84/631/EWG del Consell de la Comunitat Europea sobre la vigilància i els controls de la producció de residus, modificada més tard per la Directiva 91/692/EWG.
Vist que, segons es desprén dels resultants anteriors, en particular de l'escrit de Regierungspräsident de Münster, no pot ser considerat com a certificat que avale la no-toxicitat del producte slam (llots tractats procedents de depuradores), com també la seua aptitud d'ús, sense cap restricció, en labors agrícoles, tal com se'ls va requerir,
Vist que no consta l'autorització de transport transfronterer que preceptivament ha de ser expedida pel Ministeri d'Obres Públiques, Transports i Medi Ambient espanyol,
Vist que es té constància de l'existència de normativa i proposta de legislació a Alemanya, en la qual es restringeix la utilització de llots de depuradores en terrenys d'horta i arbres fruiters per raó de la toxicitat acumulativa dels PCB i PCDD,
Vist que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental, prèvia a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva d'aquell, segons es desprén de l'article 5é de la Llei d'Impacte Ambiental i d'altres concordants del seu reglament.
Atés que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en les altres disposicions que li són aplicables,
Atés que l'article 5é de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei,
Atés que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i la formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que em són atribuïdes legalment, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer.
Tornar l'expedient a l'empresa SINORSA en aplicació de l'article 24.5 del Decret 162/1990, pel fet d'entendre que de les actuacions no es desprenen elements de judici suficients que permeten adoptar una decisió respecte a l'actuació projectada.
Segon.
Notificar a les persones interessades que, contra aquesta resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar els mitjans que, en defensa del seu dret, estimen pertinents.
Tercer.
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 27 de desembre de 1993
DECLARACIO D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 233/93-AIA sobre el projecte de modificació segona de les Normes Subsidiàries de Planejament del Municipi de Bèlgida, (València), promogut per aquest Ajuntament.
Vist que, en data 8 de novembre de 1993, la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports va trametre a la Conselleria de Medi Ambient l'estudi d'impacte ambiental corresponent al projecte de modificació segona de les normes subsidiàries de Bèlgida (València).
Vist que, en data 23 de novembre de 1993, es va sol.licitar a l'Ajuntament de Bèlgida una còpia del document tècnic del projecte de modificació puntual número 2 de les normes subsidiàries, com també el certificat del resultat del tràmit d'informació pública.
Vist que, en data 7 de desembre de 1993, l'Ajuntament de Bèlgida va trametre a la Conselleria de Medi Ambient una còpia del projecte de modificació segona de les normes subsidiàries de planejament d'aquest terme municipal.
Vist que, en data 28 de desembre de 1993, els tècnics d'aquesta Direcció General van efectuar una visita d'inspecció a la zona objecte d'anàlisi.
Vist que l'estudi d'impacte ambiental ha estat exposat al públic mitjançant un anunci de l'Ajuntament de Bèlgida, publicat en el Butlletí Oficial de la Província de València número 74, de 29 de març de 1993, i en el periòdic Levante de 7 de maig de 1993, sense que s'hi haja presentat cap tipus de reclamació ni suggeriment per part dels interessats, segons el certificat de l'Ajuntament de Bèlgida de data 7 de desembre de 1993.
Atés que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental, prèvia a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva d'aquell, segons es desprén de l'article 5é de la Llei d'Impacte Ambiental i d'altres concordants del seu reglament.
Atés que l'única variació proposada en la modificació puntual segona de les normes subsidiàries de Bèlgida consisteix en la reclassificació d'una àrea de 136.532 m2 de sòl no urbanitzable en zona especial d'usos compatibles per a naus i magatzems, a sòl apte per a urbanitzar d'usos industrials.
Atés que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en les altres disposicions que li són aplicables.
Atés que l'article 5é de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atés que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i la formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que em són atribuïdes legalment, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer.
