Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDE de 27 d'abril de 2007, de la Conselleria de Cultura, Educació i Esport, per la qual es regula el procediment d'admissió de l'alumnat en els centres docents públics i privats concertats que impartixen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària i Educació Secundària de la Comunitat Valenciana. [2007/5515]

(DOGV núm. 5503 de 02.05.2007) Ref. Base de dades 5505/2007

El Decret 33/2007, de 30 de març (DOCV de 03.04.2007), pel qual es regula l'accés als centres docents públics i privats concertats que impartixen ensenyaments de règim general, autoritza el conseller de Cultura, Educació i Esport, per al desenrotllament del que disposa el dit decret.
Fent ús de l'autorització concedida, esta orde precisa, desplega i articula els diferents aspectes que regulen el procediment que s'ha de seguir per a determinar l'orde d'admissió de l'alumnat, així mateix desplega les disposicions més generals contingudes en el decret que li dóna cobertura.
En virtut d'això, i en exercici de les competències que em conferix l'article 35 de la Llei 5/1983, de 30 de desembre, del Consell,
ORDENE
CAPÍTOL I
Disposicions de caràcter general
Article 1. Àmbit d'aplicació
L'admissió de l'alumnat en els centres públics i en els ensenyaments concertats dels centres privats de la Comunitat Valenciana, que impartisquen ensenyaments d'Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Formació Professional específica de grau mitjà i Batxillerat, es regirà pel procediment establit en esta orde.
Article 2. Accés als centres
1. L'accés, per primera vegada, als centres i ensenyaments a què es referix l'article u requerirà procés d'admissió, excepte el que disposa l'apartat 3 d'este article.
2. El canvi de curs, cicle, etapa o nivell educatiu, dins del mateix centre o recinte escolar, i fins a la finalització de l'educació bàsica, no requerirà procés d'admissió, a excepció del canvi del primer al segon cicle de l'Educació Infantil.
3. Tampoc requerirà procés d'admissió l'accés, per primera vegada, a un centre que impartisca Educació Primària o Educació Secundària Obligatòria quan es tracte d'alumnat procedent d'un centre que impartix el segon cicle d'Educació Infantil o Educació Primària, respectivament, sempre que s'haja efectuat l'adscripció a què es referix l'article 7 del Decret 33/2007.
4. Així mateix, no requerirà procés d'admissió l'accés, per primera vegada, a un centre d'Educació Infantil de segon cicle de l'alumnat que procedisca d'un centre adscrit de segon cicle d'Educació Infantil incomplet, així com de l'alumnat d'Educació Primària que accedisca a un altre centre d'Educació Primària procedent d'un centre adscrit incomplet.
5. L'alumnat que curse determinats estudis en un centre i que sol·licite el canvi de modalitat lingüística no necessitarà sotmetre's a un nou procés d'admissió, sempre que hi haja places vacants.
La petició haurà de formular-se abans de la determinació de les vacants i haurà de ser acceptada, si és el cas, per l'òrgan competent en matèria d'admissió d'alumnat.
6. L'accés a una modalitat de Batxillerat o a un determinat cicle formatiu de Formació Professional de grau mitjà requerirà, en tot cas, procés d'admissió, amb independència del fet que l'alumne o alumna ja estiga cursant altres ensenyaments, inclús no obligatoris, en el mateix centre. El canvi de curs en la modalitat o cicle per al qual haja sigut admés no requerirà un nou procés d'admissió.
CAPÍTOL II
L'adscripció dels centres
Article 3. Adscripció dels centres
La Conselleria de Cultura, Educació i Esport podrà efectuar les adscripcions, a l'efecte d'admissió, que s'indiquen en l'article 7 del Decret 33/2007, després d'un estudi previ de les necessitats d'escolarització i d'haver efectuat la corresponent planificació educativa, havent escoltat, si és el cas, el Consell Escolar Municipal.
Les adscripcions hauran de resoldre's abans de l'1 de març anterior al curs per al qual seran efectives.
Article 4. Adscripció d'ofici
Les adscripcions que s'incoen d'ofici seguiran la tramitació següent:
1. Abans de l'1 de desembre cada Direcció Territorial de Cultura, Educació i Esport efectuarà les propostes, d'adscripció o de modificació de les adscripcions vigents, que considere oportunes.
Les propostes aniran acompanyades dels informes de la Inspecció Educativa. Les dites propostes, amb els informes indicats, es trametran a la Direcció General d'Ensenyament, la qual es pronunciarà, a la vista de la proposta i després del corresponent estudi de les necessitats d'escolarització i la planificació educativa, amb la consulta prèvia al Consell Escolar Municipal, o a l'Ajuntament si aquell no s'ha constituït.
2. La Direcció General d'Ensenyament, després dels corresponents estudis de necessitats d'escolarització i de planificació, podrà efectuar totes les adscripcions necessàries, sense perjuí que demane els informes que procedisquen.
Article 5. Adscripció dels centres privats concertats
Les adscripcions entre centres privats concertats que s'inicien a instància de la titularitat dels dits centres es realitzaran d'acord amb el que s'establix a continuació:
1. La sol·licitud d'adscripció, o de modificació de l'adscripció, es formularà conjuntament en un mateix document per la titularitat d'ambdós centres.
2. Haurà de presentar-se abans del 15 de novembre, i haurà de dirigir-se a la Direcció Territorial competent en matèria educativa en l'àmbit de la qual es troben ubicats els centres.
3. La Direcció Territorial tramitarà a la Direcció General d'Ensenyament, abans del 30 de desembre, la sol·licitud, amb la seua proposta, que s'acompanyarà de l'informe de la Inspecció Educativa.
4. La Direcció General, si de l'elaboració dels estudis d'escolarització i planificació preceptius es deduïx la improcedència d'accedir a allò que se sol·licita, traslladarà a la titularitat dels centres afectats les circumstàncies que determinen desestimar la seua sol·licitud perquè efectuen les al·legacions que creguen oportunes en el termini de 10 dies.
La Direcció General es pronunciarà en el termini de 15 dies. La petició es considerarà desestimada si la resolució no es dicta en el termini establit.
5. La titularitat dels centres podrà sol·licitar deixar sense efecte l'adscripció.
Si l'esmentada sol·licitud s'efectua amb l'acord previ dels titulars dels centres afectats per l'adscripció, esta tindrà efectivitat en el curs immediatament posterior.
En el cas que la petició de deixar sense efecte l'adscripció no es formule per totes les titularitats dels centres afectats, esta no produirà efectes fins que no hagen transcorregut dos cursos escolars.
En tot cas, la Direcció General es pronunciarà, i podrà modificar, per necessitats urgents d'escolarització, el termini en què es farà efectiu el que se sol·licita.
Els terminis per a sol·licitar deixar sense efecte l'adscripció i per a resoldre la dita sol·licitud seran els mateixos que per a la sol·licitud d'adscripció.
L'administració educativa podrà incoar expedient de revocació de l'adscripció de centres privats concertats, amb audiència prèvia dels interessats, quan la modificació de l'autorització d'unitats d'algun d'ambdós centres implique impossibilitat de garantir la plaça escolar a tot l'alumnat procedent dels centres adscrits.
Article 6. Adscripció d'un centre privat concertat a un centre públic
En l'adscripció d'un centre privat concertat a un centre públic, caldrà ajustar-se al següent:
1. La sol·licitud d'adscripció, o de modificació de l'adscripció, haurà de ser formulada, abans del 15 de novembre, pel representant de la titularitat del centre l'adscripció de la qual s'inste, i haurà de dirigir-se a la Direcció Territorial competent en l'àmbit de la qual s'ubiquen els centres afectats.
2. La Direcció Territorial tramitarà la sol·licitud a la Direcció General d'Ensenyament, abans de l'1 de desembre, adjuntant la seua proposta i l'informe de la Inspecció Educativa.
3. La Direcció General, si de l'elaboració dels estudis d'escolarització i planificació preceptius es deduïx la improcedència d'accedir a allò que se sol·licita, traslladarà a la titularitat del centre afectat les circumstàncies que determinen desestimar-ne la sol·licitud perquè efectue les al·legacions que crega oportunes.
La Direcció General es pronunciarà, transcorregut el termini per a formular al·legacions que no podrà ser inferior a 10 dies.
La petició es considerarà desestimada si la resolució no es dicta en el termini establit en l'article tres.
