Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 27/2017, de 18 d'octubre, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic d'arquitectura, A1-18, sector administració especial, torn d'accés lliure i torn de persones amb diversitat funcional. Convocatòria 14/16, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2016 per al personal de l'Administració de la Generalitat. [2017/10017]

(DOGV núm. 8169 de 14.11.2017) Ref. Base de dades 009819/2017




Vista la proposta de la directora general de Funció Pública i de conformitat amb el que estableix el Decret 96/2016, de 4 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2016, i a fi d'atendre les necessitats de personal en l'Administració de la Generalitat, aquesta conselleria, en exercici de les atribucions previstes en l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, acorda convocar proves selectives d'accés al Cos Superior Tècnic d'Arquitectura, A1-18, sector administració especial, pel sistema de concurs oposició, que es regirà pel que estableix el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, i la resta de normativa de desplegament i, pel que disposen les següents





Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té com a objecte la selecció de personal, per mitjà del sistema de concurs oposició, per a cobrir 15 llocs de treball del cos superior tècnic d'arquitectura, A1-18, sector administració especial.

Els 15 llocs de treball corresponen:

Torn d'accés lliure: 14 llocs.

Torn de persones amb diversitat funcional: 1 lloc.

Només es podrà optar a un dels torns convocats, i serà motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds a diversos torns, havent d'optar per un d'aquests.

1.2. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de persones amb diversitat funcional s'acumularan als del torn d'accés lliure i viceversa.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, serà necessari complir els requisits següents:

2.1.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat al qual s'aplique la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i dels espanyols i dels o les nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què s'aplique la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix i amb les mateixes condicions que els cònjuges, hi podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat que visquen a costa seu.

2.1.2. Edat: tindre 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.



2.1.3. Titulació: estar en possessió del títol universitari d'Arquitectura, o bé títol universitari oficial de grau més títol oficial de màster universitari que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al cos, o complir les condicions per a obtindre'ls abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposar del certificat que ho acredite.

En cas de titulacions obtingudes en l'estranger, s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

2.1.4. Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les corresponents funcions o tasques.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.



2.2. Podran optar al torn de persones amb diversitat funcional aquelles persones aspirants que, complint els requisits anteriors, posseïsquen una diversitat funcional de grau igual o superior al 33 % i que el formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions establides en la base 6.3.1.

2.3. Les condicions per a l'admissió a les proves hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.4. L'Administració podrà requerir a les persones aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar, així com de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no són acreditats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.

2.5. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de personal funcionari de carrera del cos superior tècnic d'Arquitectura, A1-18.



3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, les persones interessades hauran de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en el present concurs oposició, seguint les instruccions establides en la base 6.3.2.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables a l'òrgan tècnic de selecció respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, podrà demanar el corresponent dictamen de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, i en aquest cas la persona admesa inicialment podrà participar condicionalment en el procés selectiu i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.





4. Sol·licituds

Els qui desitgen prendre part en aquestes proves selectives hauran d'omplir la sol·licitud d'una de les maneres següents:

Sol·licitud presencial: a través del model que figura en l'annex IV i que els serà facilitada en les oficines públiques que s'indiquen en l'annex V o en el portal de l'Administració de la Generalitat «http://www.gva.es» (apartat: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de Funció Pública, Oposicions i concursos).

Sol·licitud telemàtica: a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat «http://www.gva.es» (apartat: Atenció al ciutadà, Guia PROP, Ocupació pública, Descripció: «Cos superior tècnic d'Arquitectura, A1-18, Convocatòria 14/16», tramitar amb certificat).



5. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen seran de 2819 euros i s'ingressaran en qualsevol de les entitats bancàries col·laboradores que figuren en la sol·licitud. El pagament de la taxa es justificarà per mitjà de l'oportú justificant que l'entitat bancària emetrà atenent la modalitat de pagament triada per la persona aspirant.

5.2. La falta de la justificació de l'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant, llevat que es produïsca una de les següents circumstàncies i es faça constar en la sol·licitud de participació.

5.2.1. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Per a això, senyalaran amb una ics (X) l'apartat d'Exempcions «Diversitat funcional» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.2. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria especial. Per a això, senyalaran amb una ics (X) l'apartat d'Exempcions «Família nombrosa especial» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.3. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 % de l'import total de la taxa. Per a això, senyalaran amb una ics (X) l'apartat d'Exempcions «Família nombrosa general» de la sol·licitud presencial o telemàtica.



5.2.4. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició per mitjà de qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Per a això, senyalaran amb una ics (X) l'apartat «altres» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.5. S'aplicarà una bonificació del 10 % de l'import total de la taxa, acumulable a la bonificació anterior, quan la presentació de la sol·licitud de participació en les proves es realitze per mitjans telemàtics.



5.3. Les persones que superen finalment les proves selectives i hagen sol·licitat una de les exempcions establides en la base anterior hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius d'aquesta exempció. En cas que no es presenten en el termini indicat en la base 11, no podran ser nomenades personal funcionari de carrera de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



5.4. Serà procedent la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments previstos en l'article 9 del text refós de la Llei de taxes de la Generalitat, aprovat pel Decret legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat.





