Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIó de 27 d'abril de 1995, del director general de Qualitat Ambiental, de la Conselleria de Medi Ambient, per la qual ordena la publicació de la part dispositiva de diverses declaracions d'impacte ambiental.

(DOGV núm. 2599 de 04.10.1995) Ref. Base de dades 2591/1995

RESOLUCIó de 27 d'abril de 1995 del director general de Qualitat Ambiental de la Conselleria de Medi Ambient, per la qual ordena la publicació de la part dispositiva de diverses declaracions d'impacte ambiental.
Els articles 4.3 i 22 del Reial Decret Legislatiu 1302/1986, de 28 de juny, d'Avaluació d'Impacte Ambiental, i el Reial Decret 1131/1988, de 30 de setembre, pel qual s'aprova el reglament per a l'execució de l'anterior decret, respectivament, estableixen l'obligatorietat de publicar la Declaració d'Impacte Ambiental.
Seguint la mateixa línia, els articles 5.3 i 28 de la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana, d'Impacte Ambiental, i el reglament que té, aprovat pel Decret 162/1990, respectivament, estableixen l'obligatorietat de publicar la Declaració d'Impacte Ambiental i, en particular, al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Per tot això, resolc:
Article únic
Publicar al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, les declaracions d'impacte ambiental relacionades a l'annex, dictades als expedients que igualment es relacionen.
València, 27 d'abril de 1995.- El director general de Qualitat Ambiental: Rafael de Juan i Fenollar.
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 246/93-AIA, sobre el projecte de modificació número 15, sobre qualificació de sòl per a espais lliures d'ús públic, del Pla General d'Ordenació Urbana d'Elda (Alacant), promogut pel dit ajuntament.
Vist que, en data 2 de desembre de 1993, els Serveis Territorials de Medi Ambient d'Alacant van remetre a la Direcció General de Qualitat Ambiental de la Conselleria de Medi Ambient el document de planejament i l'estudi d'impacte ambiental corresponents a l'esmentada modificació puntual número 15 del PGOU, documents remesos, al seu torn, per l'ajuntament als dits serveis territorials,
Vist que, dins del tràmit de consultes previst en l'article 18 del Decret 162/90 de 15 d'octubre, pel qual s'aprova el reglament per a l'execució de la Llei 2/89 de 3 de març, d'impacte ambiental, es va efectuar una consulta a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (10 de desembre de 1993) com també al Servei de Protecció Civil i Coordinació de Comunicacions de la Direcció General d'Interior de la Conselleria d'Administració Pública (9 de desembre de 1993), i no se'n va rebre cap informe dins del termini reglamentari,
Vist que, en data 14 de desembre de 1993, l'Ajuntament d'Elda va remetre a la Conselleria de Medi Ambient el certificat d'aprovació provisional per ple municipal de la modificació número 15 del PGOU del dit terme municipal,
Vist que, en data 16 de febrer de 1994, tècnics d'aquesta direcció general van efectuar una visita d'inspecció a la zona objecte d'anàlisi,
Vist que l'estudi d'impacte ambiental ha estat exposat al públic mitjançant un anunci de l'Ajuntament d'Elda publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 2.186 del dia 17 de gener de 1994, sense que s'hi haja presentat cap al.legació, segons un certificat de l'Ajuntament d'Elda, de data 21 de març de 1994.
Atés que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental, abans de la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva d'aquell, segons es desprén de l'article 5é de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu reglament,
Atés que la modificació puntual número 15 del PGOU d'Elda consisteix en la qualificació d'un total de 24.655 m2 de sòl com a sistema general d'espais lliures, parcs i jardins urbans.
Atés que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana i en les altres disposicions que li siguen aplicables,
Atés que l'article cinqué de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei,
Atés que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, i fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, al sol efecte ambiental, el projecte de modificació número 15 del Pla General d'Ordenació Urbana d'Elda, promogut pel dit ajuntament, sempre que es complesca el següent:
1) La canalització del riu s'efectuarà d'acord amb les directrius que plantege la Confederació Hidrogràfica del Xúquer.
2) Atesa la ubicació de la zona afectada, no integrada en el complex urbà pel fet de quedar lluny del mateix nucli municipal, s'haurà de dissenyar i d'enjardinar prenent en compte aquesta característica, de forma que se li dote dels elements adequats per a convertir-la en una veritable zona de esbargiment, adequada per a l'ús i gaudi de la població.
Segon
Notificar a les persones interessades que, contra aquesta resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar els mitjans que, en defensa del seu dret, estimen pertinents.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 5 d'abril de 1994.
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 035/94-AIA, referent a l'ampliació d'un abocador controlat de residus inerts, tòxics i perillosos situat al terme municipal de Real de Montroi, promoguda per l'empresa titular VER, SL.
Vist que l'ampliació que se sol.licita pertany a l'abocador que va ser objecte de declaració d'impacte ambiental en data 3 de maig de 1990 (expedient 61/90-AIA), publicada al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 1394, de data 3 d'octubre de 1990,
Vist que l'estudi d'impacte ambiental ha estat sotmés al tràmit d'informació pública per l'Ajuntament de Real de Montroi, mitjançant un anunci publicat en el Butlletí Oficial de la Província de València, número 289, de data 6 de desembre de 1993, segons un certificat del secretari-interventor rebut en data 21 de març de 1994,
Vist que, dins el termini previst de la informació pública, es van presentar quatre reclamacions de particulars, en tres de les quals simplement mostren la seua repulsa al projecte pel fet de ser propietaris de parcel.les adjacents, i en l'altra reclamen la propietat d'una de les parcel.les recollides en el projecte, concretament la 296, que afecta l'extrem més nord-occidental del buit destinat a residus especials. En elles no es fa cap referència a aspectes ambientals,
Vist que, en data 8 de març de 1994, la part promotora presenta en aquesta conselleria un pla de restauració i un pla interior d'emergència, com també la comunicació del compliment de les altres condicions imposades en l'anterior declaració d'impacte ambiental, la qual cosa es va comprovar mitjançant una visita tècnica efectuada el dia 24 de març.
Vist que, com a conseqüència de la consulta realitzada, el Servei de Residus i Contaminació va emetre un informe en data 14 d'abril de 1994, on manifesta la seua conformitat amb el projecte i, en considerar la creació de cèl.lules, que es preveuen per tal d'evitar la mescla de diferents tipus de residus segons el seu grau d'incompatibilitat, indica que es podrien autoritzar immediatament altres tipus de residus, que es recullen en l'annex A d'aquesta declaració d'impacte ambiental. Així mateix, considera necessària la certificació del compliment de totes les condicions del projecte abans de l'inici de l'activitat.
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals cal formular una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva del projecte, segons es desprèn de l'article 5è. de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu Reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana i en la resta de disposicions que li són aplicables,
Atès que l'article 5è. de la Llei 2/1989 estableix que correspon a l'òrgan ambiental la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei,
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable a l'efecte ambiental, l'ampliació de l'abocador controlat de residus inerts, tòxics i perillosos promoguda per VER, SL al terme municipal de Real de Montroi d'acord amb el projecte i l'estudi d'impacte ambiental tramitats, a més de les consideracions següents:
1. Aquesta declaració d'impacte ambiental és continuació de l'anterior, de data 3 de maig de 1990, que no es veu alterada en les consideracions generals, si bé s'introdueixen les modificacions recollides en els punts següents.
2. Els pendents dels talussos dels quatre buits o dipòsits (els dos existents i els dos corresponents a l'ampliació) tindran com a límits els valors previstos a l'annex 3 (informe geotècnic) del projecte.
3. S'accepta el projecte de restauració (1a fase) i el Pla Interior d'Emergències, una còpia dels quals haurà de ser tramesa a l'Ajuntament de Real de Montroi abans de l'atorgament de la corresponent llicència d'activitat ampliada.
4. Així mateix, el projecte i la documentació complementària hauran de ser modificats prescindint de l'ocupació de la parcel.la número 296, únicament en el cas que no es demostre la seua titularitat, i sense que aquest fet afecte les característiques constructives, de seguretat i de control de l'abocador, sinó solament la seua capacitat final.
5. El titular haurà de presentar un pla de restauració de la segona fase o ampliació que ara se sol.licita, per a la seua aprovació per part d'aquesta direcció general. La realització d'aquest pla i les garanties econòmiques per a dur a terme la seua execució, podran ser exigides en qualsevol moment al llarg de la vida útil de l'activitat. En tot cas, el titular haurà de presentar-lo abans d'arribar al 50 % de la capacitat total d'abocament.
