Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Decret 89/1991, de 29 de maig, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el reglament dels òrgans de govern dels centres públics d'Educació Permanent d'Adults (EPA) de la Comunitat Valenciana.

(DOGV núm. 1571 de 24.06.1991) Ref. Base de dades 1871/1991

Decret 89/1991, de 29 de maig, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el reglament dels òrgans de govern dels centres públics d'Educació Permanent d'Adults (EPA) de la Comunitat Valenciana.
La Llei Orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació, d'acord amb el que prescriu l'article 27.7 de la Constitució, determina en el títol III l’estructura i el funcionament dels òrgans de govern dels centres públics, des d'una concepció participativa de l'activitat educativa.
La participació continguda tant en la Llei Orgànica Reguladora del dret a l’educació com en el Text Refós de la Llei de Consells Escolars de la Comunitat Valenciana, aprovat per Decret Legislatiu de 16 de gener de 1989, del Consell de la Generalitat Valenciana, és una opció per un sistema educatiu modern, en el qual una comunitat escolar activa i responsable és coprotagonista de la seua acció educativa.
La disposició addicional primera de la Llei Orgànica 8/1985, de 3 de juliol, faculta a les comunitats autònomes que tinguen competència reconeguda per a tal fi en els respectius estatuts d'autonomia, per al desplegament d'aquesta.
Així mateix, la disposició final primera de l’esmentada Llei Orgànica estableix que les comunitats autònomes, en l’àmbit de les respectives competències, podran dictar totes les disposicions que consideren necessàries per a l'aplicació d'aquesta.
En desenvolupament d'aquestes disposicions i segons que estableix l'article 35 de l’Estatut d’autonomia de la Comunitat Valenciana, que atribueix a la Generalitat Valenciana competència plena en la regulació i administració de l’ensenyament, sense perjudici de la que correspon a l’Estat, cal desplegar parcialment el títol III, i allò que estableix l'article 41.3, de la Llei Orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l’educació.
El Decret 12/1986, de 10 de febrer, del Consell de la Generalitat Valenciana estableix en la disposició addicional primera que els centres públics no compresos en la reglamentació que estableix l’esmentat decret, per tenir característiques singulars, seran objecte de reglamentació específica.
D'altra banda, el programa per a l'animació i promoció de l’Educació Permanent d'Adults a la Comunitat Valenciana, creat pel Decret 7/1985, de 28 de gener, del Consell de la Generalitat Valenciana, ha desenvolupat una oferta educativa d'alfabetització i formació permanent, mitjançant formes d'organització escolar configurades com a focus d'animació de qualsevol tipus d'activitats culturals i formatives, d'acord amb les necessitats de les persones adultes. En aquest sentit la creació dels centres públics d'Educació Permanent d'Adults a la Comunitat Valenciana pel Decret 39/1990, de 26 de febrer, del Consell de la Generalitat Valenciana, ha estat un fet fonamental d'aquest desplegament de l’educació de persones adultes.
En atenció d'aquests motius, consultat el Consell Escolar Valencià, a proposta del Conseller de Cultura, Educació i Ciència i amb la deliberació prèvia del Govern Valencià, en la reunió del dia 29 de maig de 1991,
DECRETE
1. Disposicions generals.
Article primer
I. Es objecte d'aquest reglament fer efectiva la participació de professors, personal administratiu i de serveis, d'alumnes i corporacions locals en la gestió dels centres públics d'Educació Permanent d'Adults (EPA) de la Comunitat Valenciana.
2. La participació dels sectors socials esmentats s'efectuarà segons que preveu la Llei Orgànica 8/1985, de 3 juliol, reguladora del dret a l'educació, mitjançant el Consell Escolar del centre, sense perjudici de les funcions pròpies del claustre de professors.
Article segon
Els centres públics d'Educació Permanent d'Adults, dependents de la Generalitat Valenciana, tindran els òrgans de govern següents:
a) Unipersonals: director, secretari i cap d'estudis, si s'escau.
b) Col·legiats: consell escolar del centre i claustre de professors.
