Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ de 3 d'octubre de 1994 del director general de Qualitat Ambiental de la Conselleria de Medi Ambient, per la qual ordena la publicació de la part dispositiva de diverses declaracions d'impacte ambiental.

(DOGV núm. 2386 de 14.11.1994) Ref. Base de dades 2516/1994

RESOLUCIó de 3 d'octubre de 1994 del director general de Qualitat Ambiental de la Conselleria de Medi Ambient, per la qual ordena la publicació de la part dispositiva de diverses declaracions d'impacte ambiental. [94/7227]
Els articles 4.3 i 22 del Reial Decret Legislatiu 1302/1986, de 28 de juny, d'Avaluació d'Impacte Ambiental, i el Reial Decret 1131/1988, de 30 de setembre, pel qual s'aprova el reglament per a l'execució de l'anterior decret, respectivament, estableixen l'obligatorietat de publicar la Declaració d'Impacte Ambiental.
Seguint la mateixa línia, els articles 5.3 i 28 de la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, d'Impacte Ambiental, i el reglament que té, aprovat pel Decret 162/1990, respectivament, estableixen l'obligatorietat de publicar la Declaració d'Impacte Ambiental i, en particular, al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Per tot això, resolc:
Article únic
Publicar al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, les declaracions d'impacte ambiental relacionades a l'annex, dictades als expedients que igualment es relacionen.
València, 3 d'octubre de 1994.- El director general de Qualitat Ambiental: Rafael de Juan i Fenollar.
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 008/93-AIA, referent a un projecte d'extracció de graves al costat del llit del riu Millars, en el tram baix i el marge esquerre, al terme municipal d'Almassora, el promotor del qual és l'empresa Fomento de Construcciones y Contratas SA.
Vist que l'àrea d'extracció prevista està afectada igualment per un projecte similar el promotor del qual és l'empresa Cocesar SA, i l'avaluació d'impacte ambiental de la qual (exp. 009/93-AIA) va ser objecte de declaració d'impacte ambiental en data 26 de juny de 1993.
Vist que en data 8 de gener de 1993 es va rebre un escrit del comissari d'aigües de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, mitjançant el qual es comunicava la tramitació del corresponent expedient d'extracció d'àrids i que aquest va contestar en el sentit que calia la formulació prèvia d'una declaració d'impacte ambiental.
Vist que en data 9 de març de 1993 es va rebre l'exemplar de l'estudi d'impacte ambiental corresponent, el qual es còpia del remès a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer.
Vist que en data 23 de juliol de 1993 es rep el certificat del comissari d'aigües de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer corresponent a la informació pública de l'expedient, en la qual fa constar que no s'hi han presentat al.legacions.
Vist que com a conseqüència de les consultes realitzades pel Servei de Programació i Avaluació de l'Impacte Ambiental sobre la possibilitat d'afeccions ambientals a la zona es van rebre els informes següents:
- Del Servei Territorial de Medi Ambient, amb data 10 de març de 1993, en què es destaca l'elevat interès natural que té la zona tant per a la hivernada i el punt de descans d'espècies migradores com pel fet de ser una àrea de reproducció d'espècies de representació escassa o puntual a la resta del territori comunitari. En aquest espai natural s'alternen àrees d'elevat interès ecològic ambiental amb d'altres de menor valor natural on hi ha una acumulació de graves, l'extracció de les quals pot suposar un rejoveniment de l'ecosistema en augmentar-ne la variabilitat i la qualitat específica. Com a actuacions de restauració idònies proposa la creació de llacunes somes i repoblació amb espècies vegetals característiques d'aquests ambients. Indica la conveniència que les vies de transport que s'han d'utilitzar per als materials extrets siguen les actualment existents i que discorren pels marges del llit fluvial, com també la restitució de les vies d'accés que siguen imprescindibles a l'àrea d'explotació al seu estat natural, una vegada haja acabat l'activitat extractiva.
Finalment destaca que les tasques extractives es facen fora del període de reproducció de les aus característiques de la zona.
- De l'Ajuntament d'Almassora, amb data 25 de març de 1993, mitjançant el qual comunica que "no considera adequat el lloc on es pretén realitzar l'extracció d'àrids, i que considera més adequat que aquesta es faça aigües amunt del pantà de Sitjar."
- De la Direcció General de Patrimoni Artístic, amb data 16 d'abril de 1993, en què comunica l'existència a la zona dels següents elements i jaciments arqueològics: el poblat ibèric de Vinarragell, la presa ibèrica del riu Millars, el canal de la presa ibèrica i varadors. S'hi proposa que qualsevol obra o remoció de terreny tinga amb caràcter previ la preceptiva autorització d'aquesta Direcció General.
Vist que en data 18 de juny de 1993, el promotor aporta un escrit on explica que els jaciments arqueològics a què fa referència l'informe de la Direcció General de Patrimoni Artístic se localitzen 1,3 km aigües amunt del punt previst d'extracció, i n'aporten un croquis de la situació.
Atès que l'Ajuntament d'Almassora , en el seu escrit, no aporta cap motivació ni argument en considerar que el lloc d'emplaçament no és adequat i, en el seu lloc, suggereix que aquesta es faça aigües amunt del pantà de Sitjar, ja que el lloc proposat es troba fora de la mota esquerra del riu i actualment no presenta cap ús agrícola ni valor ecològic específic per ell mateix, i tenint en compte, a més, que els materials extrets es destinaran a obres de regeneració del litoral, amb les consegüents limitacions de distàncies en el transport.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals cal formular una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva del projecte, segons es desprèn de l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i dels concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5è de la Llei 2/1989 estableix que correspon a l'òrgan ambiental la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i la formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable a l'efecte ambiental, sense perjudici de l'obtenció prèvia de les autoritzacions sectorials que pertoquen, la realització del projecte d'extracció de graves del riu Millars, en el terme municipal d'Almassora, d'acord amb els continguts de l'estudi d'impacte ambiental i amb les condicions següents:
1. El promotor haurà d'obtenir autorització expressa de la Direcció General de Patrimoni Artístic de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, abans de procedir a l'inici de les actuacions previstes.
