Ficha disposicion pc

Texto h2

diari

ORDRE de 13 de desembre de 2006, del conseller de territori i habitatge, per la qual s'aprova el model tipus de bases particulars per a l'adjudicació de programes d'actuació integrada. [2006/14606]

(DOGV núm. 5408 de 15.12.2006) Ref. Base de dades 6609/2006

ORDRE de 13 de desembre de 2006, del conseller de territori i habitatge, per la qual s'aprova el model tipus de bases particulars per a l'adjudicació de programes d'actuació integrada. [2006/14606]
De conformitat amb el que preveu l'article 131.6 de la Llei 16/2005, de 30 de desembre, de la Generalitat, urbanística valenciana i segons el que establix l'article 35 e) de la Llei 5/1983, 30 de novembre, de Govern Valencià.
ORDENE
Article únic
S'aprova el model tipus de bases particulars per a l'adjudicació de programes d'actuació integrada, de conformitat amb el que establix l'article 131.6 de la Llei 16/2005, de 30 de desembre, de la Generalitat, urbanística valenciana.
DISPOSICIÓ FINAL
El text íntegre del model de bases particulars per a l'adjudicació de programes d'actuació integrada es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat com a annex a aquesta ordre, per a coneixement general.
València, 13 de desembre de 2006.
El conseller de Territori i Habitatge,
ESTEBAN GONZÁLEZ PONS
ANNEX
BASES PARTICULARS PER A LA SELECCIÓ I ADJUDICACIÓ DEL PROGRAMA D'ACTUACIÓ INTEGRADA .............................
BASE I. OBJECTE DEL CONTRACTE
El present contracte té com a objecte el desplegament i l'execució del programa d'actuació integrada que s'especifica en les presents bases particulars, en les quals es regulen les condicions de caràcter tècnic, jurídic, econòmic i administratiu, per a la selecció d'una proposta de programa d'actuació integrada i d'un urbanitzador per al desenvolupament urbanístic de l'actuació. Especificant-se en l'annex I, apartat A.
BASE II. RÈGIM JURÍDIC (art. 286.1.d) del Reglament d'ordenació i gestió territorial i urbanística
El present contracte té naturalesa jurídica especial, i en tot el no previst en les presents bases particulars, s'aplicaran la Llei 16/2005, de 30 de desembre, de la Generalitat, urbanística valenciana i el Reglament d'ordenació i gestió territorial i urbanística, aprovat pel Decret 67/2006, de 19 de maig, del Consell de la Generalitat, i les bases generals de programació.
S'aplicaran supletòriament les disposicions contingudes en el títol IV del llibre II del Text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques, aprovat per Reial decret legislatiu 2/2000, de 16 de juny i les establides en el Reglament general d'aquesta llei, aprovat per Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, així com les normes que regulen la contractació administrativa de les entitats locals que s'apliquen.
En cas de contradicció entre els documents contractuals abans citats, l'ordre de prelació serà el següent: bases particulars de programació, bases generals de programació i contracte per al desplegament i execució del programa d'actuació integrada.
BASE III. ORDENACIÓ URBANÍSTICA VIGENT (art. 131.2.a) Llei urbanística valenciana
L'ordenació urbanística vigent en l'àmbit d'actuació és la que figura en l'apartat B de l'annex I.
BASE IV. MEMÒRIA DE NECESSITATS I OBJECTIUS DEL PROGRAMA D'ACTUACIÓ INTEGRADA (art. 131.2.b) Llei urbanística valenciana
1. MEMÒRIA DE NECESSITATS
Ha de justificar-se en la proposta de programació la necessitat d'abordar un desenvolupament urbà harmònic, sota un nou model que signifique una oferta de desenvolupament immobiliari, residencial, terciari i industrial d'alta qualitat, aprofitant al màxim les condicions naturals i d'accessibilitat del territori.
2. OBJECTIUS DE LA PROGRAMACIÓ
a) Gestionar la transformació jurídica de les finques afectades pel programa. En aquest sentit l'urbanitzador estarà obligat a:
. Demanar, dels corresponents registres (de la Propietat i Cadastre), tota la informació de les finques i titulars de drets i deures inclosos en l'actuació.
. Fitar i delimitar les parcel·les aportades a la reparcel·lació amb caràcter previ a la redacció del projecte.
. En cas d'existir, efectuar un estudi fefaent de les parcel·les semiconsolidades, amb la proposta de solució en els termes que preveu el capítol III del títol I de la Llei urbanística valenciana.
. Presentar per a la seua aprovació el projecte de reparcel·lació.
. Pagar als creditors nets abans que la reparcel·lació accedisca al Registre de la Propietat.
. Inscriure en el Registre de la Propietat les noves finques resultants, especialment les destinades al domini públic.
. Fer constar en el Registre de la Propietat les afeccions existents (carreteres, ferrocarril, barrancs i altres)
. Cancel·lar les finques cadastrals aportades a la reparcel·lació i inscriure les resultants en el cadastre.