Article tercer
1. Els òrgans de govern dels centres públics d'Educació Permanent d'Adults de la Comunitat Valenciana, vetllaran per l’efectiva realització dels fins de l'educació, la millora de la qualitat de l’ensenyament i la configuració de l’escola valenciana, dins del marc constitucional vigent.
2. Correspon als òrgans de govern, en primer lloc, la vigilància del compliment i la protecció dels drets bàsics dels alumnes, així també dels deures d'aquests, recollits en l'article 6 de la Llei Orgànica 8/1985, de 3 de juliol.
3. El Reglament de Règim Interior de cada centre haurà de regular i garantir l’efectivitat del que disposa l'apartat anterior, especialment pel que fa als procediments de reclamacions, d’acord amb les disposicions legals que les regulen, i si pertoca, la remissió d'actuacions a la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.
II. Organs unipersonals de govern.
Article quart
Els òrgans unipersonals de govern constitueixen l'equip directiu del centre. El seu mandat serà de tres anys, comptadors a partir del seu nomenament i corresponent presa de possessió.
Article cinqué
1. El director del centre serà elegit pel Consell Escolar d'aquest i nomena t pel director corresponent dels Serveis Territorials de Cultura i Educació.
2. Els candidats hauran de complir les condicions següents:
a) Ser professor funcionari de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència amb destinació definitiva en el centre.
b) Haver prestat serveis al centre, almenys, durant un curs escolar.
c) Acreditar, almenys, una antiguitat de tres anys de docència.
3. Seran competències del director:
a) Ostentar oficialment la representació del centre.
b) Complir i fer complir les lleis i d'altres disposicions vigents.
c) Dirigir i coordinar totes les activitats del centre, d'acord amb les disposicions legals vigents, sense perjudici de les competències del Consell Escolar del centre.
d) Exercir la direcció de tot el personal adscrit al centre.
e) Convocar i presidir els actes acadèmics i les reunions de tots els òrgans col·legiats del centre.
f) Autoritzar les despeses d'acord amb el pressupost del centre i ordenar-ne els pagaments.
g) Visar les certificacions i documents oficials del centre.
h)Proposar el nomenament dels càrrecs directius.
i) Executar els acords dels òrgans col·legiats en l’àmbit de la seua competència.
j) Coordinar la participació dels diferents sectors de la comunitat educativa, procurant els mitjans necessaris per a una execució com més eficaç possible de les seues atribucions.
k) Elaborar, amb l’equip directiu, la proposta de programació anual d'activitats del centre.
l) Promoure i impulsar les relacions del centre amb les institucions i empreses del voltant, especialment amb els organismes públics que tinguen tasques de responsabilitat en matèria educativa, cultural i ocupacional.
m) Elevar una memòria anual als serveis territorials de Cultura i Educació corresponents, sobre les activitats i situació general del centre.
n) Facilitar l'adequada coordinació amb el claustre de professors i altres serveis educatius de la seua demarcació i subministrar la informació que siga requerida per les instàncies educatives competents.
o) Garantir la informació sobre la vida del centre als diferents sectors de la comunitat escolar i les seues organitzacions representatives.
p) Facilitar el dret de reunió de professors, de personal administratiu i de serveis i d'alumnes, d'acord amb el que disposa la Llei Orgànica del dret a l’educació.
q) Aquelles altres que, amb caràcter específic, ordene la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència per a un adequat desenrotllament de l’educació de persones adultes.
4. El director del centre cessarà en les funcions al termini del seu mandat o quan es produesca qualsevol de les causes següents:
a) Trasllat voluntari o forçós, pas a la situació de serveis especials, excedència voluntària o forçosa i suspensió de funcions, d'acord amb el que disposa la legislació vigent.
b) Renúncia motivada acceptada per l'autoritat educativa que va procedir al nomenament.
c) Revocació per l'autoritat mateixa, a proposta raonada del Consell Escolar del centre, amb l'acord previ dels seus membres adoptat per majoria de dos terços.
d) Pèrdua de la condició de funcionari públic, per qualsevol de les causes previstes en la legislació vigent.