Estimar acceptable, a l'únic efecte ambiental, el projecte de modificació número 2 de les Normes Subsidiàries de Planejament de Bèlgida, promogut per aquest Ajuntament, sempre que es duguen a terme les mesures correctores indicades en l'estudi d'impacte ambiental, com també el programa de vigilància ambiental que s'hi proposa, i sempre que no es contradiguen amb les següents condicions:
1) La destinació final dels residus generats (inerts, assimilables a urbans, tòxics i perillosos) serà l'adequat a cadascun d'aquests, d'acord amb les seues característiques fisicoquímiques. Es prohibirà la crema de residus, tret que es dote amb un sistema d'incineració adequat d'acord amb la legislació vigent.
2) La recollida de les aigües residuals haurà de quedar connectada a la xarxa general per a la seua depuració. No obstant això, s'hi exigirà, si cal, un tractament en l'origen amb vista a protegir la xarxa de clavegueram i el sistema depurador previst.
3) Les característiques de l'abocament al llit públic de les aigües residuals industrials procedents de la depuradora no podran superar els valors de la taula 3 de l'annex del títol IV del Reglament de Domini Públic que desenvolupa els títols preliminars I, IV, V, VI i VII de la Llei 29/1985, de 2 d'agost, d'Aigües.
4) Aquestes consideracions hauran de ser, inexcusablement, preses en compte per l'Ajuntament abans de la concessió a cada indústria de la corresponent llicència d'activitat.
5) Qualsevol afecció al patrimoni arqueològic que puga produir-se, haurà de ser comunicada immediatament a la Conselleria de Cultura.
Segon.
Notificar a les persones interessades que, contra aquesta resolució, pel fet de no ser un tràmit definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar els mitjans que, en defensa del seu dret, estimen pertinents.
Tercer.
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 28 de gener de 1994
DECLARACIO D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 003/94-AIA sobre la modificació número 2 del Pla General d'Ordenació Urbana del municipi de Mislata (l'Horta), promogut per l'Ajuntament de Mislata,
Vist que, el 5 de gener de 1994, la Conselleria de Medi Ambient va rebre de l'Ajuntament de Mislata el projecte de modificació número 2 del Pla General d'Ordenació Urbana, l'estudi d'impacte ambiental i la documentació de l'expedient administratiu,
Vist que l'estudi d'impacte ambiental ha estat exposat al públic durant 30 dies hàbils, mitjançant un edicte de l'Ajuntament, publicat en el Butlletí Oficial de la Província número 267, de 10 de novembre de 1993, i que no s'hi ha presentat cap al.legació durant el període d'exposició, segons el certificat que consta en l'expedient,
Vist que el projecte de modificació és per a ampliar l'equipament docent situat en la zona nord del nucli urbà i consisteix a classificar com a equipament en sòl urbà, zona escolar, 2.738 m2 de sòl no urbanitzable de protecció agrícola i 2.050 m2 de sòl urbà (viaris) i com a viari d'accés al centre escolar 2.370 m2 de sòl no urbanitzable de protecció agrícola.
Atés que la modificació correspon a una àrea reduïda, confrontant al sòl urbà, amb camps de cultiu abandonats i l'estudi d'impacte ambiental redactat posa de manifest que no es preveu que es generen efectes negatius ambientals per la realització de l'ampliació del centre escolar projectat,
Atés que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental, prèvia a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva d'aquell, segons es desprén de l'article 5é de la Llei d'Impacte Ambiental i d'altres concordants del seu reglament,
Atés que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en les altres disposicions que li són aplicables,
Atés que l'article 5é de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei,
Atés que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i la formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que em són atribuïdes legalment, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
stimar acceptable, a l'únic efecte ambiental, la modificació número 2 del Pla General d'Ordenació Urbana de Mislata (l'Horta), amb les mesures correctores i el programa de vigilància ambiental que estableix l'estudi d'impacte ambiental.
