Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

Decret 154/1990, d'1 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament de l'Institut Valencià d'Administració Pública com a organisme autònom de la Generalitat Valenciana.

(DOGV núm. 1401 de 15.10.1990) Ref. Base de dades 2690/1990

Decret 154/1990, d'1 d'octubre, del Consell de la Generalitat Valenciana, pel qual s'aprova el Reglament de l'Institut Valencià d'Administració Pública com a organisme autònom de la Generalitat Valenciana.
El Institut Valencià d'Administració Pública pretende servir a la sociedad a través de las administraciones públicas de la Comunidad Valenciana.
La modernización social sin modernización administrativa tiene un límite y un costo elevado, en términos de solida ciència social. En aquest sentit, la modernització administrativa és un objectiu irrenunciable per a qualsevol programa de progrés, per la qual cosa l’Institut Valencià d’Administració Pública pretén jugar un important paper com a òrgan productor i difusor de les idees, de les tècniques i dels coneixements i valors d'una nova cultura administrativa, que definesca l'Administració com un servei i considere el públic com un client.
Per tot això, d'acord amb els susdits principis i a proposta del Conseller d’Administració Pública, amb la deliberació prèvia del Consell de la Generalitat Valenciana, en sessió celebrada el dia 1 d'octubre de 1990,
DECRETE:
Article primer. Naturalesa i règim jurídic.
L’Institut Valencià d’Administració Pública es configurat per la Llei 4/1990, de 31 de maig, de pressuposts de la Generalitat Valenciana per a 1990, com a organisme autònom de naturalesa administrativa, amb personalitat jurídica pròpia i adscrit a la Conselleria d’Administració Pública.
L’Institut Valencià d’Administració Pública, en les seues actuacions com a organisme autònom, es regirà per la Llei sobre règim jurídic de les entitats estatals autònomes, en la Llei de pressuposts de la Generalitat Valenciana, en la Llei d'hisenda pública de la Generalitat Valenciana i en aquest Reglament.
Article segon. Funcions.
Són funcions de l’Institut:
a) La selecció, formació i el perfeccionament del personal de la Generalitat Valenciana.
b) La selecció, formació i el perfeccionament del personal de les Corporacions Locals de la Comunitat Valenciana, per raó de l’exercici de les competències que en aquesta matèria corresponen a la Generalitat Valenciana en l’Estatut d'Autonomia, com també per a l’execució dels convenis que l’Institut Valencià d’Administració Pública subscriga amb dites Corporacions, fonamentalment els referits a la Funció Pública única, i amb l’Instituto Nacional de Administración Pública.
c) La realització i promoció de les activitats d'investigació, estudi, assessorament, documentació, difusió i publicació necessàries per al desplegament del procés general de perfeccionament de l'Administració pública de la Generalitat Valenciana, com també per a la racionalització de les seues funcions i per a les relacions amb els ciutadans com a usuaris i clients dels seus serveis.
d) La coordinació, col·laboració i cooperació amb altres centres, instituts o escoles, en l’àmbit de les comunitats autònomes, estatal i internacional, que tinguen al seu càrrec la realització de funcions similars a les referides en els apartats anteriors.
Article tercer. De l'estructura orgànica de l’Institut Valencià d'Administració Pública.
L’Institut Valencià d’Administració Pública, sota la dependència del seu Director, amb rang de Director General, nomenat pel Govern Valencià a proposta del Conseller d'Administració Pública, s'estructura en:
- Area d'Organització i de Serveis Generals;
- Area de Selecció i de Formació;
- Area d'Estudis.
Article quart. Del Director.
1 . Correspon al Director la direcció i representació de l’Institut, la presentació del seu pressupost, la presentació i signatura, si s'escau, dels convenis a què es refereixen els apartats
b) i d) de l'article 2 i l'expedició dels títols i diplomes dels cursos organitzats per l'Institut.
2. El Director de l'Institut actuarà com a òrgan de contractació, amb les facultats previstes en l'article 7 de la vigent Llei de contractes de l'Estat.
3. Així mateix, corresponen al Director les funcions que, quant a l'autorització de les despeses i a la disposició i liquidació del crèdit exigible, preveu l'article 40 de la Llei 4/1984, de 13 de juny, d'hisenda pública de la Generalitat Valenciana, dins els límits establerts en l'article 28 de la mateixa llei.
Article cinquè. De l’Area d'Organització i de Serveis Generals. A l’Area d'Organització i de Serveis Generals corresponen les funcions pròpies de tots els serveis generals de l’Institut Valencià d'Administració Pública i, en especial, els següents:
Vetlar pel funcionament correcte de l'arxiu i del registre general; actualitzar i revisar periòdicament l'inventari de béns i de materials; preparar i realitzar la gestió pressupostària; preparar i proposar els contractes d'obres, serveis i subministres, com també l'adquisició i arrendament d'immobles; la tramitació de documents, ingressos i pagaments, el moviment de fons de l'Institut i, en general, les funcions pròpies de les oficines pressupostàries; tramitar les incidències i situacions del personal de l'Institut; conservar i custodiar els expedients personals dels funcionaris i empleats; la tramitació i proposta de resolució dels recursos i de les reclamacions que s'hi presenten com a conseqüència de les actuacions de l'Institut; els serveis informàtics generals, l'elaboració d'estadístiques i el despatx dels afers generals de l'Institut que no corresponguen específicament a les altres dues àrees.