6. Presentació de sol·licituds

6.1. Les sol·licituds seran dirigides a la Direcció General de Funció Pública.

6.2. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les sol·licituds hauran de presentar-se d'una de les maneres següents:

Sol·licitud presencial: la sol·licitud la presentaran les persones interessades en les oficines públiques que figuren consignades en l'annex V, una vegada omplida i havent-se abonat la taxa que es fixa en la base 5.

També es podran presentar les sol·licituds en la forma prevista en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Sol·licitud telemàtica: la sol·licitud la presentaran les persones interessades a través d'internet per mitjà de la firma electrònica, una vegada omplit el formulari i realitzat el pagament telemàtic de la taxa que es fixa en la base 5. No seran vàlides aquelles sol·licituds que encara que hagen sigut pagades no han sigut firmades electrònicament.

6.3. Les persones aspirants, en l'ompliment de la seua sol·licitud, hauran d'observar les instruccions següents:

6.3.1. En l'apartat número 30 de l'imprés de sol·licitud presencial, «forma d'accés», les persones aspirants que accedisquen pel torn d'accés lliure, senyalaran amb una ics (X) la lletra «L», i les que accedisquen pel torn de persones amb diversitat funcional, senyalaran amb una ics (X) la lletra «D». En la sol·licitud telemàtica es triarà l'opció corresponent en el desplegable de l'apartat «forma d'accés».



6.3.2. Les persones amb diversitat funcional, que sol·liciten mesures d'adaptació, hauran de senyalar amb una ics (X) la casella 33 de la sol·licitud presencial, el tipus de diversitat funcional: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial. Podran sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten previstes en els apartats 34 i 35 de l'imprés de sol·licitud presencial, d'acord amb la classificació següent:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació, les persones aspirants hauran d'adjuntar obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique el diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordera.

5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.



6) Altres, especificant quines.

En la sol·licitud telemàtica, les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació hauran de marcar les caselles habilitades a aquest efecte en l'apartat E «Diversitat funcional».

6.3.3. Les persones de nacionalitat diferent de l'espanyola hauran d'omplir els apartats 10 a 15 de la sol·licitud presencial. En el cas de la sol·licitud telemàtica, s'ompliren les caselles de l'apartat B «Altres dades si no posseeix la nacionalitat espanyola».

6.3.4. En la sol·licitud haurà de constar que s'ha realitzat el corresponent ingrés dels drets d'examen, per mitjà de la validació per l'entitat col·laboradora en què es realitze l'ingrés, a través de certificació mecànica, o a falta d'això segell i signatura, llevat que es produïsca una de les causes d'exempció establides en la base 5.2 i es faça constar en l'imprés de sol·licitud.

6.3.5. El pagament de les taxes en l'entitat col·laboradora no suposarà en cap cas la substitució del tràmit de presentació davant de l'Administració pública, dins del termini i en la forma corresponent, de la sol·licitud presencial o telemàtica, d'acord amb el que disposa la base 6.2.

6.4. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i, d'acord amb la base 7.7, estiguen exemptes de la realització de la prova de castellà, hauran de fer-ho constar amb una ics (X) en l'apartat 40.2 de la sol·licitud presencial o en l'apartat dada addicional 2.4 de la sol·licitud telemàtica.



7. Admissió de les persones aspirants

7.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, podent únicament demandar la seua modificació per mitjà d'un escrit motivat dins del termini establit en la base 6.2 per a la presentació de sol·licituds.

7.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, prèvia verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, l'òrgan convocant dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves per cada un dels torns.



7.3. Les persones aspirants podran, en cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que consideren convenients en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, possibilitar que siguen esmenats dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants comprovaran no sols que no figuren recollides en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals i torn triat consten correctament en les pertinents relacions de persones admeses.

7.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si és procedent es dictarà una resolució que elevarà a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves para cada un dels torns, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

7.6. En la resolució per mitjà de la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'establirà, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc de celebració i l'hora de començament de les proves, així com l'ordre de crida de les persones admeses, iniciant-se l'ordre en la lletra «B» conforme el resultat del sorteig celebrat el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).



7.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no posseïsquen la nacionalitat espanyola:

Amb caràcter previ a la realització de les proves de l'oposició, les persones que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i del seu origen no se'n desprenga el coneixement del castellà hauran d'acreditar el coneixement d'aquest per mitjà de la realització d'una prova en què es comprovarà que tenen un nivell adequat de compressió i expressió oral i escrita en aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que disposa el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera.

La prova es qualificara d'«apta» o «no apta», sent necessari obtindre la valoració d'«apta» per a passar a realitzar les proves de la fase d'oposició.

Queden eximides de realitzar aquesta prova les persones que estiguen en possessió del Diploma d'Espanyol com a Llengua Estrangera, regulat en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud en espanyol per a persones estrangeres expedit per les escoles oficials d'idiomes, o acrediten estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.



8. Proves selectives

8.1. El procediment de selecció serà el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

8.2. Desenvolupament de la fase d'oposició: L'oposició constarà de tres exercicis obligatoris i eliminatoris.

8.2.1 Primer exercici.

Consistirà a respondre per escrit a un qüestionari de 120 preguntes sobre matèries comunes recollides en l'annex I (part general), amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà la correcta.



El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'òrgan tècnic de selecció, i no serà en cap cas inferior a 50 segons per pregunta.

8.2.2. Segon exercici.

Consistirà en el desenvolupament per escrit, durant un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, de dos temes triats entre tres extrets a l'atzar del programa que figura en l'annex II (part especial).