Segon
Notificar a les persones interessades que, contra aquesta resolució, pel fet de no ser un tràmit definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar els mitjans que, en defensa del seu dret, estimen pertinents.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 4 de febrer de 1994
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 160/91-AIA sobre el projecte d'un emissari submarí d'aigües residuals a Torreblanca (la Plana Alta), promogut per la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports.
Vist que, en data 28 de juny de 1993, la Direcció General d'Obres Públiques de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports va trametre a l'Agència del Medi Ambient, per iniciar la fase de consultes, el projecte de sanejament de Torreblanca i també l'estudi d'impacte ambiental.
Vist que l'emissari s'ha projectat en la direcció sud-est, amb una longitud de 2.601 m, fins a una fondària de 15,5 m i que la canonada serà de polietilè de 400 mm de diàmetre. El cabal de càlcul diari és de 5.200 m3 durant l'estiu i de 700 m3, la resta de l'any.
Vist que el Servei de Sanitat Ambiental de la Conselleria de Medi Ambient va emetre informe, el 31 de juliol de 1991, on indica que el tractament previ previst al projecte és insuficient i que hauria d'afegir-s'hi un tractament primari.
Vist que el Servei d'Espais Naturals de la Conselleria de Medi Ambient va emetre un informe, el 6 d'agost de 1991, en què indicava que les previsions del projecte s'adaptaven a les determinacions establertes en el Pla Rector d'Us i Gestió del Paratge Natural del Prat de Cabanes-Torreblanca, però que s'hi havien de disposar mesures de control i d'aplicació estricta del programa de vigilància ambiental, ja que el projecte es fa a la rodalia d'espais naturals de gran interès.
Vist que, amb data de 30 de setembre de 1991, es trameteren a la Direcció General d'Obres Públiques, les respostes a les consultes efectuades i també la consideració dels aspectes més significatius que han de prendre's en compte en la realització de l'estudi d'impacte ambiental.
Vist que la Conselleria de Cultura va trametre, amb data de 16 de setembre de 1991, l'informe realitzat pel Servei d'Investigacions Arqueològiques i Prehistòriques de la Diputació Provincial de Castelló, que assenyalava que el traçat de l'emissari travessa una àrea on s'han trobat restes arqueològiques i, per tant, caldria fer una prospecció arqueològica, especialment entre els 6 i 10 m de fondària.
Vist que la Conselleria de Cultura va trametre, amb data de 24 d'abril de 1992, l'informe realitzat pel director del Museu Arqueològic de Burriana, que exposa que no hi ha jaciments arqueològics al llarg del traçat de l'emissari.
Vist que la Divisió de Recursos Hidràulics, amb data de 15 de novembre de 1991, va trametre els aclariments a l'estudi d'impacte ambiental, en els quals manifestava:
a) El tipus de l'efluent és únicament aigua residual domèstica.
b) Les dilucions que es produeixen a l'emissari submarí compleixen el Reial Decret 734/1988, d'1 de juliol de 1988, pel qual s'estableixen normes de qualitat de les aigües de bany.
c) El vessament actual es realitza a la ribera de la platja, sense que les aigües passen cap tractament.
Vist que, en data de 6 de juliol de 1993, el Servei de Projectes de la Divisió de Recursos Hidràulics de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports va informar al Servei de Planificació Hidrològica de la Conselleria de Medi Ambient del canvi en el projecte de sanejament que suposa el tractament primari, en una primera fase, de les aigües residuals de Torreblanca i de la població costanera (Torrenostra), prèviament a l'emissari submarí.
Vist que el nou projecte suposa que el contingut de sòlids en suspensió i de matèria orgànica es redueix en un 65% i en un 35%, respectivament, i que s'elimina l'edifici de pretractament situat en primera línia de platja, molt prop de les edificacions i del paratge natural del Prat de Cabanes - Torreblanca.
