Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 33/2017, de 18 d'octubre, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior tècnic de psicologia, A1-20, sector administració especial, torn d'accés lliure i torn de persones amb diversitat funcional. Convocatòria 20/16, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2016 per al personal de l'Administració de la Generalitat. [2017/10026]

(DOGV núm. 8169 de 14.11.2017) Ref. Base de dades 009825/2017




Vista la proposta de la directora general de Funció Pública i de conformitat amb el que estableix el Decret 96/2016, de 4 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2016 i a fi d'atendre les necessitats de personal en l'Administració de la Generalitat, aquesta conselleria, en exercici de les atribucions previstes en l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, acorda convocar proves selectives d'accés al cos superior tècnic de Psicologia, A1-20, sector administració especial, pel sistema de concurs oposició, que es regirà pel que estableixen el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, i la resta de normativa de desplegament i, pel que disposen les següents,





Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, per mitjà del sistema de concurs oposició, per a cobrir 10 llocs de treball del cos superior tècnic de Psicologia, A1-20, sector administració especial.

Els 10 llocs de treball corresponen:

Torn d'accés lliure: 9 llocs

Torn de persones amb diversitat funcional: 1 lloc.

Només es podrà optar a un dels torns convocats, i serà motiu d'exclusió la presentació de sol·licituds a diversos torns. Cal optar per un d'aquests.

1.2. Els llocs de treball que queden sense cobrir pel torn de persones amb diversitat funcional s'acumularan als del torn d'accés lliure i viceversa.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, serà necessari complir els requisits següents:

2.1.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat a què s'aplique la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les espanyoles i dels espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què s'aplique la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix, i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge menors de vint-i-un anys o majors de la dita edat que visquen a càrrec seu.

2.1.2. Edat: tindre 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació.



2.1.3. Titulació: estar en possessió del títol universitari de Llicenciatura en Psicologia, o bé, títol universitari oficial de grau més títol oficial de màster universitari que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habiliten per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades al cos, o complides les condicions per a obtindre abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds i disposen del certificat que ho acredite.

En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

2.1.4. Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les corresponents funcions o tasques.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separat o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.



2.2. Podran optar al torn de persones amb diversitat funcional aquelles persones aspirants, que complint els requisits anteriors, posseïsquen una diversitat funcional de grau igual o superior al 33 % i que ho formulen expressament en la sol·licitud de participació seguint les instruccions establides en la base 6.3.1.

2.3. Les condicions per a l'admissió a les proves s'hauran de tindre en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.4. L'Administració podrà requerir a les persones aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar-hi, així com de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats en el termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.

2.5. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de personal funcionari de carrera del Cos Superior Tècnic de Psicologia, A1-20



3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, les persones interessades hauran de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en el present concurs oposició, seguint les instruccions establides en la base 6.3.2.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se suscitaren dubtes raonables a l'òrgan tècnic de selecció respecte de la compatibilitat funcional d'una persona admesa, podrà demanar el dictamen corresponent de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, i en aquest cas la persona admesa inicialment, podrà participar condicionalment en el procés selectiu i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o l'exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.





4. Sol·licituds

Els que desitgen prendre part en aquestes proves selectives hauran d'emplenar la sol·licitud d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: a través del model que figura en l'annex IV i que els serà facilitada en les oficines públiques que s'indiquen en l'annex V o en el portal de l'Administració de la Generalitat «http:// www.gva.es» (apartat: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de Funció Pública, Oposicions i concursos).

Sol·licitud telemàtica: a través del formulari habilitat en el portal de l'Administració de la Generalitat «http://www.gva.es» (apartat: Atenció al ciutadà, Guia PROP, Ocupació pública, Descripció: cos superior tècnic de Psicologia, A1-20, convocatòria 20/16, tramitar amb certificat).





5. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen seran de 28,19 euros i s'ingressaran en qualsevol de les entitats bancàries col·laboradores que consten en la sol·licitud. El pagament de la taxa es justificarà per mitjà de l'oportú justificant que l'entitat bancària emetrà atesa la modalitat de pagament triada per la persona aspirant.

5.2. La falta de la justificació de l'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant, llevat que concórreguen una de les següents circumstàncies i es faça constar en la sol·licitud de participació.

5.2.1. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'Exempcions «Diversitat Funcional» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.2. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria especial. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'Exempcions «Família Nombrosa Especial» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.3. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria general disfrutaran d'una bonificació del 50 % de l'import total de la taxa. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat d'Exempcions «Família Nombrosa General» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.4. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició per mitjà de qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Per a això assenyalaran amb una ics (X) en l'apartat «Altres» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.5. S'aplicarà una bonificació del 10 % de l'import total de la taxa, acumulable a la bonificació anterior, quan la presentació de la sol·licitud de participació en les proves es realitze per mitjans telemàtics.



5.3. Les persones que superen finalment les proves selectives i hagen sol·licitat una de les exempcions establides en la base anterior hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de tal exempció. En el cas que no es presenten en el termini indicat en la base 11, no podran ser nomenades personal funcionari de carrera de la Generalitat, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



5.4. Procedirà la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments previstos en l'article 9 del text refós de la Llei de taxes de la Generalitat, aprovat pel Decret legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat.





