Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIÓ de 15 d'abril de 2004, de la Secretaria Autonòmica de Telecomunicacions i Societat de la Informació, per la qual s'establixen les mesures tècniques i organitzatives necessàries que, amb caràcter general, hauran de tenir les unitats de registre telemàtiques i tots els procediments administratius perquè siguen susceptibles de tramitacions telemàtiques a través del registre telemàtic de la Generalitat Valenciana. [2004/M5918]

(DOGV núm. 4774 de 14.06.2004) Ref. Base de dades 2673/2004

RESOLUCIÓ de 15 d'abril de 2004, de la Secretaria Autonòmica de Telecomunicacions i Societat de la Informació, per la qual s'establixen les mesures tècniques i organitzatives necessàries que, amb caràcter general, hauran de tenir les unitats de registre telemàtiques i tots els procediments administratius perquè siguen susceptibles de tramitacions telemàtiques a través del registre telemàtic de la Generalitat Valenciana. [2004/M5918]
El Decret 18/2004, de 13 de febrer de 2004, de Creació del Registre Telemàtic de la Generalitat Valenciana, en la disposició addicional primera establix que correspon a les sotssecretaries de cada conselleria, a les entitats autònomes i a les entitats de dret públic de la Generalitat Valenciana, autoritzar l'entrada en funcionament de les unitats de registre telemàtiques que depenen d'estes, per a la tramitació de procediments per via telemàtica, amb l'informe preceptiu previ de la Secretaria Autonòmica de Telecomunicacions i Societat de la Informació.
També establix, en la disposició addicional tercera, que, amb caràcter previ a la posada en marxa de la tramitació telemàtica de cada procediment administratiu previst en l'annex de la citada norma o que en el futur s'hi incorpore, la Secretaria Autonòmica de Telecomunicacions i Societat de la Informació emetrà informe preceptiu i vinculant sobre l'adequació des del punt de vista tecnològic a la tramitació telemàtica, i sobre les mesures que siga necessari implementar per a això.
El citat decret, en l'article 3.3, establix la necessitat de desplegar la resolució en què s'establisquen les mesures tècniques i organitzatives necessàries que, amb caràcter general, hauran de tenir les unitats de registre telemàtiques i tots els procediments administratius perquè siguen susceptibles de tramitació telemàtica a través del registre telemàtic de la Generalitat Valenciana.
En virtut d'això, i per a l'adequat compliment de les citades normes, esta Secretaria Autonòmica de Telecomunicacions i Societat de la Informació resol:
Primer. Conceptes i definicions
La prestació d'un servici de forma telemàtica estarà basada en un conjunt de sistemes i aplicacions amb funcionalitats i necessitats tecnològiques i organitzatives diferenciades. En este sentit, i amb l'objectiu de determinar de forma clara les mesures que haurien de complir cada un dels sistemes i aplicacions, s'identifiquen els grups homogenis següents:
1.1 Sistemes i aplicacions que constituïxen una unitat de registre telemàtica.
1.2 Sistemes i aplicacions que constituïxen la plataforma de tramitació i notificació telemàtica corporativa de la Generalitat Valenciana. En cas d'utilització d'altres sistemes i aplicacions desenvolupats abans de l'aprovació d'esta resolució, seran admesos sempre que s'acredite la seua excepcionalitat i integració en la solució corporativa.
1.3 Sistemes i aplicacions que constituïxen els sistemes de gestió d'una conselleria, organisme o ens de dret públic.
Segon. Mesures generals
Cada un dels subsistemes i aplicacions indicats en l'article primer de la present norma, excepte les aplicacions de gestió que no requerisquen ser aprovades, hauran de complir, amb caràcter general, les mesures que establix l'article 22 del Decret 96/1998, de 6 de juliol, pel qual es regula l'organització de la funció informàtica, la utilització dels sistemes d'informació i el registre de fitxers informatitzats en l'àmbit de l'administració de la Generalitat Valenciana
Tercer. Mesures tècniques i organitzatives particulars aplicables a una unitat de registre telemàtic
3.1. Amb independència de les mesures generals a les quals es referix l'article segon de la present norma i donat el caràcter particular del sistema de registre telemàtic, abans de la posada en funcionament de cada unitat es verificarà el compliment dels requisits particulars següents:
3.1.1. Mecanismes que tendisquen a garantir la prestació del servici de forma ininterrompuda, planificant i informant de les parades tècniques necessàries amb una antelació suficient. Així mateix, en casos d'interrupció no planificada, es visualitzarà un missatge, sempre que siga possible, en què es comunique la circumstància.
