Ficha docv

Ficha docv









ORDRE 29/2017, de 18 d'octubre, de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, per la qual es convoquen proves selectives d'accés al cos superior gestió d'enginyeria tècnica en obres públiques, A2-08, sector administració especial, torn d'accés lliure. Convocatòria 16/16, corresponent a l'oferta d'ocupació pública de 2016 per al personal de l'Administració de la Generalitat. [2017/10035]

(DOGV núm. 8169 de 14.11.2017) Ref. Base de dades 009821/2017




De conformitat amb el que estableix el Decret 96/2016, de 4 d'agost, del Consell, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública per a l'any 2016, i a fi d'atendre les necessitats de personal en l'administració de la Generalitat, aquesta Conselleria, en exercici de les atribucions previstes en l'article 9.1.i de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana, acorda convocar proves selectives d'accés al cos superior gestió d'enginyeria tècnica en obres públiques, A2-08, sector administració especial, pel sistema de concurs oposició, que es regirà pel que estableix el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; en la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana; en el Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de Selecció, Provisió de Llocs de Treball i Mobilitat del Personal de la Funció Pública Valenciana; i la resta de normativa de desplegament i, pel que disposen les següents,





Bases de la convocatòria



1. Objecte de la convocatòria

1.1. La present convocatòria té per objecte la selecció de personal, per mitjà del sistema de concurs oposició, per a cobrir 5 llocs de treball del cos superior gestió d'enginyeria tècnica en obres públiques, A2-08, sector administració especial.

Els 5 llocs de treball corresponen al torn d'accés lliure.



2. Condicions generals de les persones aspirants

2.1. Per a l'admissió a aquestes proves selectives, serà necessari complir els requisits següents:

2.1.1. Nacionalitat: tindre la nacionalitat espanyola o d'un estat membre de la Unió Europea o d'algun estat a què s'aplique la llibertat de circulació de treballadors. Independentment de la seua nacionalitat, el cònjuge de les i els espanyols i de les persones nacionals d'altres estats membres de la Unió Europea, i quan així ho preveja el corresponent Tractat, el cònjuge dels nacionals d'algun estat en què s'aplique la llibertat de circulació dels treballadors, sempre que no estiguen separats de dret.

Així mateix i amb les mateixes condicions que els cònjuges, podran participar els seus descendents i els del seu cònjuge, menors de vint-i-un anys o majors d'aquella edat que visquen a costa seua.

2.1.2. Edat: tindre 16 anys i no haver aconseguit l'edat de jubilació.



2.1.3. Titulació: estar en possessió del títol d'Enginyeria Tècnica en Obres Públiques o bé, títol universitari oficial de grau que, d'acord amb els plans d'estudi vigents, habilite per a exercir les activitats de caràcter professional relacionades amb les funcions assignades a l'escala del cos, o complides les condicions per a obtindre abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, i disposen del certificat que ho acredite.

En el cas de titulacions obtingudes en l'estranger s'haurà d'estar en possessió de la credencial que acredite la seua homologació.

2.1.4. Capacitat: posseir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguen necessàries per a l'exercici de les corresponents funcions o tasques.

2.1.5. Habilitació: no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com a personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas de personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma escaient, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir.

2.2. Les condicions per a l'admissió a les proves, hauran de reunir-se en el moment de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's durant tot el procés selectiu, fins al moment de la presa de possessió.

2.3. L'Administració podrà requerir a les persones aspirants que acrediten la veracitat dels requisits exigits per a participar, així com de tots els documents que puguen aportar en aquest procés selectiu. Si els requisits no foren acreditats al termini de 10 dies hàbils següents a la notificació del requeriment, la persona aspirant podrà quedar exclosa del procés selectiu.

2.4. No podrà participar en aquest procediment selectiu el personal que ja tinga la condició de personal funcionari de carrera del cos superior gestió d'enginyeria tècnica en obres públiques, A2-08.



3. Persones aspirants amb diversitat funcional

3.1. L'òrgan tècnic de selecció establirà, per a les persones amb diversitat funcional que així ho sol·liciten, les adaptacions necessàries per a la realització de les proves. A aquest efecte, les persones interessades hauran de formular la petició corresponent en la sol·licitud de participació en el present concurs oposició, seguint les instruccions establides en la base 6.3.2.

3.2. Si en el desenvolupament del procés selectiu se susciten dubtes raonables a l'òrgan tècnic de selecció respecte a la compatibilitat funcional d'una persona admesa, podrà demanar el dictamen corresponent de la Comissió d'Estudi de la Diversitat Funcional, i en aquest cas la persona admesa inicialment podrà participar condicionalment en el procés selectiu i quedarà en suspens la resolució definitiva sobre l'admissió o exclusió del procés selectiu fins a la recepció del dictamen.





4. Sol·licituds

Els qui desitgen prendre part en aquestes proves selectives hauran d'omplir la sol·licitud d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: a través del model que figura en l'annex IV i que els serà facilitada en les oficines públiques que es relacionen en l'annex V o en el portal de l'administració de la Generalitat «Http:// www.gva.es» (apartat: Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de Funció Pública, Oposicions i concursos).

Sol·licitud telemàtica: a través del formulari habilitat en el portal de l'administració de la Generalitat «Http://www.gva.es» (apartat: Atenció al ciutadà, Guia PROP, ocupació pública, Descripció: «cos superior gestió d'enginyeria tècnica en obres públiques, A2-08, Convocatòria 16/16», tramitar amb certificat).



5. Drets d'examen

5.1. Els drets d'examen seran de 1880 euros i s'ingressaran en qualsevol de les entitats bancàries col·laboradores que figuren en la sol·licitud. El pagament de la taxa es justificarà per mitjà del justificant oportú que l'entitat bancària emetrà segons la modalitat de pagament triada per la persona aspirant.

5.2. La falta de la justificació de l'abonament dels drets d'examen determinarà l'exclusió de la persona aspirant, llevat que es produïsca una de les circumstàncies següents i es faça constar en la sol·licitud de participació.

5.2.1. Les persones amb diversitat funcional igual o superior al 33 %. Per a això, senyalaran amb una ics (X) l'apartat d'Exempcions «Diversitat funcional» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.2. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria especial. Per a això, senyalaran amb una ics (X) l'apartat d'Exempcions «Família nombrosa especial» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.3. Els membres de famílies nombroses o monoparentals de categoria general gaudiran d'una bonificació del 50 % de l'import total de la taxa. Per a això senyalaran amb una ics (X) l'apartat d'Exempcions «Família nombrosa general» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.4. Les víctimes d'actes de violència sobre la dona que acrediten aquesta condició per qualsevol dels mitjans de prova previstos en l'article 9.1 i 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de novembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Per a això, senyalaran amb una ics (X) l'apartat «altres» de la sol·licitud presencial o telemàtica.

5.2.5. S'aplicarà una bonificació del 10 % de l'import total de la taxa, acumulable a la bonificació anterior, quan la presentació de la sol·licitud de participació en les proves es realitze per mitjans telemàtics.



5.3. Les persones que superen finalment les proves selectives i hagen sol·licitat una de les exempcions establides en la base anterior hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius d'aquesta exempció. En cas que no es presenten en el termini indicat en la base 11, no podran ser nomenades personal funcionari de carrera de la Generalitat, sense perjudici de la responsabilitat en què puguen haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



5.4. Serà procedent la devolució de les taxes per drets d'examen únicament en els supòsits i procediments previstos en l'article 9 del text refós de la Llei de taxes de la Generalitat, aprovat pel Decret legislatiu 1/2005, de 25 de febrer, del Consell de la Generalitat.