Vist que l'estudi d'impacte ambiental va estar sotmès a informació pública, durant un termini de 30 dies hàbils, mitjançant anunci de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 1658, de 7 de novembre de 1991, sense que hi haja estat presentada cap al.legació, segons els certificats de l'Ajuntament de Torreblanca, de la Gerència de Ports de Castelló i de la Divisió de Ports i de Costes de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva del projecte, segons es desprèn de l'article 5 de la Llei d'Impacte Ambiental i concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient han estat observats els tràmits previstos en el Decret 162/90, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que li són aplicables.
Atès que l'article 5 de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals siga aplicada aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, només a l'efecte ambiental, el projecte d'un emissari submarí d'aigües residuals a Torreblanca
1. Abans de posar en funcionament l'emissari submarí s'ha de presentar davant la Conselleria de Medi Ambient, perquè l'aprove, un pla de vigilància ambiental que haurà d'incloure, almenys:
a) Programa de conservació i manteniment dels elements mecànics de l'emissari
b) Manteniment i neteja del tub de l'emissari i difusors
c) Revisions periòdiques de l'emissari i dels ecosistemes de la zona
d) Programa de recollida de mostres d'aigua i de sediments, abans de l'explotació de l'emissari, i durant aquesta, en punts representatius de l'efluent i de la mar i del litoral, per a analitzar els paràmetres que indiquen l'estat d'eutrofització, de contaminació bacteriana, de substàncies perilloses i l'afectació sobre l'ecosistema marí.
2. Els dragatges que s'efectuen hauran de ser supervisats per tècnics adients per evitar afeccions a jaciments arqueològics. Si durant la construcció de les obres, es troben restes arqueològiques, s'haurà de comunicar la troballa a la Direcció General de Patrimoni Artístic de la Conselleria de Cultura, d'acord amb la Llei 16/1985, del Patrimoni Històric Espanyol.
3. Es presentaran a la Direcció General de Qualitat Ambiental les zones d'on s'obtindrà el material per al rebliment de les excavacions fetes en la mar, amb les garanties necessàries per a assegurar que no afectaran els ecosistemes pròxims.
4. Es comprovarà durant l'explotació que no es produeixen sorolls o olors que afecten les zones urbanes més pròximes.
Segon
Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no es podrà interposar cap recurs; la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar tots els mitjans que estimen oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 4 de febrer de 1994
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 067/93-AIA, referent a una activitat d'extracció de grava, situada a la partida de les Planes del terme municipal de Vinaròs, que ha estat promoguda per Aritrans Les Cases, SL.
Vist que, en data 9 de març de 1993, el Servei Territorial de Medi Ambient de Castelló va trametre una còpia de l'expedient instruït per l'Ajuntament de Vinaròs, d'acord amb allò que preveu la Llei d'Activitats Qualificades, acompanyada pels corresponents projecte i estudi d'impacte ambiental, però sense que hi constara la informació pública conjunta d'aquest últim -segons va aclarir posteriorment l'Ajuntament en un escrit de data 4 de maig- perquè l'estudi d'impacte ambiental s'havia presentat posteriorment.
Vist que l'estudi d'impacte ambiental va ser sotmès al tràmit d'informació pública per aquesta Direcció General, mitjançant un anunci publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana núm 2.054, del dia 25 de juny de 1993, sense que en el termini dels 30 dies hàbils previst s'hi presentaren al.legacions. Així consta en els corresponents certificats del cap del Servei de Gestió Administrativa d'aquesta Conselleria, de data 16 d'agost de 1993, i del secretari de l'Ajuntament de Vinaròs, rebut amb data de 29 de novembre de 1993
.
Vist que es van fer consultes, en data 8 d'abril de 1993, al Servei Territorial de Medi Ambient i a la Direcció General de Patrimoni Artístic i, com a conseqüència de les quals, es van rebre dos informes tramesos per l'esmentada Direcció General, un arqueològic i un altre etnològic, dels quals no es dedueix l'existència de cap element conegut que es puga veure afectat pel projecte d'extracció. Així mateix, es va rebre informe del Servei Territorial, en el qual es destaca el poc interès ecològic i ambiental de l'àrea, com també l'existència d'un entorn àmpliament afectat per explotacions extractores anteriors, que caldria restaurar.