2. No s'han de realitzar extraccions de materials ni cap altra activitat mecànica que implique l'ús de màquines pesades durant el període comprés entre el 15 de març i el 30 de juny, per coincidir amb la principal època de reproducció de les aus característiques d'aquest espai natural.
3. Les vies que s'han d'utilitzar en el transport dels materials extrets seran les actualment existents, que passen pels marges del llit fluvial, i abans de l'inici de l'explotació haurà de ser tallada i restituïda al seu estat original la pista d'accés que hi ha, la qual va ser feta per aquesta empresa pel mateix llit.
4. A fi de compensar els impactes produïts, l'empresa promotora haurà d'elaborar un projecte de restauració de l'àrea afectada per les extraccions, basat en la regeneració mitjançant un sistema de llacunes artificials de perímetre irregular i arrodonit, amb una profunditat variable entre 20 i 280 cm i illes interiors no inferiors a 50 m2 cadascuna. Als marges es preveurà la plantació d'espècies característiques d'aquests ambients: Tamarix sp., Salix sp., Populus nigra o Arundo donax, entre d'altres.
Aquest projecte, degudament pressupostat, haurà de ser presentat per a l'aprovació davant aquesta Conselleria de Medi Ambient en el termini d'un mes comptador des de la recepció per part del promotor de la notificació d'aquesta declaració d'impacte ambiental.
L'inici de les actuacions projectades estarà supeditat a l'informe favorable d'aquesta Direcció General sobre el projecte.
Segon
Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució no es pot interposar cap recurs per no ser un acte definitiu en via administrativa. Això no obstant, hom podrà utilitzar tots els mitjans que considere oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 10 d'agost de 1993
DECLARACIa D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 019/93-AIA, referent a l'explotació d'una pedrera d'extracció d'àrids situada a la partida de les Dreceries del terme municipal de Llutxent, promoguda per àrids Llutxent CB.
Vist que en data 26 de febrer, el Servei Territorial d'Indústria i Energia trasllada una còpia de l'estudi d'impacte ambiental de l'esmentada pedrera i comunica l'inici del tràmit d'informació pública reglamentàriament previst, i que, mitjançant un certificat rebut en data 27 de juliol de 1993 comunica que, transcorregut el termini previst de 30 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació del corresponent anunci (Butlletí Oficial de la Província de València núm. 65, de 18 de març de 1993), no s'hi ha presentat cap al.legació.
Vist que en data 1 de març de 1993, la Comissió Provincial de Qualificació d'Activitats i Impacte Ambiental va traslladar còpia de l'expedient instruït per l'Ajuntament de Lluxent, en el qual s'indica que l'estudi d'impacte ambiental ha estat exposat al públic, juntament amb la resta de documentació, al tauler d'anuncis de l'Ajuntament, dins del termini reglamentari previst, sense que s'hi hagen presentat al.legacions, segons consta en el certificat del secretari municipal de data 3 de febrer.
Vist que de les consultes realitzades en data 17 de març de 1993 es van rebre les contestacions següents:
- En data 20 d'abril de 1993, informes arquitectònics, arqueològic i etnològic, remesos pel director general de Patrimoni Artístic, dels quals es desprèn que no es coneixen elements arqueològics o etnològics a la zona que puguen veure's afectats per l'explotació, llevat dels conjunts d'interès cultural veïns del Castell dels Moros, l'Ermita de la Consolació i el Monestir del Corpus Christi, fet pel qual s'indica la necessitat d'extremar l'atenció per tal d'evitar la transmissió de vibracions a aquests conjunts, com també la restauració de l'àrea afectada.
- En data 18 de maig de 1993, informe de la Direcció Territorial de Medi Ambient, en el qual manifesta que la pedrera no afecta forest d'utilitat pública i recomana una restauració concordant amb l'entorn, com també la consideració de possible afecció a camins i carreteres.
- En data 1 de juny de 1993, informe del Servei Territorial d'Indústria i Energia en el qual s'indica que a la zona s'han fet extraccions clandestines, amb el consegüent impacte visual, i recomana efectuar l'explotació per tal d'aconseguir, al final d'aquesta, la corresponent restauració.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals cal formular una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva del projecte, segons es desprèn de l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i dels concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5è de la Llei 2/1989 estableix que correspon a l'òrgan ambiental la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i la formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, únicament a l'efecte ambiental i sense perjudici de l'obtenció prèvia de les autoritzacions sectorials pertinents, l'explotació de la pedrera àrids Llutxent, del terme municipal de Llutxent, en base a l'estudi d'impacte ambiental i el pla de restauració tramitats, i amb les condicions següents:
1. Es limitarà tan com es puga, i sempre sota el criteri del Servei Territorial d'Indústria i Energia, l'ús d'explosius, tenint en compte la proximitat de monuments propers i també la propera carretera de Pinet, i el fet que els materials que s'hi han d'extreure (gres i dolomies triturades) es poden convertir en reblum.
2. En lloc de marges, o bé complementàriament a aquests, es conferirà a les bermes un suau contrapendent respecte al sentit del vessant a fi de disminuir l'escorriment superficial i afavorir la infiltració.
3. L'alçària final dels bancs haurà de ser inferior a 5 m, amb talussos que no ultrapassen els 350 proposats. L'aportació de sòls i la posterior revegetació es farà extensiva també a la superfície d'aquests talussos.
4. El promotor està obligat a presentar davant el Servei Territorial d'Indústria i Energia, abans del 31 de desembre de cada any, un informe anual on es recullen el balanç i l'estat actual de l'explotació respecte dels volums extrets i aprofitats, i l'aplicació de les mesures protectores i correctores previstes en el pla de restauració - estudi d'impacte ambiental, com també qualsevol possible incidència en l'execució d'aquestes. El Servei Territorial d'Indústria i Energia remetrà a aquesta Conselleria una copia de l'esmentat informe.