4. Podrà deixar-se sense efecte l'adscripció, bé d'ofici bé a instància del centre que la va sol·licitar. La Direcció General es pronunciarà, amb audiència prèvia de la titularitat del centre, i determinarà el termini en què esta es farà efectiva. En tot cas la resolució serà motivada.
Els terminis per a sol·licitar deixar sense efecte l'adscripció i per a resoldre esta sol·licitud seran els mateixos que per a la sol·licitud d'adscripció. La petició es considerarà desestimada si la resolució no es dicta en el termini establit en l'article tres.
Article 7.Criteris d'adscripció
1. L'adscripció dels centres determinada en els articles anteriors es podrà efectuar quan els centres estiguen ubicats en la mateixa localitat.
Quan en una mateixa localitat s'hagen configurat distintes àrees d'influència, els centres a adscriure han d'estar situats, ambdós, en la mateixa àrea o en àrees limítrofes. Excepcionalment podran fer-se adscripcions entre centres emplaçats en localitats diferents o en àrees d'influència no limítrofes sempre que pertanguen a la mateixa titularitat i impartisquen nivells o etapes educatives diferents.
2. Un centre d'Educació Primària compost per diverses línies podrà ser adscrit a dos centres d'Educació Secundària, quan la capacitat del centre no siga prou per a atendre l'adscripció de totes les línies del centre de Primària.
No s'acceptarà la sol·licitud d'adscripció a diversos centres si hi ha la possibilitat de fer-la en un únic centre, respectant el que indica l'apartat 5 d'este article.
3. Quan un centre d'Educació Primària s'adscriga a dos centres d'Educació Secundària, o un d'Educació Infantil de 2n cicle a dos d'Educació Primària, s'identificarà la línia o les línies que corresponguen a cada centre adscrit.
4. Els Centres d'Acció Educativa Singular de dos línies s'adscriuran, per línies, preferentment a dos centres de Secundària, per a facilitar la distribució del seu alumnat.
Sempre que hi haja possible adscripció alternativa (quan l'adscripció puga efectuar-se per separat a dos o més centres de Secundària del mateix àmbit territorial), s'evitarà que a un mateix centre de Secundària s'adscriguen diversos Centres d'Acció Educativa Singular.
5. Per a determinar l'adscripció dels centres docents, es tindrà en compte la interrelació dels factors següents:
a) La capacitat dels centres objecte d'adscripció i dels centres receptors ha de ser suficient, no sols per a garantir la plaça escolar a tot l'alumnat matriculat en el centre receptor, sinó també per a comptar amb les places escolars necessàries per a atendre l'alumnat procedent de les unitats del centre adscrit.
b) La proximitat dels centres objecte d'adscripció al centre receptor i la ubicació d'estos en la mateixa àrea d'influència o en àrees limítrofes. Esta proximitat ha d'entendre's com a distància relativa o ponderada entre els diferents centres objecte de l'adscripció.
c) L'adscripció s'efectuarà entre centres que compartixen modalitat o programa lingüístic i garantirà la continuïtat de l'escolarització de l'alumnat en el programa lingüístic en què estiga matriculat en el centre adscrit.
Article 8. Notificació de les adscripcions
Les resolucions per les quals s'accepten, es modifiquen o es deixen sense efecte les adscripcions dels centres docents es notificaran: a la direcció dels centres, quan es tracte de centres públics; a la titularitat, quan es tracte de centres privats concertats; i als Consells Escolars Municipals en l'àmbit d'acció dels quals s'ubiquen els centres objecte de la resolució. En el cas que estos no s'hagen constituït, la notificació es trametrà als Ajuntaments de les localitats on estiguen ubicats els centres.
CAPÍTOL III
Actuacions previes al procés d'admissió
Article 9. Calendari d'admissió
1. En el primer trimestre de l'any natural, la Direcció Territorial competent dictarà una resolució que determine el calendari d'admissió d'alumnat en els centres públics i privats concertats del seu àmbit competencial. Haurà de fixar, així mateix, el calendari extraordinari d'admissió exclusivament per a aquells centres i nivells que comporten proves extraordinàries de setembre.
2. L'esmentada resolució fixarà, de la mateixa manera, el calendari per a la confirmació de plaça, en els centres adscrits, que serà anterior al procés d'admissió.
3. En la resolució a què es referix este article, constaran necessàriament els terminis màxims de:
a) Confirmació de plaça.
b) Publicitat de les àrees d'influència.
c) Constitució de les comissions d'escolarització.
d) Publicació de les vacants existents en cada centre.
e) Presentació de sol·licituds d'admissió i dels documents acreditatius de les circumstàncies a què es referixen els articles 18 a 31 d'esta orde.
f) Publicació de les llistes d'alumnes admesos i no admesos.
g) Formalització de matrícula en els centres.
h) Comunicació de les vacants existents a què es referix l'article 19 d'esta orde.
4. La resolució contindrà, a títol informatiu:
a) L'import del salari mínim interprofessional fixat pel Govern de la Nació, per a l'any natural a què es referix la declaració de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques esmentada en l'article 26 d'esta orde.
b) Lletra determinada per sorteig que s'utilitzarà per a dirimir els empats en cicles formatius de Formació Professional, segons el que establix l'article 34.1 d'esta orde.
c) La manera en què els sol·licitants poden obtindre, per mitjans electrònics, la normativa aplicable en el procés d'admissió, els procediments vigents i el model oficial d'instància. (www.cult.gva.es).
d) Així mateix s'indicarà el procediment informàtic al qual poden accedir els centres docents per a obtindre els annexos i programes necessaris per a la gestió del procediment.
5. La Direcció Territorial podrà demanar de les Comissions d'Escolarització i dels centres tota la informació o els formularis que necessite per a la millor gestió dels processos d'escolarització.
Article 10. Confirmació de plaça
1. Per a fer efectiu el dret de continuïtat en el centre on figura adscrit el centre en què l'alumne està escolaritzat, a què es referix l'article 7 del Decret 33/2007, serà imprescindible que es formalitze la corresponent confirmació de plaça pels pares o tutors.
2. La confirmació de plaça s'efectuarà per mitjà de la presentació de la corresponent sol·licitud en el centre en què l'alumne estiga escolaritzat, segons el model oficial que figura com a annex II d'esta orde.
3. La sol·licitud, i si és el cas la documentació que l'acompanye, haurà de presentar-se en el termini establit a este efecte.
4. Els directors o titulars dels centres trametran al centre adscrit la relació nominal de l'alumnat que ha confirmat plaça, així com del que no ho ha fet, amb indicació del programa lingüístic seguit en el dit centre.
Esta relació anirà acompanyada de les sol·licituds de confirmació de plaça i, si és el cas, de la documentació al·ludida en l'apartat 3 d'este article.
5. Els directors territorials designaran un inspector o una inspectora d'educació perquè coordine i supervise l'assignació de places escolars en els centres afectats per l'adscripció.
6. Las actuacions de la direcció dels centres públics i de la titularitat dels centres privats concertats, així com de l'inspector o la inspectora, hauran d'assegurar, en tot cas, un lloc escolar a tot l'alumnat procedent d'un centre adscrit, llevat que l'alumne o alumna haja optat per no exercir el seu dret a confirmar plaça.
7. Una vegada finalitzada esta primera fase, la direcció dels centres públics i la titularitat dels centres privats concertats remetran a l'inspector citat en l'apartat 5 d'aquest article, la relació definitiva de l'alumnat que ha confirmat lloc escolar, així com la relació del que no ho haja fet i, si és el cas, de les vacants existents.
8. En el tauler d'anuncis de cada centre d'origen i de destí de l'adscripció es publicaran les llistes provisionals d'assignació de places escolars, també s'indicarà l'alumnat que no ha confirmat la continuïtat en el centre d'adscripció. Per a això s'utilitzaran els annexos II 1.1 i II 1.2 d'esta orde.
9. En el termini de tres dies hàbils podran formular-se, davant del director o del titular del centre d'Educació Secundària, les reclamacions que es creguen oportunes, les quals hauran de resoldre's en el termini de 5 dies hàbils. Transcorregut este termini, es publicaran en els taulers d'anuncis dels centres les llistes definitives d'assignació de places escolars. Per a això s'utilitzaran els annexos II 2.1 i II 2.2 d'esta orde.
Article 11. Àrees d'influència dels centres
1. La determinació de les àrees d'influència pel director territorial competent, a l'efecte d'admissió d'alumnat, haurà de regir-se pel que establix l'article 6 del Decret 33/2007.
