Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDRE de 2 de novembre de 2000, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es crea el fitxer informatitzat Registre de Policies Locals de la Comunitat Valenciana. [2000/X9453]

(DOGV núm. 3890 de 01.12.2000) Ref. Base de dades 3954/2000

ORDRE de 2 de novembre de 2000, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es crea el fitxer informatitzat Registre de Policies Locals de la Comunitat Valenciana. [2000/X9453]
L'article 25 de la Llei 6/1999, de 19 d'abril, de la Generalitat Valenciana, de Policies Locals i de Coordinació de les Policies locals de la Comunitat Valenciana, estableix la creació d'un Registre de Policies Locals, on s'inscriuran els qui pertanguen als cossos de Policia Local, així com el personal a què es refereix l'article 2 de la mateixa Llei. Les característiques, contingut i funcions de dit Registre es regulen en els articles 4 i 5 del Decret 181/1998, de 3 de novembre, del Govern Valencià, sobre homogeneïtzació de mitjans tècnics, acreditació i registre de policies locals de la Comunitat Valenciana.
Per la seua banda, l'article 2.1 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, estableix que aquesta serà d'aplicació a les dades de caràcter personal registrades en un suport físic que les faça susceptibles de tractament, i a tota modalitat d'ús posterior d'aquestes dades pels sectors públic i privat. L'article 20.1 de la mateixa Llei Orgànica, disposa que la creació, modificació o supressió dels fitxers de les administracions públiques només podran fer-se mitjançant disposició general publicada en el Boletín Oficial del Estado o diari oficial corresponent, que regula, en el seu número 2, les dades que han de contenir les disposicions de creació o modificació d'aquestes.
El Decret 96/1998, de 6 de juliol, del Govern Valencià, regula l'organització de la funció informàtica i la utilització dels sistemes d'informació i el registre de fitxers informatitzats en l'àmbit de la Generalitat Valenciana. El procediment d'inscripció en el aquests dels fitxers informatitzats de dades personals, creades o gestionades pels diferents òrgans o entitats de la Generalitat València, com també la potestat per a l'aprovació de la disposició de caràcter general creadora dels fitxers automatitzats, que recull en el seu article 10 i següents, atribuint la competència a la Conselleria competent, per raó de la matèria.
Per tot això, a tenor d'allò establit en l'article 35 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, de Govern Valencià, complits els tràmits establits en l'article 12 del Decret 96/1998, de 6 de juliol, del Govern Valencià, juntament amb el que disposa en la disposició final primera del Decret 181/1998, de 3 de novembre, del Govern Valencià,
ORDENE
Article 1. Objecte
La present ordre té per objecte la creació i regulació del fitxer informatitzat Registre de Policies Locals de la Comunitat Valenciana, de conformitat amb allò establit en l'article 20 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal.
Article 2. Confidencialitat del Registre
La Direcció General d'Interior, com a òrgan administratiu responsable del fitxer informatitzat Registre de Policies Locals de la Comunitat Valenciana, adoptarà les mesures de gestió i organització que calguen per a assegurar la confidencialitat, seguretat i integritat de les dades, així com les conduents a fer efectives les garanties, obligacions i drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal.
DISPOSICIÓ FINAL
La present ordre entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 2 de novembre de 2000
El conseller de Justícia i Administracions Públiques,
CARLOS GONZÁLEZ CEPEDA
ANNEX
1. Denominació del fitxer
Registre de Policies Locals de la Comunitat Valenciana.
2. Finalitat
El Registre de Policies Locals de la Comunitat Valenciana és el mitjà que facilita informació sobre els efectius de personal al servei dels cossos de Policia Local i dels auxiliars de Policia Local de la Comunitat Valenciana, així com el seu tractament, manteniment i control.
3. Usos previstos