Una vegada conclosa la prova, els exercicis seran introduïts en sobre tancat i quedaran sota la custòdia de l'òrgan tècnic de selecció, el qual cridarà individualment les persones aspirants per a la lectura pública dels temes que hagen desenvolupat, iniciant-se l'ordre per la lletra «B» conforme el resultat del sorteig celebrat el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).

L'òrgan tècnic de selecció podrà formular preguntes aclaridores sobre els temes exposats.

El lloc, dates i hores de lectura d'aquest exercici serà anunciat per l'òrgan tècnic de selecció amb la deguda antelació.

8.2.3. Tercer exercici.

Consistirà a resoldre per escrit, en un temps mínim de tres hores i màxim de quatre a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, dos supòsits pràctics referits a matèries contingudes en el temari específic de l'annex II (part especial) de la convocatòria.

8.3. Qualificació dels exercicis.

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 65 punts, que es distribuirà de la manera següent:

8.3.1. Primer exercici: La qualificació del primer exercici serà de 0 a 21 punts, sent necessari obtindre per a superar-lo un mínim de 10,5 punts.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 10,5 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La formula de correcció serà:

Respostes correctes netes = nre. d'encerts – (nre. d'errors / 3).

Establides les respostes correctes netes, es convertiran en puntuacions finals per mitjà d'una distribució proporcional.

8.3.2. Segon exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 22 punts, sent necessari obtindre per a superar-lo un mínim d'11 punts.

8.3.3. Tercer exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 22 punts, sent necessari obtindre per a superar-lo un mínim d'11 punts.

8.4. Qualificació final de la fase d'oposició.

Per a superar la fase d'oposició, serà necessari obtindre un mínim de 32,5 punts, puntuació que vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els tres exercicis.

8.5. Fase de concurs.

Només podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 35 punts, que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex III.

8.6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en ambdues fases.

A continuació es configurarà una llista ordenada per puntuació de major a menor, que s'interromprà quan el nombre de persones incloses en aquesta coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran la llista definitiva de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la manera següent: caldrà ajustar-se, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició, i si persisteix l'empat aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els distints apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què figuren enumerats.

En cas de persistir l'empat, es dirimirà, en tercer lloc, a favor de la persona amb diversitat funcional, i si l'empat es produeix entre les dites persones es triarà a qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.

En cas de persistir l'empat, si aquest fóra entre persones de distint sexe es dirimirà a favor del sexe femení en cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos superior tècnic d'arquitectura, A1-18, en la data de publicació de la present convocatòria.

Finalment, si encara persisteix l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, iniciant-se l'esmentat ordre per la lletra «B», d'acord amb el resultat del sorteig celebrat el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).





9. Desenvolupament de les proves selectives

9.1. El primer exercici es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves.

9.2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Quedaran decaigudes en el seu dret quan es personen en els llocs de celebració una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que es dega a causes justificades. Tractant-se de proves orals o altres de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció podrà apreciar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i la dita admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.



Així mateix, si alguna de les aspirants no pot completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, no podent demorar-se aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonable, la qual cosa haurà de ser valorada per l'òrgan tècnic de selecció i, en tot cas, la realització d'aquelles tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu. Idèntica previsió és aplicable a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.



Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant o assessor durant la celebració de les proves, amb vista a l'adequat desenvolupament d'aquestes. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per part d'una persona aspirant quedarà reflectida en l'acta corresponent, podent continuar la dita persona aspirant el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que resolga l'òrgan tècnic de selecció sobre l'incident.

Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses per mitjà de la presentació del DNI, NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades dels dits documents, així com, si és el cas, de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

9.3. Començades les proves, l'anunci de la celebració dels exercicis restants el farà públic l'òrgan tècnic de selecció en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, en el web de la Direcció General de Funció Pública, amb una antelació mínima de 24 hores si la crida és per a la sessió següent d'un mateix exercici i de 2 dies com a mínim si es tracta de la convocatòria per a un exercici distint, d'acord amb el que preceptua l'article 16.2 del Decret del Consell 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

9.4. En totes les proves, excepte les orals o les que incloguen lectura pública, l'òrgan tècnic de selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes, i seran anul·lats tots aquells exercicis en què es continga alguna marca que puga identificar la seua autoria.



10. Publicitat de les llistes

10.1. En finalitzar cada un dels exercicis de la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. Es considerarà que han superat la prova únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis segons el que disposa la base 8.



10.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci, publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 8.4, que constituirà la llista de les persones admeses que han superat la fase d'oposició en cada un dels torns per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.



A les persones incloses en les esmentades llistes se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de tots aquells documents acreditatius dels mèrits previstos en l'annex III degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja consten en el registre de personal de la Generalitat, únicament serà necessari esmentar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum.

10.3. Una vegada baremats els mèrits, l'òrgan tècnic de selecció exposarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs per cada un dels torns, desglossada en els distints apartats del barem, i els concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.



10.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci, publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els distints apartats del barem; la dita publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades en cada un dels torns pel seu ordre de puntuació total a què es refereix la base 8.6.



L'òrgan tècnic de selecció no podrà en cap cas declarar que han aprovat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveuen les bases 1.2 i 12 de la present convocatòria.