2. La seua delimitació es farà pública per mitjà de la comunicació als consells escolars municipals i a les comissions d'escolarització dels domicilis inclosos en cada una de les àrees d'influència. Estos òrgans d'escolarització donaran trasllat de les esmentades àrees als centres afectats, els quals les publicaran als taulers d'anuncis respectius.
Article 12. Comissions d'escolarització
1. D'acord amb allò que determina l'article 13.1 del Decret 33/2007, en les localitats on hi haja dos o més centres, públics o concertats, del mateix nivell o etapa educativa, les direccions territorials competents, establiran la Comissió Municipal d'Escolarització.
Així mateix, també podrà establir les comissions d'escolarització de districte o sectorials que considere necessàries.
La constitució de les dites comissions haurà de realitzar-se amb prou antelació perquè les funcions preparatòries del procés d'admissió, atribuïdes a estes, puguen ser efectuades correctament.
2. L'àmbit territorial d'actuació de les comissions d'escolarització serà el que determine la corresponent Direcció Territorial, que establirà, així mateix, els procediments adequats que asseguren la coordinació entre aquelles per al compliment de les funcions que tenen atribuïdes.
3. En les localitats amb un sol centre escolar públic o concertat, quan no es constituïsca Comissió d'Escolarització, les actuacions que corresponguen a esta seran assumides per la Direcció Territorial que corresponga.
4. Les comissions d'escolarització, en la sessió constitutiva, fixaran el calendari de reunions a celebrar en el procés d'admissió de l'alumnat per a eixe curs escolar.
Este acord tindrà els efectes de convocatòria per a les reunions successives.
Article 13. Competències de les Comissions d'Escolarització
Les comissions d'escolarització s'ocuparan, en el seu àmbit respectiu, de:
1. Informar els interessats sobre els centres públics i privats concertats existents i sobre les places disponibles en estos.
2. Facilitar, als centres docents del seu àmbit, la informació i documentació necessària per a formalitzar les sol·licituds de plaça.
3. Rebre dels centres tota la informació i la documentació necessàries per a exercir les seues funcions.
4. Supervisar el procés d'admissió de l'alumnat i el compliment de les normes que el regulen.
5. Demanar la informació i la documentació que consideren necessària per a l'exercici de les seues funcions als centres docents, als ajuntaments o a les direccions territorials.
6. Comprovar que cada alumne ha presentat una única instància.
7. Comprovar que en els centres docents s'ha publicat en el tauler d'anuncis allò que s'ha indicat en l'article 20 d'esta orde.
8. Resoldre els problemes d'escolarització que li formulen els consells escolars o, si és el cas, les comissions de districte.
9. Resoldre les reclamacions formulades, en matèria d'admissió d'alumnat, contra els acords i decisions dels centres públics.
10. Informar la Direcció Territorial corresponent o la Comissió Municipal d'Escolarització, en el supòsit de comissions de districte, dels problemes d'escolarització del seu àmbit competencial, i proposar, si és el cas, l'adopció de les mesures pertinents.
11. Verificar, després de l'estudi de les dades del padró i les previsions de demanda de places escolars, el nombre de vacants existents i les sol·licituds sense atendre en els centres del seu àmbit competencial.
12. Escolaritzar l'alumnat que no haja obtingut plaça.
13. Quantificar i comunicar als centres les places assignades a cada un que es reserven per a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.
14. Facilitar a la direcció territorial competent les dades i la informació que li demande sobre el procés d'admissió de l'alumnat.
Article 14. Composició de les Comissions Municipals d'Escolarització
1. Les comissions municipals d'escolarització estaran integrades per:
a) El president del Consell Escolar Municipal, o la persona en qui delegue, que actuarà com a president de la comissió.
Si el Consell Escolar Municipal no estiguera constituït, ocuparà el lloc un representant designat per l'Ajuntament.
b) Dos representants de les associacions de pares i mares, en representació del sector públic i privat concertat respectivament.
c) Dos representants de les associacions d'alumnes: un pel sector públic i un altre pel sector privat concertat, en els nivells en què l'alumnat tinga representació plena en el consell escolar.
d) El director d'un centre públic.
e) El titular d'un centre privat concertat o el seu representant.
f) Els presidents de les comissions de districte, si n'hi haguera.
g) La representació de l'administració educativa, designada pel Director Territorial competent, en nombre no superior a tres.
2. En estes comissions, farà de secretari, amb veu però sense vot, el del Consell Escolar Municipal o un funcionari designat pel president del Consell Escolar Municipal.
3. El Consell Escolar Municipal designarà, entre els seus membres, les persones en qui recaiga la representació de pares, alumnat, direcció dels centres públics i titularitat dels centres docents privats concertats.
4. Els membres de la comissió podran acordar que es convoquen a les reunions totes les persones que es considere que poden contribuir a la millor consecució dels fins que esta té atribuïts. Estos actuaran com a assessors sense que tinguen la consideració de membres de la comissió.
Article 15. Les Comissions de Districte
1. Cada Direcció Territorial, després d'escoltar el Consell Escolar Municipal, podrà constituir les comissions de districte que es consideren necessàries, en funció del nombre de centres escolars existents.
2. Las comissions de districte, que en el seu àmbit exerciran les competències assignades en l'article 13 d'esta orde, podran referir-se a un nivell o etapa educativa o a més d'un, i estaran integrades per:
a) El president, que serà designat pel director territorial. Esta designació recaurà, preferentment, en un inspector o una inspectora d'Educació.
b) Els directors o les directores dels centres públics del districte.
c) Els titulars dels centres privats concertats del districte o els seus representants.
d) Dos representants de les associacions de pares i mares, i dos representants de l'alumnat, si és el cas, designats pel Consell Escolar Municipal.
e) Un membre del Consell Escolar Municipal, designat per l'ajuntament.
3. En l'acte de constitució, la comissió de districte designarà el secretari o la secretària de la comissió entre els directors o les directores dels centres.
Article 16. Les comissions sectorials d'escolarització
1. Quan concórreguen les circumstàncies previstes en l'article 13.4 del Decret 33/2007, la Direcció Territorial competent podrà constituir comissions sectorials d'escolarització perquè efectuen el procés d'admissió de l'alumnat en determinats nivells educatius, o, també, dins d'estos, per a determinades modalitats de Batxillerat en l'àmbit territorial que se'ls encomane. Els seus membres seran designats per la Direcció Territorial i estaran integrades, almenys, per:
a) President, que representarà l'administració educativa.
b) Secretari.
c) El director d'un centre públic.
d) El titular d'un centre privat concertat, o el seu representant.
e) Un representant de les associacions de mares i pares d'alumnes.
f) Un representant de les associacions d'alumnes, en el cas que es tracte de nivells en què estos tinguen representació.
g) Un representant de l'administració local, proposat per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies.
2. Quan determinades modalitats de Batxillerat compten amb àrees d'influència que comprenguen municipis corresponents a distintes províncies, les direccions territorials implicades podran constituir comissions sectorials d'escolarització, els membres de les quals hauran de ser designats conjuntament per les citades direccions territorials.
3. La Direcció Territorial establirà una comissió d'escolarització sectorial que s'ocuparà exclusivament del procés d'admissió en els cicles formatius de grau mitjà de Formació Professional que s'impartisquen en el seu àmbit competencial.
Article 17. Funcions de les Comissions sectorials de Formació Professional
Les comissions sectorials previstes en l'admissió de l'alumnat de Formació Professional tindran les mateixes funcions, en l'escolarització en estos ensenyaments, que les comissions municipals d'escolarització, tenint en compte les particularitats inherents del procés d'admissió per a estos ensenyaments.
Les comissions sectorials d'escolarització de Formació Professional s'ocuparan, en el seu àmbit respectiu, de:
1. Garantir als interessats la informació sobre els centres públics i privats concertats, i sobre les places d'estos ensenyaments disponibles en els dits centres.
2. Facilitar, als centres docents del seu àmbit, la informació i la documentació necessàries sobre el procés d'admissió i la formalització de les sol·licituds.
3. Comprovar que en els centres docents s'ha publicat en el tauler d'anuncis el calendari de matriculació, la normativa vigent i les places vacants, segons els models que figuren en els annexos XI, XXII.1, XXII.2 i XXII.3.
4. Resoldre els problemes d'escolarització que formulen els consells escolars, o, si és el cas, les comissions municipals d'escolarització.
5. Resoldre les reclamacions formulades en matèria d'admissió d'alumnat de Formació Professional.
6. Informar la Direcció Territorial o la Comissió Municipal d'Escolarització que corresponga, dels problemes d'escolarització del seu àmbit competencial, i proposar, si és el cas, l'adopció de les mesures pertinents.