6. Presentació de sol·licituds

6.1. Les sol·licituds s'adreçaran a la Direcció General de Funció Pública.

6.2. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les sol·licituds hauran de presentar-se d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: les persones interessades presentaran la sol·licitud en les oficines públiques que s'indiquen en l'annex V, una vegada emplenada i pagada la taxa que es fixa en la base 5.

També es podran presentar les sol·licituds en la forma prevista en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Sol·licitud telemàtica: les persones interessades presentaran la sol·licitud a través d'internet per mitjà de la firma electrònica, una vegada emplenat el formulari i realitzat el pagament telemàtic de la taxa que es fixa en la base 5. No seran vàlides aquelles sol·licituds que encara que hagen sigut pagades no han sigut firmades electrònicament.

6.3. Les persones aspirants, en l'emplenament de la sol·licitud, hauran d'observar les instruccions següents:

6.3.1. En l'apartat número 30 de l'imprés de sol·licitud presencial, «forma d'accés», les persones aspirants que accedisquen pel torn d'accés lliure assenyalaran amb una ics (X) sobre la lletra «L» i les que accedisquen pel torn de persones amb diversitat funcional assenyalaran amb una ics (X) sobre la lletra «D». En la sol·licitud telemàtica es triarà l'opció corresponent en el desplegable de l'apartat «forma d'accés».



6.3.2. Les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació hauran d'assenyalar amb una ics (X) en la casella 33 de la sol·licitud presencial el tipus de diversitat funcional: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial. Podran sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten previstes en els apartats 34 i 35 de l'imprés de sol·licitud presencial, d'acord amb la classificació següent:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació les persones aspirants hauran d'adjuntar obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordera.

5) Sistema braille d'escriptura o ajuda d'una persona per invident.



6) Altres, especificant-ne quins.

En la sol·licitud telemàtica, les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació hauran de marcar les caselles habilitades a aquest efecte en l'apartat E «Diversitat funcional».

6.3.3. Les persones de nacionalitat diferent de l'espanyola hauran d'emplenar els apartats 10 a 15 de la sol·licitud presencial. En cas de la sol·licitud telemàtica s'emplenaran les caselles de l'apartat B «Altres dades si no posseeix la nacionalitat espanyola».

6.3.4. En la sol·licitud haurà de constar que s'ha realitzat l'ingrés corresponent dels drets d'examen, per mitjà de la validació per l'entitat col·laboradora en què es realitze l'ingrés, a través de certificació mecànica, o a falta d'això segell i firma, llevat que concórreguen una de les causes d'exempció establides en la base 5.2 i es faça constar en l'imprés de sol·licitud.

6.3.5. En cap cas el pagament de les taxes en l'entitat col·laboradora suposarà la substitució del tràmit de presentació davant de l'administració pública, dins del termini i en la forma corresponent, de la sol·licitud presencial o telemàtica d'acord amb el que disposa la base 6.2.

6.4. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i, d'acord amb la base 7.7, estiguen exemptes de la realització de la prova de castellà, hauran de fer-ho constar amb una ics (X) en l'apartat 40.2 de la sol·licitud presencial o en l'apartat dada addicional 2.4 de la sol·licitud telemàtica.



7. Admissió de les persones aspirants

7.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les sol·licituds i poden únicament sol·licitar la seua modificació per mitjà d'un escrit motivat, dins del termini establit en la base 6.2 per a la presentació de sol·licituds.

7.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, amb la verificació prèvia que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, l'òrgan convocant dictarà una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves per cada un dels torns.

7.3. Les persones aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit que es produïsquen, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants comprovaran no únicament que no consten arreplegades en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals i torn triat consten correctament en les relacions pertinents de persones admeses.

7.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si procedira, es dictarà una resolució que elevarà a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves per a cada un dels torns que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

7.6. En la resolució per mitjà de la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'establirà, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc de celebració i l'hora de començament de les proves, així com l'ordre de crida de les persones admeses, que s'iniciarà en la lletra «B» d'acord amb el resultat del sorteig celebrat el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).

7.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no posseïsquen la nacionalitat espanyola:

Prèviament a la realització de les proves de l'oposició, les persones que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprenga el coneixement del castellà, hauran d'acreditar-ne el coneixement per mitjà de la realització d'una prova en què es comprovarà que posseïxen un nivell adequat de compressió i expressió oral i escrita en aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que disposa el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera.

La prova es qualificarà «d'apta» o «no apta», i és necessari obtindre la valoració «d'apta» per a passar a realitzar les proves de la fase d'oposició.

Queden eximides de realitzar aquesta prova les persones que estiguen en possessió del Diploma d'Espanyol com a Llengua Estrangera regulat en el Reial decret 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud en espanyol per a persones estrangeres expedit per les escoles oficials d'idiomes, o acrediten estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.



8. Proves selectives

8.1. El procediment de selecció serà el de concurs oposició i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

8.2. Desenvolupament de la fase d'oposició: l'oposició constarà de tres exercicis obligatoris i eliminatoris.

8.2.1 Primer exercici

Consistirà a contestar per escrit un qüestionari de 120 preguntes, sobre matèries comunes arreplegades en l'annex I (part general), amb quatre respostes alternatives de les quals només una serà la correcta.