11. Relació definitiva i presentació de documents

11.1. L'òrgan tècnic de selecció elevarà a la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per a ser publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació aporten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

11.1.1. Fotocòpia compulsada del DNI o NIE.

11.1.2. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.1.3 de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.



11.1.3. Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari, de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de manera procedent per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.



11.1.4. Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions dels llocs de treball oferits.

11.1.5. Els qui superen les proves selectives acreditaran els seus coneixements de valencià per mitjà de la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o per mitjà de la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar els dits coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que a aquest fi es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons allò que es preceptua en l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, els qui superen les proves selectives acreditaran els seus coneixements de valencià en el corresponent Grau Mitjà o C1, per mitjà de certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

El personal que no puga acreditar els dits coneixements haurà de realitzar l'exercici específic que es convoque i, cas de no superar-ho, assistir als cursos de perfeccionament que a aquest fi s'organitzen.

11.2. Les persones que superen les proves selectives pel torn de persones amb diversitat funcional hauran de presentar, a més dels documents anteriors, la fotocòpia compulsada de la certificació de la Conselleria competent o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite discapacitat igual o superior al 33 %, així com l'informe de compatibilitat per a l'exercici de les tasques i funcions del lloc.

11.3. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions establides en la base 5.2 hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de tal exempció.

11.4. Les persones aspirants seleccionades que dins del termini indicat i excepte casos de força major no presenten la documentació acreditativa o d'aquesta es deduïsca que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



12. Nomenament de personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació, es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i es procedirà al nomenament com personal funcionari de carrera del cos superior tècnic d'arquitectura, A1-18, sector administració especial, de les persones aprovades a què fa referència la base 10.4, prèvia l'adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

A fi d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant podrà requerir de l'òrgan tècnic de selecció una relació complementària de les persones que seguisquen a les proposades, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



13. Òrgans tècnics de selecció

13.1. L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria estarà compost per: president/a, secretari/ària i tres vocals, havent-se de designar el mateix nombre de suplents.

13.2. La relació nominal dels membres de l'òrgan tècnic de selecció serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

13.3. L'òrgan tècnic de selecció, per a la realització de les proves, podrà designar personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que crega oportuns.

13.4. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adopció de totes les mesures que siguen necessàries amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

13.5. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan concórreguen en ells circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstindre's aquells membres que hagen realitzat tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

13.6. Als efectes de comunicacions i de qualsevol altra incidència, l'òrgan tècnic de selecció tindrà la seua seu en la Direcció General de Funció Pública (C/ de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València).

13.7 L'òrgan tècnic de selecció, als efectes de gratificacions i indemnitzacions, es regirà pel que disposa el Decret 95/2014, de 13 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997 d'11 de febrer, i el Decret 175/2006, de 24 de novembre (DOGV, número 7.229, de 19.06.2014).

13.8. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent.



14. Recursos

14.1. La present convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que siguen dictats per a desplegar-la, excepte les actuacions de l'òrgan tècnic de selecció, posen fi a la via administrativa, i podran ser impugnats per les persones interessades per mitjà de la interposició de recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de publicar-se. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de publicar-se, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte que es recorre. Tot això, de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici que les persones interessades puguen exercir, si és el cas, qualsevol altre que estimen procedent.



14.2. Contra els actes de l'òrgan tècnic de selecció podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord de l'òrgan tècnic de selecció.



València, 18 d'octubre de 2017.– La consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques: Gabriela Bravo Sanestanislao.







ANNEX I

Part general



I. DRET CONSTITUCIONAL I ORGANITZACIÓ ADMINISTRATIVA

1. La Constitució Espanyola de 1978. Característiques, estructura i reforma. Els principis constitucionals, els drets fonamentals i les llibertats públiques: regulació, protecció i restriccions. Suspensió dels drets.



2. La Corona: La seua regulació en la Constitució Espanyola. Les Corts Generals. Les cambres: composició, organització i funcions. En especial, la funció legislativa.

3. El Govern. El president del Govern. El Consell de Ministres. Estatut dels membres del Govern. Les funcions del govern. El Consell d'Estat. Relacions entre el Govern i les Corts Generals.

4. L'Administració pública: Principis constitucionals que la informen. Govern i Administració. Règim jurídic del sector públic. L'Administració general de l'Estat: organització administrativa.



5. El Poder Judicial. La regulació constitucional de la justícia. El Consell General del Poder Judicial. Composició i funcions. El Tribunal Constitucional. Naturalesa, composició i competències. Procediments.



6. L'organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes. Organització política i administrativa. El sistema de distribució de competències en la Constitució. La legislació bàsica de l'Estat. Les competències pròpies de les comunitats autònomes. El control de l'Estat sobre les comunitats autònomes.

7. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.



II. DRET AUTONÒMIC

8. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

9. Les Corts. El sistema electoral i estatut dels diputats. Organització i funcionament. Competències.

10. El president o presidenta de la Generalitat. Elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell. Composició, procés de formació i funcions. La potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i les Corts.



11. Govern i Administració. Els consellers o les conselleres. Estatut personal. L'Administració pública de la Generalitat. Organització, competència i estructura. Organització territorial de les conselleries. L'Administració institucional de la Generalitat. Responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració pública de la Generalitat.