6. Presentació de sol·licituds

6.1. Les sol·licituds seran dirigides a la Direcció General de Funció Pública.

6.2. El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Les sol·licituds hauran de presentar-se d'una de les formes següents:

Sol·licitud presencial: es presentarà la sol·licitud per les persones interessades en les oficines públiques que figuren relacionades en l'annex V, una vegada omplida i abonada la taxa que es fixa en la base 5.

També es podran presentar les sol·licituds en la forma prevista en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Sol·licitud telemàtica: es presentarà la sol·licitud per les persones interessades a través d'internet per mitjà de la firma electrònica, una vegada omplit el formulari i realitzat el pagament telemàtic de la taxa que es fixa en la base 5. No seran vàlides aquelles sol·licituds que encara que hagen sigut pagades no han sigut firmades electrònicament.

6.3. Les persones aspirants, en l'ompliment de la seua sol·licitud, hauran d'observar les instruccions següents:

6.3.1. En l'apartat número 30 de l'imprès de sol·licitud, «forma d'accés», els aspirants que accedisquen pel torn lliure, assenyalaran amb una ics (X) sobre la lletra 'L'. En la sol·licitud telemàtica es triarà l'opció corresponent en el desplegable de l'apartat «forma d'accés».



6.3.2. Les persones amb diversitat funcional, que sol·liciten mesures d'adaptació, hauran d'assenyalar amb una ics (X) en la casella 33 de la sol·licitud presencial, el tipus de diversitat funcional: (F) Física, (P) Psíquica, (S) Sensorial. Podran sol·licitar les mesures d'adaptació que necessiten previstes en els apartats 34 i 35 de l'imprès de sol·licitud presencial, d'acord amb la classificació següent:

1) Eliminació de barreres arquitectòniques i taula adaptada a la cadira de rodes.

2) Ampliació del temps de duració de la prova. Per a poder dur a terme aquesta mesura d'adaptació les persones aspirants hauran d'acompanyar obligatòriament el certificat expedit per l'òrgan oficial competent que especifique: diagnòstic i el temps (nombre de minuts) d'ampliació que sol·licita.

3) Augment de la grandària dels caràcters del qüestionari, per dificultat de visió.

4) Necessitat d'intèrpret, a causa de sordesa.

5) Sistema braille d'escriptura, o ajuda d'una persona per invident.



6) Altres, especificant quines.

En la sol·licitud telemàtica, les persones amb diversitat funcional que sol·liciten mesures d'adaptació, hauran de marcar les caselles habilitades a l'efecte en l'apartat E «Diversitat funcional».

6.3.3. Les persones de nacionalitat diferent de l'espanyola hauran d'omplir els apartats 10 a 15 de la sol·licitud presencial. En cas de la sol·licitud telemàtica s'ompliren les caselles de l'apartat B «Altres dades si no posseeix la nacionalitat espanyola».

6.3.4. En la sol·licitud haurà de constar que s'ha realitzat el corresponent ingrés dels drets d'examen, per mitjà de la validació per l'entitat col·laboradora en què es realitze l'ingrés, a través de certificació mecànica, o a falta d'això segell i firma, llevat que concórreguen una de les causes d'exempció establides en la base 5.2 i es faça constar en l'imprès de sol·licitud.

6.3.5. En cap cas el pagament de les taxes en l'entitat col·laboradora suposarà la substitució del tràmit de presentació davant de l'administració pública, dins del termini i en la forma corresponent, de la sol·licitud presencial o telemàtica, d'acord amb el que disposa la base 6.2.

6.4. Les persones aspirants que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i, d'acord amb la base 7.7, estiguen exemptes de la realització de la prova de castellà, hauran de fer-ho constar amb una ics (X) en l'apartat 40.2 de la sol·licitud presencial o en l'apartat dada addicional 2.4 de la sol·licitud telemàtica.



7. Admissió de les persones aspirants

7.1. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagen fet constar en les seues sol·licituds, podent únicament demandar-ne la modificació per mitjà d'un escrit motivat, dins del termini establit en la base 6.2 per a la presentació de sol·licituds.

7.2. Acabat el termini de presentació de sol·licituds, prèvia verificació que s'ha realitzat el pagament dels drets d'examen, l'òrgan convocant dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, que contindrà la relació provisional de persones admeses i excloses a la realització de les proves per cada un dels torns.



7.3. Les persones aspirants podran, en el cas d'error o exclusió, esmenar els defectes en què hagen incorregut en la seua sol·licitud, o realitzar les al·legacions que tinguen per convenient en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la publicació de la relació provisional de persones admeses i excloses, d'acord amb el que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

7.4. En tot cas, a fi d'evitar errors i, en el supòsit de produir-se, possibilitar la seua esmena dins del termini i en la forma corresponent, les persones aspirants comprovaran no sols que no figuren incloses en la relació provisional de persones excloses sinó, a més, que les seues dades personals i torn triat consten correctament en les pertinents relacions de persones admeses.

7.5. Transcorregut el termini anterior, vistes les al·legacions i esmenats els defectes, si escau, es dictarà una resolució que elevarà a definitiva la llista de persones admeses i excloses a la realització de les proves, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.



7.6. En la resolució per mitjà de la qual es faça pública la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves s'establirà, amb almenys 15 dies d'antelació, la data, el lloc de realització i l'hora de començament de les proves, així com l'ordre de crida de les persones admeses, iniciant-se l'ordre en la lletra «B» conforme el resultat del sorteig fet el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).



7.7. Prova de coneixement del castellà per a les persones admeses que no posseïsquen la nacionalitat espanyola:

Amb caràcter previ a la realització de les proves de l'oposició, les persones que no posseïsquen la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprenga el coneixement del castellà, hauran d'acreditar-ne el coneixement per mitjà de la realització d'una prova en què es comprovarà que tenen un nivell adequat de comprensió i expressió oral i escrita en aquesta llengua.

El contingut d'aquesta prova s'ajustarà al que disposa el Reial decret 1.137/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regulen diplomes d'espanyol com a llengua estrangera.

La prova es qualificarà «d'apta» o «no apta», sent necessari obtindre la valoració «d'apta» per a passar a realitzar les proves de la fase d'oposició.

Queden eximides de realitzar aquesta prova les persones que estiguen en possessió del Diploma d'Espanyol com a Llengua Estrangera regulat en el Reial decret 1.137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud en espanyol per a persones estrangeres expedit per les escoles oficials d'idiomes, o acrediten estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol.



8. Proves selectives

8.1. El procediment de selecció serà el de concurs oposició, i constarà d'una fase d'oposició, de caràcter obligatori i eliminatori, i d'una fase de concurs, de caràcter obligatori.

8.2. Desenvolupament de la fase d'oposició: L'oposició constarà de tres exercicis obligatoris i eliminatoris.

8.2.1 Primer exercici.

Consistirà a contestar per escrit a un qüestionari de 100 preguntes, sobre matèries comunes incloses en l'annex I (part general), amb quatre respostes alternatives de què només una en serà la correcta.



El temps de realització de l'examen serà determinat prèviament per l'òrgan tècnic de selecció i en cap cas serà inferior a 50 segons per pregunta.

8.2.2. Segon exercici

Consistirà en el desenvolupament per escrit, durant un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, de dos temes triats d'entre tres extrets a l'atzar del programa que figura en l'annex II (part especial).

Una vegada conclosa la prova, els exercicis seran introduïts en sobre tancat i quedaran sota la custòdia de l'òrgan tècnic de selecció, el qual cridarà individualment les persones aspirants per a la lectura pública dels temes que hagen desenvolupat, iniciant-se l'ordre per la lletra «B» conforme el resultat del sorteig fet el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).