El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'òrgan tècnic de selecció i en cap cas serà inferior a 50 segons per pregunta.

8.2.2. Segon exercici

Consistirà en el desenvolupament per escrit, durant un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, de dos temes triats entre tres extrets a l'atzar del programa que consta en l'annex II (part especial).

Una vegada conclosa la prova, els exercicis seran introduïts en un sobre que es tancarà i quedarà sota la custòdia de l'òrgan tècnic de selecció, el qual cridarà individualment les persones aspirants per a la lectura pública dels temes que hagen desenvolupat i s'iniciarà l'ordre per la lletra «B» d'acord amb el resultat del sorteig celebrat el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).

L'òrgan tècnic de selecció podrà formular preguntes aclaridores sobre els temes exposats.

El lloc, dates i hores de lectura d'aquest exercici s'anunciarà per l'òrgan tècnic de selecció amb la deguda antelació.

8.2.3. Tercer exercici

Consistirà a resoldre per escrit, en un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, dos supòsits pràctics referits a matèries contingudes en el temari específic de l'annex II (part especial) de la convocatòria.

8.3. Qualificació dels exercicis

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 65 punts, que es distribuirà de la manera següent:

8.3.1. Primer exercici: la qualificació del primer exercici serà de 0 a 21 punts, i és necessari obtindre per a superar-lo un mínim de 10,5 punts.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 10,5 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La fórmula de correcció serà:

Respostes correctes netes = núm. d'encerts – (núm. d'errors/3).

Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals per mitjà d'una distribució proporcional.

8.3.2. Segon exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 22 punts i és necessari obtindre per a superar-lo un mínim d'11 punts.

8.3.3. Tercer exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 22 punts i és necessari obtindre per a superar-lo un mínim d'11 punts.

8.4. Qualificació final de la fase d'oposició.

Per a superar la fase d'oposició serà necessari obtindre un mínim de 32,5 punts, puntuació que determinarà la suma de les puntuacions obtingudes en els tres exercicis.

8.5. Fase de concurs

Només podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 35 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex III.

8.6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en ambdós fases.

A continuació, es configurarà una llista, ordenada per puntuació de major a menor que s'interromprà quan el nombre de persones hi incloses coincidisca amb el nombre de llocs convocats. Aquestes constituiran la llista definitiva de persones aprovades.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la manera següent: caldrà ajustar-se, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si aquest persisteix l'empat es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els distints apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què consten esmentats.

Si persisteix l'empat caldrà ajustar-se, en tercer lloc, en favor de la persona amb diversitat funcional i si l'empat es produïx entre les persones esmentades es triarà la que tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.

Si persisteix l'empat, si aquest fóra entre persones de distint sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en el cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos superior tècnic de Psicologia, A1-20, en la data de publicació de la present convocatòria.

Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, i s'iniciaria l'esmentat ordre per la lletra «B» conforme el resultat del sorteig celebrat el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).





9. Desenvolupament de les proves selectives

9.1. El primer exercici es realitzarà en el lloc, la data i l'hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves.

9.2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Perdran el dret quan es personen en els llocs de realització una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquestes, encara que siga degut a causes justificades. Si es tracta de proves orals o altres de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció podrà apreciar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquestes no hagen finalitzat i la dita admissió no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.



Així mateix, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la finalització d'aquest i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, i aquestes no podran demorar-se de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorat per l'òrgan tècnic de selecció i, en tot cas, la realització d'aquestes tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu. Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.



Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant o assessor durant la realització de les proves, amb vista al seu adequat desenvolupament. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, i podrà continuar la dita persona aspirant el desenvolupament de l'exercici amb caràcter condicional fins que l'òrgan tècnic de selecció resolga l'incident.

Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el desenvolupament d'aquest, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses per mitjà de la presentació del DNI, NIE, del passaport o del permís de conduir emés a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades dels dits documents; així com, si és el cas, de l'exemplar per a la persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

9.3. Començades les proves, l'anunci de la realització dels restants exercicis el farà públic l'òrgan tècnic de selecció en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, amb una antelació mínima de 24 hores si la crida és per a la sessió següent d'un mateix exercici i de 2 dies com a mínim si es tracta de la convocatòria per a un exercici distint, d'acord amb el que preceptua l'article 16.2 del Decret del Consell 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana.

9.4. En totes les proves, excepte les orals o les que incloguen lectura pública, l'òrgan tècnic de selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la valoració d'aquestes i seran anul·lats tots aquells exercicis que contingueren alguna marca que poguera identificar la seua autoria.



10. Publicitat de les llistes

10.1. Al finalitzar cada un dels exercicis de la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis segons el que disposa la base 8.



10.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci, publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 8.4 que constituirà la llista de les persones admeses que han superat la fase d'oposició en cada un dels torns per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.



A les persones incloses en les esmentades llistes se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de tots aquells documents acreditatius dels mèrits previstos en l'annex III, degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja constaren en el registre de personal de la Generalitat, únicament serà necessari citar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum.

