Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 8 de juliol de 2008 de les direccions generals d'Ordenació i Centres Docents, d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional i de Personal, per la qual es dicten instruccions en matèria d'ordenació acadèmica i d'organització de l'activitat docent als centres d'Educació Secundària per al curs 2008-2009. [2008/9045]

(DOGV núm. 5811 de 22.07.2008) Ref. Base de dades 008805/2008




Atés que l'any acadèmic 2008-2009 s'implantaran, amb caràcter general, les ensenyances corresponents als cursos 2n i 4t d'Educació Secundària Obligatòria i de 1r de Batxillerat en els instituts d'Educació Secundària, en compliment del Reial Decret 806/2006, de 30 de juny, pel qual s'establix el calendari d'aplicació de la nova ordenació del sistema educatiu (BOE 14.07.2006), establida per la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (BOE 04.05.2006).

La Comunitat Valenciana ha publicat els decrets de currículum de les distintes ensenyances introduint-hi nous elements per a potenciar la qualitat educativa, el paper dels projectes educatius i el desenrotllament de l'autonomia pedagògica i organitzativa dels centres.

Així mateix, la disposició transitòria onze de la Llei 2/2006, de 3 de maig, establix que en les matèries a la regulació de les quals remet la present llei, i fins que estes no siguen dictades, seran aplicables, en cada cas, les normes d'este rang. Per tant, per a este curs acadèmic 2008-2009, continua aplicant-se, amb caràcter supletori, el Decret 234/1997, de 2 de setembre, pel qual s'aprova el reglament orgànic i funcional dels instituts d'Educació Secundària.

Entre les dates de publicació del Decret 234/1997 i l'actualitat, continuen vigents l'orde de 29 de juny de 1992 i les resolucions anuals per les quals es dicten instruccions en matèria d'ordenació acadèmica i d'organització de l'activitat docent, denominades de començament de curs, que progressivament han anat incorporant elements relatius a la coordinació docent i a la implantació de les noves ensenyances.

A fi de reunir la nova normativa publicada i acomodar-la al curs 2008-2009, en virtut de les competències que establix el Decret 118/2007, de 27 de juliol, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament Orgànic i Funcional de la Conselleria d'Educació (DOCV 30.07.2007), estes direccions generals resolen:

U. Àmbit d'aplicació

La present resolució serà aplicable, per al curs acadèmic 2008-2009, als centres d'Educació Secundària de la Comunitat Valenciana.

Dos. Horari escolar

L'Orde de 29 d'abril de 2008, de la Conselleria d'Educació, regula l'horari de l'Educació Secundària Obligatòria (DOCV de 15 de maig).

Tres. Comunicació de faltes d'assistència

Segons el Decret 39/2008, de 4 d'abril, del Consell, sobre la convivència en els centres docents no universitaris sostinguts amb fons públics i sobre els drets i deures de l'alumnat, pares, mares, tutors o tutores, professorat i personal d'administració i servicis, i ateses les característiques de l'Educació Secundària Obligatòria com a etapa obligatòria, les faltes d'assistència de l'alumnat menor d'edat seran comunicades als pares/mares/tutors legals pel professor tutor amb una periodicitat setmanal, en cas de reiteració sense justificació. En este mateix supòsit, el professor tutor ho comunicarà a la direcció d'estudis per a les actuacions que es determinen i que hauran de coordinar-se amb el cap del departament d'Orientació.

Quatre. Avaluació i promoció

1. Pel que fa a l'avaluació i promoció dels alumnes, així com a l'avaluació dels processos d'ensenyança, caldrà ajustar-se al que disposa l'Orde de 14 de desembre de 2007 (DOCV del 21 de desembre), de la Conselleria d'Educació, sobre avaluació en l'Educació Secundària Obligatòria, per la qual es dicten instruccions sobre l'avaluació i promoció de l'alumnat d'Educació Secundària Obligatòria, i les ordes de 17 de gener de 1995 i 7 d'octubre de 1998 de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, sobre avaluació en Batxillerat.