5. Malgrat el que disposa el punt anterior l'autoritat que va realitzar el nomenament podrà, mitjançant expedient administratiu, fer que cesse o suspendre el director, abans del termini del seu mandat, quan incomplesca greument les seues funcions, amb l’informe previ i raonat del Consell Escolar del centre, amb l'audiència de l’interessat.
6. Si el director cessés abans d'acabar el seu mandat per qualsevol de les causes enumerades anteriorment, i també en els casos d'absència o malaltia, es farà càrrec de les funcions el cap d'estudis. La substitució motivada per cessament del director es produirà sense perjudici que es convoquen, si s'escau, noves eleccions en el termini que fixe la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència.
Article sisé
A proposta del director, seran elegits pel Consell Escolar, entre professors funcionaris de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència amb destinació en el centre, els òrgans de govern següents: secretari i cap d'estudis.
Article seté
Seran competències del secretari:
a) L'ordenació de la gestió econòmica i administrativa, de conformitat amb les directrius del director.
b) Actuar com a tal en els òrgans col·legiats del centre, alçar i custodiar les actes de les sessions i donar fe dels acords amb el Vist-i-plau del director.
c) Custodiar els llibres i arxius del centre.
d) L'expedició, la certificació i la compulsa dels documents referits a la vida acadèmica de l'alumnat i, en general, expedir les certificacions que sol·liciten les autoritats i els interessats o els seus representants.
e) Formular l’inventari general del centre i mantenir-lo actualitzat.
f) L'elaboració de la memòria anual del centre i també de les estadístiques i els estudis sobre l'alumnat.
g) L'ordenació del règim administratiu del centre.
h) La direcció dels serveis subalterns, per delegació del director
i) Formular l'avantprojecte de pressupost del centre.
j) Tramitar les despeses autoritzades pel director del centre i efectuar els pagaments necessaris.
k) Liquidar i recaptar les taxes acadèmiques i administratives i tots els drets procedents de l'aplicació de la legislació vigent.
l) Disposar, conjuntament amb el director, del compte o comptes autoritzats en entitats de crèdit.
ll) Elaborar els comptes justificatius de la inversió dels recursos i rendir-los al director del centre.
m) Qualsevol altra funció que li encomane el director dins del seu àmbit de competències.
Article vuité
Seran competències del cap d'estudis:,
a) Coordinar i vetllar per l’execució de la programació anual d'activitats del centre, d'acord amb les orientacions del director.
b) Confeccionar els horaris del centre en col·laboració amb els restants òrgans unipersonals i vetllar pel seu estricte compliment.
c) Coordinar les activitats dels òrgans unipersonals de caràcter educatiu, cultural i ocupacional, d'acord amb les orientacions del director.
d) Coordinar les activitats d'orientació, i també les activitats dels serveis de suport que tinguen incidència en el centre, d'acord amb les orientacions del director.
e) Vetllar pel compliment dels criteris que fixe el claustre de professors sobre la tasca d'avaluació dels alumnes.
f) Coordinar les avaluacions dels grups d'alumnes dels quals es responsabilitza el tutor corresponent, d'acord amb les orientacions del director.
g) Custodiar i disposar la utilització del material didàctic.
h) Programar i coordinar el desplegament de les activitats del centre seguint les directrius del Consell Escolar, d'acord amb les orientacions del director.
i) Vetllar pel control efectiu de l'assistència i puntualitat dels professors, donant-ne compte al director.
j) Coordinar, d'acord amb les orientacions del director, el funcionament de les tutories, els seminaris o departaments i la programació educativa.
k) Qualsevol altra funció que li puga ser encomanada pel director dins del seu àmbit de competència.
Article nové
El secretari i el cap d'estudis cessaran en les seues funcions en finalitzar el seu mandat, o en ser nomenat nou director, o quan es produesca qualsevol de les causes enumerades a l'article 5.4. En aquests casos, i també en els d'absència o malaltia, es farà càrrec de les funcions provisionalment el professor que designe el director.
Aquest ho comunicarà al Consell Escolar, sense perjudici de l'adopció de les mesures necessàries per a la convocatòria del.: citat consell per tal de cobrir el càrrec vacant.
III. Organs col·legiats de govern.
Article deu
1. El Consell Escolar del centre és l'òrgan propi de participació en el govern d'aquest, dels diferents membres de la comunitat educativa.