6. El titular queda obligat a mantenir actualitzat un llibre-registre d'incidències i control ambiental, a més dels llibres de seguiment i control de l'activitat i altres arxius de dades que hi siguen pertinents. En ell s'anotaran totes les dades conseqüents amb el programa de vigilància ambiental, ara tramitat i el que es va definir en la condició i) de l'anterior declaració d'impacte ambiental.
7. Tots els anys, abans del 31 de desembre, el titular haurà de presentar a la Conselleria de Medi Ambient un informe-resum on es reculla el balanç de l'activitat, els tipus i volum de residus admesos, la seua disposició en una base topogràfica (com a part del seguiment previst en l'estudi d'impacte ambiental), el grau d'aplicació i efectivitat de les mesures protectores, les possibles actuacions en matèria de restauració, com també qualsevol possible incidència en la marxa de l'activitat. Aquest informe serà signat pel tècnic ambiental responsable del seguiment de l'activitat.
8. Per tal de prevenir i evitar la proliferació de pols a la zona es preveurà el reg de camins exteriors i interiors, i dels amuntegaments de material de cobriment, amb la freqüència que calga.
9. La llista de residus autoritzats i prohibits en cadascun dels dipòsits de l'abocador es manté d'acord amb allò previst en l'anterior declaració d'impacte ambiental, però ampliada en els tipus de residus llistats en l'annex A. Qualsevol ampliació posterior que s'hi sol.licite haurà d'anar acompanyada d'un estudi específic i justificatiu de les característiques dels nous residus, la seua composició i el grau de compatibilitat i possibles incompatibilitats respecte als altres tipus de residus ja admesos, especificant-ne les condicions i els requeriments del seu tractament dins de cada cèl.lula i la seua localització dins del dipòsit.
10. Abans de l'inici de l'activitat, el promotor aportarà un informe, subscrit per un tècnic competent, on es certifique el compliment de totes les condicions del projecte i d'aquesta declaració d'impacte ambiental, el qual haurà de ser aprovat per aquesta direcció general.
Segon
Notificar a les persones interessades que, contra aquesta resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no es podrà interposar cap recurs; la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar tots els mitjans que estimen oportuns per a defensar el seu dret.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 18 d'abril de 1994.
ANNEX A
Ampliació de la llista de residus que es podran admetre
al dipòsit de residus no inerts (tóxics i perillosos)
a) Medicaments i altres productes farmacèutics i veterinaris caducats. Aniran en cèl.lula independent i seguint els criteris i instruccions que es determinen en la corresponent autorització de gestor de residus tòxics i perillosos.
b) Residus de la indústria de l'amiant, en embalatges dobles i estancs. Aniran en cèl.lula independent.
c) Envasos buits que hagen contingut pintures, vernissos, tints, coles, dissolvents o laques, sempre que estiguen convenientment compactats.
d) Envasos buits procedents de les pràctiques agrícoles, com ara els biocides.
e) Qualsevol altre residu o partida expressament autoritzada per la Conselleria de Medi Ambient per a donar resposta quan les circumstàncies ho requeresquen.
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 044/94-AIA referent a dues modificacions puntuals de les Normes Subsidiàries de Planejament del municipi de Cox consistents en:
a) Modificació 1/92, modificació de dotació escolar: reclassificació de sòl no urbanitzable de protecció agrícola a sòl urbà adscrit al sistema general de dotació escolar situat al paratge la Bolarina.
b) Modificació 3/92, modificació de dotació esportiva: reclassificació d'un sòl no urbanitzable a sòl urbà adscrit al sistema general de dotació esportiva, situat al paratge San Fernando (Camino de las Puntas i Camino de la Sierra), promogut per l'Ajuntament de Cox.
Vist que l'expedient complet va ser remés per l'Ajuntament de Cox el dia 17 de febrer de 1994, en el qual s'incloïa el resultat de la informació pública,
Vist que el secretari de l'Ajuntament certifica que no s'hi va presentar cap reclamació, en el període d'exposició al públic,
Vist que s'ha consultat el catàleg facilitat per la Direcció de Patrimoni Artístic de la Conselleria de Cultura -la possible afecció al patrimoni no ha estat considerada en l'estudi d'impacte ambiental- i s'hi ha comprovat que els dos jaciments inventariats al municipi de Cox no es veuen afectats per les modificacions puntuals objecte d'aquesta declaració d'impacte ambiental.
Atés que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental, abans de la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva d'aquell, segons es desprén de l'article 5é de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu reglament.
Atés que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana i en les altres disposicions que li siguen aplicables.
Atés que l'article cinqué de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atés que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, i fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, des del punt de vista ambiental, les modificacions puntuals 1/92 i 3/92 corresponents a la reclassificació de sòl no urbanitzable de protecció agrícola a sòl adscrit a sistema general de dotació escolar i a la reclassificació de sòl no urbanitzable a sòl urbà adscrit al sistema general de dotació esportiva, respectivament, sempre que s'adapten al projecte presentat i a les mesures correctores previstes en el corresponent estudi d'impacte ambiental.
Segon
Notificar a les persones interessades que, contra aquesta resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar els mitjans que, en defensa del seu dret, estimen pertinents.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 18 d'abril de 1994
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 052/92-AIA, referent a la legalització i ampliació de la pedrera Purgateros, del terme municipal de CaÑada (comarca de l'Alt Vinalopó), el promotor de la qual és l'entitat mercantil FORTE, SA.
Vist que, en data 23 d'abril de 1992, la Comissió Provincial d'Activitats Qualificades i Impacte Ambiental d'Alacant remet l'estudi d'impacte ambiental i els escrits tramesos per l'Ajuntament de CaÑada, per tal d'obtenir la corresponent declaració d'impacte ambiental,
Vist que l'estudi d'impacte ambiental ha estat sotmés al tràmit d'informació pública per aquesta direcció general, mitjançant un anunci publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, número 1.820, de data 7 de juliol de 1992 sense que, en acabar el termini de 30 dies hàbils previstos s'hi presentara cap al.legació, segons consta en les corresponents certificacions del cap del Servei de Gestió Administrativa, de data 24 d'agost de 1992 i de la secretària-interventora de l'Ajuntament de CaÑada, rebuda en data 4 de setembre de 1992,
Vist que, com a conseqüència de la consulta realitzada, la Direcció General de Patrimoni Cultural va remetre un informe, en data 12 d'agost de 1992 en què posava de manifest la no-existència de jaciments arqueològics coneguts en l'àrea,
Vist que, en data 13 d'octubre de 1992 es va requerir al promotor una ampliació de l'estudi d'impacte ambiental en els següents aspectes: plànol i perfils corresponents al final de l'actuació i mesures correctores o pla de restauració.
En no haver-se'n rebut resposta i atés el temps transcorregut, en data 30 de juliol de 1993 se li va reiterar al promotor l'ampliació requerida, advertint-li de la possibilitat de caducitat de l'expedient, alhora que es va traslladar un informe al Servei d'Inspecció, a l'efecte oportú,
Vist que, en data 2 d'agost de 1993, el promotor aporta un projecte de restauració, a la vista del qual se li torna a requerir, en data 30 de setembre un plànol detallat de l'estat actual i final de l'explotació, el qual aporta finalment en data 25 de gener de 1994.
Atés que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental, abans de la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva d'aquell, segons es desprén de l'article 5é de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu reglament,
Atés que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana i en les altres disposicions que li siguen aplicables,
Atés que l'article cinqué de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei,
Atés que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, i fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, al sol efecte ambiental, i sense perjudici de la prèvia obtenció de les autoritzacions sectorials que pertocara, l'explotació de la pedrera Purgateros del terme municipal de CaÑada (comarca de l'Alt Vinalopó) sempre que es modifique el projecte d'explotació i el pla de restauració adaptant-los a les següents condicions:
1. La proposta d'explotació que realitza el promotor (plànol 2) produeix un relleu fortament antropitzat i impactant que contrasta amb el modelat original de l'àrea (plànol 1). A fi de reduir la magnitud i persistència dels impactes que es podrien ocasionar i prenent en compte l'actual pedrera, es modificarà el perímetre de l'explotació, segons queda reflectit en el plànol 3. L'estat final de l'explotació, una vegada restaurada, haurà de correspondre al relleu reproduït en el pla 4.