Atès que, segons un informe tècnic emès per l'Ajuntament de Vinaròs , el qual consta en l'expedient de qualificació de l'activitat, l'indret afectat per l'extracció de graves es troba classificat com a sòl no urbanitzable en el qual, segons la norma 35 del Pla General d'Ordenació, no es poden autoritzar aquest tipus d'activitats per més de 4 anys de durada, al terme dels quals l'indret ha de ser regenerat.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals cal formular una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva del projecte, segons es desprèn de l'article 5 de la Llei d'Impacte Ambiental i concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana i en la resta de disposicions que li són aplicables.
Atès que l'article 5 de la Llei 2/1989 estableix que correspon a l'òrgan ambiental la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, a l'efecte ambiental i sense perjudici de la prèvia obtenció de les autoritzacions sectorials que li siguen aplicables, l'explotació de graves proposada per Aritrans Les Cases, SL a la partida de les Planes del terme municipal de Vinaròs, d'acord amb el que preveu l'estudi d'impacte ambiental, a més de les condicions següents:
1. La durada de l'explotació no haurà de superar els 4 anys, i immediatament desprès s'haurà de restaurar segons els criteris descrits en el punt 8 de l'estudi d'impacte ambiental.
2. Els talussos finals de l'explotació no hauran de sobrepassar els 30ø d'inclinació respecte a l'horitzontal.
3. El rebliment dels buits d'extracció es farà de manera progressiva, alhora que s'avança en les tasques d'extracció.
4. Per tal d'evitar l'entrada d'abocaments incontrolats al buit d'extracció, el promotor haurà d'adoptar les mesures necessàries de limitació d'accessos que calguen, com ara tancaments, cadenes, vigilància, etc.
5. El promotor haurà de presentar en aquesta Direcció General, en el termini màxim de tres mesos comptadors des de la data de recepció de la notificació d'aquesta declaració d'impacte ambiental, el projecte amb el pressupost de la restauració proposada en el punt 8. (restauració de l'espai afectat) de l'estudi d'impacte ambiental, per a la seua aprovació i per a l'establiment de les garanties oportunes per a la seua execució.
6. El promotor haurà de presentar en el Servei Territorial d'Indústria i Energia, abans del 31 de desembre de cada any, un informe anual on es reculla el balanç i l'estat actual de l'explotació, respecte al volum d'extraccions i aprofitament i a l'aplicació de les mesures protectores i correctores previstes en el pla de restauració - estudi d'Impacte Ambiental, com també qualsevol possible incidència en el desenvolupament del pla. El Servei Territorial trametrà a aquesta Conselleria una còpia de l'esmentat informe.
Segon
Notificar a les persones interessades que, contra aquesta resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs; la qual cosa no és inconvenient perquè es puguen utilitzar tots els mitjans que s'estimen oportuns per a defensar el seu dret.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 4 de febrer de 1994
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 154/93-AIA sobre el projecte de la nova carretera Rojales - Guardamar, clau 41-A-1136(2), promogut per la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports.
Vist que, amb data de 21 de juliol de 1993, la Direcció General d'Obres Públiques de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports va trametre a la Conselleria de Medi Ambient l'estudi d'impacte ambiental i el projecte bàsic de la nova carretera Rojales - Guardamar, que consisteix en la construcció d'una nova plataforma de 8.750 m des de la C-3321 a la intersecció amb la rotonda número 4 de l'eix Crevillent - Torrevieja fins a l'enllaç amb la N-332 al sud de l'actual de la C-3323.
Vist que es proposen dues alternatives de traçat, la primera al sud de la nova canalització del riu Segura, i la segona que, des del punt quilomètric 4.600, va pel nord d'aquesta canalització fins immediatament abans de travessar l'antic llit del riu Segura.
