Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

DECRET 187/2001, de 27 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es regula l'establiment, el trasllat i la transmissió de les oficines de farmàcia. [2001/X11814]

(DOGV núm. 4145 de 11.12.2001) Ref. Base de dades 4952/2001

DECRET 187/2001, de 27 de novembre, del Govern Valencià, pel qual es regula l'establiment, el trasllat i la transmissió de les oficines de farmàcia. [2001/X11814]
L'article 5 de la Llei 6/1998, de 22 de juny, de la Generalitat Valenciana, d'Ordenació Farmacèutica de la Comunitat Valenciana, estableix la subjecció a autorització administrativa prèvia per a la creació, obertura i funcionament, ampliació, modificació, trasllat o tancament dels centres, serveis i establiments d'atenció farmacèutica, entre els quals es troben les oficines de farmàcia. Al mateix temps, es confereix a la Conselleria de Sanitat la competència per al tràmit i la resolució dels expedients d'autorització.
Els articles 14 i 15 de la llei esmentada preveuen el desplegament reglamentari dels requisits estructurals, funcionals, d'equipament i distribució dels locals destinats a l'establiment d'una oficina de farmàcia.
De la mateixa manera, cal establir els criteris i condicions per a l'amidament de les distàncies que han de mantenir les oficines de farmàcia entre si i respecte als centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat, així com les excepcions a la regla general en matèria de distàncies establida en l'article 23 de la Llei 6/1998, d'Ordenació Farmacèutica de la Comunitat Valenciana.
Quant als trasllats de les oficines de farmàcia ja establides, han de fixar-se els requisits per a determinar-ne el caràcter de voluntari, forçós o provisional, així com la determinació de l'àmbit d'influència, a fi d'aplicar les condicions que la llei estableix per als distints tipus de trasllat previstos.
Finalment, la transmissió de les oficines de farmàcia, tant inter vivos com per causa de mort i, si és procedent, els períodes i condicions de les regències, necessiten tant una reglamentació de les condicions fixades per la Llei 6/1998, d'Ordenació Farmacèutica de la Comunitat Valenciana, com una adaptació als nous plans d'estudis per a l'obtenció del títol de llicenciat en farmàcia.
Per aquestes consideracions, a proposta del conseller de Sanitat, conforme amb el Consell Jurídic Consultiu de la Comunitat Valenciana i després de la deliberació del Govern Valencià, en la reunió de 27 de novembre de 2001,
DECRETE
Capítol I
Designació de locals per a l'obertura
d'una nova oficina de farmàcia
Article 1. Terminis
Una vegada concedida l'autorització administrativa ferma per a l'obertura d'una nova oficina de farmàcia, l'adjudicatari haurà de designar el local per a l'obertura en el termini improrrogable de tres mesos, comptats a partir de l'endemà de la notificació. Si no ho fera, s'entendrà que renuncia a l'autorització i perdrà el dret a l'obertura.
En el cas que es designara un local que no tinguera els requisits que exigeix aquest decret, es concedirà, per una sola vegada, un altre termini de quaranta-cinc dies per a designar-ne un de nou. El fet que l'adjudicatari no designe un altre local en el nou termini atorgat o que el local no reunisca els requisits establits en el present decret, comportarà així mateix la pèrdua de l'autorització administrativa per a l'obertura d'una nova oficina de farmàcia.
Article 2. Distàncies
Els locals designats per a la instal·lació d'una nova oficina de farmàcia, hauran de guardar, amb caràcter general, una distància mínima de 250 metres respecte a les oficines de farmàcia més pròximes. Igualment, la ubicació d'una nova oficina de farmàcia haurà de guardar una distància mínima de 250 metres respecte a qualsevol centre sanitari dependent de la Conselleria de Sanitat, segons que estableix l'article 23 de la Llei 6/1998, de 22 de juny, d'Ordenació Farmacèutica de la Comunitat Valenciana. Amb aquesta finalitat es prendran en consideració tant les oficines de farmàcia amb autorització ferma en via administrativa, com els centres sanitaris la construcció dels quals es trobe definitivament aprovada per la Conselleria de Sanitat.
Únicament podran tenir-se en compte pel que fa al que disposa el paràgraf anterior les oficines de farmàcia establides en la mateixa zona farmacèutica, excepte en els municipis en què no hi haja solució de continuïtat urbanística.