12. Les competències de la Generalitat en l'Estatut d'Autonomia.

13. La Llei 1/2015, de 6 de febrer de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector instrumental i de subvencions: àmbit d'aplicació i hisenda pública de la Generalitat. Els pressupostos de la Generalitat.



14. Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.

III. UNIÓ EUROPEA

15. Característiques de l'ordenament jurídic de la Unió Europea. Fonts del dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Actes jurídics de la Unió. Els reglaments. Les directives.

16. Les institucions de la Unió Europea: El Parlament Europeu. El Consell Europeu. El Consell. La Comissió Europea. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea. El Banc Central Europeu. El Tribunal de Comptes.



IV. DRET ADMINISTRATIU

17. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: àmbit d'aplicació i principis generals. La iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions.

18. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: disposicions generals, principis d'actuació i funcionament del sector públic.

19. Els òrgans de les administracions públiques. Principis d'actuació i funcionament. Classes d'òrgans. Òrgans col·legiats. La competència: naturalesa, classes i criteris de delimitació. Les relacions interorgàniques: coordinació i jerarquia. Desconcentració i delegació de competències. Delegació de firma. Encàrrec de gestió. Avocació.



20. Els interessats en el procediment. L'activitat de les administracions públiques. Normes generals. Termes i terminis.

21. Iniciativa legislativa i potestat per a dictar reglaments i altres disposicions. Requisits dels actes administratius. Eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat.

22. Disposicions sobre el procediment administratiu comú. Iniciació. Ordenació. Instrucció. Finalització. Execució.

23. La revisió dels actes en via administrativa. La revisió d'ofici. Recursos administratius.

24. Principis de la potestat sancionadora.

25. La responsabilitat patrimonial de les administracions públiques. Responsabilitat de les autoritats i personal al seu servei.

26. Objecte i àmbit d'aplicació del Reial decret legislatiu 3/2011, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic. Delimitació dels tipus contractuals. Parts del contracte. Objecte, preu i quantia del contracte. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació i adjudicació de contractes per les administracions públiques.



V. OCUPACIÓ PÚBLICA

27. Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic. Llei d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Llei de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública.



28. Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

29. La selecció, provisió de llocs de treball i la carrera professional del personal al servei del personal de l'Administració de la Generalitat. Les condicions de treball del personal al servei de l'Administració de la Generalitat. Normativa reguladora.

30. II conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Generalitat: disposicions vigents.







ANNEX II

Part especial



1. La legislació urbanística en l'Estat espanyol. Evolució històrica i principis informadors. La legislació urbanística aplicable a la Comunitat Valenciana. Infraestructura verda, paisatge i criteris per a una ocupació racional del territori a la Comunitat Valenciana.

2. Règim urbanístic del sòl: tipus de plans. Ordenació estructural i ordenació detallada. Classificació i qualificació de sòl. Xarxa primària i xarxa secundària de dotacions públiques. Aprofitament tipus i àrees de repartiment.

3. Espais naturals protegits. Legislació específica a la Comunitat Valenciana referent a la protecció del medi natural. Instruments de planificació i gestió dels espais naturals protegits. Espais naturals de la Xarxa Natura 2000.

4. El litoral a la Comunitat Valenciana. Identificació dels principals problemes: infraestructures i instal·lacions. Dotacions. Compatibilitat amb el desenvolupament.

5. Gestió urbana sostenible. Criteris de sostenibilitat en l'espai urbà: accessibilitat universal, mobilitat sostenible, polítiques d'habitatges de protecció pública, urbanisme de gènere i de diversitat funcional. Criteris de sostenibilitat en els edificis: accessibilitat, gènere, eficiència energètica, reducció d'emissions a l'atmosfera, gestió i reducció de residus, implantació d'energia renovable. Legislació complementària i de desenvolupament.

6. Intervenció en l'edificació i ús del sòl. Llicències i declaracions responsables. Disciplina urbanística: infraccions, restauració de la legalitat urbanística i sancions, responsabilitats, procediments i competències.

7. L'avaluació dels edificis. El deure normal de conservació d'edificis. La declaració de ruïna. Intervenció en edificis catalogats.



8. L'urbanisme i el Codi Civil. Les servituds. Classes de servituds. Les servituds de llums i vistes.

9. Conceptes i procediment de la Llei d'expropiació forçosa. Les valoracions i el règim d'expropiació forçosa en el text refós de la Llei del sòl i rehabilitació urbana de l'Estat i el seu reglament de desplegament.

10. Llei 6/2014, de 25 de juliol, de prevenció qualitat i control ambiental d'activitats de la Comunitat Valenciana. La intervenció administrativa en les activitats amb incidència ambiental: objectius, tipus d'activitats, instruments d'intervenció, control, inspecció i sanció. Adequació de les activitats existents.

11. La Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació (LOE). Agents de l'edificació. Normativa d'aplicació. Aplicació en les administracions públiques. Requisits bàsics en l'edificació.



12. La Llei 3/2004, de 30 de juny, de la Generalitat, d'ordenació i foment de la qualitat de l'edificació (LOFCE). Objecte i àmbit d'aplicació. Requisits de l'edificació en relació amb la qualitat i accions de l'Administració. Projecte i execució de les obres. Vida útil, manteniment i rehabilitació de l'edifici.

13. El control de qualitat en l'edificació. Conceptes bàsics i generalitats. plecs de recepció de materials. Control de formigons i estructures d'acord amb l'EHE-08. El llibre de control. Normativa de la Comunitat Valenciana.