Segon
No obstant això, cal notificar aquesta resolució al Servei d'Inspecció que instrueix l'expedient aplicador de sanció en relació amb aquest projecte d'explotació.
Tercer
Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució no es pot interposar cap recurs per no ser un acte definitiu en via administrativa. Això no obstant, hom podrà utilitzar tots els mitjans que considere oportuns per defensar el seu dret.
Quart
Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 12 d'agost de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 035/93-AIA, referent al camí rural de Costur a les Useres que afecta els dos municipis, en una longitud de 5.568,28 m i 1.504,58 m, respectivament, el promotor del qual és la Direcció General de Desenvolupament Agrari de la Conselleria Agricultura i Pesca.
Vist que el projecte i l'estudi d'impacte ambiental han estat remesos pel promotor el dia 2 de febrer de 1993.
Vist que la Conselleria de Medi Ambient ha tramitat l'exposició pública mitjançant un anunci publicat en el DOGV núm. 1987, de data 18 de març de 1993, i que ha estat exposat durant 30 dies hàbils a la Conselleria de Medi Ambient i als ajuntaments de Costur i les Useres.
Vist que segons consta als certificats del cap del Servei de Gestió Administrativa de la Conselleria de Medi Ambient i dels secretaris dels ajuntaments de Costur i les Useres, de 14 de maig, 26 d'abril i 29 de juny de 1993, respectivament, no hi va haver al.legacions.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals cal formular una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva del projecte, segons es desprèn de l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i dels concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5è de la Llei 2/1989 estableix que correspon a l'òrgan ambiental la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i la formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable des del punt de vista ambiental l'execució de les obres del camí rural de Costur a les Useres, el promotor de les quals és la Direcció General de Desenvolupament Agrari de la Conselleria d'Agricultura i Pesca, d'acord amb els condicionants següents:
1.Ocupació del terreny estrictament necessari per a l'obertura de cunetes i una amplària total de calçada entre arestes interiors de 3,5 m, ja que tenint en compte la finalitat del camí i les característiques de la zona, l'amplària projectada es considera excessiva (5,4 m segons el full núm. 5, perfils transversals, inclòs al projecte).
2.En aquells trams en què el traçat de la planta concorda amb l'actual (per exemple, del perfil 22 al 31), s'haurà d'ajustar al màxim la rasant a l'existent a fi d'evitar les sobreexcavacions i els rebliments innecessaris, ja que els pendents actuals s'adeqüen a l'ús previst.
3.El traçat actual als trams que comprenen els perfils 248 a 255 i 278 a 285, presenta pendents suaus i revolts de radi ampli, per tant, no es considera convenient la modificació a la nova planta.
4.Les activitats auxiliars a l'execució de l'obra, com ara l'obertura de pedreres i la creació de depòsits de runes, estan sotmeses a la Llei 2/1985, d'Impacte Ambiental.
5.En cas que es troben restes arqueològiques, regirà el que disposa la Llei 16/1985, de 25 de juny, del Patrimoni Històric Espanyol.
Segon
Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució no es pot interposar cap recurs per no ser un acte definitiu en via administrativa. Això no obstant, hom podrà utilitzar tots els mitjans que considere oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 10 de setembre de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 083/93-AIA, sobre un projecte d'instal.lació de cogeneració de l'empresa Aznar SA, situada a Villafranca del Cid (Castelló), promogut per UTE IDAE-Aznar SA.
Vist que en data 15 d'abril de 1993, el Servei Territorial d'Indústria i Energia de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme va remetre a la Conselleria de Medi Ambient l'estudi d'impacte ambiental i els documents tècnics del projecte de la central de cogeneració de l'empresa Aznar SA, situada a Villafranca del Cid (Castelló).
Vist que amb data 29 d'abril de 1993 l'esmentat Servei Territorial d'Indústria i Energia va sol.licitar informació sobre la possible exigència del tràmit d'informació pública.
Vist que amb data 27 d'abril de 1993 es va efectuar consulta al Servei de Residus i Contaminació d'aquesta Direcció General sobre els possibles efectes de contaminació atmosfèrica que aquesta instal.lació podia originar.
Vist que en data 17 de maig de 1993, com a contestació a la nostra consulta, es rep l'informe del Servei de Residus i Contaminació, on s'indica que se superen els valors d'emissió de Nox legalment establerts i també se sol.licita informació complementària relativa als mitjans previstos per disminuir la contaminació, com també diverses dades tècniques.
Vist que en data 21 de maig de 1993 es va sol.licitar a l'empresa Aznar SA una ampliació de l'estudi en els termes que indicava l'informe de data 17 de maig de 1993 emès pel Servei de Residus i Contaminació, el contingut del qual es va posar en coneixement de l'empresa. També es va remetre al Servei Territorial d'Indústria i Energia, per al seu coneixement, l'escrit de sol.licitud d'ampliació d'estudi adreçat a l'empresa Aznar SA.
Vist que en data 18 de juny de 1993 es rep en aquesta Direcció General l'ampliació sol.licitada, en la qual es descriuen les consideracions per les quals l'empresa considera que la instal.lació compleix tota la normativa ambiental vigent aplicable. També s'hi completen les dades tècniques del projecte.
Vist que com a resposta a l'esmentada ampliació remesa també directament pel promotor al Servei de Residus i Contaminació, es rep d'aquest Servei en data 29 de juny de 1993 un segon informe en el qual es considera convenient que s'exigesca l'adequada depuració de l'abocament contaminant (NOx) abans d'emetre'l a l'atmosfera, basant-se en els límits d'emissió fixats com a regla general en l'apartat 27 de l'annex IV del Reial Decret 833/1975, que desenvolupa la Llei 22/1972, de Protecció de l'Ambient Atmosfèric.
Vist que en data 5 de juliol de 1993 se va sol.licitar una nova ampliació de l'estudi en la qual es prevegeren les mesures que calia adoptar per aconseguir l'adequada depuració, basant-se en l'informe de data 29 de juny de 1993 del Servei de Residus i Contaminació, i que es va remetre també aquest últim informe al promotor i al Servei Territorial d'Indústria i Energia.