3.1.2. Mecanismes que permeten l'ús de la firma electrònica avançada de l'autoritat de certificació de la Comunitat Valenciana i que permeten la validació d'esta en el temps per part d'aplicacions terceres.
3.1.3. Cada unitat de registre telemàtica disposarà d'un certificat d'aplicació emés per l'autoritat de certificació de la Comunitat Valenciana.
3.1.4. Utilització de la funcionalitat de segellat de temps que oferix l'autoritat de segellat de temps de la Generalitat Valenciana, per a garantir el «no repudi» temporal.
3.2. S'utilitzaran els estàndards següents per a l'accés al registre telemàtic:
3.2.1. APIS d'accés al registre telemàtic d'entrada i d'eixida: el mecanisme d'accés a estes APIS estarà reflectit en el document d'especificacions tècniques de les APIS del registre telemàtic. Les APIS que estan previstes són:
Registre d'entrada
a) APIS d'alta de registre d'entrada: s'incorporen els documents que no necessàriament han d'anar firmats digitalment per l'interessat i s'introduïx el missatge d'entrada firmat digitalment per l'interessat. Després de realitzar totes les validacions d'integritat i autenticitat de les dades rebudes, s'emmagatzema la informació en el registre i es torna el justificant de registre firmat per l'aplicació de registre telemàtic de l'organisme i s'inclou el número de registre i la data i l'hora proporcionada pel sistema i s'afegix a la firma el segellat de temps.
b) APIS de consulta/recepció del registre d'entrada: s'executa des de les unitats de tramitació i permeten rebre el registre d'entrada i els documents presentats, així com consultar el justificant de registre enviat al ciutadà.
Registre d'eixida
a) APIS d'alta de registre d'eixida: permet a les aplicacions de gestió el registre de documents electrònics. Les aplicacions de gestió introduïxen la notificació amb els seus annexos si és procedent firmats per l'organisme en el registre i es tornen les dades de l'apunt juntament amb el número de registre i la data i l'hora proporcionada pel sistema i tot açò firmat digitalment per l'aplicació de registre telemàtic de l'organisme que inclou el número de registre i la data i l'hora proporcionada pel sistema i afegix a la firma el segellat de temps. El registre d'eixida telemàtic s'encarregarà, si és procedent, de connectar amb el mòdul de notificacions per a transmetre la notificació al ciutadà.
b) APIS d'alta de justificant de recepció en registre d'eixida: permet al mòdul de notificacions informar el registre que la notificació s'ha realitzat i entregar-li al mateix temps el justificant de recepció d'esta. S'introduïx el justificant de recepció firmat per l'interessat amb la data i l'hora proporcionada pel sistema de segellat de temps.
c) APIS de consulta del registre d'eixida: s'executa des de les unitats de tramitació i permet accedir a la notificació amb els seus annexos i al justificant de recepció.
3.3. S'hauran d'implantar els mecanismes de seguretat següents en la transmissió de dades entre la unitat de registre telemàtic i la plataforma de tramitació telemàtica:
3.3.1. Els sistemes de tramitació telemàtica i de registre telemàtic estan ubicats dins de la xarxa de la Generalitat Valenciana.
3.3.2. S'haurà de garantir la privacitat de les transmissions utilitzant tècniques de xifrat estàndard basades en certificació de servidor emés per l'autoritat de certificació de la Comunitat Valenciana.
3.4. S'hauran d'implantar els mecanismes de seguretat següents en la connexió de la unitat de registre telemàtic amb les aplicacions de gestió:
3.4.1. Els sistemes de les aplicacions de gestió i de registre telemàtic estan ubicats dins de la xarxa de cada conselleria i organisme, integrada al seu torn en la xarxa de la Generalitat Valenciana.