14. Normes d'habitabilitat i disseny d'habitatges en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

15. Actuacions protegibles en matèria d'habitatge. Plans d'habitatge i sòl estatals i autonòmics. Convenis de col·laboració. Normativa estatal i autonòmica aplicable.

16. Programes d'ajudes al lloguer d'habitatge. Objecte, beneficiaris i gestió. Foment del parc d'habitatge en lloguer. Normativa aplicable.



17. Programes de foment de la rehabilitació edificatòria. Objecte. Actuacions subvencionables. Conservació, millora de l'accessibilitat i eficiència energètica. Beneficiaris i gestió. Informe d'avaluació dels edificis. Normativa aplicable.

18. Programes de foment de la regeneració i renovació urbanes. Objecte. Actuacions subvencionables. Condicions dels àmbits d'actuació, beneficiaris i gestió. Normativa aplicable.

19. Dret i accés a l'habitatge. La funció social de l'habitatge. Competències administratives. Foment de l'ús social de l'habitatge. Ús, conservació i manteniment de l'habitatge. Normativa aplicable.



20. Inclusió i perspectiva de gènere en les actuacions d'arquitectura i regeneració urbana. Sociologia de l'arquitectura. Espais públics i privats. La perspectiva de gènere en el procés urbà. Participació ciutadana. Propostes metodològiques i criteris d'intervenció.



21. El llibre de l'edifici. Àmbit d'aplicació. Parts de què consta. Formalització. Documentació específica que ha d'incloure el document d'especificacions tècniques.

22. Codi Tècnic de l'Edificació (CTE). RD 314/2006, de 17 de març, del Ministeri d'Habitatge, disposicions generals, condicions tècniques i administratives, exigències bàsiques i annexos. RD 1371/2007, de 19 d'octubre, pel qual es modifica el Codi Tècnic de l'Edificació.



23. Codi Tècnic de l'Edificació. Seguretat estructural: bases de càlcul i accions en l'edificació. Document bàsic SE i Document bàsic SE-AE.

24. Codi Tècnic de l'Edificació. Seguretat estructural: fonaments. Document bàsic SE-C.

25. Codi Tècnic de l'Edificació. Seguretat estructural: acer. Document bàsic SIGA.

26. Codi Tècnic de l'Edificació. Seguretat estructural: fàbrica. Document bàsic SE-F.

27. Codi Tècnic de l'Edificació. Seguretat estructural: fusta. Document bàsic SEM.

28. Codi Tècnic de l'Edificació. Seguretat en cas d'incendi. Document bàsic SI.

29. Codi Tècnic de l'Edificació. Seguretat d'utilització. Document bàsic SE-SU.

30. Codi Tècnic de l'Edificació. Salubritat. Document bàsic HS.



31. Codi Tècnic de l'Edificació. Protecció enfront del soroll. Document bàsic SE-HR.

32. Codi Tècnic de l'Edificació. Exigències bàsiques estalvi d'energia. Document bàsic HE.

33. La seguretat i salut en les obres de construcció. L'estudi de seguretat i salut en els projectes d'obres. Pla de seguretat i salut. Llibre d'incidències. Normativa reguladora. Aplicació de la prevenció de riscos laborals en les obres de construcció. Agents que intervenen.



34. Accessibilitat i supressió de barreres arquitectòniques, urbanístiques i d'edificació a la Comunitat Valenciana. Decrets de desenvolupament en matèria d'accessibilitat en l'edificació de pública concurrència i medi urbà. Normes per a l'accessibilitat i eliminació de barreres arquitectòniques.

35. Normativa aplicable a locals d'espectacles i establiments públics. Especial referència a lleis de normatives d'espectacles, establiments públics i activitats recreatives de la Comunitat Valenciana i la resta de normativa complementària.

36. Infraestructures educatives a la Comunitat Valenciana: característiques, requisits i requeriments funcionals dels edificis i espais exteriors dels centres educatius en els distints nivells d'ensenyança. Normativa aplicable.

Determinació de les reserves dotacionals educatives: requisits de les parcel·les per a la ubicació de centres educatius públics. Normativa tècnica aplicable.

37. Els hospitals d'aguts i les seues principals unitats assistencials. La unitat d'hospitalització, el bloc quirúrgic, la unitat d'urgències hospitalàries i la unitat de vigilància intensiva: estructura física, zones i locals de la unitat, així com la seua organització funcional i relació amb altres unitats hospitalàries.

38. Centres de serveis socials a la Comunitat Valenciana destinats a persones grans, persones discapacitades, persones amb malalties mentals cròniques, infància i adolescència, serveis socials i dona. Programes funcionals, característiques tècniques especials exigibles dels espais, elements i instal·lacions. Normativa d'aplicació en vigor.



39. Intervencions en espais públics urbans. Criteris bàsics d'actuació en la ciutat actual. Objectius i estratègies. Actuacions d'especial rellevància a la Comunitat Valenciana en les últimes dècades.

40. Els centres històrics. Nivells de protecció en ordenances municipals. Nivells de protecció d'edificis i conjunts. Plans especials de protecció de conjunts històrics.

41. Patologia en edificació: fonamentació, estructura, forjats, façanes, cobertes, fusteries, revestiments i en instal·lacions. Causes més freqüents i sistemes de reparació.