. Qualssevol altres actuacions necessàries per a la transformació jurídica de les finques afectades.
b) Urbanitzar completament la unitat o unitats d'execució que constituïxen l'objecte del programa i realitzar les obres públiques addicionals que es necessiten, amb subjecció a les previsions temporals i econòmiques del programa (definint-se, a nivell general, aquelles obres necessàries per a garantir els serveis urbanístics i la seua connexió amb les infraestructures generals).
c) Connectar i integrar adequadament la urbanització amb les xarxes d'infraestructures d'energia, comunicacions i serveis públics existents, per a això ha de:
. Aportar informes de les administracions sectorials les competències de les quals resulten afectades per l'actuació (carreteres, xarxa ferroviària, domini públic hidràulic, domini públic maritimoterrestre i altres).
. Presentar, si és el cas, estudis i informes favorables per a realitzar les connexions amb les corresponents companyies subministradores (llum, aigua, gas, telefonia i altres).
. Incloure en el Projecte d'urbanització la construcció de les següents obres complementàries que siguen necessàries.
d) Suplementar les infraestructures i espais públics o reserves dotacionals en el que siga necessari per a no minvar ni desequilibrar els nivells de qualitat, quantitat o capacitat de serveis existents i exigibles reglamentàriament.
e) Obtindre els sòls dotacionals públics de l'àmbit de l'actuació a favor de l'administració gratuïtament. A l'efecte:
. L'urbanitzador efectuarà la seua inscripció en el Registre de la Propietat i traslladarà a l'administració el corresponent certificat acreditatiu d'això.
. Els entregarà en perfectes condicions, una vegada concloses les obres d'urbanització, estenent la corresponent acta d'entrega.
. Els transformadors d'energia elèctrica es consideraran equipament privat i s'entregaran a la companyia subministradora. Tant el sòl necessari per a la seua implantació com el cost d'aquesta ha de ser assumit per tots els propietaris afectats.
f) Obtindre l'aprofitament que legalment corresponga, amb destinació al patrimoni públic del sòl a favor de l'administració actuant de forma gratuïta.
g) Ordenar el repartiment equitatiu de les càrregues i beneficis de l'actuació entre els afectats. (L'ajuntament, en els supòsits en què procedisca el deure de cessió previst en l'article 13.6 de la Llei 4/2004, de 30 de juny, d'ordenació del territori i protecció del paisatge, ha d'establir els criteris de valoració i la seqüència per a fer efectiu el deure.)
h) Establir terminis per a edificar els solars resultants de l'actuació urbanitzadora, incloent un cronograma en què s'indique expressament el termini d'edificació dels terrenys propietat de l'urbanitzador o d'altres propietaris adherits a la seua iniciativa de programa.
i) Si és el cas, i amb caràcter complementari, es fixen com a objectius a càrrec de l'urbanitzador i sense que siguen repercutibles als propietaris de terrenys afectats, l'execució dels programes de restauració paisatgística, dins de l'àmbit del programa d'actuació integrada, d'acord amb les directrius establides en la Llei 4/2004, de 30 de juny, d'ordenació del territori i protecció del paisatge.
Tot això de conformitat amb el que ha establit l'apartat C de l'annex I.
BASE V. PARÀMETRES URBANÍSTICS (art. 131.2.c) Llei urbanística valenciana
Els paràmetres urbanístics són els establits en la fitxa de gestió que figura en l'apartat D de l'annex I.
BASE VI. CRITERIS I OBJECTIUS TERRITORIALS (art. 131.2.d) Llei urbanística valenciana
Els criteris i objectius territorials són els que establix l'apartat E de l'annex I.
BASE VII. CRITERIS D'ORDENACIÓ URBANÍSTICA (art. 131.2.d) Llei urbanística valenciana
Els criteris d'ordenació urbanística són els que establix l'apartat F de l'annex I.
BASE VIII. OBJECTIUS D'EDIFICACIÓ PRIVADA (art. 131.2.e) Llei urbanística valenciana
1. Els objectius d'edificació privada són els establits en l'apartat G de l'annex I.
2. Les condicions de les parcel·les edificables, el volum i la forma dels edificis, les condicions estètiques de l'edificació, com també la reserva d'aparcaments, seran els establits en els instruments de planejament que siguen d'aplicació i en concret en l'apartat G de l'annex I.
3. S'establix l'obligació de simultaniejar la urbanització i l'edificació en el percentatge mínim establit en l'apartat G de l'annex I.