3.4.2. Cada aplicació de gestió tindrà accés únicament als registres corresponents als servicis que gestione.
3.5. Emmagatzemament de la informació en el registre telemàtic d'entrada i d'eixida:
3.5.1. Registre telemàtic d'entrada: mantindrà l'històric de les anotacions de les entrades amb els corresponents justificants de registre.
3.5.2 Registre telemàtic d'eixida: mantindrà l'històric de les anotacions de les notificacions realitzades i dels justificats de recepció.
Quart. Mesures tècniques i organitzatives particulars aplicables a la plataforma de tramitació i notificació telemàtica
Amb independència de les mesures generals a les quals es referix l'article segon de la present norma i donat el caràcter particular de la plataforma de tramitació i notificació telemàtica, abans de la seua posada en funcionament es verificarà el compliment dels requisits particulars següents:
– La plataforma de tramitació telemàtica haurà de presentar a l'usuari informació sobre el servici que oferix, així com un enllaç amb la Informació del Servici d'Atenció al Ciutadà, Prop, en el qual es complete la dita informació.
– Mecanismes que tendisquen a garantir la prestació del servici de forma ininterrompuda, que planifiquen i informen de les parades tècniques necessàries amb una antelació suficient. Així mateix, en casos d'interrupció no planificada, es visualitzarà un missatge, sempre que siga possible, en el qual es comunique la circumstància.
– Els mecanismes d'introducció d'informació per part de l'usuari tindran les característiques següents:
a) Formularis normalitzats amb camps que poden ser emplenats pels usuaris amb validacions en el mateix formulari en aquells casos en què siga necessari.
b) En cas de tràmits complexos o que les seues característiques ho requerisquen s'habilitarà la funcionalitat de preregistre o zona de persistència, i esta es definix com el mecanisme que permet l'emmagatzemament temporal de la informació proporcionada per l'usuari del servici fins al moment en què es produïx el registre definitiu. L'usuari podrà reprendre un tràmit iniciat per ell i no registrat i podrà modificar-lo o afegir-hi informació. El temps màxim de permanència dels tràmits en el preregistre estarà determinada pels terminis de les convocatòries del servici, si n'hi haguera, i per les característiques del servici. Esta funcionalitat de preregistre no s'habilitarà quan la informació estiga classificada com a sensible.
c) Haurà de permetre l'annexió de documents associats a la sol·licitud per l'usuari en formats admesos per la Generalitat Valenciana.
– Mecanismes que permeten l'ús de la firma electrònica avançada de l'autoritat de certificació de la Generalitat Valenciana (utilitats de firma de missatges XML i documents).
a) Haurà de permetre l'ús dels distints suports dels certificats digitals emesos per la Generalitat Valenciana. En general, s'haurà de permetre l'ús dels certificats emesos sota les polítiques de certificació de certificats reconeguts en suport programari per a ciutadans i de certificats reconeguts en dispositiu segur per a ciutadans.
b) Haurà de comprovar la validesa dels certificats d'usuari utilitzats durant la tramitació en les operacions de verificació de firmes electròniques o d'identificació basada en un certificat, i es farà ús preferent dels servicis de validació en línia (servicis web de validació o el servici OCSP)
c) Haurà d'emmagatzemar la informació necessària perquè puga ser validada la firma independentment del moment en què es va firmar i per part d'aplicacions terceres.
d) Es portarà un registre de les incidències sorgides.
– Mecanismes de notificació a l'usuari.
a) Els avisos de notificació es realitzaran a l'adreça de correu electrònic proporcionada per la Generalitat Valenciana als ciutadans i empreses, amb domini cv.gva.es o gva.es per als òrgans de l'administració.
b) Es donarà accés a les notificacions una vegada l'usuari n'haja firmat digitalment el justificant de recepció. Estes notificacions seran accessibles a l'usuari durant el temps necessari d'acord amb la naturalesa d'estes.

linea
Mapa web