2. Pel que fa a l'alumnat que curse programes de diversificació curricular, caldrà ajustar-se al que disposa l'Orde de 16 de juny de 2008 de la Conselleria d'Educació, per la qual es regulen els programes de diversificació curricular en l'Educació Secundària Obligatòria.

3. Tots els alumnes que cursen ensenyances d'Educació Secundària Obligatòria disposaran dels documents oficials d'avaluació previstos en l'Orde de 14 de desembre de 2007, abans mencionada. Per a omplir-los, les secretaries dels centres s'atindran al que disposa l'esmentada orde i la Resolució de 5 de març de 2008 (DOCV de 14 de març), per la qual es dicten instruccions per a formalitzar els documents bàsics d'avaluació i s'establix el procediment de sol·licitud d'assignació del número d'historial acadèmic.

4. Tots els alumnes que cursen ensenyances de Batxillerat disposaran dels documents oficials d'avaluació previstos en el Reial Decret 1467/2007, de 2 de novembre (BOE de 6 de novembre).

5. Els alumnes que superen estes ensenyances obtindran, al final de l'etapa, el títol de Graduat en Educació Secundària o el títol de Batxiller.

Cinc. Trasllat de matrícula

Quan un/a alumne/a es trasllade de centre per a prosseguir estudis d'Educació Secundària Obligatòria, caldrà ajustar-se al que disposa l'article 17 de l'Orde de 14 de desembre de 2007, sobre avaluació en Educació Secundària Obligatòria.

Sis. Matèries optatives d'Educació Secundària Obligatòria

Caldrà ajustar-se al que disposa l'Orde de 27 de maig de 2008, per la qual es regulen les matèries optatives en l'Educació Secundària Obligatòria (DOCV 12 de juny).

Set. Atenció a la diversitat

Caldrà ajustar-se al que disposa l'Orde de 16 de juny de 2008, per la qual es regula el Programa de Diversificació Curricular en l'Educació Secundària Obligatòria (DOCV del 20 de juny), així com els capítols en vigor de l'Orde de 18 de juny de 1999.

En relació amb l'alumnat que presenta necessitats educatives especials, en Educació Secundària caldrà ajustar-se al que disposa l'Orde de 14 de març de 2005 (DOGV del 14 d'abril).

Huit. Currículum

Decret 112/2007, de 20 de juliol, del Consell, pel qual s'establix el currículum de l'Educació Secundària Obligatòria a la Comunitat Valenciana.

Quant al primer curs de Batxillerat, caldrà ajustar-se al que disposa el decret curricular i les ordes que el despleguen. La distribució horària i la configuració de les matèries del respectiu curs es determinen en l'Annex I.

Per a segon curs de Batxillerat, s'aplicarà a partir del curs 2009-2010 la nova normativa.

Nou. Ensenyances del sistema educatiu espanyol impartides en llengües estrangeres

Segons establix la disposició addicional primera del Decret 112/2007, la conselleria competent en matèria d'Educació podrà autoritzar que una part de les àrees del currículum s'impartisca en llengües estrangeres sense que això implique modificació dels aspectes bàsics del currículum regulats en el Reial Decret 1631/2006, de 29 de desembre.

Deu

Respecte a les ensenyances de Religió, caldrà ajustar-se al que disposa la disposició addicional segona del Reial Decret 1631/2006, de 29 de desembre, i l'addicional segona del Decret 112/2007.

Onze. Altres coordinacions

Coordinador de les noves Tecnologies de la Informació i Comunicació:

El nomenament del coordinador de les Tecnologies de la Informació i Comunicació (d'ara en avant, coordinador TIC) s'efectuarà per mitjà de proposta del director del centre entre els funcionaris docents en servici actiu i amb destinació definitiva en el centre, o, si no n'hi ha, entre els docents no definitius que tinguen la formació i disponibilitat adequades. Als centres d'Educació Secundària, el coordinador TIC serà designat en primer lloc entre els professors de Secundària de la Família Informàtica, professors tècnics de Formació Professional de Sistemes i Aplicacions Informàtiques o, si no n'hi ha, es designarà un professor que acredite coneixements i experiència suficients.