L'òrgan tècnic de selecció podrà formular preguntes aclaridores sobre els temes exposats.

El lloc, dates i hores de lectura d'aquest exercici s'anunciaran per l'òrgan tècnic de selecció amb la deguda antelació.

8.2.3. Tercer exercici.

Consistirà a resoldre per escrit, en un temps mínim de tres hores i màxim de quatre, a determinar per l'òrgan tècnic de selecció, dos supòsits pràctics referits a matèries contingudes en el temari específic de l'Annex II (part especial) de la convocatòria.

8.3. Qualificació dels exercicis.

La puntuació màxima a obtindre en la fase d'oposició serà de 65 punts, que es distribuirà de la manera següent:

8.3.1. Primer exercici: La qualificació del primer exercici serà de 0 a 21 punts, sent necessari obtindre per a superar-lo un mínim de 10,5 punts.

El nivell de coneixements mínims exigits per a aconseguir els 10,5 punts en l'exercici serà contestar el 50 % de respostes correctes netes. Les contestacions errònies es valoraran negativament amb una penalització equivalent a un terç del valor de cada contestació correcta i les contestacions en blanc ni puntuen ni penalitzen. La formula de correcció serà:

Respostes correctes netes = núm. d'encerts – (núm. d'errors/3).

Establides les respostes correctes netes es convertiran en puntuacions finals per mitjà d'una distribució proporcional.

8.3.2. Segon exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 22 punts, sent necessari obtindre per a superar-ho un mínim d'11 punts.

8.3.3. Tercer exercici: l'exercici es qualificarà de 0 a 22 punts, sent necessari obtindre per a superar-lo un mínim d'11 punts.

8.4. Qualificació final de la fase d'oposició.

Per a superar la fase d'oposició serà necessari obtindre un mínim de 32,5 punts, puntuació que vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els tres exercicis.

8.5. Fase de concurs.

Només podran participar en la fase de concurs les persones admeses que hagen superat la fase d'oposició.

Els mèrits al·legats per les persones participants hauran d'haver sigut obtinguts o computats fins a la data de finalització del termini de presentació d'instàncies.

La puntuació màxima en la fase de concurs serà de 35 punts que es distribuiran d'acord amb el barem que figura en l'annex III.

8.6. Puntuació final del concurs oposició

La puntuació final del concurs oposició s'obtindrà sumant la puntuació obtinguda en ambdues fases.

Els casos d'empat que es produïsquen es dirimiran de la manera següent: caldrà ajustar-se, en primer lloc, a la major puntuació obtinguda en la fase d'oposició i, si persistira l'empat, aquest es dirimirà per la major puntuació obtinguda en els distints apartats del barem del concurs, pel mateix ordre en què figuren relacionats.

En cas de persistir l'empat caldrà ajustar-se, en tercer lloc, en favor de la persona amb diversitat funcional i si l'empat es produïx entre les dites persones es triarà a qui tinga acreditat un major percentatge de discapacitat.

En cas de persistir l'empat, si aquest fóra entre persones de distint sexe, es dirimirà a favor del sexe femení en el cas que estiga infrarepresentat dins del col·lectiu de persones que formen part del cos superior gestió d'enginyeria tècnica en obres públiques, A2-08, en la data de publicació de la present convocatòria.

Finalment, si encara persistira l'empat, aquest es dirimirà per ordre alfabètic del primer cognom de les persones aspirants empatades, iniciant-se l'esmentat ordre per la lletra «B», conforme el resultat del sorteig fet el dia 10 d'abril de 2017 (DOGV 8034, 08.05.2017).





9. Desenvolupament de les proves selectives

9.1. El primer exercici es realitzarà en el lloc, data i hora que s'establisca en la resolució per la qual s'aprove i publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana la llista definitiva de persones admeses a la realització de les proves.

9.2. Les persones admeses seran convocades per a la realització de cada exercici en crida única. Quedaran decaigudes en el seu dret quan es personen en els llocs de realització una vegada iniciades les proves o per la inassistència a aquelles, encara que es dega a causes justificades. Tractant-se de proves orals o altres de caràcter individual i successiu, l'òrgan tècnic de selecció podrà apreciar les causes al·legades i admetre la persona aspirant, sempre que aquelles no hagen finalitzat i l'admissió esmentada no menyscabe el principi d'igualtat amb la resta del personal.



Així mateix, si alguna de les aspirants no poguera completar el procés selectiu a causa d'embaràs de risc o part, degudament acreditat, la seua situació quedarà condicionada a la seua finalització i a la superació de les fases que hagen quedat ajornades, no podent demorar-se aquestes de manera que es menyscabe el dret de la resta de les persones aspirants a una resolució del procés ajustada a temps raonables, la qual cosa haurà de ser valorada per l'òrgan tècnic de selecció i, en tot cas, la seua realització tindrà lloc abans de la publicació de la llista d'aspirants que han superat el procés selectiu. Idèntica previsió resulta d'aplicació a les víctimes de violència de gènere quan acrediten degudament que no poden assistir per motius de seguretat.



Les persones aspirants hauran d'observar en tot moment les instruccions dels membres de l'òrgan tècnic de selecció o del personal ajudant o assessor durant la realització de les proves, amb vista al seu adequat desenvolupament. Qualsevol alteració en el normal desenvolupament de les proves per part d'una persona aspirant, quedarà reflectida en l'acta corresponent, podent continuar la persona aspirant esmentada el desenvolupament de l'exercici, amb caràcter condicional fins que l'òrgan tècnic de selecció resolga sobre l'incident.

Abans de l'inici de cada exercici i sempre que s'estime convenient durant el seu desenvolupament, els membres de l'òrgan tècnic de selecció, el personal ajudant o assessor comprovaran la identitat de les persones admeses per mitjà de la presentació del DNI, NIE, del passaport o del permís de conduir emès a Espanya, sense que per a aquest efecte siguen vàlides les fotocòpies compulsades dels documents esmentats; així com, si és el cas, de l'exemplar per a les persona interessada de la sol·licitud d'admissió a les proves.

9.3. Començades les proves, l'anunci de la realització dels restants exercicis es farà públic per l'òrgan tècnic de selecció en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, en el Web de la Direcció General de Funció Pública, amb una antelació mínima de 24 hores si la crida és per a la sessió següent d'un mateix exercici, i de 2 dies com a mínim si es tracta de la convocatòria per a un exercici distint, d'acord amb el que preceptua l'article 16.2 del Decret del Consell 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de Selecció, Provisió de Llocs de Treball i Mobilitat del Personal de la Funció Pública Valenciana.

9.4. En totes les proves, excepte les orals o les que incloguen lectura pública, l'òrgan tècnic de selecció prendrà les mesures que siguen necessàries per a garantir l'anonimat en la seua valoració, sent anul·lats tots aquells exercicis en què es continguera alguna marca que poguera identificar-ne l'autoria.



10. Publicitat de les llistes

10.1. En acabar cada un dels exercicis de la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública: la relació de persones que han superat la prova amb expressió del seu nom, cognoms, document d'identitat, el torn d'accés i la puntuació obtinguda. S'entendrà que han superat la prova únicament aquelles persones aspirants que hagen obtingut la puntuació mínima exigida per a superar els exercicis, segons el que disposa la base 8.



10.2. Una vegada finalitzada la fase d'oposició, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes amb la qualificació final de la fase d'oposició a què fa referència la base 8.4, que constituirà la llista de les persones admeses que han superat la fase d'oposició en cada un dels torns per ordre de puntuació i que han de passar a la fase de concurs.