10.3. Una vegada baremats els mèrits, l'òrgan tècnic de selecció exposarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs per cada un dels torns, desglossada en els distints apartats del barem, i els concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents pel que fa a la baremació.



10.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci, publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els distints apartats del barem, i la dita publicació servirà de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades en cada un dels torns pel seu ordre de puntuació total a què es refereix la base 8.6.



En cap cas l'òrgan tècnic de selecció podrà declarar que han aprovat el procés selectiu un nombre superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveu la base 1.2 i 12 de la present convocatòria.



11. Relació definitiva i presentació de documents

11.1. L'òrgan tècnic de selecció elevarà a la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques per a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la relació definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació, aporten davant de la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

11.1.1. Fotocòpia compulsada del DNI o NIE.

11.1.2. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.1.3 de la convocatòria o certificat acadèmic que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.



11.1.3. Declaració jurada que no ha sigut separat o no ha sigut revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma procedent, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Si es tracta de persones nacionals d'altres estats, que no es troben inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.

11.1.4. Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions dels llocs de treball oferits.

11.1.5. Els que superen les proves selectives acreditaran els seus coneixements de valencià per mitjà de la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o per mitjà de la realització d'un exercici específic a aquest efecte. El personal que no puga acreditar els dits coneixements haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que a aquest fi es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP) en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons el que estableix l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, els que superen les proves selectives acreditaran els seus coneixements de valencià en el corresponent Grau Mitjà o C1, per mitjà de certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

El personal que no puga acreditar els dits coneixements haurà de realitzar l'exercici específic que es convoque i, en el cas que no el supere, haurà d'assistir als cursos de perfeccionament que amb aquesta finalitat s'organitzen.

11.2. Les persones que superen les proves selectives pel torn de persones amb diversitat funcional hauran de presentar, a més dels documents anteriors, la fotocòpia compulsada del certificat de la Conselleria competent o òrgans competents d'altres administracions públiques que acredite discapacitat igual o superior al 33 %, així com l'informe de compatibilitat per a l'exercici de les tasques i funcions del lloc.

11.3. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions establides en la base 5.2 hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de tal exempció.

11.4. Les persones aspirants seleccionades que dins del termini indicat i excepte casos de força major no presentaren la documentació acreditativa o d'aquesta es deduïra que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'Administració de la Generalitat, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



12. Nomenament de personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, en què es nomenarà, com a personal funcionari de carrera del Cos Superior Tècnic de Psicologia, A1-20 sector administració especial, les persones aprovades a què fa referència la base 10.4, amb l'adjudicació prèvia d'un lloc de treball segons la puntuació obtinguda.



A fi d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant podrà requerir de l'òrgan tècnic de selecció la relació complementària de les persones que seguisquen a les proposades, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



13. Òrgans tècnics de selecció

13.1. L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria estarà compost per president / presidenta, secretari / secretària i tres vocals i caldrà designar el mateix nombre de suplents.

13.2. La relació nominal dels membres de l'òrgan tècnic de selecció serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

13.3. L'òrgan tècnic de selecció per a la realització de les proves podrà designar personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que crega oportuns.

13.4. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adopció de totes les mesures que siguen necessàries amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

13.5. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstindre's aquells membres que hagueren realitzat tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

13.6. Als efectes de comunicacions i de qualssevol altra incidència l'òrgan tècnic de selecció tindrà la seua seu en la Direcció General de Funció Pública (carrer de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València).

13.7 L'òrgan tècnic de selecció, als efectes de gratificacions i indemnitzacions, es regirà pel que disposa el Decret 95/2014, de 13 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d'11 de febrer, i el Decret 175/2006, de 24 de novembre (DOGV, número 7.229, de 19.06.2014).

13.8. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent.



14. Recursos

14.1. La present convocatòria, les seues bases i tots els actes administratius que siguen dictats per a desplegar-la, excepte les actuacions de l'òrgan tècnic de selecció, posen fi a la via administrativa i podran ser impugnats per les persones interessades per mitjà de la interposició de recurs contenciós administratiu davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seua publicació. Així mateix, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua publicació, davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte contra el que es recorre. Tot això de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjuí que les persones interessades puguen interposar, si és el cas, qualsevol altre que estimen procedent.

14.2. Contra els actes de l'òrgan tècnic de selecció podrà interposar-se un recurs d'alçada davant de la consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord de l'òrgan tècnic de selecció.



València, 18 d'octubre de 2017.– La consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques: Gabriela Bravo Sanestanislao.







ANNEX I

Part general



I. DRET CONSTITUCIONAL I ORGANITZACIÓ ADMINISTRATIVA

1. La Constitució Espanyola de 1978. Característiques, estructura i reforma. Els principis constitucionals, els drets fonamentals i les llibertats públiques: regulació, protecció i restriccions. Suspensió dels drets.



2. La Corona: La seua regulació en la Constitució Espanyola. Les Corts Generals. Les Cambres: composició, organització i funcions. En especial, la funció legislativa.

3. El Govern. El president del Govern. El Consell de Ministres. Estatut dels membres del Govern. Les funcions del Govern. El Consell d'Estat. Relacions entre el Govern i les Corts Generals.