Les hores de reducció seran les que figuren en l'Annex II.

Dotze

En els centres on la matèria per a l'Educació per a la ciutadania i els Drets Humans siga impartida per profesorat itinerant que compartisca dedicació amb altres centres, l'horari lectiu de l'esmentada matèria s'acumularà en una sola jornada; si la dedicació fora superior a 5 hores, s'agruparan en un màxim de dos jornades.

Els directors dels centres coordinaran a través de la Inspecció Educativa l'assignació de l'horari setmanal de l'esmentat professor.

DISPOSICIONS APLICABLES A LES ENSENYANCES PROFESSIONALS

Tretze. Tutories relatives a la Formació Professional

El tutor o la tutora dels cicles formatius de Formació Professional, a més de la tutoria docent, assumirà les funcions següents:

- L'elaboració del programa formatiu del mòdul de Formació en Centres de Treball (FCT), en col·laboració amb l'instructor responsable de l'empresa.

- L'avaluació del dit mòdul, per a això es tindrà en consideració l'avaluació dels mòduls restants que componen el cicle formatiu i, sobretot, l'informe elaborat pel responsable designat pel centre de treball per al seguiment del programa formatiu d'este mòdul.

- El seguiment del programa formatiu, verificant que el programa s'ajusta a la qualificació que es pretén aconseguir.

- L'atenció periòdica a l'alumnat en l'institut durant el període de realització de la FCT, valorant el desenrotllament de les activitats programades de formació.

Els tutors de cada grup d'alumnes d'un cicle formatiu que s'impartisca en la modalitat presencial dedicaran una hora per a la realització de les tasques d'acció tutorial i 6 hores setmanals, 2 hores de les quals en primer curs i 4 hores en segon curs, per a la preparació, seguiment i avaluació de la Formació en Centres de Treball. Així mateix, dedicaran dos hores de caràcter complementari per a labors de coordinació.

Ateses les característiques dels diferents processos d'aprenentatge que es donen en la Formació Professional en la modalitat semipresencial o a distància, l'atenció tutorial s'establirà segons la normativa que a este efecte la regule.

Catorze. Departaments

En aquells IFPS i/o IES amb oferta de Formació Professional hi haurà un cap de departament de família professional per cada una de les famílies professionals que s'impartisquen, amb una dedicació, dins de l'horari lectiu, de 3 hores setmanals. En aquells casos en què la complexitat del departament així ho aconselle, a causa d'una oferta molt diferenciada de cicles formatius en una família professional, la dedicació del cap de departament de família professional es podrà incrementar en 3 hores més.

Els centres docents que tinguen autoritzats 4 cicles formatius diferents d'una mateixa família professional disposaran de 4 hores setmanals per a atenció a les seues funcions. Quan tinguen 5 cicles formatius distints, disposaran de 5 hores setmanals, i, a partir de 6 cicles, la seua dedicació horària serà de 6 hores setmanals.

En els IFPS i/o IES en què la plantilla del centre tinga previstes 15 hores setmanals de FOL (incloent-hi les 3 hores de cap de departament), hi haurà un Departament de Formació i Orientació Laboral.

En els IFPS i/o IES en què la plantilla del centre tinga previstes 15 hores setmanals d'Economia (incloent-hi les 3 hores de cap de departament), hi haurà un Departament d'Economia.

En els IFPS i/o IES en què s'oferisquen almenys 4 cicles formatius, hi haurà un cap de Departament de Pràctiques que tindrà una dedicació setmanal de 3 hores per a l'exercici del càrrec. Si l'oferta del centre fóra de 8 cicles formatius o més, tindrà una dedicació horària setmanal de 5 hores.