A les persones incloses en les esmentades llistes se'ls concedirà un termini de 10 dies hàbils perquè presenten, obligatòriament, un currículum acompanyat de tots aquells documents acreditatius dels mèrits previstos en l'annex III, degudament compulsats. Si els mèrits que s'al·leguen ja constaren en el registre de personal de la Generalitat, únicament serà necessari citar-los en el currículum, sense aportar els documents corresponents. Només es valoraran els mèrits al·legats en el currículum.

10.3. Una vegada baremats els mèrits, l'òrgan tècnic de selecció exposarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes provisionals de persones aspirants amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs per cada un dels torns, desglossada en els distints apartats del barem, concedint-los un termini de 10 dies hàbils perquè formulen les reclamacions que estimen pertinents en relació amb la baremació.



10.4. Resoltes les possibles reclamacions, l'òrgan tècnic de selecció, per mitjà d'anunci, publicarà en les seus de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques d'Alacant, Castelló i València, i en la pàgina web de la Direcció General de Funció Pública, les llistes definitives amb la puntuació obtinguda en la fase de concurs, desglossada en els distints apartats del barem, servint la publicació citada de notificació a les persones interessades, així com la relació definitiva de persones aprovades en cada un dels torns per la seua ordre de puntuació total a què es refereix la base 8.6.



En cap cas l'òrgan tècnic de selecció podrà declarar que han aprovat el procés selectiu un número superior al de llocs de treball convocats, tenint en compte el que preveuen les bases 1.1 i 12 de la present convocatòria.



11. Relació definitiva i presentació de documents

11.1. L'òrgan tècnic de selecció elevarà a la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques per a la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, la relació definitiva de persones aprovades, per ordre de puntuació total, perquè en el termini de 20 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació aporten davant la Direcció General de Funció Pública els documents següents:

11.1.1. Fotocòpia compulsada del DNI o NIE.

11.1.2. Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigible segons el que estableix la base 2.1.3 de la convocatòria o certificació acadèmica que acredite haver realitzat tots els estudis per a l'obtenció del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger fotocòpia compulsada de la credencial que acredite l'homologació que corresponga.



11.1.3. Declaració jurada de no haver sigut separada o separat, o haver-se revocat el seu nomenament com personal funcionari interí, amb caràcter ferm per mitjà de procediment disciplinari de cap administració pública o òrgan constitucional o estatutari, ni trobar-se inhabilitada o inhabilitat per sentència ferma per a l'exercici de qualssevol funcions públiques o d'aquelles pròpies del cos, agrupació professional o escala objecte de la convocatòria. En el cas del personal laboral, no trobar-se inhabilitat per sentència ferma o com a conseqüència d'haver sigut acomiadat disciplinàriament de forma escaient, per a exercir funcions semblants a les pròpies de la categoria professional a què es pretén accedir. Tractant-se de persones nacionals d'altres estats, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver sigut sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedisca en els mateixos termes en el seu estat l'accés a l'ocupació pública.



11.1.4. Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat física i psíquica necessària per a l'exercici de les funcions dels llocs de treball oferits.

11.1.5. Els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià per mitjà de la presentació dels certificats, diplomes o títols que hagen sigut homologats per la Generalitat, o per mitjà de la realització d'un exercici específic a l'efecte. El personal que no puga acreditar els coneixements esmentats, haurà de realitzar els cursos de perfeccionament que a aquest fi es realitzaran a través de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP), en coordinació amb la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

Segons allò que s'ha preceptuat en l'article 20 del Decret 3/2017, de 13 de gener, pel qual s'aprova el Reglament de selecció, provisió de llocs de treball i mobilitat del personal de la funció pública valenciana, els qui superen les proves selectives, acreditaran els seus coneixements de valencià en el corresponent Grau Mitjà o C1, per mitjà de certificat expedit o homologat per Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià.

El personal que no puga acreditar els coneixements esmentats, haurà de realitzar l'exercici específic que es convoque i, cas de no superar-lo, assistir als cursos de perfeccionament que a aquest fi s'organitzen.

11.2. Les persones que superen les proves selectives i que van sol·licitar una de les exempcions establides en la base 5.2, hauran de presentar fotocòpia compulsada dels documents acreditatius de tal exempció.

11.3. Les persones aspirants seleccionades que dins del termini indicat i excepte casos de força major, no presentaren la documentació acreditativa, o d'aquella es deduïra que no tenen algun dels requisits exigits, no podran ser nomenades personal de l'administració de la Generalitat, sense perjuí de la responsabilitat en què pogueren haver incorregut per falsedat en les seues sol·licituds de participació.



12. Nomenament de personal funcionari de carrera

Transcorregut el termini de presentació de la documentació es dictarà una resolució, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, procedint al nomenament com a personal funcionari de carrera del cos superior gestió d'enginyeria tècnica en obres públiques, A2-08, sector administració especial, de les persones aprovades a què fa referència la base 10.4, prèvia l'adjudicació d'un lloc de treball d'acord amb la puntuació obtinguda.

A fi d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan es produïsquen renúncies de les persones seleccionades, abans del seu nomenament o presa de possessió, l'òrgan convocant podrà requerir de l'òrgan tècnic de selecció relació complementària de les persones que seguisquen a les proposades, per al seu possible nomenament com a personal funcionari de carrera.



13. Òrgans tècnics de selecció

13.1. L'òrgan tècnic de selecció de la convocatòria, estarà compost per: president/a, secretari/ària i tres vocals, havent de designar el mateix nombre de suplents.

13.2. La relació nominal dels membres de l'òrgan tècnic de selecció serà publicada amb una antelació mínima d'un mes a la data de començament de les proves, mitjançant una resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, una vegada hagen sigut publicades les llistes provisionals de persones admeses i excloses.

13.3. L'òrgan tècnic de selecció, per a la realització de les proves podrà designar personal col·laborador, ajudant i assessor especialista que crega oportuns.

13.4. Correspon a l'òrgan tècnic de selecció les funcions relatives a la determinació concreta del contingut de les proves i a la qualificació de les persones admeses, tant en la fase de l'oposició com en la fase del concurs, així com, en general, l'adopció de quantes mesures siguen necessàries amb vista al correcte desenvolupament de les proves selectives.

13.5. Les persones integrants de l'òrgan tècnic de selecció, així com el personal assessor, hauran d'abstindre's i podran ser recusades per les persones interessades quan hi concórreguen circumstàncies de les previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Així mateix, hauran d'abstindre's aquells membres que hagueren realitzat tasques de preparació de persones aspirants en els cinc anys anteriors a la publicació d'aquesta convocatòria.

13.6. Als efectes de comunicacions i de qualsevol altra incidència l'òrgan tècnic de selecció tindrà la seu en la Direcció General de Funció Pública, (C/ de la Democràcia, 77, Torre 4, planta 5a, 46018 València).

13.7. L'òrgan tècnic de selecció, als efectes de gratificacions i indemnitzacions, es regirà pel que disposa el Decret 95/2014, de 13 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997 d'11 de febrer i el Decret 175/2006, de 24 de novembre (DOGV, número 7.229, de 19.06.2014).

13.8. El funcionament de l'òrgan tècnic de selecció s'adaptarà al que estableix la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, i la resta de normativa vigent.



14. Recursos

14.1. La present convocatòria, les seues bases i quants actes administratius siguen dictats per a desplegar-la, excepte les actuacions de l'òrgan tècnic de selecció, posen fi a la via administrativa, i podran ser impugnats per les persones interessades per mitjà de la interposició de recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació. Alhora, amb caràcter potestatiu, es podrà interposar un recurs de reposició, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació, davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte que es recorre. Tot això de conformitat amb el que estableixen els articles 112, 114, 115, 123 i 124, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14.2 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjuí que les persones interessades puguen exercitar, si és el cas, qualsevol altre que estimen escaient.