2. S'haurà d'abandonar immediatament el sistema d'explotació actual i deixar passar una explotació descendent que s'haurà d'iniciar a les cotes més altes del nou perímetre de la pedrera (plànol 3). Una vegada exhaurit el banc superior, es procedirà a la seua restauració immediata, alhora que s'inicia l'explotació del següent banc inferior i es prosseguirà així successivament (perfils del plànol 3).
3. Per a la restauració de cadascuna de les fases que queden exhaurides, s'haurà de fer, primerament, el desdoblament dels bancs finals d'explotació fins a convertir-los en bancs menors que no sobrepassen els 8 metres d'altura i separats per àmplies bermes de manera que el pendent final resultant no sobrepasse els 35ø d'inclinació respecte a l'horitzontal.
4. Els bancs així resultants hauran de ser tornats a perfilar de manera que els seus talussos no superen els 45ø d'inclinació, segons el model que es detalla en el perfil del plànol 3. Als perfils resultants se'ls aplicarà el tractament de revegetació, després de la prèvia aportació de sòl, previst en l'estudi d'impacte ambiental.
5. El promotor queda obligat a presentar davant el Servei Territorial d'Indústria i Energia, abans del 31 de desembre de cada any, un informe anual on es recullen el balanç i l'estat actual de l'explotació, respecte als volums extrets i aprofitats i a l'aplicació de les mesures protectores i correctores previstes en el pla de restauració-estudi d'impacte ambiental, com també qualsevol possible incidència en el desenvolupament d'aquestes. El Servei Territorial d'Indústria i Energia remetrà a aquesta Conselleria una còpia de l'esmentat informe.
Segon
Notificar a les persones interessades que, contra aquesta resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar els mitjans que, en defensa del seu dret, estimen pertinents.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 18 d'abril de 1994.
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 025/93-AIA sobre "Projecte de legalització d'activitat de granja porcina" al terme municipal de Traiguera (Castelló) i el promotor del qual és En Juan Enrique Adell AÑó.
Vist que l'expedient va ser remés per la Comissió Provincial d'Activitats Qualificades de Castelló al gener de 1993. L'expedient estava format pel projecte, en el qual s'incloïa l'estudi d'impacte ambiental i els informes dels tècnics municipals i altres actuacions, conforme a la tramitació reglamentària.
Vist que, una vegada revisada la documentació aportada, se li va sol.licitar que ampliara l'estudi d'impacte ambiental en diversos punts com ara "tractament al qual se sotmeten els residus orgànics de forma que es garantesca la seua aptitud des del punt de vista sanitari, i valor com a adob orgànic".
Vist que l'expedient ha estat sotmés al tràmit d'informació pública mitjançant un anunci publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana núm. 2.098 de 8 de setembre de 1993. L'exposició pública ha tingut lloc a l'Ajuntament de Traiguera i a la Conselleria de Medi Ambient. Durant el període de 30 dies hàbils no han estat presentades al.legacions, segons un certificat emés per la Secretaria de l'Ajuntament de Traiguera i un altre emés pel cap del Servei de Gestió Administrativa d'aquesta Conselleria,
Vist que el residu líquid es deposita en dues grans basses impermeables i descobertes. Aquest tipus d'emmagatzemament originarà un augment dels mals olors, proliferació d'insectes; no és un tractament per ell mateix i l'únic avantatge important que presenta és la impossibilitat de contaminació d'aqüífers.
Per tot això, se li va sol.licitar que buscara un tractament que, aprofitant les instal.lacions existents, assegure i controle un procés fermentatiu destinat a obtenir un adob orgànic adequat i, per mitjà del qual, es minimitze la proliferació de mals olors i insectes.
En resposta a la nostra sol.licitud. S'indica que la separació de sòlids i líquids dels residus ramaders està duent-se a terme en actuar una de les basses com a bassa de decantació on, una vegada plena la part líquida, passarà a la segona bassa d'emmagatzematge.
No obstant això, per a aprofitar millor les instal.lacions existents, se separaran els sòlids i líquids de forma mecànica. Aquesta separació, dependent del pas del tamís, dóna lloc, generalment, a un 60% de líquid i a un 40% de sòlid i, si bé no és una depuració pròpiament dita facilita el seu posterior tractament. Així, la matèria sòlida es pot usar com a compost i utilitzar-la com a fertilitzant a camps agrícoles. El líquid resultant pot seguir el procés de decantació en les basses existents i, posteriorment, es pot utilitzar com a adob,
Vist que, segons s'indica en l'estudi d'impacte ambiental, es disposa d'una superfície de 100 Ha. propietat del promotor i dedicades a cultius d'oliveres, garrofers i ametlers. Les dosis que s'ha d'emprar seran de 10 a 20 m3/Ha. cada vegada.
Atés que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental, abans de la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva d'aquell, segons es desprén de l'article 5é de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu reglament,
Atés que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana i en les altres disposicions que li siguen aplicables,
Atés que l'article cinqué de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei,
Atés que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, i fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, al sol efecte ambiental, el projecte de "legalització d'activitat de granja porcina" al terme municipal de Traiguera (Castelló) i el promotor del qual és En Juan Enrique Adell AÑó atenent allò disposat en l'estudi d'impacte ambiental i amb les següents condicions:
A) Mesures correctores.
1a. Es procedirà a la separació de sòlids i líquids dels residus generats de forma mecànica. La part sòlida es depositarà a zona impermeable on es procedirà a la seua completa fermentació. Els líquids resultants es depositaran a les basses existents que actuaran com a llacunes d'estabilització.
2a. Les basses i altres instal.lacions per al tractament de purins s'hauran d'aïllar mitjançant una tanca perimetral.
B) Programa de Vigilància Ambiental.
1a. Abans del seu abocament, es farà una anàlisi dels líquids resultants que permeten conèixer les seues característiques en elements fertilitzants, pH i elements patògens.
2a. Es farà un seguiment de l'evolució dels sòls sotmesos a l'adob de purins, mitjançant anàlisis de terra amb una periodicitat anyal. Aquestes anàlisis (sòls i purins) es presentaran en aquesta direcció general abans del 31 de desembre de cada any.
3a. Qualsevol canvi en el sistema elegit en l'eliminació de purins i animals morts es comunicarà a aquesta direcció general.
Segon
Notificar a les persones interessades que, contra aquesta resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar els mitjans que, en defensa del seu dret, estimen pertinents.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 18 d'abril de 1993.
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 193/93-AIA, referent a un projecte d'extracció de grava del llit del riu Xúquer aigües avall de la presa de "El Naranjero", al terme municipal de Dos Aguas, del qual és promotor el senyor Vicente Boluda Darás.
Vist que, en data 1 d'octubre de 1993, el promotor va presentar en la Conselleria de Medi Ambient un exemplar de l'estudi d'impacte ambiental, i així mateix, un altre davant la Confederació Hidrogràfica del Xúquer per a la seua tramitació, segons una comunicació del comissari d'aigües, de 23 de novembre de 1993.
Vist que l'estudi d'impacte ambiental ha estat sotmés al tràmit d'informació pública per la Confederació Hidrogràfica del Xúquer mitjançant un anunci publicat en el Butlletí Oficial de la Província de València número 8, de data 11 de gener de 1994, sense que en el termini previst d'un mes s'hi presentara cap al.legació, segons consta en els corresponents certificats del comissari d'aigües i del secretari de l'Ajuntament de Dos Aguas, rebudes en dates 29 de març de 1994 i 7 d'abril de 1994, respectivament.
Vist que, de les consultes efectuades en data 10 de desembre de 1993 a la Direcció General de Patrimoni Artístic, a l'Ajuntament de Dos Aguas i al Servei Territorial de Medi Ambient, es van rebre les següents respostes:
- Acord plenari de l'Ajuntament de Dos Aguas en el qual informa favorablement el projecte extractiu (12 de gener de 1994).
- Informes arqueològic, etnològic i arquitectònic, tramesos per la Direcció General de Patrimoni Artístic, dels quals no es desprén l'existència d'elements coneguts del patrimoni històric (15 de febrer de 1994).
Atès que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en els quals cal formular una declaració d'impacte ambiental amb caràcter previ a la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva del projecte, segons es desprèn de l'article 5è. de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu reglament.
Atès que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana i en la resta de disposicions que li són aplicables.