2. En els centres públics d'Educació Permanent d'Adults de vuit o més unitats, el consell escolar estarà integrat per:
a) El director del centre, que en serà el president.
b) El cap d'estudis.
c) Un regidor o representant de la corporació local on es trobe radicat el centre.
d) Quatre professors, elegits pel claustre.
e) Cinc representants dels alumnes.
f) Un representant del personal d'administració i de serveis.
g) El secretari del centre que actuarà de Secretari del Consell Escolar, amb veu i sense vot.
3. En els centres públics d'Educació Permanent d'Adults de quatre a set unitats, el consell escolar estarà integrat per:
a) El director del centre, que en serà el president.
b) El cap d'estudis.
c) Un regidor o representant de la corporació local on es trobe radicat el centre.
d) El secretari del centre qui actuarà de Secretari del Consell Escolar amb veu i sense vot.
e) Un representant del personal d'administració i serveis.
f) Un representant del professorat elegit pel claustre.
g) Tres representants de l'alumnat.
4. En els centres públics d'Educació Permanent d'Adults d'una a tres unitats, el Consell Escolar serà constituït per un professor que exercirà les funcions de director, un alumne i un representant de la corporació local.
Article onze
1. El Consell Escolar tindrà les atribucions següents:
a) Elegir el director i l’equip directiu proposat per aquest.
b) Proposar la revocació del nomenament del director, amb l'acord previ dels seus membres, adoptat per majoria de dos terços.
c) Decidir sobre l'admissió d'alumnes, amb subjecció a allò que estableixen les disposicions legals a l’efecte.
d) Resoldre els conflictes i imposar les sancions en matèria de disciplina d'alumnes, d'acord amb les normes que en regulen els drets i els deures.
e) Aprovar el projecte de pressupost del centre.
f) Aprovar i avaluar la programació general del centre que amb caràcter anual elabora l’equip directiu.
g) Elaborar les directrius per a la programació i el desplegament de les activitats del centre.
h) Establir els criteris respecte de la participació del centre en activitats culturals, ocupacionals, esportives i d'esplai, i també aquelles accions assistencials a les quals el centre pogués prestar col·laboració. -
i) Establir relacions de col·laboració amb altres centres amb fins culturals i educatius.
j) Aprovar el Reglament de Règim Interior del Centre, el qual serà elaborat prèviament per tots els sectors que hi són representats.
k) Proposar la renovació de les instal·lacions i de l’equip escolar del centre, i també vigilar-ne la conservació.
l) Supervisar l'activitat general del centre en els aspectes administratius i docents.
m) Conèixer l’evolució del rendiment general del centre a través dels resultats de l'avaluació dels distints tipus d'activitats.
n) Conéixer tes relacions del centre amb les institucions i empreses al seu entorn, en especial amb els organismes públics que duen a terme tasques de responsabilitat en matèria educativa, cultural i ocupacional.
o) Informar la memòria del centre.
2. El Consell Escolar del centre es reunirà una vegada al trimestre sempre que el convoque el seu president o ho sol·liciten, almenys, un terç dels membres. En tot cas, serà preceptiva una reunió a començament de curs i un altra al final.
3. Al si del Consell Escolar del centre hi haurà una comissió econòmica integrada pel director, un professor i un alumne.
En els centres al sosteniment dels quals cooperen les corporacions locals, formarà part de l’esmentada comissió el regidor o representant de la corporació local que siga membre del Consell Escolar.
4. La comissió econòmica es reunirà una vegada cada trimestre i sempre que ho sol·liciten qualsevol dels seus membres.
De tota manera, serà preceptiva una reunió a començament del curs i una altra al final.
5. El Consell Escolar podrà constituir les comissions de tipus permanent que s'establesquen en el Reglament de Règim Interior del Centre.
Article dotze
1. El claustre de professors és l’òrgan de participació d'aquests en el centre. Estarà integrat per la totalitat dels professors que hi presten els seus serveis en el centre, i també pel professorat de suport de què es puga disposar a temps parcial o per a activitats específiques, durant el temps que exercesquen les seues funcions, i serà presidit pel director del centre.