Vist que s'han efectuat consultes a la Direcció General de Patrimoni Artístic de la Conselleria de Cultura, al Servei de Protecció Civil i Coordinació de Comunicacions de la Conselleria d'Administració Pública i als serveis territorials d'Alacant de la Conselleria de Medi Ambient.
Vist que la Direcció General de Patrimoni Artístic, amb data de 15 de setembre de 1993, va emetre un informe en què recomanava la segona solució de les alternatives de traçat, ja que no afecta cap jaciment arqueològic, i aconsellava actuacions complementàries en el cas d'escollir aquesta solució.
Vist que, amb data de 29 d'octubre, els serveis territorials d'Alacant de la Conselleria de Medi Ambient recomanaren la solució número 2 pel fet de considerar que la solució número 1 afectaria alguns jaciments arqueològics i terrenys qualificats urbanísticament com a d'especial protecció.
Vist que l'estudi d'impacte ambiental i el projecte bàsic han estat exposats al públic durant el termini de 30 dies, per la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, en el Boletín Oficial del Estado de 10 d'agost de 1993 i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 9 d'agost, sense que s'hagen presentat al.legacions al projecte de tipus ambiental, encara que s'ha proposat la solució número 2 per part de l'Ajuntament de Guardamar del Segura, el Centro de Estudios Arqueológicos y Etnológicos del Bajo Segura i de la Unitat Arqueològica d'Alacant de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.
Atès que la Divisió de Carreteres de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports té la intenció de executar la solució nord o 2, en concordança amb els informes emesos per diferents organismes.
Atès que el traçat de la carretera passa per una zona inundable.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva del projecte, segons es desprén de l'article 5 de la Llei d'Impacte Ambiental i concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que li són aplicables.
Atès que l'article 5 de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, només a l'efecte ambiental, el projecte de la nova carretera Rojales-Guardamar, amb les mesures protectores i correctores i el programa de vigilància desenvolupats en l'estudi d'impacte ambiental, amb les següents condicions:
1. Si calguera utilitzar algun abocador per a les terres sobrants de l'obra projectada, l'elecció i la utilització d'aquest s'haurà de sotmetre al procediment d'estimació d'impacte ambiental, atés que en la documentació examinada no figura cap lloc de destinació per a aquests materials.
2. Les terres de préstec provindran de llocs d'extracció correctes des del punt de vista ambiental.
3. Les instal.lacions auxiliars d'obra i els itineraris utilitzats durant la construcció de les obres s'hauran de localitzar de manera que l'impacte a les zones urbanes siga mínim.
4. En el projecte de construcció s'avaluaran les obres de drenatge transversal perquè puguen evacuar els cabals circulants en cas de desbordament del riu Segura.
5. S'instal.laran barreres sonores per evitar molèsties als habitatges situats prop de la nova carretera, tals com els situats al voltant dels punts quilomètrics 2.900, 3.300, 6.100 i 6.450.
6. Si durant la construcció de les obres es troben restes arqueològiques, es comunicarà la troballa a la Direcció General de Patrimoni Artístic de la Conselleria de Cultura, d'acord amb la Llei 16/1985, del Patrimoni Històric Espanyol.
7. En el projecte de construcció s'hauran de considerar les ocupacions dels camins ramaders i encreuaments amb aquests camins, d'acord amb l'article 7 de la Llei 22/1974, de 27 de juny, de Camins Ramaders i els concordants del reglament que la desenvolupa.
8. Es vetlarà per la conservació i restauració dels marges i les zones pròximes a l'eix viari després d'executades les obres de construcció. Es procedirà, per tant, a la retirada de tots aquells materials sobrants, runes i altres elements que hi hagen estat depositats, abocats o abandonats.
Segon
Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no es podrà interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar tots els mitjans que estimen oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 4 de febrer de 1994
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 156/93-AIA sobre el projecte de la variant de la Vall d'Uixó - tram Vall d'Uixó, clau 41-C-1124(3), promogut per la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports.