Vist que en data 26 de juliol de 1993 es va rebre en aquest aquesta Direcció General la nova ampliació sol.licitada, en la qual es justifica la no-instal.lació dels catalitzadors SCR per a la depuració del NOx contaminant i es donen el balanç estequiomètric i els càlculs de l'alçària del fumeral.
Vist que basant-se en aquesta segona ampliació, es va sol.licitar un informe al Servei de Residus i Contaminació en data 30 de juliol de 1993.
Vist que amb data 2 d'agost de 1993 es va rebre informe de l'esmentat Servei de Residus i Contaminació, en el qual, i a la vista de la segona ampliació de l'estudi d'impacte ambiental, es considera que la protecció de la qualitat ambiental que es fa és la sostenible des del punt de vista econòmic i que demanar majors garanties ambientals de moment invalidaria l'alternativa proposada. Això no obstant, es recomana que estiguen atents als avanços de les tecnologies anticontaminants, ja que en un futur pròxim es podria exigir una major depuració dels gasos d'escapament.
Vist que l'estudi d'impacte ambiental ha estat exposat al públic mitjançant un anunci del Servei Territorial d'Indústria i Energia de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme publica en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló, núm. 52, del dia 29 d'abril de 1993, sense que s'hi haja presentat cap reclamació, segons el certificat de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme, remés en data 29 de juny de 1993.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals cal formular una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva del projecte, segons es desprèn de l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i dels concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5è de la Llei 2/1989 estableix que correspon a l'òrgan ambiental la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i la formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable des del punt de vista ambiental, el projecte de central de cogeneració de l'empresa Aznar SA, situada al terme municipal de Villafranca del Cid (Castelló), el promotor del qual és UTE-IDAE-Aznar SA, sempre que:
a) S'incorporen els equips proposats en l'estudi d'impacte ambiental per a la reducció dels nivells sonors a valors admissibles.
b) Es dote la instal.lació d'una infraestructura permanent que permeta, en qualsevol moment, la presa de mostres per al control, la inspecció i la vigilància del nivell d'emissions.
c) Es faça un control semestral dels nivells i de la composició de gasos emesos a l'atmosfera, control que haurà de ser fet per una empresa col.laboradora de l'Administració que complesca els requisits que exigeix el Decret 833/1975, de 6 de febrer, pel qual es desplega la Llei 38/1972, de 22 de desembre, de Protecció del Medi Ambient Atmosfèric, i que els resultats es remeten a aquesta Direcció General.
d) El fuel núm. 1 que alimenta el motor haurà de ser depurat, filtrat i condicionat tant en pressió com en temperatura perquè hi haja una combustió neta, de manera que es complesquen els paràmetres especificats en la legislació vigent.
Segon
Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució no es pot interposar cap recurs per no ser un acte definitiu en via administrativa. Això no obstant, hom podrà utilitzar tots els mitjans que considere oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 16 de setembre de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 086/93-AIA, referent a l'ampliació de la pedrera de calcària denominada Cabeza Gorda del terme municipal de Requena, el promotor-explotador del qual és Construcciones Sarrión SA.
Vist que la pedrera va ser objecte de declaració d'impacte ambiental en data 29 de maig de 1991, pel director general de l'Agència del Medi Ambient (ref. d'expedient 336/90/AIA) amb caràcter favorable, encara que es va limitar la cota superior d'explotació a la cota relativa de 125 m (equivalent a 815 m sobre el nivell del mar) a fi de reduir l'impacte visual de l'explotació i al mateix temps afavorir la protecció dels valors naturals de la zona basant-se en la durada dels treballs d'explotació que en aquell moment es van proposar.
Vist que en l'estudi d'impacte ambiental i el pla de restauració objecte d'aquest expedient es parteix d'un estudi geològic detallat en el qual es justifica la conveniència de continuar l'actual extracció a cotes immediatament superiors a les autoritzades a causa de la millor qualitat del recurs miner i la presència de margues als fronts actuals, les quals dificulten l'obtenció àrids de qualitat acceptable.
Vist que per a aquesta ampliació de l'explotació es proposa i desplega una explotació descendent i per sota de la cota de 830 m sobre el nivell del mar, a fi de reduir els impactes en el temps i poder compaginar les tasques d'extracció i de restauració.
Vist que el Servei Territorial d'Indústria i Energia ha sotmès l'estudi d'impacte ambiental al tràmit d'informació pública mitjançant un anunci publicat en el Butlletí Oficial de la Província de València núm. 103, de data 3 de maig de 1993, sense que s'hi haja presentat cap al.legació en el termini previst de 30 dies hàbils, segons certificat del cap de l'esmentat Servei Territorial rebut en data 16 de juliol de 1993.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals cal formular una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva del projecte, segons es desprèn de l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i dels concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5è de la Llei 2/1989 estableix que correspon a l'òrgan ambiental la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i la formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, únicament a l'efecte ambiental i sense perjudici de l'obtenció prèvia de les autoritzacions sectorials pertinents i, en particular, de la preceptiva llicència d'activitat municipal, l'ampliació de la pedrera Cabeza Gorda, del terme municipal de Requena, amb les condicions imposades en el seu moment a la declaració d'impacte ambiental de data 29 de maig de 1992 i les modificacions introduïdes en aquest expedient, a més de les condicions següents:
1.Les zones de talús que pel fet de tenir més inclinació o perquè hi haja presència intencionada de roca no siguen cobertes de sòl per després regenerar-les, hauran de ser tractades mitjançant tècniques d'hidrosembra i envelliment artificial de la roca.
2.El promotor està obligat a presentar davant el Servei Territorial d'Indústria i Energia, abans del 31 de desembre de cada any, un informe anual on es recullen el balanç i l'estat actual de l'explotació respecte dels volums extrets i aprofitats, i l'aplicació de les mesures protectores i correctores previstes en el pla de restauració - estudi d'impacte ambiental, com també qualsevol possible incidència en l'execució d'aquestes. El Servei Territorial d'Indústria i Energia remetrà a aquesta Conselleria una copia de l'esmentat informe.