En els IFPS i/o IES en què s'impartisquen 4 cicles formatius o més, corresponents a dos famílies professionals o més, s'incorporarà un cap d'estudis de Formació Professional que ordenarà la impartició de la Formació Professional i dirigirà els òrgans unipersonals i de coordinació de les ensenyances de Formació Professional, i que disposarà per a exercir les dites funcions d'una dedicació horària de 10 o 14 hores setmanals, segons que es tracte d'un institut de 12 grups o menys o bé d'un institut de més de 12 grups.

Quinze. Avaluació

Els documents bàsics del procés d'avaluació de l'alumnat de Formació Professional són: l'expedient acadèmic de l'alumnat, les actes d'avaluació i els informes d'avaluació individualitzats i els certificats acadèmics.

Setze. Criteris per a la constitució de grups

Nombre d'alumnat per grup:

Cada grup d'un cicle formatiu tindrà 30 alumnes com a màxim.

Cada mòdul d'un cicle formatiu constituïx una unitat d'oferta formativa, per la qual cosa serà impartit per un professor només, sense que este criteri s'aplique a aquells mòduls susceptibles de desdoblaments per als quals es requerirà un nombre de 18 alumnes i per a la constitució d'un grup es requerirà un mínim de 12 alumnes.

En els cicles formatius de la família professional d'Informàtica, i en el cicle formatiu de grau superior d'Interpretació de la Llengua dels Signes, de la família professional de Servicis Socioculturals i a la Comunitat, els grups seran de 20 alumnes.

En cap cas es deixaran places lliures si hi ha sol·licituds que reunisquen els requisits d'accés a la Formació Professional.

Dèsset. Personal docent

Hi haurà un responsable de manteniment en cada família professional, que tindrà una dedicació horària de 2 hores setmanals quan en la dita família professional estiguen previstos entre 1 i 3 cicles formatius distints. En el cas de tindre autoritzats entre 4 i 5 cicles formatius distints, serà de 3 hores setmanals i, quan tinguen autoritzats més de 5 cicles formatius distints, serà de 4 hores setmanals.

Seran funcions del responsable de manteniment:

Coordinar les reparacions necessàries que permeten el bon funcionament dels diferents equipaments.

Ordenar i condicionar, de manera periòdica, les ferramentes, equips i aparells de les aules i els tallers.

Dur a terme les operacions que garantisquen, en tot moment, l'ús correcte del material i la seua conservació.

Vetlar pel manteniment correcte de les condicions de seguretat i higiene laboral dels distints laboratoris i aules taller de la seua família professional.

En els IFPS i/o IES amb menys de 4 cicles formatius hi haurà un coordinador de cicles formatius, amb la finalitat de coordinar la realització del mòdul formatiu de Formació en Centres de Treball i la relació amb l'entorn empresarial. Quan en l'IFPS i/o IES tinguen 4 famílies professionals o més, també tindran un coordinador de cicles formatius amb la finalitat de col·laborar amb el cap d'estudis de Formació Professional i amb el Departament de Pràctiques en l'establiment de les relacions empresa-institut i en la realització de les pràctiques formatives, amb una dedicació horària en ambdós casos de 3 hores setmanals.

Manté la vigència la Resolució de 12 de juliol de 2007, de la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional, per la qual es dicten instruccions sobre ordenació acadèmica i d'organització de l'activitat docent dels centres de la Comunitat Valenciana que durant el curs 2007-2008 impartisquen cicles formatius de Formació Professional, a excepció del que es detalla a continuació:

Punt Sext. Matrícules i convocatòries. Paràgraf tercer.

L'alumnat que ha esgotat el nombre de convocatòries establides podrà optar a les opcions següents per a superar els diferents mòduls pendents:

a) Realització de les proves lliures per a l'obtenció dels títols de Tècnic i de Tècnic Superior corresponents a la Formació Professional que anualment es convoquen.

b) Matriculació en l'oferta semipresencial o a distància que per a cada curs escolar s'oferisca.

c) Sol·licitud de convocatòria extraordinària davant de la Direcció Territorial d'Educació corresponent, d'acord amb el que establix l'article 15. Avaluació de les ensenyances de Formació Professional del Reial Decret 1538/2006, de 15 de desembre de 2006, pel qual s'establix l'ordenació general de la Formació Professional del sistema educatiu (BOE de 03.01.2007).