Vist que, amb data 29 de juliol de 1993, la Direcció General d'Obres Públiques de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports va trametre a la Conselleria de Medi Ambient l'estudi d'impacte ambiental i el projecte bàsic de la variant de la Vall d'Uixó consistent en la construcció de la variant des del punt quilomètric 4.85 de la carretera CS-V-6011 d'Almenara a la Vall d'Uixó fins a la carretera CS-V-224, prop de la intersecció amb la carretera C-225 de la Vall d'Uixó a Nules, amb la construcció de 3 enllaços.
Vist que s'han efectuat consultes a la Direcció General de Patrimoni Artístic de la Conselleria de Cultura, al Servei de Protecció Civil i Coordinació de Comunicacions de la Conselleria d'Administració Pública i als Serveis Territorials de Castelló de la Conselleria de Medi Ambient.
Vist que la Direcció General de Patrimoni Artístic, amb data de 13 de setembre de 1993, va emetre un informe en què indicava que, encara que, en principi les accions proposades en l'estudi d'impacte ambiental semblen correctes i suficients, convé fer més explícites les accions que s'hi proposen i també indica que cal incloure, dins de les previsions referents al patrimoni arqueològic, la realització, abans de qualsevol obra, d'una prospecció exhaustiva de la traça, a l'igual que a les zones on es preveu l'extracció de terres i que es duga a terme un seguiment complet per part de tècnics arqueòlegs, i que qualsevol troballa que es detecte, implique la paralització de les obres fins a la seua avaluació i estudi, fet que pot comportar la realització d'excavacions a zones no previstes. Afegeix que si s'haguera de fer el rebliment de restes d'interès arqueològic, s'haurà d'utilitzar la normativa del Servei d'Arqueologia i Etnologia de la Conselleria de Cultura.
Vist que, amb data de 23 de setembre de 1993, els Serveis Territorials de Castelló de la Conselleria de Medi Ambient van emetre un informe amb les següents consideracions:
1) La vulnerabilitat dels aqüífers quant a la contaminació és elevada en l'àrea afectada pel projecte.
2) Els materials provinents dels desmunts s'han de situar en llocs adequats, de manera que no afecten el drenatge de les aigües superficials.
3) Els terraplens que preveu el projecte entre els punts quilomètrics 2.500 i 2.900 i els 3.700 i 4.900 s'hauran de construir de manera que garantesquen la circulació de les aigües superficials per tal d'evitar que es produesquen entollaments aigües amunt.
4) El pla de vigilància ambiental haurà de preveure durant el període d'execució de l'obra, la neteja de les trampes de sediments que s'han de situar en el llit dels barrancs existents a la zona afectada.
5) El projecte haurà de preveure la situació final dels residus d'obra que es puguen generar.
6) Les pedreres que subministren els àrids per a la construcció de la variant hauran de complir la legislació vigent sobre activitats extractives i d'impacte ambiental.
Vist que, amb data de 19 d'octubre, el Servei de Protecció Civil i Coordinació de Comunicacions va informar que, per evitar que la variant actue com un dic que agreuge els danys en la població de la Vall d'Uixó, aconsella la col.locació de conduccions amb una secció gran, a la confluència dels barrancs de Sant Josep i Cerverola i al pas sobre el barranc Randero.
Vist que l'estudi d'impacte ambiental s'ha exposat al públic pel termini de 30 dies hàbils, mitjançant un anunci de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports publicat en el Boletín Oficial del Estado, de 18 d'agost de 1993, i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 2104, de 16 de setembre de 1993, i que no s'hi han presentat al.legacions de tipus ambiental.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva del projecte, segons es desprèn de l'article 5 de la Llei d'Impacte Ambiental i concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient han estat observats els tràmits previstos al Decret 162/90, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5 de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals siga aplicada aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, només a l'efecte ambiental, el projecte bàsic de la variant de la Vall d'Uixó, amb les mesures protectores i correctores i el programa de vigilància desenvolupats a l'estudi d'impacte ambiental i amb les següents condicions:
1. Si calguera utilitzar algun abocador per a les terres sobrants de l'obra projectada, l'elecció i la utilització d'aquest s'haurà de sotmetre al procediment d'estimació d'impacte ambiental, atès que en la documentació examinada no figura cap lloc de destinació per a aquests materials.