Atès que l'article 5è. de la Llei 2/1989 estableix que correspon a l'òrgan ambiental la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atès que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable a l'efecte ambiental, i sense perjudici de la prèvia obtenció de les autoritzacions que li siguen aplicables, i en particular de la pertinent llicència d'activitat, la realització del projecte d'extracció de graves promogut pel senyor Vicente Boluda Darás al terme municipal de Dos Aguas, segons les actuacions i previsions de l'estudi d'impacte ambiental i les condicions següents:
1. Les extraccions hauran de contribuir a la millora de la morfologia del llit i dels marges del riu. En la fase d'explotació s'evitarà fer amuntegaments de materials en la zona d'aigües baixes, en previsió que no es produesquen arrossegaments en cas de soltes de la presa. A mesura que progresse l'explotació, el promotor vetlarà perquè es mantinguen intactes i naturalitzades les vores i els marges del riu, distribuint els rebujos de pedres grans i de materials fins uniformement sobre el llit, sense formar-hi acumulacions laterals.
2. L'avanç de les extraccions es durà a terme en sentit d'aigües amunt, sense crear desnivells d'explotació de més d'un metre d'alçada.
3. Els canvis d'oli i altres pràctiques de manteniment de la maquinària es faran fora del llit del riu, en una zona impermeabilitzada. Els residus d'oli i d'altres seran lliurats a un gestor o taller autoritzat.
Segon
Notificar a les persones interessades que, contra aquesta resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no es podrà interposar cap recurs; la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar tots els mitjans que estimen oportuns per defensar el seu dret.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 18 d'abril de 1994
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 013/94-AIA sobre la modificació puntual número 31 del Pla General d'Ordenació Urbana del terme municipal de Santa Pola (el Baix Vinalopó), promogut per l'Ajuntament de Santa Pola.
Vist que, el 20 de gener de 1994, la Conselleria de Medi Ambient va rebre, del Servei Territorial de Medi Ambient de València, la documentació presentada el 17 de desembre de 1993 per l'Ajuntament de Santa Pola sobre el projecte de modificació puntual número 31 del PGOU, estudi d'impacte ambiental i expedient administratiu.
Vist que la modificació puntual consisteix en el canvi d'emplaçament del sòl apte per a urbanitzar programat, sector-2 (serveis turístics 2), que, estant situat a ambdós costats de la carretera N-332 i rodejat de sòl no urbanitzable de protecció paisatgística, es trasllada el dit sector al W de la carretera,amb la qual cosa es protegeix el Mont Serra de Santa Pola.
Vist que, segons un certificat de l'Ajuntament, l'estudi d'impacte ambiental ha estat exposat al públic, durant un mes, mitjançant un edicte al tauler d'anuncis de la casa consistorial, en el diari Información d'Alacant de 10 d'agost de 1993, en el Butlletí Oficial de la Província número 186 del 14 d'agost de 1993, en el DOGV número 106 del 20 de setembre de 1993, sense que s'hi haja presentat cap al.legació durant el dit termini.
Vist que l'informe rebut de la consulta realitzada al Servei Territorial de Medi Ambient d'Alacant estableix el següent:
"El marge esquerre de la carretera Alacant-Cartagena, que inicialment estava integrat en sòl urbanitzable turístic, sector-2, presenta una taca contínua de pinar (Pinus halepensis), en general de poc de desenvolupament, fonamentalment per raó de les escasses precipitacions que rep el lloc, que s'estén per la resta de la Serra de Santa Pola i que forma un àrea junt a les dunes i saladars pròxims d'especial valor ecològic. Es, per tant, desitjable, la qualificació com a sòl no urbanitzable d'especial protecció de l'àrea que queda al marge esquerre de la carretera.
El marge dret, on es pretén situar el sector-2, és en general un terreny d'escàs valor ambiental, erm i amb alguns eucaliptus en mal estat de conservació. No obstant això, el sector afecta un menut tàlveg on creixen exemplars anyencs de garrofer, i en el seu límit a una menuda massa de pi blanc (Pinus halepensis), en general, d'escàs desenvolupament.
S'emet, per tant, informe favorable a la modificació, sent desitjable que el tàlveg i el pinar afectat pel sector siguen destinats a espais lliures d'ús públic."
Atés que els terrenys situats a l'oest de la carretera, on es proposa situar el sector-2, són els que presenten un estat de degradació major a la zona i, fins i tot, les incidències del seu desenvolupament seran de menor impacte per la situació afavoridora, al dit marge de la carretera, en connectar les xarxes de serveis (proveïment d'aigua i sanejament) amb les generals.
Atés que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental, abans de la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva d'aquell, segons es desprén de l'article 5é de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu reglament.
Atés que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana i en les altres disposicions que li siguen aplicables,
Atés que l'article cinqué de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei.
Atés que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, i fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, al sol efecte ambiental, la modificació puntual número 31 sector-2 (serveis turístics 2) del Pla General d'Ordenació Urbana del terme municipal de Santa Pola (el Baix Vinalopó), en els termes que indica l'estudi d'impacte ambiental i amb la següent condició:
En el desenvolupament urbanístic del dit sector-2 es destinaran a espais lliures d'ús públic els terrenys que corresponen al tàlveg i al menut pinar que s'hi troben.
Segon
Notificar a les persones interessades que, contra aquesta resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar els mitjans que, en defensa del seu dret, estimen pertinents.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 18 d'abril de 1994
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 131/93-AIA sobre projecte de planta de fermentació de fem, promogut per En Rufino Izquierdo Gargallo, en representació de la societat agrícola transformadora número 685 R.L., que s'ha d'instal.lar en la partida Pla de Museros del terme municipal d'Almassora (Castelló).
Vist que va ser remés, a través de la Comissió Provincial d'Activitats Qualificades de Castelló el dia 21 de juliol de 1993, el projecte d'activitat de planta de fermentació de fem i l'expedient municipal.
Vist que, una vegada vista la documentació, es va sol.licitar al promotor, amb data de 13 de juliol de 1993, el corresponent estudi d'impacte ambiental. Al mateix temps, es van efectuar consultes al Servei de Residus i Contaminació d'aquesta direcció general i a l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries de la Conselleria d'Agricultura i Pesca.
Vist que el projecto es basa en l'assecat de la gallinassa procedent exclusivament de la granja propietat de la societat agrícola transformadora número 685 R.L. i annexa a aquesta instal.lació. El procés de l'activitat consisteix bàsicament en una màquina fermentadora que fa voltar el fem amb una sèrie de pales muntades sobre un eix longitudinal. En el procés d'avanç de la fermentadora al llarg de la fossa i alhora que fa la volta, desplaça el conjunt de la biomassa cap enrere amb les seues pales. La fermentadora té una capacitat de tractament diari de 11 m3 per fossa, per la qual cosa es tracten 22 m3. En ple funcionament de la instal.lació cal retirar diàriament el compost i depositar-lo al magatzem annex fins a la seua utilització com a adob orgànic.
Vist que l'estudi d'impacte ambiental va ser presentat el 16 d'agost de 1993. En el dit estudi s'indica que la planta de fermentació té com a objectiu fonamental millorar les condicions ambientals de l'activitat principal de granja avícola. Per això, s'ha optat per un mètode que no introdueix cap element de risc i que en tot moment millora totes les condicions prèvies com ara disminució d'olors propis del fem humit, assecat d'aquest sense addició de productes, etc.
Vist que la documentació presentada es va considerar insuficient per a conéixer el procés de fermentació elegit i per a permetre l'avaluació d'aquest com a mètode idoni. Per tant, se li va sol.licitar que ampliara la informació en els següents punts:
- Definir la producció i característiques del residu que cal tractar (periodicitat, grau d'humitat, aportament d'altres residus, etc.).
- Justificació del procés de l'activitat (necessitat de fermentació, temps i criteris, control de la humitat i temperatura, definició i dimensió de les diferents cel.les).
- Producció de lixiviats, recollida i destinació.