2. Són competències del claustre de professors:
a) Programar les activitats educatives del centre.
b) Elegir els seus representants en el Consell Escolar del centre.
c) Fixar i coordinar criteris sobre la tasca d'avaluació dels alumnes.
d) Coordinar les funcions d'orientació i tutoria dels alumnes.
e) Aprovar, en primera instància, la distribució de l’horari del centre, a proposta del cap d'estudis.
f) Promoure iniciatives en l’àmbit de l’experimentació o investigació pedagògica, i també la formació i el perfeccionament del professorat.
g) Elevar a l’equip directiu propostes per a l’elaboració de la programació general del centre i per al desplegament de les activitats a què fa referència l'article 11, punt 1.g) i h), i així mateix informar sobre l’esmentada programació abans de la presentació al Consell Escolar del centre.
h) El foment de qualsevol tipus d'activitats culturals i formatives, d'acord amb les necessitats de les persones adultes que hi atenguen. Amb aquesta finalitat es tindrà en compte la formació bàsica, la formació orientada a l’obtenció de treball, la realització d'activitats culturals obertes a l’entorn i l’orientació educativa i professional de les persones adultes que hi participen.
i) La promoció de la formació integral de les persones, eliminant-ne discriminacions i estereotips sexistes per a potenciar la seua participació i incorporació al desplegament de la comunitat on es troben.
j) Qualsevol altra competència que puga ser-li atribuïda reglamentàriament.
3 El claustre es reunirà una vegada al trimestre i sempre que el convoque el director o ho sol·licite un terç, almenys, dels seus membres. En tot cas, serà preceptiva una sessió del claustre a començament de curs i una altra en acabar aquest.
4. L'assistència al claustre serà obligatòria per a tots els components.
Article tretze
El procediment d'adopció d'acords i de presa de decisions en els òrgans col·legiats s'ajustarà al que preveu la Llei de Procediment Administratiu, en els articles 9 a 15, i al que regula aquest reglament.
IV. Procediment d'elecció dels òrgans unipersonals.
Article catorze
1. Els candidats a director hauran de presentar per escrit al Consell Escolar, amb una antelació mínima de quinze dies respecte de la data de l’elecció, les línies bàsiques del seu programa i els seus mèrits professionals.
Així mateix, podran presentar proposta d'equip directiu.
2. L'elecció es produirà per majoria absoluta dels membres del Consell Escolar del centre que tinguen dret al vot i la votació s'efectuarà mitjançant sufragi directe, personal i secret davant la Mesa Electoral constituïda a l’efecte. Si en primera votació no es produeix la majoria absoluta, es procedirà a una nova convocatòria dins del termini de quaranta-vuit hores, i es dirimirà la votació també per majoria absoluta.
3. La Mesa Electoral estarà integrada per dos professors i un alumne, elegits per sorteig. Actuarà de president el professor elegit de major edat i de secretari el de menor edat.
4. La candidatura que obtinga la majoria absoluta serà tramesa per la Mesa Electoral als serveis territorials de Cultura i Educació, per al seu nomenament.
5. En els centres públics d'Educació Permanent d'Adults, en absència de candidats, o quan aquests no obtinguen la majoria absoluta, el Director dels Serveis Territorials de Cultura i Educació nomenarà anualment director, amb caràcter provisional, fins a la realització de noves eleccions, a un dels professors funcionaria de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència. L'esmentada designació s'efectuarà preferentment entre professors del centre i, si no n'hi ha, el nomenament recaurà en un professor numerari d'un altre centre docent, perquè, en comissió de serveis i amb caràcter provisional, exercesca la funció directiva durant el termini indicat.
El director provisional proposarà a l'autoritat educativa corresponent, segons estableix l'article 6 d'aquest decret, el nomenament de l’equip directiu per un període d'un any.
Article quinze
1. Una vegada elegit el director, aquest presentarà davant el Consell Escolar del centre, en cas de no haver-ho fet en el moment de la presentació de la seua candidatura, proposta de membres del seu equip directiu per a l’elecció, la qual es decidirà per majoria simple.