14.2. Contra els actes de l'òrgan tècnic de selecció podrà interposar-se un recurs d'alçada davant la consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, en el termini d'un mes, a partir de l'endemà de la publicació del corresponent acord de l'òrgan tècnic de selecció.



València, 18 d'octubre de 2017.– La consellera de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques: Gabriela Bravo Sanestanislao.







ANNEX I

Part general



I. DRET CONSTITUCIONAL I ORGANITZACIÓ ADMINISTRATIVA

1. La Constitució Espanyola de 1978. Característiques, estructura i reforma. Els principis constitucionals, els drets fonamentals i les llibertats públiques: regulació, protecció i restriccions. Suspensió dels drets.



2. La Corona: La seua regulació en la Constitució espanyola. Les Corts Generals. Les Cambres: composició, organització i funcions. En especial la funció legislativa.

3. El Govern i l'Administració Pública: regulació constitucional. Relacions entre el Govern i les Corts Generals. L'organització territorial de l'Estat. Les comunitats autònomes. Organització política i administrativa. El sistema de distribució de competències en la Constitució. La legislació bàsica de l'Estat.

4. El Poder judicial. La regulació constitucional de la justícia. El Consell General del Poder Judicial. composició i funcions. El Tribunal Constitucional. Naturalesa, composició i competències. Procediments



5 Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de Mesures de Protecció Integral contra la Violència de Gènere.



II. DRET AUTONÒMIC

6. L'Estatut d'Autonomia de la Comunitat Valenciana.

7. Les Corts. El sistema electoral i estatut dels diputats. Organització i funcionament. Competències.

8. El president o presidenta de la Generalitat. Elecció i estatut personal. Atribucions. El Consell. Composició, procés de formació i funcions. La potestat reglamentària. Relacions entre el Consell i les Corts.



9. Govern i Administració. Els consellers o les conselleres. Estatut Personal. L'Administració Pública de la Generalitat. Organització, competència i estructura. Organització territorial de les conselleries. L'Administració institucional de la Generalitat. Responsabilitat dels membres del Consell i de l'Administració Pública de la Generalitat.

10. La Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Instrumental i de Subvencions: àmbit d'aplicació i hisenda pública de la Generalitat. Els pressupostos de la Generalitat.



11. Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat de dones i homes.



III. UNIÓ EUROPEA

12. Característiques de l'Ordenament Jurídic de la Unió Europea. Fonts del Dret de la Unió Europea. Tractats constitutius. Els Reglaments. Les Directives.

13. Les institucions de la Unió Europea: El Parlament Europeu. El Consell Europeu. El Consell. La Comissió Europea. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea. El Tribunal de Comptes.



IV. DRET ADMINISTRATIU

14. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: Àmbit d'aplicació i principis generals. La iniciativa legislativa i la potestat per a dictar reglaments i altres disposicions. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: disposicions generals, principis d'actuació i funcionament del sector públic.

15. Els interessats en el procediment. L'activitat de les Administracions Públiques. Normes generals. Termes i terminis.

16. Iniciativa legislativa i potestat per a dictar reglaments i altres disposicions. Requisits dels actes administratius. Eficàcia dels actes. Nul·litat i anul·labilitat.

17. Disposicions sobre el procediment administratiu comú. Iniciació. Ordenació. Instrucció. Finalització. Execució.

18. La revisió dels actes en via administrativa. La revisió d'ofici. Recursos administratius.

19. Principis de la potestat sancionadora.

20. La responsabilitat patrimonial de les administracions públiques. Responsabilitat de les autoritats i personal al seu servei.

21. Objecte i àmbit d'aplicació del Reial decret legislatiu 3/2011, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic. Delimitació dels tipus contractuals. Parts del contracte. Objecte, preu i quantia del contracte. Garanties exigibles en la contractació del sector públic. Normes generals de la preparació i adjudicació de contractes per les administracions públiques.



V. OCUPACIÓ PÚBLICA

22. Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. Llei d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques. Llei de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública.

23. Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat d'Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana.

24. La selecció, provisió de llocs de treball i la carrera professional del personal al servei del personal de l'administració de la Generalitat. Les condicions de treball del personal al servei de l'administració de la Generalitat. Normativa reguladora.

25. II Conveni Col·lectiu per al personal laboral al servei de l'administració de la Generalitat: disposicions vigents.







ANNEX II

Part especial



1. La Llei d'Aigües (Reial decret legislatiu 1/2001, de 20 de juliol i les seues modificacions) i el Reglament del Domini Públic Hidràulic (Reial decret 849/1986 i les seues modificacions). Domini públic hidràulic (DPH): característiques, béns que l'integren, aigües públiques i privades. Utilització del DPH: usos comuns i privatius, cabals ecològics, servituds, zones de policia i de flux preferent, fitació i delimitació. Aprofitament de les aigües segons la Llei d'Aigües: reserves demanials, concessions i autoritzacions, extinció del dret a l'ús privatiu.



2. La protecció del Domini Públic Hidràulic. Objectius. Concepte de contaminació segons la Llei d'aigües. Els abocaments: tipus, autorització, censos d'abocaments autoritzats, cens nacional d'abocaments. Presa de mostres d'abocaments al DPH. Paràmetres analítics de les aigües d'abocament i mètodes d'anàlisi. Infraccions, sancions i competència dels tribunals.

3. La Directiva marc de l'Aigua DMA (Directiva 2000/60/Comunitat Europea). Objecte. Objectius mediambientals. Zones protegides. L'estat quantitatiu, l'estat ecològic i l'estat químic de les aigües. Indicadors. Anàlisi econòmica i recuperació de costos. Programa de mesures. Plans hidrològics en la DMA.

4. L'administració pública de l'aigua i la planificació hidrològica. Competències administratives a la Comunitat Valenciana. Els seus reglaments (Reial decret 927/1988, de 29 de juliol i les seues modificacions, i Reial decret 907/2007, de 6 de juliol i les seues modificacions). Conques hidrogràfiques i demarcacions hidrogràfiques. Les conques intercomunitàries i intracomunitàries. Els organismes de conca: configuració, funcions. Contingut dels plans de conca. Reserves d'aigua i terrenys. Els balanços hídrics. Trets específics dels balanços hídrics de la Comunitat Valenciana.

5. Qualitat de les aigües. Normativa sobre qualitat d'aigües: aigües superficials, aigües de bany, aigües per a consum humà, per a vida piscícola i per a cria de mol·luscos. Contaminació per nitrats i normativa relacionada. Zones vulnerables. Qualitat d'aigües subterrànies, la seua protecció i normativa relacionada. Substàncies prioritàries. Els contaminants emergents. Les xarxes de control de qualitat. El registre de zones protegides. Zones humides: inventari nacional, catàleg i conveni de Ramsar. Xarxa Natura 2000.

6. Aigües superficials costaneres (AC) i de transició (AT): definició, qualitat, programes de seguiment, avaluació de l'estat de les masses. Inventari d'emissions, abocaments i pèrdues. Normes de qualitat ambiental. Zones de mescla. Abocaments al domini públic marítim terrestre: competències administratives, tramitació, taxes de la Generalitat de sol·licitud d'autorització i de control d'abocaments a aigües marítimes litorals. Programa de vigilància i control de l'efluent.