Aquest Registre es constitueix com l'instrument per al suport i referència de l'exercici de les facultats de l'Institut Valencià de Seguretat Pública en matèria d'investigació, formació i perfeccionament professional dels policies locals; la seua selecció i promoció i, en general, l'adequat exercici de les competències en matèria de coordinació de les policies locals de la Generalitat Valenciana. Proporciona igualment informació sistematitzada i fidedigna per al millor desenrotllament de la política de la Generalitat Valenciana en aquesta matèria.
4. Persones o col·lectius sobre els quals es pretenga obtenir dades de caràcter personal o que resulten obligats a subministrar-les
Les dades del Registre de Policies Locals de la Comunitat Valenciana corresponen al personal inclòs en l'àmbit d'aplicació de la Llei 6/1999, de 19 d'abril, de la Generalitat Valenciana, de Policies Locals i de Coordinació de les Policies Locals de la Comunitat Valenciana, i estan obligats a proporcionar les dades a incloure en l'indicat Registre de Policies locals de la Comunitat Valenciana, els ajuntaments de la Comunitat Valenciana, així com les persones a inscriure en el citat Registre.
5. Procediment de la recollida de les dades de caràcter personal
Les inscripcions i anotacions en el Registre de Policies Locals es portaren a cap d'acord amb el següent procediment:
1. Inscripcions. Les corporacions locals comunicaran al Registre de Policies Locals totes les dades necessàries per a la inscripció. Rebuda la documentació precisa per a l'anterior fi, l'encarregat del Registre procedirà a practicar la inscripció corresponent, i donarà compte a l'Ajuntament que procedisca de la clau numèrica assignada.
2. Anotacions. Les corporacions locals comunicaran als interessats, en el termini dels 15 dies següents a la data en què hagen sigut dictats, els actes inclosos en l'article anterior. Dita comunicació haurà de contenir, en tot cas, el número del DNI i el nom del funcionari a què corresponga efectuar l'anotació.
3. En aquells ajuntaments en què siga tècnicament possible la comunicació o recepció de dades, es podrà realitzar mitjançant suport informàtic o, si fa el cas, telemàtic.
6. Estructura bàsica del fitxer i la descripció dels tipus de dades de caràcter personal inclosos en aquest
En el Registre de Policies Locals de la Comunitat Valenciana haurà d'anotar-se, preceptivament, els següents actes i resolucions:
a) Preses de possessió en el primer lloc de treball i en els successius.
b) Cessament als llocs de treball.
c) Canvis de situació administrativa.
d) Reingrés.
e) Jubilació.
f) Pèrdua de la condició de funcionari.
g) Grau personal.
h) Sancions.
i) Premis, distincions i condecoracions.
j) Cursos de formació, bàsics, de capacitació, reciclatge, bé siguen impartits per l'IVASP u homologats per aquell, així com altres de rellevància per al seu perfeccionament professional o acadèmic.
A sol·licitud de l'interessat podran inscriure's aquells títols, diplomes, premis, distincions, resolucions, acords i altres extrems que puguen tindre rellevància en la vida administrativa de les persones inscrites, sempre que siguen degudament acreditats.
k) Qualssevol altres dades que reglamentàriament es determinen
7. Cessions de dades de caràcter personal i, si fa el cas, les transferències de dades que es prevegen a països tercers
Únicament es preveu l'expedició als interessats i a les corporacions locals que tinguen un interés directe, i que ho sol·liciten, el certificat de les inscripcions i anotacions que figuren en aquest, i es donarà trasllat, en aquest cas, des d'aquesta, a l'interessat.
8. Òrgans de les administracions responsables del fitxer
La Direcció General d'Interior és l'òrgan que té encomanada la gestió del Registre de Policies Locals de la Comunitat Valenciana.
9. Serveis o unitats davant dels quals pogueren exercitar-se els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició
El Registre de Policies Locals de la Comunitat Valenciana radicarà a l'Institut Valencià de Seguretat Pública, qui procedirà a l'anotació, inscripció, rectificació, cancel·lació, com també facilitarà, si fa el cas, amb les condicions i requisits expressats, l'accés, i expedirà els certificats oportuns conformes a allò que disposa en les disposicions que el regulen.
10. Mesures de seguretat amb indicació del nivell bàsic, mitjà o alt exigible

linea
Mapa web