Segon
Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució no es pot interposar cap recurs per no ser un acte definitiu en via administrativa. Això no obstant, hom podrà utilitzar tots els mitjans que considere oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 11 d'agost de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 093/93-AIA sobre la variant d'Aielo de Malferit (la Vall d'Albaida), clau 11-V-1084 (3), promogut per la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports.
Vist que, en data de 30 d'abril de 1993, la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports va trametre a la Conselleria de Medi Ambient el projecte de traçat i l'estudi d'impacte ambiental de la variant d'Aielo a la C-3316. La variant, d'una longitud de 3,92 km, es disenya a l'est de la carretera actual travessant terrenys dels termes municipals d'Aielo de Malferit, l'Olleria, Albaida, Agullent i Ontinyent. Es disposa de dos enllaços i d'un viaducte de 180 m sobre el riu Clarià.
Vist que el projecte bàsic i l'estudi d'impacte ambiental han estat exposats al públic mitjançant anunci de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana de 18 de maig de 1993 i al Boletín Oficial del Estado de 18 de maig de 1993.
Vist que s'han presentat al.legacions per part dels ajuntaments d'Aielo de Malferit i Ontinyent referents al jaciment arqueològic romà situat al revolt de Bonavista i de la Conselleria de Cultura que proposa una prospecció arqueològica que determine la incidència de l'obra sobre el patrimoni.
Vist que, segons escrit de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports de 23 de juliol de 1993, s'assevera que es realitzarà la proposta de la Conselleria de Cultura i que hi ha la partida pressupostària corresponent en el projecte de construcció.
Vist que s'han fet consultes al Servei Territorial de València de la Conselleria de Medi Ambient i a la Direcció General de Patrimoni Artístic de la Conselleria de Cultura.
Vist que la Direcció General de Patrimoni Artístic proposa, en el seu informe de 23 de juny de 1993, que es faça una prospecció que determine la incidència de les obres sobre el patrimoni arqueològic i etnològic, assenyalant especialment la existència del jaciment del denominat revolt de Buenavista.
Atès que la variant s'allunya, respecte del traçat existent, de la zona urbana residencial, per al qual cosa disminueixen els nivelles de sorolls.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental prèvia a la resolució administrativa que es prenga per a l'aprovació definitiva, segons estableixen l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5è de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals siga aplicada aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, només a l'efecte ambiental, la realització de les obres projectades de la variant d'Aielo de la C-3316 amb el pla de vigilància ambiental i les mesures correctores i protectores desenrotllades en l'estudi d'impacte i establir, a més a més, les següents condicions:
1. Si calgués utilitzar algun abocador per a les terres sobrants de l'obra projectada, s'haurà de sotmetre al procediment d'estimació d'impacte ambiental, tenint en compte que en la documentació examinada no figura cap lloc de destinació per a aquests materials.
2. Els materials de manlleu provindran de llocs d'extracció ambientalment correctes.
3. En el projecte de construcció es realitzarà un apartat de control de l'erosió, revegetació i integració paisatgística que serà supervisat per aquesta Conselleria.
4. Es realitzarà una prospecció arqueològica per comprovar l'afecció sobre els jaciments existents.
5. Si durant la construcció de les obres es troben restes arqueològiques, es comunicarà la troballa a la Direcció General de Patrimoni Artístic de la Conselleria de Cultura, d'acord amb la Llei 16/1985, del Patrimoni Històric Espanyol.
Segon
Notificar a l'interessat que contra aquesta resolució, per no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puga utilitzar tots els mitjans que estime oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 24 d'agost de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 120/93-AIA, sobre un projecte d'instal.lació de cogeneració de l'empresa Hilaturas Miel SA, situada a Mutxamel (Alacant), promogut per aquesta empresa.
Vist que en data 18 de juny de 1993 el Servei Territorial d'Indústria i Energia de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme va remetre a la Conselleria de Medi Ambient l'estudi d'impacte ambiental i els documents tècnics del projecte de la central de cogeneració de l'empresa Hilaturas Miel SA, situada a Mutxamel (Alacant).
Vist que amb data 28 de juny de 1993 es va consultar el Servei de Residus i Contaminació d'aquesta Direcció General sobre els possibles efectes de contaminació atmosfèrica que aquesta instal.lació podia originar.
Vist que en data 8 de juliol de 1993, com a contestació a la nostra consulta, es rep l'informe del Servei de Residus i Contaminació en els termes següents:
a) Es considera necessari que es reduesquen els valors de les emissions de NOx o, si escau, es justifique convenientment la impossibilitat d'efectuar el projecte amb mesures correctores per disminuir les emissions d'aquest contaminant.
b)Se sol.licita informació complementària relativa a diverses dades tècniques del projecte.
Vist que en data 15 de maig de 1993 es va sol.licitar a l'empresa Hilaturas Miel SA una ampliació de l'estudi en els termes indicats en l'informe de data 8 de juliol de 1993 emès pel Servei de Residus i Contaminació, el contingut del qual es va posar en coneixement de l'empresa. També es va remetre al Servei Territorial d'Indústria i Energia, per al seu coneixement, l'escrit de sol.licitud d'ampliació d'estudi adreçat a l'empresa Hilaturas Miel SA.
Vist que en data 10 d'agost de 1993 es rep en aquesta Direcció General l'ampliació sol.licitada, en la qual s'expressa que es considera que la instal.lació compleix tot el que li és aplicable en la normativa ambiental vigent, i, d'altra banda, aporta les dades sol.licitades de balança estequiomètric i càlcul de l'alçària del fumeral.
Vist que, com a resposta a l'esmentada ampliació, es torna a efectuar consulta al Servei de Residus i Contaminació amb data 23 d'agost de 1993.
Vist que amb data 16 de setembre de 1993 es va rebre informe de l'esmentat Servei de Residus i Contaminació, en el qual, i a la vista de l'ampliació de l'estudi d'impacte ambiental, es considera que la protecció de la qualitat ambiental que es fa és la sostenible des del punt de vista econòmic i que demanar majors garanties ambientals, de moment, invalidaria l'alternativa proposada. Això no obstant, es recomana que estiguen atents als avanços de les tecnologies anticontaminants, ja que en un futur pròxim es podria exigir una major depuració dels gasos d'escapament.