La convocatòria extraordinària es concedirà, si és procedent, a títol personal i una sola vegada per mòdul.

Els interessats presentaran, junt amb la sol·licitud, una certificació acadèmica que permeta comprovar que s'han esgotat les convocatòries establides sense haver superat el mòdul o mòduls.

La resolució correspondrà a la Direcció Territorial d'Educació, amb un informe previ, si és procedent, de la Inspecció Educativa.

En les resolucions favorables figurarà el centre docent en què l'alumne haurà de matricular-se dels mòduls pendents.

La matrícula tindrà lloc un mes abans del de la convocatòria ordinària o extraordinària següent.

La direcció del centre articularà el procediment i les activitats de recuperació que considere oportunes per a orientar l'alumnat.

La resolució favorable de convocatòria extraordinària no donarà dret a l'anul·lació d'esta ni a la renúncia a l'avaluació.

Contra les resolucions denegatòries, els interessats podran interposar recurs d'alçada davant de la Direcció General d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional en el termini d'un mes des de la seua notificació.

Consideracions Finals

1. La direcció de cada centre complirà i farà complir el que establix esta resolució i adoptarà les mesures necessàries perquè el seu contingut siga conegut per tots els membres de la comunitat educativa.

2. La Inspecció educativa vetlarà pel compliment del que establix esta resolució.

3. Els directors territorials d'Educació resoldran, en l'àmbit de la seua competència, els problemes que sorgisquen de l'aplicació de la present resolució.

4. Mantenen la vigència les resolucions següents, per les quals es dictaven instruccions en matèria d'ordenació acadèmica i d'organització de l'activitat docent en els centres d'Educació Secundària, en tot el que no s'opose al que disposa la present resolució:

Resolució de 15 de juny de 2001.

Resolució de 9 de juliol de 2003 (Convalidacions Música, Educació Física i matèries optatives).

Resolució de 30 de juny de 2004 (Llibres de text i materials curriculars).

Resolució de 28 de juliol de 2005.

Resolució de 15 de juny de 2006 (Esportistes d'elit).

Resolució de 25 de juliol de 2007

València, 8 de juliol de 2008.- El director general d'Ordenació i Centres Docents: Francisco Baila Herrera. La directora general d'Avaluació, Innovació i Qualitat Educativa i de la Formació Professional: Mª Auxiliadora Hernández Miñana. El director general de Personal: David Barelles Adsuara.

ANNEX I



ANNEX II

CRITERIS PER A L'ASSIGNACIÓ HORÀRIA

Per a la determinació dels llocs de treball en els instituts i seccions, s'aplicaran els criteris següents:

A) Educació Secundària Obligatòria

A1) Matèries comunes: Hores del currículum.

A2) Opcionalitat:

A21) Matèries troncals optatives de 4t d'ESO



Altres supòsits: Augment del 40% sobre el còmput curricular aplicat a 3 hores/grup de 30 alumnes.

A22) Matèries optatives de 1r, 2n, 3r i 4t d'ESO

Quadro amb el nombre d'hores que s'aplicaran



Altres supòsits: (grups de 1r + 2n + 3r d'ESO + 0,5 (grups de 4t d'ESO) (3,6 = nre. d'hores.

A23) Religió / Atenció Educativa

Quadro horari per a assignar a Religió



Altres supòsits: Hores del currículum + 6 hores

A3) Diversificació curricular: Orde de 16 de juny de 2008 per la qual es regula el Programa de Diversificació Curricular.

- Instituts que tenen autoritzat 1 grup de PDC: disposaran de 17 hores per a les matèries específiques per a un Programa de Diversificació Curricular. S'hi afegiran 6 hores per a la coordinació dels àmbits i 2 hores de tutoria.

