Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

RESOLUCIó de 16 d'octubre de 1995, del conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, que desplega l'Ordre de 31 de juliol de 1985, de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, que regula la recollida de passatgers per part dels serveis de transport públic de viatgers en automòbils de turisme.

(DOGV núm. 2615 de 30.10.1995) Ref. Base de dades 2802/1995

RESOLUCIó de 16 d'octubre de 1995, del conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, que desplega l'Ordre de 31 de juliol de 1985, de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, que regula la recollida de passatgers per part dels serveis de transport públic de viatgers en automòbils de turisme.
La normativa en matèria de transport públic de viatgers en automòbils de turisme ha establert com a principi general del sistema de prestació de serveis en aquesta modalitat de transport, l'obligació que aquests serveis tinguen el seu origen en el municipi que els haja atorgat la corresponent llicència municipal o en el que estiguen residenciats els vehicles.
No obstant aquesta obligació, els diferents textos que han regulat el tema han previst la possibilitat que les comunitats autònomes establisquen en quins casos i amb quines condicions els vehicles que hagen estat prèviament contractats puguen prestar serveis carregant els passatgers fora del terme del municipi que els haja atorgat la llicència corresponent.
El Reial Decret 2025/1984, de 17 d'octubre, sobre coordinació de les competències administratives en relació amb els serveis de transport públic de viatgers en automòbils de turisme, va regular la matèria, i l'article 7.1 preveia les excepcions a la regla general. En exercici del que s'hi estableix, la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, va dictar l'Ordre de 31 de juliol de 1985, que regula la recollida de passatgers per part dels serveis de transport públic de viatgers en automòbils de turisme. Posteriorment, el Reial Decret 1211/1990, de 28 de setembre, que aprova el reglament de la Llei d'Ordenació dels Transports Terrestres, va continuar preveient el mateix esquema regla general-excepcions, recollint aquestes darreres en l'article 125, el contingut del qual és semblant al de l'article 7.1 de la norma anterior.
Al llarg de la dècada transcorreguda des de l'entrada en vigor de l'ordre de 31 de juliol de 1985, s'han suscitat una sèrie de problemes que afecten el règim de recollida de viatgers en els aeroports i que fan recomanable el desenvolupament i la interpretació de l'ordre. Per tot això, resolc:
Primer
Els titulars i conductors habilitats dels serveis de transport públic de viatgers en automòbils de turisme podran recollir passatgers fora de l'àmbit territorial de les seues respectives llicències municipals o autoritzacions d'àrea, en els supòsits previstos en l'Ordre de 31 de juliol de 1995 de la Conselleria d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports, que regula la recollida de passatgers en automòbils de turisme.
Segon
La sol·licitud d'autorització per a poder recollir passatgers en els aeroports de la Comunitat Valenciana es podrà presentar davant els agents de l'autoritat de servei en aquests, o en els serveis territorials de Transport. En aquest darrer cas, la competència correspondrà al servei territorial de Transports en què estiga residenciat el vehicle. En cas que el taxi pertanya a una altra comunitat autònoma, el servei territorial competent serà aquell en la demarcació del qual radique l'aeroport.
Tercer
En el moment de formalitzar la sol·licitud davant dels agents de l'autoritat o el Servei Territorial de Transport, el titular de la llicència o el conductor habilitat haurà de fer constar aquestes dades:
a) Identitat del titular de la llicència i, si pertoca, del conductor, i també el número de matrícula del vehicle amb el qual pretén prestar el servei.
b) Número i classe de la llicència municipal i de l'autorització de transport interurbà, o autorització d'àrea.
c) Identitat dels viatgers a arreplegar, i, si s'escau, de la persona, física o jurídica, que contracta el servei.
d) Data, lloc i hora de recollida dels viatgers, i destinació o itinerari a recórrer.
Aquesta sol·licitud necessàriament haurà d'anar acompanyada per la còpia confrontada de la llicència municipal i de l'autorització de transport interurbà (VT), o, si s'escau, de l'autorització d'àrea, i també del telegrama, fax o escrit de petició de la persona física o jurídica que haja contractat el servei amb la suficient antelació, en el qual es consignen els diferents aspectes previstos en els apartats c) i d) reproduïts.
Quart
Els agents de l'autoritat o, si escau, el servei territorial de Transport, expediran les autoritzacions pertinents per duplicat una volta hagen verificat els requisits establerts en l'article anterior. L'original haurà de ser lliurat al conductor del vehicle, el qual haurà de conservar-lo durant la prestació del servei, per a la seua exhibició, si escau, a la Inspecció de Transports i forces de vigilància en carretera. Els agents de l'autoritat que expedisquen autoritzacions hauran de trametre una còpia d'aquestes al servei territorial competent.
València, 16 d'octubre de 1995.- El conseller d'Obres Públiques, Urbanisme i Transports: Luis F. Cartagena Travesedo.

linea
Mapa web