A càrrec de l’Area hi haurà el Sots-director de l'Institut, a qui correspondran, a més de les funcions descrites en el paràgraf anterior, la coordinació de les altres dues àrees de l'Institut. Depenent del Sots-director de l'Institut, existirà un Servei de Gestió Econòmico-Administrativa i d'assumptes Generals.
Article sisé. De les Arees de Selecció i Formació i d'Estudis.
Correspon a l'Area de Selecció i Formació: la planificació, organització, desplegament i execució dels processos selectius per a l’ingrés en l'Administració Pública Valenciana i en les Corporacions Locals que hagen subscrit el conveni de Funció Pública; prestar l'atenció deguda als aspirants abans, durant i després del procés selectiu; preparar i proposar qüestionaris, supòsits pràctics i, en general, tots els materials que calga per a l’execució de les proves.
Així mateix, correspon a l’Area de Selecció i Formació la planificació i coordinació dels treballs i dels estudis conduents a l’elaboració i proposta del Pla Anual de Formació de l’Institut, com també la gestió i l’execució del susdit pia, d'acord amb els criteris d'agilitat i de desconcentració. Per això, l’Institut podrà homologar cursos realitzats per altres òrgans de l'Administració de la Generalitat Valenciana i per altres administracions públiques i entitats de dret públic i privat, sempre que els susdits cursos siguen inclosos en l’esmentat Pla de Formació de l’Institut. Així mateix, l’execució de les funcions que en l'article 7 s'atribueixen al Consell Rector en aquestes matèries.
A càrrec de l’Area hi haurà un Cap d'Area i, depenent-ne, les Unitats de Selecció i de Formació.
Correspon a l'Area d'Estudis: la realització de treballs, d'estudis i d'investigació en matèries relacionades amb la formació del personal de les Administracions Públiques de la Generalitat Valenciana; la preparació de materials didàctics; la proposta de programes de beques i ajudes per als fins d'investigació encomanats, com també el seguiment i avaluació d'aquests programes; promoure la introducció, difusió, aplicació i normalització del valencià en l'administració; l'anàlisi i elaboració de propostes i d'informes sobre assumptes d'especial interès per a l'Administració de la Generalitat valenciana; manteniment dels fons bibliogràfics, documentals i informatius especialitzats en matèries d'Administració Pública; assistència i preparació d'aquelles publicacions que es determine que ha de realitzar l'Institut. Així mateix, l'execució de les funcions que en l'article 7 s'atribueixen al Consell Rector en aquestes matèries.
A càrrec de l’Area d'Estudis hi haurà un Cap d'Area, i en dependran dues unitats: la d'Estudis i Anàlisis de les administracions públiques i la de Documentació i Publicacions.
Article seté. Del Consell Rector.
Com a òrgan de trobada entre l’Institut Valencià d'Administració Pública i la societat, i d'acord amb el que hi ha previst en l'article 23.f) de la Llei 10/1985, de 31 de juliol, de la funció pública valenciana, es crea el Consell Rector de l’Institut Valencià d'Administració Pública amb aquestes funcions: aprovació de l'Avantprojecte de pressupost de l’Institut; aprovació del Pla General d'Activitats de l’Institut; anàlisi dels criteris i les directrius aplicats en els procediments i tècniques emprades en la selecció del personal al servei de les administracions públiques de la Comunitat Valenciana; anàlisi de les necessitats de formació, i també de la implantació de noves tecnologies i procediments en aquesta matèria; desconcentració i descentralització de l'acció formativa i la implantació de mètodes per a la formació a distància; cooperació amb altres centres de selecció i de formació, en l’àmbit de les comunitats autònomes, estatal i internacional; i qualsevol altres matèries relacionades amb les activitats pròpies de l’Institut.
Article vuité. De la composició del Consell Rector.
1. El Consell Rector serà presidit pel Conseller d'Administració Pública, el seu Vice-president serà el Secretari General de la Conselleria d'Administració Pública, i l’integraran els membres següents:
- el Director General de la Inspecció General de Serveis,
- els Directors Generals de l’Institut Valencià d'Administració Pública, de la Funció Pública, d'Organització i Sistemes d'Informació, d'Administració Local,
- un representant de la Conselleria d'Economia i Hisenda amb rang de Director General,
- un representant per cadascun dels partits o coalicions electorals amb representació en les Corts Valencianes,
- sis alcaldes de municipis de la Comunitat Valenciana representants de la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, garantint sempre que les tres províncies hi siguen representades,
- un representant per cadascuna de les Universitats de la Comunitat Valenciana,
- un representant dels mitjans de comunicació, per cadascuna de les tres províncies,
- tres representants de les centrals sindicals amb major implantació en l'Administració pública de la Generalitat Valenciana,
- dos representants d'organitzacions empresarials amb implantació en la Comunitat Valenciana,
- dos representants del Ministeri per a les Administracions Públiques,
- dos representants d'empreses consultores de prestigi notori per la seua activitat en l’àmbit de les administracions públiques, preferentment en temes relacionats amb el màrketing públic i amb l'aplicació de tècniques en la prestació de serveis per l'Administració Pública, i actuarà com a Secretari del Consell Rector, amb veu però sense vot, el Sots-director de l’Institut Valencià d'Administració Pública.