- Instituts que tenen autoritzats 2 grups de PDC: disposaran de 34 hores per a les matèries específiques per a un Programa de Diversificació Curricular de dos cursos (podran constituir un grup en 3r i un altre en 4t). S'hi afegiran 6 hores per a la coordinació dels àmbits i 4 hores de tutoria.

A4) Reforços: Àrees instrumentals: Matemàtiques, Castellà i Valencià

Centres complets



A5) Desdoblaments: Àrees de Tecnologia, Ciències de la Naturalesa i Llengua Estrangera

Centres complets



A6) Tutoria en l'Educació Secundària Obligatòria: 2 hores lectives per grup.

A7) Necessitats Educatives Especials: Mestre de Pedagogia Terapèutica

Un lloc d'especialista en tots els instituts i seccions que tinguen 8 unitats o més d'Educació Secundària Obligatòria. Als centres amb menys de 8 unitats es podran assignar dedicacions compartides.

A8) Professor/a de Psicologia i Pedagogia

Un lloc d'especialista en tots els instituts i seccions que tinguen 8 unitats o més.

A9) Coordinador de Secundària. El coordinador de Secundària, o si és el cas de cicle, tindrà les reduccions següents:

Centres complets

- Centres amb menys de 10 grups: disposaran de 2 hores de reducció horària

- Centres de 10 a 23 grups: disposaran de 3 hores de reducció horària

- Centres amb 24 grups o més: disposaran de 4 hores de reducció horària

Centres incomplets: coordinador de cicle

- Centres amb menys de 8 grups: disposaran de 2 hores de reducció horària

- Centres de 8 a 12 grups: disposaran de 3 hores de reducció horària

- Centres amb més de 12 grups: disposaran de 4 hores de reducció horària

A10) Coordinador/a de l'aula d'informàtica. El coordinador de l'aula d'informàtica tindrà les reduccions següents:

- Centres amb menys de 10 grups d'Informàtica: disposaran de 2 hores de reducció horària

- Centres amb més de 9 grups i menys de 18 grups d'Informàtica: disposaran de 4 hores de reducció horària

- Centres amb 18 grups d'Informàtica o més: disposaran de 6 hores de reducció horària

A11) Coordinador TIC. El coordinador TIC tindrà les reduccions següents: 2 hores lectives i 2 hores complementàries.

A12) Matèria. Educació per a la Ciutadania i Drets Humans

Per a la impartició de l'opció B l'assignació d'hores per al professor serà de 2 hores per grup de segon de E.S.O., repartides de la manera següent: 1 hora per a l'especialitat d'Anglés i 1 hora bé per al Departament de Filosofia o per al de Geografia i Historia.

B) Batxillerats

B1) Matèries comunes: hores del currículum. En els grups de 1r s'aplicarà la nova legislació: 18 h. En els grups de 2n la que s'aplica en l'actualitat: 16 h.

B2) Matèries de modalitat: Augment del 50% sobre les hores del currículum.

Amb 3 matèries Modalitat. Repartiment d'hores.

Repartiment hores per a 1r i 2n Batxillerat



Amb 3 matèries Modalitat i 1 Matèria Optativa. Repartiment d'hores.



B3) Matèries optatives: Augment del 40% sobre les hores del currículum.

Amb 1 matèria Optativa. Repartiment d'hores.

Repartiment hores per a 2n Batxillerat. Per cada curs:



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

ANEXO I



ANEXO II

CRITERIOS PARA LA ASIGNACIÓN HORARIA

Para la determinación de los PUESTOS de TRABAJO en los Institutos y Secciones, se aplicarán los siguientes criterios:

A) Educación Secundaria Obligatoria

A1) Materias comunes: Horas del currículo.

A2) Opcionalidad:

A21) Materias troncales optativas de 4º ESO



Otros supuestos: Aumento del 40% sobre él cómputo curricular aplicado a 3 horas/grupo de 30 alumnos.