Vist que de les consultes efectuades es remet un informe de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries en què, de forma succinta, manifesta que «... L'equip proposat per a la fermentació o compostatge del fem de gallina (gallinassa) és adequat si bé sorprén que en el projecte no es prenga en compte el control d'alguns aspectes rellevants de la fermentació (compostatge) com ara temperatura, humitat, etc. Els aspectes que en principi poden presentar un impacte ambiental negatiu són: 1) els mals olors i 2) els líquids de lixiviació. Quant als primers, tindran lloc al començament del compostatge, quan el fem està molt humit, però a mesura que es vaja airejant amb les corresponents voltes, aniran oxidant-se i, per tant, desapareixent els compostos orgànics responsables dels mals olors. I, respecte als líquids de lixiviació, no és previsible que es produesquen en les que es realitzarà la fermentació prevista: nau coberta i aireig diari. Es considera que el projecte és altament interessant ja que permetrà la transformació del fem de gallines fresc i humit que, a més de presentar mals olors, pot provocar problemes fitotòxics en els cultius, en un producte sec, sense mals olors, amb la matèria orgànica humificada, el qual resultarà molt més beneficiós.»
Vist que en l'ampliació de l'estudi d'impacte ambiental presentat s'indica que en el procés no hi ha cap aportament d'altres residus o productes addicionals, de les alternatives possibles (eres d'assecat natural cobertes o túnels d'assecat mitjançant bandes flexibles superposades i ventilació forçada), la seleccionada es considera com a la millor solució per la superior qualitat del producte final, la simplicitat de la instal.lació i el reduït consum elèctric. Quant a la humitat, s'ha previst una gran ventilació natural, el total de les obertures practicades a l'edifici totalitza una superfície de 445 m2,
Vist que s'ha procedit al tràmit d'informació pública durant trenta dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana número 2.184 del 13 de gener de 1994, a l'Ajuntament d'Almassora (Castelló) i a la Conselleria de Medi Ambient. Durant el dit període no s'ha presentat cap al.legació segons els certificats emesos per la secretària accidental de l'Ajuntament d'Almassora i pel cap del Servei de Gestió Administrativa de la Conselleria de Medi Ambiente,
Vist que, si bé el projecte es considera molt adequat per a l'obtenció d'un producte útil i beneficiós en la seua posterior reutilització, cal controlar aspectes com ara la temperatura, humitat i olors; punts significatius que fan conèixer el desenvolupament del procés com també actuar de forma immediata quan aparega el menor desviament d'algun dels índexs marcats. La zona d'emmagatzemament de la gallinassa fresca haurà de quedar aïllada de l'efecte de la pluja. Així mateix, es procedirà a la canalització i recollida de les aigües de pluja de forma que no entren en contacte amb el material que s'ha de transformar en compost.
Resulta necessari, com a mesura correctora, fer un canal perimetral al conjunt de la instal.lació a fi de recollir els possibles lixiviats en cas de produir-se una alteració en el procés fermentatiu. Aquest canal, que haurà d'estar impermeabilitzat, desembocarà en una bassa també impermeable.
Atés que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental, abans de la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva d'aquell, segons es desprén de l'article 5é de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu reglament.
Atés que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana i en les altres disposicions que li siguen aplicables,
Atés que l'article cinqué de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei,
Atés que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, i fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, al sol efecte ambiental, el projecte de planta de fermentació de fem en la partida Pla de Museros del terme municipal d'Almassora (Castellón), el promotor del qual és En Rufino Izquierdo Gargallo, atenent a allò disposat en l'estudi d'impacte ambiental i a les següents condicions:
A) Mesures correctores.
1. La gallinassa fresca s'emmagatzemarà, abans del seu procés de compostatge, en una zona impermeable i aïllada de l'efecte de la pluja.
2. Es canalitzaran les aigües de pluja de forma que en cap moment entren en contacte en el procés de fermentació.
3. En el conjunt de la instal.lació es realitzarà un canal perimetral impermeabilitzat que desembocarà en una bassa impermeable, de dimensions mínimes d'1,5x1,5x1 metres, a fi de recollir els lixiviats que puguen originar-se per un mal funcionament del procés. Els possibles lixiviats hauran de ser traslladats a una depuradora.
B) Programa de vigilància ambiental.
1. S'obrirà un llibre de registre on es reflectiran els resultats dels controls de temperatura i humitat a fi de mantenir regulat el procés de fermentació.
2. Es realitzaran anàlisis semestrals de la matèria transformada en compost. Els valors que s'ha de determinar seran la relació C/N, contingut en matèria orgànica, contingut en elements patògens, contingut en nitrogen, fòsfor, potassi i altres elements fertilitzants.
3. Tant el seguiment del procés quant a quantitats totals i de valors de temperatura i humitat com els resultats de les anàlisis es presentaran en aquesta direcció general mitjançant un informe, abans del 31 de desembre de cada any.
Segon
Notificar a les persones interessades que, contra aquesta resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar els mitjans que, en defensa del seu dret, estimen pertinents.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 18 d'abril de 1994
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 068/94-AIA sobre el projecte de modificació puntual del Pla General d'Ordenació Urbana del municipi de Catral (Alacant), promogut per l'Ajuntament de Catral.
Vist que, amb data de 14 de maig de 1993, i segons allò especificat en l'article 19 del Decret 162/1990, de 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el reglament per a l'execució de la Llei 2/1989, d'Impacte Ambiental, l'Ajuntament de Catral va efectuar una consulta a la Conselleria de Medi Ambient sobre les àrees del terme municipal susceptibles de ser declarades com a sòl no urbanitzable d'especial protecció, atenent la necessitat d'adaptar el planejament municipal a allò previst en la disposició transitòria tercera de la Llei 4/1992, de 5 de juny, de la Generalitat Valenciana, de sòl no urbanitzable,
Vist que, d'acord amb l'article 18 de l'esmentat decret 162/1990, es van fer consultes a la Direcció General de Patrimoni Artístic, de la Conselleria de Cultura i al Servei d'Espais Naturals, de la Conselleria de Medi Ambient,
Vist que els informes rebuts en aquesta fase de consultes poden resumir-se en els següents punts:
a) Servei d'Espais Naturals
El terme municipal de Catral confronta amb el límit del paratge natural del Fondó, l'ordenació i la gestió del qual es basarà en el Pla Rector d'Us i Gestió del dit paratge, en tramitació. El dit pla estableix una franja de 500 metres al voltant del paratge, en la qual les activitats potencialment impactants hauran de sotmetre's a avaluació d'impacte ambiental. Per això, es recomana que, almenys l'esmentada franja siga classificada com a sòl no urbanitzable de protecció agrícola.
b) Direcció General de Patrimoni Artístic
En el terme municipal no hi ha elements catalogats d'interés cultural, etnològic o arqueològic.
Vist que, amb data de 20 d'agosto de 1993, es va remetre a l'Ajuntament de Catral el resultat de les consultes realitzades i s'hi va indicar que aquestes hauran de ser preses en compte en l'elaboració de la modificació puntual projectada,
Vist que, amb data de 7 de març de 1994, l'Ajuntament de Catral va presentar, en aquesta Conselleria de Medi Ambient, l'estudi d'impacte ambiental i el projecte tècnic de la modificació puntual del Plan General d'Ordenació Urbana del municipi de Catral, junt amb el certificat de l'aprovació provisional d'ambdós documents pel ple de l'Ajuntament, en sessió celebrada el 14 de desembre de 1993,
Vist que l'estudi d'impacte ambiental ha estat sotmés a informació pública, pel termini d'un mes, mitjançant anuncis publicats en el Butlletí Oficial de la Província d'Alacant, número 233, de 8 d'octubre de 1993; Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, número 2.136, de 3 de novembre de 1993 i diari "Información" d'Alacant, de 2 d'octubre de 1993, sense que s'hi presentara cap al.legació durant el període d'exposició, segons el certificat que consta en l'expedient.
Atés que aquest projecte consisteix en l'adaptació del planejament municipal de Catral a allò previst en la Llei 4/1992, de sòl no urbanitzable, prenent en compte els criteris que s'hi recullen,
Atés que la modificació projectada reconeix les següents categories de sòl no urbanitzable:
a) Sòl no urbanitzable comú.
b) Sòl no urbanitzable d'especial protecció del paratge natural del Fondó.
c) Sòl no urbanitzable d'especial protecció agrícola.