4. L'Administració pública: Principis constitucionals que la informen. Govern i Administració. Règim jurídic del sector públic. L'Administració general de l'Estat: organització administrativa.



5. El poder judicial. La regulació constitucional de la justícia. El Consell General del Poder Judicial: composició i funcions. El Tribunal Constitucional. Naturalesa, composició i competències. Procediments.



6. L'organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes. Organització política i administrativa. El sistema de distribució de competències en la Constitució. La legislació bàsica de l'Estat. Les competències pròpies de les comunitats autònomes. El control de l'Estat sobre les comunitats autònomes.

7. Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.



II. DRET AUTONÒMIC

8. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

9. Les Corts. El sistema electoral i estatut dels diputats. Organització i funcionament. Competències.

10. El president o presidenta de la Generalitat. Elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell. Composició, procés de formació i funcions. La potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i els Corts.



11. Govern i Administració. Els consellers o conselleres. Estatut personal. L'Administració pública de la Generalitat. Organització, competència i estructura. Organització territorial de les conselleries. L'Administració institucional de la Generalitat. Responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració pública de la Generalitat.

12. Les competències de la Generalitat en l'Estatut d'Autonomia.

13. La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Instrumental i de Subvencions: àmbit d'aplicació i hisenda pública de la Generalitat. Els pressupostos de la Generalitat.



14. Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.

III. UNIÓ EUROPEA

15. Característiques de l'ordenament jurídic de la Unió Europea. Fonts del dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Actes jurídics de la Unió. Els reglaments. Les directives.

16. Les institucions de la Unió Europea: El Parlament Europeu. El Consell Europeu. El Consell. La Comissió Europea. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea. El Banc Central Europeu. El Tribunal de Comptes.



IV. DRET ADMINISTRATIU

17. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Àmbit d'aplicació i principis generals. La iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions.

18. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: disposicions generals, principis d'actuació i funcionament del sector públic.

19. Els òrgans de les administracions públiques. Principis d'actuació i funcionament. Classes d'òrgans. Òrgans col·legiats. La competència: naturalesa, classes i criteris de delimitació. Les relacions interorgàniques: coordinació i jerarquia. Desconcentració i delegació de competències. Delegació de firma. Encàrrec de gestió. Avocació.



20. Els interessats en el procediment. L'activitat de les administracions públiques. Normes generals. Termes i terminis.

21. Iniciativa legislativa i potestat per a dictar reglaments i altres disposicions. Requisits dels actes administratius. Eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat.

22. Disposicions sobre el procediment administratiu comú. Iniciació. Ordenació. Instrucció. Finalització. Execució.

23. La revisió dels actes en via administrativa. La revisió d'ofici. Recursos administratius.

24. Principis de la potestat sancionadora.

25. La responsabilitat patrimonial de les administracions públiques. Responsabilitat de les autoritats i personal al seu servei.

26. Objecte i àmbit d'aplicació del Reial decret legislatiu 3/2011, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic. Delimitació dels tipus contractuals. Parts del contracte. Objecte, preu i quantia del contracte. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació i adjudicació de contractes per les administracions públiques.



V. OCUPACIÓ PÚBLICA

27. Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. Llei d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Llei de reconeixement de serveis previs en l'Administració pública.

28. Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana.

29. La selecció, provisió de llocs de treball i la carrera professional del personal al servei del personal de l'Administració de la Generalitat. Les condicions de treball del personal al servei de l'Administració de la Generalitat. Normativa reguladora.

30. II conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l'Administració de la Generalitat: disposicions vigents







ANNEX II

Part especial



1. El sistema de serveis socials a la Comunitat Valenciana. La Llei 5/1997, de 25 de juny, de la Generalitat Valenciana, per la qual es regula el sistema de serveis socials en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Competències de l'Administració central, autonòmica i local.



2 Ordenació dels serveis socials a la Comunitat Valenciana. Registre dels titulars d'activitats d'acció social, i Registre i autorització de serveis i centres d'acció social, a la Comunitat Valenciana.



3 Els drets de la infància i de l'adolescència. Convenció sobre els drets de xiquet (CND). Carta de drets del menor de la Comunitat Valenciana. Drets dels menors acollits. Carta de drets i deures dels menors subjectes a mesures d'internament en els centres de reeducació de la Comunitat Valenciana.

4. Aproximació teòrica al fenomen del maltractament i la desprotecció infantil. Les necessitats en la infància. Definició i tipologia del maltractament infantil. Factors explicatius del fenomen del maltractament infantil.

5. Competències de les entitats públiques de la Generalitat i de les entitats locals de la Comunitat Valenciana en matèria de protecció de menors. Situacions de desprotecció social de la infància: risc, desemparament. Formes de guarda. La institució de la tutela administrativa.

6. Valoració, detecció i notificació de situacions de desprotecció infantil. Actuacions en situacions de desprotecció infantil des de l'àmbit social, segons el manual El paper de l'àmbit social en l'abordatge de les situacions de desprotecció infantil.

7. Instruments de planificació de la intervenció en els procediments de protecció de menors. Disseny de plans d'intervenció familiar. El pla de protecció de menors.

8. L'acolliment residencial: tipologia de centres i planificació de centres de protecció. Implementació del programa d'intervenció personalitzada.