A22) Materias Optativas de 1º, 2º, 3º y 4º de ESO

Cuadro con el nº de horas a aplicar



Otros supuestos: (Grupos de 1º+2º+ 3º de ESO + 0,5 x Grupos de 4º ESO) x 3,6 = Nº de horas.

A23) Religión/Atención Educativa

Cuadro horario para asignar a Religión



Otros supuestos: Horas del curriculo + 6 horas

A3) Diversificación curricular: Orden de 16 de junio de 2008 por la que se regula el programa de diversificación curricular.

- Institutos que tienen autorizados 1 grupo de PDC, dispondrán de 17 horas para las materias específicas para un programa de diversificación curricular. Se le añadirán 6 horas para la Coordinación de los ámbitos y 2 horas de Tutoria.

- Institutos que tienen autorizados 2 grupos de PDC, dispondrán de 34 horas para las materias específicas para un programa de diversificación curricular de dos cursos (podrán constituir un grupo en 3º y otro en 4º) Se le añadirán 6 horas para la Coordinación de los ámbitos y 4 horas de Tutoría.

A4) Refuerzos: Áreas instrumentales: Matemáticas, Lengua y Valencià

Centros Completos



A5) Desdobles: Áreas de Tecnología, Ciencias de la Naturaleza y Lengua Extranjera

Centros Completos



A6) Tutoría en la Educación Secundaria Obligatoria: Dos horas lectivas por grupo

A7) Necesidades Educativas Especiales: Maestro de Pedagogía Terapéutica

Un puesto de especialista en todos los institutos y secciones que tengan 8 ó más unidades de Educación Secundaria Obligatoria. A los centros con menos de 8 unidades se les podrán asignar dedicaciones compartidas.

A8) Profesor/a de Psicología y Pedagogía

Un puesto de especialista a todos los institutos y secciones que tengan 8 ó más unidades.

A9) Coordinador de Secundaria. El coordinador de Secundaria, o en su caso de ciclo, tendrá las siguientes reducciones:

Centros completos

- Centros con menos de 10 grupos: dispondrán de 2 horas de reducción horaria

- Centros de 10 a 23 grupos: dispondrán de 3 horas de reducción horaria

- Centros con 24 o más grupos: dispondrán de 4 horas de reducción horaria.

Centros incompletos. Coordinador de ciclo.

- Centros con menos de 8 grupos: dispondrán de 2 horas de reducción horaria

- Centros de 8 a 12 grupos: dispondrán de 3 horas de reducción horaria

- Centros con más de 12 grupos: dispondrán de 4 horas de reducción horaria.

A10) Coordinador/a del Aula de Informática. El coordinador del Aula de Informática tendrá las siguientes reducciones:

- Centros con menos de 10 grupos de Informática : dispondrán de 2 horas de reducción horaria

- Centros con más de 9 grupos y menos de 18 grupos de Informática: dispondrán de 4 horas de reducción horaria

- Centros con 18 o más grupos de Informática: dispondrán de 6 horas de reducción horaria

A11) Coordinador TIC: El coordinador TIC tendrá las siguientes reducciones:

2 horas lectivas y 2 horas complementarias.

A12) Materia: Educación para la ciudadanía y Derechos Humanos

Para la impartición de la opción B la asignación de horas para el profesor será de 2 horas por grupo de Segundo de ESO: repartidas de la siguiente manera: 1 hora para la especialidad de Inglés y 1 hora bien para el Departamento de Filosofía o para el de Geografía e Historia.

B) Bachilleratos

B1) Materias comunes: horas del currículo. En los grupos de 1º se aplicará la nueva legislación: 18 h. en los grupos de 2º la que se aplica en la actualidad: 16 h.

B2) Materias de modalidad: Aumento del 50% sobre las horas del currículo

Con 3 materias Modalidad. Reparto de horas.

Reparto horas para 1º y 2º Bachillerato.



Con 3 materias Modalidad y 1 Materia Optativa. Reparto de horas.



B3) Materias optativas: Aumento del 40% sobre las horas del currículo.