7. Demanar, a les comissions municipals d'escolarització, el nombre de places que es reserven per a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.
CAPÍTOL IV
Distribució de l'alumnat amb necessitats específiques
de suport educatiu i determinació de vacants
Article 18. Llocs escolars per a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu
Per a la determinació, l'oferta i la cobertura de les places a reservar per a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, segons allò que determina l'article 9.3 del Decret 33/2007, se seguirà el procediment que es detalla a continuació:
1. En la sessió constituent, la Comissió Municipal d'Escolarització, per a quantificar les necessitats del seu àmbit competencial, reunirà la informació que necessite dels Servicis Socials de l'Ajuntament corresponent, dels centres d'atenció primària si n'hi ha, dels servicis psicopedagògics escolars i gabinets psicopedagògics municipals, de les institucions sanitàries i dels mateixos centres docents.
2. En l'esmentada informació hauran d'especificar-se i, si és el cas, documentar-se, les característiques de les necessitats que l'alumne presenta.
a) En el cas d'alumnat amb necessitats de compensació es descriuran les condicions socioculturals desfavorables: incorporació tardana al sistema educatiu, desconeixement dels idiomes de la Comunitat Valenciana per ser emigrant o refugiat, pertànyer a minories ètniques o culturals en situació de desavantatge social, escolarització irregular per itinerància familiar o per abandonament educatiu, residència en zones desafavorides socialment, culturalment o econòmicament, dependència d'institucions de protecció de menors, hospitalització prolongada, inadaptació al medi escolar.
Tota la informació disponible respecte a este alumnat es trametrà, segons corresponga, als servicis o gabinets psicopedagògics per a la determinació de les necessitats de compensació.
b) Per a l'alumnat amb Necessitats Educatives Especials, a més d'identificar l'alumnat, s'especificarà tan sols si es proposa l'escolarització en un centre ordinari i els recursos que, si és el cas, necessita l'alumne per a una correcta atenció educativa.
3. La Comissió d'Escolarització, a la vista de la informació remesa, determinarà l'alumnat a escolaritzar amb necessitats específiques de suport educatiu. Amb esta informació i amb l'experiència dels cursos escolars anteriors, decidirà les places escolars que es reservaran per a escolaritzar els alumnes detectats i per als que es puguen detectar més endavant, durant el període d'admissió d'alumnat.
La reserva de places tindrà en compte les reduccions de ràtio, fixades per resolució de la Direcció Territorial competent, per la qual s'escolaritze els alumnes objecte de dictamen. Així mateix es consideraran les que, si és el cas, puguen correspondre a aquells alumnes pendents de dictamen o resolució que previsiblement comporten al seu dia reducció de ràtio.
4. La comissió determinarà i comunicarà als centres les places escolars que, per a cada curs acadèmic i en els diversos nivells, ha de reservar el centre.
Per a quantificar-les, es tindrà en compte la capacitat del centre, les vacants existents en cada curs i l'alumnat d'estes característiques ja escolaritzat en el centre.
La comissió haurà de reservar les places de manera que es garantisca que l'alumnat, objecte d'escolarització per mitjà d'este procediment, no es concentre en un centre o en uns pocs centres de la localitat, i que siga distribuït equitativament entre tots els centres públics i privats concertats de l'àmbit geogràfic sobre el qual la Comissió d'Escolarització té competències.
El criteri d'alumnat d'estes característiques ja escolaritzat en el centre s'aplicarà en orde de menys a més proporció d'este alumnat respecte a la totalitat de la capacitat del centre, de manera que es tendirà a reequilibrar la situació ja existent.
D'allò que s'ha dit, s'exceptua l'alumnat que necessite equipaments singulars o dotacions professionals difícilment generalitzables.
5. Es traslladaran a la Direcció Territorial les actuacions relatives als instituts d'Educació Secundària afectats.
Així mateix es comunicarà a la Direcció Territorial si s'hi han detectat menors encara no escolaritzats amb necessitats educatives especials greus, a l'efecte d'elaborar els dictàmens d'escolarització i de determinar les disminucions de ràtio que procedisquen.
6. Les vacants de cada centre, reservades per a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu, s'oferiran i s'assignaran a l'alumnat de les esmentades característiques.
La Comissió d'Escolarització informarà els pares o tutors de l'alumne amb necessitats específiques de suport educatiu sobre les vacants reservades en els centres de la zona o àmbit geogràfic en què residixen, i els facilitarà, si és el cas, l'imprés de sol·licitud a fi i efecte que puguen triar tres opcions entre les places disponibles. La sol·licitud s'entregarà en el centre de primera opció.
Als sol·licitants se'ls aplicaran els mateixos principis del procediment general de sol·licitud i baremació (si el nombre de vacants reservades fóra inferior que el de sol·licitants) que a la resta de l'alumnat (publicitat de vacants, sol·licitud de centres en 1a, 2a o 3a opció, llistes d'admesos, reclamacions, etc.).
Les comissions d'escolarització comprovaran que no hi ha duplicitat de sol·licituds
a) Si el nombre de sol·licituds identificades fóra superior al de places reservades, a l'alumnat que excedisca se li assignarà plaça escolar en un dels centres en què queden places escolars vacants. La distribució serà equilibrada en la mesura que siga possible i seguint els criteris establits en l'apartat 4 d'este article.
b) Si el nombre d'alumnes sol·licitants fóra inferior al de places reservades, una vegada acabat el termini establit per a formalitzar matrícula, les places que queden lliures s'incorporaran al procés ordinari.
Els esmentats llocs s'assignaran a l'alumnat que inicialment no havia obtingut plaça, segons l'orde que figure en la llista de no admesos.
c) En les situacions detectades a partir d'esta data, s'oferiran als pares o tutors de l'alumnat les vacants disponibles, a fi que trien, entre les vacants, l'opció d'escolarització que consideren més oportuna.
Estes escolaritzacions es tindran en compte per a determinar les assignacions i reserves de plaça escolar en el procés d'escolarització dels cursos acadèmics següents.
d) Els centres docents hauran de comunicar, a la Inspecció Educativa i a l'Ajuntament corresponent, les places escolars que queden vacants, ja siga a l'inici del curs escolar per la no-presentació de l'alumnat que hi haja formalitzat matrícula, o bé al llarg del curs escolar pel trasllat de l'alumne a un altre centre docent.
En el cas que hi haja alumnat amb necessitats educatives especials, o que exigisca compensació educativa, pendent d'escolarització, i si així correspon segons el repartiment proporcional establit, s'assignarà al centre en què s'han produït vacants.
7. En les actuacions d'admissió d'alumnat a realitzar al setembre se seguirà el mateix procediment que establixen els apartats anteriors.
La inspecció educativa haurà d'informar els responsables dels centres que vagen a escolaritzar alumnat que exigisca compensació educativa de les convocatòries que haja efectuat la Conselleria de Cultura, Educació i Esport per a l'aprovació de projectes de compensació.
Article 19. Determinació de les places escolars vacants
1. En Educació Infantil i Educació Bàsica, els centres docents oferiran totes les places del primer curs del nivell inferior sostingut totalment amb fons públics.
En tot cas, oferiran totes les places de primer curs del segon cicle d'Educació Infantil, si disposen d'estos ensenyaments.
2. En Batxillerat, els centres docents públics i privats concertats en els dits ensenyaments, oferiran totes les places del primer curs de Batxillerat com a vacants, sense perjuí del dret prioritari a ocupar les vacants per l'alumnat del mateix centre que desitge cursar la modalitat de Ciències i Tecnologia, i d'Humanitats i Ciències Socials, segons el que preveu l'article 11.7) del Decret 33/2007.
3. En el primer curs dels cicles formatius de grau mitjà de Formació Professional, els centres públics i privats concertats en estos ensenyaments oferiran totes les places de primer.