9. La intervenció amb menors residents. Àmbits d'actuació. Àrees d'intervenció. Etapes. Intervenció individual amb menors residents. Metodologies d'intervenció.

10. L'acolliment familiar: concepte, modalitats, constitució i formalització. El recurs de famílies educadores. Drets i deures dels acollidors familiars.

11. L'adopció nacional i internacional: la guarda amb fins d'adopció i l'adopció. El Consell d'Adopció de la Comunitat Valenciana.



12. Programes psicosocials d'adopció: preparació, valoració, suport i seguiment. Valoració psicològica per a la idoneïtat. Metodologia i principals àrees d'exploració.

13. La intervenció familiar en el context dels serveis cocials. La Llei 7/2001, de 26 de novembre, reguladora de la mediació familiar en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Protocol d'actuació dels SEAFI (Servei especialitzat d'atenció a menors en risc o amb mesura jurídica de protecció i a les seues famílies).

14. La Llei orgànica 5/2000, de 12 de gener, reguladora de la responsabilitat penal dels menors i el seu reglament de desplegament.

15. Funciones de l'equip tècnic adscrit als jutjats i fiscalies de menors. La intervenció de l'equip tècnic en les distintes fases del procediment. L'informe de l'equip tècnic durant la instrucció de l'expedient.



16. L'avaluació psicològica dels menors infractors. Metodologia i fonts d'informació. L'entrevista. Les proves psicotècniques.

17. Les mesures judicials en el medi obert: contingut, duració i criteris per a la seua adopció. El projecte individualitzat d'execució.

18. Les mesures d'internament judicial: contingut, duració i criteris per a la seua adopció. El projecte individualitzat d'execució. El règim disciplinari dels centres.

19. Les mesures cautelars: contingut, duració i criteris per a la seua adopció. El model individualitzat d'intervenció.

20. Els informes de seguiment durant l'execució de la mesura judicial. La proposta de revisió de mesura. L'informe d'incompliment. L'informe final.

21. La mediació en l'àmbit de la justícia juvenil. La conciliació entre el menor i la víctima o perjudicat. La reparació del dany. Les prestacions en benefici de la comunitat.

22. La delinqüència juvenil (I): factors de risc i factors de protecció. La competència psicosocial.

23. La delinqüència juvenil (II): teories explicatives.

24. La delinqüència juvenil (III): programes de prevenció i tractament. Intervenció comunitària.

25. Agressió i violència. Variables moduladores i inhibidores de la conducta agressiva i violenta. La violència filioparental. Intervenció familiar.

26. Els trastorns d'inici en la infància i l'adolescència. El retard mental. Trastorns de l'aprenentatge. Trastorns de les habilitats motores. Trastorns de la comunicació. Trastorns generalitzats del desenvolupament. Trastorns per dèficit d'atenció i comportament pertorbador. Trastorns de la ingestió i la conducta alimentària de la infància. Trastorns de tics. Trastorns de l'eliminació. Altres trastorns de la infància i l'adolescència.

27. Trastorns relacionats amb el consum de substàncies. Dependència, abús, intoxicació i abstinència.

28. L'esquizofrènia. El trastorn esquizofreniforme. El trastorn esquizoafectivo. El trastorn delirant. Altres trastorns psicòtics.

29. Trastorns de l'estat d'ànim. Trastorns depressius. Trastorns maníacs. Trastorns bipolars. Altres trastorns de l'estat d'ànim.



30. Trastorns d'ansietat. Les crisis d'angoixa. L'agorafòbia. Les fòbies. La fòbia social. El trastorn obsessivocompulsiu. El trastorn per estrés posttraumàtic. Altres trastorns d'ansietat.

31. Trastorns sexuals i de la identitat sexual. Trastorns del desig sexual. Parafílies. Trastorns de la identitat sexual.

32. Trastorns de la conducta alimentària. L'anorèxia nerviosa. La bulímia nerviosa.

33. Trastorns del control d'impulsos. Trastorn explosiu intermitent. Cleptomania. Piromania. Joc patològic. Tricotil·lomania.

34. Trastorns de la personalitat. Trastorn paranoide. Trastorn esquizoide. Trastorn esquizotípic. Trastorn antisocial. Trastorn límit. Trastorn histriònic. Trastorn narcisista. Trastorn per evitació. Trastorn per dependència. Trastorn obsessivocompulsiu.

35. L'equip psicosocial adscrit als jutjats de família. Marc legal. Funcions.

36. L'avaluació psicològica de la competència per a exercir la guarda i custòdia dels fills menors en procediments de nul·litat, separació o divorci. Criteris per a la determinació del règim de visites del cònjuge no custodi, els iaios o altres familiars. La custòdia compartida.



37. La intervenció de l'equip psicosocial dels jutjats de família en la valoració de les mesures de protecció adoptades per l'entitat pública. L'avaluació psicològica de la idoneïtat per a l'exercici de les funcions parentals en la filiació adoptiva.

38. La mediació en l'àmbit del dret de família.

39. El psicòleg/a adscrit a les clíniques medicoforenses. L'avaluació psicològica de la fiabilitat del testimoni. La valoració de la credibilitat del testimoni de les víctimes d'abusos sexuals.