BASE IX. PRESCRIPCIONS TÈCNIQUES DELS DOCUMENTS D'ORDENACIÓ I GESTIÓ (art. 131.2.f) Llei urbanística valenciana
Han d'enumerar-se detalladament tots els documents tècnics d'ordenació i gestió que han de ser presentats per l'aspirant a urbanitzador (pla parcial, document de justificació integració territorial, estudi de paisatge, ...) com també les prescripcions tècniques i formals que han de respectar-se en la seua elaboració i presentació davant de l'administració (maqueta, suport digital ...) de conformitat amb el que establix l'apartat H de l'annex I
BASE X. PRESCRIPCIONS TÈCNIQUES DEL PROJECTE URBANITZACIÓ (art. 131.2.h) Llei urbanística valenciana
El projecte d'urbanització ha de definir els detalls tècnics amb precisió suficient perquè puga ser executat, eventualment, sota la direcció de tècnic diferent del seu redactor original, i ha de complir el que establix l'article 52 del Text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques. No podrà modificar les previsions del pla que desenvolupa. En cap cas, podrà contindre determinacions sobre ordenació, règim del sòl o de l'edificació. Comprendrà tots i cada un dels documents assenyalats en l'art. 156.1 de la Llei urbanística valenciana i en l'article 350 del Reglament d'ordenació i gestió territorial i urbanística.
BASE XI. PREU DE LICITACIÓ (art. 286.1.h) del Reglament d'ordenació i gestió territorial i urbanística
El preu de licitació, que servix exclusivament de base per al càlcul de la garantia provisional, és l'establit en l'apartat I de l'annex I, d'acord amb el que preveu l'art. 140.1 de la Llei urbanística valenciana.
BASE XII. TERMINIS DE DESPLEGAMENT I EXECUCIÓ DEL PROGRAMA (art. 131.2.i) Llei urbanística valenciana i art. 286.1.i del Reglament d'ordenació i gestió territorial i urbanística
S'establixen, en l'apartat J de l'annex I els següents terminis màxims per a l'execució de les següents actuacions per part de l'urbanitzador:
A) Termini màxim per a la selecció de l'empresari constructor de l'obra civil d'urbanització, comptat des de l'aprovació del projecte de reparcel·lació.
B) Termini màxim per a la presentació del projecte de reparcel·lació.
C) Termini màxim per a l'execució de les obres d'urbanització comptador des de la selecció de l'empresari constructor.
D) Termini màxim d'edificació dels solars comptador des de la recepció de les obres d'urbanització.
BASE XIII. CAPACITAT PER A SER URBANITZADOR
1. Podran participar en el concurs per a la selecció i l'adjudicació del present programa d'actuació integrada totes les persones, naturals o jurídiques, espanyoles o estrangeres, que tinguen plena capacitat d'obrar, siguen o no propietàries dels terrenys afectats i reunisquen les condicions de solvència econòmica i financera, tècnica i professional exigibles segons les presents bases.
2. En cap cas podran ser urbanitzadors ni promoure programes d'actuació integrada les persones en què concórrega alguna prohibició de contractar de les previstes en l'article 20 del Text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques.
BASE XIV. SOLVÈNCIA ECONÒMICA I FINANCERA (art. 131.2.m) Llei urbanística valenciana
La justificació de la solvència econòmica i financera de l'urbanitzador s'acreditarà per un o alguns dels mitjans següents:
a) Informe d'institucions financeres o, si cal, justificar l'existència d'una assegurança d'indemnització per riscos professionals.
b) Si es tracta de persones jurídiques, presentació dels comptes anuals o d'extracte d'aquests, en el cas que la publicació d'aquests siga obligatòria en la legislació del país on l'aspirant a urbanitzador estiga establit.
c) Declaració sobre el volum global de negocis i, si cal, sobre el volum de negocis relacionat amb el desenvolupament i la promoció d'actuacions semblants que són objecte de concurs, corresponent com a màxim als tres últims exercicis.
BASE XV. SOLVÈNCIA TÈCNICA I PROFESSIONAL (art. 131.2.m) Llei urbanística valenciana
1. La justificació de la solvència tècnica i professional de l'urbanitzador s'acreditarà per un o més dels mitjans següents:
a) Presentació d'una llista dels programes d'actuació integrada, o instruments o contractes relacionats amb el planejament i la gestió urbanística semblants, promoguts i gestionats pel concursant.
b) Indicació de l'equip tècnic, estiga o no integrat en l'estructura organitzativa de l'urbanitzador, que participarà en la gestió del programa d'actuació integrada, i especialment dels responsables del control de qualitat.
c) Titulacions acadèmiques i professionals del personal de direcció de l'urbanitzador.
d) Declaració que indique la mitjana anual de personal, amb menció, si és el cas, del grau d'estabilitat en l'ocupació i la plantilla del personal directiu durant els tres últims anys.
e) Declaració del material, instal·lacions i equip tècnic amb què compte l'urbanitzador per al compliment dels seus compromisos.
f) Declaració de les mesures adoptades per a controlar la qualitat durant el desplegament i l'execució del programa d'actuació integrada, incloent els mitjans d'estudi i investigació de què es dispose.
g) Declaració de les mesures de gestió mediambiental que el concursant està disposat a aplicar durant el desplegament i l'execució del programa d'actuació integrada.