Atés que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental, abans de la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva d'aquell, segons es desprén de l'article 5é de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu reglament,
Atés que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana i en les altres disposicions que li siguen aplicables,
Atés que l'article cinqué de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei,
Atés que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, i fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, al sol efecte ambiental, el projecte de modificació puntual del Pla General d'Ordenació Urbana del municipi de Catral (Alacant), amb les mesures correctores que s'indiquen a continuació, a més de les que indica l'estudi d'impacte ambiental, mentre no entren en contradicció amb aquelles:
* Fins que entre en vigor el Pla Rector d'Us i Gestió del paratge natural del Fondó, els usos previstos per al sòl no urbanitzable d'especial protecció agrícola hauran d'adaptar-se al que determina la Llei 4/1992, de sòl no urbanitzable, per a la categoria de sòls d'especial protecció.
* D'acord amb l'article 3.3 de l'esmentat pla rector d'ús i gestió, dins del sòl classificat com a no urbanitzable de protecció agrícola (corresponent al perímetre de protecció de 500 metres entorn del límit del paratge), estaran sotmeses al procediment d'avaluació d'impacte ambiental les obres, instal.lacions o activitats recollides en l'esmentat article com a ampliació dels annexos I i II del Decret 162/1990, Reglament de la Llei 2/1989, d'impacte ambiental.
* Segons allò previst en l'estudi d'impacte ambiental del projecte, l'Ajuntament haurà de reservar una superfície, en sòl apte per a tal fi, per a situar un abocador de residus sòlids inertes i eliminar els abocaments incontrolats de runes al terme municipal i, en especial, en la rodalia del paratge natural.
Segon
Notificar a les persones interessades que, contra aquesta resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar els mitjans que, en defensa del seu dret, estimen pertinents.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 18 d'abril de 1994.
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 136/93-AIA sobre el projecte de revisió de les Normes Subsidiàries de Planejament del municipi de Navarrés (València), promogut pel seu Ajuntament.
Vist que, amb data de 13 de juliol de 1993, l'Ajuntament de Navarrés va remetre la Conselleria de Medi Ambient un exemplar de l'estudi d'impacte ambiental del projecte de revisió de les Normes Subsidiàries de Planejament del municipi, aprovat inicialment pel ple de l'Ajuntament en la sessió de 18 de maig de 1993,
Vist que, amb data de 30 de juliol de 1993, es va sol.licitar a l'Ajuntament de Navarrés que remetera a aquesta Conselleria el projecte tècnic de la revisió de les Normes Subsidiàries de Planejament del municipi, junt amb el resultat de l'exposició pública de l'estudi d'impacte ambiental, a fi de continuar la tramitació de l'expedient,
Vist que, amb data de 18 de febrer de 1994, l'Ajuntament de Navarrés va presentar, en la Conselleria de Medi Ambient, l'estudi d'impacte ambiental i el projecte tècnic de la revisió de les Normes Subsidiàries de Planejament del municipi, junt amb el certificat de l'aprovació provisional d'ambdós documents pel ple de l'Ajuntament, en sessió celebrada el 3 de febrer de 1994,
Vist que l'estudi d'impacte ambiental ha estat sotmés a informació pública, pel termini d'un mes, mitjançant anuncis publicats en el Butlletí Oficial de la Província de València, número 203, de 27 d'agost de 1993; Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, número 2.098, de 8 de setembre de 1993 i el diari «Levante», de 18 d'agost de 1993, sense que s'hi presentara cap al.legació durant el període d'exposició, segons el certificat que consta en l'expedient,
Vist que l'estudi d'impacte ambiental incorpora en els seus continguts el catàleg de jaciments arqueològics del terme, a partir d'informació procedent del Servei d'Arqueologia i Etnologia de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència. Així mateix, l'esmentat estudi recull una anàlisi completa dels riscos que afecten el terme municipal i es proposa, si s'escau, les mesures correctores necessàries per a minimitzar-ne l'efecte,
Vist que, amb data de 30 de març de 1994, es va sol.licitar a l'Ajuntament de Navarrés una ampliació de l'estudi d'impacte ambiental. En la dita sol.licitud es requereix a l'Ajuntament que efectue una reserva de sòl apte per a l'eventual ubicació d'un abocador de residus sòlids urbans per al municipi,
Vist que, amb data de 5 d'abril de 1994, l' empresa redactora de l'estudi d'impacte ambiental va presentar davant aquesta Conselleria l'ampliació sol.licitada. En la dita ampliació se suggereix l'àrea del terme municipal que, per les seues característiques geològiques, de situació i d'impermeabilitat, resulta apropiada per a efectuar la reserva de sòl sol.licitada,
Vist que, amb data de 14 d'abril de 1994, l'Ajuntament de Navarrés va presentar davant aquesta Conselleria una còpia de l'acord de l'Alcaldia pel qual l'Ajuntament efectua una reserva de sòl apte per a la ubicació d'un abocador de residus sòlids urbans, d'acord amb les directrius recollides en l'ampliació de l'estudi d'impacte ambiental. La dita reserva se situa junt al barranc d'Insa, polígon 2, parcel.la 153, segons el cadastre rústic vigent i té una superfície de 47.182 m2,
Atés que la documentació examinada conté, entre d'altres, les següents determinacions:
Primera: es classifiquen com a sòl no urbanitzable d'especial protecció la totalitat de les àrees qualificades en l'estudi d'impacte ambiental com de qualitat per a la conservació alta, com també gran part de les qualificades en el dit estudi com de qualitat per a la conservació moderada.
Segona: es preveu la dotació d'un sistema de clavegueram per al nucli de Playamonte, com també la seua connexió a la projectada estació depuradora d'aigües residuals. Per a la ubicació de la dita estació, s'efectua una reserva de 8.000 m2, considerats com a sistema general.
Tercera: es valoren els riscos naturals que afecten el municipi. Els dits riscos poden resumir-se en els punts següents:
- risc de lliscaments, enfonsament i col.lapse.
- risc d'inundació.
Així mateix, es proposen les mesures correctores necessàries per a minimitzar l'efecte dels riscos mencionats.
Quarta: les vies pecuàries existents al municipi es descriuen i determinen al corresponent plànol d'ordenació.
Cinquena: es redueix lleugerament el sòl urbà industrial situat a l'entrada de la població, junt a la carretera i la zona esportiva. Així mateix, es redueix en un 15 % la superfície classificada com a sòl apte per a urbanitzar en el nucli de segona residència de Playamonte.
Atés que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental, abans de la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva d'aquell, segons es desprén de l'article 5é de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu reglament,
Atés que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana i en les altres disposicions que li siguen aplicables,
Atés que l'article cinqué de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei,
Atés que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, i fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, al sol efecte ambiental, el projecte de revisió de les Normes Subsidiàries de Planejament del municipi de Navarrés (València), amb les mesures correctores que s'indiquen a continuació, a més de les que indica l'estudi d'impacte ambiental, mentre no entren en contradicció amb aquelles:
* Respecte al sòl no urbanitzable, i per a aquells aspectes no regulats en la normativa urbanística, d'aquestes normes subsidiàries, s'atindrà a allò previst per la Llei 4/1992, de 5 de juny, de la Generalitat Valenciana, de sòl no urbanitzable.
* A partir de l'entrada en funcionament de la depuradora prevista en les Normes, l'Ajuntament procedirà a l'eliminació de pous negres i fosses sèptiques al municipi, atenent a l'elevat risc de contaminació dels aqüífers, fent-ne la connexió a la corresponent xarxa de clavegueram.
* Així mateix, s'aplicaran de manera immediata les mesures correctores previstes en l'estudi d'impacte ambiental i en les mateixes normes, referents a la disminució del risc d'inundació per pluges torrencials en el nucli urbà per causa de les avingudes dels barrancs de Pelotero i especialment de la Rambla d'Olivares.
* S'hauran de determinar en el corresponent plànol d'ordenació la totalitat dels jaciments arqueològics catalogats en el terme municipal, d'acord amb la informació continguda en l'estudi d'impacte ambiental i amb el catàleg de jaciments arqueològics de la Conselleria de Cultura. En especial, haurà de tenir la consideració d'àrea arqueològica el conjunt de jaciments situats immediatament a l'est de l'àrea residencial de Playamonte. Les determinacions contingudes en la norma 6.3.1 (proteccions específiques: arqueològiques) seran aplicables a la totalitat dels dits jaciments.
* La destinació final dels residus generats al municipi (inerts, assimilables a urbans, tòxics i perillosos) serà l'apropiada a cadascun d'ells, d'acord amb les seues característiques fisicoquímiques.
* Les característiques dels efluents d'aigües residuals de les indústries seran les apropiades per a permetre el seu tractament en la depuradora projectada.