2. Els representants a què es refereix el punt anterior, que pertanyen a institucions o a entitats de dret públic, seran designats per les juntes directives o òrgans rectors corresponents. Quan es referesquen a entitats o a empreses privades, ho seran pel Conseller d'Administració Pública, a proposta del Director de l’Institut Valencià d'Administració Pública; la representació del Ministeri per a les Administracions Públiques seran designats per aquest.
3. Dins el Consell Rector de l’Institut Valencià d'Administració Pública es constitueixen les Comissions de Recursos Humans i la d'Anàlisi de les Administracions Públiques, que entendran, segons la seua distinta especialitat, de les matèries a què es refereix l'article 7.
Les comissions de treball actuaran per delegació del Consell Rector, i els seus membres s'hi integraran sense que puguen pertànyer a més d'una de les comissions de treball.
Els Caps de l’Area de Selecció i Formació i d'Estudis actuaran, respectivament, com a Secretaris de les Comissions de Recursos Humans i Anàlisi de les Administracions Públiques.
Article nové. Del règim de funcionament del Consell Rector.
1. El Consell Rector es reunirà almenys amb caràcter semestral, i sempre que siga convocat pel seu President o a petició de la tercera part dels seus membres.
2. El Consell Rector, com a òrgan col·legiat, es regirà en el seu funcionament pel que estableix la Llei de procediment administratiu.
3. L'Institut Valencià d'Administració Pública, com a organisme autònom, inclourà en el seu pressupost l'assignació corresponent per al funcionament correcte del Consell Rector, i disposarà l'assistència adient de mitjans materials i humans a l’òrgan esmentat.
Article deu. Del personal de l’Institut.
El personal de l’Institut Valencià d'Administració Pública, com a organisme autònom de caràcter administratiu, es regirà per les normes que, en matèria de Funció Pública, siguen d'aplicació al personal de la Generalitat Valenciana.
Article onze. De la gestió del patrimoni de l'Institut Valencià d'Administració Pública.
Per al compliment adequat de les seues finalitats, l’Institut Valencià d'Administració Pública podrà adquirir i alienar béns mobles que no tinguen la qualificació legal de subministrament en els termes establerts en la Llei 3/1986, de 24 d'octubre, de patrimoni de la Generalitat Valenciana.
Article dotze. Dels béns i mitjans econòmics de l'Institut Valencià d'Administració Pública.
Els béns i mitjans econòmics de l'Institut Valencià d'Administració Pública són els següents:
a) Els béns i valors que constitueixen el seu patrimoni, i els productes i les rendes d'aquell.
b) Les transferències i subvencions que anualment es consignen en els pressuposts de la Generalitat Valenciana.
c) Els ingressos de dret públic o privat que li corresponguen i, en particular, els procedents de les taxes per a la realització de proves selectives i de la realització de cursos o de qualsevol altra activitat relacionada amb les finalitats de l’Institut.
d) Les subvencions, aportacions voluntàries o donacions que s'atorguen al seu favor per persones públiques o privades.
e) Qualssevol altres recursos econòmics, ordinaris o extraordinaris, que estiga legalment autoritzat a percebre.
DISPOSICIO ADDICIONAL
S'adscriuen a l'Institut Valencià d'Administració Pública els béns immobles que actualment utilitza per al compliment de les seues finalitats. Alhora, passen a ser de titularitat de l’Institut Valencià d'Administració Pública els béns mobles que actualment té assignats per la realització de les seues funcions i ornat de les seues dependències.
DISPOSICIONS TRANSITORIES
Primera
El personal que preste serveis en l’Institut Valencià d'Administració Pública, a l’entrada en vigor d'aquest Reglament, romandrà en la mateixa situació administrativa.
Segona
Durant el que resta de l'exercici econòmic, la gestió econòmico-pressupostària de l'Institut Valencià d'Administració Pública es desenvoluparà mitjançant el programa 121.3 "Institut Valencià d'Administració Pública", que amb aquesta finalitat continuarà vinculat al pressupost de despeses de la Conselleria d'Administració Pública. Tot açò sense perjudici del règim jurídico-administratiu de l'esmentat Institut.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
El Conseller d'Administració Pública dictarà les normes necessàries per al desplegament d'aquest Decret.
Segona
Aquest Decret entrarà en vigor el mateix dia de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
Valencia, 1 d'octubre de 1990.
El President de la Generalitat Valenciana,
JOAN LERMA I BLASCO
El Conseller d'Administració Pública,
EMERIT BONO I MARTINEZ

linea
Mapa web