2. Si per raons justificades en cada cas concret l'urbanitzador no estiguera en condicions de presentar la documentació sol·licitada per l'ajuntament, podrà acreditar la seua solvència tècnica i professional basant-se en la solvència d'altres entitats, amb independència dels vincles jurídics que tinguen establits entre ells, havent de demostrar en aquest cas davant de l'ajuntament que comptarà amb els mitjans necessaris per a l'execució del programa d'actuació integrada, presentant els compromisos o documents d'anàloga naturalesa que hagen subscrit entre ambdós. L'anterior s'aplicarà, en tot cas, quan concórrega a la licitació una agrupació d'interés urbanístic.
3. La justificació de la solvència tècnica i professional de les agrupacions d'interés econòmic, unions temporals d'empreses o altres agrupacions de persones naturals o jurídiques que decidisquen concórrer conjuntament al concurs podrà basar-se en els requisits de solvència d'almenys, un dels seus membres.
BASE XVI. GARANTIES
1. Els que desitgen participar en el procediment de licitació d'un programa d'actuació integrada han de constituir en la forma i als efectes previstos en el Text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques, una garantia provisional equivalent al 2 per cent de l'estimació aproximada de les càrregues del programa, IVA no inclòs, la qual ascendix a la quantitat que establix l'apartat K de l'annex I.
2. La garantia provisional respondrà del manteniment de les propostes de programa pels licitadors fins a l'adjudicació, i de la proposta de l'adjudicatari fins a la formalització del contracte per al desplegament i l'execució dels programes d'actuació integrada.
3. La garantia provisional serà confiscada a aquells licitadors que retiren injustificadament la seua proposició abans de l'adjudicació definitiva.
4. La garantia definitiva, que s'ha de constituir en la forma i a l'efecte previst en el Text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques, s'establix en un 10 per cent del valor de les càrregues d'urbanització, IVA no inclòs, del programa d'actuació integrada aprovat. S'ingressarà en termini màxim de 15 dies a comptar de la notificació de l'acord d'aprovació i adjudicació del programa.
5. Cal elevar la garantia definitiva al 20 per cent en els supòsits d'aprovació de programes d'actuació integrada en els quals les càrregues urbanístiques es troben sotmeses en presumpció de temeritat calculada en els termes establits en la legislació de contractes de les administracions públiques.
BASE XVII. PRESENTACIÓ DE PROPOSICIONS
1. Els que desitgen prendre part en la licitació han de presentar en el termini i lloc que establix l'apartat L de l'annex I, les seues proposicions, integrades per tres sobres, identificats en el seu exterior amb la indicació de la licitació a què concórreguen i firmats pel licitador o persona que el represente i indicant el nom i cognoms o raó social del proponent amb la següent documentació en idioma castellà o valencià:
SOBRE A. Alternativa tècnica, es presentarà obert.
SOBRE B. Proposició juridicoeconòmica, es presentarà en sobre tancat.
La documentació que apareix en aquests sobres serà objecte de valoració a l'efecte d'aprovació del programa i adjudicació de la condició d'urbanitzador.
SOBRE C. Es presentarà amb el títol de Documentació i contindrà la documentació següent:
a) Si és una societat mercantil ha de presentar escriptura de constitució inscrita en el Registre Mercantil. Tractant-se d'una agrupació d'interés urbanístic, es presentarà escriptura pública de constitució, com també inscripció en el Registre d'Agrupacions d'Interés Urbanístic que depén de la conselleria competent en urbanisme.
b) Els que compareguen o firmen proposicions en nom d'un altre o en representació de societat o persona jurídica, presentaran escriptura de poder inscrita, si és el cas, en el registre mercantil o registre públic corresponent.
c) Quan el que fa l'oferta actue en nom propi i siga empresa individual, ha de presentar DNI o fotocòpia legalitzada d'aquest.
d) Resguard acreditatiu d'haver constituït la garantia provisional en els termes exigits en la base XVI.
e) Declaració responsable de no estar sotmés en cap de les prohibicions per a contractar, establides per la legislació reguladora de la contractació administrativa, incloent el fet de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la seguretat social imposades per les disposicions vigents.
f) Els documents que acrediten els requisits de solvència tècnica i professional, econòmica i financera.
g) Els concursants estrangers han d'adjuntar una declaració de sotmetiment exprés a la jurisdicció dels jutjats i tribunals espanyols de qualsevol ordre, per a totes les incidències que, de manera directa o indirecta, pogueren sorgir durant el procediment d'adjudicació i durant el desplegament i execució del programa d'actuació integrada, amb renúncia expressa, si cal, al fur jurisdiccional estranger que puga correspondre'ls.
h) Declaració jurada o acta notarial acreditativa d'haver-se practicat o intentat practicar els avisos a què es referix l'article 134.4. En tot cas, amb caràcter previ a l'adjudicació, l'ajuntament requerirà a l'adjudicatari proposat la justificació documental íntegra d'aquests extrems.
i) En cas de concórrer a la licitació unes quantes empreses, compromeses amb la constitució d'una unió temporal, cada una d'aquestes ha d'acreditar la seua personalitat jurídica i capacitat, indicant els noms i circumstàncies dels empresaris que subscriuen les proposicions, la participació de cada una d'elles, i designant la persona o entitat que, durant la vigència del contracte, ha d'ostentar la representació de la unió davant de l'administració, com també el compromís formal de constituir-se en Unió Temporal d'Empreses en cas de resultar adjudicataris.