Con 1 materia Optativa. Reparto de horas.

Reparto horas para 2º Bachillerato. Por cada curso:

B4) Còmput horari per a batxillerats mixtos:

Matèries de modalitat i matèries optatives per a grups mixtos

Grups mixtos d'1 sola modalitat de Batxillerat i 2 PEB

1 grup 1 modalitat PIP/PEV:

1r = 32 hores

2n = 32 hores

Grups mixtos de 2 modalitats de Batxillerat i 1 PEB

1 grup 2 modalitats B C/T i B H/CS. PIP o PEV:

1r = 44 h

2n = 44 h

B5) Tutoria: una hora lectiva per grup.

B6) Religió: Hores del currículum + 2 hores.

B7) Repassos de matèries pendents de 1r de Batxillerat LOGSE: una hora setmanal per curs i especialitat (de 5 a 15 alumnes). En els centres amb doble torn es podrà autoritzar una segona hora.

C) Cicles formatius

C1) Distribució de les hores lectives

S'atribuirà, a cada especialitat docent del professorat, el nombre d'hores que li correspon en els distints mòduls professionals, segons l'atribució docent que marquen els Reials Decrets 1635/95 i 777/98.

C2) Segona llengua estrangera

En els cicles formatius en què el currículum disposa d'hores lectives per a llengua estrangera, es podran atribuir hores a disposició del centre per a una segona llengua estrangera.

C3) Departament de FOL

En els IES en què la plantilla del centre tinga previstes 15 hores setmanals de FOL (incloent-hi les 3 hores de cap de departament), hi haurà un Departament de Formació i Orientació Laboral.

C4) Departament d'Economia

En els IES en què la plantilla del centre tinga previstes 15 hores setmanals d'Economia (incloent-hi les 3 hores de cap de departament), hi haurà un Departament d'Economia.

C5) Cap de Departament de Pràctiques

En els IES en què s'oferisquen almenys 4 cicles formatius, hi haurà un cap de Departament de Pràctiques, que tindrà una dedicació de 3 hores setmanals per a l'exercici del càrrec. Si l'oferta del centre fóra de 8 cicles o més, tindrà una dedicació de 5 hores setmanals.

C6) Coordinador de Cicles Formatius: Els IES amb menys de 4 cicles formatius, o amb 4 famílies professionals o més, tindran un coordinador de Cicles Formatius amb una reducció de 3 hores lectives.

C7) Responsable d'Equips i Manteniment: N'hi haurà un per cada família professional, que tindrà una reducció de 2 hores lectives.

C8) Tutories

a) Tutor de primer curs: tindrà una reducció de 3 hores lectives.

b) Tutor de segon curs: tindrà una reducció de 5 hores lectives.

C9) Desdoblaments de mòduls

a) De 18 a 30 alumnes: s'atribuiran les hores de desdoblament quan el mòdul les tinga assignades.

b) De 12 a 17 alumnes: es formarà grup sense hores de desdoblament, encara que el mòdul les tinga assignades.

D) Hores lectives de dedicació a les funcions directives en instituts

D1) Les hores lectives dedicades a les funcions directives en els centres seran les especificades en l'acord de plantilles.

Model de centre Hores

8 unitats ESO 21

8 unitats ESO + 4 unitats Batxillerat 30

12 unitats ESO + 4 unitats Batxillerat 33

16 unitats ESO + 4 unitats Batxillerat 36

20 unitats ESO + 4 unitats Batxillerat 36

16 unitats ESO + 6 unitats Batxillerat 39

20 unitats ESO + 6 unitats Batxillerat 39

24 unitats ESO + 6 unitats Batxillerat 39

D2) L'equip directiu dels IES que impartisquen quatre cicles formatius o més, corresponents a dos famílies professionals o més, s'incrementarà amb un cap d'estudis de FP que tindrà una reducció de 10 o 14 hores setmanals, segons que es tracte d'un institut de 12 grups o menys, o bé d'un institut de més de 12 grups.

Mapa web