Article 3. Amidament de les distàncies
3.1 Amb caràcter general, la distància entre oficines de farmàcia es s'amidarà des del centre de la frontera del local en què es vol instal·lar l'oficina de farmàcia, fins al centre de la frontera del local que ocupen les oficines de farmàcia establides, més pròximes, tot això fet pel camí més curt que puga seguir un vianant. Quant als centres sanitaris, l'amidament es farà de forma anàloga a l'anterior.
3.2 Excepcionalment, en els supòsits en què qualsevol dels locals des dels quals haja de fer-se l'amidament siga un edifici exempt, és a dir, que el local que ocupen tinga tot el perímetre en frontera, l'amidament s'iniciarà o finalitzarà en el centre de l'accés al públic més pròxim.
3.3 Per a l'amidament de distàncies se seleccionarà, entre els possibles itineraris que puga seguir un vianant sense obstacles ni limitacions jurídiques, el que resulte més curt, sempre d'acord amb criteris de normalitat tant urbanística com topogràfica, rebutjant les rutes d'emergència o artificioses. El traçat haurà de transcórrer totalment per vials de caràcter públic i es descartaran els que hagen de circular per terrenys de titularitat privada, encara que sobre ells es preveja, per raons de planejament, la incidència d'una via pública o estiga tolerat el seu ús per al pas de vianants.
Capítol II
Requisits dels locals per a la instal·lació
d'una oficina de farmàcia
Article 4. Requisits higienicosanitaris
Els locals i instal·lacions, d'ús exclusiu per a l'exercici professional propi de les oficines de farmàcia i les altres activitats que, tradicionalment o per una regulació específica, es facen en les oficines de farmàcia, hauran de tenir les condicions higienicosanitàries necessàries per a prestar una assistència farmacèutica adequada i per a permetre una aplicació correcta de les funcions que els encomana l'article 8 de la Llei 6/1998, d'Ordenació Farmacèutica de la Comunitat Valenciana, així com unes condicions d'humitat i temperatura òptimes per a la conservació dels medicaments, productes sanitaris i matèries primeres necessàries per a l'elaboració de fórmules magistrals.
Article 5. Accessos
Els locals per a la instal·lació d'una oficina de farmàcia comptaran amb accés lliure, directe i permanent a la via pública, de forma que es garantisca l'accés dels vianants tant durant l'horari habitual d'obertura al públic com durant els serveis d'urgència que s'establisquen en desplegament de l'article 32 de la Llei 6/1998, d'Ordenació Farmacèutica de la Comunitat Valenciana, i hauran de complir el que disposa la Llei 1/1998, de 5 de maig, d'Accessibilitat i Supressió de Barreres Arquitectòniques, Urbanístiques i de la Comunicació pel que fa a edificis de concurrència pública d'ús general.
En cap cas podrà autoritzar-se l'obertura d'oficines de farmàcia en mercats, centres comercials o qualsevol altra classe d'establiments en què, per tenir restringits els seus horaris d'obertura al públic, resulte impossible la prestació dels serveis d'emergència o guàrdia.
Article 6. Superfície mínima i requisits estructurals
Els locals per a la instal·lació d'una oficina de farmàcia, disposaran d'una superfície útil mínima de 80 metres quadrats, i tindran almenys les zones següents:
– Zona d'atenció a l'usuari.
– Zona d'atenció farmacèutica individualitzada.
– Zona de recepció, revisió i emmagatzematge de medicaments i productes sanitaris.
– Zona d'anàlisi i elaboració de fórmules magistrals i preparats oficinals.
– Zona administrativa (despatx del farmacèutic).
– Lavabo per a ús del personal de l'oficina de farmàcia.
Els locals esmentats podran estar distribuïts en una o en més plantes, sempre que aquestes siguen contigües i estiguen comunicades entre si. De la superfície útil, almenys 40 m2 es trobaran en la planta d'accés a la via pública i seran destinats a la zona d'atenció a l'usuari i a la zona d'atenció farmacèutica individualitzada. La primera es destinarà bàsicament a la dispensació de medicaments i la resta de productes sanitaris propis de l'oficina de farmàcia i perfectament delimitada i diferenciada de les altres activitats sanitàries o seccions de què dispose la farmàcia. La segona permetrà una atenció farmacèutica individualitzada i amb les suficients garanties de confidencialitat a l'usuari que sol·licite del farmacèutic qualsevol tipus de consell o informació en relació amb l'administració i amb l'ús racional del medicament. La zona d'atenció farmacèutica individualitzada serà compatible amb la zona administrativa o despatx del farmacèutic.