2. Cada concursant no podrà presentar més d'una proposició, ni formular variants. Tampoc podrà subscriure cap proposta en unió temporal amb altres si ho ha fet individualment o figurar en més d'una agrupació. L'incompliment d'estes normes donarà lloc a la no-admissió de totes les propostes de programa presentades per aquest.
3. Si l'últim dia del termini de presentació de proposicions coincidira amb dissabte, diumenge o festiu, el termini es prolongarà fins al següent dia hàbil.
4. Així mateix, els licitadors han d'incorporar a les seues propostes de programa una acta notarial acreditativa del sotmetiment a informació pública pel termini d'un mes dels documents establits en l'article 293.1 i 307 del Reglament d'ordenació i gestió territorial i urbanística. A l'efecte, els concursants protocol·litzaran els documents assenyalats anteriorment per mitjà d'acta autoritzada per un notari amb competència territorial en el municipi afectat i depositarà una còpia d'aquests en la seu de l'ajuntament, exposant-los al públic pels seus propis mitjans, inserint un anunci en el Diari Oficial de la Generalitat i en un diari no oficial d'àmplia difusió en la localitat, només a l'efecte de la presentació d'al·legacions.
BASE XVIII. CONTINGUT MÍNIM DE L'ALTERNATIVA TÈCNICA
L'alternativa tècnica del programa d'actuació integrada tindrà el contingut següent:
a) Identificació del document de planejament que regule l'ordenació detallada que s'ha de desenvolupar, si aquest estiguera ja aprovat amb anterioritat al present concurs. En qualsevol altre cas, l'alternativa tècnica ha d'anar acompanyada necessàriament d'un document de planejament que incloga una proposta d'ordenació detallada per a l'àmbit d'actuació.
b) Àmbit de l'actuació. Es permetrà la redelimitació de l'àmbit territorial que s'ha de programar per part de l'alternativa tècnica en les condicions establides en l'apartat M de l'annex I. En defecte de previsió expressa, únicament tindrà lloc quan tinga com a objecte l'ampliació de la xarxa primària i secundària prevista en el planejament vigent. En tot cas, s'ha d'assegurar el suplement de dotacions de xarxa primària i de xarxa secundària que exigisca l'ampliació i la seua deguda integració en l'estructura urbanística del pla.
c) Justificació del compliment de les condicions d'integració de l'actuació amb l'entorn.
d) Existència o no d'agrupació d'interés urbanístic i, si és el cas, estatuts i acords socials d'aquesta.
e) Terminis que es proposen per al desenvolupament de l'actuació, determinant-se tant el corresponent a les obres d'urbanització com a les obres d'edificació dels solars resultants.
f) Projecte d'urbanització.
g) Enunciat dels objectius complementaris que es proposen d'acord amb el que disposa la Llei urbanística valenciana, amb indicació expressa, si és el cas, dels compromisos d'edificació simultània a la urbanització que estiga disposat a assumir per damunt del mínim legal.
h) Mesures de control de qualitat i compliment de les normes de qualitat ambiental, si és el cas.
i) Inventari preliminar de construccions, plantacions i instal·lacions la demolició, destrucció o eradicació de les quals exigisca la urbanització.
j) Estimació preliminar i general d'aquelles despeses d'urbanització variables l'import de les quals, fins i tot sent repercutible als propietaris, no es puga determinar per la concurrència d'ofertes.
k)Si la proposta de Programa modifica l'ordenació estructural, ha d'incorporar la documentació establida per a aquests supòsits en la Llei urbanística valenciana.
Ha de contindre's el compromís del licitador d'edificar de forma simultània a l'execució de la urbanització un percentatge mínim establit en l'apartat G de l'annex I.
BASE XIX. PROPOSICIÓ JURIDICOECONÒMICA
1. La proposició juridicoeconòmica ha d'incloure necessàriament la documentació relativa als següents aspectes, de conformitat amb el que establix l'apartat N de l'annex I:
a) Regulació de les relacions de l'urbanitzador i els propietaris i, en particular, la modalitat de retribució al promotor i informació suficient que permeta als propietaris conéixer les conseqüències econòmiques que comporte per a ells la proposta i l'elecció de cada modalitat de retribució.
b) Expressió de les magnituds urbanístiques rellevants establides pel planejament que incidisquen en la determinació dels drets d'adjudicació.
c) Acreditació de la titularitat i identificació gràfica i registral dels terrenys, dins de l'àmbit de l'actuació i a disposició de l'urbanitzador, siguen de la seua propietat o d'altres propietaris amb què tinga contracte suficient, que hagen de quedar afectes, amb garantia real inscrita en el Registre de la Propietat, al compliment de les obligacions pròpies d'aquest urbanitzador, en ocasió de la firma del contracte, per a assegurar l'execució dels objectius imprescindibles o complementaris del programa. L'afecció es traslladarà a les finques de resultat que s'adjudiquen després de la reparcel·lació.
d) Full resum de les dades econòmiques rellevants segons model que s'aprove reglamentàriament.
e) Descripció dels següents elements economicofinancers relatius a les càrregues urbanístiques:
. Pressupost de licitació de l'obra d'urbanització: amb l'abast previst en l'article 168.1.a i b de la Llei urbanística valenciana.