4. Així mateix, en tots els ensenyaments s'oferiran les vacants existents en els cursos restants.
5. Per a determinar les vacants dels ensenyaments a què es referixen els apartats anteriors, es detrauran prèviament, quan n'hi haja, les places escolars destinades a l'alumnat que reunisca les característiques següents:
a) El del mateix centre que promocione a un altre curs o nivell, d'acord amb allò que determina l'article 11 del Decret 33/2007.
b) El que repetisca curs.
c) El procedent de centres adscrits que haja formalitzat la reserva de plaça.
d) El prèviament dictaminat, amb necessitats específiques de suport educatiu.
e) L'alumnat d'ensenyaments obligatoris que no dispose de servici educatiu en el seu lloc de residència i s'escolaritze en una altra localitat utilitzant el servici complementari de transport escolar.
f) L'alumnat d'ensenyaments obligatoris que no dispose de servici educatiu en el seu lloc de residència i s'escolaritze en una altra localitat utilitzant el servici complementari de residència escolar.
g) Esportistes d'elit: es reservarà una plaça per grup per a cursar cicles formatius de grau mitjà de Formació Professional, de la família d'Activitats Físiques i Esportives, de conformitat amb el que establix el Decret 13/2006, de 20 de gener, del Consell de la Generalitat, sobre els esportistes d'elit de la Comunitat Valenciana (DOGV de 24.01.2006).
h) Alumnat que accedix a cicles formatius de grau mitjà de Formació Professional: es reservarà el 20% de les vacants en el primer curs per a l'alumnat que accedisca per mitjà de la prova que establix l'article 41.2 de la Llei Orgànica 2/2.006, de 3 de maig, d'Educació i l'article 30 del Reial Decret 1538/2006, de 15 de desembre, pel qual s'establix l'ordenació general de la Formació Profesional del sistema educatiu (BOE de 3.01.2007).
Així mateix, es reservaran fins a dos vacants per a alumnat amb discapacitat, d'acord amb el que establix la disposició addicional segona del Reial Decret 1538/2006, de 15 de desembre.
6. Les vacants, reservades segons allò que s'ha exposat, que no hagen sigut ocupades se sumaran a l'oferta general i s'assignaren segons el que establix esta orde.
7. Les vacants a oferir per a cada curs i modalitat lingüística les determinaran:
a) La direcció dels centres públics, pel que fa a l'Educació Infantil i l'Educació Primària.
b) La titularitat dels centres concertats, pel que fa a tots els nivells.
c) La Direcció Territorial competent, pel que fa als centres d'Educació Secundària de titularitat de l'Administració Educativa.
8. Les relacions de places escolars disponibles, que s'ajustaran als annexos VII a XI d'esta orde, es remetran a la Comissió d'Escolarització.
CAPÍTOL V
Petició de plaça escolar
Article 20. Informació Pública
Les comissions d'escolarització comprovaran que cada un dels centres docents facilita la informació necessària i exposa en el tauler d'anuncis el següent:
1. Normativa reguladora de l'admissió de l'alumnat i en especial l'Annex I d'esta orde.
2. Les places vacants per al curs acadèmic al qual es referix el procés d'admissió, segons allò que s'ha assenyalat en l'apartat 8 de l'article anterior de la present orde.
3. Área d'influència del centre.
4. El calendari d'admissió d'alumnat que se cita en l'article quatre d'esta orde.
5. El projecte educatiu del centre.
Article 21. Model oficial de sol·licitud
1. Les sol·licituds s'ajustaran al model oficial, publicat en els Annexos III a V d'esta orde, que es facilitarà de manera gratuïta als centres escolars.
També podrà obtindre's per mitjans electrònics, segons s'indica en l'article 10.4 del Decret 33/2007 i en l'article 9.4 d'esta orde.
2. L'exigència d'altres dades diferents de les que es reflectixen en la sol·licitud haurà de ser autoritzada expressament per la Direcció Territorial competent.
No podrà autoritzar-se la inclusió de dades el coneixement de les quals puga implicar discriminació de l'alumnat, segons es disposa en l'article 3.3 del Decret 33/2007.
3. Cada sol·licitant presentarà una única sol·licitud, junt amb la documentació acreditativa de les circumstàncies a les quals es referix l'article 16 del Decret 33/2007, en el centre on sol·licita plaça en primera opció.
4. En tots els ensenyaments subjectes al procés d'admissió regulat en esta orde, excepte en els de Formació Professional, si l'alumnat no obté plaça en el primer centre que ha sol·licitat, la direcció o titularitat comunicarà esta circumstància a la Comissió d'Escolarització, que ho comunicarà al segon i, si és el cas, al tercer dels centres triats pel sol·licitant.
En cap cas deixarà d'oferir-se plaça escolar a un alumne o a una alumna que curse ensenyaments obligatoris, d'acord amb el procediment establit en esta orde.
Article 22. Presentació de les sol.licituds
1. En cas que la persona sol·licitant presente més d'una instància, o bé una instància i una confirmació de plaça, no es tindrà en compte cap d'estes, i es procedirà a escolaritzar-lo en algun dels centres en què, una vegada finalitzat el procés d'admissió, queden places vacants. De la mateixa manera s'actuarà respecte a les instàncies que es presenten fora de termini, i quan es comprove la falsedat de la documentació aportada per a acreditar les circumstàncies objecte de baremació.
2. Les sol·licituds d'admissió s'acompanyaran de la documentació que establixen els articles 23 a 31 d'esta orde.
3. Els sol·licitants de plaça escolar en un centre públic hauran d'aportar els documents acreditatius de les circumstàncies al·legades corresponents al centre en què sol·licita plaça escolar i les referides als centres als quals este estiga adscrit, en aplicació del que establix l'apartat 5 de l'article 84 de la Llei Orgànica 2/2006, que considera els centres públics adscrits a altres centres públics, que impartisquen etapes diferents, com a centres únics a l'efecte d'aplicació dels criteris d'admissió de l'alumnat.
Allò que determina este apartat també s'aplicarà als centres privats concertats adscrits a altres centres concertats que impartisquen etapes diferents.
4. La documentació aportada després de la data establida no serà tinguda en compte a l'efecte de baremació.
Article 23. Acreditació del criteri germans
1. Només es computarà l'existència de germans matriculats en el centre si estos hi cursen ensenyaments, i continuaran assistint-hi, durant el curs escolar per al qual se sol·licita l'admissió.
2. En els centres privats concertats, serà necessari que els ensenyaments cursats estiguen concertats.
3. Els òrgans competents dels centres verificaran estos aspectes.
4. Si els cognoms no foren coincidents, s'acreditarà la relació per mitjà del llibre de família, certificat, sentència per la qual s'adjudique la tutela i, si és el cas, la corresponent resolució administrativa, emesa per la conselleria competent en matèria de benestar social, en què es conferisca la guarda i acollida del menor.
Article 24. Acreditació del criteri pares treballadors del centre docent
La circumstància que els pares o tutors siguen treballadors en actiu en el centre docent, prevista en l'article 20 del Decret 33/2007, s'acreditarà per la titularitat o per la direcció, segons es tracte d'un centre privat concertat o d'un centre públic.
A l'efecte d'este article, tenen la consideració de treballadors actius en el centre:
1. En els centres públics: els funcionaris i el personal laboral de la Generalitat o de l'administració local que presten servicis efectius en el dit centre.
2. En els centres privats concertats: el personal docent i no docent que tinga subscrit contracte laboral vigent i directe amb el titular del centre.
Article 25. Acreditació del criteri domicili
1. El domicili familiar s'acreditarà per mitjà de la presentació del DNI del pare, la mare o el tutor, i d'un rebut recent d'aigua, llum o telèfon o contracte de lloguer. Si hi ha discrepància entre els domicilis que figuren en ambdós documents, es podrà requerir un certificat de residència expedit per l'Ajuntament.
2. El lloc de treball d'un qualsevol dels pares o del tutor podrà ser considerat, a instància del sol·licitant, amb els mateixos efectes de baremació que el domicili familiar, en l'admissió d'alumnes.
Per a la justificació d'esta circumstància, s'aportarà document que acredite suficientment la relació laboral i el domicili del centre de treball. En el cas de treballadors per compte propi, s'acreditarà l'alta en el cens d'activitats econòmiques i, si és el cas, l'alta en el règim especial de la Seguretat Social.
3. Quan l'alumne residisca en un internat, es considerarà, a l'efecte d'escolaritzar-lo, el domicili de la residència com a domicili de l'alumne i això sense perjuí de l'aplicació de les normes específiques per a este supòsit que es dicten en desplegament de l'apartat 2 de la disposició addicional quinta del Decret 33/2007.
Article 26. Acreditació del criteri renda de la unitat familiar
1. Per a l'obtenció de la puntuació pel concepte renda anual de la unitat familiar, serà requisit imprescindible omplir les dades que figuren en l'annex VI d'esta orde i l'autorització que hi apareix perquè l'administració educativa obtinga confirmació de les dades a través de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. A este efecte, tots els membres de la unitat familiar majors de 16 anys autoritzaran la dita comprovació amb la seua firma en el document que figura com a annex VI d'esta orde.