A més de les zones indicades, les oficines de farmàcia comptaran amb una zona destinada a la recepció, revisió i emmagatzematge de medicaments i productes sanitaris, que haurà de tenir les condicions d'humitat i temperatura òptimes per a la conservació i, en especial, comptarà amb un armari o caixa de seguretat per a la custòdia de substàncies psicotròpiques i medicaments estupefaents i un frigorífic per a la conservació de medicaments i substàncies termolàbils, així com una zona d'anàlisi i elaboració de fórmules magistrals i preparats oficinals, dotada amb l'utillatge mínim necessari per a l'elaboració de les fórmules magistrals i dels preparats oficinals.
Article 7. Municipis amb una població inferior a 1.500 habitants que disposen d'una sola oficina de farmàcia
Excepcionalment, en els municipis amb una població inferior a 1.500 habitants que compten amb una sola oficina de farmàcia, podrà autoritzar-se'n la instal·lació en locals que disposen d'una superfície útil de 50 metres quadrats almenys, dels quals necessàriament 25 m2 hauran d'estar en la planta d'accés a la via pública i seran destinats a la zona d'atenció a l'usuari i a la zona d'atenció individualitzada.
Article 8. Superfície complementària per a la realització d'altres funcions de caràcter sanitari
La realització d'altres funcions de caràcter sanitari en l'oficina de farmàcia en cap cas podrà comportar un detriment de les funcions establides en l'article 8 de la Llei 6/1998, d'Ordenació Farmacèutica de la Comunitat Valenciana, i les seues instal·lacions es trobaran clarament diferenciades de les pròpies de l'oficina de farmàcia. La simple dispensació de productes elaborats en sèrie, propis de l'Ortopèdia i l'Òptica, sempre que no necessiten adaptació i la realització de proves analítiques simples destinades a l'autocontrol, no requeriran de superfície complementària ni, si és procedent, d'autorització administrativa per al que disposa el present decret.
La realització d'altres funcions de caràcter sanitari que tradicionalment s'han fet en les oficines de farmàcia s'ajustarà al que disposa la seua normativa específica.
La Conselleria de Sanitat determinarà reglamentàriament la superfície addicional necessària per al desenvolupament de funcions esmentades.
Capítol III
Trasllat de les oficines de farmàcia obertes al públic
Article 9. Trasllat voluntari de les oficines de farmàcia
Els titulars d'una oficina de farmàcia podran sol·licitar-ne el trasllat dins del municipi, nucli de població per al qual va ser autoritzada o, si és procedent, zona del municipi per a la qual siguen autoritzades oficines de farmàcia en aplicació del «Mòdul II zones turístiques» previst en la Llei 6/1998, sempre que haja estat almenys tres anys en la seua situació.
Els locals a què es pretenga traslladar l'oficina de farmàcia hauran de tenir els requisits establits en el present decret amb caràcter general per a l'obertura de noves oficines de farmàcia, sense perjudici de les excepcions previstes en els articles següents.
Article 10. Trasllat d'oficines de farmàcia autoritzades per a atendre un nucli de població
Les oficines de farmàcia autoritzades a l'empara de l'anterior normativa a fi d'atendre a un determinat nucli de població només podran traslladar-se dins del mateix nucli, mantenint una distància respecte a les altres oficines de farmàcia de 500 metres almenys i de 250 metres almenys respecte als centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat.
El règim de distàncies expressat en el paràgraf anterior quedarà sense efecte quan, dins del nucli per al qual haja sigut autoritzada l'oficina de farmàcia que es pretén traslladar, se n'establisca una altra, ja siga per nova obertura o per trasllat d'una d'existent en el municipi. En aquest cas, regiran les distàncies establides amb caràcter general.
Article 11. Trasllat voluntari dins de l'àmbit d'influència
11.1 La determinació de l'àmbit d'influència es realitzarà en la forma descrita en l'article 24 de la Llei 6/1998, sobre un plànol a escala del municipi. S'entendrà que en formen part els locals que es troben en la seua totalitat dins de la línia poligonal resultant.
11.2 Quan el trasllat d'una oficina de farmàcia se sol·licite dins del seu àmbit d'influència, la distància mínima que hauran de guardar respecte a cada una de les oficines de farmàcia més pròximes es podrà establir en la xifra que resulte de reduir en un deu per cent la distància que es manté a cada una d'elles en el moment de la sol·licitud, encara que resulte inferior a 250 metres o 500 metres en el cas de les oficines de farmàcia autoritzades per a nuclis de població, sempre que amb això no es reduïsca la distància existent als centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat.