7. Recursos hídrics convencionals i no convencionals. La reutilització d'aigües regenerades: generalitats, tècniques de tractament. Requisits (Reial decret 1620/2007, de 7 de desembre). El dessalatge d'aigües de mar i salobres: tècniques, pretractaments i post-tractaments. Les transferències de recursos. Els transvasaments a la Comunitat Valenciana. L'oferta pública d'adquisició de drets.

8. Obres hidràuliques. Règim jurídic i competències de les Administracions Públiques. Canals. Elements de regulació, control i derivació. Conduccions en càrrega: tipus de canonada, tipus de juntes, vàlvules i elements de regulació i control. Estacions de bombament: conceptes bàsics, tipus de bombes, característiques, selecció, transitoris i proteccions. Eficiència energètica en xarxes hidràuliques. Moviments de terra i maquinària en enginyeria hidràulica. Apuntalaments i esgotaments.

9. Hidrologia. Cicle hidrològic. Les conques hidrogràfiques a la Comunitat Valenciana. Utilització i aprofitament d'aigües subterrànies. Les aigües subterrànies en la Directiva marc de l'Aigua (DMA). Aqüífers i unitats hidrogeològiques a la Comunitat Valenciana. Problemàtica d'aigües subterrànies a la Comunitat Valenciana: sobreexplotació, contaminació, intrusió salina. Les xarxes de control en aigües subterrànies. Directiva 2006/118/CE, sobre la protecció de les aigües subterrànies i normativa espanyola derivada. La gestió conjunta d'aigües superficials-aigües subterrànies.

10. Abastiment. Usos d'aigua per a abastiment. Prognosi de la demanda a la Comunitat Valenciana. Dotacions. Pèrdues en els sistemes d'abastiment. Captacions d'aigua superficials i subterrànies. Perímetres de protecció. Competències administratives en l'abastiment d'aigües per a consum humà. Explotació de xarxes d'abastiment: legislació, formes de gestió, tarifes, inversions. Sistemes d'abastiment a la Comunitat Valenciana.

11. Potabilització d'aigua i xarxes d'abastiment. Aigües prepotables. Qualitat de les aigües per a consum humà i el seu control. Tècniques i processos de potabilització. Tecnologies de membranes. Xarxes de distribució d'aigua potable: elements de la xarxa, modelització, eficiència energètica, seguretat alimentària, control de pèrdues i fugues, eficiència de la xarxa. Depòsits: concepció, funcions, projecte, construcció, manteniment i explotació.

12. Sanejament. La Directiva 91/271/CE, de tractament d'aigües residuals, les seues modificacions i la normativa espanyola derivada. Zones sensibles i menys sensibles. La Llei de Sanejament d'aigües residuals de la Comunitat Valenciana. El cànon de sanejament. L'Entitat Pública de Sanejament d'Aigües Residuals de la Comunitat Valenciana: competències, organització i funcions. Els plans de sanejament a la Comunitat Valenciana. El Pla Nacional de Qualitat de les Aigües.

13. Depuració i xarxes de sanejament. Autodepuració d'aigües. Processos i tècniques tractament d'aigües residuals: pretractaments, tractaments primaris i secundaris, reducció de nutrients, tractaments terciaris, desinfecció. Tractaments aplicables segons la destinació de l'efluent. Tractament i valoració de fangs provinents del tractament d'aigües residuals. Xarxes de sanejament: tipus, elements, disseny, càlcul i modelització.

14. Fenòmens hidrològics extrems. Avingudes i estudis d'inundabilitat: factors, ferramentes de càlcul, modelació i aplicació a la presa de decisions. Enginyeria fluvial: actuacions i manteniment en llits per a previndre i reduir danys per avingudes. La Directiva 2007/60/CE i normativa espanyola derivada sobre avaluació i gestió de riscos d'inundació. Plans de Gestió de Riscos d'Inundació a la Comunitat Valenciana. Les zones inundables i les zones de flux preferent, definició i limitacions. Sequeres: concepte i caracterització. La sequera hidrològica.



15. Llei de Costes 22/1988, de 28 de juliol. Llei 2/2013, de 29 de maig, de protecció i ús sostenible del litoral i de modificació de la llei 22/1988, de 28 de juliol, de Costes i el seu desenvolupament per Reial decret 876/2014, de 10 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament General de Costes. Béns de domini públic marítim terrestre, delimitacions, servituds legals i les seues zones d'influència. La utilització del domini públic marítim terrestre: generalitats, reserves i adscripcions, projectes, autoritzacions i concessions. Cànons i taxes. Infraccions i sancions.



16. La costa a la Comunitat Valenciana. Característiques mediambientals, morfològiques i soci econòmiques. El sistema sedimentari de la costa valenciana. Formes costaneres, característiques. Platges. Erosió. Fonts naturals de sediments.

17. Actuacions en la costa de la Comunitat Valenciana. Tipologia de les obres de defensa i regeneració costanera. Tipologia d'obres d'accessibilitat i ús. Exemples rellevants d'obres. Ports i dinàmica litoral. Bypass d'arenes. Dragatges i abocaments de material de dragatge.

18. Llei 2/2014, de 13 de juny, de Ports de la Generalitat. Llei 1/1999, de 31 de març, de tarifes portuàries. El sistema portuari de la Generalitat: ports de gestió directa i ports en concessió; activitats i flotes. Formes de finançament de ports i instal·lacions: inversió pública i concessions.

19. Disseny de ports. Flota tipus. Accessibilitat marítima i terrestre. Característiques de l'atracada. Delimitació dels espais i usos portuaris. serveis i activitats en terra. Ordenació de la zona de servei. Disseny de llotges. Marines seques. Estudi econòmic financer de ports i instal·lacions.

20. Planificació i gestió de ports. Integració en la planificació territorial, urbana i del front costaner contigu. Actuacions d'integració Port-Ciutat. Models de gestió nàutica esportiva. Impacte de les instal·lacions nàutiques esportives dels ports en el sector turístic.



21. El sistema portuari de la Generalitat. Ports de gestió directa i ports en concessió. Característiques de la infraestructura. Flotes i magnituds d'explotació. Organització territorial.

22. La Llei de Carreteres de la Comunitat Valenciana de 1991 i l'aplicació subsidiària del Reglament General de Carreteres de l'Estat. Elements del sistema viari. Àmbit competencial de les distintes Administracions. Projectes. Limitacions dels usos del sòl i activitats en les zones contigües a les carreteres. Defensa de les carreteres. Accessos. Disciplina.

23. Els plans de carreteres. Pla de carreteres de la Comunitat Valenciana. Estudis de trànsit. Estudis d'intensitats de circulació. Estudis de velocitats. Estudis d'origen i destinació. El trànsit en la xarxa de carreteres de la Comunitat Valenciana. Característiques de la circulació. Variables bàsiques. Relacions intensitat-velocitat. Catàlegs del sistema viari.



24. Estudis geològics i geotècnics en carreteres. Consideracions geològiques i geotècniques per a projectes de carreteres. Caracterització geotècnica de materials. Planificació i control d'investigacions geotècniques. Tècniques d'investigació del terreny. Caracterització geomecànica de massissos rocosos.

25. Traçat en carreteres. Normativa vigent. Classes de carreteres i tipus de projectes. Dades bàsiques per a l'estudi del traçat. Velocitat. Visibilitat. Distància de parada. Distància d'avançament. Distància d'encreuament.

26. Drenatge superficial. Estudis hidràulics. Obres de desguàs. Normativa aplicable. Drenatge subterrani. Geotèxtils: funcions, aplicacions, característiques i disposicions constructives.

27. Ferms. Constitució i Conceptes generals. Àrids. Lligants bituminosos. Capes granulars. Estabilitzacions. Tractaments superficials. Mescles bituminoses. Ferms drenants. Paviments de formigó. Dimensionament de ferms. Característiques superficials. Conservació. Normativa aplicable.