. Cost de projectes: cost de redacció i direcció dels projectes tècnics, especificant cada projecte, a què es referix l'article 168.1.c de la Llei urbanística valenciana.
. Despeses de gestió: despeses de gestió de l'urbanitzador, calculats en un percentatge del que represente la suma de les partides corresponents a conceptes anteriors.
. Benefici de l'urbanitzador: benefici empresarial de l'urbanitzador, calculat en un percentatge de la suma dels conceptes expressats en els apartats anteriors, que, en cap cas, podrà superar el 10%.
. Càrregues d'urbanització: càrregues d'urbanització que l'urbanitzador es compromet a repercutir, com a màxim, als propietaris afectats pels conceptes anteriorment expressats.
. Coeficient de canvi: part alíquota de l'aprofitament objectiu, expressada en tant per u, que correspon a l'urbanitzador en concepte de retribució en sòl per les càrregues d'urbanització, aplicable respecte als propietaris acollits a la dita modalitat de retribució.
. Preu del sòl a l'efecte de canvi: preu del sòl al qual, en coherència amb el coeficient de canvi, es descomptaran de les càrregues d'urbanització els terrenys d'aquells propietaris que retribuïsquen amb aquests l'urbanitzador.
. Finançament: condicions de finançament oferides per l'urbanitzador per al pagament de les quotes d'urbanització aquells propietaris que acollits a aquestes, si és el cas, recolzades per una entitat financera registrada com cal.
f) Informació sobre la possibilitat d'optar per la modalitat de retribució en diners, i mode, condicions i terminis per a l'exercici d'aqueixa opció de retribució.
g) Estimació preliminar de la repercussió unitària per metre quadrat de les despeses variables i de la indemnització individualitzada que corresponga als interessats per construccions i plantacions que hagen de desaparéixer o per altres conceptes.
2. La proposició juridicoeconòmica es presentarà degudament firmada i datada.
3. No s'acceptaran aquelles proposicions que tinguen omissions, errors o ratllades que impedisquen conéixer clarament tot allò que l'ajuntament estime fonamental per a la proposició juridicoeconòmica.
BASE XX. ADMISSIBILITAT DE VARIANTS (ART. 131.2.g) de la Llei urbanística valenciana
1. Únicament es consideraran variants les modificacions de caràcter tècnic i mai les de caràcter econòmic, sempre que, aquestes últimes no alteren substancialment l'ordenació urbanística proposada.
2. No es consideraran variants, per la qual cosa seran admissibles en tot cas, les modificacions de l'àmbit territorial que suposen mers retocs o ajustaments de detall en algun punt perimetral de l'actuació o de les seues connexions viàries, o quan el terreny afegit, per la seua escassa dimensió, no siga tècnicament susceptible de programació autònoma.
3. En cas d'admetre's, cada aspirant a urbanitzador pot presentar una única variant.
4. La presentació d'una variant en cap cas legitimarà la presentació d'una nova proposició juridicoeconòmica.
5. L'ajuntament podrà triar, d'entre l'alternativa original i la variada, aquella que millor satisfaça els interessos públics, aplicant-se-li la proposició juridicoeconòmica formulada i sense poder modificar en cap cas el contingut de les bases particulars.
6. No s'entendrà com a alternativa tècnica l'avanç de planejament que formule qui inste la iniciació del procediment de programació. En conseqüència, el referit aspirant podrà presentar alternativa tècnica, que no es considerarà variant del seu avanç de programació, tot això respecte al que disposen les bases generals i particulars que regulen el procediment.
BASE XXI. CRITERIS D'ADJUDICACIÓ (art. 286.1.j) del Reglament d'ordenació i gestió territorial i urbanística
Els criteris d'adjudicació són els establits en l'apartat O de l'annex I.
BASE XXII. ADJUDICACIÓ DEL PROGRAMA (art. 286.1.g) del Reglament d'ordenació i gestió territorial i urbanística
1. El programa d'actuació integrada s'aprovarà condicionat a l'efectiva realització de les obres assenyalades en l'apartat P de l'annex I.
2. Amb anterioritat a la firma del contracte amb l'ajuntament, l'adjudicatari del programa d'actuació integrada ha de presentar resguard acreditatiu d'haver constituït la garantia definitiva en els termes que preveu la base XVI de les presents bases particulars i aportar certificat positiu de trobar-se al corrent de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i resguard acreditatiu d'haver constituït la garantia definitiva del cost de les indemnitzacions, preus justos i despeses de reallotjament necessàries per a realitzar l'actuació, la totalitat del cost de les obres d'urbanització complementàries i un 7 per 100 del cost de les obres d'edificació.