Vist que l'estudi d'impacte ambiental ha estat exposat al públic mitjançant un anunci del Servei Territorial d'Indústria i Energia de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme publica en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló, núm. 87, del dia 17 d'abril de 1993, sense que s'hi haja presentat cap reclamació, segons el certificat de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme, remés en data 18 de juny de 1993.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals cal formular una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva del projecte, segons es desprèn de l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i dels concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5è de la Llei 2/1989 estableix que correspon a l'òrgan ambiental la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i la formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable des del punt de vista ambiental, el projecte de central de cogeneració de l'empresa Hilaturas Miel SA, situada al terme municipal de Mutxamel (Alacant), sempre que:
a) S'incorporen els equips proposats en l'estudi d'impacte ambiental per a la reducció dels nivells sonors a valors admissibles.
b) Es dote la instal.lació d'una infraestructura permanent que permeta, en qualsevol moment, la presa de mostres per al control, la inspecció i la vigilància del nivell d'emissions.
c) Es faça un control semestral dels nivells i de la composició de gasos emesos a l'atmosfera, control que haurà de ser fet per una empresa col.laboradora de l'Administració que complesca els requisits que exigeix el Decret 833/1975, de 6 de febrer, pel qual es desplega la Llei 38/1972, de 22 de desembre, de Protecció del Medi Ambient Atmosfèric, i que els resultats es remeten a aquesta Direcció General.
d) El fuel núm. 1 que alimenta el motor haurà de ser depurat, filtrat i condicionat tant en pressió com en temperatura perquè hi haja una combustió neta, de manera que es complesquen els paràmetres especificats en la legislació vigent.
Segon
Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució no es pot interposar cap recurs per no ser un acte definitiu en via administrativa. Això no obstant, hom podrà utilitzar tots els mitjans que considere oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 17 de setembre de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 133/93-AIA, sobre un projecte d'ampliació de la planta de cogeneració de l'empresa Porcelanite SL situada al camí de les Foies Ferrades s/n de l'Alcora (Castelló).
Vist que en data 7 de juliol de 1993, el Servei Territorial d'Indústria i Energia de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme va remetre a la Conselleria de Medi Ambient l'estudi d'impacte ambiental del projecte d'ampliació de la planta de cogeneració de l'empresa Porcelanite SL, situada a l'Alcora (Castelló).
Vist que amb data 22 de juliol de 1993 l'esmentat Servei Territorial d'Indústria i Energia va sol.licitar informació sobre el possible sotmetiment al tràmit d'informació pública. També es va demanar a aquest Servei que remetera el document tècnic del projecte.
Vist que amb data 1 de setembre de 1993 es va rebre del Servei Territorial d'Indústria i Energia el document tècnic corresponent al projecte d'ampliació de la planta de cogeneració de l'empresa Porcelanite SL de l'Alcora (Castelló).
Vist que l'estudi d'impacte ambiental ha estat exposat al públic mitjançant un anunci del Servei Territorial d'Indústria i Energia de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme publicat en el Butlletí Oficial de la Província de Castelló, núm. 85, del dia 15 de juliol de 1993, sense que s'hi haja presentat cap reclamació, segons el certificat de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Turisme, de data 2 de setembre de 1993.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals cal formular una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva del projecte, segons es desprèn de l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i dels concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5è de la Llei 2/1989 estableix que correspon a l'òrgan ambiental la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i la formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable a l'efecte ambiental, el projecte d'ampliació de la planta de cogeneració situada al terme municipal de l'Alcora (Castelló), el promotor del qual és l'empresa Porcelanite SL, sempre que:
a) S'incorporen els equips proposats en l'estudi d'impacte ambiental per a la reducció dels nivells sonors a valors admissibles.
b) Es construesca el fumeral de manera que l'alçària es calcule seguint les instruccions donades en l'annex II de l'Ordre de 18 d'octubre de 1976, sobre Prevenció i Correcció de la Contaminació Atmosfèrica d'Origen Industrial (BOE núm. 290, de 3 de desembre) a fi de millorar la dispersió dels contaminants de manera que no hi haja nivells d'immissió superiors als legalment permesos.
c) Es dote la instal.lació d'una infraestructura permanent que permeta, en qualsevol moment, la presa de mostres per al control, la inspecció i la vigilància del nivell d'emissions.
d) Es faça un control anual dels nivells i de la composició de gasos emesos a l'atmosfera, control que haurà de ser fet per una empresa col.laboradora de l'Administració que complesca els requisits que exigeix el Decret 833/1975, de 6 de febrer, pel qual es desplega la Llei 38/1972, de 22 de desembre, de Protecció del Medi Ambient Atmosfèric, i que els resultats es remeten a aquesta Direcció General.
Segon
Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució no es pot interposar cap recurs per no ser un acte definitiu en via administrativa. Això no obstant, hom pot utilitzar tots els mitjans que considere oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 17 de setembre de 1993
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 226/92-AIA, sobre el projecte de clavegueram de la Bartola, el restaurant Bruno i la urbanització El Refugio, que afecta el terme municipal de Benicàssim (Castelló), el promotor del qual es l'Ajuntament de Benicàssim.
Vist que l'Ajuntament ha remès l'estudi d'impacte ambiental juntament amb l'expedient municipal. L'estudi d'impacte ambiental ha estat sotmès al tràmit d'informació pública amb el projecte, durant quinze dies a l'Ajuntament de Benicàssim mitjançant anunci publicat en el Butlletí Oficial de la Província núm. 98, de 15 d'agost de 1992. Durant el període d'informació pública s'hi han presentat tres al.legacions corresponents una a l'associació de veïns, propietaris i parcel.listes de la urbanització El Refugio, i la resta a a particulars propietaris de terrenys a l'esmentada urbanització. Aquestes al.legacions, que no tenen contingut ambiental, es refereixen bàsicament a l'elecció del traçat dins de les propietats i al cost econòmic que les obres suposen, i sol.liciten a l'Ajuntament que es facen les gestions necessàries a fi d'aconseguir el màxim de subvencions per considerar que aquestes obres seran un benefici per als ciutadans en general.