28. Moviment de terres. Classificació i característiques dels sòls. Compactació. Construcció d'explanacions. Construcció de terraplens i pedraplenes. Capacitat suport de les esplanades. Normes i especificacions. Subbases i bases granulars. Estabilitzacions.

29. Senyalització, abalisament i defenses. Normativa aplicable. Condicions que ha de complir la senyalització. Tipus de senyals, senyalització horitzontal, vertical i d'obra.

30. Pressupost d'inversió. Mesuraments. Càlcul dels preus. Quadres de preus. Pressupost dels projectes. Pla d'obra. Classificació del contractista. Normativa sobre revisió de preus. Fórmula de revisió de preus. Certificacions Assajos de materials. Condicions generals. Assajos de ciments, formigons i acers. Normalització. Planificació del control de qualitat. Anàlisi i característiques de sòls i roques. Assaig de materials per a ferms. Presa de mostres. Treballs de camp. Assajos de laboratori.



31. Reconeixement de ferms. Característiques superficials dels paviments. Resistència al lliscament i geometria superficial. Renovació superficial, reforç i rehabilitació de ferms. Mètodes d'auscultació i projecte.

32. Projecte bàsic. Projecte de construcció. Documents del projecte: contingut de cada un. Direcció del projecte. Supervisió. Contractació. Modificació de projectes. Projectes complementaris.

33. Organització de la conservació. Operacions normals i extraordinàries. serveis viaris hivernal. Plantacions. Manteniment i conservació d'obres de pas i túnels. Conservació integral. Explotació. Ordenació de la circulació. Regulació del trànsit. Mètodes electrònics de control i regulació del trànsit. Informació al públic i ajudes a l'usuari. Reconeixements i vigilància. Aforaments.

34. Modes de mobilitat sostenible no motoritzada. Coexistència amb modes motoritzats, problemàtica i solucions. Carrils bici. Tipus de carrils bici. Disseny, materials, senyalització. Vianants. Itineraris segurs. Accessibilitat. Normativa d'accessibilitat.

35. Travessies de carreteres. Problemàtica associada. Disseny. Mesures de calmat de trànsit en travessies. Passos a nivell de ferrocarrils. Normativa d'aplicació i disseny. Eliminació de passos a nivell i disseny de solucions.

36. La contaminació acústica. Normativa de la UE, espanyola i de la Comunitat Valenciana sobre soroll. La Llei 7/2002, de 3 de desembre, de la Generalitat Valenciana, de Protecció contra la Contaminació Acústica i les seues modificacions. El Decret 104/2006, de 14 de juliol, del Consell, de planificació i gestió en matèria de contaminació acústica. Efectes sobre la salut i el medi ambient. L'avaluació, prevenció i reducció del soroll ambiental. Mesures correctores. Els mapes estratègics de soroll i els plans d'acció.

37. Assajos de materials. Condicions generals. Assajos de ciments, formigons i acers. Normalització. Planificació del control de qualitat. Anàlisi i característiques de sòls i roques. Assaig de materials per a ferms. Presa de mostres. Treballs de camp. Assajos de laboratori.



38. Ferrocarrils. Característiques específiques: Traçat, geometria de la via, peralts, transicions i seccions. Línies convencionals i d'alta velocitat. La plataforma i les infraestructures. Gàlibs. Túnels. Ponts: accions i efectes dinàmics. Estacions.

39. La via. Tipologia i materials. Aparells de via. Via sense juntes. Muntatge de via: Condicionants i maquinària. Especificacions i control de qualitat dels materials i de la via. Auscultació de la via en servei. Operacions de manteniment i renovació.

40. Ferrocarrils metropolitans: característiques especials. La seua integració en l'ordenament urbà.

41. Transport de viatgers (I). Llei 6/2011, d'1 d'abril, de mobilitat de la Comunitat Valenciana. Investigació de la mobilitat: enquestes, aforaments, criteris de zonificació. Diagnosi de la mobilitat. Prospectiva: fonaments teòrics dels models de transport. Oferta i demanda de transport. Modes de transport, eficiència energètica i impactes ambientals associats. Costos, criteris d'avaluació d'inversions en transport: econòmics i altres. Mobilitat urbana i metropolitana sostenible: objectius, instruments i accions-tipus per a garantir-la.



42. Transport de viatgers (II). Modes de transport segons la seua capacitat. Transport a la demanda. Els sistemes tarifaris, coeficient de cobertura. Finançament. Gestió dels sistemes públics i privats. Sistemes concessionals. Els contractes-programa. Telemàtica i transports. Sistemes d'Ajuda a l'Explotació. Sistemes Intel·ligents de Transport. Sistemes de peatge.

43. L'impacte ambiental en les obres públiques. marc competencial i legislació aplicable. Efectes externs de les infraestructures: congestió, fraccionament d'hàbitats, atropellaments de fauna, efectes barrera, contaminació, degradació del paisatge i altres.

44. Seguretat i Salut en les obres. Reial decret 1.627/1997, de 24 d'octubre, sobre disposicions mínimes de Seguretat i Salut en les obres i posteriors modificacions. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscos Laborals; les seues modificacions i reformes. Reial decret 39/1997, de 17 de gener, aprovant el Reglament dels serveis de Prevenció i posteriors modificacions. Contingut de l'Estudi de Seguretat i Salut. Pla de Seguretat i Salut.

45. Marc legal en matèria de sòl i urbanisme: text refós de la llei del sòl i rehabilitació urbana (Reial decret legislatiu 7/2015, de 30 d'octubre), Llei 5/2014, de 25 de juliol, d'ordenació del territori, urbanisme i paisatge de la Comunitat Valenciana. Coordinació dels distints departaments administratius per a la planificació d'infraestructures, territorial i urbanística. Òrgans territorials i urbanístics de la Comunitat Valenciana.







ANNEX III

BAREM FASE CONCURS COS GESTIÓ D'ENGINYERIA TÈCNICA EN OBRES PÚBLIQUES, A2-08, SECTOR ADMINISTRACIÓ ESPECIAL, TORN D'ACCÉS LLIURE.



En la fase de concurs a què es refereix la base 8.5 de la present convocatòria, la valoració dels mèrits s'efectuarà d'acord amb el barem següent:

A) Experiència professional: màxim 20 punts

1. Es valorarà l'experiència professional de les persones participants d'acord amb el barem següent:

1.1. Per treballs realitzats en l'Administració Pública, en funcions que actualment corresponen al cos superior gestió d'enginyeria tècnica en obres públiques, A2-08 (definides en l'annex I de la Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d'ordenació i gestió de la funció pública valenciana), amb relació jurídica funcionarial, sector administració especial, a raó de 0,13 punts per cada mes complet de servei en actiu.



1.2. Per treballs realitzats en l'administració de la Generalitat Valenciana, en altres Administracions Públiques o en Entitats de Dret Públic, vinculades o dependents d'una Administració Pública Territorial, no previstos en l'apartat anterior, a raó de 0,09 punts per cada mes complet de serveis en actiu.

1.3. Per treballs realitzats en societats públiques mercantils i fundacions públiques o en el sector privat, en treballs per compte d'altri, autònoms i professionals, en llocs amb les funcions pròpies del cos superior gestió d'enginyeria tècnica en obres públiques, A2-08, a raó de 0,07 punts per mes complet de serveis en actiu.

En cap cas es valorarà l'experiència professional obtinguda en l'exercici de llocs de treball reservat a personal eventual.