2. En cas que s'opte per no aportar l'annex VI, no es valorarà el criteri de rendes familiars establit pel Decret 33/2007. Tampoc es valorarà este criteri si un membre de la unitat familiar, major de 16 anys, no firma el citat annex.
3. La renda de la unitat familiar serà la corresponent a l'exercici fiscal anterior en dos anys a l'any natural en què se sol·licita la plaça escolar.
4. La renda de la unitat familiar es determinarà dividint els ingressos entre el nombre de membres que la componen.
A estos efectes, es considerarà unitat familiar la formada pels cònjuges i els fills menors de 18 anys, així com els majors d'esta edat i menors de 26 anys que convisquen en el domicili familiar i no perceben cap tipus d'ingrés.
5. En el cas de separació o divorci dels pares, no es consideraran els ingressos d'aquell que no visca en el mateix domicili de l'alumne.
Es considerarà membre de la unitat familiar el cònjuge del pare o mare de l'alumne que convisca en el mateix domicili.
6. La composició de la unitat familiar serà la corresponent al moment de presentar la sol·licitud.
Article 27. Acreditació del criteri discapacitat
La discapacitat dels alumnes, o dels germans, pares o tutors, s'acreditarà per mitjà de la corresponent certificació, emesa per la Conselleria de Benestar Social.
Article 28. Acreditació del criteri família nombrosa
La condició de membre de família nombrosa s'acreditarà aportant el títol oficial de família nombrosa a què fa referència l'article 4 de la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de Protecció de les Famílies Nombroses (BOE núm. 277, de 19.11.2003).
Article 29. Determinació del criteri circumstància específica
La circumstància específica, prevista en l'article 24 del Decret 33/2007, serà fixada i feta pública en el tauler d'anuncis del centre, amb caràcter previ a l'inici del procés d'admissió d'alumnat.
Article 30. Acreditació del criteri resultats acadèmics per a l'accés a Batxillerat
1. Els resultats acadèmics obtinguts per l'alumne es tindran en compte per a l'accés a Batxillerat.
2. Per a l'accés al Batxillerat, a la puntuació obtinguda en aplicació dels criteris establits en l'article 16, excepte el punt 9, del Decret 33/2007, s'hi afegirà la nota mitjana de l'Educació Secundària Obligatòria.
3. Per a l'accés al Batxillerat d'Arts, a la puntuació obtinguda, segons allò que s'ha indicat en l'apartat anterior, s'hi afegirà, a més, la nota mitjana de l'àrea d'Educació Plàstica i Visual de l'Educació Secundària Obligatòria.
4. Els alumnes aportaran, a més dels documents ressenyats amb caràcter general, certificació en què conste la nota mitjana obtinguda en Educació Secundària Obligatòria.
5. La certificació s'ajustarà al model que figura com a annex XXIII d'esta orde.
6. Esta certificació serà emesa pel centre docent en què l'alumne haja cursat l'últim curs dels corresponents ensenyaments.
S'expedirà en el termini de dos dies hàbils, exclòs el dissabte, comptats a partir de la finalització de les activitats lectives del corresponent curs escolar. El termini d'entrega en el centre on s'ha sol·licitat lloc escolar s'acabarà l'endemà.
Les certificacions corresponents a les proves extraordinàries s'entregaran respectivament en els terminis d'un dia, tant per a l'expedició com per al posterior lliurament, a comptar a partir de la data assenyalada en el calendari escolar per a la finalització de les dites proves.
7. La nota mitjana de l'etapa d'Educació Secundària Obligatòria serà la mitjana aritmètica de les qualificacions de totes les matèries o àmbits cursats per l'alumnat, expressada amb una aproximació de dos decimals per mitjà d'arredoniment.
La nota mitjana de l'àrea d'Educació Plàstica i Visual de l'etapa d'Educació Secundària Obligatòria serà la mitjana aritmètica de les qualificacions obtingudes en la dita àrea en tots els cursos d'esta etapa, expressada també amb una aproximació per arredoniment de dos decimals.
Es considerarà a l'efecte de càlcul l'última qualificació obtinguda en cada àrea de cada un dels cursos.
8. Quan les qualificacions no siguen aritmètiques, es valoraran segons l'escala numèrica següent:
Insuficient 3
Suficient 5,5
Bé 6,5
Notable 7,5
Excel·lent 9
Article 31. Acreditació del criteri resultats acadèmics per a l'accés als cicles formatius de grau mitjà
1. Per a l'accés als cicles formatius de grau mitjà de Formació Professional es considerarà exclusivament la nota mitjana obtinguda en l'Educació Secundària Obligatòria o estudis equivalents, o, si és el cas, la nota obtinguda en la prova d'accés, o l'obtinguda en la prova d'accés a la universitat per a majors de 25 anys.
2. Per a fer el càlcul de la nota mitjana es tindrà en compte el que s'establix en l'article anterior apartat 7, paràgrafs primer i tercer, i en l'apartat 8.
3. Caldrà aplicar, així mateix, allò que determinen els apartats 4, 5 i 6 de l'article anterior.
4. Les certificacions de la prova d'accés s'entregaran en el centre de primera opció en el mateix termini assenyalat per a l'entrega de les certificacions de graduat en Educació Secundària.
5. Juntament amb la sol·licitud d'admissió, per a les opcions de cicles formatius en horari nocturn, s'entregarà la documentació especificada en l'imprés mateix (annex V.E).
CAPÍTOL VI
Valoració de les peticions de plaça escolar
Article 32. Verificació de les dades aportades
1. Sense perjuí de la facultat dels consells escolars dels centres públics o dels titulars dels centres privats concertats per a demanar als sol·licitants la documentació que creguen necessària per a la justificació, en cada cas, de les situacions o circumstàncies al·legades, les comissions d'escolarització podran demanar als òrgans administratius competents les actuacions necessàries per a verificar-les.
2. Segons el que disposa l'article 33 del Decret 33/2007, la falsedat en les dades aportades donarà lloc a l'anul·lació de la sol·licitud, i l'alumne s'escolaritzarà en la forma prevista en l'article 22 d'esta Orde.
3. Si esta circumstància es coneix quan el curs escolar ja s'ha iniciat, el director territorial competent, amb caràcter excepcional i després de valorar el temps transcorregut i les especials circumstàncies que hi puguen concórrer, podrà disposar que l'alumne finalitze el curs en el centre i se sotmeta a nou procés d'admissió en el curs escolar següent.
4. La permanència excepcional en el centre, determinada en l'apartat anterior, no podrà ser considerada ni valorada a cap efecte en el cas que l'alumne o els seus germans concorreguen a un nou procés d'admissió en el mateix centre.
Article 33. Valoració de les sol.licituds
1. Una vegada rebudes les sol·licituds, si al centre hi ha prou places per a atendre-les totes, s'inclouran les sol·licituds, sense més ni més, en la llista provisional d'alumnes admesos que es traslladarà a la comissió d'escolarització corresponent o, si no n'hi ha, a la Direcció Territorial competent, especificant, si és el cas, les places vacants.
Este procediment no serà aplicable en l'admissió d'alumnat de cicles formatius de Formació Professional.
2. En els centres en què el nombre de sol·licituds siga superior al de places disponibles, l'òrgan competent per a l'admissió d'alumnes assignarà a cada sol·licitud la puntuació que corresponga, d'acord amb el barem establit en el capítol V del Decret 33/2007 i les ordenarà d'acord amb la puntuació obtinguda.
3. En l'assignació de vacants de primer curs de Batxillerat, en les modalitats d'Humanitats i Ciències Socials i de Ciències i Tecnologia, l'òrgan competent per a l'admissió de l'alumnat actuarà de la manera següent:
a) En primer lloc assignarà les vacants a l'alumnat procedent del mateix centre que haja sol·licitat continuar en este. Si hi ha més sol·licitants que places vacants, es baremaran segons allò que determinen els articles 30 i 36 d'esta orde.
b) A continuació, s'assignaran les places escolars a l'alumnat que reunisca les característiques fixades en els apartats 3, 4 i 5 de l'article 9 del Decret 33/2007.
c) Les vacants disponibles, si és el cas, s'assignaran a la resta de sol·licitants.
