Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 135/2002, de 27 d'agost, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Pla de Descontaminació i Eliminació de PCB de la Comunitat Valenciana. [2002/A9399]

(DOGV núm. 4328 de 04.09.2002) Ref. Base de dades 3838/2002

DECRET 135/2002, de 27 d'agost, del Govern Valencià, pel qual s'aprova el Pla de Descontaminació i Eliminació de PCB de la Comunitat Valenciana. [2002/A9399]
El règim jurídic aplicable a la gestió, condicions de tractament i eliminació dels policrobifenils (PCB) i policloroterfenils, quant a residus perillosos, ve contemplat en la Llei 10/2000, de 12 de desembre, de Residus de la Comunitat Valenciana i, amb el caràcter de legislació bàsica, en la Llei 10/1998, de 21 d'abril, de Residus; el vigent reglament per a l'execució de la derogada Llei 20/1986, de 14 de maig, Bàsica de Residus Tòxics i Perillosos, aprovat pel Reial Decret 833/1988, de 20 de juliol, i modificat pel Reial Decret 952/1997, de 20 de juny. De manera específica, el Reial Decret 1.378/1999, de 27 d'agost, establix mesures per a l'eliminació i gestió dels policlorobifenils i policloroterfenils i aparells que els continguen, establint un nou règim sobre l'eliminació progressiva dels PCB, bé de forma directa o bé a través de la seua descontaminació.
De conformitat amb la normativa comunitària, el citat Reial Decret 1.378/1999, de caràcter bàsic, fixa l'any 2010 com a termini màxim per a dur a terme la descontaminació o eliminació de PCB, establint, per a aconseguir el dit objectiu, l'elaboració d'inventaris per les comunitats autònomes prenent com a referència la informació que aporten els posseïdors, qui també han de comunicar les previsions de descontaminació o eliminació. A partir de les dites previsions, l'article 14 contempla l'obligació de les comunitats autònomes d'elaborar plans de descontaminació i eliminació, que hauran de contenir la quantificació dels aparells inclosos, l'estimació dels costos de recollida, els objectius anuals de descontaminació i eliminació així com els llocs i instal·lacions apropiades. Els esmentats plans seran objecte de revisió cada quatre anys.
L'article 32.6 de la Llei Orgànica 5/1982, d'1 de juliol, d'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana, atribuïx a la Generalitat Valenciana la competència de desenrotllament legislatiu i execució en matèria de protecció del medi ambient, sense perjuí de les seues facultats per a establir normes addicionals de protecció.
A l'àmbit de l'administració de la Generalitat Valenciana, les competències en matèria de medi ambient vénen assignades a la Conselleria de Medi Ambient pel Decret 7/2002, de 25 de juliol, del president de la Generalitat Valenciana.
En virtut del que s'ha exposat, en l'àmbit de les competències pròpies de la citada Conselleria, a proposta del conseller de Medi Ambient i prèvia deliberació del Govern Valencià, en la reunió del dia 27 d'agost de 2002,
DECRETE
Article 1
El present decret té per objecte aprovar el Pla de Descontaminació i Eliminació de PCB de la Comunitat Valenciana.
Article 2
1. Per garantir el compliment dels objectius establits en el pla aprovat mitjançant aquest decret, s'imposen quotes de descontaminació o eliminació per aquells posseïdors de PCB i equips contaminats amb PCB que estiguen en possessió de més de 10 tones de PCB o equips contaminats.
El ritme de descontaminació o eliminació que hauran de dur a terme estos posseïdors serà el que s'indica en la següent taula:
El percentatge acumulat de descontaminació o eliminació expressa la quantitat relativa al total posseït que haurà d'haver sigut descontaminada o eliminada abans del 31 de desembre de l'any corresponent.
No obstant això, els afectats per la imposició d'estes quotes podran, de forma excepcional, sol·licitar autorització a la Conselleria de Medi Ambient per a l'exempció del seu compliment sempre que demostren causes justificades i se comprometen a complir amb les quotes establides en els anys posteriors.