42. Restauració, conservació i manteniment d'edificis. Normativa. Instruccions d'ús, conservació i manteniment. Inspecció tècnica d'edificis.

43. El patrimoni cultural valencià. Legislació vigent de la Comunitat Valenciana i d'àmbit estatal. Béns d'interés cultural immobles: monuments, jardins històrics i conjunts històrics. Béns de rellevància local. Criteris d'intervenció: evolució històrica i aplicació pràctica. La recuperació d'edificis històrics: patologies i la seua reparació o restauració.

44. El títol VI de la Llei 2/2011, de 22 de març, de la Generalitat, de l'esport i l'activitat física de la Comunitat Valenciana en les instal·lacions, equipaments i infraestructures esportives. La normativa bàsica d'instal·lacions i equipaments esportiu. Les normes de projecte i reglamentàries de la normativa sobre instal·lacions esportives i per al lleure (NIDE) del Consell Superior d'Esports. L'estudi de viabilitat de la gestió, tant en matèria de personal com econòmica de les instal·lacions esportives, així com els mitjans necessaris per al manteniment sostenible d'aquestes.

45. Instal·lació elèctrica de baixa tensió. Parts de la instal·lació. Execució i posada en servei de les instal·lacions. Graus d'electrificació. Previsió de potència en l'habitatge. Instal·lacions interiors en habitatges. Instal·lacions en locals de pública concurrència. Normativa vigent en la matèria.

46. El patrimoni de la Generalitat. Béns i drets que el componen. La valoració patrimonial. Incorporació a l'inventari de les obres executades per l'Administració. Afectació, desafectació, adscripció i canvi de destinació. Alienació, permuta, cessió i adquisició. La delimitació i el seu procediment.

47. L'inventari de béns i drets de les administracions públiques.



48. Mètodes de valoració del sòl i de les construccions. Classificació dels diversos mètodes. Valoració d'immobles. Valoració urbanística. Valoració cadastral. Valoració de drets que afecten béns immobles.



49. Valoració immobiliària: teoria del valor. Finalitat de la valoració: tipus. Característiques del mercat mobiliari. Elements bàsics en valoració immobiliària. Valor i preu. Repercussions tributàries en la comprovació de valor en els tributs cedits a la Comunitat Valenciana.



50. Els contractes de les administracions públiques. Normes que els regulen. Requisits per a contractar amb l'Administració. Prestació de garanties i els seus tipus. Procediments d'adjudicació. Prerrogatives de l'Administració. plecs de clàusules administratives. plecs de prescripcions tècniques.

51. Modificacions i obres complementàries en el contracte públic d'obres. Projectes reformats i complementaris d'obres.

52. Estudi de viabilitat. Avantprojecte d'obres. Projecte d'obres. Tot això, en el marc dels contractes de les administracions públiques.

53. L'abonament en l'obra de la contractació pública en execució. Certificacions: caràcter, tipus i conceptes integrants. Mesuraments: requisits i criteris. Relacions valorades: abast i criteri de valoració. La recepció d'obra i certificació final d'obres.

54. Legislació reguladora de la subcontractació en el sector de la construcció.

55. Normativa d'aplicació en matèria de subvencions i ajudes públiques. Procediments de concessió. Obligacions dels beneficiaris. Bases reguladores. BDNS. Gestió i justificació de les subvencions. Reintegraments. Infraccions i règim sancionador.

56. La producció i gestió dels residus de construcció i demolició.



57. Reglaments d'instal·lacions tèrmiques en els edificis. Eficiència energètica. Aplicació a les demandes dels edificis públics i habitatges.



58. Afeccions que incideixen en la planificació territorial i urbanística: carreteres, ferrocarrils, costes, llits, espais naturals protegits, gasoductes i instal·lacions elèctriques.

59. La informació territorial, tractament estadístic i gràfic, sistemes de representació i registre, sistemes de gestió i explotació. Fonaments de cartografia, fotoimpressió i teledetecció. Tècniques de classificació i anàlisi. Tècniques d'avaluació i decisió en planificació territorial.



60. Aplicacions informàtiques en arquitectura i urbanisme. Sistemes d'informació GV SIG i BIM.







ANNEX III

BAREM FASE CONCURS COS SUPERIOR TÈCNIC D'ARQUITECTURA, A1-18, SECTOR ADMINISTRACIÓ ESPECIAL. TORN LLIURE I TORN DE PERSONES AMB DIVERSITAT FUNCIONAL



En la fase de concurs a què es refereix la base 8.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:

A) Experiència professional: màxim 20 punts

1. Es valorarà l'experiència professional de les persones participants d'acord amb el barem següent:

1.1. Per treballs realitzats en l'Administració pública, en funcions que actualment corresponen al cos superior tècnic d'arquitectura, A1-18 (definides en l'annex I de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana), amb relació jurídica funcionarial, sector administració especial, a raó de 0,13 punts per cada mes complet de servei en actiu.



1.2. Per treballs realitzats en l'Administració de la Generalitat Valenciana, en altres Administracions públiques o en entitats de dret públic vinculades o dependents d'una administració pública territorial, no previstos en l'apartat anterior, a raó de 0,09 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

1.3. Per treballs realitzats en societats públiques mercantils i fundacions públiques o en el sector privat, en treballs per compte d'altri, autònoms i professionals, en llocs amb les funcions pròpies del cos superior tècnic d'arquitectura, A1-18, a raó de 0,07 punts per mes complet de serveis en actiu.