Article 12. Trasllats provisionals
Per causa d'obres de modificació o ampliació dels locals que ocupa una oficina de farmàcia, el titular podrà sol·licitar-ne el trasllat provisional durant el temps de duració de les obres, que haurà d'acreditar-se amb un informe del tècnic responsable i que en cap cas serà superior als 2 anys. Excepcionalment, podrà concedir-se una ampliació del període concedit per a la ubicació provisional, inferior a la meitat del primer, després d'un informe del tècnic responsable que justifique l'ampliació, i no podrà ser en cap cas el total del període concedit superior a 2 anys. Transcorregut el període del trasllat provisional, l'oficina de farmàcia haurà de retornar a la seua ubicació original i caldrà en tots els casos tancar de l'oficina de farmàcia en la seua instal·lació provisional.
Els locals designats per a la instal·lació provisional de l'oficina de farmàcia hauran de tenir els requisits estructurals, funcionals, de superfície i distàncies establides amb caràcter general per als trasllats. No obstant això, els trasllats provisionals dins de l'àmbit d'influència que no tinguen una duració superior a sis mesos quedaran exempts de guardar distàncies respecte a les altres oficines de farmàcia.
Podrà concedir-se autorització per als trasllats provisionals de caràcter voluntari per motiu d'obres de modificació o ampliació dels locals encara que l'oficina de farmàcia no haja romàs tres anys en la seua ubicació, atesa la provisionalitat d'aquesta situació.
Article 13. Trasllat forçós de les oficines de farmàcia
Els farmacèutics que per motius aliens a la seua voluntat es vegen obligats a sol·licitar el trasllat forçós de la seua oficina de farmàcia, conservaran el dret a reinstal·lar-se en l'edifici que ocupen una vegada reconstruït o esmenada la causa que havia obligat al trasllat, si això és possible.
En aquest cas es considerarà el trasllat forçós com a provisional, i haurà de tenir els requisits previstos per a aquests en l'article anterior; no obstant això, podrà ampliar-se'n la duració fins a un màxim de tres anys.
El retorn a l'edifici reconstruït obligarà a tenir l'accés a l'oficina de farmàcia a la mateixa via pública a què el tenia abans de la reconstrucció.
Es considerarà que un trasllat és forçós quan es done qualsevol de les circumstàncies següents:
– Expropiació de l'immoble.
– Declaració de l'estat legal de ruïna de l'immoble acordat per l'organisme, si és procedent, competent.
– Orde judicial de desallotjament per una causa no imputable al farmacèutic.
– La resta que reglamentàriament es determinen a la vista dels informes tècnics necessaris.
Els trasllats forçosos podran acollir-se a la reducció de la distància establida amb caràcter general a les oficines de farmàcia més pròximes fins a un mínim de 125 metres, segons que estableix l'article 28 de la Llei 6/1998, d'Ordenació Farmacèutica de la Comunitat Valenciana, quan no hi haja possibilitat de reinstal·lació en el local anterior. No podrà reduir-se la distància als centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat.
Article 14. Modificació dels locals d'una oficina de farmàcia
La modificació dels locals en què s'ubica una oficina de farmàcia que no comporte una alteració de les distàncies a les oficines de farmàcia i centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat més pròxims serà objecte d'una autorització administrativa segons el que disposa l'article 14.c) de la Llei 6/1998, d'Ordenació Farmacèutica de la Comunitat Valenciana, que serà concedida sense més tràmit que la prèvia comprovació que la modificació proposada manté les condicions exigides en el moment en què s'havia concedit l'autorització per a la instal·lació en el local que es pretén modificar.
Quan l'execució de les obres ho requerisca, i aquestes comporten la impossibilitat de fer una atenció farmacèutica adequada, la sol·licitud d'autorització per a la modificació dels locals d'una oficina de farmàcia portarà aparellada o bé una sol·licitud de trasllat provisional o bé una sol·licitud de tancament temporal de l'oficina de farmàcia.
En els casos en què la modificació dels locals sol·licitada comporte una alteració de les distàncies respecte a les altres oficines de farmàcia i centres sanitaris dependents de la Conselleria de Sanitat, l'autorització se sotmetrà al tràmit i els requisits, quant a distàncies establides en l'article 11 del present decret.
Capítol IV
Procediment administratiu per a les autoritzacions
regulades en els articles anteriors
Article 15. Tràmit de l'expedient
Presentada la sol·licitud junt amb la documentació que reglamentàriament es determine, es notificarà exclusivament als farmacèutics que pogueren veure's afectats per raó de la proximitat, atorgant-los un termini de quinze dies a fi que puguen formular-hi les al·legacions, aportar els documents o proposar la pràctica de les proves que consideren necessàries.