BASE XXIII. FORMALITZACIÓ DEL CONTRACTE
1. En el termini d'un mes a partir de la notificació de l'acord d'aprovació i adjudicació del programa d'actuació integrada a l'adjudicatari, es formalitzarà en document administratiu del contracte per al desplegament i l'execució del programa d'actuació integrada. El document de formalització serà firmat per l'alcalde, l'urbanitzador i el secretari de la corporació a l'efecte de fedatari públic, i s'annexarà a aquest un exemplar de les bases particulars de programació.
2. El contracte podrà elevar-se a escriptura pública quan ho sol·licite alguna de les parts. En tot cas, les despeses derivades del seu atorgament seran assumides per l'urbanitzador.
3. Si per causa imputable a l'urbanitzador no poguera formalitzar-se el contracte dins del termini indicat, l'ajuntament pot acordar la resolució d'aquest, seguint a l'efecte el procediment establit en el Text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques.
BASE XXIV. DICTAMEN DEL CONSELL DEL TERRITORI I PAISATGE (art. 286.1.c) del Reglament d'ordenació i gestió territorial i urbanística
En els supòsits establits en la Llei urbanística valenciana ha de demanar-se l'informe del Consell del Territori i Paisatge.
BASE XXV. COMPLIMENT
1. El contracte s'entendrà acomplit amb motiu de l'adequada execució de la totalitat de les prestacions incloses en aquest, extingint-se una vegada l'urbanitzador haja procedit al seu total compliment per mitjà de la recepció de les obres d'urbanització a favor de l'ajuntament.
2. Una vegada finalitzades les obres d'urbanització, l'urbanitzador realitzarà oferiment formal a l'ajuntament de la recepció de les obres d'urbanització, prèvia remissió per l'urbanitzador de tots els certificats d'obres, les factures emeses per l'empresari constructor i la documentació que justifique el pagament efectiu de les obres.
3. Perquè puga operar la recepció definitiva de les obres, de forma tàcita o expressa, ha d'haver-se liquidat prèviament i definitivament el programa.
4. L'ajuntament disposarà d'un termini de tres mesos per a inspeccionar les obres d'urbanització i, si és el cas, requerir a l'urbanitzador l'esmena d'aquelles deficiències apreciades, amb indicació del termini per al seu compliment, que es consignarà en una acta de recepció provisional. A l'acte de recepció assistiran, en tot cas, un facultatiu designat per l'ajuntament, el facultatiu encarregat de la direcció de les obres, l'urbanitzador i el contractista, ambdós assistits, si ho estimen oportú, per un facultatiu.
Una vegada esmenades les deficiències apreciades, l'ajuntament estendrà una acta de recepció definitiva que acreditarà el compliment del contracte i la seua extinció, començant llavors el termini de garantia.
5. La recepció de les obres d'urbanització s'entendrà produïda als tres mesos del seu oferiment formal a l'ajuntament sense resposta administrativa expressa, o des que queden obertes a l'ús públic.
6. El termini de garantia serà de dotze mesos des del moment que s'entenguen rebudes per l'ajuntament. Durant aquest període, el contractista respondrà dels defectes constructius que es manifesten. Finalitzat aquest període, procedirà la devolució de les garanties prestades per l'adjudicatari.
BASE XXVI. RESOLUCIÓ
1. Són causes de resolució del contracte les previstes en el Text refós de la Llei de contractes de les administracions públiques, com també les derivades de la incapacitat legal sobrevinguda de l'urbanitzador i les altres previstes en la legislació general aplicable a les seues relacions amb l'administració.
2. Són també causes de resolució del contracte les següents:
a) La mort o incapacitat sobrevinguda de l'urbanitzador o l'extinció de la seua personalitat jurídica.
b) La declaració de fallida, de suspensió de pagaments, de concurs de creditors o d'insolvent fallit en qualsevol procediment o l'acord de quitament i espera.
c) La falta de prestació en termini de la garantia definitiva.
d) La no. formalització del contracte en termini.
e) La demora injustificada en el compliment dels terminis fixats en les bases generals i particulars de programació, i la resta de terminis establits en la Llei urbanística valenciana i les normes que la despleguen.
f) La inactivitat injustificada de l'urbanitzador durant un període de sis mesos consecutius o nou alterns en el desplegament i l'execució del programa d'actuació. S'entendrà produïda la inactivitat o l'abandó quan el desplegament i l'execució del programa d'actuació haja deixat de desenvolupar-se o no es desenvolupe amb la regularitat adequada o amb els mitjans humans o materials necessaris per a la seua normal execució en termini. No obstant això, quan es done aquest supòsit, l'ajuntament, abans de resoldre, requerirà l'urbanitzador perquè regularitze la situació en el termini de cinc dies comptadors des del requeriment, llevat que la precisió de la seua execució exigisca un termini major.