40. L'atenció psicològica a les víctimes del delicte. La victimització secundària.

41. Dèficits cognitius. Deteriorament i demència. L'avaluació neuropsicològica.

42. La Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere. L'atenció integral a les víctimes de violència de gènere.

43. L'avaluació psicològica de les víctimes de delictes de violència sobre la dona. La intervenció psicològica amb víctimes i agressors.

44. Les persones amb discapacitat. Marc normatiu bàsic. La discapacitat física, psíquica i sensorial. Aspectes psicosocials de la discapacitat i de l'atenció a les persones amb discapacitat. Principi d'integració. Tècniques d'intervenció. Programes. Tipologia de centres i recursos.



45. La valoració del grau de la discapacitat. Els equips de valoració i orientació per a persones amb discapacitat. Paper del psicòleg.



46. Les persones amb malaltia mental greu. Marc formatiu bàsic. Aspectes psicosocials dels trastorns mentals i atenció a persones amb trastorn mental greu. Principals classificacions dels trastorns mentals. Principi de rehabilitació i reinserció social. El nou paradigma de la recuperació. La continuïtat de cures. Programes. Tipologia de centres i recursos.

47. La convenció de drets de les persones amb discapacitat de l'ONU.

48. Les persones majors. Marc formatiu bàsic. Canvis en els processos cognitius, afectius i motors. Aspectes psicosocials de l'envelliment i de l'atenció a les persones majors. Tècniques i programes d'intervenció.



49. Tipologia de centres i recursos del Sistema Valencià de Serveis Socials: L'atenció residencial i l'atenció diürna per a persones majors.



50. Les persones majors. Característiques dels processos cognitius i afectius en l'envelliment. Psicopatologies associades a l'envelliment. Paper del psicòleg/a en l'àmbit de l'atenció a les persones majors.

51. Les persones en situació de dependència. La llei de promoció de l'autonomia personal i l'atenció a persones en situació de dependència. Marc normatiu bàsic.

52. Valoració de la situació de dependència. Prestacions del sistema d'atenció a la dependència. Xarxa de serveis i catàleg. Intensitats de protecció. Prestacions econòmiques. Règim de compatibilitats.



53. Drogodependències i altres addiccions. Marc normatiu bàsic. Aspectes psicosocials de la drogoaddicció i de l'atenció a persones drogodependents. Programes i recursos.

54. La dona: Problemàtica, causes, necessitats i recursos. Propostes d'actuació. Tipologia de centres i recursos per a dones en situació de risc. Normativa.

55. L'atenció a les persones estrangeres. Processos d'integració. La Llei orgànica 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seua integració social.

56. Salut comunitària. Programes de prevenció en la infància. Detecció població de risc. Coordinació sociosanitària. Agents implicats. Sectors d'atenció prioritària. Programes d'actuació.

57. La cooperació internacional al desenvolupament: globalització, desenvolupament humà i estratègia de lluita contra la pobresa. Els agents públics i privats en la cooperació.

58. Psicofisiologia. Funcions del SN Central en l'organització de la conducta. Atenció, percepció i processament de la informació. Funcions del SN Autònom. Registres i índexs psicofisiològics i la seua utilitat per a avaluar el comportament i els seus problemes.

59. Emoció. Les emocions i les seues funcions. Principals emocions humanes. Emoció i cognició: Relacions entre aquestes. Afecte negatiu i afecte positiu. Emocions i trastorns emocionals. Origen i desenvolupament de les emocions: models explicatius.

60. Motivació. Característiques de les motivacions humanes. Motivacions primàries i motivacions apreses. Necessitats biològiques i ambientals. Aspectes cognitius i motivacions socials. Adaptació i conflicte.







ANNEX III

BAREM FASE CONCURS COS SUPERIOR TÈCNIC DE PSICOLOGIA, A1-20, SECTOR ADMINISTRACIÓ ESPECIAL. TORN LLIURE I TORN DE PERSONES AMB DIVERSITAT FUNCIONAL.





En la fase de concurs a què es refereix la base 8.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:



A) Experiència professional: màxim 20 punts

1. Es valorarà l'experiència professional de les persones participants d'acord amb el barem següent:

1.1. Per treballs realitzats en l'Administració pública, en funcions que actualment corresponen al Cos Superior Tècnic de Psicologia, A1-20 (definides en l'annex I de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana), amb relació jurídica funcionarial, sector administració especial, a raó de 0,13 punts per cada mes complet de servei en actiu.



1.2. Per treballs realitzats en l'Administració de la Generalitat Valenciana, en altres administracions públiques o en entitats de dret públic, vinculades o dependents d'una Administració pública territorial, no previstos en l'apartat anterior, a raó de 0,09 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

1.3. Per treballs realitzats en societats públiques mercantils i fundacions públiques o en el sector privat, en treballs per compte d'altri, autònoms i professionals, en llocs amb les funcions pròpies del Cos Superior Tècnic de Psicologia, A1-20, a raó de 0,07 punts per mes complet de serveis en actiu.

En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'exercici de llocs de treball reservat a personal eventual.

2. L'experiència professional s'acreditarà d'acord amb els criteris següents:

2.1. Els treballs per a administracions públiques s'acreditaran sempre per mitjà de certificat oficial de l'òrgan competent.