Vist que l'objecte de les obres és dotar de servei públic de clavegueram la Bartola, el restaurant Bruno i la urbanització El Refugio, de manera que així se substitueixen els pous cecs que s'hi utilitzaven fins ara. Les obres es faran en terrenys inclosos en el Paratge Natural del Desert de les Palmes, declarat per Decret 149/1989, de 16 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana. El Paratge conforma un dels paisatges més singulars de la Comunitat Valenciana, presenta una vegetació poc habitual de sureres i pinastre que és substituïda per la més habitual d'alzina i pi blanc. L'incendi ocorregut recentment (desembre de 1992) va destruir-hi gran part de la vegetació i fer que la zona siga molt sensible davant qualsevol actuació.
Es considera important des del punt de vista ambiental la recollida de les aigües residuals eliminant els pous cecs; així s'eviten possibles contaminacions d'aigües subterrànies, sobretot quan en una cota inferior i molt prop de la Bartola hi ha la font d'aigua potable la font del Senyor, que dota Benicàssim d'aigua de font.
Vist que els ramals de canonades que afecten l'interior de la urbanització El Refugio tindran efectes de rellevància mínima per tractar-se d'una zona urbana. La conducció de les aigües residuals des de la urbanització El Refugio fins a la connexió amb la xarxa de clavegueram de la urbanització les Palmes es farà per un camí de terra que uneix les dues urbanitzacions, i es reposarà a l'estat actual quan s'haja acabat l'obra.
La major importància des del punt de vista ambiental la tindrà, com bé indica l'estudi:
- El ramal que des de la Bartola passa pel restaurant Bruno fins arribar a la urbanització El Refugio.
- El denominat ramal est, límit sud-est de la urbanització El Refugio. Es tracta d'una zona abrupta amb un fort pendent.
En l'estudi d'impacte ambiental s'indica que es farà una via d'accés seguint el traçat de la canonada que tindrà un ample de 5 m, excepte a les zones on el pendent és superior al 30%, on l'ample es limita a 3 m. En aquestes zones s'ha previst col.locar-hi al talús de desmunt, una paret de maçoneria en sec, de 45 cm d'espessor, des de 30 cm per sota del nivell de l'explanada fins a uns 50 cm per sota del terreny natural. una vegada executada la paret el camí quedarà amb un ample de 2,55 m.
La conducció presenta un encreuament de barranc en dos punts, en els quals s'utilitzaran pilars i es recolzarà la canonada en bigues. Un d'aquests es presenta entre els perfils 51 i 52 de la Bartola. L'altre entre els perfils 45 i 52 del ramal est de la urbanització El Refugio. En aquests encreuaments de barranc, a fi de reduir l'impacte visual, el tub que es recolza sobre la biga es revestirà amb paret de maçoneria rebuda amb morter i quedarà cobert d'arena. El formigó de les bigues i pilars es pintarà de color similar a la pedra de "rodeno" que hi ha.
Vist que en l'estudi d'impacte ambiental s'indica que es va estudiar la possibilitat de portar la canonada per la cuneta de la carretera del Desert, però açò exigiria que la Bartola bombejara aigües residuals fins a la carretera. La carretera del Desert és de la Diputació Provincial de Castelló, i aquesta institució es va oposar a aquesta solució perquè la Llei de Carreteres no permet, tret de casos excepcionals, situar canonades paral.leles a la carretera en zona de domini públic. La Llei 25/1988, de 29 de juliol, de Carreteres, indica en l'article 21.3, que sols podran fer-se obres o instal.lacions a la zona de domini públic de la carretera, amb l'autorització prèvia del Ministeri d'Obres Públiques i Urbanisme, quan la prestació d'un servei públic d'interès general així ho exigesca.
Vist que s'ha efectuat consulta a la Direcció Territorial de Medi Ambient de Castelló i a la Direcció General de Conservació del Medi Natural de la Conselleria de Medi Ambient. En contestació a aquesta consulta es remet l'informe de la Direcció Territorial de Castelló on s'indica que "la realització d'aquest projecte és necessària per a la solució del problema de sanejament d'aquest paratge natural. Cal tenir present que en l'àmbit d'aquest espai natural protegit hi ha diferents zones urbanes, d'acord amb el que s'estableix en el Pla General d'Ordenació Urbana de Benicàssim, que no tenen cap tipus de depuració d'aigües residuals, fet que afecta la qualitat de les aigües de diferents fonts de la zona. El traçat proposat respon als criteris establerts en el decret de declaració del Paratge Natural del Desert de les Palmes. Així, el projecte s'ha dissenyat, en la major part, sobre zones abancalades d'orografia plana, la qual cosa fa que l'impacte produït per les obres pot ser fàcilment corregit. Queda, tanmateix, una zona problemàtica, la compresa entre els perfils 33 i 45 del traçat est, sota la urbanització El Refugio, en la qual les obres haurien de fer-se tenint en compte el fort pendent que hi ha a la zona.
En general, el camí d'accés a les obres haurà de mantenir una amplària de tot el traçat de 3 o 3,5 m com a màxim, tret dels trams previstos com de treball manual o els esmentats abans.
El perfil dels camins oberts per als treballs podran mantenir-se, i poden servir d'accés a futures reparacions del projecte; tanmateix, la plataforma resultant no podrà tenir un acabat de pista o camí, sinó que haurà de ser revegetada amb espècies arbustives de sistema radicular superficial que impedesca possibles deterioraments de les canonades del clavegueram."
Atès l'alt valor de la zona i l'especial situació en què es troba després de l'incendi ocorregut, es va sol.licitar al promotor que ampliara l'estudi d'impacte ambiental en diversos punts:
- Justificació de la necessitat de crear vies d'accés amb maquinària en comptes de l'ús de de mitjans manuals per al total de les obres.