2. Les terres de préstecs hauran de provenir de llocs d'extracció correctes des del punt de vista ambiental.
3. Es permeabilitzaran els terraplens situats en uns 40 metres al nord del barranc de Sant Josep i en uns 80 metres al sud de la rambla de Cerverola, els situats al sud del barranc de Randero i on hi haja risc d'entollaments aigües amunt.
4. A fi de mantenir inalterables les característiques dels llits de les rambles i els barrancs, no s'hi abocaran o vessaran materials inerts, olis, greixos i altres contaminants, ni s'hi situaran instal.lacions auxiliars d'obra.
5. Es realitzaran les prospeccions arqueològiques previstes en l'estudi d'impacte ambiental i, a més a més, es farà un seguiment, per part de personal escaient, dels moviments de terres i per evitar afeccions a jaciments desconeguts. Si durant la construcció de les obres, es troben restes arqueològiques, es comunicarà la troballa a la Direcció General de Patrimoni Artístic de la Conselleria de Cultura, d'acord amb la Llei 16/1985, del Patrimoni Històric Espanyol.
6. En el projecte de construcció s'hauran de considerar les ocupacions i els encreuaments amb els camins ramaders d'acord amb l'article 7 de la Llei 22/1974, de 27 de juny, de Camins Ramaders, i els concordants del reglament que la desenvolupa.
7. Es vetlarà per la conservació i restauració dels marges i les zones pròximes a l'eix viari, després d'executades les obres de construcció. Es procedirà, per tant, a la retirada de tots aquells materials sobrants, runes i altres elements que hi hagen estat dipositats, abocats o abandonats.
Segon
Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no es podrà interposar cap recurs; la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar tots els mitjans que estimen oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 4 de febrer de 1994
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 245/93-AIA sobre la modificació puntual número 26 de les Normes Subsidiàries de Petrer (el Vinalopó Mitjà), promogut per l'Ajuntament de Petrer.
Vist que, amb data 29 de novembre de 1993, l'Ajuntament de Petrer va trametre a la Conselleria de Medi Ambient la modificació puntual número 26 de les Normes Subsidiàries de Petrer (canvi de categoria d'una àrea de sòl no urbanitzable a la partida d'Almafrà) consistent en el canvi de la qualificació de sòl no urbanitzable de protecció especial per interés agrícola a la partida d'Almafrà en sòl no urbanitzable de protecció de sistema - zona d'equipaments públics. Així mateix, també s'estableixen unes àrees de protecció de comunicacions. Finalment, la modificació estableix sobre l'esmentat sòl unes normes urbanístiques que s'adapten a la Llei 4/1992, del Sòl No Urbanitzable, canviant la denominació de protecció especial per la de simple protecció.
Vist que l'estudi d'impacte ambiental de la modificació puntual número 26 s'ha exposat al públic pel termini de 30 dies mitjançant un anunci de la Conselleria de Medi Ambient publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, número 2173, del 28 de desembre de 1993, sense que s'hi haja presentat cap al.legació.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals cal formular una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva del projecte, segons es desprén de l'article 5 de la Llei d'Impacte Ambiental i concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que li són aplicables.
Atès que l'article 5 de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental, la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals siga aplicada aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, només a l'efecte ambiental, el projecte de la modificació puntual número 26 de les Normes Subsidiàries de Petrer, amb les mesures protectores i correctores i el programa de vigilància desenvolupats en l'estudi d'impacte ambiental.
Segon
Notificar a les persones interessades que, contra aquesta resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs; la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar tots els mitjans que estimen oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 7 de febrer de 1994

linea
Mapa web