Article 34. Valoració de les sol·licituds de cicles formatius de grau mitjà de Formació Professional
1. L'assignació de vacants de primer curs de cicles formatius de grau mitjà de Formació Professional es realitzarà per mitjà d'una aplicació informàtica dissenyada a este efecte, que assignarà les places tenint en compte el que establix l'article 26 del Decret 33/2007.
Les vacants de segon curs dels dits cicles formatius seran assignades pel Consell Escolar dels centres públics o pel titular en el cas dels centres concertats. Este mateix sistema s'utilitzarà per a assignar les vacants de tercer i quart curs de cicles impartits en horari nocturn.
Si no s'obté plaça escolar en el centre de primera opció, es tramitarà als centres de segona i successives opcions.
Si no s'obté plaça en cap dels centres elegits, es remetran les sol·licituds no ateses a la Comissió d'Escolarització.
2. Els empats que es donen en la valoració de les sol·licituds de plaça escolar per a cursar estos ensenyaments es dirimiran ordenant els sol·licitants per orde alfabètic dels cognoms.
L'orde es fixarà a partir de la lletra determinada en el sorteig celebrat per la Conselleria de Justícia, Interior i Administracions Públiques per a establir l'orde d'intervenció dels aspirants a totes les proves selectives que se celebren durant eixe any natural.
Si en el moment de dictar la resolució en què es fixa el calendari d'admissió no s'ha celebrat el sorteig i no se n'ha publicat el resultat en el DOCV, s'aplicarà la lletra corresponent a l'últim sorteig celebrat.
3. Les sol·licituds, en què es podran marcar fins a cinc opcions per orde de preferència, s'ajustaran al model establit com a annex V i s'entregaran en el centre de primera opció.
4. Una vegada rebudes les sol·licituds, els centres introduiran totes les dades en l'aplicació informàtica.
Si no en eixe moment s'aporta la certificació en què conste la nota mitjana obtinguda en Educació Secundària Obligatòria o en la prova d'accés, esta dada s'introduirà posteriorment, després d'entregar el certificat en el termini determinat en l'apartat 6 de l'article 30 o en l'article 31.4.
5. La Comissió d'Escolarització de Formació Professional elaborarà els llistats d'acord amb els resultats obtinguts per l'aplicació informàtica.
Els centres tindran accés a estos llistats a través de la mateixa aplicació informàtica.
Estos llistats tindran el caràcter de relació provisional d'alumnat admés i no admés, s'ajustaran als annexos XVI i XVII, i s'exposaran en el tauler d'anuncis dels centres.
L'alumnat que no haja obtingut plaça escolar serà informat de les places escolars vacants per si vol formalitzar matrícula en alguna.
Article 35. Llista provisional de l'alumnat admés
1. Llevat del cas de Formació Professional, una vegada efectuada la baremació, els centres de primera opció elaboraran la llista provisional d'alumnes admesos en la qual figuraran els sol·licitants segons l'orde de la puntuació obtinguda fins a cobrir la totalitat de les places vacants. Esta llista s'ajustarà al model que figura com a annex XII d'esta Orde.
2. En el cas que hi haja alumnes que no resulten admesos, se'n farà la relació, igualment segons la puntuació obtinguda, en la llista d'alumnes no admesos que figura com a annex XIII d'esta orde.
3. Els llistats, en el termini que indique el calendari dictat per la Direcció Territorial i sempre abans de la seua publicació, es remetran a la Comissió d'Escolarització que corresponga, adjuntant la documentació aportada per l'alumnat no admés, amb vista a l'acreditació de les circumstàncies objecte de baremació.
Article 36. Llista provisional de l'alumnat admés en cicles formatius de grau mitjà de Formació Professional
1. La Comissió d'Escolarització, després de rebre les llistes provisionals dels centres docents del seu àmbit competencial, farà incloure els alumnes no admesos en el centre de primera opció en la llista provisional d'alumnes admesos del centre de segona opció, en el cas que queden vacants en este.
2. Quan hi haja més demandants que places vacants, es trametrà al centre de segona opció la documentació aportada perquè s'inicie una nova baremació d'estes sol·licituds, en funció de les circumstàncies al·legades i acreditades en relació amb este segon centre docent, les quals s'afegiran, segons la puntuació obtinguda, en la llista provisional d'alumnes admesos fins a cobrir la totalitat de les vacants existents.
3. Si tampoc obtinguera plaça escolar en el centre elegit en segon terme, s'aplicarà el mateix sistema respecte al centre de tercera opció.
4. En el cas que tampoc es puga escolaritzar en el tercer centre sol·licitat, les comissions d'escolarització posaran de manifest als pares o tutors o als alumnes, si és el cas, la relació de centres amb places vacants, perquè opten per alguna, d'acord amb el que, sobre això, establisca la Conselleria de Cultura, Educació i Esport.
Article 37. Publicació de la llista provisional de l'alumnat admés
1. Una vegada adjudicada plaça escolar als sol·licitants, la Comissió d'Escolarització trametrà les llistes provisionals d'alumnes admesos i no admesos a cada centre docent, el qual les haurà de fer públiques en el tauler d'anuncis.
2. En el llistat d'alumnes no admesos, figurarà el centre docent en què l'alumne ha obtingut plaça escolar. En el cas que no n'haja obtingut en cap dels centres sol·licitats en primera, segona o tercera opció, s'indicarà que s'ha de dirigir a la Comissió d'Escolarització per a informar-se de les places escolars que resten vacants.
3. Les llistes s'ajustaran als models que figuren com a annexos XII i XIII.
4. Les comissions sectorials de Formació Professional, a més de remetre les llistes provisionals als centres, s'ajustaran al que establix l'article 34 d'esta orde.
Article 38. Reclamacions contra la llista de l'alumnat admés
1. Les llistes provisionals d'alumnat admés i no admés podran ser objecte de reclamació, davant de l'òrgan competent del centre en el termini de 3 dies hàbils comptats des de la seua publicació.
2. Les llistes provisionals d'admesos en Formació Professional podran ser objecte de reclamació davant de la comissió sectorial en el termini de 3 dies des de la seua publicació en els centres. La reclamació es presentarà en el centre de primera opció, i este la tramitarà a la comissió sectorial.
3. A la vista de les reclamacions, l'òrgan competent aprovarà i publicarà, en els 2 dies posteriors, les llistes definitives d'alumnat admés i no admés, que s'ajustaran als models establits en els annexos XIV, XV, XVIII i XIX, i se'n trametrà una còpia a la Comissió d'Escolarització.
4. En el cas que l'admissió s'haja sol·licitat en un centre públic, els interessats podran formular reclamació contra les llistes definitives d'alumnat admés i no admés, en el termini de 2 dies hàbils des de la seua publicació, davant de la Comissió d'Escolarització que corresponga, la qual es pronunciarà en el termini de 3 dies, també hàbils.
Contra la dita resolució els interessats podran interposar recurs d'alçada davant de la Direcció Territorial corresponent en el termini d'un mes comptat des de la recepció de l'acord adoptat per la Comissió d'Escolarització o des del compliment del termini establit per a l'adopció de l'acord.
La resolució de la Direccció Territorial posarà fi a la via administrativa.
5. En el cas que l'admissió s'haja sol·licitat en un centre privat concertat, els interessats podran formular denúncia davant de la Direcció Territorial corresponent, la qual iniciarà, si és el cas, el procediment previst pels articles 61 i següents de la Llei Orgànica 8/1985, de 3 de juliol, Reguladora del Dret a l'Educació, modificats per la disposició final primera, punt 10, de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació.
CAPÍTOL VII
Matrícula i actuacions posteriors
Article 39. Formalització de matrícula
1. Els alumnes admesos hauran de formalitzar la matrícula en el període que establisca la Direcció Territorial en la resolució a què es referix l'article nou d'esta orde.
2. Si l'alumne no formalitza matrícula en el termini expressat, s'entendrà que renuncia la plaça escolar, en aplicació del que establix l'article 30 del Decret 33/2007.
3. Una vegada acabat el termini de matrícula, cada centre publicarà el llistat dels alumnes que, tot i que figuren en la llista d'alumnes admesos, no l'hagen formalitzada.
4. A les vacants que es produïren per renúncia, abandó o altres circumstàncies se sumaran les vacants existents de les reservades i detretes de l'oferta inicial a l'empara del que establix l'article 9 del Decret 33/2007.
5. Totes estes places escolars s'oferiran als alumnes que figuren en la llista de no admesos, segons l'orde de puntuació obtinguda.