g) La imposició d'alguna sanció a l'urbanitzador per infraccions urbanístiques o mediambientals greus o molt greus en relació amb l'àmbit programat serà causa de resolució del contracte. A l'efecte, es requerirà que la resolució del corresponent expedient sancionador haja guanyat fermesa o pose fi a la via administrativa.
h) L'obstaculització per l'urbanitzador de l'exercici dels drets i deures urbanístics dels afectats per la programació. S'entén inclòs dins d'aquesta causa de resolució l'incompliment per l'urbanitzador de l'obligació de facilitar informació perquè els propietaris puguen optar per la modalitat de retribució i perquè aquests puguen exercitar plenament els drets que la Llei urbanística valenciana els atorga.
i) La resolució anticipada de l'adjudicació per a la seua gestió directa per causa justificada d'interés públic, sense perjudici de les compensacions econòmiques a què això done lloc i que ha d'avaluar l'acord corresponent.
j) La suspensió de llicències en l'àmbit programat, l'aprovació de plans o projectes incompatibles amb el desenvolupament del programa, així com les resolucions administratives que impedisquen prosseguir-lo o paralitzen el seu desenvolupament material o econòmic per inactivitat de l'administració durant més de sis mesos i de manera rellevant, tenint dret l'urbanitzador a instar la resolució amb les compensacions procedents.
k) La renúncia de l'urbanitzador davant d'una retaxació de càrregues fundada en causa legal que implique un increment de l'import de les càrregues previst en la proposició juridicoeconòmica superior al 20 per 100.
l) Que l'urbanitzador realitze pràctiques manifestament restrictives de la competència en el mercat immobiliari relacionades amb el programa d'actuació. S'entendrà per pràctiques manifestament restrictives de la competència la inobservança de les regles d'exclusió d'entitats en la selecció de l'empresari constructor, els acords de repartiment de mercat i aquelles altres que, d'alguna altra manera, defrauden o falsegen la lliure competència.
m) El descobriment de condicions territorials no tingudes en compte en acordar el programa d'actuació i que facen legalment inviable la prossecució d'aquest, sense perjudici de les compensacions que procedisquen, si és el cas, o de la possibilitat d'esmenar les seues previsions, si això fóra possible, sense desvirtuar-les substancialment.
n) Incórrer el contractista, durant la vigència del contracte en alguna de les prohibicions de contractar previstes en l'article 20 de la Llei de contractes de les administracions públiques.
o) Les reiterades deficiències en l'execució del contracte.
p) L'incompliment greu dels deures essencials de l'urbanitzador directament imposats per aquesta llei.
q) L'incompliment d'alguns dels compromisos oferits.
r) La caducitat del programa per transcurs del termini total per a escometre'l i, si és el cas, la pròrroga.
s) El mutu acord entre l'ajuntament i l'urbanitzador, sense perjudici de les indemnitzacions que, si és el cas, procedisquen en benefici dels propietaris de terrenys o altres afectats.
t) La subcontractació total o parcial de prestacions que siguen objecte del contracte sense l'autorització prèvia expressa de l'ajuntament.
u) La suspensió, per causa imputable a l'ajuntament, de la iniciació del contracte per un termini superior a sis mesos a partir de la data assenyalada en aquest per al seu començament.
v) El desistiment o la suspensió del contracte per un termini superior a un any acordada per l'ajuntament.
3. Per a la resolució del contracte entre l'ajuntament i l'urbanitzador serà preceptiva la prèvia emissió d'informe favorable pel Consell del Territori i el Paisatge.
4. L'Ajuntament, en resoldre l'adjudicació, pot acordar que l'urbanitzador continue l'execució del programa davall les seues mateixes condicions, durant el temps indispensable per a evitar perjudicis a l'interés públic.
5. La resolució de l'adjudicació s'acordarà per l'ajuntament, amb audiència prèvia a l'urbanitzador per un termini de 10 dies hàbils, i previ dictamen del Consell del Territori i el Paisatge, que podrà ser instat també per l'urbanitzador. Sense perjudici de les responsabilitats econòmiques que procedisquen, això determinarà la cancel·lació de la programació i la subjecció de l'àmbit de l'actuació al règim del sòl urbanitzable sense programació.
BASE XXVII. PRERROGATIVES DE L'ADMINISTRACIÓ (art. 286.1.e) del Reglament d'ordenació i gestió territorial i urbanística
L'Ajuntament ostenta totes les prerrogatives que, en general, reconeix la legislació de contractes de les administracions públiques, entre aquestes, les d'interpretar el present contracte administratiu especial, resoldre els dubtes que oferisca el seu compliment, modificar els termes de l'adjudicació per causes imprevistes o no previstes en les presents bases i que siguen d'interés públic, acordar la seua resolució i determinar els efectes d'aquesta.
BASE XXVIII. JURISDICCIÓ COMPETENT (art. 286.1.f) del Reglament d'ordenació i gestió territorial i urbanística
És competent l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu per a conéixer les qüestions que puguen suscitar-se en la preparació, la resolució i l'execució del contracte administratiu especial entre l'administració i l'agent urbanitzador seleccionat en pública concurrència.

linea
Mapa web