2. La resta dels posseïdors estaran sotmesos al termini per a la descontaminació o eliminació publicat segons l'article 3.2 del Reial Decret 1.378/1999 i, per tant, hauran d'eliminar els seus equips abans de l'1 de gener de l'any 2011.
Article 3
A efectes de comprovar el grau de compliment dels objectius previstos en el pla es crea una comissió de seguiment, dependent de la Conselleria de Medi Ambient, composta pels següents membres:
President: director/a general d'Educació i Qualitat Ambiental de la Conselleria de Medi Ambient.
Vicepresident: director/a general d'Indústria i Energia de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Energia.
Vocals: es designaran dos vocals entre el personal funcionari de la Conselleria de Medi Ambient i la Conselleria d'Indústria, Comerç i Energia. La designació del funcionari/a de la Conselleria de Medi Ambient, la realitzarà el director/a General d'Educació i Qualitat Ambiental, corresponent al director/a general d'Indústria i Energia la designació del funcionari de la Conselleria d'Indústria, Comerç i Energia.
Actuarà com a secretari un funcionari/a de la Conselleria de Medi Ambient, designat per acord de la Comissió.
La Comissió de Seguiment podrà invitar experts en la matèria a fi d'analitzar i valorar les accions realitzades, les mesures a prendre i l'evolució del propi pla.
El règim jurídic de la citada comissió serà l'establit amb caràcter general pels articles 22 i següents de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Article 4
El pla que s'aprova mitjançant el present decret tindrà la consideració de pla aprovat amb l'administració competent en matèria mediambiental a efectes del requisit que, per a les deduccions per inversions destinades a la protecció del medi ambient, exigix l'article 45.1.c del Reglament de l'Impost Sobre Societats, segons modificació realitzada pel Reial Decret 283/2001, de 16 de març.
Article 5
1. La Conselleria de Medi Ambient revisarà anualment l'inventari dels aparells relacionats en l'article 4 del Reial Decret 1.378/1999. A tal fi, abans de l'1 de febrer de cada any, els posseïdors dels dits aparells hauran de comunicar a la Conselleria de Medi Ambient les dades contemplades en l'annex I del Reial Decret 1.378/1999.
2. La comunicació a la qual fa referència l'apartat anterior no serà necessària en el cas d'aquells posseïdors que hagueren presentat les dades indicades amb anterioritat a l'entrada en vigor del present decret, llevat que amb posterioritat existisquen modificacions o revisions de les dades contemplades en elles.
3. En qualsevol cas, tots els posseïdors d'aparells sotmesos a inventari hauran actualitzar les previsions i dades aportats cada tres anys segons el que establix l'article 5 del Reial Decret 1.378/1999.
4. Les dades dels aparells que hagen sigut descontaminats o eliminats s'hauran de comunicar a la Conselleria de Medi Ambient en el mes següent a la realització de les dites operacions. Així mateix, s'hauran de comunicar en el mes següent a la seua realització les operacions de manteniment o manipulació que afecten el fluid aïllant, acompanyant-se del corresponent anàlisi justificatiu de la concentració de PCB.
5. El pla que s'aprova mitjançant el present decret serà revisat cada quatre anys.
Article 6
L'incompliment de les obligacions que imposa este decret, així com l'ocultació o falsejament de les dades exigides pel Reial Decret 1.378/1999, constituirà una infracció administrativa de conformitat amb el que disposa l'article 73 de la Llei 10/2000, de 12 de desembre, de Residus de la Comunitat Valenciana.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Es faculta el conseller de Medi Ambient per a dictar totes aquelles disposicions que siguen necessàries per al desenrotllament del present decret.
Segona
El present decret entrarà en vigor l'endemà d'haver sigut publicat en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 27 d'agost de 2002
El president de la Generalitat Valenciana,
JOSE LUÍS OLIVAS MARTÍNEZ
El conseller de Medi Ambient,

linea
Mapa web