2.2. La resta dels treballs per compte d'altri, per mitjà del contracte de treball en què s'especifique la categoria convocada i el certificat o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

2.3. Per al supòsit de professionals i autònoms, llicència fiscal o IAE on s'acrediten el o els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificat o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan procedisca, i en substitució dels dits documents, s'aportarà certificat oficial que acredite haver cotitzat en el règim especial o en la mutualitat corresponent.



En qualsevol cas, la puntuació màxima a aconseguir, per experiència, no podrà superar els 20 punts.



B) Formació: màxim 15 punts

1. Valencià: màxim 6 punts.

El coneixement del valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, amb l'acreditació prèvia d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements del Valencià, d'acord amb l'escala següent:

–Coneixement Oral o A2: 1,00 punt

– Grau Elemental o B1: 2,00 punts

–Grau Mitjà o C1: 4,00 punts

–Grau Mitjà o C1+ llenguatge administratiu o llenguatge en els mitjans de comunicació: 5 punts

– Grau Superior o C2: 6,00 punts

La valoració del coneixement del valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.



2. Idiomes comunitaris: màxim de 6 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, i s'acreditarà documentalment per mitjà de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per l'Ordre de la conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 3 punts, puntuant per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Comú Europeu de Referència (nivell Bàsic, nivell Intermedi i nivell Avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre les ensenyances regulades pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels reials decrets 944/2003 i 1629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.











3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts.

Per la possessió de títols acadèmics oficials iguals o superiors a l'exigit en la convocatòria per a pertànyer al subgrup A1, excloent el necessari per a l'accés, a raó de 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.



4. Formació complementària: màxim 6 punts

4.1. Cursos de formació:

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de duració igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, d'acord amb l'escala següent:

De 100 o més hores: 0,25 punts

De 75 o més hores: 0,20 punts

De 50 o més hores: 0,15 punts

De 25 o més hores: 0,10 punts

De 15 o més hores, 0,05 punts

En cap cas es puntuaran els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents instituts de les universitats quan formen part del pla d'estudis del centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.

4.2. Màsters universitaris:

Es valoraren els màsters universitaris oficials o propis de cada universitat no inclosos en l'apartat titulació, d'acord amb l'escala següent:



Per màster de menys de 90 crèdits: 1 punt

Per màster de 90 o més crèdits: 2 punts

La formació complementària es valorarà fins a un màxim de 6 punts.

En qualsevol cas la puntuació màxima a aconseguir, per formació, no podrà superar els 15 punts.



















ANNEX IV

Oficines públiques



Alacant

Direcció Territorial de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques. Oficina PROP.

Rambla Méndez Núñez, 41, 03002 Alacant



Castelló

Direcció Territorial de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques. Oficina PROP.

Carrer Major, 78, 12001 Castelló



València

Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

C/ de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València



Descàrrega del model d'instància per internet.

http://www.gva.es (Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de Funció Pública, Oposicions i concursos, oferta 2016)



Tramitació telemàtica de la instància per internet.

http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia PROP, Ocupació pública, Descripció: «Cos superior tècnic de Medicina de l'Administració, A1-24, Convocatòria 21/16», Tramitar amb certificat).





Oficines PROP



Alacant

– Alacant – C/ Churruca, 29, 03003

– Alacant – Rambla de Méndez Núñez, 41, 03001

– Benidorm – Foietes – Colònia de Madrid, Av. Beniardà, 61, 03500



– Elx – Pl. de la Mercé, 5, 03202

– Elda – Pl. de la Constitución, 1. 03600

– Orihuela – C/ López Pozas, s/n, 03300

– Torrevieja – C/ Hermanos Bazán, 6, bajo, 03181



Castelló

– Germans Bou – Castelló – Av. Germans Bou, 47, 12003

– Carrer Major, núm. 76, Castelló, 12001

– Avinguda del Mar – Castelló – Av. del Mar, 16, 12003

– Vila-real – C/ Josep Ramon Batalla, 38, 12540

– Vinaròs – Plaça de Jovellar, 2, 12500

– Segorbe – Plaza del Almudín, 1, 12400



València

– Gregorio Gea I – València – C/ Gregorio Gea, 27, 46009

– Gregorio Gea II – València – C/ Gregorio Gea, 14. 46009

– CENTRE – València – Av. Baró de Càrcer, 36, 46001

– Alzira – Pl. Casassus, 1, 46600

– Ontinyent – C/ Maians, 19, 46870

– Port Sagunt – Pl. Ramón de la Sota, s/n, (edifici Rotonda), 46520



– Requena – Pl. Consistorial, 2, 46340

– Safor (Gandia) Av. República Argentina, 28, 46700

– Sagunt – Camí Reial, 65-67, 46500

– Xàtiva – Albereda de Jaume I, 35, 32, Xàtiva, 46800

– Ciutat Administrativa 9 d'octubre – C/ de la Democràcia, 77. Torres 1 i 4.



Telèfon 012 d'informació administrativa de la Generalitat

Si es disposa de tarifa plana a números fixos o si es telefona des de fora de la Comunitat Valenciana: 96 386 60 00

Mapa web