Article 40. Documentació necessària per a la formalització de matrícula
1. Per a la formalització de la matrícula, a més de la sol·licitud presentada en el seu dia (annexos III, IV i V), s'aportaran:
a) El llibre de família o, si no n'hi ha, una certificació de la inscripció de naixement feta pel Registre Civil.
Esta documentació haurà d'acreditar que l'alumne complix els requisits d'edat establits en els articles 12, 16 i 22 de la Llei Orgànica 2/2006, d'Educació.
A este efecte es comprovarà que l'alumne complix o complirà el requisit de l'edat exigida, abans que acabe l'any natural en què s'inicia el curs acadèmic al qual pretén accedir.
b) Quan es tracte d'alumnes procedents d'un altre centre, presentaran la certificació de baixa del centre anterior amb expressió de la seua situació acadèmica.
La documentació aportada haurà d'acreditar que l'alumne complix els requisits acadèmics exigits per l'ordenament jurídic vigent per al nivell educatiu i curs al qual pretén accedir.
Esta certificació serà lliurada pel centre d'origen, s'ajustarà al model vigent i hi constaran els estudis que realitza o ha realitzat l'alumne en eixe any acadèmic.
c). El document sanitari obligatori per a l'inici d'etapa educativa establit en l'orde de 14 de gener de 1993, de la Conselleria de Sanitat i Consum (DOGV de 3.02.1993).
Este document, segons el que establix la disposició esmentada, es facilitarà en els centres receptors de sol·licituds de plaça i en els centres sanitaris, i serà omplit gratuïtament pel facultatiu que tinga a càrrec seu el control sanitari de l'alumne o alumna.
2. En els casos en què, per bé que hi haja hagut un canvi de centre, no es requerisca procés d'admissió, la documentació a què es referix l'apartat anterior es trametrà d'ofici d'un centre a un altre.
Article 41. Escolarització sobrevinguda
1. Una vegada finalitzat el procés, les comissions d'escolarització remetran a la Direcció Territorial corresponent la relació de vacants dels centres de la seua competència, ajustant-se als annexos XX, XXI, XXII, XXII.2 i XXII.3 d'esta orde.
2. L'alumnat que haja de ser escolaritzat després dels períodes normals d'admissió acudirà a la Comissió d'Escolarització corresponent, si n'hi ha, la qual li comunicarà tots els centres que disposen de places vacants, perquè trie en quin vol ser matriculat.
3. Els directors territorials adoptaran les mesures necessàries, dins del seu àmbit territorial, per a assegurar l'escolarització de l'alumnat per raons urgents o especials.
4. Quan siga necessari per a atendre les necessitats immediates d'escolarització de l'alumnat d'incorporació tardana, la Direcció Territorial podrà dictar una resolució motivada que acorde un increment del nombre màxim d'alumnes per aula, de conformitat amb el que establix l'article 30, 4t del Decret 33/2007.
Article 42. Custòdia de la documentació
1. Els centres docents hauran de conservar la documentació presentada pels sol·licitants de plaça fins al 31 d'octubre, pel que fa al procés ordinari, i fins al 31 de desembre, en el cas del procés extraordinari.
2. Quan es formalitze recurs o denúncia contra el procés d'escolarització per a l'accés a un curs determinat, la documentació relativa a este procés haurà de conservar-se fins que finalitze el dit recurs.
3. Una vegada finalitzats els terminis indicats, la documentació relativa a l'alumnat que ha obtingut plaça escolar s'arxivarà en l'expedient personal de cada un. La corresponent a l'alumnat no admés es destruirà.
4. Una vegada finalitzat el termini de custòdia, les comissions d'escolarització destruiran la documentació i els fitxers informàtics, si n'hi ha, que continguen informació personalitzada dels sol·licitants de plaça.
DISPOSICIONS TRANSITÒRIES
Primera
Fins que tinga lloc la implantació dels Batxillerats establits en la Llei Orgànica 2/2006, en els processos d'admissió d'alumnat s'utilitzarà l'annex IV bis, X bis i XX bis.
Segona
Continuaran aplicant-se les àrees d'influència que s'hagen determinat per al Batxillerat Tecnològic fins que es modifiquen expressament.
Tercera
L'alumnat que haja cursat el primer cicle d'Educació Secundària Obligatòria en un Col·legi d'Educació Primària, autoritzat provisionalment per a impartir estos ensenyaments, no haurà d'aportar certificació de baixa.
Este alumnat acreditarà la seua situació acadèmica per mitjà d'una única fotocòpia, degudament confrontada, que continga les pàgines 20 i 21 del seu llibre d'escolaritat en què consten, respectivament, els resultats de l'avaluació del primer i del segon curs d'Educació Secundària Obligatòria i l'acord de promoció de l'alumne al tercer curs dels dits ensenyaments.
Quarta
Les resolucions de les direccions territorials de Cultura, Educació i Esport, esmentades en l'article nou d'esta orde, es podran dictar durant el mes de maig per al procés d'admissió corresponent al curs escolar 2007/2008.
DISPOSICIONS ADDICIONALS
Primera
No obstant allò que establix amb caràcter general l'article 2.2 d'esta orde, s'efectuarà procés d'admissió quan en un centre no hi haja prou places en Educació Secundària Obligatòria per a acollir els alumnes procedents d'Educació Primària, per tindre autoritzades i concertades més unitats d'estos ensenyaments.
Segona
En els centres docents de caràcter singular acollits a convenis subscrits per la conselleria competent en matèria educativa amb altres entitats, es podrà establir un criteri específic referit a la singularitat del centre que definisca la prioritat d'accés de l'alumnat que reunisca un determinat criteri o condició.
Tercera
L'admissió d'alumnat, en els centres d'Educació Infantil dependents de la Generalitat, es regirà per esta orde.
Els centres que no tinguen constituït Consell Escolar hauran de constituir-lo necessàriament, només a l'efecte d'efectuar el procés d'admissió de l'alumnat. Per a això seguiran les normes generals de constitució dels consells escolars.
Quarta
1. L'alumnat que seguisca programes esportius d'alt rendiment i l'alumnat que curse ensenyaments reglats de Música i Dansa, gaudiran de les prioritats establides en l'article 85. 3 de la Llei Orgànica 2/2006 i 11. 6 del Decret 33/2007.
2. La seua prioritat d'accés als centres que determine la conselleria competent en matèria educativa, regulada en l'apartat 6 de l'article 11 del Decret 33/2007, s'aplicarà, si és el cas, una vegada assignades les vacants disponibles a l'alumnat que tinga dret a la continuïtat en el centre.
3. La designació del centre s'atindrà al procediment establit per a les adscripcions.
4. Es valorarà la proximitat entre els centres per a facilitar el desplaçament dels alumnes.
5. La circumstància de compatibilitzar estudis de règim general i ensenyaments artístics reglats s'acreditarà amb el certificat del centre corresponent.
6. La condició d'esportista d'elit s'acreditarà per mitjà de certificació expedida per la Direcció General de l'Esport de la conselleria competent en matèria esportiva.
7. Estos alumnes tindran, si és el cas, preferència per a l'assignació del torn de classes.
8. La Direcció General d'Ensenyament podrà autoritzar en els centres ordinaris la creació de grups específics d'alumnat inclòs en programes esportius d'alt rendiment.
9. Així mateix, es podran constituir en centres ordinaris grups específics d'alumnes que cursen simultàniament ensenyaments reglats de Música o Dansa i ensenyaments de règim general.
10. Estos grups es constituiran preferentment en centres amb dotacions esportives especials o en aquells que estiguen ubicats en les proximitats de les instal·lacions en què l'alumnat faça els seus entrenaments o curse els esmentats ensenyaments artístics.
11. En estos grups, l'alumnat que acredite ser esportista d'elit o que curse simultàniament ensenyaments reglats de Música o Dansa i ensenyaments de règim general, segons el cas, es baremarà en primer lloc. Si encara hi restaren vacants, es procedirà a baremar altres alumnes que no reunisquen els dits requisits per a comptar amb la dita prioritat.
DISPOSICIONS FINALS
Primera
Es faculta la Direcció General d'Ensenyament per a dictar totes les resolucions que siguen procedents i per a establir tots els procediments o suports que corresponguen per al desenvolupament i l'aplicació del que disposa la present orde.
Segona
Esta orde entrarà en vigor l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana i s'aplicarà en el procés d'admissió corresponent a partir del curs escolar 2007/2008 inclusivament.
València, 27 d'abril de 2007
El conseller de Cultura, Educació i Esport
ALEJANDRO FONT DE MORA TURÓN


linea
Mapa web