Finalitzat el tràmit, després d'un informe tècnic i una proposta de resolució, el director general per a la Prestació Farmacèutica de la Conselleria de Sanitat resoldrà l'expedient. La resolució es notificarà a tots els farmacèutics interessats en l'expedient.
El termini màxim per a la resolució i la notificació de l'expedient serà de 6 mesos. El termini esmentat podrà interrompre's per les causes establides en l'article 42.5 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Els actes presumptes establits en l'article 43 de la Llei 30/1992, tindran efectes estimatoris.
Article 16. Visita d'inspecció prèvia
Concedida l'autorització pel director general per a la Prestació Farmacèutica, de la Conselleria de Sanitat, el farmacèutic interessat haurà de sol·licitar de la direcció territorial de Sanitat de la seua província, en el termini improrrogable de tres mesos, la visita d'inspecció mitjançant la qual es comprovarà que es compleixen tots els requisits per a l'obertura i s'estendrà l'acta d'obertura i funcionament, segons que disposa l'article 5.4 de la Llei 6/1998, d'Ordenació Farmacèutica de la Comunitat Valenciana. A partir d'aquest moment l'oficina de farmàcia iniciarà la seua activitat.
Si transcorre el termini esmentat sense que s'haja sol·licitat la visita d'inspecció a què fa referència el paràgraf anterior, la Direcció General per a la Prestació Farmacèutica, de la Conselleria de Sanitat, advertirà que si transcorren tres mesos més sense formular la sol·licitud, caducarà l'autorització en els termes previstos en l'article 92 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
Capítol V
Tancament de les oficines de farmàcia
Article 17. Tancament temporal de les oficines de farmàcia
Seran causes de tancament temporal de les oficines de farmàcia:
– Les obres de modificació dels locals segons estableix el present decret.
– Quan hi haja raons personals o professionals de caràcter excepcional ben acreditades, sempre que quede garantida l'atenció farmacèutica.
– La mort del titular de l'oficina de farmàcia mentre es fa la transmissió de l'oficina de farmàcia o es nomena un farmacèutic regent, segons que disposa aquesta norma.
El període de tancament temporal d'una oficina de farmàcia no podrà ser superior a dos anys. Transcorregut el període esmentat, que serà improrrogable, es reiniciarà immediatament l'activitat de l'oficina de farmàcia o, en cas contrari, l'oficina de farmàcia tancarà definitivament.
El tancament temporal per causa d'obres de modificació dels locals de l'oficina de farmàcia es tramitarà i concedirà, si és procedent, en el mateix expedient d'autorització de les obres de modificació.
L'autorització de tancament temporal s'entendrà concedida si no s'ha dictat una resolució en el termini de trenta dies des que s'haja formulat la sol·licitud. Per a portar a terme el tancament, la Inspecció de Farmàcia de la província corresponent haurà d'estendre una acta tant de l'inici com del final del tancament provisional.
Article 18. Tancament definitiu de les oficines de farmàcia
El tancament definitiu d'una oficina de farmàcia a petició del farmacèutic interessat, requerirà l'autorització administrativa prèvia i es formalitzarà una vegada concedida aquesta mitjançant l'acta de tancament estesa per la direcció territorial de Sanitat de la província.
El tancament definitiu d'una oficina de farmàcia a petició del seu farmacèutic titular, comportarà l'autorització automàtica d'una nova oficina de farmàcia, sense tenir en compte mòduls poblacionals, que s'incorporarà d'ofici al següent procés d'adjudicació d'oficines de farmàcia que convoque la Conselleria de Sanitat.
Capítol VI
Transmissions d'oficines de farmàcia
Article 19. Transmissió de les oficines de farmàcia
Les oficines de farmàcia podran ser objecte de transmissió total o parcial a un altre farmacèutic amb independència del règim d'autorització o de les circumstàncies que van originar la seua obertura, així com de les condicions dels locals i ubicació de les mateixes, per qualsevol dels mitjans previstos en la normativa vigent per a l'accés a la propietat privada.
Per a fer la transmissió d'una oficina de farmàcia serà requisit indispensable que aquesta haja estat oberta al públic per un període de tres anys almenys, llevat que la transmissió es produïsca dins del termini de 18 mesos previst en l'article 26.2 de la Llei 6/1998, d'Ordenació Farmacèutica de la Comunitat Valenciana, en el cas de mort del farmacèutic titular.
