Ficha docv

Ficha docv









RESOLUCIÓ de 5 de maig de 2015, del secretari autonòmic d'Administració Pública, per la qual es dicten les directrius de funcionament i s'aprova el manual d'instruccions que serà de compliment obligatori per a totes les oficines de registre de la Generalitat, incloses en l'àmbit d'aplicació del Decret 191/2014, de 14 de novembre, del Consell. [2015/5182]

(DOGV núm. 7545 de 11.06.2015) Ref. Base de dades 005310/2015




El Decret 191/2014, de 14 de novembre, del Consell, regula l'atenció a la ciutadania, el registre d'entrada i eixida d'escrits i l'ordenació de les oficines de registre en l'Administració de la Generalitat. Amb esta norma s'establixen les bases per a facilitar un únic registre de tota la Generalitat que possibilite una ràpida i fluida comunicació entre totes les oficines de registre.

En el preàmbul del decret es posa de manifest que les oficines de registre ubicades en distintes dependències constituïxen en molts casos la porta d'entrada de la ciutadania a l'Administració. Per això és important que el seu sistema d'actuació estiga unificat, que evite disfuncions derivades de la complexitat organitzativa, i que es construïsca un model orientat principalment a satisfer les demandes i expectatives dels ciutadans i les ciutadanes que acudixen a les oficines de registre per a iniciar qualsevol procediment.

Evitar desplaçaments, reduir temps i evitar errors en la presentació de documents és una forma d'oferir un servici de qualitat i, al mateix temps, de reduir les càrregues administratives que tant la ciutadania com les empreses suporten.

A fi d'unificar l'actuació de totes les oficines de registre, la disposició addicional segona del Decret 191/2014, denominada directrius de funcionament, establix que «en el termini de tres mesos des de l'entrada en vigor d'este decret, per mitjà d'una resolució del titular de la Secretaria Autonòmica d'Administració Pública s'aprovarà el manual d'instruccions que serà de compliment obligatori per a totes les oficines de registre incloses en l'àmbit d'aplicació del present decret».

Per a la redacció del manual d'instruccions s'ha comptat amb la participació d'un grup de treball amb distints perfils professionals, coneixedors de la matèria, constituït en el si de la Comissió Tècnica per a la Modernització i Millora de la Qualitat dels Servicis Públics. El grup és el mateix que es va constituir per a l'elaboració del decret que regula l'atenció a la ciutadania, el registre d'entrada i eixida d'escrits i l'ordenació de les oficines de registre.

El manual consta de 2 títols. El primer està dedicat a tota l'activitat de les oficines de registre, el que es podria denominar registre presencial, i el segon al registre de documents dirigits a altres administracions integrades en el sistema d'interconnexió ORVE.



El Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, aprovat per mitjà de Decret 20/2013, de 25 de gener, del Consell, establix en l'article 7 que la Secretaria Autonòmica d'Administració Pública exercirà les competències que li atribuïx l'article 68 de la Llei del Consell en matèria de, entre altres, atenció al ciutadà, qualitat dels servicis i simplificació administrativa.

Així, i amb l'objecte d'harmonitzar el funcionament de les més de 180 oficines de registre de la Generalitat, d'acord amb la disposició addicional segona del Decret 191/2014 i amb l'article 7 del Decret 20/2013, en què s'aprova el Reglament orgànic i funcional de la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública, resolc:





Aprovar el Manual d'instruccions per a les oficines de registre de la Generalitat, que tot seguit s'adjunta, en què es contenen les directrius de funcionament que seran de compliment obligatori per a totes les oficines de registre incloses en l'àmbit d'aplicació del Decret 191/2014, de 14 de novembre, del Consell, pel qual es regula l'atenció a la ciutadania, el registre d'entrada i eixida d'escrits i l'ordenació de les oficines de registre en l'Administració de la Generalitat.





València, 5 de maig de 2015.– El secretari autonòmic d'Administració Pública: Pedro García Ribot.

Mapa web