2. Designats pel Consell Escolar els professors que han d'ocupar els càrrecs de l’equip directiu, segons que estableix l'article 6 d'aquest decret, el director del centre trametrà la proposta de nomenament als Serveis Territorials de Cultura i Educació.
V. Procediment d'elecció dels membres del Consell Escolar.
Article Setze
La Conselleria de Cultura, Educació i Ciència determinarà el període en què haurà de desenvolupar-se el procediment d'elecció dels membres del Consell Escolar del centre, que en tot cas haurà de dur-se a terme durant el període de treball del curs acadèmic. La data de la realització de les eleccions es fixarà, en tot cas, amb un mes d'antelació.
Article disset
1. A l’efecte de l’organització del procediment electoral, es constituirà en el centre una junta electoral, presidida pel director i composta pels membres següents, tots ells designats per sorteig:
- Un professor.
- Un alumne.
Un representant del personal d'administració i serveis, si s'escau.
2. Seran competències de la junta electoral:
a) Aprovar i publicar el cens d'electors.
b) Fixar el calendari electoral del centre, d'acord amb el període general a què fa referència l'article 16 d'aquest reglament.
c) Ordenar el procés electoral.
d) Admetre i proclamar les candidatures.
e) Promoure la constitució de la Mesa Electoral.
f) Resoldre les reclamacions presentades davant la Mesa Electoral.
g) Proclamar els candidats elegits i trametre les corresponents actes a l'autoritat administrativa competent.
3. La junta electoral sol·licitarà de l’òrgan competent la designació del representant de les corporacions locals que haja de formar part del Consell Escolar.
Article divuit
Seran electors i elegibles tots el membres de la comunitat escolar que compliran els respectius requisits exigits per aquest reglament, però sols podran ser elegits pel sector corresponent de l’esmentada comunitat i només per un dels esmentats sectors en els casos de pertinença a més d'un.
Article dinou
1. Els representants del professorat en el Consell Escolar del centre seran elegits pel claustre i en el si d'aquest. El vot serà directe, secret i no delegable.
2. A l'efecte del que disposa el punt anterior, es procedirà a convocar el claustre i es farà la lectura de les normes d'aquest reglament relatives al procediment d'elecció dels representants dels professors en el Consell Escolar del centre. En aquesta sessió es fixarà la data de realització del claustre de caràcter extraordinari, on, com a únic punt de l'ordre del dia, figurarà l'acte d'elecció i proclamació de professors electes.
3. En la sessió del claustre extraordinari a què fa referència el punt anterior, es constituirà una Mesa Electoral que la integrarà:
a) El director del centre que hi actuarà de president.
b) El professor de major edat.
c) El professor de menor edat, que actuarà com a Secretari de la Mesa.
4. El quòrum serà el de la meitat més un dels components del Claustre. Si no hi ha quòrum s'efectuarà una nova convocatòria vint-i-quatre hores després de l'assenyalada per a la primera, i serà suficient amb l'assistència de la tercera part dels membres.
5. Cada professor farà constar en la papereta un màxim de dos noms. Si en aquesta votació no havia resultat elegit el nombre de professors representants que corresponguen, es procedirà a realitzar en el mateix acte successives votacions fins obtenir aquest nombre.
Article vint
1. Els representants dels alumnes en el Consell Escolar se elegiran pels qui estiguen matriculats al centre.
2. La Mesa Electoral estarà constituïda pel director del centre que hi actuarà de president i dos alumnes designats per sorteig, un dels quals hi actuarà de secretari.
3. La votació serà directa, secreta i no delegable.
Cada alumne farà constar en la papereta electoral un màxim de dos noms quan els representants a elegir siguen cinc, i un en els altres casos.. La votació s'efectuarà d'acord amb les instruccions que dicte la direcció del centre.
4. Podran actuar de supervisors de la votació els alumnes que siguen proposats per una associació d'alumnes del centre, o avalats per la signatura de deu electors.
Article vint-i-un
1. El representant del personal d'administració i serveis serà elegit pel personal que amb caràcter permanent realitza en el centre funcions d'aquesta naturalesa, sempre que hi estiga vinculat per relació jurídico-administrativa o laboral.