* Les característiques dels abocaments a llits públics de les aigües residuals industrials procedents de la depuradora, no superaran els valors de la taula 3 de l'annex del títol IV del Reglament de domini públic hidràulic que desenvolupa els títols preliminar, I, IV, V, VI i VII de la Llei 2/1985, de 2 d'agost, d'aigües.
* Es compliran les disposicions de la Directriu 91/271/CEE sobre el tractament de les aigües residuals urbanes.
Segon
Notificar a les persones interessades que, contra aquesta resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar els mitjans que, en defensa del seu dret, estimen pertinents.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 18 d'abril de 1994
DECLARACIó D'IMPACTE AMBIENTAL
Vist l'expedient 008/94-AIA sobre la construcció d'un càmping, en sòl no urbanitzable de protecció paisatgística, al paratge dels Trencalls del terme municipal de Náquera (el Camp de Túria), promogut per l'empresa Camping Náquera, SL.
Vist que, el 10 de gener de 1994, la Conselleria de Medi Ambient va rebre del Servei Territorial de la Direcció General d'Urbanisme i Ordenació Territorial a València, l'estudi d'impacte ambiental del projecte d'instal.lació d'un càmping al polígon 3 del paratge dels Trencalls de Náquera presentat per En Cristóbal Sanchis Blasco, en nom i representació de Camping Náquera, SL, tot complint l'article 20 de la Llei 4/92, de 5 de juny, de la Generalitat Valenciana, sobre sòl no urbanitzable,
Vist que, l'1 de febrer de 1994, es van fer consultes a la Direcció General d'Interior de la Conselleria d'Administració Pública, al Servei de Planificació de Recursos Hidrològics, al Servei d'Espais Naturals i al Servei Territorial de Medi Ambient d'aquesta Conselleria,
Vist que, el 12 d'abril de 1994, es rep, del Servei Territorial de la Direcció General d'Urbanisme i Ordenació Territorial, diligència sobre la realització de la informació al públic de la sol.licitud de declaració d'interés comunitari de l'esmentat projecte (així prevista en l'article 20 de la Llei 4/92 del sòl no urbanitzable), notificada en el Butlletí Oficial de la Província de data 24 de gener de 1994 i en el diari "Levante" de data 25 de febrer de 1994, i sense que hi haguera entrat al registre oficial d'aquest servei territorial cap proposta ni al.legació sobre això,
Vist que els informes rebuts de les consultes realitzades es concreten a continuació en els següents apartats:
A) Direcció General d'Interior
"El sector on s'ubica el càmping projectat es troba sotmés a risc d'inundacions i d'incendis forestals.
Risc d'inundacions.- El càmping es localitza en una zona muntanyosa, de pendents pronunciats sobre una litologia predominantment calcària. Entre el terreny que ocupa es troba el llit d'un barranc, transformat mitjançant abancalaments per al cultiu de secà; els dits cultius estan avui dia abandonats, per la qual cosa s'ha produït una regeneració natural de tipus arbustiu i pins, més frondosa en la part alta del llit. L'abandó dels cultius i la falta de vegetació natural en algunas zones dóna lloc a la formació de menuts reguerons per erosió del fons del llit, és a dir, estan produint-se processos d'erosió tendents a la reproducció del llit natural per raó de la falta de cura dels bancals per part dels agricultors.
Encara que de conca menuda, aquest llit està actiu en moments de precipitacions intenses, cosa per la qual no ha de ser ocupat per cap tipus d'infrastructura ni parcel.la del càmping. A més, com assenyala l'apartat A de l'article 7 del Decret 63/1986 sobre ordenació de campaments de turisme a la Comunitat Valenciana, aquests no podran establir-se a terrenys situats a rambles, llits secs de rius i en els susceptibles de ser inundats.
En cas que, encara que no siga ocupat, es vulga executar la canalització descrita en l'estudi d'impacte ambiental, aquesta haurà de ser projectada per un organisme competent en la matèria, després de l'estudi de cabals esperats a la conca amb un període de retorn, almenys, de 100 anys.
Risc d'incendis forestals.- Atés el caràcter forestal de la major part del sòl ocupat pel càmping, classificat en el Pla Bàsic Municipal de Náquera com a bosc arbori resinós arbustiu clar, s'haurà de prendre mesures tendents a l'autoprotecció en cas d'incendi forestal i dotar al càmping de mesures de seguretat adequades i sistemes d'extinció d'incendis.
Així mateix, s'aconsella mantenir neta d'abocaments fortuïts i muntanya baixa, una franja de 350 m al voltant del càmping, a fi de minimitzar-hi el risc d'incendis.
I per a cadascun dels dos tipus de risc es proposen algunes mesures preventives:
a) Per al risc d'inundacions.
. No ocupar el llit ni per infrastructures ni per parcel.les.
. En cas que es realitze una canalització, aquesta ha de ser projectada per un organisme competent, amb estudi previ de cabals esperats amb un període de retorn, almenys, de 100 anys.
b) Per al risc d'incendis forestals.
. Dotar al càmping de mesures de seguretat adequades i sistemes d'extinció d'incendis.
. Mantenir neta de muntanya baixa una franja de 350 m al voltant del càmping".
B) Servei d'Espais Naturals
"En l'informe es recullen alguns suggeriments i consideracions en relació amb les incidències ambientals que es poden causar amb el projecte de càmping i es fa referència a la previsió de l'impacte dins del context de la Serra Calderona, que es podria ocasionar amb la reordenació del territori municipal proposada.
I) La Serra Calderona és un dels espais naturals emblemàtics del territori valencià, on els aspectes de la proximitat dels grans nuclis de població de la plana litoral, l'elevat interés natural i cultural, i la riquesa dels paisatges han determinat una forta conscienciació social que demana la protecció d'aquest espai natural.
En resposta a aquesta preocupació de la societat s'està fent la tramitació pertinent, que es troba, actualment, en la fase d'elaboració d'un pla d'ordenació dels recursos naturals (PORN), la redacció del qual es redacta a l'empara de la Llei 4/89 de conservació dels espais Naturals i de la fauna i flora silvestres. En els estudis informatius i diagnosis referents al medi físic i socioeconòmic del PORN, es mostra un medi profundament intervingut per l'ocupació humana del territori i s'hi permet d'avançar alguns criteris que establirà el PORN com a orientadors de l'ordenació dels usos i aprofitaments dels recursos.
El fenomen de les urbanitzacions i edificacions disperses de segona residència, caracteritza el sector oriental i meridional de la Calderona. Náquera és un dels municipis on els assentaments urbanístics han tingut major incidència, així reflectit en l'altíssim nombre d'habitants de segona residència que en l'any 1991 era de 3.377 habitants i representava el 86,7 % del total del terme municipal, tot i estar encara per executar zones de sòl apte per a urbanitzar en les vigents Normes Subsidiàries aprovades en 1985.
II) En relació amb l'estudi d'impacte ambiental del càmping, que projecta la seua construcció en unes parcel.les classificades com a sòl no urbanitzable de protecció paisatgística, s'apunten algunes consideracions:
S'hi analitza molt sumàriament les possibilitats d'utilització alternativa dels terrenys seleccionats per al càmping i es conclou que la proposta d'aquest és coherent amb la vocació d'aquest espai que posseeix la qualificació urbanística de sòl no urbanitzable de protecció paisatgística.
No queda justificada la necessitat de situar el càmping en aquesta zona de sòl protegit, encara més considerant que hi ha encara per executar zones de sòl apte urbanitzable al terme municipal i que en el plànol número 2 del projecte (pla d'ordenació segons NNSS) es distingeix, justament confrontant amb els terrenys on es pretén situar el càmping, sòl apte per a urbanitzar on hi ha, actualment, un camp de cítrics cultivats sobre una transformació recent.
Flora i vegetació. Sí que s'afectarà de manera important la vegetació natural de la vessant ocupada per la pineda i la dels bancals abandonats on la regeneració vegetal és notable. L'execució dels vials, zones d'aparcament, zones de servei i parcel.les per a acampar-hi implica necessàriament la denudació de la vegetació per a ocupar el sòl. I les varietats arbòries que es pretén plantar no són les que millor s'adeqüen a aquesta zona.
Fauna. Necessàriament, la fauna present associada a les formacions vegetals existents, es veuria afectada per la implantació d'un càmping: degradació i destrucció dels hàbitats, increment de la freqüència humana, etc.