En el supòsit previst en l'apartat anterior, els hereus o els representants legals del farmacèutic titular podran optar, mentre se'n fa l'alienació, pel tancament temporal de l'oficina de farmàcia o per mantenir-la oberta al públic. En aquest cas, haurà de tenir-hi al capdavant un farmacèutic regent, que assumirà les funcions i responsabilitats del farmacèutic titular.
Article 20. Canvi de la titularitat de les oficines de farmàcia
Quan s'haurà realitzat la transmissió total o parcial d'una oficina de farmàcia per qualsevol dels mitjans previstos en la normativa vigent per a l'accés a la propietat privada, els farmacèutics que hi participen estaran obligats a sol·licitar en un termini inferior a 30 dies el canvi de titularitat d'autorització de l'oficina de farmàcia esmentada.
La sol·licitud que haurà d'anar acompanyada de la documentació que reglamentàriament es determine, es considerarà autoritzada si transcorregut un termini de 30 dies des de la presentació, no s'hi ha dictat resolució expressa.
Article 21. Reserva de la titularitat de les oficines de farmàcia
Si, en el moment de produir-se les circumstàncies descrites en l'article 19 del present decret, el cònjuge o algun dels fills del titular de l'oficina de farmàcia es trobara en possessió del títol de llicenciat en farmàcia, podran continuar-hi al capdavant sense necessitat de tancar-la temporalment. Hauran aleshores de sol·licitar en el termini màxim d'un mes el canvi de titularitat a favor del nou propietari. Si ni cap dels fills ni el cònjuge estigueren en possessió del títol però alguna d'aquestes persones es trobara cursant estudis universitaris de farmàcia en el moment de la mort, o de les circumstàncies que hagen donat lloc al nomenament del regent, podran sol·licitar en el mateix termini una pròrroga del període de 18 mesos, fins a l'acabament dels estudis, per a continuar-hi al capdavant.
L'autorització de la pròrroga per estudis caducarà quan per segon any, consecutiu o altern, no se supere el mínim que reglamentàriament es determine de crèdits o assignatures per any acadèmic. En cap cas, la pròrroga per estudis podrà tenir una duració superior a huit anys naturals des de la data de la mort, o de les circumstàncies que hagen donat lloc al nomenament del regent.
En el cas d'incórrer-se en la causa de caducitat establida en el paràgraf anterior, s'haurà de fer el tancament o la transmissió de l'oficina de farmàcia en el termini improrrogable de sis mesos, comptadors a partir de la data en què és ferma la caducitat en via administrativa.
En acabats els estudis de la llicenciatura en farmàcia, l'hereu a favor de qui s'haja concedit la pròrroga haurà d'accedir obligatòriament a la titularitat de l'oficina de farmàcia, que no podrà transmetre fins que hagen transcorregut tres anys des del seu nomenament com a farmacèutic titular de l'oficina de farmàcia.
Article 22. Nomenament farmacèutic regent
En els supòsits previstos en l'article 26.2 de la Llei 6/1998, d'Ordenació Farmacèutica de la Comunitat Valenciana, els hereus o representants legals hauran de sol·licitar l'autorització del nomenament d'un farmacèutic regent en els terminis que reglamentàriament es determinen. L'oficina de farmàcia no podrà estar oberta al públic sense un farmacèutic al capdavant.
La sol·licitud de l'autorització del nomenament d'un farmacèutic regent, que haurà d'anar acompanyada de la documentació que reglamentàriament es determine, es considerarà autoritzada pel que fa al que es pretenga si transcorren 30 dies des de la presentació de la sol·licitud i de tota la documentació acreditativa i no s'ha dictat una resolució expressa.
Reglamentàriament s'establiran els requisits i la duració dels períodes de regència en els casos de declaració legal d'incapacitat o absència, invalidesa permanent total per a l'exercici de la professió, incapacitat permanent absoluta per a qualsevol treball o gran invalidesa.
DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA
Els procediments iniciats abans de la publicació del present decret, es regiran per la normativa aplicable en el moment de la sol·licitud.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Es faculta el conseller de Sanitat per a dictar totes les disposicions que siguen necessàries que per al desenvolupament del present decret.
Segona
El present decret entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
València, 27 de novembre de 2001
El president de la Generalitat Valenciana,
EDUARDO ZAPLANA HERNÁNDEZ-SORO
El conseller de Sanitat,
SERAFÍN CASTELLANO GÓMEZ

linea
Mapa web