- Localització de l'abocador on es transporten els residus produïts pels moviments de terra.
- Identificació i valoració dels efectes que poden derivar-se de l'execució de les obres sobre el mitjà després de l'incendi i que no han estat tinguts en compte en l'estudi.
- Característiques de la plantació, espècies, marc de plantació i mesures que n'asseguren el creixement.
- Presentació del projecte.
Vist que en contestació a l'ampliació sol.licitada s'ha rebut informe de l'enginyer autor del projecte en el qual s'indica que "el traçat de la canonada s'ha decidit in situ, recorrent a peu les dificultats del terreny. Es va marcar amb estaques l'itinerari i posteriorment es va traslladar aquest als plànols. Vull així indicar que passa per zones on la via d'accés per a maquinària no comportarà majors conseqüències, ja que a zones on es preveu que el moviment de terres pot ser important, s'obliga en el projecte a fer una execució manual. Hi ha obres a zones on la inclinació del terreny és més aparatosa, se n'ha obtingut una sèrie de plànols transversals, que apareixen dibuixades als plànols següents:
- núm. 4 de clavegueram des de la Bartola fins a la urbanització El Refugio, i
- núm. 6 del clavegueram de la urbanització El Refugio.
És en aquestes zones on s'instal.larà la paret de maçoneria comentada abans".
Pel que fa a la localització de l'abocador per al vessament dels residus produïts per les obres, s'indica que "l'Ajuntament pot adquirir el compromís que les terres sobreres, una vegada s'hagen repartit manualment les que es puguen, es transporten a abocadors fora del paratge i de la zona de protecció d'aquest"
"...La major vulnerabilitat a qualsevol actuació després del recent incendi no sembla que tindrà incidència en les obres que ens ocupen. Segons s'observa als plànols del projecte, no hi ha grans moviments de terres que provoquen pèrdua de l'estabilitat del terreny, sinó que ens movem a petites alçàries."
Pel que fa a les espècies que s'hauran d'emprar en la restauració, s'hi indica: "...La unitat de l'obra del quadre de preus que defineix aquesta repoblació estables com espècies les similars a les existents, que són principalment al tram de la Bartola a El Refugio Anthyllis cytisoies, Pistacia lentiscus, Chamaerops humilis, coscollar, etc.; al tram de la urbanització El Refugio Erica arborea o Erica scoparia, Chamaerops humilis, coscollar. Inclou també l'adob i la conservació dins del període de garantia. L'obra té un any de garantia després de la recepció provisional, per la qual cosa es prendran les mesures necessàries que garantesquen la supervivència entre les que s'indiquen: adob, aportació de la terra necessària i reg."
Vist que una vegada revisat el projecte s'han comprovat els perfils transversals de les zones de pendent superior al 30% en els quals el talús resultant varia entre 0,5 m i 1,5 m, que es corregiran amb murs de maçoneria en sec de 45 cm d'espessor, des de 30 cm per sota del nivell de l'esplanada fins a uns 50 cm sota el terreny natural.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals cal formular una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva del projecte, segons es desprèn de l'article 5è de la Llei d'Impacte Ambiental i dels concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, i en la resta de disposicions que hi són d'aplicació.
Atès que l'article 5è de la Llei 2/1989 estableix que correspon a l'òrgan ambiental la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i la formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable a l'efecte ambiental, el projecte de clavegueram de la Bartola, el restaurant Bruno i la urbanització El Refugio, que afecta el terme municipal de Benicàssim (Castelló), el promotor del qual és l'esmentat Ajuntament, sempre que es complesca el que disposa l'estudi d'impacte ambiental, amb les condicions següents:
1. D'acord amb l'estudi d'impacte ambiental, els accessos necessaris per a la realització de les obres hauran de tenir una amplària de 5 m, excepte a les zones on el pendent és superior al 30%, on l'amplària es limita a 3 m. La plataforma resultant no podrà tenir acabat de camí o de pista, sinó que haurà de ser revegetada amb les espècies indicades en el projecte.
2. Es limitarà tant com es puga l'abocament de runes sobre el terreny; i hauran de traslladar-se a un abocador autoritzat.
3. Durant l'any de garantia previst, s'hauran de presentar en aquest Direcció General informes semestrals on es reflectesca el resultat de les mesures correctores previstes. El programa de vigilància ambiental s'efectuarà fins a la instauració definitiva de les mesures correctores.
Segon
Notificar a les persones interessades que contra aquesta resolució no es pot interposar cap recurs per no ser un acte definitiu en via administrativa. Això no obstant, hom podrà utilitzar tots els mitjans que considere oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar aquesta declaració d'impacte ambiental en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 24 de setembre de 1993
En relació amb el paràgraf 3 de l'apartat 1 de la declaració d'impacte ambiental dictada el 28 de maig de 1993, corresponent a la revisió de les Normes Subsidiàries Municipals de Xilxes (Castelló), expedient 141/92-AIA.
Considerant que l'Ajuntament de Xilxes, en l'escrit de data 19 d'agost de 1993, sol.licita el canvi de la declaració d'impacte ambiental en aquest punt concret perquè al municipi confrontant de Moncofa, a penes a 250 m, hi ha un polígon industrial sense valors naturals significatius en la franja entre sòls industrials i considera més adequat situar els espais lliures entre l'autopista i la zona industrial per esmorteir l'impacte visual i fer de protecció davant l'edificació.
Considerant que el canvi proposat és ambientalment acceptable, resolc
Primer
Modificar aquest apartat, que quedarà redactat de la forma següent:
"En el desplegament urbanístic del sòl apte per urbanitzar d'ús industrial, se situaran les dotacions d'espais lliures en la franja limítrof amb l'autopista a fi de disminuir al màxim l'impacte que aquesta ocasiona i aconseguir-ne la integració visual i paisatgística.
Segon
Notificar a les parts interessades aquesta resolució.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta resolució.
València, 31 d'agost de 1993.

linea
Mapa web