Sòl. L'impacte és inevitable en implantar la mateixa ordenació del càmping amb vials, parcel.les en la vessant muntanyosa de terrassa i amb pendent elevat, zones esportives, zones de serveis, zones d'aparcaments, etc. La construcció d'aquesta infrastructura i els equipaments comportarà: moviments de terra, compactació del sòl, canvis quasi irreversibles de l'ús del sòl, desestabilització de vessants, pèrdua del sòl, reducció de la capacitat d'infiltració del sòl, modificació de la topografia, etc. A més, la zona correspon a la capçalera d'un barranc; per tant, per a resoldre correctament els drenatges, s'haurà d'efectuar una complexa xarxa de conduccions. Amb la compactació del sòl i la canalització de les aigües pluvials, la infiltració serà escassa, cosa per la qual s'empobriria l'entorn i s'agreujaria el risc d'avingudes als trams més baixos del barranc.
Soroll. L'increment de freqüentació comportarà inevitablement l'augment de sorolls, no sols al càmping sinó també a l'entorno i al camí d'accés.
Paisatge. Dins del conjunt del terme municipal i del context global de la Calderona, la zona té un valor paisatgístic que cal prendre en compte.
La supervivència de bancals agrícoles de cultiu de secà, dels ribassos reforçats amb parets de pedra seca, de pinedes en regeneració i, en general, de zones que conserven vegetació natural, és fonamental en un territori que deixa passar el nucli més valuós de la Calderona.
L'ocupació d'aquesta zona per un càmping no millora, sinó, més aviat al contrari, representa una pèrdua de la seua naturalitat paisatgística, a més d'incrementar encara més el grau d'implantació urbanística.
Les incidències ambientals per la implantació del càmping, no solament afectaria el polígon on aquest estaria ubicat, sinó també tota la zona de l'entorn i el camí d'accés. Difícilment un càmping amb la capacitat de allotjament de més de 700 persones pot contenir la dispersió d'aquestes. A més, el risc d'incendi d'una zona forestal en regeneració és altíssim. La freqüència massiva d'aquesta zona comportaria un elevat perill d'incendi. Per tant, s'haurien d'extremar-ne les mesures de prevenció.
Per tot això, es considera que la zona, encara que intrínsecament no té un valor extraordinari, té una clara vocació paisatgística dins del context del terme municipal i de la Calderona com a un espai natural definit. Per tant, els usos en aquesta zona haurien d'encaminar-se cap a la protecció i millora dels recursos amb què compta."
C) Servei de Planificació de Recursos Hidrològics
" Sobre el sanejament integral del càmping, es puntualitzen els següents aspectes:
El sistema de depuració de les aigües residuals escollit haurà de ser tal que garantesca una qualitat de l'aigua tractada dins dels límits establerts per la legislació vigent (Directriu 91/271/CEE).
S'haurà d'especificar el tractament i destinació de les aigües residuals procedents de WC químics.
S'haurà de preveure el sistema de tractament de les aigües procedents del buidat de les piscines, dimensionant adequadament la planta depuradora en cas que aquestes hi siguen conduïdes.
Atés que l'aigua tractada serà utilitzada per al reg de zones enjardinades, s'haurà de garantir la cloració posterior de l'aigua en quantitat suficient i amb un temps de contacte que no siga inferior als 20 minuts.
Per tal de protegir la salubritat tant dels acampadors com dels empleats del càmping, s'evitarà el reg per aspersió.
Per a poder utilitzar l'aigua tractada tant per a reg com per a la seua infiltració en rases s'haurà de disposar de la corresponent autorització de l'organisme de conca corresponent tal com estableix la Llei d'Aigües i els reglaments que la desenvolupen.
S'haurà de garantir un tractament i eliminació adequats dels llots generats a la depuradora.
Sobre el proveïment d'aigua:
El proveïment d'aigua es realitzarà en quantitat i qualitat adequades, tal com estableix el Reial Decret 1138/1990 pel qual s'aprova la reglamentació tecnicosanitària per al proveïment i control de qualitat de les aigües potables de consum públic."
Atés que els terrenys que seran ocupats per la construcció del càmping s'inclouen a l'àrea denominada "La Serra Calderona" d'un elevat interés natural i cultural i la riquesa dels paisatges,
Atés que el valor paisatgístic de la zona afectada és el propi de les zones de transició entre els nuclis de major valor dels espais naturals, com ara la Serra Calderona, i els més antropomorfitzats,
Atés que la zona de pendents pronunciats i el llit del barranc, ocupats per la construcció del càmping, seran totalment modificats i alterats i, fins i tot, d'una forma dràstica, el barranc,
Atés que l'article 20 de la Llei 4/92, de 5 de juny, de la Generalitat Valenciana, sobre el sòl no urbanitzable, recull el procediment extraordinari aplicable a aquest tipus d'activitats, en què s'estableix, entre els preceptius tràmits, el de la declaració d'impacte ambiental abans de la seua aprovació urbanística,
Atés que el projecte examinat constitueix un dels supòsits fàctics en què resulta preceptiva la formulació d'una declaració d'impacte ambiental, abans de la resolució administrativa que s'adopte per a l'aprovació definitiva d'aquell, segons es desprén de l'article 5é de la Llei d'Impacte Ambiental i els concordants del seu reglament,
Atés que en l'expedient s'han observat els tràmits previstos en el Decret 162/90, del 15 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana pel qual s'aprova el Reglament d'Impacte Ambiental; en la Llei 2/1989, de 3 de març, de la Generalitat Valenciana i en les altres disposicions que li siguen aplicables,
Atés que l'article cinqué de la Llei 2/1989 atribueix la competència a l'òrgan ambiental per a la declaració d'impacte ambiental dels projectes als quals s'aplique aquesta llei,
Atés que el Decret 182/1992, de 10 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es modifica el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria de Medi Ambient, atribueix a la Direcció General de Qualitat Ambiental la competència per a la tramitació i formulació de la declaració d'impacte ambiental.
Per tot això, i fent ús de les facultats que tinc legalment atribuïdes, formule la següent declaració d'impacte ambiental:
Primer
Estimar acceptable, al sol efecte ambiental, el projecte de càmping al paratge dels Trencalls del terme municipal de Náquera (el Camp de Túria), en les proposicions que indica l'estudi d'impacte ambiental i amb les condicions següents:
- No seran afectats per la construcció del càmping els terrenys corresponents al llit del barranc i els de la vessant muntanyosa amb elevat pendent que es troba al marge esquerre de l'esmentat barranc.
- Davant el risc d'incendis forestals, es mantindrà neta de muntanya baixa una franja de 350 m al voltant del càmping, i es dotarà a aquest de les mesures de seguretat adequades i sistemes d'extinció d'incendis.
- Es respectarà, el màxim possible, la vegetació existent, tant la natural com la dels cultius arboris de secà. Aquestes espècies seran les utilitzades per a revegetar.
- El sistema de depuració de les aigües residuals que s'establesca ha de ser tal que garantesca una qualitat de l'aigua tractada dins dels límits establerts per la legislació vigent (Directriu 91/271/ CEE).
- L'aigua tractada per la depuradora, abans de la seua utilització per al reg de les zones enjardinades, es clorarà en quantitat suficient i amb un temps de contacte que no siga inferior als 20 minuts, i s'evitarà fer el reg per aspersió.
- Tant per a poder abocar als llits com per a poder utilitzar l'aigua tractada per la depuradora, per a reg o la seua eliminació per infiltració en rases, s'haurà de disposar de la corresponent autorització de l'organisme de conca corresponent, tal com estableix la Llei d'Aigües i els reglaments que la desenvolupen.
- Els llots generats a la depuradora rebran el tractament i eliminació adequats a les seues característiques.
- El proveïment d'aigua es realitzarà en quantitat i qualitat adequades, tal com estableix el Reial Decret 1138/1990 pel qual s'aprova la reglamentació tecnicosanitària per al proveïment i control de qualitat de les aigües potables de consum públic.
Segon
Notificar a les persones interessades que, contra aquesta resolució, pel fet de no ser un acte de tràmit definitiu en via administrativa, no es pot interposar cap recurs, la qual cosa no és inconvenient perquè puguen utilitzar els mitjans que, en defensa del seu dret, estimen pertinents.
Tercer
Publicar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana aquesta declaració d'impacte ambiental.
València, 20 d'abril de 1994.

linea
Mapa web