No es valorarà en cap cas l'experiència professional obtinguda en l'exercici de llocs de treball reservat a personal eventual.

2. L'experiència professional s'acreditarà d'acord amb els criteris següents:

2.1. Els treballs per a administracions públiques s'acreditaran sempre per mitjà de certificació oficial de l'òrgan competent.

2.2. La resta dels treballs per compte d'altri, per mitjà del contracte de treball en què s'especifique la categoria convocada i la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

2.3. Per al supòsit de professionals i autònoms, llicència fiscal o IAE on s'acrediten el o els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan siga procedent, i en substitució dels dits documents, s'aportarà certificació oficial que acredite haver cotitzat en el Règim Especial o en la mutualitat corresponent.

En tot cas, la puntuació màxima a aconseguir per experiència no podrà superar els 20 punts.

B) Formació: màxim 15 punts

1. Valencià: màxim 6 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, d'acord amb l'escala següent:

–Coneixements Orals o A2: 1,00 punt

–Grau Elemental o B1: 2,00 punts

–Grau Mitjà o C1: 4,00 punts

–Grau Mitjà o C1 + Llenguatge Administratiu o Llenguatge en els Mitjans de Comunicació: 5 punts

–Grau Superior o C2: 6,00 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes comunitaris: màxim de 6 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, acreditant-se documentalment per mitjà de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 3 punts, puntuant per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Comú Europeu de Referència (Nivell Bàsic, Nivell Intermedi i Nivell Avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre les ensenyances regulades pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.





3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts.

Per la possessió de títols acadèmics oficials iguals o superiors a l'exigit en la convocatòria per a pertànyer al Subgrup A1, excloent-ne el necessari per a l'accés, a raó de 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.



4. Formació complementària: màxim 6 punts

4.1. Cursos de formació:

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, d'acord amb l'escala següent:

De 100 o més hores: 0,25 punts

De 75 o més hores: 0,20 punts

De 50 o més hores: 0,15 punts

De 25 o més hores: 0,10 punts

De 15 o més hores, 0,05 punts

No es puntuaran en cap cas els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.

4.2. Màsters universitaris:

Es valoraren els màsters universitaris oficials o propis de cada universitat no inclosos en l'apartat de titulació, d'acord amb l'escala següent:

Per màster de menys de 90 crèdits: 1 punt

Per màster de 90 o més crèdits: 2 punts

La formació complementària es valorarà fins a un màxim de 6 punts.

En tot cas, la puntuació màxima a aconseguir per formació no podrà superar els 15 punts.







ANNEX IV

Oficines públiques



Alacant

Direcció Territorial de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques. Oficina PROP.

Rambla Méndez Núñez, 41, 03002 Alacant



Castelló

Direcció Territorial de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques. Oficina PROP.

Carrer Major, 78, 12001 Castelló



València

Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

C/ de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València



Descàrrega del model d'instància per internet.

http://www.gva.es (Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de Funció Pública, Oposicions i concursos, oferta 2016)



Tramitació telemàtica de la instància per internet.

http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia PROP, Ocupació pública, Descripció: «Cos superior tècnic de Medicina de l'Administració, A1-24, Convocatòria 21/16», Tramitar amb certificat).





Oficines PROP



Alacant

– Alacant – C/ Churruca, 29, 03003

– Alacant – Rambla de Méndez Núñez, 41, 03001

– Benidorm – Foietes – Colònia de Madrid, Av. Beniardà, 61, 03500



– Elx – Pl. de la Mercé, 5, 03202

– Elda – Pl. de la Constitución, 1. 03600

– Orihuela – C/ López Pozas, s/n, 03300

– Torrevieja – C/ Hermanos Bazán, 6, bajo, 03181



Castelló

– Germans Bou – Castelló – Av. Germans Bou, 47, 12003

– Carrer Major, núm. 76, Castelló, 12001

– Avinguda del Mar – Castelló – Av. del Mar, 16, 12003

– Vila-real – C/ Josep Ramon Batalla, 38, 12540

– Vinaròs – Plaça de Jovellar, 2, 12500

– Segorbe – Plaza del Almudín, 1, 12400



València

– Gregorio Gea I – València – C/ Gregorio Gea, 27, 46009

– Gregorio Gea II – València – C/ Gregorio Gea, 14. 46009

– CENTRE – València – Av. Baró de Càrcer, 36, 46001

– Alzira – Pl. Casassus, 1, 46600

– Ontinyent – C/ Maians, 19, 46870

– Port Sagunt – Pl. Ramón de la Sota, s/n, (edifici Rotonda), 46520



– Requena – Pl. Consistorial, 2, 46340

– Safor (Gandia) Av. República Argentina, 28, 46700

– Sagunt – Camí Reial, 65-67, 46500

– Xàtiva – Albereda de Jaume I, 35, 32, Xàtiva, 46800

– Ciutat Administrativa 9 d'octubre – C/ de la Democràcia, 77. Torres 1 i 4.



Telèfon 012 d'informació administrativa de la Generalitat

Si es disposa de tarifa plana a números fixos o si es telefona des de fora de la Comunitat Valenciana: 96 386 60 00

Mapa web