2. L'experiència professional s'acreditarà d'acord amb els criteris següents:

2.1. Els treballs per a Administracions Públiques s'acreditaran sempre per mitjà de certificació oficial de l'òrgan competent.

2.2. La resta dels treballs per compte d'altri, per mitjà del contracte de treball en què s'especifique la categoria convocada i la certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue, en el grup de cotització corresponent a la categoria de les places convocades.

2.3. Per al supòsit de professionals i autònoms, Llicència Fiscal o IAE on s'acrediten els epígrafs corresponents a la categoria convocada, així com certificació o vida laboral que acredite haver cotitzat a la Seguretat Social durant tot el temps que s'al·legue. Quan escaiga, i en substitució dels documents esmentats, s'aportarà certificació oficial que acredite haver cotitzat en el Règim Especial o en la Mutualitat corresponent.

En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per experiència, no podrà superar els 20 punts.

B) Formació: màxim 15 punts

1. Valencià: màxim 6 punts.

El coneixement de valencià es valorarà fins a un màxim de 6 punts, prèvia acreditació d'estar en possessió del corresponent certificat expedit o homologat per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb l'escala següent:

–Coneixement oral o A2: 1,00 punt

–Grau elemental o B1: 2,00 punts

–Grau mitjà o C1: 4,00 punts

–Grau mitjà o C1+ llenguatge administratiu o llenguatge en els mitjans de comunicació: 5 punts

–Grau superior o C2: 6,00 punts

La valoració dels coneixements de valencià s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut.

2. Idiomes comunitaris: màxim de 6 punts.

Es valorarà el coneixement de llengües oficials de la Unió Europea, diferents de la llengua espanyola segons els nivells especificats, acreditant-se documentalment per mitjà de títols, diplomes i certificats expedits per les escoles oficials d'idiomes, per les Universitats espanyoles que seguisquen el model d'acreditació d'exàmens de l'Associació de Centres de Llengües d'Educació Superior (ACLES), així com tots aquells indicats en l'annex del Decret 61/ 2013, de 17 de maig, del Consell, pel qual s'estableix un sistema de reconeixement de la competència en llengües estrangeres a la Comunitat Valenciana, tenint en compte les seues modificacions posteriors per ordre de la Conselleria competent en matèria d'educació.

El coneixement de cada idioma comunitari es valorarà fins a un màxim de 3 punts, puntuant per curs o la seua equivalència si es tracta de cicles de l'escola oficial d'idiomes, o de nivells o certificats segons el Marc Comú Europeu de Referència (Nivell Bàsic, Nivell Intermedi i Nivell Avançat), d'acord amb l'escala que es detalla en la taula adjunta al present punt.

La valoració del coneixement de l'idioma comunitari s'efectuarà puntuant exclusivament el nivell més alt obtingut en cada un dels idiomes comunitaris.

Les equivalències entre les ensenyances regulades pel Reial decret 967/1988, de 2 de setembre, i les regulades pels Reials Decrets 944/2003 i 1.629/2006, de 29 de desembre (Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig) i per la disposició final 1a del Decret 138/2014, de 29 d'agost (Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre), són les que es detallen en la taula adjunta al present punt.





3. Titulació acadèmica: màxim 6 punts.

Per la possessió de títols acadèmics oficials iguals o superiors a l'exigit en la convocatòria per a pertànyer al Subgrup A2, excloent el necessari per a l'accés, a raó de 3 punts per títol, fins a un màxim de 6 punts.

4. Formació complementària: màxim 6 punts

4.1. Cursos de formació:

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament, el contingut dels quals estiga relacionat amb les funcions de les places que es convoquen, de durada igual o superior a 15 hores, que hagen sigut cursats per la persona aspirant i que hagen sigut convocats o homologats per qualsevol centre o organisme públic de formació, d'acord amb l'escala següent:

De 100 o més hores: 0,25 punts

De 75 o més hores: 0,20 punts

De 50 o més hores: 0,15 punts

De 25 o més hores: 0,10 punts

De 15 o més hores, 0,05 punts

En cap cas es puntuaran els cursos de valencià i d'idiomes, ni els cursos pertanyents a una carrera universitària, cursos de doctorat i els dels diferents Instituts de les Universitats quan formen part del pla d'estudis del Centre, ni els cursos derivats de processos selectius, promoció interna, plans d'ocupació i adaptació del règim jurídic a la naturalesa dels llocs que s'ocupen.

4.2. Màsters universitaris:

Es valoraren els màsters universitaris oficials o propis de cada Universitat no inclosos en l'apartat titulació, d'acord amb l'escala següent:



Per Màster de menys de 90 crèdits: 1 punt

Per Màster de 90 o més crèdits: 2 punts

La formació complementària es valorarà fins a un màxim de 6 punts.

En tot cas la puntuació màxima a aconseguir, per formació, no podrà superar els 15 punts.



ANNEX IV

Oficines públiques



Alacant

Direcció Territorial de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques. Oficina PROP.

Rambla Méndez Núñez, 41, 03002 Alacant



Castelló

Direcció Territorial de la Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques. Oficina PROP.

Carrer Major, 78, 12001 Castelló



València

Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques.

C/ de la Democràcia, 77, torre 4, 46018 València



Descàrrega del model d'instància per internet.

http://www.gva.es (Conselleria de Justícia, Administració Pública, Reformes Democràtiques i Llibertats Públiques, Direcció General de Funció Pública, Oposicions i concursos, oferta 2016)



Tramitació telemàtica de la instància per internet.

http://www.gva.es (apartat: Atenció al ciutadà, Guia PROP, Ocupació pública, Descripció: «Cos superior tècnic de Medicina de l'Administració, A1-24, Convocatòria 21/16», Tramitar amb certificat).





Oficines PROP



Alacant

– Alacant – C/ Churruca, 29, 03003

– Alacant – Rambla de Méndez Núñez, 41, 03001

– Benidorm – Foietes – Colònia de Madrid, Av. Beniardà, 61, 03500



– Elx – Pl. de la Mercé, 5, 03202

– Elda – Pl. de la Constitución, 1. 03600

– Orihuela – C/ López Pozas, s/n, 03300

– Torrevieja – C/ Hermanos Bazán, 6, bajo, 03181



Castelló

– Germans Bou – Castelló – Av. Germans Bou, 47, 12003

– Carrer Major, núm. 76, Castelló, 12001

– Avinguda del Mar – Castelló – Av. del Mar, 16, 12003

– Vila-real – C/ Josep Ramon Batalla, 38, 12540

– Vinaròs – Plaça de Jovellar, 2, 12500

– Segorbe – Plaza del Almudín, 1, 12400



València

– Gregorio Gea I – València – C/ Gregorio Gea, 27, 46009

– Gregorio Gea II – València – C/ Gregorio Gea, 14. 46009

– CENTRE – València – Av. Baró de Càrcer, 36, 46001

– Alzira – Pl. Casassus, 1, 46600

– Ontinyent – C/ Maians, 19, 46870

– Port Sagunt – Pl. Ramón de la Sota, s/n, (edifici Rotonda), 46520



– Requena – Pl. Consistorial, 2, 46340

– Safor (Gandia) Av. República Argentina, 28, 46700

– Sagunt – Camí Reial, 65-67, 46500

– Xàtiva – Albereda de Jaume I, 35, 32, Xàtiva, 46800

– Ciutat Administrativa 9 d'octubre – C/ de la Democràcia, 77. Torres 1 i 4.



Telèfon 012 d'informació administrativa de la Generalitat

Si es disposa de tarifa plana a números fixos o si es telefona des de fora de la Comunitat Valenciana: 96 386 60 00

Mapa web