Tot el personal d'administració i serveis del centre que complesca els requisits indicats té la condició d'elector i elegible
2. Per a l’elecció de representants en el Consell Escolar del personal d'administració i serveis es constituirà una Mesa integrada pel director, que hi actuarà de president, el secretari del centre i el membre de l’esmentat personal amb més antiguitat en el centre. Suposat que l’electorat siga inferior a cinc, la votació es realitzarà davant la Mesa Electoral del professorat en una urna separada.
3. La votació s'efectuarà mitjançant sufragi directe, secret i no delegable. Cada votant dipositarà en la Mesa Electoral una papereta on farà constar el nom de la persona a la qual atorga la seua representació.
Article vint-i-dos
1. En cadascun dels actes electorals, una vegada finalitzada la votació, la Mesa procedirà a l’escrutini dels vots. Efectuat el recompte dels vots, que serà públic, s'estendrà en acta que signaran tots els components de la Mesa, on es farà constar els representants elegits pel major nombre de vots i les observacions que puguen formular els supervisors. L'acta serà enviada a la Junta Electoral del centre per tal de proclamar els diversos candidats elegits, i en remetrà còpia als corresponents serveis territorials de Cultura i Educació.
2. Quan es produesca empat en les votacions, l’elecció es dirimirà per sorteig entre els membres que han obtingut el mateix número de vots.
3. En previsió de substitucions futures dels candidats proclamats, es farà constar a l'acta els noms de tots els qui hagen obtingut vots i el nombre d'aquests que corresponga a cada un d'ells.
4. La Junta Electoral del centre proclamarà els candidats elegits, després de l’escrutini realitzat per la Mesa i de la recepció de les corresponents actes. Contra les decisions de l’esmentada junta es podrà reclamar davant el director corresponent dels Serveis Territorials de Cultura i Educació, la resolució del qual posarà fi a la via administrativa.
5. Les despeses que originen les activitats electorals seran sufragades amb càrrec als crèdits assignats per al funcionament del centre.
6. Tots els electors i elegibles podran accedir als censos i a la documentació que l'acte electoral gènere.
VI. Constitució del Consell Escolar del centre.
Article vint-i-tres
En el termini de deu dies a comptar des de la data de proclamació dels candidats elegits per la Junta Electoral, el Director convocarà els diversos membres per a la sessió de constitució del Consell Escolar.
Article vint-i-quatre
Si algun dels sectors de la comunitat escolar del centre no elegís els seus representants en el Consell Escolar, per causes imputables a aqueixos sectors, aquest fet no invalidarà la constitució del Consell Escolar. Amb aquests efectes, el Director dels Serveis Territorials de Cultura i Educació prendrà les mesures oportunes per a la constitució d'aquest òrgan col·legiat.
Article vint-i-cinc
Les reunions del Consell Escolar del centre es realitzaran el dia i l'hora que garantesquen l'assistència de tots els sectors que hi tenen representació.
Article vint-i-sis
Constituït el Consell Escolar del centre i en la primera reunió, els professors del Consell elegiran d'entre ells el professor que haurà de formar part de la comissió econòmica. De manera anàloga, els alumnes designaran d'entre ells qui haurà de representar-los en l’esmentada comissió.
Article vint-i-set
Els membres electius del Consell Escolar del centre, i també els de la comissió econòmica, es renovaran cada dos anys. Aquells representants que en aquest temps deixassen de tenir els requisits necessaris per a pertànyer al consell o a la comissió, seran substituïts pels següents candidats que no pogueren ser elegits per no haver tret el nombre de vots suficient. El mateix procediment se seguirà pera cobrir les vacants que es produiran per qualsevol altra circumstància.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
La Conselleria de Cultura, Educació i Ciència dictarà, en l'àmbit de les seues competències, les disposicions necessàries per al compliment i el desplegament del que disposa aquest decret.
Segona
Aquest decret entrarà en vigor l’endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 29 de maig de 1991.
El President de la Generalitat Valenciana,
JOAN LERMA I BLASCO
El Conseller de Cultura, Educació i Ciència,
ANTONI ESCARRE I ESTEVE

linea
Mapa web